SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door L0we op 27-11-2010 17:14:47 ]
Kan jij ook hoor!quote:Op donderdag 25 november 2010 22:40 schreef Bartholomeus het volgende:
Zo, weer een topique vol
Doe es de LaPo quoten!
Ja, dat zijn dan wel de scherpe randjes die het minder leuk maken... Het lijkt me inderdaad een mooi vak (al zou ik het niet willen beoefenenquote:Op donderdag 25 november 2010 22:21 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, dat beeld klopt best hoor. Maar je hebt natuurlijk ook nog de automobilisten die je het leven zuur maken door de raarste en gevaarlijkste capriolen uit te halen om in godsnaam maar niet de kans te lopen om achter die vrachtwagen terecht te komen. Want over 100m zitten ze niet achter de volgendeDan is er aan de ene kant nog de opdrachtgever die van alles van je gedaan wil hebben, aan de andere kant de klant die wil hebben dat je het liefst gisteren nog al aankomt met je vraggie zut, halverwege nog je baas die 't een of 't ander wil of moet of kan of alle 3, dan nog de controlerende instanties die in de meest onmogelijke bochten gaan liggen om je de zoveelste onzinbekeuring aan te smeren, en dan heb je ook nog de berovingen en overvallen die onderweg plaatsvinden. En daarbij komt nog dat de regelgeving al strikter, strenger en beperkender wordt, waardoor een beetje chauffeur onderhand het zout in de pap niet meer kan verdienen en de lol en de romantiek van het werk er hard af gaan. Er is zeg maar een reden dat ik weer ging studeren
Zonde, want het is een prachtig vak, het wordt alleen aan alle kanten kapot gemaakt. Goh, waar zou dat chauffeurstekort toch vandaan komen?
Donequote:Op donderdag 25 november 2010 22:44 schreef Piles het volgende:
Is het misschien leuk om deze http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=12 ook in de OP op te nemen?
Klopt, alles vóór 01-01-1987 wordt nog belastingvrijquote:Op donderdag 25 november 2010 22:44 schreef Sjoegerd het volgende:
L0we, weet jij misschien wel. Auto's tot en met 1986 worden toch belastingvrij?
Ik heb met de auto heel wat getourd in de bergen van zuid-frankrijk, das ook erg fijn!quote:Op donderdag 25 november 2010 22:49 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik zit op tv een programma te kijken waarin een man en een vrouw samen op de motor door de bergen in Frankrijk tourenWillikook, motorrijbewijs
Ik met de vrachtwagg0l, maar op een motor is toch anders. Lijkt me zó baggervet om overal en nergens gewoon ineens een paadje in te draaien en gewoon te kijken waar je uitkomtquote:Op donderdag 25 november 2010 22:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb met de auto heel wat getourd in de bergen van zuid-frankrijk, das ook erg fijn!
Zo heb ik ook rond gereden met mn autoquote:Op donderdag 25 november 2010 22:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik met de vrachtwagg0l, maar op een motor is toch anders. Lijkt me zó baggervet om overal en nergens gewoon ineens een paadje in te draaien en gewoon te kijken waar je uitkomtNou ben ik met de vrachtwagg0l ook wel eens ergens geweest dat je denkt van: wat moet ik hier met dat enorme ding
Maar dan moest ik er toch echt zijn
Maar met zo'n brommert kan je écht smalle paadjes en rare dorpjes in
quote:
Die heb ik ook gezien ja, geniaal!quote:Op donderdag 25 november 2010 22:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb een keer een filmpje gezien van een vrachtwagen geladen met boomstammen in Scandinavië.. Hoe die m omkeerde op een zandweggetje
Die waarin die kerel z'n aanhanger omgekeerd naast z'n motorwagen zet, en dan het hele spul om de achteras van de aanhanger draait?quote:Op donderdag 25 november 2010 22:57 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Die heb ik ook gezien ja, geniaal!
Die ja, en kan goed dat het spul er voor gemaakt is. Die gasten rijden natuurlijk veel op zulke paden en om dan een paar kilometer achteruit te moeten rijden is ook watquote:Op donderdag 25 november 2010 23:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die waarin die kerel z'n aanhanger omgekeerd naast z'n motorwagen zet, en dan het hele spul om de achteras van de aanhanger draait?![]()
Dat gaat overigens alleen met combinaties die er voor ingericht zijn. Met onze auto's zou je de triangel (die trekstang) van de aanhanger kromduwen omdat die vlak achter het trekoog al uitsplitst in 2 poten, en daarnaast de achterlichten slopen omdat de vangmuil verder naar achter zit dan de achterlichten. Ik kan er best wat mee, met zo'n aanhanger, maar dát níet
Jep, die jaquote:Op donderdag 25 november 2010 23:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die waarin die kerel z'n aanhanger omgekeerd naast z'n motorwagen zet, en dan het hele spul om de achteras van de aanhanger draait?![]()
Dat gaat overigens alleen met combinaties die er voor ingericht zijn. Met onze auto's zou je de triangel (die trekstang) van de aanhanger kromduwen omdat die vlak achter het trekoog al uitsplitst in 2 poten, en daarnaast de achterlichten slopen omdat de vangmuil verder naar achter zit dan de achterlichten. Ik kan er best wat mee, met zo'n aanhanger, maar dát níet
quote:
Das een leuk ritjequote:Op donderdag 25 november 2010 23:07 schreef Goddelijker het volgende:
Aankomende zondag een ritje naar Belgie in de planning staan, 2 uurtjes heen en 2 uurtjes terug.
En nog een weekendje Londen.
Ik ga om een wedstrijd te kijken naar Belgie.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Das een leuk ritje. Naar London rij je niet neem ik aan?
Er zijn vrij veel auto's die worden ontwikkeld door verschillende fabrikanten. Scheelt een hoop kosten, en met een beetje ander plaatwerk heb je toch een heel andere autoquote:Op donderdag 25 november 2010 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben er deze week pas achter gekomen dat een Hyundai Tuscon en een Kia Sportage gewoon dezelfde auto's zijn
quote:Op donderdag 25 november 2010 23:12 schreef monsterd. het volgende:
Ik let even een half uurtje niet op en we zijn 34 posts verder, ook hoi![]()
Peugeot 107, Toyota Ayga en de Citroen C1 is een goed voorbeeld.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Er zijn vrij veel auto's die worden ontwikkeld door verschillende fabrikanten. Scheelt een hoop kosten, en met een beetje ander plaatwerk heb je toch een heel andere auto
Ja ongelofelijk!quote:Op donderdag 25 november 2010 23:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Het gaat hard ja... Dit is weer een van die momenten...
Klopt, maar stond het oliefilter onder een Sportage uit te draaien en daar stond een Kia en Hyundai logo op.. Toen maakte ik de linkquote:Op donderdag 25 november 2010 23:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Er zijn vrij veel auto's die worden ontwikkeld door verschillende fabrikanten. Scheelt een hoop kosten, en met een beetje ander plaatwerk heb je toch een heel andere auto
Kijk eens op onderdelen van de VAG-groep.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt, maar stond het oliefilter onder een Sportage uit te draaien en daar stond een Kia en Hyundai logo op.. Toen maakte ik de link
De peugeot 807 heeft ook een fiat en een renault variantquote:Op donderdag 25 november 2010 23:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Peugeot 107, Toyota Ayga en de Citroen C1 is een goed voorbeeld.
Wat ik nog steeds niet helemaal snap is waarom die filters merkspecifiek zijn... Het zou toch veel mooier zijn als dat soort dingen gewoon universeel zijn? (maargoed, de dealer wil natuurlijk klanten binden)quote:Op donderdag 25 november 2010 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt, maar stond het oliefilter onder een Sportage uit te draaien en daar stond een Kia en Hyundai logo op.. Toen maakte ik de link
Ja maar bij de VAG is het wel heel overduidelijk. Bij Kia en Hyundai nietquote:Op donderdag 25 november 2010 23:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Kijk eens op onderdelen van de VAG-groep.
Waarschijnlijk omdat een merk zijn eigen motor ontwikkelt en dus het filter aanpast aan zijn eigen specificaties.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:16 schreef L0we het volgende:
[..]
De peugeot 807 heeft ook een fiat en een renault variant.
[..]
Wat ik nog steeds niet helemaal snap is waarom die filters merkspecifiek zijn... Het zou toch veel mooier zijn als dat soort dingen gewoon universeel zijn? (maargoed, de dealer wil natuurlijk klanten binden)
Valt het tik-tik-plastic-gehalte mee?quote:Op donderdag 25 november 2010 23:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja maar bij de VAG is het wel heel overduidelijk. Bij Kia en Hyundai niet.. Trouwens de C'eed is een kekke bak om te zien van binnen
Dat valt heel erg mee ja. Zelfs een nieuwe Picanto zit naar mijn idee goed in elkaar qua interieur.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Valt het tik-tik-plastic-gehalte mee?
Wat voor specificaties bedoel je? Een filter is een filter, zoveel revolutie zal daar ook weer niet in zittenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat een merk zijn eigen motor ontwikkelt en dus het filter aanpast aan zijn eigen specificaties.
En daarnaast willen ze wel blijven verdienen inderdaad.
En toch wil ik niet dood gevonden worden een Picanto. Het is een auto die puur gericht is op de oudere of vrouwelijke rijder.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat valt heel erg mee ja. Zelfs een nieuwe Picanto zit naar mijn idee goed in elkaar qua interieur.
Geen idee, ik blaat maar wat. Er zal toch wel een verschil in zitten lijkt mij.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat voor specificaties bedoel je? Een filter is een filter, zoveel revolutie zal daar ook weer niet in zitten
Er zijn wel vervangende filters, die zijn veel universeler, het kán dus welquote:Op donderdag 25 november 2010 23:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Geen idee, ik blaat maar wat. Er zal toch wel een verschil in zitten lijkt mij.
Kan het nog wel goed in elkaar zittenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En toch wil ik niet dood gevonden worden een Picanto. Het is een auto die puur gericht is op de oudere of vrouwelijke rijder.
Maar dat is met zoveel dingen.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Er zijn wel vervangende filters, die zijn veel universeler, het kán dus wel
Ze zijn zelfs uitgerust met die fijne 3-keer-knipperen-knipperlichtenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:26 schreef Marco001 het volgende:
C8 is ook lookalike met de 807
Captiva en antera ook goed voorbeeld: ander logo + voorruit en klaar
Oh, had met een onduidelijk type voor me op de terugweg. Wel voor rotonde opryijden naar links knipperen, vervolgens zonder te knipperen de 2e afslag nemen.... zat er 1 keer daardoor zowat achterop.
En iemand, direct bij een rotonde stond file in delfzijl. Doet kerel voor me? Gast zonder zijn knipperlicht naar rechts aan gefixt zetten gewoon stilstaan op de rotonde, zat ik er ook agl bijna achterop..:$ MENSEN, knipperlichten zijn echt geen fabrieksoptie vafn 20.000 euro......zelfs opnieuw BMW wzijn ze standaard.
Dat is echt relaxed jaquote:Op donderdag 25 november 2010 23:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze zijn zelfs uitgerust met die fijne 3-keer-knipperen-knipperlichten
Ja, dan zeker. Maar sowieso is het een goddelijke uitvinding.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is echt relaxed jaZeker op de snelweg.
Auto == luxe, anders ga je maar fietsenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Gewoon zelf terughannesen dat ding
Die heb ik zelfs opnieuw mijn 7 jaar oude seat van toen 18000 euroquote:Op donderdag 25 november 2010 23:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze zijn zelfs uitgerust met die fijne 3-keer-knipperen-knipperlichten
Meestal klik ik hem niet eens helemaal door maar hou hem met m'n hand op de knipperstand.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Auto = droog en warmte, anders neem je maar een taxi.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Auto == luxe, anders ga je maar fietsen
Dan gaan we het niet eens wordenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Auto = droog en warmte, anders neem je maar een taxi.
Joun auto kan het niet eens...quote:Op donderdag 25 november 2010 23:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Meestal klik ik hem niet eens helemaal door maar hou hem met m'n hand op de knipperstand.
Ik kan prima zonder al die luxe. Is ook een stuk minder storingsgevoelig.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan gaan we het niet eens worden
Een auto met luxeHelaas is er ook nog zoiets als budget
quote:Op donderdag 25 november 2010 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Dat dusquote:Op donderdag 25 november 2010 23:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Meestal klik ik hem niet eens helemaal door maar hou hem met m'n hand op de knipperstand.
Oneens! Het moet warm zijn, dan vind ik het al luxe zatquote:Op donderdag 25 november 2010 23:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Auto == luxe, anders ga je maar fietsen
Waar heb je 't over?quote:Op donderdag 25 november 2010 23:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Joun auto kan het niet eens...
Doe mij maar een oldskool dieseltjequote:Op donderdag 25 november 2010 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Terug naar de oude tijd. Carburateur + 4-bak. Wat nou katalysator
Moet eerlijk zeggen, heb wel een inspuitingssysteem, 5-bak en katalysatorquote:Op donderdag 25 november 2010 23:40 schreef L0we het volgende:
[..]
Doe mij maar een oldskool dieseltje. 5bak vind ik ook wel aardige luxe trouwens!
Flauw hoor!quote:Op donderdag 25 november 2010 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen, heb wel een inspuitingssysteem, 5-bak en katalysator
1.4 16v hierquote:Op donderdag 25 november 2010 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen, heb wel een inspuitingssysteem, 5-bak en katalysator
Ohja, dat was pas gezegd inderdaad... Ik zal eens terugzoeken of ik alles terug kan vindenquote:Op donderdag 25 november 2010 23:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Mensen wat zeggen we van het idee om iedereen's paardje in de OP te zetten? Zonodig onder een spoiler om hem niet absurd groot te maken. Handig lijstje, vooral voor mij want ik vergeet echt wat iedereen rijdt
Bijvoorbeeldquote:Op donderdag 25 november 2010 23:51 schreef Goddelijker het volgende:
<Naam>
Merk:
Model:
Motor:
Bouwjaar:
Foto('s):
Zoiets?
Zoiets staat nu in de startpost, morgen zal ik dr wel even aan verder gaanquote:Op donderdag 25 november 2010 23:58 schreef Piles het volgende:
Gewoon achter elkaar dan toch, beetje kort houden
Piles: Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2
Verkocht!quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:05 schreef Goddelijker het volgende:
Piles: Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2
Staat in de TS OPquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
house_is_a_feeling: Mitsubishi Lancer 1.3, 1996
Ik schiet morgen wel een foto'tje
Ja voor mij ook.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:20 schreef L0we het volgende:
[..]
hehe, inderdaad. Volgens mij wordt het tijd om te gaan slapen
Goed bezig, wanneer ga je?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja voor mij ook.
Heb alleen even m'n weekendje Londen geboekt en betaald.
Mijn stadquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja voor mij ook.
Heb alleen even m'n weekendje Londen geboekt en betaald.
Klein driekwart jaar gewoond wat mij genoeg heeft laten inzien om me daar een keer te gaan vestigen.quote:
Tof.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Klein driekwart jaar gewoond wat mij genoeg heeft laten inzien om me daar een keer te gaan vestigen.
Ook leuk!quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Tof.
Al ga ik maar voor een dagje.
Zal ik er zo bij zettenquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:01 schreef JDude het volgende:
JD: Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Kiekje
Leuk cadeautje!quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Was mijn verjaardagskadotje voor mn vriendin.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:01 schreef JDude het volgende:
JD: Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Kiekje
quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:18 schreef monsterd. het volgende:
Mijn micra komt trouwens uit 1999 en is een 1.3![]()
Ik zal vanmiddag een foto meesturen, als de op nog aangepast kan worden tegen die tijd
Toegevoegd!quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:20 schreef monsterd. het volgende:
Tot zover ik weet komt die van Purdey uit '98 en is het ook een 1.3 Maar dat weet ik niet zeker..
die van mij is nog steeds van 1999, niet 1998quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:41 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
[..]
Toegevoegd!.
Als de op niet meer wijzigbaar is kunnen we altijd een lijstje bijhouden voor de volgende OP.
Toegevoegdquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:06 schreef Bartholomeus het volgende:
Ohja. VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje
Sorryquote:Op vrijdag 26 november 2010 10:58 schreef monsterd. het volgende:
[..]
die van mij is nog steeds van 1999, niet 1998
Koud he?quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:58 schreef Bartholomeus het volgende:
Welke @#$%%^(^&(*E$^%@ heeft de kachel uitgedaan buiten!
Sneeuw?quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:55 schreef Marco001 het volgende:
Wiej, sneeuw was lachen.. Vanochtend full-lock de straat uitgegleden.![]()
even heel kort, net voor de bocht, handrem aantrekken, en glijden maar.
Thank you!quote:
Toen ik nog een KIA had kon ik m'n onderdelen gewoon bij de Mazdadealer halen. (2006)quote:Op donderdag 25 november 2010 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |