abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89237490
Hoi,

SV : ik heb een heel normaal leven en onderneem veel. Toch voel ik me vaak kut en moet ik vaak huilen, dit al voor en langere tijd (lees een paar jaar). Misschien komt het omdat ik me onnuttig en passieloos voel. De vraag is hoe ik hier vanaf kom. (ik eet gezond, beweeg genoeg en doe veel met vrienden)

Ik heb hier al vaker een topic gestart over 'mijn leven' (of hoe je het ook wilt noemen)

Er is totaal niks mis met mijn leven. Ik heb veel vrienden, druk sociaal leven, woon op mezelf, heb ook een goede band met mijn ouders, heb hobbies, ik studeer wat goed gaat. Veel mensen zijn mij als een vrolijke sfeermaker (wat ik ook kan zijn dus) En toch komen er bij de onvermijdelijke dips. Ik weet dat het normaal is om je af en toe niet zo goed te voelen, maar toch heb ik het gevoel dat dit anders is. Ook als ik het er met vriendinnen over heb, lijken ze het niet te herkennen. Ik huil soms erg veel, kan enorm tegen dingen op kijken en voel me hele dagen door schuldig. Ook krijg ik hierdoor soms ruzie met mijn moeder.

Ik wil hier zo graag van af, want het verpest veel. Ik weet alleen absoluut niet hoe ik hier vanaf kom....
Ik heb het gevoel dat ik mijn leven wil leven en dat niet aan het doen ben. Terwijl ik dus meer onderneem dan de meeste mensen die ik ken. Onder andere daarom ben ik een half jaar in het buitenland gaan studeren. Ook dat helpt niet, ik heb nog steeds niet het idee dat ik leef....

Ik dacht altijd dat het na de middelbare school over zou gaan. Omdat het daar allemaal ontzettend doelloos was. Maar misschien is het daarna alleen nog maar erger worden... Ik wil nuttig zijn, ergens voor gaan, passie hebben.

Ik ben ook al een paar keer naar een psycholoog geweest, maar volgens mij hadden die ook niet echt een idee wat ze met mij moesten. Ik werd daar ook vaak als vrolijk, realistisch en nuchter gezien
Verder eet ik gezond, beweeg genoeg, kom genoeg buiten en doe veel met vrienden.

Heeft iemand hier misschien enig idee wat ik kan veranderen / doen om hier vanaf te komen. Misschien heeft iemand hier wel de gouden eye-opener voor mij !

Bedankt voor het lezen.
pi_89237540
Heb je dit het hele jaar door? Ik herken het wel een beetje, maar heb er vooral last van in de winter.
pi_89237651
nee ik heb het ook in de zomer.

Wat herken je erin...?
pi_89237849
Klinkt als een depressie, foute shit dus. Veel ervaring mee, zowel zelf als in mijn omgeving. Zeker het verschil binnen-/buitenkant is erg herkenbaar.

Niet gelijk in paniek uitbreken over allerlei mogelijke gevolgen zoals de meeste mensen doen, gewoon rustig bespreken met je huisarts, hij/zij kan je wel doorsturen naar de correcte hulpverleners.

Mocht het zover komen dat ze je antidepressiva voor willen schrijven: laat je goed voorlichten en denk er goed over na, vaak doet het meer fout dan dat het goed doet, zeker in wat mildere gevallen. Zelf heb ik er nooit een seconde over gepeinsd, ben er uiteindelijk ook zelf uitgekomen zonder al die meuk. Kennelijk wringt er iets diep binnenin je en uiteindelijk ben jij ook de enige die kan uitvinden wat datgene is en het oplossen. :)
pi_89237930
Hoe oud ben je? Het klinkt namelijk een beetje als iets dat iedereen in de puberteit wel in meer of mindere mate heeft. Nu zal je vast ouder zijn, aangezien je op jezelf woont, maar in bepaalde aspecten loopt de puberteit nog best even door (volgroeiing hersenen enzo).

Heb het zelf ook dat soort buien/periodes gehad en dat altijd een beetje als een puberteitsoverblijfsel gezien en ben er inderdaad op een bepaald moment gewoon overheen gegroeid ofzo.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:48:46 #6
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_89238050
Misschien ben je opzoek naar iets van liefde/relatie?
pi_89238118
Heb er zelf ook last van..
Echt kut, ik doe voor m`n vrienden gewoon vrolijk.
Maar ik voel me van binnen gewoon kut.
pi_89238483
Bedankt voor jullie snelle reacties, echt aardig !

@ TimMer1981
Bedankt voor je post. Ik heb heel erg het gevoel dat er iets van binnen wringt, maar dat ik niet weet wat ik er mee moet. Het komt er misschien wel op neer dat ik andere dingen wil dan die ik nu aan het doen ben... Wat ik dan wel wil, kan ik dan eigenlijk ook niet precies omschrijven. (hoe kom je hier achter...?) Daarnaast besef ik heel goed dat je ook gewoon wel 's dingen moet doen die je niet leuk vind; ik bedoel niet ieder vak op school kan leuk zijn etc. (Maar om daar dan meteen 2 dagen om te huilen, vind ik niet helemaal normaal)

Ik ben 21. Misschien zou het kunnen van de puberteit; je ontdekt daar toch eigenlijk wat je wil en dat weet ik misschien nog wel niet goed. Verder zou het met hormonen dan ook te maken kunnen hebben.

En wat betreft die liefde of een relatie.... Ik weet het niet, het zou gezellig kunnen zijn maar ik zie veel voorbeelden om me heen waar ik niet echt vrolijk van word. Ik mis volgens mij wel het samen gezellig eten en kletsen enzo (met ouders of vriend ofzo) . Soms word je nu op een zondagochtend wakker en dan.... Van uitgebreid ontbijten in mn eentje word ik dan ook niet echt vrolijk.
  zaterdag 27 november 2010 @ 22:06:04 #9
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89238731
Misschien lig je hormoonhuishouding een beetje door elkaar. Kun je dit niet voorleggen aan je huisarts?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89239857
Behoorlijk herkenbaar.

Ik heb alles wat m'n hartje begeert, maar toch blijft er iets op de achtergrond sluimeren wat ik mis. Ik weet alleen niet wat.

Ben 'n aantal jaar geleden gediagnosticeerd met depressie, die toen al 'n paar jaar duurde. Nooit medicijnen voor gehad, en met therapie "uit" gekomen. Ik weet nu wat ik moet doen om niet weer in dat zwarte gat te vallen, maar ik heb nog vaak 't idee dat ik op 't randje balanceer.

Wat doe je eraan? Tja, volgens mij is 't vooral accepteren en leren ermee om te gaan. Sommige mensen hebben dit nou eenmaal en zal 't altijd "aanwezig" blijven. Als ik je verhaal zo lees, dan zou ik zeggen: ga vooral door met wat je doet. Die ontbrekende puzzelstukjes vallen vanzelf op hun plaats.

Ik ben al jaren op zoek naar geluk en "perfectie", maar misschien bestaat dat wel gewoon niet en moeten we iets meer naar 't hier en nu kijken en hoe goed je 't eigenlijk wel niet hebt.

Conclusie: ik weet 't niet, ik blijf maar doen wat ik doe en ik zie wel waar 't schip strandt.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_89246912
Herken het ook min of meer.... pieken en dalen, dat wel.
pi_89248416
Heb ik ook wel eens alleen dan niet met huilen .
Meestal op een zondag als mijn cluppie weer eens verloren heeft en dat is helaas vaak de laatste tijd .
Of je gaat meer drinken en anders langs de huisarts voor anti-depressiva . Daar zal het ongetwijfeld onderdeel van uitmaken .
Het kan ook gewoon zijn dat je in lichte mate autistisch bent en overprikkeld raakt op zeker punt .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89248428
Maak je niet zo druk...
No highs without lows...
Focus je op het positieve.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_89248463
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 05:14 schreef Oblivion het volgende:
Maak je niet zo druk...
No highs without lows...
Focus je op het positieve.
Zet ze op een tegeltje :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89248484
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 05:21 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Zet ze op een tegeltje :')
Als jij het op een tegeltje zet, kom ik bij jou pissen... :P
pi_89248487
Het is liefde, ik weet het wel zeker :)
Voorderest zeer bekende situatie.
pi_89248492
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 05:26 schreef RoW_0 het volgende:
Het is liefde, ik weet het wel zeker :)
Voorderest zeer bekende situatie.
Wat heb jij voor woesteling in je avatar?
pi_89248499
Het standaard leven wat wordt ons opgedragen biedt gewoon te weinig prikkels om geluk te creëren.
pi_89248501
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2010 05:29 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Wat heb jij voor woesteling in je avatar?
black metal jwtz
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
pi_89248503
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 05:32 schreef Hooidraad het volgende:

[..]

black metal jwtz
Wie is het dan?
pi_89248504
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 05:31 schreef Nee het volgende:
Het standaard leven wat wordt ons opgedragen biedt gewoon te weinig prikkels om geluk te creëren.
Oh! OOOOOH!

Kan je best nog eens gelijk in hebben.
pi_89248518
quote:
Opgedragen door wie ?
Je bent toch een individu vrij om te doen wat jou blij maakt ?
Zeker hier in het relatief rijke Westen ben je zelf verantwoordelijk wat je met je leven doet .
Groetjes, Ezio.
pi_89249799
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 02:04 schreef Faxie het volgende:
Herken het ook min of meer.... pieken en dalen, dat wel.
dit dus..
  zondag 28 november 2010 @ 11:23:48 #24
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89250487
quote:
En daar sla je de spijker op de kop. Juist omdat we het zo goed hebben, hebben we weinig over om ons echt druk over te maken. Als we hele dagen bezig zouden zijn hoe we onze pijnlijk lege maag zouden kunnen vullen, al was het maar met één hap, dan was er geen tijd voor depressies.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_89251717
Dat zou het best 's kunnen zijn, maja hoe kom je daar dan vanaf.....?

Verder vind ik depressie hiervoor wel een beetje te erg woord hoor ! Ik bedoel mensen met een depressie zien niet echt reden meer om te leven enzo..... Dat is echt iets heel anders, in mijn ogen.

Bij mij komt het ook met pieken en dalen hoor. Ik voelde me twee dagen echt 'slecht' en nu voel ik me prima, heb ik zin in de dag etc etc.

@ stokstaart; ben je voor feyenoord ;) ?
pi_89259441
quote:
Bij mij komt het ook met pieken en dalen hoor. Ik voelde me twee dagen echt 'slecht' en nu voel ik me prima, heb ik zin in de dag etc etc.
"Manisch" noemen ze dat.

BTW: depressief is niet gelijk suïcidaal; grote fout. Depressief is een langdurige dip (minimaal een half jaar) en kan behoorlijk variëren in intensiteit.
pi_89261970
Je kan beter wel een kut aan je hand hebben als je het voelt.. ;)
pi_89263107
quote:
Een van de beste zinnen die ik ooit in mijn leven gelezen heb, en precies waarom ik afwijk van de 'norm'.

Mooi.
pi_89263273
Ik heb dat ook wel eens, van die kleine tyfusdingen (hoewel soms wel veelzeggend) waar ik dan om moet janken en me een hele middag kut om voel
Finally, someone let me out of my cage
pi_89263408
TS.. ik kan je dit boek aanraden: dansende leegte
Daar verander je gegarandeerd de (westerse) perceptie mee :)
  zondag 28 november 2010 @ 19:10:52 #31
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_89265900
Dit topic ga ik morgen eens even helemaal doorlezen en in me opnemen. :)
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_89266215
Maar waarom bagatelliseer je je probleem zo, TS? Want in de OP zeg je 'er is eigenlijk niets aan de hand'. Dat is een beetje tegenstrijdig met het verhaal dat je vertelt. Innerlijk is er blijkbaar een heleboel aan de hand.

De dingen die jij opnoemt om mensen te wijzen op het idee dat het wel goed met je gaat (studie, veel/goede vrienden, etc) zijn natuurlijk geen garantie op een gelukkig leven. Een heleboel dingen kunnen onderhuids zitten, zodat je nog steeds wel blijft functioneren in het leven. Maar in werkelijkheid heb je dan geen innerlijke rust (een term die ik overigens niet graag gebruik :')).

Veel praten met mensen in je omgeving is eigenlijk de tip die ik je wil geven. Soms heb je zelf namelijk helemaal niet door wat er allemaal in je om gaat. Door je problemen en gevoelens te verwoorden krijg je ook zélf een veel duidelijker beeld van wie je bent en wat je wil. En misschien is dát nou juist hetgeen waarnaar je op zoek bent.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_89367186
Ik 'bagatelliseer' het omdat er niks om mij rot over te voelen. Als je kanker hebt, geen geld hebt, geen ouders hebt etc. etc. heb je redenen om je kut te voelen. Maar ik heb eerlijk gezegd alles 1000% voor elkaar, niks om over te klagen. (echt niks) En toch klaag ik constant of voel ik me rot...

Nja wat geef je dan wel garantie op een gelukkig leven...? Als de omstandigheden goed zijn, wat kan er anders dan nog goed zijn?

Ik probeer te praten met mensen in mijn omgeving, maar mijn vriendinnen snappen er niks van en willen over andere dingen praten. Vaak weten ze volgens mij ook niet goed wat ze er mee aan moeten, wat ik overigens heel goed begrijp. Wat moet je er mee als iemand naar je toekomt en zegt: ' er is niks aan de hand, heb niks te klagen maar ik voel me ongelooflijk kut' .Verder probeer ik met mijn moeder te praten, maar die wordt er gek van, omdat niks lijkt te helpen.

Verder denk ik dat ik veel te streng ben voor mezelf.... Ik moet bijvoorbeeld drie keer per week sporten en als ik dan drie weken niet ga ben ik niet te genieten. Gewoon gaan dan zou je denken? Maar dat gaat niet altijd.
Verder probeer ik hier dan een afremming in te zoeken bij mijn ouders die dat vervolgens totaal niet geven, waardoor ik nog dieper in de put zit.

Ik voelde me vandaag ook weer spr slecht.
pi_89368716
Nou je bent niet de enige in ieder geval ;)

Ik heb het er zelf trouwens met niemand over. Ben aardig gesloten wat dat betreft, en ook geen behoefte om het eruit te gooien verder eigenlijk. Zie d'r niet veel nut in, want ik heb wel m'n vermoedens en daar probeer ik aan te werken, lol.
pi_89369246
Is TS niet gewoon normaal? :)
Prins der kikkers
pi_89369337
Er is wel degelijk wat aan de hand. Het feit dat jij zo 123 geen oorzaak ziet, zegt niet zoveel. Bepaalde psychische stoornissen - depressie bijv. - hoeven ook lang niet altijd een aanwijsbare oorzaak te hebben.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89370284
ik zei al dat ik een depressie wel wat ver vind gaan, soms gaat het ook echt prima. en ik doe van alles.... (maar goed ik weet ook niet precieze benamingen voor een depressie)

Verder kan ik misschien wel normaal zijn ja. Maar dan is de vraag hoe hier mee om te gaan....?
pi_89370415
In hoeveel van de volgende criteria herken jij jezelf terug, TS?

• Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
• Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
• Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
• Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
• Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
• Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
• Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
• Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
• Suïcidale gedachten.
pi_89370430
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:40 schreef molleymijsje het volgende:
ik zei al dat ik een depressie wel wat ver vind gaan, soms gaat het ook echt prima. en ik doe van alles.... (maar goed ik weet ook niet precieze benamingen voor een depressie)

Verder kan ik misschien wel normaal zijn ja. Maar dan is de vraag hoe hier mee om te gaan....?
Je hebt bepaalde stoornissen ook in allerlei varianten en ze kunnen qua intensiteit erg uiteen lopen. Het is niet zo dat je pas een stoornis kunt hebben wanneer je amper je huis uit komt en om de dag overweegt om jezelf te verhangen. Ook zijn er stemmingsstoornissen waarvoor het juist erg kenmerkend is dat de depressieve periodes met 'vlagen' komen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89371106
Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag. : SOMMIGE DAGEN ECHT NIET ALLE
Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten. :doordat ik me schuldig voel
Rusteloosheid
Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
Verminderde capaciteit besluiten te nemen.

nee maja ik heb er niet zo veel aan om een stoornis te hebben ofzo. ik moet toch weten hoe ik er mee om kan gaan?
pi_89371157
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:11 schreef molleymijsje het volgende:
Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag. : SOMMIGE DAGEN ECHT NIET ALLE
Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten. :doordat ik me schuldig voel
Rusteloosheid

nee maja ik heb er niet zo veel aan om een stoornis te hebben ofzo. ik moet toch weten hoe ik er mee om kan gaan?
Wellicht heb je ook geen stoornis, maar het is wel handig om het te weten als je er wel 1 hebt. Vanuit daar is het ook veel eenvoudiger om er mee om te leren gaan.
pi_89371197
nou goed maar ik ben al bij verschillende psychologen geweest en die zeiden dat er niks aan de hand was. dan ga ik nu niet zelf lopen dokteren, snappie?
Ik denk dat dat het helemaal niet is.

Ik denk gewoon dat ik bepaalde gedachten heb, waar ik niet goed mee om kan gaan. Ik probeer anders te denken en dat lukt niet. Verder voel ik me hierin alleen, waardoor ik me nog slechter ga voelen.
pi_89371247
quote:
Op zondag 28 november 2010 05:35 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Wie is het dan?
Abbath van black metal band: Immortal.
Geen suicidale of depressive black metal, maar gewoon thema's zoals winter en zo. Soms pak ik weleens mijn headsetje en dan loop ik savonds weleens een rondje. Krijg er energie van :p
pi_89371289
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:15 schreef molleymijsje het volgende:
nou goed maar ik ben al bij verschillende psychologen geweest en die zeiden dat er niks aan de hand was. dan ga ik nu niet zelf lopen dokteren, snappie?
Ik denk dat dat het helemaal niet is.

Ik denk gewoon dat ik bepaalde gedachten heb, waar ik niet goed mee om kan gaan. Ik probeer anders te denken en dat lukt niet. Verder voel ik me hierin alleen, waardoor ik me nog slechter ga voelen.
Om er maar eens een paar dingen uit te pakken: het vele huilen, het schuldig voelen, 'levenloze' gevoel.. Enig idee waarom en waarover?

Je weet het voor derden allemaal blijkbaar nogal goed te verbergen, maar heb je dit ook tegen de psychologen verteld?
pi_89371452
Het levenloze gevoel omdat ik me slecht voel, ik jong ben en me dan niet slecht hoor te voelen. Ik hoor nu te lachen en me 100% goed te voelen en niet mijn gevoel te analyseren op een forum... (vind ik dan)

Verder ik voel me schuldig over veel dingen. Ik moet veel van mezelf. Bijvoorbeeld als ik niet sport, als ik te lang koffiedrink, als ik te weinig aan school doe (terwijl ik wel op schema loop), als ik niet aardig doe tegen mijn ouders, als ik me rot voel, als ik niet uit ga, als ik wel uit ga, als ik te veel aan school doe... etc etc etc.(zon beetje over alles dus. Omdat ik van mening ben dat je meer dan 40 uur per week moet werken/studeren, niet op zak van iemand anders moet leven, niet lui moet zijn, maar ook lol moet hebben als je jong bent. Dan weet ik het allemaal niet meer)

Het vele huilen komt omdat ik mezelf zo slecht voel en me daarin alleen voel staan(terwjil ik dus iedere dag vrienden om me heen heb, mijn ouders bel, mijn broer kan bellen etc.) Soms krijg ik 'ruzie' met mijn moeder of loopt dat niet geweldig, en dan huil ik alleen nog maar meer.....

Euhm ik heb het denk ik wel (deels) tegen een psycholoog verteld ja. Maarja ik heb ook verteld dat ik heel vrolijk kan zijn. En dat kan ik ook echt, alleen nu ff niet...
pi_89371459
en lo-fi bedankt voor je post trouwens, dat vind ik echt heel aardig
pi_89371545
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:11 schreef molleymijsje het volgende:
Rusteloosheid

Natuurlijk wel, als je weet dat/of je een stoornis hebt, weet je ook wat je gebreken zijn. Dan weet je ook op welke vlakken je jezelf kunt ontwikkelen en op welke niet. Iemand verwoordde het vandaag mooi: "je moet weten welke grenzen rekbaar zijn en welke niet. Je kunt wel de hele tijd gaan duwen tegen een muur (=aandoening) maar die geeft niet mee."
pi_89371653
oke maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een stoornis heb, want eerst was ik gewoon normaal? En mede ook door wat psychlogen hebben gezegd (en ik ben daar meerdere jaren geweest, niet achterelkaar maar dus wel op verschillende momenten bij verschillende)

Het is gewoon mijn manier van denken, in een kringetje waar ik constant maar niet uitkom....
pi_89371745
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:37 schreef molleymijsje het volgende:
oke maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een stoornis heb, want eerst was ik gewoon normaal?
Ook lang niet alle stoornissen zijn aangeboren en gaan nooit meer over..
pi_89371833
oke dat wist ik niet.....

maar wat moet ik nu volgens jullie doen dan....?
hebben jullie misschien tips hoe je gedachten kan draaien ofzo...?
of hoe ik minder streng voor mezelf kan zijn?

Ik kan sowieso voor maart niet naar een therapeut oid, want ik zit in het buitenland en ik spreek de taal maar niet zo goed dat ik dit heel goed kan bespreken met een therapeut. In maart kom ik een tijdje terug.
  woensdag 1 december 2010 @ 08:20:16 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89373106
lijkt me dat je eerst misschien wat structuur in je dagelijkse bezigheden moet introduceren. Maak een week en dagplanning en hou je daar aan en hou je daar ook aan vast qua tijden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89375694
nou, ik heb eigenlijk wel een planning.
Ik heb een planning op de lange termijn (dus voor een heel blok gepland) en wat ik dan per week moet doen.
Verder maak ik iedere dag een klein planninkje. Ik houd me hier redelijk goed aan (loop op schema met school etc., ga op tijd naar bed, op tijd er uit) maar doordat ik teveel van mezelf vraag geef ik soms 'een taak' op. Bijvoorbeeld als ik tot 8 uur op school zit moet ik van mezelf nog gaan sporten, terwijl ik dan eigenlijk super moe ben. Een ander moeilijkheid is dat mijn vrienden atlijd pas op die dag zelf plannen gaan maken.... Als ik dan nee zeg voel ik me echt een spelbreker, dus ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan.

Zou ik me denk je zo kunnen voelen doordat ik misschien mijn dagtaken dan niet allemaal afkrijg....?
pi_89376585
Als je je slecht voelt voor enkele dagen komt dat dan door triviale dingen of niet aan te wijzen redenen?

In het eerste geval lijkt het me gewoon licht neurotisch gedrag. In dat geval werkt een planning juist averechts.

Ik denk niet dat je een stoornis hebt.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_89376656
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:21 schreef molleymijsje het volgende:
Ik heb een planning op de lange termijn (dus voor een heel blok gepland) en wat ik dan per week moet doen.
Verder maak ik iedere dag een klein planninkje. Ik houd me hier redelijk goed aan (loop op schema met school etc., ga op tijd naar bed, op tijd er uit) maar doordat ik teveel van mezelf vraag geef ik soms 'een taak' op. Bijvoorbeeld als ik tot 8 uur op school zit moet ik van mezelf nog gaan sporten, terwijl ik dan eigenlijk super moe ben. Een ander moeilijkheid is dat mijn vrienden atlijd pas op die dag zelf plannen gaan maken.... Als ik dan nee zeg voel ik me echt een spelbreker, dus ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan.

Zou ik me denk je zo kunnen voelen doordat ik misschien mijn dagtaken dan niet allemaal afkrijg....?
Je moet misschien eens nagaan wat de achterliggende reden is van de hoge eisen die je aan jezelf stelt. Waarom moet je zoveel van jezelf? En waarom voel je je dan zo schuldig als je eens niet naar jezelf luistert?

Als je de achterliggende reden weet, is het ook makkelijker om met een oplossing te komen.
  woensdag 1 december 2010 @ 11:08:14 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89377100
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:21 schreef molleymijsje het volgende:

dat zou zomaar kunnen, iets realistischer plannen. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om tevreden te zijn met wat je aan het doen bent
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89393835
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:51 schreef Convergence het volgende:
Als je je slecht voelt voor enkele dagen komt dat dan door triviale dingen of niet aan te wijzen redenen?

In het eerste geval lijkt het me gewoon licht neurotisch gedrag. In dat geval werkt een planning juist averechts.

Ik denk niet dat je een stoornis hebt.
niet aan te wijzen redenen. Alles vind ik dan kut en ik wil niks doen. Tenminste niet uitgaan, of met vrienden oid. Ik doe het wel, want anders ga ik me mss alleen nog maar slechter voelen. Maar ik moet mezelf er echt toe zetten.
Verder zou je ook kunnen zeggen triviale dingen, want om alles ga ik me dan kut voelen waar normaal niks aan de hand is....
pi_89393905
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:54 schreef Chowi het volgende:

[..]

Je moet misschien eens nagaan wat de achterliggende reden is van de hoge eisen die je aan jezelf stelt. Waarom moet je zoveel van jezelf? En waarom voel je je dan zo schuldig als je eens niet naar jezelf luistert?

Als je de achterliggende reden weet, is het ook makkelijker om met een oplossing te komen.
De achterliggende gedachtes zijn mijn principes, ik vind dat een mens veel moet. Ik denk zo omdat ik zo ben opgevoed en het zal ook wel in mijn genen zitten. Waarom ik me schuldig voel...? Omdat ik me niet moet aanstellen want er is niks aan de hand en je hebt geen reden om je niet aan je planning te houden.
Hoe moeilijk kan het zijn om je aan je planning te houden denk ik dan...

Verder (mss voor de vrouwen) zou dit mss kunnen komen door PMS....?
pi_89398228
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:42 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

niet aan te wijzen redenen. Alles vind ik dan kut en ik wil niks doen. Tenminste niet uitgaan, of met vrienden oid. Ik doe het wel, want anders ga ik me mss alleen nog maar slechter voelen. Maar ik moet mezelf er echt toe zetten.
Verder zou je ook kunnen zeggen triviale dingen, want om alles ga ik me dan kut voelen waar normaal niks aan de hand is....
En ben je achteraf blij dat je gegaan bent? Of heb je meer zoiets van dat je het voor je vrienden doet?
pi_89399838
Zoek je soms ook een avontuur? *O*
Klik: Een avontuur
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_89400465
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:50 schreef Braddie het volgende:
Heb er zelf ook last van..
Echt kut, ik doe voor m`n vrienden gewoon vrolijk.
Maar ik voel me van binnen gewoon kut.
Volgens mij hebben tegenwoordig heel veel mensen er last van. Ik ook hoor. En dan blijf me maar lachen naar de buitenwereld. Je zet in principe altijd een soort van masker op als je naar buiten gaat of wanneer je niet alleen bent. Erg irritant, maar je moet er wel aan werken. Denk eerst goed na waardoor het zou komen. Dan kan je misschien iets meer. Ik word onbewust gestresst door de computer/internet. Ik heb mij ook voorgenomen om vanaf 2011 te kappen met die internet gedoe. Geloof me, als je weet wat het is, en je ermee kapt oid, dan zal je je een stuk beter voelen. :) Meestal is het ook iets onbewusts, dus denk even goed na waaraan dat zou kunnen liggen.
pi_89400638
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:06 schreef Ernemmertje het volgende:
Ik word onbewust gestresst door de computer/internet. Ik heb mij ook voorgenomen om vanaf 2011 te kappen met die internet gedoe.
In welke zin?

Ik kan me niet voorstellen dat de pc/ het internet de voornaamste oorzaak is van een depressief gevoel. Wel dat je meer tijd doorbrengt achter de pc wanneer je je kut voelt..
pi_89420661
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:27 schreef Convergence het volgende:

[..]

En ben je achteraf blij dat je gegaan bent? Of heb je meer zoiets van dat je het voor je vrienden doet?
Laatste sowieso niet, want ik doe het voor mezelf om me beter te voelen. Soms word ik er wat vrolijker door, maar soms maakt het niet uit. Maar dan heb ik in ieder geval niet in mijn eentje zittend op mijn kamer domme dingen gedaan.

Verder heb ik trouwens niet het gevoel dat ik een masker naar mijn vrienden of de buitenwereld opzet, want ik ben er gewoon heel open over. Ik zeg het gewoon wanneer ik me niet goed voel dus best veel mensen weten het ook. Ze weten, volgens mij, alleen niet zo goed wat ze er mee aan moeten. Want ik kan dus ook super vrolijk zijn (en dan is er dus ook echt niks aan de hand), en ik ben niet zo'n dramatisch type.
pi_89420856
quote:
99s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:56 schreef rijsttafel het volgende:
Zoek je soms ook een avontuur? *O*
Klik: Een avontuur
in dat topic zoek jij een avontuur, maar iedereen die met een avontuur aan komt zetten sla je af. Je zoekt dus blijkbaar geen avontuur. (een avontuur is eigenlijk ook niet zo moeiilijk te vinden)
Je zoekt iets van passie oid in je normale, dagelijkse leven misschien...?
En ja dat heb ik ook....

In jouw topic staat trouwens dat je misschien naar het buitenland wil. Ik ben al in het buitenland en ik denk wel dat het deels werkt... Ze zeggen dan wel alles is normaal na een paar weken en dat is ook zo, maar toch kom je soms voor 'verassingen' te staan.
Overigens vind ik in dat topic heel vaak gezegd; ja maar als je dan weer terug bent is toch weer alles hetzelfde. Dan heb je het toch voor de tijd tussen in gedaan...? Als je dan veel 'tussen-in-tijd-maakt' is het vanzelf meer boeiend...
  donderdag 2 december 2010 @ 11:34:54 #64
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89422419
Heb jij nou echt nooit iets meegemaakt of gedaan waarvan jij achteraf zo iets had van: Vet dit is geweldig. En er dus ook echt zo een flinke stoot adrenaline van kreeg?

Misschien is het echt maar dat je verwachtingen gewoon te hoog zijn, maar ook deze moet je ergens mee meten. Het kan ook helpen jezelf af tevragen wat je dan wel wilt, waar ben jij jaloers op?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89425507
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:34 schreef Frag_adder het volgende:
Heb jij nou echt nooit iets meegemaakt of gedaan waarvan jij achteraf zo iets had van: Vet dit is geweldig. En er dus ook echt zo een flinke stoot adrenaline van kreeg?

Misschien is het echt maar dat je verwachtingen gewoon te hoog zijn, maar ook deze moet je ergens mee meten. Het kan ook helpen jezelf af tevragen wat je dan wel wilt, waar ben jij jaloers op?
Euhm ja dat h eb ik wel.... Maar dat heeft er toch niks mee te maken? Ik bedoel als ik wist dat dat de reden was dan zou ik dat wel opzoeken.

Ik ben jaloers op mensen die veel reizen etc.. Maja daar ben ik zelf ook wel mee bezig, dus daar kan ik ook vrij weinig aan veranderen.

Verder voel ik me vandaag dus weer gewoon normaal (alleen moe van al het gehuil en geshit!) en vraag ik me echt af waar ik een probleem van maak.....
Zo raar is het dus.
  donderdag 2 december 2010 @ 13:11:18 #66
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89425740
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:04 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

Euhm ja dat h eb ik wel.... Maar dat heeft er toch niks mee te maken? Ik bedoel als ik wist dat dat de reden was dan zou ik dat wel opzoeken.

Ik ben jaloers op mensen die veel reizen etc.. Maja daar ben ik zelf ook wel mee bezig, dus daar kan ik ook vrij weinig aan veranderen.

Verder voel ik me vandaag dus weer gewoon normaal (alleen moe van al het gehuil en geshit!) en vraag ik me echt af waar ik een probleem van maak.....
Zo raar is het dus.
Nou ja het kon dat als je zeg maar dingen gedaan had waardoor jij je euforisch voelt dat je gedurende een langere periode geen last had van dit soort negatieve gevoelens. Maar dan had je dat zelf vast al geconstateerd.

Hmm moeilijk probleem, vooral omdat je zelf niet eens weet waar het nou aan schort. Je weet overigens wel zeker dat het niet met je hormoon huishouding of zo te maken heeft? (ik ben geen dokter dus veel weet ik er niet van af )
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89426280
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:11 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nou ja het kon dat als je zeg maar dingen gedaan had waardoor jij je euforisch voelt dat je gedurende een langere periode geen last had van dit soort negatieve gevoelens. Maar dan had je dat zelf vast al geconstateerd.

Hmm moeilijk probleem, vooral omdat je zelf niet eens weet waar het nou aan schort. Je weet overigens wel zeker dat het niet met je hormoon huishouding of zo te maken heeft? (ik ben geen dokter dus veel weet ik er niet van af )
Ja over dat laatste ben ik dus wel gaan twijfelen. (ook nav dit topic)
Heb ook wel dingen over PMS opgezocht en ik heb terug lopen zoeken wanneer ik me zo voelde etc.

En op zich kan ik dit dus best kunnen het enige is dat ik het op andere momenten in mijn cyclus heb dan PMS. ( namelijk 2 a 3 dagen ervoor, gedurende, en dan 2 a 3 dagen erna) En dat kan ik nergens terugvinden; vooral dat gedurende....

En tuurlijk heb ik wel dingen waar ik minder tevreden over ben dan andere dingen in mijn leven... Maar ik weet heel goed dat niet alles 10000% goed kan zijn. Op deze dagen vererger ik, onder andere, heel erg die ontevreden aspecten.

(trouwens bedankt voor alle serieuze reacties. Ik weet dat je die hier niet altijd krijgt haha)
pi_89429851
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:39 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

Laatste sowieso niet, want ik doe het voor mezelf om me beter te voelen. Soms word ik er wat vrolijker door, maar soms maakt het niet uit. Maar dan heb ik in ieder geval niet in mijn eentje zittend op mijn kamer domme dingen gedaan.
Tja wat zijn domme dingen :p Misschien is de oorsprong wel te vinden in de periode toen de depressies begonnen. Acceptatie lijkt me iig wel belangrijk. Misschien juist omdat je zo ondernemend bent druk je deze gevoelens altijd weg dus blijven ze steeds terugkomen?
quote:
Verder heb ik trouwens niet het gevoel dat ik een masker naar mijn vrienden of de buitenwereld opzet, want ik ben er gewoon heel open over. Ik zeg het gewoon wanneer ik me niet goed voel dus best veel mensen weten het ook. Ze weten, volgens mij, alleen niet zo goed wat ze er mee aan moeten. Want ik kan dus ook super vrolijk zijn (en dan is er dus ook echt niks aan de hand), en ik ben niet zo'n dramatisch type.
Wss is er gewoon behoefte aan om het met iemand te bespreken waar je je wel begrepen bij voelt?
pi_89436114
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:56 schreef Convergence het volgende:

[..]

Tja wat zijn domme dingen :p Misschien is de oorsprong wel te vinden in de periode toen de depressies begonnen. Acceptatie lijkt me iig wel belangrijk. Misschien juist omdat je zo ondernemend bent druk je deze gevoelens altijd weg dus blijven ze steeds terugkomen?

[..]

Wss is er gewoon behoefte aan om het met iemand te bespreken waar je je wel begrepen bij voelt?
het eerste zou je gelijk in kunnen hebben. Maarja daar heb ik dus geen zin meer in, vandaar dat ik er nu wel veel mee bezig ben.

En ik heb behoefte aan iemand die me begrijpt en zegt dat ik alles goed doe, dat ik niks hoef en dat ik me nergens zorgen over hoef te maken. Iemand die me troost ofzo. Alleen als ik deze buien heb, ben ik onuitstaanbaar dus ik begrijp wel dat dat lastig is.
pi_89437570
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:46 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

in dat topic zoek jij een avontuur, maar iedereen die met een avontuur aan komt zetten sla je af. Je zoekt dus blijkbaar geen avontuur. (een avontuur is eigenlijk ook niet zo moeiilijk te vinden)
Je zoekt iets van passie oid in je normale, dagelijkse leven misschien...?
En ja dat heb ik ook....

In jouw topic staat trouwens dat je misschien naar het buitenland wil. Ik ben al in het buitenland en ik denk wel dat het deels werkt... Ze zeggen dan wel alles is normaal na een paar weken en dat is ook zo, maar toch kom je soms voor 'verassingen' te staan.
Overigens vind ik in dat topic heel vaak gezegd; ja maar als je dan weer terug bent is toch weer alles hetzelfde. Dan heb je het toch voor de tijd tussen in gedaan...? Als je dan veel 'tussen-in-tijd-maakt' is het vanzelf meer boeiend...
Passies heb ik wel! M'n studie bijvoorbeeld. Of m'n hobbies. Toch gaat ook dat wel vervelen, ja. Maar ik ben niet ongelukkig ofzo of voel me niet kut, dus wat dat betreft is het niet vergelijkbaar. Ik ben bijna altijd heel vrolijk! *O* Alleen zocht ik een avontuur :P (heb er inmiddels al een gevonden en gepland 8-))

Maar ik weet de oorzaak denk ik al: Het is gewoon dat vrijgezelle alleenwonende mensen nu eenmaal teveel tijd hebben om over zichzelf na te denken. En dan krijg je dit soort dingen. :Y

Wat jij kan proberen misschien is gewoon niet teveel bij dingen stilstaan. En ook niet denken bijv. "ik MOET me goed voelen" of "ik heb alles gedaan wat moest, nu zal ik me wel goed gaan voelen", maar gewoon proberen die gedachtes te laten gaan. Beetje boeddhist moet je worden, dus. ;) Voor meer mijn visie daarop kan je PM'en.
pi_89488458
maar toch niet iedere vrijgezelle student is zo....? Als ik hier met andere vrijgezelle studenten over praat in ieder geval niet...

In de laatste alinea heb je wel een goed punt. Ik moet vanmezelf gelukkig zijn, of genieten etc.
pi_89507983
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:29 schreef molleymijsje het volgende:
maar toch niet iedere vrijgezelle student is zo....? Als ik hier met andere vrijgezelle studenten over praat in ieder geval niet...

In de laatste alinea heb je wel een goed punt. Ik moet vanmezelf gelukkig zijn, of genieten etc.
Je kan van jezelf niet zo even makkelijk gelukkig worden...

Wat je wel kan is minder eisen stellen aan jezelf en je omgeving... Dan kom je wel bij het stukje terecht waardoor je van jezelf gelukkiger word... ;)

Lastige materie, niet? =D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2010 03:12:24 ]
pi_89508957
Toevallig al eens bloed laten prikken? Er zijn een aantal afwijkingen die de afgelopen jaren in opkomst zijn die ervoor -kunnen- zorgen dat je stemming beïnvloedt wordt (vitamine B12, D3, kreatine, foliumzuur, etc.).
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_89512758
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 december 2010 03:11 schreef Underverse het volgende:

[..]

Je kan van jezelf niet zo even makkelijk gelukkig worden...

Wat je wel kan is minder eisen stellen aan jezelf en je omgeving... Dan kom je wel bij het stukje terecht waardoor je van jezelf gelukkiger word... ;)

Lastige materie, niet? =D
ik vind het lastig toe te passen. Want bij zo'n levenshouding stel ik me altijd lui, niets ondernemende personen voor. Terwijl ik juist alles uit het leven wil halen. Ik ben bang dat als ik zo'n levenshouding aanneem (wat natuurlijk ook niet zo 1-2-3 gaat) ik niks meer ga ondernemen.... Daarnaast ben ik het ook gewoon niet gewend. Ik ben opgevoed om alles uit het leven te halen etc...
Maar dit is waarschijnlijk wel de oplossing.

Ja heb al best vaak bloed laten prikken, maar alles is goed.
pi_89551740
Beetje herkenbaar. Al neemt het niet zo'n beslag op mijn leven zoals jij beschrijft. Ik kan de één op andere dag wakker worden met een knoop in mijn maag. Duurt een weekje ongeveer en dan kan ik de kleinste dingen veel groter opvatten. Na een goeie jankpartij is het vaak weer over, alleen duurt het even voordat die eruit komt.
Het ontbreekt me dan ook aan positiviteit en zelfvertrouwen. Ook weinig energie voor dingen, zeker studie enzo.
Ik heb eigenlijk nog maar pas ontdekt dat ik het ongeveer elke 4 tot 6 weken heb. En nu ik dat weet, probeer ik te accepteren dat het nu eenmaal zo is. Sinds kort weer in nieuwe relatie en dat brengt ook wel zijn invloeden mee. Het is niet leuk, maar er tegen vechten helpt niet zo, merk ik zelf.

Succes iig en wie weet helpt een bezoek aan een psycholoog je wel. Heb ik ook gedaan en dat heeft toch wel wat perspectief gebracht dat het 'allemaal wel mee viel'. :)
pi_89563274
als je een druk leven heb kan ik meditatie wel adviseren, mischien voor jouw iets te zweverig. maar even half uurtje stoppen met alles werkt wel.
Born free... taxed to death
pi_89573083
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:29 schreef molleymijsje het volgende:

Je kan je gevoel niet dwingen. Voel je gewoon kut als dat nu eenmaal zo is, dan gaat dat ook sneller weer over.

En juist als je je leven niet perfect probeert te maken, word je gelukkig. Dat geldt voor mij in ieder geval wel. En dan ben je echt niet gelijk lui en niet-ondernemend. Je krijgt er juist meer energie door.
pi_89633330
quote:
99s.gif Op maandag 6 december 2010 00:08 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Je kan je gevoel niet dwingen. Voel je gewoon kut als dat nu eenmaal zo is, dan gaat dat ook sneller weer over.

En juist als je je leven niet perfect probeert te maken, word je gelukkig. Dat geldt voor mij in ieder geval wel. En dan ben je echt niet gelijk lui en niet-ondernemend. Je krijgt er juist meer energie door.
Ja je hebt helemaal gelijk hoor. Maar ik denk dat het bij mij zover is door geramd..... Bijvoorbeeld door mijn ouders, maar daarna ook door mezelf. Als je bij ons een middag voor de tv zat vroeger, werd je echt 'hard' aangepakt. Snap je, dan moest je iets gaan doen....
Als je een dag niet buiten bent geweest..... Als je uitslaapt.... zo weet ik nog wel veel meer voorbeelden.
Ik weet niet echt hoe ik daar vanaf kom, sowieso trek ik nog veel te veel van mijn ouders aan, terwijl ik eigenlijk mijn eigen 'normen en waarden' (om ze er maar weer 's in te gooien he haha) volgen, maar misschien heb ik die nog wel helemaal niet.
pi_89635066
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:44 schreef Chowi het volgende:

• Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
• Suïcidale gedachten.
Is dit een depri checklijst ??

- Depri stemming grotendeel van de dag : Check
- daling van belangstelling in aangename activiteiten. : Check
- Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal. : Check
- Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies. : Check
- Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees. - Check
- Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.- Check
- Suïcidale gedachten. : Check

m'n stemming kan in 1 sec omslaan van vrolijk naar depi, en dan ben ik ook de hele dag verder depri.. andersom komt amper voor.
  zaterdag 11 december 2010 @ 00:49:04 #80
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89790880
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:47 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

- Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal. : Check

m'n stemming kan in 1 sec omslaan van vrolijk naar depi, en dan ben ik ook de hele dag verder depri.. andersom komt amper voor.
;( ;( ;( Ik herken mijzelf in dat hele lijstje. . . .
pi_89791144
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:47 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Dit zijn de DSM-IV criteria.Wanneer je een gedeprimeerde stemming hebt of verlies van belangstelling voor zaken in combinatie met minstens 4 van de symptomen uit dit lijstje is het goed mogelijk dat je depressief bent.
pi_89791198
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:49 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

;( ;( ;( Ik herken mijzelf in dat hele lijstje. . . .
Als je dat meent, dan is het misschien geen overbodige luxe om eens hulp te zoeken.
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:55:50 #83
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89792426
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:58 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Als je dat meent, dan is het misschien geen overbodige luxe om eens hulp te zoeken.
Zoals bij meerderen in dit topic is ook bij mij dit gevoel niet constant aanwezig. Mensen zien mij als het vrolijke, spontane meisje die alles heeft. Maar ondertussen. . . Ik heb het gevoel een masker te dragen. Ik snap ook niet waarom ik mij soms zo voel :'( met mijn studie gaat het goed, heb een lieve vriend, vrienden. . . toch voel ik mij vaak heel erg kut en alleen. ;(

Behind my smile is a hurting heart. Behind my laugh, I'm falling apart. Look closely at me and you will see, the girl I am...isn't me

I am surrounded by a crowd and I still walk alone
pi_89792459
Heb je het 1 x per maand soms?
Never go to bed mad - Stay up and fight
pi_89792481
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:55 schreef bellabeauti het volgende:
Zoals bij meerderen in dit topic is ook bij mij dit gevoel niet constant aanwezig. Mensen zien mij als het vrolijke, spontane meisje die alles heeft. Maar ondertussen. . . Ik heb het gevoel een masker te dragen. Ik snap ook niet waarom ik mij soms zo voel :'( met mijn studie gaat het goed, heb een lieve vriend, vrienden. . . toch voel ik mij vaak heel erg kut en alleen. ;(
Helaas herkennen vrij veel mensen dit. Het feit dat iemand qua omstandigheden (studie, vrienden etc.) het prima voor elkaar lijkt te hebben, is zeker geen garantie dat die persoon zich prettig voelt en altijd gelukkig is.

Weet jouw vriend hier wel van?
  zaterdag 11 december 2010 @ 02:07:38 #86
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89792620
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:58 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Helaas herkennen vrij veel mensen dit. Het feit dat iemand qua omstandigheden (studie, vrienden etc.) het prima voor elkaar lijkt te hebben, is zeker geen garantie dat die persoon zich prettig voelt en altijd gelukkig is.

Weet jouw vriend hier wel van?
Nee, zelfs dan zou hij het toch niet begrijpen omdat ik altijd zo vrolijk lijk te zijn bij hem ;(
|:( waarom voel ik mij toch zo? Waarom . . . :'(
pi_89792717
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 02:07 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Nee, zelfs dan zou hij het toch niet begrijpen omdat ik altijd zo vrolijk lijk te zijn bij hem ;(
|:( waarom voel ik mij toch zo? Waarom . . . :'(
Toch lijkt het me niet eens zo onverstandig om hem te vertellen dat die vrolijkheid iets genuanceerder ligt. Op die manier heb je ook meer kans dat hij je een beetje kan helpen.

Zo te horen functioneer je nog wel gewoon normaal of heb je het idee dat dit gevoel je belemmert in veel zaken als werk, studie etc.?
  zaterdag 11 december 2010 @ 02:21:16 #88
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89792848
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 02:13 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Toch lijkt het me niet eens zo onverstandig om hem te vertellen dat die vrolijkheid iets genuanceerder ligt. Op die manier heb je ook meer kans dat hij je een beetje kan helpen.

Zo te horen functioneer je nog wel gewoon normaal of heb je het idee dat dit gevoel je belemmert in veel zaken als werk, studie etc.?
Ik functioneer (nog?) wel normaal ja . . . Alleen mijn concentratie lijkt de laatste tijd achteruit te gaan. Ik kan mij niet meer goed focussen. Hoewel de oorzaak van dit meer de naderende kerstvakantie lijkt te zijn.
Ene moment ben ik zielsgelukkig en dit kan zo veranderen naar een dip die de rest van de dag aanhoudt.
Je hebt gelijk, ik moet dit een keer bespreken met iemand.
pi_89793059
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 02:21 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Ik functioneer (nog?) wel normaal ja . . . Alleen mijn concentratie lijkt de laatste tijd achteruit te gaan. Ik kan mij niet meer goed focussen. Hoewel de oorzaak van dit meer de naderende kerstvakantie lijkt te zijn.
Ene moment ben ik zielsgelukkig en dit kan zo veranderen naar een dip die de rest van de dag aanhoudt.
Je hebt gelijk, ik moet dit een keer bespreken met iemand.
Mensen die depressief zijn hebben vaak ook moeite zich te concentreren. Ik spreek uit eigen ervaring wanneer ik zeg dat dat soms zelfs zo ver kan gaan dat je een standaard programmaatje op de tv nog maar matig kunt volgen. :')

Ik snap wel dat je het liever verbergt, maar het bespreken met een goede vriendin of partner lijkt me niet zo'n gek idee. Hopelijk valt het mee, maar dit alles kan zich ook zo ontwikkelen dat het bijna onmogelijk wordt om constant een masker te dragen.
pi_89793150
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:44 schreef Chowi het volgende:

• Suïcidale gedachten.
Ik herken me in alle punten -O-
pi_89795843
Ik voel me juist vaak overdag prima etc, maar ' s ochtends als ik wakker word heb ik altijd echt een angstig gevoel, alsof er vanalles verkeerd zit terwijl het eigenlijk prima gaat :S

Dit gevoel is na een paar minuutjes / zodra ik uit bed stap wel weer weg, maar het blijft wel vreemd. Het begon toen het uitging met mijn ex, maar nu ben ik daar eigenlijk vrijwel niet meer mee bezig gedurende de dag maar dat gevoel bij het opstaan blijft ...
pi_89866230
voor de mensen die nu allemaal reageren op een (dom/simpel??) lijstje; ga naar de dokter en bespreek het...
  maandag 13 december 2010 @ 16:00:45 #93
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_89877296
Soms hoeft er geen reden te zijn om je "fucked up" te voelen.
Trek je er niks van aan , het komt wel weer goed.
En het gebeurt mensen meestal in de wintertijd, aangezien het dan grauw en vies weer is en mensen hier op één of andere manier op reageren met een depressie.

motto: alles komt goed
pi_89877805
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:47 schreef molleymijsje het volgende:
voor de mensen die nu allemaal reageren op een (dom/simpel??) lijstje; ga naar de dokter en bespreek het...
Dom en simpel valt nog wel mee, het zijn gewoon de DSM-IV-criteria.
  maandag 13 december 2010 @ 16:31:09 #95
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89878651
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:43 schreef TimMer1981 het volgende:
Klinkt als een depressie, foute shit dus. Veel ervaring mee, zowel zelf als in mijn omgeving. Zeker het verschil binnen-/buitenkant is erg herkenbaar.

Niet gelijk in paniek uitbreken over allerlei mogelijke gevolgen zoals de meeste mensen doen, gewoon rustig bespreken met je huisarts, hij/zij kan je wel doorsturen naar de correcte hulpverleners.

Mocht het zover komen dat ze je antidepressiva voor willen schrijven: laat je goed voorlichten en denk er goed over na, vaak doet het meer fout dan dat het goed doet, zeker in wat mildere gevallen. Zelf heb ik er nooit een seconde over gepeinsd, ben er uiteindelijk ook zelf uitgekomen zonder al die meuk. Kennelijk wringt er iets diep binnenin je en uiteindelijk ben jij ook de enige die kan uitvinden wat datgene is en het oplossen. :)
Nou... Ik heb +-8 maanden een depressie gehad en het betekende voor mij gewoon een complete stilstand. Baan kwijt, relatie kwijt... Het enige verschil tussen mijn functioneren en dat van een overleden persoon was m'n hartslag :')

Afgaande op de OP is ts voor zover ik kan nagaan dus echt niet depressief :)
J. <3
pi_90101246
Gebruik je anticonceptie? Het kan zijn dat je pil je humeur beïnvloedt. Dat je door de hormonen depressief word.
Zelf kan ik namelijk helemaal niet tegen anticonceptie, tegen geen van allen.
pi_90102844
TS stelt veel te hoge eisen aan zichzelf, is veel te streng voor zichzelf en weet dat zelf ook. En ook dat het vanuit haar opvoeding komt.
Nu je dit weet zou je er dus ook iets mee kunnen doen. Blijf eens een avond thuis, ook al weet je dat je vrienden iets 'leuks' gaan doen of al zou je van jezelf 'moeten' sporten.
Wees niet bang dat je een keer iets mist. Je kunt niet continu aan alles mee doen en 'eruit halen wat erin zit', want je kunt nu eenmaal niet alles doen. Iedereen moet keuzes maken.

Als je continu alleen maar bezig bent met bezig zijn kun je nooit tot jezelf komen. Dan verlies je letterlijk het contact met jezelf en dan voel je je kut.
En dan ga je je schuldig voelen, want alle omstandigheden zijn toch goed? Hoe durf jij je nou zo te voelen, terwijl je eigenlijk in je handjes moet knijpen met het leven dat je hebt?

Lees eens boeken over zingeving, want dat mis je blijkbaar in je leven. Waar doe je het uiteindelijk allemaal voor? Wat betekent 'leven' voor jou?
Probeer het eens in een groter geheel te zien. Wie kan het over honderd jaar nog schelen dat jij een keer op een vrijdagavond een paar uur tv hebt gekeken / een boek hebt gelezen / niets 'nuttigs' hebt gedaan? Geen hond. Dus weg met dat schuldgevoel.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 19 december 2010 @ 08:47:03 #98
326164 Lluijt
Zo niet, dan toch! ^^
pi_90113639
Ik hoop dat je hier iets aan hebt;

Zorg dat je altijd dingen op een lijstje hebt die je vrolijk maken!
Wat zijn de leukste dingen die je graag doet?
Heb je een dip, dan pak je die er bij!

Bij mij bijv.
3-d kaarten maken en die versturen naar mijn dierbaren, dan krijg je een lekker gevoel want je hebt iemand anders blij gemaakt!!
Shoppen! Zo eens in de tijd mag je best IETS voor jezelf kopen! Zorg wel dat je dit niet altijd gebruikt als je je down voelt, dan wordt het straks nog een verslaving ;)
Een leuke film kijken? Je lievelingsfilm?
En ja.. misschien heel slecht, en een beetje raar, maar ik maak me dan altijd mooi op, zorg dat ik er leuk uit zie en ga dan foto's maken :P en dan daarna op de pc bekijken :D
Dan voel ik me vaak weer helemaal super!
Vriendinnen uitnodigen?
Sociaal contact is vaak heel belangrijk!
Banaan! Wordt je ook happy van.

Succes!
( /)
( . .)♥
c(”)(”)
Já, ik ben soms een bitch, maar dat geeft niet want ik ben óók lief [!]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')