Hoi,
SV : ik heb een heel normaal leven en onderneem veel. Toch voel ik me vaak kut en moet ik vaak huilen, dit al voor en langere tijd (lees een paar jaar). Misschien komt het omdat ik me onnuttig en passieloos voel. De vraag is hoe ik hier vanaf kom. (ik eet gezond, beweeg genoeg en doe veel met vrienden)
Ik heb hier al vaker een topic gestart over 'mijn leven' (of hoe je het ook wilt noemen)
Er is totaal niks mis met mijn leven. Ik heb veel vrienden, druk sociaal leven, woon op mezelf, heb ook een goede band met mijn ouders, heb hobbies, ik studeer wat goed gaat. Veel mensen zijn mij als een vrolijke sfeermaker (wat ik ook kan zijn dus) En toch komen er bij de onvermijdelijke dips. Ik weet dat het normaal is om je af en toe niet zo goed te voelen, maar toch heb ik het gevoel dat dit anders is. Ook als ik het er met vriendinnen over heb, lijken ze het niet te herkennen. Ik huil soms erg veel, kan enorm tegen dingen op kijken en voel me hele dagen door schuldig. Ook krijg ik hierdoor soms ruzie met mijn moeder.
Ik wil hier zo graag van af, want het verpest veel. Ik weet alleen absoluut niet hoe ik hier vanaf kom....
Ik heb het gevoel dat ik mijn leven wil leven en dat niet aan het doen ben. Terwijl ik dus meer onderneem dan de meeste mensen die ik ken. Onder andere daarom ben ik een half jaar in het buitenland gaan studeren. Ook dat helpt niet, ik heb nog steeds niet het idee dat ik leef....
Ik dacht altijd dat het na de middelbare school over zou gaan. Omdat het daar allemaal ontzettend doelloos was. Maar misschien is het daarna alleen nog maar erger worden... Ik wil nuttig zijn, ergens voor gaan, passie hebben.
Ik ben ook al een paar keer naar een psycholoog geweest, maar volgens mij hadden die ook niet echt een idee wat ze met mij moesten. Ik werd daar ook vaak als vrolijk, realistisch en nuchter gezien
Verder eet ik gezond, beweeg genoeg, kom genoeg buiten en doe veel met vrienden.
Heeft iemand hier misschien enig idee wat ik kan veranderen / doen om hier vanaf te komen. Misschien heeft iemand hier wel de gouden eye-opener voor mij !
Bedankt voor het lezen.