abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93037286
Ik snap niet waar je het over hebt. En voor zover ik het snap: waarom maak je er jouw eigen probleem van?

Het leven is niet eerlijk. En internet is voornamelijk schijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93037866
Als je op R&P kijkt dan zijn daar veel mensen die vrij kwetsbaar overkomen. Daar fietsen dan dit soort trollen tussen door. Wordt dat duidelijk, dan ga je tegen iemand die daar bezwaar tegen maakt, roepen:
het leven is lijden
Internet is schijn

Terwijl het gewoon de taak is van een moderator tegen trollen op te treden. Je knikker dus zo'n trol van het forum. Dat niemand dit snapt betekent voor mij dat ik hier niets te zoeken heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer2 op 20-02-2011 00:46:02 ]
  zondag 20 februari 2011 @ 00:47:33 #43
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_93038274
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:39 schreef deelnemer2 het volgende:
Dat niemand dit snapt betekent voor mij dat ik hier niets te zoeken heb.
Prima, de vraag is dan lijkt mij: heb ik überhaupt iets te zoeken in deze wereld? Immers, de problematiek die jij hier nu schetst komt ook buiten het internet voor. In het 'echte' leven zien we ook allerlei charlatans terug die gebruik trachten te maken van onze 'goede' intenties, terwijl we achteraf vaak bedrogen uitkomen. Het leven is oneerlijk.
pi_93038639
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:47 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Prima, de vraag is dan lijkt mij: heb ik überhaupt iets te zoeken in deze wereld? Immers, de problematiek die jij hier nu schetst komt ook buiten het internet voor. In het 'echte' leven zien we ook allerlei charlatans terug die gebruik trachten te maken van onze 'goede' intenties, terwijl we achteraf vaak bedrogen uitkomen. Het leven is oneerlijk.
Laat ze dat dan gewoon in de spelregels duidelijk verwoorden ipv net te doen alsof hier regels gelden. Zeg gewoon dat het je allemaal geen klote interresseert. Betreden op eigen risico.
  zondag 20 februari 2011 @ 01:03:39 #45
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_93039138
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:53 schreef deelnemer2 het volgende:
Laat ze dat dan gewoon in de spelregels duidelijk verwoorden ipv net te doen alsof hier regels gelden. Zeg gewoon dat het je allemaal geen klote interresseert. Betreden op eigen risico.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je als een veredelde Don Quichot tegen windmolens tracht te vechten? Trollen zul je altijd houden en op een gegeven moment zullen ze wel ontmaskerd worden of uitsterven. Ik zal er wellicht naast zitten, maar ik heb het gevoel dat je lichtelijk overgevoelig bent.
pi_93039328
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:03 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je als een veredelde Don Quichot tegen windmolens tracht te vechten? Trollen zul je altijd houden en op een gegeven moment zullen ze wel ontmaskerd worden of uitsterven.
Als ze ontmaskert worden gaan moderatoren gewoon op hun handen zitten. Stel er is bij je ingebroken en je gaat naar de politie. Daar zeggen ze: "Ja meneer, het leven is lijden, maar vertel me waarom jij zo'n lul bent die hier komt zeiken. Bent u overgevoelig?".
  zondag 20 februari 2011 @ 01:17:09 #47
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_93039865
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:07 schreef deelnemer2 het volgende:
Als ze ontmaskert worden gaan moderatoren gewoon op hun handen zitten. Stel er is bij je ingebroken en je gaat naar de politie. Daar zeggen ze: "Ja meneer, het leven is lijden, maar vertel me waarom jij zo'n lul bent die hier komt zeiken. Bent u overgevoelig?".
Je vergelijkt appels met peren. Hetzelfde zou zijn wanneer je te goeder trouw iemand tracht te helpen, maar achteraf blijkt dat de persoon in kwestie niets meer dan een bedrieger is. Je vervolgens naar de politie stapt en stelt dat dit soort mensen misbruik maken van je barmhartigheid. Ik zou inderdaad stellen dat het leven oneerlijk is en dat je onverschillig tegenover dat soort trollen moeten zijn. Je opwinden om dat soort figuren en banaliteiten is zonde van je tijd.
pi_93040469
Ik begin te vermoeden dat ik deelnemer en deelnemer2 met elkaar verward heb.
Zoals ik al zei: het leven is niet eerlijk en lang niet alle mensen zijn lief voor elkaar.
Pakweg 10 % kun je vertrouwen, 10 % moet je sterk wantrouwen en de rest is soms wel, soms niet te vertrouwen.

Één troost: alle mensen gaan dood.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93046442
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:17 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren. Hetzelfde zou zijn wanneer je te goeder trouw iemand tracht te helpen, maar achteraf blijkt dat de persoon in kwestie niets meer dan een bedrieger is. Je vervolgens naar de politie stapt en stelt dat dit soort mensen misbruik maken van je barmhartigheid. Ik zou inderdaad stellen dat het leven oneerlijk is en dat je onverschillig tegenover dat soort trollen moeten zijn. Je opwinden om dat soort figuren en banaliteiten is zonde van je tijd.
Die troll interresseert me niet. Het oordeelsvermogen van de mensen die een oogje in zeil houden en de mensen waarmee ik discussieer wel. Blijkbaar is dit hele forum banaal en zonde van je tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer2 op 20-02-2011 15:21:51 ]
pi_93046450
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Ik begin te vermoeden dat ik deelnemer en deelnemer2 met elkaar verward heb.
Zoals ik al zei: het leven is niet eerlijk en lang niet alle mensen zijn lief voor elkaar.
Pakweg 10 % kun je vertrouwen, 10 % moet je sterk wantrouwen en de rest is soms wel, soms niet te vertrouwen.

Één troost: alle mensen gaan dood.
deelnemer = deelnemer2
pi_93090049
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:53 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Natuurlijk interesseert het ons als moderators wel om een zo goed mogelijk functionerend forum te creëren, maar wat je nu wenst is simpelweg utopisch. Een perfect forum waarin iedereen echt is wie hij is bestaat gewoon niet en zal ook niet bestaan. Sterker nog, iedereen controleren of diegene een troll is of niet zou ik zelfs nog wat enger vinden.
pi_93096639
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 03:20 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Natuurlijk interesseert het ons als moderators wel om een zo goed mogelijk functionerend forum te creëren, maar wat je nu wenst is simpelweg utopisch. Een perfect forum waarin iedereen echt is wie hij is bestaat gewoon niet en zal ook niet bestaan. Sterker nog, iedereen controleren of diegene een troll is of niet zou ik zelfs nog wat enger vinden.
Goed, ik ben er wel weer overheen.

Voor bepaalde soorten van menselijk misère ben ik idd gevoelig. Daar kunnen mensen me gemakkelijk mee op de kast krijgen.

Ik begrijp je probleem Friek_, want het was mij aanvankelijk ook onduidelijk met wie ik te maken had. Maar mijn klacht ontstond toen zonneklaar was dat het een spelletje was. Op dat moment geldt jouw argument niet en moet een moderator wat doen. Want voor de grap simuleren dat je in een crisis zit, conflicteert met de wens van andere mensen om op R&P hun persoonlijk problemen te bespreken en daarop serieuze reacties te krijgen.

In dit specifieke geval hebben de mods niets gedaan in de richting van de troll (zover dat voor mij zichtbaar is). Aan de andere kant heb ik het onduidelijk aangekaart met de provocerende opmerking: Vewijderen jullie trollen of plaatsen jullie ze?.

@Kees22 en @AryaMehr: Bedank voor jullie reacties. Zonder enige serieuze reacties krijg je het gevoel dat je zelf ook alleen virtueel bestaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 21-02-2011 12:42:25 ]
The view from nowhere.
pi_93106578
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Goed, ik ben er wel weer overheen.

Voor bepaalde soorten van menselijk misère ben ik idd gevoelig. Daar kunnen mensen me gemakkelijk mee op de kast krijgen.

Ik begrijp je probleem Friek_, want het was mij aanvankelijk ook onduidelijk met wie ik te maken had. Maar mijn klacht ontstond toen zonneklaar was dat het een spelletje was. Op dat moment geldt jouw argument niet en moet een moderator wat doen. Want voor de grap simuleren dat je in een crisis zit, conflicteert met de wens van andere mensen om op R&P hun persoonlijk problemen te bespreken en daarop serieuze reacties te krijgen.

In dit specifieke geval hebben de mods niets gedaan in de richting van de troll (zover dat voor mij zichtbaar is). Aan de andere kant heb ik het onduidelijk aangekaart met de provocerende opmerking: Vewijderen jullie trollen of plaatsen jullie ze?.

@Kees22 en @AryaMehr: Bedank voor jullie reacties. Zonder enige serieuze reacties krijg je het gevoel dat je zelf ook alleen virtueel bestaat.
Vind je dat je dit niet veels te serieus oppakt? Het is maar internet en ik zie het FOK!forum niet meer als een beetje entertainment met een leuke discussie tussendoor. De policy zie ik daarnaast niet als een heilige wet, maar als een middel om het allemaal een beetje in goede banen te leiden. Dat er eens een rotte appel tussenzit.. tsja, so be it. Ik kan er geen seconde wakker om liggen en ik kan me ook moeilijk voorstellen dat iemand dat wel kan, dus daarom begrijp ik je niet zo goed.
  maandag 21 februari 2011 @ 18:34:34 #54
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_93113013
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:16 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Vind je dat je dit niet veels te serieus oppakt? Het is maar internet en ik zie het FOK!forum niet meer als een beetje entertainment met een leuke discussie tussendoor. De policy zie ik daarnaast niet als een heilige wet, maar als een middel om het allemaal een beetje in goede banen te leiden. Dat er eens een rotte appel tussenzit.. tsja, so be it. Ik kan er geen seconde wakker om liggen en ik kan me ook moeilijk voorstellen dat iemand dat wel kan, dus daarom begrijp ik je niet zo goed.
Schaamteloze inmenging in discussie:

KLB, ONZ, TRU e.d. mogen dan "maar internet" zijn, maar de inhoud van R&P (en OUD) kan niet op die manier worden behandeld. En dat is waar deelnemer deze discussie vandaan trok.

Je kunt moeilijk verwachten dat frequente lezers van R&P ( en ik reken mezelf daar ook maar toe) het charmant vinden om van een bloedserieus topic over te gaan naar "hoihoiikkomhiertrollen.nl" , als dat niet door de dienstdoende moderators word afgestraft / ontmoedigt. Laten we wel zijn: in het echte leven zijn angst en depressie een snel ontvlambaar vat waar een "geen handschoenen aanpak" niet op werkt.
Nederlanders mogen dan het Internet wel als ludiek beschouwen, uiteindelijk is het in het echte leven toch ernst. Eenzelfde ernst die de mensen hebben die op het Internet zaken delen die empathie vereisen en niet een 'lol'. En dat is het probleem met trollen toelaten / aanmoedigen op R&P: je laat een psychopaat toe in een forum waarin toch vrij ernstige gevoelens gedeeld worden.
Het lijkt me dat iemand dit maar een keer te proberen op OUD: dan word je ter plekke gelyncht. Maar ik zou zeggen dat elke geest net zo goed beschermt moet worden tegen de onverschilligheid van de menigte.

Als je dat niet zou vinden moet je immers ook voor de PVV gaan stemmen. :P

/ min of meer offtopic
pi_93115275
Hmm, wel interessant punt dat je aandraagt. Als ik weer thuis ben zal ik er eens op ingaan. :)
pi_93116121
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:16 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dan ben je eigenlijk zelf een troll. Als je zo in de discussies staat heb je idd geen last van een troll. Dat heb je alleen als je het serieus opvat. Want dan doe er moeite voor. Natuurlijk doe je dat juist als het je raakt. Als het dan achteraf flauwekul is, voel je je gewoon bedrogen. En dat beinvloed je opstelling tov nieuwe discussie ...... Uiteindelijk denkt iedereen: "het is maar internet" en reageert niemand meer serieus.

Het is mooi dat mensen nu, via R&P, vrijuit kunnen praten met anderen over problemen, waar ze dat niet zo gauw doen met een bekende. Het is mooi dat ze kunnen zien wat er zoals speelt onder leeftijdgenoten en dat veel problemen niet zo vreemd zijn. Die uitwisseling wordt gefrustreerd als je soort 'bier en tieten' sfeertje creeert. Dan is het leuker voor de mensen die geen problemen hebben en het allemaal gezeur vinden. Maar mensen met problemen pakt je een mogelijkheid af.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 21-02-2011 20:10:12 ]
The view from nowhere.
pi_93134056
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dan ben je eigenlijk zelf een troll. Als je zo in de discussies staat heb je idd geen last van een troll. Dat heb je alleen als je het serieus opvat. Want dan doe er moeite voor. Natuurlijk doe je dat juist als het je raakt. Als het dan achteraf flauwekul is, voel je je gewoon bedrogen. En dat beinvloed je opstelling tov nieuwe discussie ...... Uiteindelijk denkt iedereen: "het is maar internet" en reageert niemand meer serieus.

Het is mooi dat mensen nu, via R&P, vrijuit kunnen praten met anderen over problemen, waar ze dat niet zo gauw doen met een bekende. Het is mooi dat ze kunnen zien wat er zoals speelt onder leeftijdgenoten en dat veel problemen niet zo vreemd zijn. Die uitwisseling wordt gefrustreerd als je soort 'bier en tieten' sfeertje creeert. Dan is het leuker voor de mensen die geen problemen hebben en het allemaal gezeur vinden. Maar mensen met problemen pakt je een mogelijkheid af.
Je hebt deels een punt, deels ook niet.
Als je een probleem hebt en je gaat met een vriend of vriendin naar de kroeg om erover te praten, ga je aan een tafeltje samen zitten. En dan verwacht je, terecht, dat je privacy gerespecteerd wordt. Als je aan de bar gaat zitten en je problemen op tafel legt, gaan meer mensen zich er mee bemoeien en loop je het risico, dat er ook grappenmakers en lolbroeken tussendoor gaan lopen. Als ze echt vervelend worden, zal de kroegbaas er iets van zeggen en anders ga je weg naar een andere kroeg.

Je weet gewoon dat de hele wereld mee kan lezen: er zijn niet alleen leden die hier lezen en posten, maar pakweg 10 keer zoveel lezers die alleen maar meekijken.
Als je echt een groot probleem hebt en je hebt geen vrienden naar wie je toe kunt gaan, moet je serieuze hulp zoeken. Op FOK kun je soms wel wat hulp krijgen, maar dat is maar toevallig, nog toevalliger dan hulp van een Lieve Lita.
pi_93134260
Uit een heel andere hoek: Vulneratus Nec Victus, mijn verhaal

Soortgelijk probleem.
Nou ja: de kwetsbaarheid dan, niet de trollen.
pi_93137994
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik snap je probleem nu wel beter moet ik toegeven. De vraag is dus hoeveel waarde het discussieren nog heeft zodra er mensen zijn die er niet serieus mee bezig zijn. Oftewel: wat is de zin van een forum in het licht van gebruikers die toch niet met discussieren bezig zijn?

Een oplossing voor dat probleem is denk ik heel moeilijk te geven. Het punt is dat mensen zich online anders gedragen dan in het echte leven. Dit wordt wel eens het 'online disinhibition effect' genoemd. Enerzijds heeft dit positieve effecten die je al schetst (mensen zijn opener door hun anonimiteit), maar anderzijds ook wat negatieve (mensen kunnen ook rebels worden door hun anonimiteit). Je zou kunnen voorstellen om de anonimiteit dan maar op te heffen, maar zoiets lijkt me héél gevaarlijk.

Het probleem is dus niet zozeer enkel aanwezig hier op het FOK!forum, het is simpelweg inherent aan het fenomeen internet. Proberen dat tegen te gaan is dweilen met de kraan open en zodoende ook geen beginnen aan. Je kunt alleen maar hopen dat de mens zo goed is van zichzelf en dat ze geen al te lompe dingen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2011 03:19:02 ]
pi_93145954
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 03:09 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik snap je probleem nu wel beter moet ik toegeven. De vraag is dus hoeveel waarde het discussieren nog heeft zodra er mensen zijn die er niet serieus mee bezig zijn. Oftewel: wat is de zin van een forum in het licht van gebruikers die toch niet met discussieren bezig zijn?

Een oplossing voor dat probleem is denk ik heel moeilijk te geven. Het punt is dat mensen zich online anders gedragen dan in het echte leven. Dit wordt wel eens het 'online disinhibition effect' genoemd. Enerzijds heeft dit positieve effecten die je al schetst (mensen zijn opener door hun anonimiteit), maar anderzijds ook wat negatieve (mensen kunnen ook rebels worden door hun anonimiteit). Je zou kunnen voorstellen om de anonimiteit dan maar op te heffen, maar zoiets lijkt me héél gevaarlijk.

Het probleem is dus niet zozeer enkel aanwezig hier op het FOK!forum, het is simpelweg inherent aan het fenomeen internet. Proberen dat tegen te gaan is dweilen met de kraan open en zodoende ook geen beginnen aan. Je kunt alleen maar hopen dat de mens zo goed is van zichzelf en dat ze geen al te lompe dingen doen.
Ik begrijp jou steeds minder. Hier op F&L voer je een streng beleid tegen trollen. Alles gaat hier op slot als het niet serieus te nemen is. Dus dat begrijpt je wel.

Maar de argumenten die je hierboven geeft, zijn zo algemeen gesteld, dat iemand nooit een goede reden heeft om in te grijpen. Dus ook niet in het specifiek geval waar het mij over gaat. Ik vraag niet om een volledige oplossing. Ik vraag waarom de moderators in dit specifieke geval niets doen.

Het antwoord dat ik krijgt is ontluisterend en in tegenspraak met het feit dat jij hier regelmatig topics sluit. Je gebruikt je moderator bevoegdheid om in te grijpen als jou iets niet bevalt. Als een ander iets niet bevalt, betoog je dat het dwaas is om je er iets vanaan te trekken.

Is de moderator bevoegdheid om topics te sluiten bedoelt om een functie te vervullen, of is het een persoonlijk privilege? Waarom worden er af een toe topics gesloten, als geen enkel topic serieus genomen dient te worden? Worden ze willekeurig gesloten om bij te dragen aan algehele sfeer van zinloosheid?

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 22-02-2011 12:53:40 ]
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')