abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89259441
quote:
Bij mij komt het ook met pieken en dalen hoor. Ik voelde me twee dagen echt 'slecht' en nu voel ik me prima, heb ik zin in de dag etc etc.
"Manisch" noemen ze dat.

BTW: depressief is niet gelijk suïcidaal; grote fout. Depressief is een langdurige dip (minimaal een half jaar) en kan behoorlijk variëren in intensiteit.
pi_89261970
Je kan beter wel een kut aan je hand hebben als je het voelt.. ;)
pi_89263107
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 05:31 schreef Nee het volgende:
Het standaard leven wat wordt ons opgedragen biedt gewoon te weinig prikkels om geluk te creëren.
Een van de beste zinnen die ik ooit in mijn leven gelezen heb, en precies waarom ik afwijk van de 'norm'.

Mooi.
pi_89263273
Ik heb dat ook wel eens, van die kleine tyfusdingen (hoewel soms wel veelzeggend) waar ik dan om moet janken en me een hele middag kut om voel
Finally, someone let me out of my cage
pi_89263408
TS.. ik kan je dit boek aanraden: dansende leegte
Daar verander je gegarandeerd de (westerse) perceptie mee :)
  zondag 28 november 2010 @ 19:10:52 #31
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_89265900
Dit topic ga ik morgen eens even helemaal doorlezen en in me opnemen. :)
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_89266215
Maar waarom bagatelliseer je je probleem zo, TS? Want in de OP zeg je 'er is eigenlijk niets aan de hand'. Dat is een beetje tegenstrijdig met het verhaal dat je vertelt. Innerlijk is er blijkbaar een heleboel aan de hand.

De dingen die jij opnoemt om mensen te wijzen op het idee dat het wel goed met je gaat (studie, veel/goede vrienden, etc) zijn natuurlijk geen garantie op een gelukkig leven. Een heleboel dingen kunnen onderhuids zitten, zodat je nog steeds wel blijft functioneren in het leven. Maar in werkelijkheid heb je dan geen innerlijke rust (een term die ik overigens niet graag gebruik :')).

Veel praten met mensen in je omgeving is eigenlijk de tip die ik je wil geven. Soms heb je zelf namelijk helemaal niet door wat er allemaal in je om gaat. Door je problemen en gevoelens te verwoorden krijg je ook zélf een veel duidelijker beeld van wie je bent en wat je wil. En misschien is dát nou juist hetgeen waarnaar je op zoek bent.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_89367186
Ik 'bagatelliseer' het omdat er niks om mij rot over te voelen. Als je kanker hebt, geen geld hebt, geen ouders hebt etc. etc. heb je redenen om je kut te voelen. Maar ik heb eerlijk gezegd alles 1000% voor elkaar, niks om over te klagen. (echt niks) En toch klaag ik constant of voel ik me rot...

Nja wat geef je dan wel garantie op een gelukkig leven...? Als de omstandigheden goed zijn, wat kan er anders dan nog goed zijn?

Ik probeer te praten met mensen in mijn omgeving, maar mijn vriendinnen snappen er niks van en willen over andere dingen praten. Vaak weten ze volgens mij ook niet goed wat ze er mee aan moeten, wat ik overigens heel goed begrijp. Wat moet je er mee als iemand naar je toekomt en zegt: ' er is niks aan de hand, heb niks te klagen maar ik voel me ongelooflijk kut' .Verder probeer ik met mijn moeder te praten, maar die wordt er gek van, omdat niks lijkt te helpen.

Verder denk ik dat ik veel te streng ben voor mezelf.... Ik moet bijvoorbeeld drie keer per week sporten en als ik dan drie weken niet ga ben ik niet te genieten. Gewoon gaan dan zou je denken? Maar dat gaat niet altijd.
Verder probeer ik hier dan een afremming in te zoeken bij mijn ouders die dat vervolgens totaal niet geven, waardoor ik nog dieper in de put zit.

Ik voelde me vandaag ook weer spr slecht.
pi_89368716
Nou je bent niet de enige in ieder geval ;)

Ik heb het er zelf trouwens met niemand over. Ben aardig gesloten wat dat betreft, en ook geen behoefte om het eruit te gooien verder eigenlijk. Zie d'r niet veel nut in, want ik heb wel m'n vermoedens en daar probeer ik aan te werken, lol.
pi_89369246
Is TS niet gewoon normaal? :)
Prins der kikkers
pi_89369337
Er is wel degelijk wat aan de hand. Het feit dat jij zo 123 geen oorzaak ziet, zegt niet zoveel. Bepaalde psychische stoornissen - depressie bijv. - hoeven ook lang niet altijd een aanwijsbare oorzaak te hebben.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89370284
ik zei al dat ik een depressie wel wat ver vind gaan, soms gaat het ook echt prima. en ik doe van alles.... (maar goed ik weet ook niet precieze benamingen voor een depressie)

Verder kan ik misschien wel normaal zijn ja. Maar dan is de vraag hoe hier mee om te gaan....?
pi_89370415
In hoeveel van de volgende criteria herken jij jezelf terug, TS?

• Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
• Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
• Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
• Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
• Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
• Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
• Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
• Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
• Suïcidale gedachten.
pi_89370430
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:40 schreef molleymijsje het volgende:
ik zei al dat ik een depressie wel wat ver vind gaan, soms gaat het ook echt prima. en ik doe van alles.... (maar goed ik weet ook niet precieze benamingen voor een depressie)

Verder kan ik misschien wel normaal zijn ja. Maar dan is de vraag hoe hier mee om te gaan....?
Je hebt bepaalde stoornissen ook in allerlei varianten en ze kunnen qua intensiteit erg uiteen lopen. Het is niet zo dat je pas een stoornis kunt hebben wanneer je amper je huis uit komt en om de dag overweegt om jezelf te verhangen. Ook zijn er stemmingsstoornissen waarvoor het juist erg kenmerkend is dat de depressieve periodes met 'vlagen' komen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89371106
Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag. : SOMMIGE DAGEN ECHT NIET ALLE
Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten. :doordat ik me schuldig voel
Rusteloosheid
Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
Verminderde capaciteit besluiten te nemen.

nee maja ik heb er niet zo veel aan om een stoornis te hebben ofzo. ik moet toch weten hoe ik er mee om kan gaan?
pi_89371157
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:11 schreef molleymijsje het volgende:
Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag. : SOMMIGE DAGEN ECHT NIET ALLE
Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten. :doordat ik me schuldig voel
Rusteloosheid

nee maja ik heb er niet zo veel aan om een stoornis te hebben ofzo. ik moet toch weten hoe ik er mee om kan gaan?
Wellicht heb je ook geen stoornis, maar het is wel handig om het te weten als je er wel 1 hebt. Vanuit daar is het ook veel eenvoudiger om er mee om te leren gaan.
pi_89371197
nou goed maar ik ben al bij verschillende psychologen geweest en die zeiden dat er niks aan de hand was. dan ga ik nu niet zelf lopen dokteren, snappie?
Ik denk dat dat het helemaal niet is.

Ik denk gewoon dat ik bepaalde gedachten heb, waar ik niet goed mee om kan gaan. Ik probeer anders te denken en dat lukt niet. Verder voel ik me hierin alleen, waardoor ik me nog slechter ga voelen.
pi_89371247
quote:
Op zondag 28 november 2010 05:35 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Wie is het dan?
Abbath van black metal band: Immortal.
Geen suicidale of depressive black metal, maar gewoon thema's zoals winter en zo. Soms pak ik weleens mijn headsetje en dan loop ik savonds weleens een rondje. Krijg er energie van :p
pi_89371289
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:15 schreef molleymijsje het volgende:
nou goed maar ik ben al bij verschillende psychologen geweest en die zeiden dat er niks aan de hand was. dan ga ik nu niet zelf lopen dokteren, snappie?
Ik denk dat dat het helemaal niet is.

Ik denk gewoon dat ik bepaalde gedachten heb, waar ik niet goed mee om kan gaan. Ik probeer anders te denken en dat lukt niet. Verder voel ik me hierin alleen, waardoor ik me nog slechter ga voelen.
Om er maar eens een paar dingen uit te pakken: het vele huilen, het schuldig voelen, 'levenloze' gevoel.. Enig idee waarom en waarover?

Je weet het voor derden allemaal blijkbaar nogal goed te verbergen, maar heb je dit ook tegen de psychologen verteld?
pi_89371452
Het levenloze gevoel omdat ik me slecht voel, ik jong ben en me dan niet slecht hoor te voelen. Ik hoor nu te lachen en me 100% goed te voelen en niet mijn gevoel te analyseren op een forum... (vind ik dan)

Verder ik voel me schuldig over veel dingen. Ik moet veel van mezelf. Bijvoorbeeld als ik niet sport, als ik te lang koffiedrink, als ik te weinig aan school doe (terwijl ik wel op schema loop), als ik niet aardig doe tegen mijn ouders, als ik me rot voel, als ik niet uit ga, als ik wel uit ga, als ik te veel aan school doe... etc etc etc.(zon beetje over alles dus. Omdat ik van mening ben dat je meer dan 40 uur per week moet werken/studeren, niet op zak van iemand anders moet leven, niet lui moet zijn, maar ook lol moet hebben als je jong bent. Dan weet ik het allemaal niet meer)

Het vele huilen komt omdat ik mezelf zo slecht voel en me daarin alleen voel staan(terwjil ik dus iedere dag vrienden om me heen heb, mijn ouders bel, mijn broer kan bellen etc.) Soms krijg ik 'ruzie' met mijn moeder of loopt dat niet geweldig, en dan huil ik alleen nog maar meer.....

Euhm ik heb het denk ik wel (deels) tegen een psycholoog verteld ja. Maarja ik heb ook verteld dat ik heel vrolijk kan zijn. En dat kan ik ook echt, alleen nu ff niet...
pi_89371459
en lo-fi bedankt voor je post trouwens, dat vind ik echt heel aardig
pi_89371545
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:11 schreef molleymijsje het volgende:
Rusteloosheid

Natuurlijk wel, als je weet dat/of je een stoornis hebt, weet je ook wat je gebreken zijn. Dan weet je ook op welke vlakken je jezelf kunt ontwikkelen en op welke niet. Iemand verwoordde het vandaag mooi: "je moet weten welke grenzen rekbaar zijn en welke niet. Je kunt wel de hele tijd gaan duwen tegen een muur (=aandoening) maar die geeft niet mee."
pi_89371653
oke maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een stoornis heb, want eerst was ik gewoon normaal? En mede ook door wat psychlogen hebben gezegd (en ik ben daar meerdere jaren geweest, niet achterelkaar maar dus wel op verschillende momenten bij verschillende)

Het is gewoon mijn manier van denken, in een kringetje waar ik constant maar niet uitkom....
pi_89371745
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 01:37 schreef molleymijsje het volgende:
oke maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een stoornis heb, want eerst was ik gewoon normaal?
Ook lang niet alle stoornissen zijn aangeboren en gaan nooit meer over..
pi_89371833
oke dat wist ik niet.....

maar wat moet ik nu volgens jullie doen dan....?
hebben jullie misschien tips hoe je gedachten kan draaien ofzo...?
of hoe ik minder streng voor mezelf kan zijn?

Ik kan sowieso voor maart niet naar een therapeut oid, want ik zit in het buitenland en ik spreek de taal maar niet zo goed dat ik dit heel goed kan bespreken met een therapeut. In maart kom ik een tijdje terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')