Goed plan. Wij zijn een jaar of tien geleden flink op onze bek gegaan en weten hoe het voelt.quote:Op zondag 28 november 2010 17:03 schreef yvonne het volgende:
Meedenken: graag! Want ook, hoe bereiken we de users die zich misschien schamen, maar toch iets goed kunnen gebruiken.
Dit vind ik ook wel een goeie...quote:Op zondag 28 november 2010 18:00 schreef Pagan het volgende:
[..]
Goed plan. Wij zijn een jaar of tien geleden flink op onze bek gegaan en weten hoe het voelt.
Creëer een soort biechthokje waar iemand zijn verzoek om spullen/hulp/whatever aan een modje kan laten weten. het modje kan het verzoek dan anoniem plaatsen.
Denk ik ook, maar ik denk dat een gedeelte van de ideeën niet van de grond komt, gewoon omdat het te veel werk is met té weinig users.quote:Op zondag 28 november 2010 18:03 schreef chibibo het volgende:
Als dit van de grond komt lijkt dit me serieus de ultieme meerwaarde die een internetforum kan bieden.
Het enige probleem wat ik zie is tijd.quote:Op zondag 28 november 2010 18:02 schreef honkeytonk het volgende:
Eigenlijk staan in dit topic alleen maar goede ideeën, maar het wordt wel een heleboel organiseren om dat te realiseren, ik denk dat daarbij problemen gaan ontstaan.
De basis is in ieder geval een vraag en aanbod wat betreft goederen en diensten, alleen dan gratis. En daar heb je niet zoveel organisatorisch vermogen voor nodig, lijkt me.quote:Op zondag 28 november 2010 18:02 schreef honkeytonk het volgende:
Eigenlijk staan in dit topic alleen maar goede ideeën, maar het wordt wel een heleboel organiseren om dat te realiseren, ik denk dat daarbij problemen gaan ontstaan.
Wat voor problemen voorzie je?quote:Op zondag 28 november 2010 18:02 schreef honkeytonk het volgende:
Daarom zijn er sowieso wel een paar goede organisatoren nodig, mensen die het een beetje in de hand kunnen houden, enzo.quote:Op zondag 28 november 2010 18:02 schreef honkeytonk het volgende:
Ik denk dat het niet altijd nodig is om anoniem te doen, er zijn ook wel users die onder eigen usernaam vertellen dat het niet meezit. Het is denk ik goed om beide opties aan te bieden.quote:Op zondag 28 november 2010 18:00 schreef Pagan het volgende:
[..]
Goed plan. Wij zijn een jaar of tien geleden flink op onze bek gegaan en weten hoe het voelt.
Creëer een soort biechthokje waar iemand zijn verzoek om spullen/hulp/whatever aan een modje kan laten weten. het modje kan het verzoek dan anoniem plaatsen.
Ik wil ook best helpen, ik heb daar ook tijd genoeg voor, maar er moeten wel genoeg users initiatief tonen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:03 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Het enige probleem wat ik zie is tijd.
En als je een dergelijk actie aan wilt pakken moet je dat dus hebben, verder zie ik geen problemen. Na werktijd (18:00) wil ik dit best gaan doen.
Voor de basis inderdaad niet, maar voor de grotere ideeën die ik hier zie wel. Zoals dingen met scholen organiseren, wijken schoonmaken en dat soort dingen, daar gaat meer tijd en moeite in zitten.quote:Op zondag 28 november 2010 18:03 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
De basis is in ieder geval een vraag en aanbod wat betreft goederen en diensten, alleen dan gratis. En daar heb je niet zoveel organisatorisch vermogen voor nodig, lijkt me.
Voornaamste drijfveer is, denk ik, vráág. Als er concrete vragen zijn, komen er aanbiedingen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:03 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Denk ik ook, maar ik denk dat een gedeelte van de ideeën niet van de grond komt, gewoon omdat het te veel werk is met té weinig users.
al zou het maar een paar maanden succesvol zijn, het is dan toch sowieso tof dat we met zjn allen in een paar maanden tijd een aantal anderen heel tof hebben kunnen helpen?quote:Op zondag 28 november 2010 18:04 schreef iBenny het volgende:
[..]
Daarom zijn er sowieso wel een paar goede organisatoren nodig, mensen die het een beetje in de hand kunnen houden, enzo.
Maar vooral hulp van elkaar... de dingen waar het gewoon echt om draait bij zo'n forum(
Neenee, niet altijd... maar het komt wel vaak genoeg voor. En vaak hebben juist die mensen - die het niet durven te vragen - de hulp het hardst nodig. Een vertrouwenspersoon (zoals Yvonne al zei) zou hier waarschijnlijk ook wel handig zijnquote:Op zondag 28 november 2010 18:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet altijd nodig is om anoniem te doen, er zijn ook wel users die onder eigen usernaam vertellen dat het niet meezit. Het is denk ik goed om beide opties aan te bieden.
Dat we nu heel veel goede ideeën hebben, maar dat die niet van de grond komen, door gebrek aan tijd en mensen die initiatief tonen, ik denk dat als het de mist in gaat, dat het daar de mist in gaat.quote:Op zondag 28 november 2010 18:04 schreef BrandX het volgende:
[..]
Wat voor problemen voorzie je?
Serieuze vraag, want dan kunnen we daar - indien nodig - namelijk al rekening mee houden.
Dat lijkt mij idd ook.quote:Op zondag 28 november 2010 18:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet altijd nodig is om anoniem te doen, er zijn ook wel users die onder eigen usernaam vertellen dat het niet meezit. Het is denk ik goed om beide opties aan te bieden.
dat zijn dan ook ideeën die je in dat subforum zou kunnen zetten, wat sigme al zegt, het draait vooral om de vraag. Het is een beetje de brainstorm van wat je allemaal met zo'n subforum zou kunnen doen over een tijdje.quote:Op zondag 28 november 2010 18:05 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik wil ook best helpen, ik heb daar ook tijd genoeg voor, maar er moeten wel genoeg users initiatief tonen.
[..]
Voor de basis inderdaad niet, maar voor de grotere ideeën die ik hier zie wel. Zoals dingen met scholen organiseren, wijken schoonmaken en dat soort dingen, daar gaat meer tijd en moeite in zitten.
Ik geef je helemaal gelijkquote:Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
al zou het maar een paar maanden succesvol zijn, het is dan toch sowieso tof dat we met zjn allen in een paar maanden tijd een aantal anderen heel tof hebben kunnen helpen?
Doe ik het voor!
daarom gaan we ook sowieso starten met minimaal 3 mods.quote:Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dat we nu heel veel goede ideeën hebben, maar dat die niet van de grond komen, door gebrek aan tijd en mensen die initiatief tonen, ik denk dat als het de mist in gaat, dat het daar de mist in gaat.
Initiatief genoeg als je dit topic doorleest.quote:Op zondag 28 november 2010 18:05 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik wil ook best helpen, ik heb daar ook tijd genoeg voor, maar er moeten wel genoeg users initiatief tonen.
Ookal is het maar voor een paar maanden, dan is het inderdaad tof. Maar ik denk dat de basis, gratis spullen en onderlinge diensten, dat dat wel langer blijft, daar hoef je namelijk minder tijd in te steken.quote:Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef BrandX het volgende:
[..]
al zou het maar een paar maanden succesvol zijn, het is dan toch sowieso tof dat we met zjn allen in een paar maanden tijd een aantal anderen heel tof hebben kunnen helpen?
Doe ik het voor!
Nja, het is en blijft natuurlijk een forum... ideeen zijn er vaak wel, maar het van de grond af laten komen is weer wat anders. Denk dat juist bij zo'n forum de hulp kan komen als het nodig is...quote:Op zondag 28 november 2010 18:06 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dat we nu heel veel goede ideeën hebben, maar dat die niet van de grond komen, door gebrek aan tijd en mensen die initiatief tonen, ik denk dat als het de mist in gaat, dat het daar de mist in gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |