abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 13:18:41 #151
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89294556
TS je moet gaan voor de harde 1-op-1 aanpak. Je hebt het reeds op diverse manieren geprobeerd correct op te lossen, hetgeen 0 resultaat opleverde.
Wat je nu zou kunnen doen is hem terugpakken. En dat kun je opbouwen van heel basaal pestgedrag tot beschadigingen van zijn eigendom tot het uitlokken van een gevecht.

Ik zou sowieso niet meer met betreffende persoon praten, gunsten naar collega's doen en hem hierbij uitsluiten en elke vorm van contact vermijden. Als dat niet helpt kun je overgaan tot iets drastischere maatregelen, zoals met een fijn mes door zijn jas gaan bijvoorbeeld, zodat hij het ook financieel merkt. Doe het allemaal wel net zo geniepig als hij te werk gaat.
Ook zou je kunnen denken aan een directe forse slag in de maag of op de milt, waarbij geen zichtbare schade wordt opgelopen maar wel de verhoudingen worden rechtgetrokken. Dit laatste uiteraard buiten werktijd, zodat je bedoeling duidelijk overkomt.
Of je zou het zelfs in zijn privesituatie kunnen proberen door een baksteen door z'n raam te kieperen (of heeft hij geen kinderen?). Vaak werkt dit ook erg goed.
Wees niet bang dat hij naar je baas zal stappen, want hij weet dondersgoed wie er fout zit!
  maandag 29 november 2010 @ 13:24:48 #152
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89294789
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:18 schreef PfenisBaron het volgende:
TS je moet gaan voor de harde 1-op-1 aanpak. Je hebt het reeds op diverse manieren geprobeerd correct op te lossen, hetgeen 0 resultaat opleverde.
Wat je nu zou kunnen doen is hem terugpakken. En dat kun je opbouwen van heel basaal pestgedrag tot beschadigingen van zijn eigendom tot het uitlokken van een gevecht.
Doe normaal :')

Het enige wat de TS moet doen is op zoek gaan naar een andere baan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 29 november 2010 @ 13:27:54 #153
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89294900
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

En dan alles zomaar opgeven? Als je altijd zo ambitieus bent en over je heen laat lopen kun je net zogoed spoorbielzen gaan tellen bij de NS.
pi_89294908
quote:
Op maandag 29 november 2010 13:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

Inderdaad, ipv energie te stoppen in de pester :')
pi_89295094
Een andere baan zoeken, daar ben ik mee bezig. Maar in de tussentijd zit ik wel met de gebakken peren. Daarbij komt dat je dit soort mensen niet uit de weg kunt blijven gaan. Dan kan je nergens meer werken. Daarom vecht ik terug, omdat ik weiger om me als een mak lammetje naar de slachtbank te laten brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kusmijnass op 29-11-2010 13:43:15 ]
pi_89295259
quote:
Op maandag 29 november 2010 13:33 schreef kusmijnass het volgende:
Een andere baan zoeken, daar ben ik mee bezig. Maar in de tussentijd zit ik wel met de gebakken peren. Daarbij komt dat je dit soort mensen niet uit de weg kunt blijven gaan. Dan kan ne nergens meer werken. Daarom vecht ik terug, omdat ik weiger om me als een mak lammetje naar de slachtbank te laten brengen.
Tuurlijk kom je dit soort mensen overal tegen, alleen is er ook gelukkig ook vaak genoeg management dat dit soort mensen durft aan te pakken ^O^

Sterkte voor de tussentijd!
pi_89295448
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:33 schreef kusmijnass het volgende:
Een andere baan zoeken, daar ben ik mee bezig. Maar in de tussentijd zit ik wel met de gebakken peren. Daarbij komt dat je dit soort mensen niet uit de weg kunt blijven gaan. Dan kan ne nergens meer werken. Daarom vecht ik terug, omdat ik weiger om me als een mak lammetje naar de slachtbank te laten brengen.
Dit soort mensen zal je dan ook niet overal aantreffen. Maar, goed dat je in de tussentijd wel voor jezelf op blijft komen ^O^
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  maandag 29 november 2010 @ 13:43:50 #158
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89295498
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:33 schreef kusmijnass het volgende:
Goed dat je mijn raad opvolgt, een flinke tik helpt zo'n gasten meer dan een salarisvehoging.
pi_89295815
Ja, maar het is wel zwaar. Ik heb trouwens ook meerdere gesprekken met de pester gehad. Hij schijnt een moeilijke jeugd te hebben gehad en prive gaat het ook niet zo lekker. Ik vind het geen excuus, want ik hoorde van andere collega's dat dit al jaren speelt. Het management doet niks omdat hij een vast contract heeft en in de organisatie heel veel hoge bazen kent.

Deze collega speelt het spel op een vrij harde manier. Zo probeert hij eerst je vertrouwen te winnen, om vervolgens de dingen die je hem in vertrouwen hebt verteld, tegen je te gebruiken. Jammer voor hem, maar ik had hem vrij snel door. Hij kan me dus alleen maar zwart maken door allerlei roddels te verspreiden en te klikken bij de baas.
pi_89296049
quote:
Op maandag 29 november 2010 13:52 schreef kusmijnass het volgende:
Ja, maar het is wel zwaar. Ik heb trouwens ook meerdere gesprekken met de pester gehad. Hij schijnt een moeilijke jeugd te hebben gehad en prive gaat het ook niet zo lekker. Ik vind het geen excuus, want ik hoorde van andere collega's dat dit al jaren speelt. Het management doet niks omdat hij een vast contract heeft en in de organisatie heel veel hoge bazen kent.

''Een moeilijke jeugd'' wat een walgelijke excuus :r
pi_89297260
Ja, maar hij weet zo wel de sympathie van heel veel mensen te krijgen (want hij is zo zielig). Ook zijn gedrag naar anderen wordt goedgepraat omdat hij het nu prive zo moeilijk heeft. Hij werkt ook maar halve dagen, want tja, zijn partner moet naar het ziekenhuis.
  maandag 29 november 2010 @ 14:33:30 #162
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89297373
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:27 schreef PfenisBaron het volgende:
En dan alles zomaar opgeven? Als je altijd zo ambitieus bent en over je heen laat lopen kun je net zogoed spoorbielzen gaan tellen bij de NS.
Je moet weten wanneer je iets niet kunt winnen. Als het zo ver gekomen is dat je een gevecht uit moet lokken (echt :') ) dan had je al lang het initiatief moeten nemen om wat anders te zoeken. Sowieso is solliciteren vanuit een baan een stuk relaxter dan wanneer je op straat staat omdat je d'r uit gekickt hebt.

Als die manager van haar op een hand is met de 'pesters' is er gewoon erg weinig wat je kunt doen. Dat escaleren geeft haar werkgever alleen maar munitie om haar eruit te werken omdat de werksfeer te ernstig verziekt is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89297619
quote:
Op maandag 29 november 2010 14:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je moet weten wanneer je iets niet kunt winnen. Als het zo ver gekomen is dat je een gevecht uit moet lokken (echt :') ) dan had je al lang het initiatief moeten nemen om wat anders te zoeken. Sowieso is solliciteren vanuit een baan een stuk relaxter dan wanneer je op straat staat omdat je d'r uit gekickt hebt.

Als die manager van haar op een hand is met de 'pesters' is er gewoon erg weinig wat je kunt doen. Dat escaleren geeft haar werkgever alleen maar munitie om haar eruit te werken omdat de werksfeer te ernstig verziekt is.
Als je Pa Tokkie bent dan is het concept ''Pick your battles'' een vreemd iets :')
  maandag 29 november 2010 @ 14:43:00 #164
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89297771
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Albert, wat jij maar niet wil begrijpen is dat als TS de pester een goede corrigerende tik zou hebben uitgedeeld (in een eerder stadium al) dat de situatie heel anders zou zijn gelopen. Je moet soms gewoon door middel van erop te klappen de verhoudingen weer gelijktrekken en de balans op de werkvloer terugbrengen. Immers met niet al je collega's hoef je vrienden te zijn.
pi_89298463
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:43 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Albert, wat jij maar niet wil begrijpen is dat als TS de pester een goede corrigerende tik zou hebben uitgedeeld (in een eerder stadium al) dat de situatie heel anders zou zijn gelopen. Je moet soms gewoon door middel van erop te klappen de verhoudingen weer gelijktrekken en de balans op de werkvloer terugbrengen. Immers met niet al je collega's hoef je vrienden te zijn.
En jij wilt niet begrijpen is dat fysiek geweld tot ontslag leidt.
  maandag 29 november 2010 @ 15:00:14 #166
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89298532
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:58 schreef Stali het volgende:
En jij wilt niet begrijpen is dat fysiek geweld tot ontslag leidt.
Hij's gewoon een troll.
pi_89298739
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hij's gewoon een troll.
Kan bijna niet anders inderdaad.

Overigens schijnen managers negen van de tien keer aan het gepest mee te doen.
Dat maakt het slachtoffer vaak zo machteloos.
  maandag 29 november 2010 @ 15:07:33 #168
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89298854
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hij's gewoon een troll.
:')
Zodra je argumenten op zijn gebruik je dit als laatste redmiddel?
Typische linkse rakker ben je ook he.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 15:11:06 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89299040
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:07 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Wat heeft links nu weer hiermee te maken? Geweld op de werkvloer is gewoon niets slim, klaar... Dat is iets wat op een schoolplein werkt, maar niet in het echte leven.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 november 2010 @ 15:11:48 #170
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89299075
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:07 schreef PfenisBaron het volgende:
Nee, ik vind alleen dat als mensen in een serieus topic waar iemand om hulp vraagt gaan lopen trollen ze gewoon een ban moeten krijgen. Je suggestie dat de TS (een vrouw) een kerel moet gaan slaan is gewoon compleet idioot. Fysiek geweld is ongeveer de beste reden om iemand te ontslaan, waarschijnlijk zonder enige vorm van vergoeding ook.
  maandag 29 november 2010 @ 15:16:35 #171
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_89299307
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee, ik vind alleen dat als mensen in een serieus topic waar iemand om hulp vraagt gaan lopen trollen ze gewoon een ban moeten krijgen. Je suggestie dat de TS (een vrouw) een kerel moet gaan slaan is gewoon compleet idioot. Fysiek geweld is ongeveer de beste reden om iemand te ontslaan, waarschijnlijk zonder enige vorm van vergoeding ook.
Is TS een vrouw? :D

In dat geval zal de hele situatie wel opgeblazen, danwel compleet foutief geïnterpreteerd zijn.
Derhalve vervalt uiteraard ook mijn voorgaande advies aan TS.
pi_89299739
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:16 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

In dat geval zal de hele situatie wel opgeblazen, danwel compleet foutief geïnterpreteerd zijn.
Sowieso kan je niet zomaar klappen geven om wat voor reden dan ook. Mocht ik niet serieus genomen worden wanneer ik klaag over pesterijen bij mijn baas/supervisor kan hij het vuur aan de schenen verwachten, niet degene die pest.

Anders buiten werktijd meppen :)
pi_89300338
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:16 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Leuk he trollen over de rug van een ander?
Jammer dat het internet is anders had ik jou nu even een draai om je oren gegeven.
pi_89301990
In hoeverre ben je zelf schuldig aan de situatie. Als iedereen op een afdeling tegen je is, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat daar geen reden/ aanleiding voor zou zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_89302101
quote:
Op maandag 29 november 2010 15:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Het is een gegronde reden voor ontslag op staande, je bent verwijtbaar werkloos, geen recht op WW dus. En met een beetje pech heb je ook nog een strafblad.

Sinds wanneer is dit soort getroll eigenlijk toegestaan in WGR?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')