abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2010 @ 12:27:06 #211
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89252057
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat mijn tenen erg koud waren na 3 uur fietsen.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 28 november 2010 @ 15:29:43 #212
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89257831
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 28 november 2010 @ 16:28:29 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89259811
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:29 schreef ethiraseth het volgende:
Dit is een goed opiniestuk lees dit stuk

http://www.nytimes.com/2010/11/27/opinion/27herbert.html?_r=2&hp
Begin je weer met dat marxistische geneuzel van je?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 16:39:20 #214
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89260233
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:29 schreef ethiraseth het volgende:
Dit is een goed opiniestuk lees dit stuk

http://www.nytimes.com/2010/11/27/opinion/27herbert.html?_r=2&hp
Nouja, goed goed. Het is nogal simpel gesteld. Het zou helpen als die lagere klassen van Amerikanen niet 6000 creditcards zouden afnemen en het zou ook helpen als die rijken niet de overheid gebruiken om hun rijkdom voor elkaar te krijgen.

Oftewel, de monopolistische macht afpakken van de rijken en de armeren eens de consequenties van hun acties laten voelen, alhoewel dat in de VS. best aardig gebeurt. Misschien leren ze er ooit iets van.
Carpe Libertatem
pi_89260438
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 16:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nouja, goed goed. Het is nogal simpel gesteld. Het zou helpen als die lagere klassen van Amerikanen niet 6000 creditcards zouden afnemen en het zou ook helpen als die rijken niet de overheid gebruiken om hun rijkdom voor elkaar te krijgen.

Oftewel, de monopolistische macht afpakken van de rijken en de armeren eens de consequenties van hun acties laten voelen, alhoewel dat in de VS. best aardig gebeurt. Misschien leren ze er ooit iets van.
Het verhaal heeft inderdaad twee kanten. De bestedingsdrift van veel Amerikanen heeft voor een hoop ellende gezorgd. Anderzijds hebben de VS de laatste deccenia sterk ingezet op denivellering middels belastingvoordelen waarvan vooral de rijken de vruchten plukken. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden er de afgelopen dertig ook niet op vooruit gegaan, naar wat ik heb begrepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 28 november 2010 @ 17:36:20 #216
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89262313
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Begin je weer met dat marxistische geneuzel van je?
Beter dan de waanzin van het kapitalisme, dat volledig gebaseerd is op het idee van oneindige groei.

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het verhaal heeft inderdaad twee kanten. De bestedingsdrift van veel Amerikanen heeft voor een hoop ellende gezorgd. Anderzijds hebben de VS de laatste deccenia sterk ingezet op denivellering middels belastingvoordelen waarvan vooral de rijken de vruchten plukken. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden er de afgelopen dertig ook niet op vooruit gegaan, naar wat ik heb begrepen.
Alle welvaart die de laatste +- 35 jaar in Amerika is gecreerd is naar de allerrijksten gegaan. Maar dat is eerlijk want die werken er hard voor. :)

quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 16:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De rijken manipuleren de armen om 6000 creditcards te nemen (want de enige wijze waarop ze rijk kunnen worden is door de armen uit te buiten) en ze te vertellen dat hun schuld heus wel is af te betalen, dat schuld niet erg is, of een miljoen andere redenen. Om nog maar niet te spreken over het feit dat het huidige systeem is gebaseerd op continue consumptie (van consument als bedrijf), zonder welke het meteen in een depressie komt, en dat consumptie dus ten alle tijden bevorderd dient te worden.De mens is onder het kapitalisme geleerd nooit tevreden te zijn en wordt continue verteld dat zijn/haar leven pas echt compleet is als je product X, Y en Z koopt. En daarna moet je product A, B en C kopen, want de vorige producten zijn alweer uit de mode en niet in staat geluk te bezorgen.

Eigen verantwoordelijkheid is bij lange na geen voldoende rechtvaardiging om de effecten die de miljardenindustrie die marketing is goed te praten. Haal eerst dat hele aspect weg uit de samenleving, dan kunnen we misschien eens gaan praten over eigen verantwoordelijkheid.

[ Bericht 33% gewijzigd door ethiraseth op 28-11-2010 17:43:13 ]
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_89262672
Ik kots op het kortzichtige korte termijn kapitalisme dat momenteel de norm is. Die manier van denken en doen gaat ons op termijn overigens de kop kosten. Daar ben ik van overtuigd.
  zondag 28 november 2010 @ 17:48:54 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89262738
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kots op het kortzichtige korte termijn kapitalisme dat momenteel de norm is. Die manier van denken en doen gaat ons op termijn overigens de kop kosten. Daar ben ik van overtuigd.
He, dat zei men in de Sovjet-Unie ook over ons. En momenteel in Noord-Korea. Gelukkig gaat het daar allemaal prima.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89262850
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

He, dat zei men in de Sovjet-Unie ook over ons. En momenteel in Noord-Korea. Gelukkig gaat het daar allemaal prima.
Nergens beweer ik dat het communisme wil omarmen. Ik heb het over de nare uitwassen van het kapitalisme. Het korte termijn denken is iets van de laatste jaren. Investeerders en aandeelhouders willen zoveel mogelijk winst zien binnen zo kort mogelijke tijd. Ergens wellicht begrijpelijk, ware het niet dat je de maatschappij kapot maakt met een dergelijke houding.
  zondag 28 november 2010 @ 17:54:33 #220
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89262918
quote:

[..]

Gelukkig is het enige alternatief als je tegen het huidige kapitalisme bent Stalinisme hè.
  zondag 28 november 2010 @ 17:56:20 #221
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89262968
quote:
Op termijn? We zijn al aardig op weg. Schijnbaar is het EU-reddingsfonds al leeg nu Ierland wordt gered, dus als Spanje binnenkort klapt wordt het helemaal lachen. Maarja, dan creeren we toch gewoon wat extra euros vanuit het niks. Beetje creatief boekhouden en we hebben er weer honderden miljarden bij. The sky is the limit binnen het kapitalisme. 8-)
  zondag 28 november 2010 @ 18:00:03 #222
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89263093
quote:
Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Op termijn? We zijn al aardig op weg. Schijnbaar is het EU-reddingsfonds al leeg nu Ierland wordt gered, dus als Spanje binnenkort klapt wordt het helemaal lachen. Maarja, dan creeren we toch gewoon wat extra euros vanuit het niks. Beetje creatief boekhouden en we hebben er weer honderden miljarden bij. The sky is the limit binnen het kapitalisme. 8-)
Zo jammer dat de oorzaak van de crisis nu net ligt in overheidsingrijpen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89263222
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Alsof extra euro's creëren direct creatief boekhouden is :') alsjeblieft zeg.
  zondag 28 november 2010 @ 18:13:10 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89263539
quote:
Wat is jouw idee dan? Iedereen gelijk fzo?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 28 november 2010 @ 18:14:20 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_89263566
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Iets minder streven naar korte termijn winst en meer naar de lange termijn kijken, gok ik.
  zondag 28 november 2010 @ 18:16:07 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89263638
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En deze post geeft aan dat je ook geen verstand hebt van economie. Gelukkig heeft de PVV een hart voor zwakkeren :D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89263664
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gelijk in welke zin?
pi_89263715
quote:

[..]

Er is meer dan enkel zwart en wit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 28 november 2010 @ 18:19:50 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89263790
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:03 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Alsof extra euro's creëren direct creatief boekhouden is :') alsjeblieft zeg.
Wat wil je het dan noemen wat Amerika bijvoorbeeld heeft gedaan, door 700 miljard bij te printen? Ik wil het ook best op magische wijze geld creeren noemen hoor.

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En deze post geeft aan dat je ook geen verstand hebt van economie. Gelukkig heeft de PVV een hart voor zwakkeren :D
Ik moet wel lachen dat de grootste PVV-aanhanger op het forum het een partij voor zwakkeren noemt.
pi_89263815
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2010 18:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is meer dan enkel zwart en wit.
Tsja, tegenwoordig wordt elke vorm van kritiek richting het kapitalisme beschouwd als een openlijke liefdesuiting jegens het communisme. Lijkt de Koude Oorlog wel.
  zondag 28 november 2010 @ 18:20:56 #231
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89263829
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelijk in welke zin?
Dat weet hij zelf vast niet. Ach ja, PHP is, net als eriksd, zo iemand die denkt dat alleen kapitalisme kan bestaan, en als je dat niet wilt ben je een vieze communist die Noord-Korea wilt herscheppen in Nederland.
  zondag 28 november 2010 @ 18:22:39 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89263903
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 18:19 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat wil je het dan noemen wat Amerika bijvoorbeeld heeft gedaan, door 700 miljard bij te printen? Ik wil het ook best op magische wijze geld creeren noemen hoor.

[..]

Ik moet wel lachen dat de grootste PVV-aanhanger op het forum het een partij voor zwakkeren noemt.
Ik heb minstens zoveel liefde voor de VVD..

Ja, de PVV is grotendeels oud links hoor, geen marktwerking, immigratie is onderdrukking van de arbeider, geld voor extra ouderen. Wat dat betreft is de PVV links en sociaal.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89263905
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 18:19 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

[..]

Het ingrijpen van een centrale bank staat niet direct gelijk aan creatief boekhouden. Creatief boekhouden impliceert fraude, terwijl het ingrijpen van een centrale bank af en toe noodzakelijk is om het systeem gaande te houden en dus niks met creatief boekhouden te maken heeft.
  zondag 28 november 2010 @ 18:23:10 #234
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89263921
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelijk in welke zin?
Economisch en in cultureel opzicht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 28 november 2010 @ 18:23:35 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89263934
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:22 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Het ingrijpen van een centrale bank staat niet direct gelijk aan creatief boekhouden. Creatief boekhouden impliceert fraude, terwijl het ingrijpen van een centrale bank af en toe noodzakelijk is om het systeem gaande te houden en dus niks met creatief boekhouden te maken heeft.
Dat snapt ze niet _O-
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 28 november 2010 @ 18:24:12 #236
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89263956
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Toch schattig, dat je meent mij te moeten beschuldigen van weinig kennis van economie, en dan kom je met zulke basisschoolideetjes aan over communisme.
  zondag 28 november 2010 @ 18:24:48 #237
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89263975
quote:

[..]

Ah, het is dus gelegaliseerde fraude. Nee oke, snap het.
pi_89263978
quote:

[..]

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het huidige kapitalistische systeem zaligmakend is, verre van zelfs, maar er is momenteel gewoon geen beter alternatief.
pi_89263995
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 18:24 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ah, het is dus gelegaliseerde fraude. Nee oke, snap het.
Waarom zou dit fraude zijn dan?
pi_89264001
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 18:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik pleit voor collectivisering? Kom ik werkelijk zo oppervlakkig over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')