abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 13:18:41 #151
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89294556
TS je moet gaan voor de harde 1-op-1 aanpak. Je hebt het reeds op diverse manieren geprobeerd correct op te lossen, hetgeen 0 resultaat opleverde.
Wat je nu zou kunnen doen is hem terugpakken. En dat kun je opbouwen van heel basaal pestgedrag tot beschadigingen van zijn eigendom tot het uitlokken van een gevecht.

Ik zou sowieso niet meer met betreffende persoon praten, gunsten naar collega's doen en hem hierbij uitsluiten en elke vorm van contact vermijden. Als dat niet helpt kun je overgaan tot iets drastischere maatregelen, zoals met een fijn mes door zijn jas gaan bijvoorbeeld, zodat hij het ook financieel merkt. Doe het allemaal wel net zo geniepig als hij te werk gaat.
Ook zou je kunnen denken aan een directe forse slag in de maag of op de milt, waarbij geen zichtbare schade wordt opgelopen maar wel de verhoudingen worden rechtgetrokken. Dit laatste uiteraard buiten werktijd, zodat je bedoeling duidelijk overkomt.
Of je zou het zelfs in zijn privesituatie kunnen proberen door een baksteen door z'n raam te kieperen (of heeft hij geen kinderen?). Vaak werkt dit ook erg goed.
Wees niet bang dat hij naar je baas zal stappen, want hij weet dondersgoed wie er fout zit!
  maandag 29 november 2010 @ 13:24:48 #152
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89294789
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:18 schreef PfenisBaron het volgende:
TS je moet gaan voor de harde 1-op-1 aanpak. Je hebt het reeds op diverse manieren geprobeerd correct op te lossen, hetgeen 0 resultaat opleverde.
Wat je nu zou kunnen doen is hem terugpakken. En dat kun je opbouwen van heel basaal pestgedrag tot beschadigingen van zijn eigendom tot het uitlokken van een gevecht.
Doe normaal :')

Het enige wat de TS moet doen is op zoek gaan naar een andere baan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 29 november 2010 @ 13:27:54 #153
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89294900
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

En dan alles zomaar opgeven? Als je altijd zo ambitieus bent en over je heen laat lopen kun je net zogoed spoorbielzen gaan tellen bij de NS.
pi_89294908
quote:
Op maandag 29 november 2010 13:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

Inderdaad, ipv energie te stoppen in de pester :')
pi_89295094
Een andere baan zoeken, daar ben ik mee bezig. Maar in de tussentijd zit ik wel met de gebakken peren. Daarbij komt dat je dit soort mensen niet uit de weg kunt blijven gaan. Dan kan je nergens meer werken. Daarom vecht ik terug, omdat ik weiger om me als een mak lammetje naar de slachtbank te laten brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kusmijnass op 29-11-2010 13:43:15 ]
pi_89295259
quote:
Op maandag 29 november 2010 13:33 schreef kusmijnass het volgende:
Een andere baan zoeken, daar ben ik mee bezig. Maar in de tussentijd zit ik wel met de gebakken peren. Daarbij komt dat je dit soort mensen niet uit de weg kunt blijven gaan. Dan kan ne nergens meer werken. Daarom vecht ik terug, omdat ik weiger om me als een mak lammetje naar de slachtbank te laten brengen.
Tuurlijk kom je dit soort mensen overal tegen, alleen is er ook gelukkig ook vaak genoeg management dat dit soort mensen durft aan te pakken ^O^

Sterkte voor de tussentijd!
pi_89295448
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:33 schreef kusmijnass het volgende:
Een andere baan zoeken, daar ben ik mee bezig. Maar in de tussentijd zit ik wel met de gebakken peren. Daarbij komt dat je dit soort mensen niet uit de weg kunt blijven gaan. Dan kan ne nergens meer werken. Daarom vecht ik terug, omdat ik weiger om me als een mak lammetje naar de slachtbank te laten brengen.
Dit soort mensen zal je dan ook niet overal aantreffen. Maar, goed dat je in de tussentijd wel voor jezelf op blijft komen ^O^
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  maandag 29 november 2010 @ 13:43:50 #158
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89295498
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:33 schreef kusmijnass het volgende:
Goed dat je mijn raad opvolgt, een flinke tik helpt zo'n gasten meer dan een salarisvehoging.
pi_89295815
Ja, maar het is wel zwaar. Ik heb trouwens ook meerdere gesprekken met de pester gehad. Hij schijnt een moeilijke jeugd te hebben gehad en prive gaat het ook niet zo lekker. Ik vind het geen excuus, want ik hoorde van andere collega's dat dit al jaren speelt. Het management doet niks omdat hij een vast contract heeft en in de organisatie heel veel hoge bazen kent.

Deze collega speelt het spel op een vrij harde manier. Zo probeert hij eerst je vertrouwen te winnen, om vervolgens de dingen die je hem in vertrouwen hebt verteld, tegen je te gebruiken. Jammer voor hem, maar ik had hem vrij snel door. Hij kan me dus alleen maar zwart maken door allerlei roddels te verspreiden en te klikken bij de baas.
pi_89296049
quote:
Op maandag 29 november 2010 13:52 schreef kusmijnass het volgende:
Ja, maar het is wel zwaar. Ik heb trouwens ook meerdere gesprekken met de pester gehad. Hij schijnt een moeilijke jeugd te hebben gehad en prive gaat het ook niet zo lekker. Ik vind het geen excuus, want ik hoorde van andere collega's dat dit al jaren speelt. Het management doet niks omdat hij een vast contract heeft en in de organisatie heel veel hoge bazen kent.

''Een moeilijke jeugd'' wat een walgelijke excuus :r
pi_89297260
Ja, maar hij weet zo wel de sympathie van heel veel mensen te krijgen (want hij is zo zielig). Ook zijn gedrag naar anderen wordt goedgepraat omdat hij het nu prive zo moeilijk heeft. Hij werkt ook maar halve dagen, want tja, zijn partner moet naar het ziekenhuis.
  maandag 29 november 2010 @ 14:33:30 #162
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89297373
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:27 schreef PfenisBaron het volgende:
En dan alles zomaar opgeven? Als je altijd zo ambitieus bent en over je heen laat lopen kun je net zogoed spoorbielzen gaan tellen bij de NS.
Je moet weten wanneer je iets niet kunt winnen. Als het zo ver gekomen is dat je een gevecht uit moet lokken (echt :') ) dan had je al lang het initiatief moeten nemen om wat anders te zoeken. Sowieso is solliciteren vanuit een baan een stuk relaxter dan wanneer je op straat staat omdat je d'r uit gekickt hebt.

Als die manager van haar op een hand is met de 'pesters' is er gewoon erg weinig wat je kunt doen. Dat escaleren geeft haar werkgever alleen maar munitie om haar eruit te werken omdat de werksfeer te ernstig verziekt is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89297619
quote:
Op maandag 29 november 2010 14:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je moet weten wanneer je iets niet kunt winnen. Als het zo ver gekomen is dat je een gevecht uit moet lokken (echt :') ) dan had je al lang het initiatief moeten nemen om wat anders te zoeken. Sowieso is solliciteren vanuit een baan een stuk relaxter dan wanneer je op straat staat omdat je d'r uit gekickt hebt.

Als die manager van haar op een hand is met de 'pesters' is er gewoon erg weinig wat je kunt doen. Dat escaleren geeft haar werkgever alleen maar munitie om haar eruit te werken omdat de werksfeer te ernstig verziekt is.
Als je Pa Tokkie bent dan is het concept ''Pick your battles'' een vreemd iets :')
  maandag 29 november 2010 @ 14:43:00 #164
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89297771
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Albert, wat jij maar niet wil begrijpen is dat als TS de pester een goede corrigerende tik zou hebben uitgedeeld (in een eerder stadium al) dat de situatie heel anders zou zijn gelopen. Je moet soms gewoon door middel van erop te klappen de verhoudingen weer gelijktrekken en de balans op de werkvloer terugbrengen. Immers met niet al je collega's hoef je vrienden te zijn.
pi_89298463
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:43 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Albert, wat jij maar niet wil begrijpen is dat als TS de pester een goede corrigerende tik zou hebben uitgedeeld (in een eerder stadium al) dat de situatie heel anders zou zijn gelopen. Je moet soms gewoon door middel van erop te klappen de verhoudingen weer gelijktrekken en de balans op de werkvloer terugbrengen. Immers met niet al je collega's hoef je vrienden te zijn.
En jij wilt niet begrijpen is dat fysiek geweld tot ontslag leidt.
  maandag 29 november 2010 @ 15:00:14 #166
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89298532
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:58 schreef Stali het volgende:
En jij wilt niet begrijpen is dat fysiek geweld tot ontslag leidt.
Hij's gewoon een troll.
pi_89298739
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hij's gewoon een troll.
Kan bijna niet anders inderdaad.

Overigens schijnen managers negen van de tien keer aan het gepest mee te doen.
Dat maakt het slachtoffer vaak zo machteloos.
  maandag 29 november 2010 @ 15:07:33 #168
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89298854
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hij's gewoon een troll.
:')
Zodra je argumenten op zijn gebruik je dit als laatste redmiddel?
Typische linkse rakker ben je ook he.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 15:11:06 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89299040
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:07 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Wat heeft links nu weer hiermee te maken? Geweld op de werkvloer is gewoon niets slim, klaar... Dat is iets wat op een schoolplein werkt, maar niet in het echte leven.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 november 2010 @ 15:11:48 #170
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89299075
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:07 schreef PfenisBaron het volgende:
Nee, ik vind alleen dat als mensen in een serieus topic waar iemand om hulp vraagt gaan lopen trollen ze gewoon een ban moeten krijgen. Je suggestie dat de TS (een vrouw) een kerel moet gaan slaan is gewoon compleet idioot. Fysiek geweld is ongeveer de beste reden om iemand te ontslaan, waarschijnlijk zonder enige vorm van vergoeding ook.
  maandag 29 november 2010 @ 15:16:35 #171
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89299307
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee, ik vind alleen dat als mensen in een serieus topic waar iemand om hulp vraagt gaan lopen trollen ze gewoon een ban moeten krijgen. Je suggestie dat de TS (een vrouw) een kerel moet gaan slaan is gewoon compleet idioot. Fysiek geweld is ongeveer de beste reden om iemand te ontslaan, waarschijnlijk zonder enige vorm van vergoeding ook.
Is TS een vrouw? :D

In dat geval zal de hele situatie wel opgeblazen, danwel compleet foutief geļnterpreteerd zijn.
Derhalve vervalt uiteraard ook mijn voorgaande advies aan TS.
pi_89299739
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:16 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

In dat geval zal de hele situatie wel opgeblazen, danwel compleet foutief geļnterpreteerd zijn.
Sowieso kan je niet zomaar klappen geven om wat voor reden dan ook. Mocht ik niet serieus genomen worden wanneer ik klaag over pesterijen bij mijn baas/supervisor kan hij het vuur aan de schenen verwachten, niet degene die pest.

Anders buiten werktijd meppen :)
pi_89300338
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:16 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Leuk he trollen over de rug van een ander?
Jammer dat het internet is anders had ik jou nu even een draai om je oren gegeven.
pi_89301990
In hoeverre ben je zelf schuldig aan de situatie. Als iedereen op een afdeling tegen je is, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat daar geen reden/ aanleiding voor zou zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_89302101
quote:
Op maandag 29 november 2010 15:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Het is een gegronde reden voor ontslag op staande, je bent verwijtbaar werkloos, geen recht op WW dus. En met een beetje pech heb je ook nog een strafblad.

Sinds wanneer is dit soort getroll eigenlijk toegestaan in WGR?
  maandag 29 november 2010 @ 16:20:50 #176
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89302254
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 16:17 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Het is een gegronde reden voor ontslag op staande, je bent verwijtbaar werkloos, geen recht op WW dus. En met een beetje pech heb je ook nog een strafblad.

Sinds wanneer is dit soort getroll eigenlijk toegestaan in WGR?
Met alle respect, maar dit was een welgemeende reactie van mijn persoontje.
In het verleden heb ik enkele conflicten op een vergelijkbare manier bevredigend opgelost.

Blijkbaar wordt dat hier niet gewaardeerd en wordt ik zelfs voor troll versleten. Dan niet.
  maandag 29 november 2010 @ 17:01:35 #177
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89304047
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
In hoeverre ben je zelf schuldig aan de situatie. Als iedereen op een afdeling tegen je is, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat daar geen reden/ aanleiding voor zou zijn.
Dat is jammer dat je je dat niet kunt voorstellen. Jouw post en persoonlijke aanval op TS vind ik niet echt bijdragen aan een zinvolle discussie.
pi_89304295
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2010 17:01 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Dat is jammer dat je je dat niet kunt voorstellen. Jouw post en persoonlijke aanval op TS vind ik niet echt bijdragen aan een zinvolle discussie.
Ik val niemand persoonlijk aan. Maar ik heb 1 keer in de jaren dat ik nu werk een groot arbeidsconflict meegemaakt van een ander en dat lag toch grotendeels aan de opstelling van de persoon zelf.

Ik krijg te weinig en eenzijdige achtergronden van het conflict mee om hier gelijk te verklaren dat de rest verschrikkelijk is en TS zielig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_89305313
Het wordt steeds erger, ik kreeg net te horen dat die pestende collega mijn werkzaamheden over gaat nemen. Dat was dus blijkbaar wat hij wilde. Ik ben op dit moment zo boos, dat ik niet voor mezelf insta. Ga even een rondje lopen buiten.
pi_89305423
quote:
Op maandag 29 november 2010 17:29 schreef kusmijnass het volgende:
Het wordt steeds erger, ik kreeg net te horen dat die pestende collega mijn werkzaamheden over gaat nemen. Dat was dus blijkbaar wat hij wilde. Ik ben op dit moment zo boos, dat ik niet voor mezelf insta. Ga even een rondje lopen buiten.
Afkoelen zul je geheid 8-)
pi_89305731
quote:
15s.gif Op maandag 29 november 2010 13:01 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

De ''life coach'' heeft gesproken hoor :')

Mensen die moeite hebben met het gedrag van TS in dit topic, misschien is dat wel ontstaan door minimaal 40 uur in de week ergens te zijn waar hij constant onverwacht wordt aangevallen :{

Verder waarom ligt het aan de gepeste en moet hij naar zichzelf kijken?

Misschien is TS wel een ''high potential'' en is hij door zijn werkgever in zo een young executive klasje geplaatst. En is hij van daaruit wel bij een project geplaatst, bij gewone (niet hig potentials) mensen die 15 jaar ouder zijn en gewoon stront jaloers zijn. (Dit is een pestsituatie waar ik getuige van ben geweest bij een grote ICT detacheerder, mannenomgeving dus :') )
Daar helpt echt geen assertiviteitscursus tegen en naar zijn eigen gedrag kijken? Welk gedrag :') Hij kwam gewoon fris en fruitig zijn werk doen. Dat de pesters niet dezelfde vooruitzichten hebben, is toch zeker niet zijn probleem.
Het zijn de pesters die de grenzen opzoeken en blijven overschrijden vaak met de wetenschap dat er toch geen consequenties aan hun gedrag hangt.
Hier geef ik je helemaal gelijk in Mala Cocinera
  maandag 29 november 2010 @ 19:03:20 #182
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_89309526
In Amerika komen ze na zulke gevallen op een ochtend opeens schietend het kantoor ingelopen en dan maar afvragen hoe het toch allemaal zover kon komen.

Pesten doe je niet, je behandelt anderen altijd zoals je zelf behandeld wilt worden.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanniė er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 29 november 2010 @ 20:37:43 #183
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_89314734
quote:
Op maandag 29 november 2010 17:29 schreef kusmijnass het volgende:
Doe er dan wat aan!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_89316111
quote:
Op maandag 29 november 2010 20:37 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Doe er dan wat aan!
Erg makkelijk omdat aan de zijlijn te schreeuwen :') Wat moet ze er aan doen dan?
pi_89318764
Goede vraag, wat kan ik eraan doen. Ik kan naar de baas van mijn baas en een klacht indienen. Maar wat is dan precies de klacht (in juridische zin dan). Slecht werkgeverschap????
pi_89319081
quote:
Op maandag 29 november 2010 21:40 schreef kusmijnass het volgende:
Goede vraag, wat kan ik eraan doen. Ik kan naar de baas van mijn baas en een klacht indienen. Maar wat is dan precies de klacht (in juridische zin dan). Slecht werkgeverschap????
Take your losses and move on ^O^

Je weet dat dit al jaren speelt, je weet dat er handjes boven hoofdjes gehouden worden, je weet dat kutgedrag goed gepraat wordt met een moeilijke jeugd :') Stop energie in de dingen waar je daadwerkelijk wat aan hebt, ook dat is makkelijk gezegd dan gedaan :)
pi_89377765
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Er zullen altijd makkelijke slachtoffers zijn. In een bedrijf waar de ratrace normaal wordt gevonden en collega's dagelijks een pispaal nodig hebben om hogerop te komen danwel zichzelf een hele peer te vinden, worden zwakkere eigenschappen nu eenmaal uitgebuit. Daar hoef je weinig voor te doen en dat is ook niet de bewuste schuld van TS.

Wat TS eens zou kunnen doen is een assertiviteitscursus volgen. Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is, maar ik herken de situatie wel. In een bedrijf waar ik gewerkt heb liepen er ook van die gasten rond, te aardig, te vriendelijk, nooit nee durven zeggen, op andere manieren nonverbale signalen uitzenden die niet tot de algemeen geaccepteerde standaard horen. Dat kan een hele tijd goed gaan, tot je in een omgeving terecht komt waar mensen daar misbruik van maken. Dan wordt je zwakke plek blootgelegd en daar blijven ze op hameren. Daar sta je dan als eerlijke medewerker met je goed fatsoen.

Het is daarom ook niet zinvol om met die mensen proberen te praten vanuit je eigen standpunt. Het blijft dan altijd vanuit een underdog positie "vragen om geaccepteerd te worden". Op zijn beste heb je de lachers tegen je. Een probleem wordt niet opgelost op hetzelfde niveau dat het is gecreeerd. TS zal dus uit zijn underdog positie moeten kruipen en daar zijn verschillende manieren voor. Een ervan is een assertiviteitscursus doen, de andere is inderdaad van omgeving veranderen (waarin dus niet langer van je zwakke plek misbruik gemaakt wordt), het extremere is zoals al vaker voorgesteld inderdaad een vorm van geweld gebruiken.

Nu denken mensen bij het woord geweld vaak aan fysiek geweld zoals slaan en trappen. Dat hoeft niet. Geweld kan je ook gebruiken als een schokeffect zonder dat daar een klap aan te pas is gekomen. Denk bijvoorbeeld aan verbaal geweld, door in een meeting keihard te zeggen waar het op staat en letterlijk met je vuist op tafel te slaan. En zorg dat het gemeend is. Doe iets wat mensen niet van je verwachten. Laat ze schrikken.

Bedenk dat datgene wat je naar buiten uitstraalt, altijd iets is dat van binnen uit jou komt. Wat dat is kan jij alleen zelf beoordelen. Een coach kan je daarbij mischien helpen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_89380886
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er zullen altijd makkelijke slachtoffers zijn. In een bedrijf waar de ratrace normaal wordt gevonden en collega's dagelijks een pispaal nodig hebben om hogerop te komen danwel zichzelf een hele peer te vinden, worden zwakkere eigenschappen nu eenmaal uitgebuit. Daar hoef je weinig voor te doen en dat is ook niet de bewuste schuld van TS.

Wat TS eens zou kunnen doen is een assertiviteitscursus volgen. Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is, maar ik herken de situatie wel. In een bedrijf waar ik gewerkt heb liepen er ook van die gasten rond, te aardig, te vriendelijk, nooit nee durven zeggen, op andere manieren nonverbale signalen uitzenden die niet tot de algemeen geaccepteerde standaard horen. Dat kan een hele tijd goed gaan, tot je in een omgeving terecht komt waar mensen daar misbruik van maken. Dan wordt je zwakke plek blootgelegd en daar blijven ze op hameren. Daar sta je dan als eerlijke medewerker met je goed fatsoen.

Het is daarom ook niet zinvol om met die mensen proberen te praten vanuit je eigen standpunt. Het blijft dan altijd vanuit een underdog positie "vragen om geaccepteerd te worden". Op zijn beste heb je de lachers tegen je. Een probleem wordt niet opgelost op hetzelfde niveau dat het is gecreeerd. TS zal dus uit zijn underdog positie moeten kruipen en daar zijn verschillende manieren voor. Een ervan is een assertiviteitscursus doen, de andere is inderdaad van omgeving veranderen (waarin dus niet langer van je zwakke plek misbruik gemaakt wordt), het extremere is zoals al vaker voorgesteld inderdaad een vorm van geweld gebruiken.

Nu denken mensen bij het woord geweld vaak aan fysiek geweld zoals slaan en trappen. Dat hoeft niet. Geweld kan je ook gebruiken als een schokeffect zonder dat daar een klap aan te pas is gekomen. Denk bijvoorbeeld aan verbaal geweld, door in een meeting keihard te zeggen waar het op staat en letterlijk met je vuist op tafel te slaan. En zorg dat het gemeend is. Doe iets wat mensen niet van je verwachten. Laat ze schrikken.

Bedenk dat datgene wat je naar buiten uitstraalt, altijd iets is dat van binnen uit jou komt. Wat dat is kan jij alleen zelf beoordelen. Een coach kan je daarbij mischien helpen.
Sorry, maar ik ben er niet van overtuigd dat het aan mij ligt. Ik denk eerder dat de pester(s) zich bedreigd voelen en dat er jaloezi in het spel is. Dat hebben ze ook toegegeven en hoe sneu ik het ook vind, dat is geen excuus. Ik vind het jammer dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het aan degene ligt die wordt gepest.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:35:02 #189
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_89385459
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:43 schreef kusmijnass het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ben er niet van overtuigd dat het aan mij ligt. Ik denk eerder dat de pester(s) zich bedreigd voelen en dat er jaloezi in het spel is. Dat hebben ze ook toegegeven en hoe sneu ik het ook vind, dat is geen excuus. Ik vind het jammer dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het aan degene ligt die wordt gepest.
Ik krijg de indruk dat je er niet achter wķlt komen of je eigen gedrag misschien ook een rol speelt. Het kan prima zijn dat je gewoon in een verrot bedrijf terecht bent gekomen maar het kan ook zijn dat je op een bepaalde manier reageert waardoor je gepest wordt.
En bij de zoektocht naar een volgende baan (want blijven is in mijn ogen geen optie) is het wel prettig om te weten wat je eventuele valkuilen zijn als je in een nieuw team komt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 1 december 2010 @ 14:37:04 #190
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_89385538
Die zijn jouw dus eruit aan het werken. Misschien proberen buiten werk om even een volwassen gesprek te houden?
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_89386741
Ja, ze zijn mij eruit an het werken Koeketrommel. Maar ik probeer mijn hoofd koel te houden, laat ze uitleggen waarom en ik probeer het ook zwart op wit te krijgen omdat ik anders geen bewijs heb.
pi_89387481
quote:
Op woensdag 1 december 2010 15:04 schreef kusmijnass het volgende:
Ja, ze zijn mij eruit an het werken Koeketrommel. Maar ik probeer mijn hoofd koel te houden, laat ze uitleggen waarom en ik probeer het ook zwart op wit te krijgen omdat ik anders geen bewijs heb.
Mag ik vragen waarom je bewijs verzamelt?
pi_89389235
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:04 schreef kusmijnass het volgende:
Goes zo TS

:Y :Y :Y
pi_89395237
quote:

[..]

Ik snap je wel en je kunt ook best gelijk hebben, maar om dat zeker te weten zou ik eerst nog andere zaken overwegen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_89397203
Hoe bedoel je, andere zaken overwegen.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:48:29 #196
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89402859
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:09 schreef kusmijnass het volgende:
Hoe bedoel je, andere zaken overwegen.
Wat dacht je van zelfreflectie TS? Je bent zo koppig dat het hele verhaal voor mij al duidelijk is :')
  woensdag 1 december 2010 @ 23:35:39 #197
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89412602
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:29 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je doet een hoop aannames hier vanuit wat je om je heen zag gebeuren. Maar dit is niet de situatie van TS zoals hij die in een eerdere post in deze discussie beschreef.
  donderdag 2 december 2010 @ 00:05:57 #198
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_89413779
quote:
Na alles wat je hebt gepost, ben ik er ook niet van overtuigd dat het aan jou ligt. Wat je zegt over bedreigd voelen en jaloezie is heel erg waar. Ik heb meegemaakt dat een stagiaire om exact die redenen werd weggepest. Een stagiaire, waar hebben we het over, iemand die na een maand of drie weer weg is! 8)7 Maar haar directe collega's dachten dat hun eigen baan in gevaar kwam omdat dit meisje goed werk leverde. Echt abject gedrag. Ik kan nog steeds niet vriendelijk doen tegen degenen die meegingen in deze affaire (die overigens redelijk goed is opgelost).

De schuld ligt volgens mij bij het bedrijf dat zulke zaken laat dooretteren. Zo'n hoofdpester is een gezwel. Het is schrijnend dat hij dus al jaren op die manier opereert en zich beroept op zijn moeilijke jeugd :') Het zegt genoeg dat de rest zo bang voor hem is dat ze het makkelijker vinden om hem te steunen.
Dit ga je niet winnen, TS. Ik zou wel proberen, terwijl je hopelijk een andere baan kunt bemachtigen, om het bedrijf erop te pakken, desnoods een financiėle compensatie. Bewijzen verzamelen lijkt me een goed idee.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_89414188
Mini camera meenemen naar je werk...
Oh dat mag niet dat is waar ook.
Nou dan maar je collega in elkaar meppen dan er zit niets anders op
Why NoT
pi_89424138
Bizar dat mensen zich zomaar zo kunnen gedragen. Ik ben verder zelf ook niet overtuigd dat TS dit gedrag 'over zich uitroept' maar al zou het zo zijn dat hij een easy target is, dat maakt die anderen niet minder schuldig. Zelfs al zou hij de situatie kunnen veranderen door zichzelf anders op te stellen, dan nog blijven die collega's enorme eikels. Zulk soort mensen mogen wat mij betreft oprotten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')