Begin je weer met dat marxistische geneuzel van je?quote:Op zondag 28 november 2010 15:29 schreef ethiraseth het volgende:
Dit is een goed opiniestuk lees dit stuk
http://www.nytimes.com/2010/11/27/opinion/27herbert.html?_r=2&hp
Nouja, goed goed. Het is nogal simpel gesteld. Het zou helpen als die lagere klassen van Amerikanen niet 6000 creditcards zouden afnemen en het zou ook helpen als die rijken niet de overheid gebruiken om hun rijkdom voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 28 november 2010 15:29 schreef ethiraseth het volgende:
Dit is een goed opiniestuk lees dit stuk
http://www.nytimes.com/2010/11/27/opinion/27herbert.html?_r=2&hp
Het verhaal heeft inderdaad twee kanten. De bestedingsdrift van veel Amerikanen heeft voor een hoop ellende gezorgd. Anderzijds hebben de VS de laatste deccenia sterk ingezet op denivellering middels belastingvoordelen waarvan vooral de rijken de vruchten plukken. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden er de afgelopen dertig ook niet op vooruit gegaan, naar wat ik heb begrepen.quote:Op zondag 28 november 2010 16:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, goed goed. Het is nogal simpel gesteld. Het zou helpen als die lagere klassen van Amerikanen niet 6000 creditcards zouden afnemen en het zou ook helpen als die rijken niet de overheid gebruiken om hun rijkdom voor elkaar te krijgen.
Oftewel, de monopolistische macht afpakken van de rijken en de armeren eens de consequenties van hun acties laten voelen, alhoewel dat in de VS. best aardig gebeurt. Misschien leren ze er ooit iets van.
Beter dan de waanzin van het kapitalisme, dat volledig gebaseerd is op het idee van oneindige groei.quote:Op zondag 28 november 2010 16:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Begin je weer met dat marxistische geneuzel van je?
Alle welvaart die de laatste +- 35 jaar in Amerika is gecreerd is naar de allerrijksten gegaan. Maar dat is eerlijk want die werken er hard voor.quote:Op zondag 28 november 2010 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het verhaal heeft inderdaad twee kanten. De bestedingsdrift van veel Amerikanen heeft voor een hoop ellende gezorgd. Anderzijds hebben de VS de laatste deccenia sterk ingezet op denivellering middels belastingvoordelen waarvan vooral de rijken de vruchten plukken. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden er de afgelopen dertig ook niet op vooruit gegaan, naar wat ik heb begrepen.
De rijken manipuleren de armen om 6000 creditcards te nemen (want de enige wijze waarop ze rijk kunnen worden is door de armen uit te buiten) en ze te vertellen dat hun schuld heus wel is af te betalen, dat schuld niet erg is, of een miljoen andere redenen. Om nog maar niet te spreken over het feit dat het huidige systeem is gebaseerd op continue consumptie (van consument als bedrijf), zonder welke het meteen in een depressie komt, en dat consumptie dus ten alle tijden bevorderd dient te worden.De mens is onder het kapitalisme geleerd nooit tevreden te zijn en wordt continue verteld dat zijn/haar leven pas echt compleet is als je product X, Y en Z koopt. En daarna moet je product A, B en C kopen, want de vorige producten zijn alweer uit de mode en niet in staat geluk te bezorgen.quote:Op zondag 28 november 2010 16:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, goed goed. Het is nogal simpel gesteld. Het zou helpen als die lagere klassen van Amerikanen niet 6000 creditcards zouden afnemen en het zou ook helpen als die rijken niet de overheid gebruiken om hun rijkdom voor elkaar te krijgen.
Oftewel, de monopolistische macht afpakken van de rijken en de armeren eens de consequenties van hun acties laten voelen, alhoewel dat in de VS. best aardig gebeurt. Misschien leren ze er ooit iets van.
He, dat zei men in de Sovjet-Unie ook over ons. En momenteel in Noord-Korea. Gelukkig gaat het daar allemaal prima.quote:Op zondag 28 november 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kots op het kortzichtige korte termijn kapitalisme dat momenteel de norm is. Die manier van denken en doen gaat ons op termijn overigens de kop kosten. Daar ben ik van overtuigd.
Nergens beweer ik dat het communisme wil omarmen. Ik heb het over de nare uitwassen van het kapitalisme. Het korte termijn denken is iets van de laatste jaren. Investeerders en aandeelhouders willen zoveel mogelijk winst zien binnen zo kort mogelijke tijd. Ergens wellicht begrijpelijk, ware het niet dat je de maatschappij kapot maakt met een dergelijke houding.quote:Op zondag 28 november 2010 17:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
He, dat zei men in de Sovjet-Unie ook over ons. En momenteel in Noord-Korea. Gelukkig gaat het daar allemaal prima.
Gelukkig is het enige alternatief als je tegen het huidige kapitalisme bent Stalinisme hè.quote:Op zondag 28 november 2010 17:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
He, dat zei men in de Sovjet-Unie ook over ons. En momenteel in Noord-Korea. Gelukkig gaat het daar allemaal prima.
Op termijn? We zijn al aardig op weg. Schijnbaar is het EU-reddingsfonds al leeg nu Ierland wordt gered, dus als Spanje binnenkort klapt wordt het helemaal lachen. Maarja, dan creeren we toch gewoon wat extra euros vanuit het niks. Beetje creatief boekhouden en we hebben er weer honderden miljarden bij. The sky is the limit binnen het kapitalisme.quote:Op zondag 28 november 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ik kots op het kortzichtige korte termijn kapitalisme dat momenteel de norm is. Die manier van denken en doen gaat ons op termijn overigens de kop kosten. Daar ben ik van overtuigd.
Zo jammer dat de oorzaak van de crisis nu net ligt in overheidsingrijpen.quote:Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Op termijn? We zijn al aardig op weg. Schijnbaar is het EU-reddingsfonds al leeg nu Ierland wordt gered, dus als Spanje binnenkort klapt wordt het helemaal lachen. Maarja, dan creeren we toch gewoon wat extra euros vanuit het niks. Beetje creatief boekhouden en we hebben er weer honderden miljarden bij. The sky is the limit binnen het kapitalisme.
Alsof extra euro's creëren direct creatief boekhouden isquote:Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Op termijn? We zijn al aardig op weg. Schijnbaar is het EU-reddingsfonds al leeg nu Ierland wordt gered, dus als Spanje binnenkort klapt wordt het helemaal lachen. Maarja, dan creeren we toch gewoon wat extra euros vanuit het niks. Beetje creatief boekhouden en we hebben er weer honderden miljarden bij. The sky is the limit binnen het kapitalisme.
Wat is jouw idee dan? Iedereen gelijk fzo?quote:Op zondag 28 november 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Iets minder streven naar korte termijn winst en meer naar de lange termijn kijken, gok ik.quote:Op zondag 28 november 2010 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is jouw idee dan? Iedereen gelijk fzo?
En deze post geeft aan dat je ook geen verstand hebt van economie. Gelukkig heeft de PVV een hart voor zwakkerenquote:Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gelijk in welke zin?quote:Op zondag 28 november 2010 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is jouw idee dan? Iedereen gelijk fzo?
Er is meer dan enkel zwart en wit.quote:Op zondag 28 november 2010 17:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat wil je het dan noemen wat Amerika bijvoorbeeld heeft gedaan, door 700 miljard bij te printen? Ik wil het ook best op magische wijze geld creeren noemen hoor.quote:Op zondag 28 november 2010 18:03 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Alsof extra euro's creëren direct creatief boekhouden isalsjeblieft zeg.
Ik moet wel lachen dat de grootste PVV-aanhanger op het forum het een partij voor zwakkeren noemt.quote:Op zondag 28 november 2010 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En deze post geeft aan dat je ook geen verstand hebt van economie. Gelukkig heeft de PVV een hart voor zwakkeren
Tsja, tegenwoordig wordt elke vorm van kritiek richting het kapitalisme beschouwd als een openlijke liefdesuiting jegens het communisme. Lijkt de Koude Oorlog wel.quote:
Dat weet hij zelf vast niet. Ach ja, PHP is, net als eriksd, zo iemand die denkt dat alleen kapitalisme kan bestaan, en als je dat niet wilt ben je een vieze communist die Noord-Korea wilt herscheppen in Nederland.quote:
Ik heb minstens zoveel liefde voor de VVD..quote:Op zondag 28 november 2010 18:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat wil je het dan noemen wat Amerika bijvoorbeeld heeft gedaan, door 700 miljard bij te printen? Ik wil het ook best op magische wijze geld creeren noemen hoor.
[..]
Ik moet wel lachen dat de grootste PVV-aanhanger op het forum het een partij voor zwakkeren noemt.
Het ingrijpen van een centrale bank staat niet direct gelijk aan creatief boekhouden. Creatief boekhouden impliceert fraude, terwijl het ingrijpen van een centrale bank af en toe noodzakelijk is om het systeem gaande te houden en dus niks met creatief boekhouden te maken heeft.quote:Op zondag 28 november 2010 18:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat wil je het dan noemen wat Amerika bijvoorbeeld heeft gedaan, door 700 miljard bij te printen? Ik wil het ook best op magische wijze geld creeren noemen hoor.
[..]
Ik moet wel lachen dat de grootste PVV-aanhanger op het forum het een partij voor zwakkeren noemt.
Economisch en in cultureel opzicht.quote:
Dat snapt ze nietquote:Op zondag 28 november 2010 18:22 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Het ingrijpen van een centrale bank staat niet direct gelijk aan creatief boekhouden. Creatief boekhouden impliceert fraude, terwijl het ingrijpen van een centrale bank af en toe noodzakelijk is om het systeem gaande te houden en dus niks met creatief boekhouden te maken heeft.
Toch schattig, dat je meent mij te moeten beschuldigen van weinig kennis van economie, en dan kom je met zulke basisschoolideetjes aan over communisme.quote:Op zondag 28 november 2010 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economisch en in cultureel opzicht.
Ah, het is dus gelegaliseerde fraude. Nee oke, snap het.quote:Op zondag 28 november 2010 18:22 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Het ingrijpen van een centrale bank staat niet direct gelijk aan creatief boekhouden. Creatief boekhouden impliceert fraude, terwijl het ingrijpen van een centrale bank af en toe noodzakelijk is om het systeem gaande te houden en dus niks met creatief boekhouden te maken heeft.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het huidige kapitalistische systeem zaligmakend is, verre van zelfs, maar er is momenteel gewoon geen beter alternatief.quote:Op zondag 28 november 2010 18:22 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Waarom zou dit fraude zijn dan?quote:Op zondag 28 november 2010 18:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah, het is dus gelegaliseerde fraude. Nee oke, snap het.
Jij denkt dat ik pleit voor collectivisering? Kom ik werkelijk zo oppervlakkig over?quote:Op zondag 28 november 2010 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economisch en in cultureel opzicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |