Goede zaak om op sommige stukken de snelheid te verhogen, de A16 en de A2 zijn goede voorbeelden. Sowieso ben ik wel voorstander van meer variabelere snelheidslimieten, met de huidige techniek is dat prima te bewerkstelligen. Op sommige plekken waar relatief vaak ongelukken gebeuren (zoals tussen Breda en Tilburg en tussen Etten-Leur en Roosendaal) kun je dan de maximumsnelheid juist verlagen.quote:DEN HAAG - Regeringspartij VVD en gedoogpartner PVV willen dat het regeringsplan om op sommige snelwegen de snelheid te verhogen naar 130 kilometer per uur al per januari wordt ingevoerd.
Dat gaan zij komende week tijdens de begrotingshandeling van het ministerie van Infrastructuur & Milieu (dinsdag en woensdag) vragen aan minister Melanie Schultz van Haegen.
De VVD-minister heeft eerder gezegd dat ze eerst wil inventariseren op welke wegen de snelheid kan worden verhoogd. ''Afgesproken is dat ze komend voorjaar met een voorstel komt'', schetst Sander de Rouwe van coalitiepartner CDA.
Hij heeft tot die tijd geduld en voelt nu dus nog niets voor het idee van VVD en PVV. Hij wil dat de bewindsvrouw eerst kijkt naar aspecten van verkeersveiligheid en milieugevolgen.
Niet nodig
VVD-Kamerlid Charlie Aptroot vindt het niet nodig om zo lang te wachten. ''Op sommige wegen kunnen we begin 2011 al naar 130 kilometer'', oordeelt hij. ''Dat kan volgens mij op de A16 Dordrecht-Breda, op de A6 voorbij Almere en ook op alle delen van de A2 die zijn verbreed. We moeten niet een jaar wachten tot de laatste autoweg is bekeken.
We moeten een beetje nuchter zijn. Auto's zijn schoner geworden dus de uitstoot wordt minder. En waarom rijden veel mensen te hard op sommige wegen? Omdat de snelheidsbeperking er belachelijk is.''
Goede zaak
PVV-collega Richard de Mos geeft Aptroot gelijk. ''Ik vind het prima en een goede zaak om de snelheid al in januari omhoog te brengen. Dat is makkelijk te doen, want je haalt gewoon het huidige bordje weg en je zet er een bord met 130 kilometer neer. We moeten dat gewoon doen, dan ervaren we later wel hoe het is.''
Sharon Dijksma van de PvdA is het niet met de twee eens. ''We moeten op de snelweg niet losgaan vanaf januari'', analyseert zij. Net als haar CDA-collega De Rouwe is zij van mening dat eerst de effecten op de verkeersveiligheid en het milieu onderzocht moeten worden. ''We moeten de milieunormen niet te buiten gaan.''
© ANP
Ook dat, geen eindeloze onderzoeken, inspraakprocedures, gewoon doen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
Voor de beeldvorming rond 't kabinet is dit prima. Doortastend
.
Want? Was is het netto effect van 130 rijden op stukken waar je nu 120 mag? Ik doe het dagelijks over een afstand van een kilometer of 60 en het scheelt me ongeveer een minuut. Nou nou, wat een goede zaak.quote:Op zondag 28 november 2010 14:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Goede zaak om op sommige stukken de snelheid te verhogen, d
Bron?quote:Op zondag 28 november 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
Uiteindelijk zal dit alleen maar leiden tot een paar verkeersdoden extra per jaar en toename van (geluids)overlast van gebieden rondom de snelwegen.
Jup, gooi gewoon de rechtsstaat op de vuilnisbelt.quote:Op zondag 28 november 2010 14:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ook dat, geen eindeloze onderzoeken, inspraakprocedures, gewoon doen.
Grappig dat men in elke discussie over tijdswinst begint terwijl dat nergens als argument is genoemd om de snelheid verhogen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Want? Was is het netto effect van 130 rijden op stukken waar je nu 120 mag? Ik doe het dagelijks over een afstand van een kilometer of 60 en het scheelt me ongeveer een minuut. Nou nou, wat een goede zaak.
130 kilometer per uur leidt tot meer doden.quote:
Dat zullen we nog wel eens zien, dit wordt een aardige test voor dat soort modellen. Het zal mij niks verbazen als het aantal ongelukken en de ernst er van constant blijft.quote:Op zondag 28 november 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
Uiteindelijk zal dit alleen maar leiden tot een paar verkeersdoden extra per jaar en toename van (geluids)overlast van gebieden rondom de snelwegen.
En wat is dan wel het hele nut? Er is geen nut behalve dan dat men zo henk en ingrid wil paaien met iets nutteloos.quote:Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Grappig dat men in elke discussie over tijdswinst begint terwijl dat nergens als argument is genoemd om de snelheid verhogen.
Weet jij eik wel wat een rechtsstaat betekent? Volgens mij verwar je het met het begrip technocratie.quote:Op zondag 28 november 2010 14:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jup, gooi gewoon de rechtsstaat op de vuilnisbelt.
Lekker ethisch experiment ook.quote:Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed om te zien dat er vaart achter gezet wordt.
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien, dit wordt een aardige test voor dat soort modellen. Het zal mij niks verbazen als het aantal ongelukken en de ernst er van constant blijft.
Ik ontleen groot persoonlijke nut aan het rijden met een hogere snelheid, puur omdat het lekker rijdt.quote:Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef Dagonet het volgende:
En wat is dan wel het hele nut? Er is geen nut behalve dan dat men zo henk en ingrid wil paaien met iets nutteloos.
Leg eerst maar uit wat het nut is van de snelheidsverhoging van 10 km op beperkte plekken in het land. Behalve electoraal gewin dan.quote:Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Weet jij eik wel wat een rechtsstaat betekent? Volgens mij verwar je het met het begrip technocratie.
Ja, dat heb ik altijd al gezeur gevonden, het is goed als zaken onderzocht worden en toetsing met de praktijk is daar een belangrijk onderdeel in.quote:
Die onderzoeken zijn gebaseerd op het scenario dat overal in Nederland de snelheid verhoogd zou worden naar 130, deze onderzoeken staan bol van onjuiste aannames.quote:Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
130 kilometer per uur leidt tot meer doden.
'Verhogen maximumsnelheid kost miljarden'
Bereid je maar vast voor op procedures en rechtszaken, schadevergoedingen en meer van dat soort dingen als ze gewoon klakkeloos de snelheid verhogen.
Maar goed, die zitten niet in het kabinet.quote:Op zondag 28 november 2010 14:31 schreef IHVK het volgende:
Gaan we nou alles doen wat die idioten willen?
We doen toch ook niet wat PvdA'ers willen. Dat waren er meer dan 1,5 miljoen hoor.
Volgens die modellen zou het tevens immoreel zijn om de snelheid op de snelwegen niet te verlagen naar 60.quote:Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Lekker ethisch experiment ook.
Vooral als modellen uitwijzen dat er daadwerkelijk extra doden kunnen vallen.
Oké dan wil ik graag voortaan medicijnen testen op mensen die zich in het OV begeven. Beetje hier en daar sproeien in de ventilatiesystemen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik altijd al gezeur gevonden, het is goed als zaken onderzocht worden en toetsing met de praktijk is daar een belangrijk onderdeel in.
Ik denk niet dat de onderzoekers daar gelukkig van worden, het komt op over als een onderzoek dat nogal slecht is opgezet.quote:Op zondag 28 november 2010 14:32 schreef IHVK het volgende:
Oké dan wil ik graag voortaan medicijnen testen op mensen die zich in het OV begeven. Beetje hier en daar sproeien in de ventilatiesystemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |