abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 december 2010 @ 08:20:16 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89373106
lijkt me dat je eerst misschien wat structuur in je dagelijkse bezigheden moet introduceren. Maak een week en dagplanning en hou je daar aan en hou je daar ook aan vast qua tijden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89375694
nou, ik heb eigenlijk wel een planning.
Ik heb een planning op de lange termijn (dus voor een heel blok gepland) en wat ik dan per week moet doen.
Verder maak ik iedere dag een klein planninkje. Ik houd me hier redelijk goed aan (loop op schema met school etc., ga op tijd naar bed, op tijd er uit) maar doordat ik teveel van mezelf vraag geef ik soms 'een taak' op. Bijvoorbeeld als ik tot 8 uur op school zit moet ik van mezelf nog gaan sporten, terwijl ik dan eigenlijk super moe ben. Een ander moeilijkheid is dat mijn vrienden atlijd pas op die dag zelf plannen gaan maken.... Als ik dan nee zeg voel ik me echt een spelbreker, dus ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan.

Zou ik me denk je zo kunnen voelen doordat ik misschien mijn dagtaken dan niet allemaal afkrijg....?
pi_89376585
Als je je slecht voelt voor enkele dagen komt dat dan door triviale dingen of niet aan te wijzen redenen?

In het eerste geval lijkt het me gewoon licht neurotisch gedrag. In dat geval werkt een planning juist averechts.

Ik denk niet dat je een stoornis hebt.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_89376656
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:21 schreef molleymijsje het volgende:
Ik heb een planning op de lange termijn (dus voor een heel blok gepland) en wat ik dan per week moet doen.
Verder maak ik iedere dag een klein planninkje. Ik houd me hier redelijk goed aan (loop op schema met school etc., ga op tijd naar bed, op tijd er uit) maar doordat ik teveel van mezelf vraag geef ik soms 'een taak' op. Bijvoorbeeld als ik tot 8 uur op school zit moet ik van mezelf nog gaan sporten, terwijl ik dan eigenlijk super moe ben. Een ander moeilijkheid is dat mijn vrienden atlijd pas op die dag zelf plannen gaan maken.... Als ik dan nee zeg voel ik me echt een spelbreker, dus ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan.

Zou ik me denk je zo kunnen voelen doordat ik misschien mijn dagtaken dan niet allemaal afkrijg....?
Je moet misschien eens nagaan wat de achterliggende reden is van de hoge eisen die je aan jezelf stelt. Waarom moet je zoveel van jezelf? En waarom voel je je dan zo schuldig als je eens niet naar jezelf luistert?

Als je de achterliggende reden weet, is het ook makkelijker om met een oplossing te komen.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  woensdag 1 december 2010 @ 11:08:14 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89377100
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:21 schreef molleymijsje het volgende:

dat zou zomaar kunnen, iets realistischer plannen. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om tevreden te zijn met wat je aan het doen bent
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89393835
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:51 schreef Convergence het volgende:
Als je je slecht voelt voor enkele dagen komt dat dan door triviale dingen of niet aan te wijzen redenen?

In het eerste geval lijkt het me gewoon licht neurotisch gedrag. In dat geval werkt een planning juist averechts.

Ik denk niet dat je een stoornis hebt.
niet aan te wijzen redenen. Alles vind ik dan kut en ik wil niks doen. Tenminste niet uitgaan, of met vrienden oid. Ik doe het wel, want anders ga ik me mss alleen nog maar slechter voelen. Maar ik moet mezelf er echt toe zetten.
Verder zou je ook kunnen zeggen triviale dingen, want om alles ga ik me dan kut voelen waar normaal niks aan de hand is....
pi_89393905
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:54 schreef Chowi het volgende:

[..]

Je moet misschien eens nagaan wat de achterliggende reden is van de hoge eisen die je aan jezelf stelt. Waarom moet je zoveel van jezelf? En waarom voel je je dan zo schuldig als je eens niet naar jezelf luistert?

Als je de achterliggende reden weet, is het ook makkelijker om met een oplossing te komen.
De achterliggende gedachtes zijn mijn principes, ik vind dat een mens veel moet. Ik denk zo omdat ik zo ben opgevoed en het zal ook wel in mijn genen zitten. Waarom ik me schuldig voel...? Omdat ik me niet moet aanstellen want er is niks aan de hand en je hebt geen reden om je niet aan je planning te houden.
Hoe moeilijk kan het zijn om je aan je planning te houden denk ik dan...

Verder (mss voor de vrouwen) zou dit mss kunnen komen door PMS....?
pi_89398228
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:42 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

niet aan te wijzen redenen. Alles vind ik dan kut en ik wil niks doen. Tenminste niet uitgaan, of met vrienden oid. Ik doe het wel, want anders ga ik me mss alleen nog maar slechter voelen. Maar ik moet mezelf er echt toe zetten.
Verder zou je ook kunnen zeggen triviale dingen, want om alles ga ik me dan kut voelen waar normaal niks aan de hand is....
En ben je achteraf blij dat je gegaan bent? Of heb je meer zoiets van dat je het voor je vrienden doet?
pi_89399838
Zoek je soms ook een avontuur? *O*
Klik: Een avontuur
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_89400465
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:50 schreef Braddie het volgende:
Heb er zelf ook last van..
Echt kut, ik doe voor m`n vrienden gewoon vrolijk.
Maar ik voel me van binnen gewoon kut.
Volgens mij hebben tegenwoordig heel veel mensen er last van. Ik ook hoor. En dan blijf me maar lachen naar de buitenwereld. Je zet in principe altijd een soort van masker op als je naar buiten gaat of wanneer je niet alleen bent. Erg irritant, maar je moet er wel aan werken. Denk eerst goed na waardoor het zou komen. Dan kan je misschien iets meer. Ik word onbewust gestresst door de computer/internet. Ik heb mij ook voorgenomen om vanaf 2011 te kappen met die internet gedoe. Geloof me, als je weet wat het is, en je ermee kapt oid, dan zal je je een stuk beter voelen. :) Meestal is het ook iets onbewusts, dus denk even goed na waaraan dat zou kunnen liggen.
pi_89400638
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:06 schreef Ernemmertje het volgende:
Ik word onbewust gestresst door de computer/internet. Ik heb mij ook voorgenomen om vanaf 2011 te kappen met die internet gedoe.
In welke zin?

Ik kan me niet voorstellen dat de pc/ het internet de voornaamste oorzaak is van een depressief gevoel. Wel dat je meer tijd doorbrengt achter de pc wanneer je je kut voelt..
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89420661
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:27 schreef Convergence het volgende:

[..]

En ben je achteraf blij dat je gegaan bent? Of heb je meer zoiets van dat je het voor je vrienden doet?
Laatste sowieso niet, want ik doe het voor mezelf om me beter te voelen. Soms word ik er wat vrolijker door, maar soms maakt het niet uit. Maar dan heb ik in ieder geval niet in mijn eentje zittend op mijn kamer domme dingen gedaan.

Verder heb ik trouwens niet het gevoel dat ik een masker naar mijn vrienden of de buitenwereld opzet, want ik ben er gewoon heel open over. Ik zeg het gewoon wanneer ik me niet goed voel dus best veel mensen weten het ook. Ze weten, volgens mij, alleen niet zo goed wat ze er mee aan moeten. Want ik kan dus ook super vrolijk zijn (en dan is er dus ook echt niks aan de hand), en ik ben niet zo'n dramatisch type.
pi_89420856
quote:
99s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:56 schreef rijsttafel het volgende:
Zoek je soms ook een avontuur? *O*
Klik: Een avontuur
in dat topic zoek jij een avontuur, maar iedereen die met een avontuur aan komt zetten sla je af. Je zoekt dus blijkbaar geen avontuur. (een avontuur is eigenlijk ook niet zo moeiilijk te vinden)
Je zoekt iets van passie oid in je normale, dagelijkse leven misschien...?
En ja dat heb ik ook....

In jouw topic staat trouwens dat je misschien naar het buitenland wil. Ik ben al in het buitenland en ik denk wel dat het deels werkt... Ze zeggen dan wel alles is normaal na een paar weken en dat is ook zo, maar toch kom je soms voor 'verassingen' te staan.
Overigens vind ik in dat topic heel vaak gezegd; ja maar als je dan weer terug bent is toch weer alles hetzelfde. Dan heb je het toch voor de tijd tussen in gedaan...? Als je dan veel 'tussen-in-tijd-maakt' is het vanzelf meer boeiend...
  donderdag 2 december 2010 @ 11:34:54 #64
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89422419
Heb jij nou echt nooit iets meegemaakt of gedaan waarvan jij achteraf zo iets had van: Vet dit is geweldig. En er dus ook echt zo een flinke stoot adrenaline van kreeg?

Misschien is het echt maar dat je verwachtingen gewoon te hoog zijn, maar ook deze moet je ergens mee meten. Het kan ook helpen jezelf af tevragen wat je dan wel wilt, waar ben jij jaloers op?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89425507
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:34 schreef Frag_adder het volgende:
Heb jij nou echt nooit iets meegemaakt of gedaan waarvan jij achteraf zo iets had van: Vet dit is geweldig. En er dus ook echt zo een flinke stoot adrenaline van kreeg?

Misschien is het echt maar dat je verwachtingen gewoon te hoog zijn, maar ook deze moet je ergens mee meten. Het kan ook helpen jezelf af tevragen wat je dan wel wilt, waar ben jij jaloers op?
Euhm ja dat h eb ik wel.... Maar dat heeft er toch niks mee te maken? Ik bedoel als ik wist dat dat de reden was dan zou ik dat wel opzoeken.

Ik ben jaloers op mensen die veel reizen etc.. Maja daar ben ik zelf ook wel mee bezig, dus daar kan ik ook vrij weinig aan veranderen.

Verder voel ik me vandaag dus weer gewoon normaal (alleen moe van al het gehuil en geshit!) en vraag ik me echt af waar ik een probleem van maak.....
Zo raar is het dus.
  donderdag 2 december 2010 @ 13:11:18 #66
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89425740
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:04 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

Euhm ja dat h eb ik wel.... Maar dat heeft er toch niks mee te maken? Ik bedoel als ik wist dat dat de reden was dan zou ik dat wel opzoeken.

Ik ben jaloers op mensen die veel reizen etc.. Maja daar ben ik zelf ook wel mee bezig, dus daar kan ik ook vrij weinig aan veranderen.

Verder voel ik me vandaag dus weer gewoon normaal (alleen moe van al het gehuil en geshit!) en vraag ik me echt af waar ik een probleem van maak.....
Zo raar is het dus.
Nou ja het kon dat als je zeg maar dingen gedaan had waardoor jij je euforisch voelt dat je gedurende een langere periode geen last had van dit soort negatieve gevoelens. Maar dan had je dat zelf vast al geconstateerd.

Hmm moeilijk probleem, vooral omdat je zelf niet eens weet waar het nou aan schort. Je weet overigens wel zeker dat het niet met je hormoon huishouding of zo te maken heeft? (ik ben geen dokter dus veel weet ik er niet van af )
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89426280
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:11 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nou ja het kon dat als je zeg maar dingen gedaan had waardoor jij je euforisch voelt dat je gedurende een langere periode geen last had van dit soort negatieve gevoelens. Maar dan had je dat zelf vast al geconstateerd.

Hmm moeilijk probleem, vooral omdat je zelf niet eens weet waar het nou aan schort. Je weet overigens wel zeker dat het niet met je hormoon huishouding of zo te maken heeft? (ik ben geen dokter dus veel weet ik er niet van af )
Ja over dat laatste ben ik dus wel gaan twijfelen. (ook nav dit topic)
Heb ook wel dingen over PMS opgezocht en ik heb terug lopen zoeken wanneer ik me zo voelde etc.

En op zich kan ik dit dus best kunnen het enige is dat ik het op andere momenten in mijn cyclus heb dan PMS. ( namelijk 2 a 3 dagen ervoor, gedurende, en dan 2 a 3 dagen erna) En dat kan ik nergens terugvinden; vooral dat gedurende....

En tuurlijk heb ik wel dingen waar ik minder tevreden over ben dan andere dingen in mijn leven... Maar ik weet heel goed dat niet alles 10000% goed kan zijn. Op deze dagen vererger ik, onder andere, heel erg die ontevreden aspecten.

(trouwens bedankt voor alle serieuze reacties. Ik weet dat je die hier niet altijd krijgt haha)
pi_89429851
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:39 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

Laatste sowieso niet, want ik doe het voor mezelf om me beter te voelen. Soms word ik er wat vrolijker door, maar soms maakt het niet uit. Maar dan heb ik in ieder geval niet in mijn eentje zittend op mijn kamer domme dingen gedaan.
Tja wat zijn domme dingen :p Misschien is de oorsprong wel te vinden in de periode toen de depressies begonnen. Acceptatie lijkt me iig wel belangrijk. Misschien juist omdat je zo ondernemend bent druk je deze gevoelens altijd weg dus blijven ze steeds terugkomen?
quote:
Verder heb ik trouwens niet het gevoel dat ik een masker naar mijn vrienden of de buitenwereld opzet, want ik ben er gewoon heel open over. Ik zeg het gewoon wanneer ik me niet goed voel dus best veel mensen weten het ook. Ze weten, volgens mij, alleen niet zo goed wat ze er mee aan moeten. Want ik kan dus ook super vrolijk zijn (en dan is er dus ook echt niks aan de hand), en ik ben niet zo'n dramatisch type.
Wss is er gewoon behoefte aan om het met iemand te bespreken waar je je wel begrepen bij voelt?
pi_89436114
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:56 schreef Convergence het volgende:

[..]

Tja wat zijn domme dingen :p Misschien is de oorsprong wel te vinden in de periode toen de depressies begonnen. Acceptatie lijkt me iig wel belangrijk. Misschien juist omdat je zo ondernemend bent druk je deze gevoelens altijd weg dus blijven ze steeds terugkomen?

[..]

Wss is er gewoon behoefte aan om het met iemand te bespreken waar je je wel begrepen bij voelt?
het eerste zou je gelijk in kunnen hebben. Maarja daar heb ik dus geen zin meer in, vandaar dat ik er nu wel veel mee bezig ben.

En ik heb behoefte aan iemand die me begrijpt en zegt dat ik alles goed doe, dat ik niks hoef en dat ik me nergens zorgen over hoef te maken. Iemand die me troost ofzo. Alleen als ik deze buien heb, ben ik onuitstaanbaar dus ik begrijp wel dat dat lastig is.
pi_89437570
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:46 schreef molleymijsje het volgende:

[..]

in dat topic zoek jij een avontuur, maar iedereen die met een avontuur aan komt zetten sla je af. Je zoekt dus blijkbaar geen avontuur. (een avontuur is eigenlijk ook niet zo moeiilijk te vinden)
Je zoekt iets van passie oid in je normale, dagelijkse leven misschien...?
En ja dat heb ik ook....

In jouw topic staat trouwens dat je misschien naar het buitenland wil. Ik ben al in het buitenland en ik denk wel dat het deels werkt... Ze zeggen dan wel alles is normaal na een paar weken en dat is ook zo, maar toch kom je soms voor 'verassingen' te staan.
Overigens vind ik in dat topic heel vaak gezegd; ja maar als je dan weer terug bent is toch weer alles hetzelfde. Dan heb je het toch voor de tijd tussen in gedaan...? Als je dan veel 'tussen-in-tijd-maakt' is het vanzelf meer boeiend...
Passies heb ik wel! M'n studie bijvoorbeeld. Of m'n hobbies. Toch gaat ook dat wel vervelen, ja. Maar ik ben niet ongelukkig ofzo of voel me niet kut, dus wat dat betreft is het niet vergelijkbaar. Ik ben bijna altijd heel vrolijk! *O* Alleen zocht ik een avontuur :P (heb er inmiddels al een gevonden en gepland 8-))

Maar ik weet de oorzaak denk ik al: Het is gewoon dat vrijgezelle alleenwonende mensen nu eenmaal teveel tijd hebben om over zichzelf na te denken. En dan krijg je dit soort dingen. :Y

Wat jij kan proberen misschien is gewoon niet teveel bij dingen stilstaan. En ook niet denken bijv. "ik MOET me goed voelen" of "ik heb alles gedaan wat moest, nu zal ik me wel goed gaan voelen", maar gewoon proberen die gedachtes te laten gaan. Beetje boeddhist moet je worden, dus. ;) Voor meer mijn visie daarop kan je PM'en.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_89488458
maar toch niet iedere vrijgezelle student is zo....? Als ik hier met andere vrijgezelle studenten over praat in ieder geval niet...

In de laatste alinea heb je wel een goed punt. Ik moet vanmezelf gelukkig zijn, of genieten etc.
pi_89507983
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 19:29 schreef molleymijsje het volgende:
maar toch niet iedere vrijgezelle student is zo....? Als ik hier met andere vrijgezelle studenten over praat in ieder geval niet...

In de laatste alinea heb je wel een goed punt. Ik moet vanmezelf gelukkig zijn, of genieten etc.
Je kan van jezelf niet zo even makkelijk gelukkig worden...

Wat je wel kan is minder eisen stellen aan jezelf en je omgeving... Dan kom je wel bij het stukje terecht waardoor je van jezelf gelukkiger word... ;)

Lastige materie, niet? =D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2010 03:12:24 ]
pi_89508957
Toevallig al eens bloed laten prikken? Er zijn een aantal afwijkingen die de afgelopen jaren in opkomst zijn die ervoor -kunnen- zorgen dat je stemming beïnvloedt wordt (vitamine B12, D3, kreatine, foliumzuur, etc.).
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_89512758
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 december 2010 03:11 schreef Underverse het volgende:

[..]

Je kan van jezelf niet zo even makkelijk gelukkig worden...

Wat je wel kan is minder eisen stellen aan jezelf en je omgeving... Dan kom je wel bij het stukje terecht waardoor je van jezelf gelukkiger word... ;)

Lastige materie, niet? =D
ik vind het lastig toe te passen. Want bij zo'n levenshouding stel ik me altijd lui, niets ondernemende personen voor. Terwijl ik juist alles uit het leven wil halen. Ik ben bang dat als ik zo'n levenshouding aanneem (wat natuurlijk ook niet zo 1-2-3 gaat) ik niks meer ga ondernemen.... Daarnaast ben ik het ook gewoon niet gewend. Ik ben opgevoed om alles uit het leven te halen etc...
Maar dit is waarschijnlijk wel de oplossing.

Ja heb al best vaak bloed laten prikken, maar alles is goed.
pi_89551740
Beetje herkenbaar. Al neemt het niet zo'n beslag op mijn leven zoals jij beschrijft. Ik kan de één op andere dag wakker worden met een knoop in mijn maag. Duurt een weekje ongeveer en dan kan ik de kleinste dingen veel groter opvatten. Na een goeie jankpartij is het vaak weer over, alleen duurt het even voordat die eruit komt.
Het ontbreekt me dan ook aan positiviteit en zelfvertrouwen. Ook weinig energie voor dingen, zeker studie enzo.
Ik heb eigenlijk nog maar pas ontdekt dat ik het ongeveer elke 4 tot 6 weken heb. En nu ik dat weet, probeer ik te accepteren dat het nu eenmaal zo is. Sinds kort weer in nieuwe relatie en dat brengt ook wel zijn invloeden mee. Het is niet leuk, maar er tegen vechten helpt niet zo, merk ik zelf.

Succes iig en wie weet helpt een bezoek aan een psycholoog je wel. Heb ik ook gedaan en dat heeft toch wel wat perspectief gebracht dat het 'allemaal wel mee viel'. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')