abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89563274
als je een druk leven heb kan ik meditatie wel adviseren, mischien voor jouw iets te zweverig. maar even half uurtje stoppen met alles werkt wel.
Born free... taxed to death
pi_89573083
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:29 schreef molleymijsje het volgende:

In de laatste alinea heb je wel een goed punt. Ik moet vanmezelf gelukkig zijn, of genieten etc.
Je kan je gevoel niet dwingen. Voel je gewoon kut als dat nu eenmaal zo is, dan gaat dat ook sneller weer over.

En juist als je je leven niet perfect probeert te maken, word je gelukkig. Dat geldt voor mij in ieder geval wel. En dan ben je echt niet gelijk lui en niet-ondernemend. Je krijgt er juist meer energie door.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_89633330
quote:
99s.gif Op maandag 6 december 2010 00:08 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Je kan je gevoel niet dwingen. Voel je gewoon kut als dat nu eenmaal zo is, dan gaat dat ook sneller weer over.

En juist als je je leven niet perfect probeert te maken, word je gelukkig. Dat geldt voor mij in ieder geval wel. En dan ben je echt niet gelijk lui en niet-ondernemend. Je krijgt er juist meer energie door.
Ja je hebt helemaal gelijk hoor. Maar ik denk dat het bij mij zover is door geramd..... Bijvoorbeeld door mijn ouders, maar daarna ook door mezelf. Als je bij ons een middag voor de tv zat vroeger, werd je echt 'hard' aangepakt. Snap je, dan moest je iets gaan doen....
Als je een dag niet buiten bent geweest..... Als je uitslaapt.... zo weet ik nog wel veel meer voorbeelden.
Ik weet niet echt hoe ik daar vanaf kom, sowieso trek ik nog veel te veel van mijn ouders aan, terwijl ik eigenlijk mijn eigen 'normen en waarden' (om ze er maar weer 's in te gooien he haha) volgen, maar misschien heb ik die nog wel helemaal niet.
pi_89635066
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:44 schreef Chowi het volgende:
In hoeveel van de volgende criteria herken jij jezelf terug, TS?

• Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
• Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
• Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
• Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
• Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
• Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
• Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
• Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
• Suïcidale gedachten.
Is dit een depri checklijst ??

- Depri stemming grotendeel van de dag : Check
- daling van belangstelling in aangename activiteiten. : Check
- Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal. : Check
- Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies. : Check
- Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees. - Check
- Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.- Check
- Suïcidale gedachten. : Check

m'n stemming kan in 1 sec omslaan van vrolijk naar depi, en dan ben ik ook de hele dag verder depri.. andersom komt amper voor.
  zaterdag 11 december 2010 @ 00:49:04 #80
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89790880
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:47 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

- Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal. : Check

m'n stemming kan in 1 sec omslaan van vrolijk naar depi, en dan ben ik ook de hele dag verder depri.. andersom komt amper voor.
;( ;( ;( Ik herken mijzelf in dat hele lijstje. . . .
pi_89791144
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:47 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Dit zijn de DSM-IV criteria.Wanneer je een gedeprimeerde stemming hebt of verlies van belangstelling voor zaken in combinatie met minstens 4 van de symptomen uit dit lijstje is het goed mogelijk dat je depressief bent.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89791198
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:49 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

;( ;( ;( Ik herken mijzelf in dat hele lijstje. . . .
Als je dat meent, dan is het misschien geen overbodige luxe om eens hulp te zoeken.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:55:50 #83
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89792426
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:58 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Als je dat meent, dan is het misschien geen overbodige luxe om eens hulp te zoeken.
Zoals bij meerderen in dit topic is ook bij mij dit gevoel niet constant aanwezig. Mensen zien mij als het vrolijke, spontane meisje die alles heeft. Maar ondertussen. . . Ik heb het gevoel een masker te dragen. Ik snap ook niet waarom ik mij soms zo voel :'( met mijn studie gaat het goed, heb een lieve vriend, vrienden. . . toch voel ik mij vaak heel erg kut en alleen. ;(

Behind my smile is a hurting heart. Behind my laugh, I'm falling apart. Look closely at me and you will see, the girl I am...isn't me

I am surrounded by a crowd and I still walk alone
pi_89792459
Heb je het 1 x per maand soms?
Never go to bed mad - Stay up and fight
pi_89792481
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:55 schreef bellabeauti het volgende:
Zoals bij meerderen in dit topic is ook bij mij dit gevoel niet constant aanwezig. Mensen zien mij als het vrolijke, spontane meisje die alles heeft. Maar ondertussen. . . Ik heb het gevoel een masker te dragen. Ik snap ook niet waarom ik mij soms zo voel :'( met mijn studie gaat het goed, heb een lieve vriend, vrienden. . . toch voel ik mij vaak heel erg kut en alleen. ;(
Helaas herkennen vrij veel mensen dit. Het feit dat iemand qua omstandigheden (studie, vrienden etc.) het prima voor elkaar lijkt te hebben, is zeker geen garantie dat die persoon zich prettig voelt en altijd gelukkig is.

Weet jouw vriend hier wel van?
  zaterdag 11 december 2010 @ 02:07:38 #86
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89792620
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 01:58 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Helaas herkennen vrij veel mensen dit. Het feit dat iemand qua omstandigheden (studie, vrienden etc.) het prima voor elkaar lijkt te hebben, is zeker geen garantie dat die persoon zich prettig voelt en altijd gelukkig is.

Weet jouw vriend hier wel van?
Nee, zelfs dan zou hij het toch niet begrijpen omdat ik altijd zo vrolijk lijk te zijn bij hem ;(
|:( waarom voel ik mij toch zo? Waarom . . . :'(
pi_89792717
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 02:07 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Nee, zelfs dan zou hij het toch niet begrijpen omdat ik altijd zo vrolijk lijk te zijn bij hem ;(
|:( waarom voel ik mij toch zo? Waarom . . . :'(
Toch lijkt het me niet eens zo onverstandig om hem te vertellen dat die vrolijkheid iets genuanceerder ligt. Op die manier heb je ook meer kans dat hij je een beetje kan helpen.

Zo te horen functioneer je nog wel gewoon normaal of heb je het idee dat dit gevoel je belemmert in veel zaken als werk, studie etc.?
  zaterdag 11 december 2010 @ 02:21:16 #88
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89792848
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 02:13 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Toch lijkt het me niet eens zo onverstandig om hem te vertellen dat die vrolijkheid iets genuanceerder ligt. Op die manier heb je ook meer kans dat hij je een beetje kan helpen.

Zo te horen functioneer je nog wel gewoon normaal of heb je het idee dat dit gevoel je belemmert in veel zaken als werk, studie etc.?
Ik functioneer (nog?) wel normaal ja . . . Alleen mijn concentratie lijkt de laatste tijd achteruit te gaan. Ik kan mij niet meer goed focussen. Hoewel de oorzaak van dit meer de naderende kerstvakantie lijkt te zijn.
Ene moment ben ik zielsgelukkig en dit kan zo veranderen naar een dip die de rest van de dag aanhoudt.
Je hebt gelijk, ik moet dit een keer bespreken met iemand.
pi_89793059
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 02:21 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Ik functioneer (nog?) wel normaal ja . . . Alleen mijn concentratie lijkt de laatste tijd achteruit te gaan. Ik kan mij niet meer goed focussen. Hoewel de oorzaak van dit meer de naderende kerstvakantie lijkt te zijn.
Ene moment ben ik zielsgelukkig en dit kan zo veranderen naar een dip die de rest van de dag aanhoudt.
Je hebt gelijk, ik moet dit een keer bespreken met iemand.
Mensen die depressief zijn hebben vaak ook moeite zich te concentreren. Ik spreek uit eigen ervaring wanneer ik zeg dat dat soms zelfs zo ver kan gaan dat je een standaard programmaatje op de tv nog maar matig kunt volgen. :')

Ik snap wel dat je het liever verbergt, maar het bespreken met een goede vriendin of partner lijkt me niet zo'n gek idee. Hopelijk valt het mee, maar dit alles kan zich ook zo ontwikkelen dat het bijna onmogelijk wordt om constant een masker te dragen.
pi_89793150
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:44 schreef Chowi het volgende:
In hoeveel van de volgende criteria herken jij jezelf terug, TS?

• Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
• Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
• Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
• Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
• Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
• Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
• Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
• Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
• Suïcidale gedachten.
Ik herken me in alle punten -O-
pi_89795843
Ik voel me juist vaak overdag prima etc, maar ' s ochtends als ik wakker word heb ik altijd echt een angstig gevoel, alsof er vanalles verkeerd zit terwijl het eigenlijk prima gaat :S

Dit gevoel is na een paar minuutjes / zodra ik uit bed stap wel weer weg, maar het blijft wel vreemd. Het begon toen het uitging met mijn ex, maar nu ben ik daar eigenlijk vrijwel niet meer mee bezig gedurende de dag maar dat gevoel bij het opstaan blijft ...
pi_89866230
voor de mensen die nu allemaal reageren op een (dom/simpel??) lijstje; ga naar de dokter en bespreek het...
  maandag 13 december 2010 @ 16:00:45 #93
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_89877296
Soms hoeft er geen reden te zijn om je "fucked up" te voelen.
Trek je er niks van aan , het komt wel weer goed.
En het gebeurt mensen meestal in de wintertijd, aangezien het dan grauw en vies weer is en mensen hier op één of andere manier op reageren met een depressie.

motto: alles komt goed
pi_89877805
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:47 schreef molleymijsje het volgende:
voor de mensen die nu allemaal reageren op een (dom/simpel??) lijstje; ga naar de dokter en bespreek het...
Dom en simpel valt nog wel mee, het zijn gewoon de DSM-IV-criteria.
  maandag 13 december 2010 @ 16:31:09 #95
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89878651
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:43 schreef TimMer1981 het volgende:
Klinkt als een depressie, foute shit dus. Veel ervaring mee, zowel zelf als in mijn omgeving. Zeker het verschil binnen-/buitenkant is erg herkenbaar.

Niet gelijk in paniek uitbreken over allerlei mogelijke gevolgen zoals de meeste mensen doen, gewoon rustig bespreken met je huisarts, hij/zij kan je wel doorsturen naar de correcte hulpverleners.

Mocht het zover komen dat ze je antidepressiva voor willen schrijven: laat je goed voorlichten en denk er goed over na, vaak doet het meer fout dan dat het goed doet, zeker in wat mildere gevallen. Zelf heb ik er nooit een seconde over gepeinsd, ben er uiteindelijk ook zelf uitgekomen zonder al die meuk. Kennelijk wringt er iets diep binnenin je en uiteindelijk ben jij ook de enige die kan uitvinden wat datgene is en het oplossen. :)
Nou... Ik heb +-8 maanden een depressie gehad en het betekende voor mij gewoon een complete stilstand. Baan kwijt, relatie kwijt... Het enige verschil tussen mijn functioneren en dat van een overleden persoon was m'n hartslag :')

Afgaande op de OP is ts voor zover ik kan nagaan dus echt niet depressief :)
J. <3
pi_90101246
Gebruik je anticonceptie? Het kan zijn dat je pil je humeur beïnvloedt. Dat je door de hormonen depressief word.
Zelf kan ik namelijk helemaal niet tegen anticonceptie, tegen geen van allen.
pi_90102844
TS stelt veel te hoge eisen aan zichzelf, is veel te streng voor zichzelf en weet dat zelf ook. En ook dat het vanuit haar opvoeding komt.
Nu je dit weet zou je er dus ook iets mee kunnen doen. Blijf eens een avond thuis, ook al weet je dat je vrienden iets 'leuks' gaan doen of al zou je van jezelf 'moeten' sporten.
Wees niet bang dat je een keer iets mist. Je kunt niet continu aan alles mee doen en 'eruit halen wat erin zit', want je kunt nu eenmaal niet alles doen. Iedereen moet keuzes maken.

Als je continu alleen maar bezig bent met bezig zijn kun je nooit tot jezelf komen. Dan verlies je letterlijk het contact met jezelf en dan voel je je kut.
En dan ga je je schuldig voelen, want alle omstandigheden zijn toch goed? Hoe durf jij je nou zo te voelen, terwijl je eigenlijk in je handjes moet knijpen met het leven dat je hebt?

Lees eens boeken over zingeving, want dat mis je blijkbaar in je leven. Waar doe je het uiteindelijk allemaal voor? Wat betekent 'leven' voor jou?
Probeer het eens in een groter geheel te zien. Wie kan het over honderd jaar nog schelen dat jij een keer op een vrijdagavond een paar uur tv hebt gekeken / een boek hebt gelezen / niets 'nuttigs' hebt gedaan? Geen hond. Dus weg met dat schuldgevoel.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 19 december 2010 @ 08:47:03 #98
326164 Lluijt
Zo niet, dan toch! ^^
pi_90113639
Ik hoop dat je hier iets aan hebt;

Zorg dat je altijd dingen op een lijstje hebt die je vrolijk maken!
Wat zijn de leukste dingen die je graag doet?
Heb je een dip, dan pak je die er bij!

Bij mij bijv.
3-d kaarten maken en die versturen naar mijn dierbaren, dan krijg je een lekker gevoel want je hebt iemand anders blij gemaakt!!
Shoppen! Zo eens in de tijd mag je best IETS voor jezelf kopen! Zorg wel dat je dit niet altijd gebruikt als je je down voelt, dan wordt het straks nog een verslaving ;)
Een leuke film kijken? Je lievelingsfilm?
En ja.. misschien heel slecht, en een beetje raar, maar ik maak me dan altijd mooi op, zorg dat ik er leuk uit zie en ga dan foto's maken :P en dan daarna op de pc bekijken :D
Dan voel ik me vaak weer helemaal super!
Vriendinnen uitnodigen?
Sociaal contact is vaak heel belangrijk!
Banaan! Wordt je ook happy van.

Succes!
( /)
( . .)♥
c(”)(”)
Já, ik ben soms een bitch, maar dat geeft niet want ik ben óók lief [!]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')