En deze post geeft aan dat je ook geen verstand hebt van economie. Gelukkig heeft de PVV een hart voor zwakkerenquote:Op zondag 28 november 2010 17:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Op termijn? We zijn al aardig op weg. Schijnbaar is het EU-reddingsfonds al leeg nu Ierland wordt gered, dus als Spanje binnenkort klapt wordt het helemaal lachen. Maarja, dan creeren we toch gewoon wat extra euros vanuit het niks. Beetje creatief boekhouden en we hebben er weer honderden miljarden bij. The sky is the limit binnen het kapitalisme.

Gelijk in welke zin?quote:Op zondag 28 november 2010 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is jouw idee dan? Iedereen gelijk fzo?

Er is meer dan enkel zwart en wit.quote:Op zondag 28 november 2010 17:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
He, dat zei men in de Sovjet-Unie ook over ons. En momenteel in Noord-Korea. Gelukkig gaat het daar allemaal prima.

Wat wil je het dan noemen wat Amerika bijvoorbeeld heeft gedaan, door 700 miljard bij te printen? Ik wil het ook best op magische wijze geld creeren noemen hoor.quote:Op zondag 28 november 2010 18:03 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Alsof extra euro's creëren direct creatief boekhouden isalsjeblieft zeg.
Ik moet wel lachen dat de grootste PVV-aanhanger op het forum het een partij voor zwakkeren noemt.quote:Op zondag 28 november 2010 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En deze post geeft aan dat je ook geen verstand hebt van economie. Gelukkig heeft de PVV een hart voor zwakkeren

Tsja, tegenwoordig wordt elke vorm van kritiek richting het kapitalisme beschouwd als een openlijke liefdesuiting jegens het communisme. Lijkt de Koude Oorlog wel.quote:

Dat weet hij zelf vast niet. Ach ja, PHP is, net als eriksd, zo iemand die denkt dat alleen kapitalisme kan bestaan, en als je dat niet wilt ben je een vieze communist die Noord-Korea wilt herscheppen in Nederland.quote:

Ik heb minstens zoveel liefde voor de VVD..quote:Op zondag 28 november 2010 18:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat wil je het dan noemen wat Amerika bijvoorbeeld heeft gedaan, door 700 miljard bij te printen? Ik wil het ook best op magische wijze geld creeren noemen hoor.
[..]
Ik moet wel lachen dat de grootste PVV-aanhanger op het forum het een partij voor zwakkeren noemt.

Het ingrijpen van een centrale bank staat niet direct gelijk aan creatief boekhouden. Creatief boekhouden impliceert fraude, terwijl het ingrijpen van een centrale bank af en toe noodzakelijk is om het systeem gaande te houden en dus niks met creatief boekhouden te maken heeft.quote:Op zondag 28 november 2010 18:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat wil je het dan noemen wat Amerika bijvoorbeeld heeft gedaan, door 700 miljard bij te printen? Ik wil het ook best op magische wijze geld creeren noemen hoor.
[..]
Ik moet wel lachen dat de grootste PVV-aanhanger op het forum het een partij voor zwakkeren noemt.

Economisch en in cultureel opzicht.quote:

Dat snapt ze nietquote:Op zondag 28 november 2010 18:22 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Het ingrijpen van een centrale bank staat niet direct gelijk aan creatief boekhouden. Creatief boekhouden impliceert fraude, terwijl het ingrijpen van een centrale bank af en toe noodzakelijk is om het systeem gaande te houden en dus niks met creatief boekhouden te maken heeft.

Toch schattig, dat je meent mij te moeten beschuldigen van weinig kennis van economie, en dan kom je met zulke basisschoolideetjes aan over communisme.quote:Op zondag 28 november 2010 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economisch en in cultureel opzicht.

Ah, het is dus gelegaliseerde fraude. Nee oke, snap het.quote:Op zondag 28 november 2010 18:22 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Het ingrijpen van een centrale bank staat niet direct gelijk aan creatief boekhouden. Creatief boekhouden impliceert fraude, terwijl het ingrijpen van een centrale bank af en toe noodzakelijk is om het systeem gaande te houden en dus niks met creatief boekhouden te maken heeft.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het huidige kapitalistische systeem zaligmakend is, verre van zelfs, maar er is momenteel gewoon geen beter alternatief.quote:Op zondag 28 november 2010 18:22 schreef Schnappieter het volgende:
[..]

Waarom zou dit fraude zijn dan?quote:Op zondag 28 november 2010 18:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah, het is dus gelegaliseerde fraude. Nee oke, snap het.

Jij denkt dat ik pleit voor collectivisering? Kom ik werkelijk zo oppervlakkig over?quote:Op zondag 28 november 2010 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Economisch en in cultureel opzicht.

Je hebt kritiek op het kapitalisme hè, dus dat wil je.quote:Op zondag 28 november 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik pleit voor collectivisering? Kom ik werkelijk zo oppervlakkig over?

Klopt als een bus. Maar dan hoeft kritiek op het kapitalisme niet altijd op bijna spastische wijze te worden van de hand te worden gewezen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:24 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het huidige kapitalistische systeem zaligmakend is, verre van zelfs, maar er is momenteel gewoon geen beter alternatief.

De commi-jagers van FOK!quote:Op zondag 28 november 2010 18:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je hebt kritiek op het kapitalisme hè, dus dat wil je.

Zeker waar, ik maak me daar volgens mij dan ook niet schuldig aanquote:Op zondag 28 november 2010 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Maar dan hoeft kritiek op het kapitalisme niet altijd op bijna spastische wijze te worden van de hand te worden gewezen.
 Alleen vind ik niet dat je het fraude kunt noemen wanneer een centrale bank intervenieert.
 Alleen vind ik niet dat je het fraude kunt noemen wanneer een centrale bank intervenieert.

Dat klopt, maar hier mag je gewoon voor je uit rellen dus dat doe ik danquote:

Nou, dat eerst zei ik niet, dat tweede laat ik in het midden. En het volgende wat ik wil zeggen is, het kapitalisme kent uiteraard zo z'n uitschot ja, maar dat is geen reden om het in z'n eigen sop gaar te laten koken.quote:Op zondag 28 november 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik pleit voor collectivisering? Kom ik werkelijk zo oppervlakkig over?

Ach, het kapitalisme is slechts een trede op de ladder van vooruitgang. Op een gegeven moment bereikt het systeem zijn grenzen en wordt het vervangen.quote:Op zondag 28 november 2010 18:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, dat eerst zei ik niet, dat tweede laat ik in het midden. En het volgende wat ik wil zeggen is, het kapitalisme kent uiteraard zo z'n uitschot ja, maar dat is geen reden om het in z'n eigen sop gaar te laten koken.

Klopt, maar waarin denk ik dan?quote:Op zondag 28 november 2010 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het kapitalisme is slechts een trede op de ladder van vooruitgang. Op een gegeven moment bereikt het systeem zijn grenzen en wordt het vervangen.

Dit sowieso, alleen zal dat nog wel een tijdje duren aangezien er nog weinig goede alternatieven zijn bedacht.quote:Op zondag 28 november 2010 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het kapitalisme is slechts een trede op de ladder van vooruitgang. Op een gegeven moment bereikt het systeem zijn grenzen en wordt het vervangen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |