abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89175478
Belachelijke maatregel, hopelijk gaat die niet door. Pauper gristelijk-liberaal-bruinhemdenkabinet :r

Verhagen heeft 11 jaar over zijn studie gedaan. Stel nou dat hij in 2010-2011 aan zijn 11de jaar zou beginnen, hoeveel moest ie dan betalen? Collegegeld + ¤3.000 boete = bijna 5 duizend euro dus?

Of hebben we het over een bedrag van bijna 18 duizend euro :? En als ie aan zijn 12de jaar begint, 21 duizend, daarna 24 duizend euro etc. :(?
pi_89177199
Ik lees her en der dingen over bestuursjaar, maar zoals ik het begrepen heb, mag je één jaar studievertraging oplopen en ga je pas betalen vanaf het daaropvolgende jaar dat je vertraging oploopt.

In feite is het zo dat je een driejarige bachelor gewoon in drie jaar tijd zou moeten kunnen halen en dan krijg je ook nog een jaar uitloop voor als je bv. een jaar bestuur wil doen, prima toch? Als je een driejarige bachelor niet in die tijd kan halen, dan moet je mss eens gaan nadenken of de studie wel geschikt is voor je.

Echter, twee kritiekpunten betreffende deze maatregel:
• Ik vind het alleen niet netjes dat ze de mensen die al ingeschreven staan hier nu ook mee willen pakken. Die mensen konden zoiets toendertijd toch niet incalculeren, beetje genaaid. Ik neem daarnaast aan dat er wel een maatregel is of komt voor studievertraging wegens ziekte e.d.?

• Daarnaast moeten ze sommige opleidingen wel drastisch gaan aanpassen. Bij sommige opleidingen blijkt het nagenoeg onmogelijk om geen studievertraging op te lopen door de opbouw van de opleiding (veel overlappende dingen/verplicht buitenlandperiode/etc). Houden ze daar in het kabinet ook rekening mee? Of gaan de universiteiten die deze problemen zelf veroorzaken hier werk van maken? Beetje belachelijk als je door je eigen universiteit gedupeerd wordt hierdoor.
pi_89177311
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:45 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik lees her en der dingen over bestuursjaar, maar zoals ik het begrepen heb, mag je één jaar studievertraging oplopen en ga je pas betalen vanaf het daaropvolgende jaar dat je vertraging oploopt.

In feite is het zo dat je een driejarige bachelor gewoon in drie jaar tijd zou moeten kunnen halen en dan krijg je ook nog een jaar uitloop voor als je bv. een jaar bestuur wil doen, prima toch? Als je een driejarige bachelor niet in die tijd kan halen, dan moet je mss eens gaan nadenken of de studie wel geschikt is voor je.
Dit slaat echt nergens op.
-
pi_89177959
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:47 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Dit slaat echt nergens op.
Ik vind van wel, zo'n studie moet je gewoon in die tijd kunnen halen als je geen geldige reden hebt voor vertraging. Kijk, ik snap dat ze ergens geld vandaan moeten halen en ik vind het niet slecht dat ze de langstudeerders aan willen pakken. Maar dat neemt niet weg dat ik het geen goede maatregel vind. De manier waarop ze het willen doorvoeren is gewoon niet goed, ze pakken nu ook mensen die hier geen rekening mee hadden kunnen houden en het bedrag is drastisch hoog. Ze moeten eerst eens naar de externe oorzaken kijken van de vertragingen en die aanpakken (zoals ik al zei: de opleidingen waarbij studievertraging haast niet te ontwijken is).

Ik heb niet alles gelezen in dit topic dus wellicht is de link al voorbij gekomen, maar mss een idee om deze in de OP te zetten als het mag? Wie weet zijn er mensen die de site nog niet kennen en de petitie nog willen tekenen :).

Petitie:
http://www.minimaalnominaal.nl/

[ Bericht 18% gewijzigd door hetzusjevan op 26-11-2010 14:11:59 ]
pi_89178716
quote:
Ga toch weg. Dat geldt echt niet voor alle studies.

Van de pakweg 500 eerstejaars van drie jaar terug hebben er bij mijn studie 20 hun BSC nominaal gehaald. Dat komt echt niet doordat de studie niet geschikt was voor de overige 480.

En dat de gemiddelde afstudeertijd meer dan 7 jaar is heeft ook echt wel met meer te maken dan met "domme" en "luie" studenten. En dat cijfer spreekt nog nieteens over de afvallers..
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_89178895
quote:

Vergeet niet dat je dan ook geen vertraging meer mag oplopen in je master. Want dat 'extra' jaar krijg je maar 1 keer...

Verder inderdaad de petitie tekenen op www.minimaalnominaal.nl
~Si vis amari, ama~
pi_89179785
Wat ik wel een redelijkere maatregel zou vinden is dat studenten voor niet afgemaakte opleidingen een bepaald bedrag per jaar zouden moeten betalen. Immers, van die jaren ziet de staat niets terug.

Als iemand wat langer doet over een studie omdat die lastig is, maar 'm wel gewoon haalt moet dat toch niet bestraft worden? Ik bedoel, studeren is al niet gratis ofzo. Met deze maatregelen ga je echt niet zorgen dat studenten aanzienlijk sneller zijn. Het is alleen maar geld jatten op een plek waar het niet zit.

Waarom zouden studenten de crisis moeten betalen? Hypotheekrenteaftrek afkappen boven 3 ton ofzo, dat zou een veel betere maatregel zijn. Maar nee, daar hoor je dit 'liberale' kabinet niet over.
pi_89179905
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tuurlijk moeten er weer allerlei regeletjes voor extreme gevallen komen, want in Nederland moet je voor alles verzekerd en ingedekt zijn :') :')
Ja, schandalig! :(

:')
pi_89180212
Ook fijn dat hogescholen worden gekort bij uitloop maar ze aan de andere kant geen studenten mogen weigeren na hun vierde jaar. Denk dat de huidige HBO-fraude wel nog een tikkie erger wordt ;)
pi_89180293
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:19 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ga toch weg. Dat geldt echt niet voor alle studies.

Van de pakweg 500 eerstejaars van drie jaar terug hebben er bij mijn studie 20 hun BSC nominaal gehaald. Dat komt echt niet doordat de studie niet geschikt was voor de overige 480.

En dat de gemiddelde afstudeertijd meer dan 7 jaar is heeft ook echt wel met meer te maken dan met "domme" en "luie" studenten. En dat cijfer spreekt nog nieteens over de afvallers..
Ja, als je mijn post verder had gelezen dan alleen de eerste paar zinnen dan had je gezien dat ik het op dat punt wel met je eens ben.

Ik vind echt dat ze deze maatregel veel beter moeten overdenken en niet halsoverkop in 2011 al moeten invoeren. Eerst maar eens afwachten wat die petitie op gaat leveren.
pi_89180413
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee hoor, de studiefinanciering wordt zo berekent:

totale kosten gemiddelde student, gefinancieerd door:

1/3de IBgroep (DUO nu)
1/3de ouders
1/3de eigen bijdragen/werk
bij mij is het eerder
1/5e ib groep
2/5e ouders
2/5e zelf

ib groep is echt niet zo gul :P!!
pi_89180815
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:52 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ja, als je mijn post verder had gelezen dan alleen de eerste paar zinnen dan had je gezien dat ik het op dat punt wel met je eens ben.

Ik vind echt dat ze deze maatregel veel beter moeten overdenken en niet halsoverkop in 2011 al moeten invoeren. Eerst maar eens afwachten wat die petitie op gaat leveren.
Jij had het over de opbouw van de studie. Daar is opzich niets mis mee. Het is gewoon erg moeilijk waardoor het niet in 5 jaar te doen is. En ik vind dat daar niets op aangepast hoeft te worden. Een universiteit hoort lastig te zijn en niet elke pauper hoeft het te kunnen. Maar dat je dan bestraft wordt voor het kiezen van een lastige opleiding is gewoon een kutmaatregel.

MAANDAG 1200 DEMONSTRATIE OP HET PLEIN IN DEN HAAG!!

Ik ben er zelf niet want ik heb dan een tentamen. Jaja, dat doen we ook wel eens als studenten... Meneer Rutte, toch krijgt u de groeten.
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 15:05:13 #213
230491 Zith
pls tip
pi_89180898
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

bij mij is het eerder
1/5e ib groep
2/5e ouders
2/5e zelf

ib groep is echt niet zo gul :P!!
Misschien leeft het princesje wat duurder dan de gemiddelde student? :)

*Meen het ooit gelezen te hebben in 1 van hun folders/brieven, maar kan het niet vinden, dus misschien zit ik ook wel fout :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 15:06:27 #214
230491 Zith
pls tip
pi_89180967
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:03 schreef rijsttafel het volgende:

[..]
MAANDAG 1200 DEMONSTRATIE OP HET PLEIN IN DEN HAAG!!
officieel?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89181174
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 15:16:16 #216
230491 Zith
pls tip
pi_89181412
quote:
Ik lees dat de studentenbonden in januari willen gaan, deze lijkt me wat klein worden ;(
pi_89183741
De Bachelor die ik heb afgerond, waar ik de Master nog van moet gaan doen (en dus hiermee te maken krijg) heeft geen traditioneel studiepunten systeem met veel losse vakken en tentamens.

In plaats daar van, moeten we telkens een semester afronden. Dat lijkt best vreemd, maar gezien de structuur van de studie waar projecten het belangrijkst zijn (Industrial Design) werkt dit best fijn.

Feit is wel, dat we beoordeeld worden over dat hele semester. Voor een groot gedeelte subjectief.

Als er nu wordt bepaald dat je om wat voor redenen dan ook een semester op nieuw moet doen, is het al behoorlijk kut. Want dat kost al tijd en geld. Maar met deze regeling is het niet alleen 'Derp, doe maar een semester opnieuw' maar ook 'oh ja, en betaal 3000 euro'.

Als de universiteit nu ook er aan mee moet betalen, werkt het misschien nog averechtser: dat iedereen ondanks de slechte resultaten, door die subjectieve niet cijfer gebonden regeling, gewoon door wordt gelaten om kosten te besparen.

Absoluut belachelijk
pi_89184022
Demonstreerende studenten :') Ga liever studeren zodat je geen vertraging oploopt :') Paupers :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:12:29 #219
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_89184158
;)
quote:
13s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:47 schreef Zienswijze het volgende:
We kunnen dit plan alleen tegenhouden als er een grote actie komt die indruk maakt...
Eens
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:12:39 #220
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_89184161
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:09 schreef theKiD het volgende:
Demonstreerende studenten :') Ga liever studeren zodat je geen vertraging oploopt :') Paupers :')
kut troll. :')
Bedankt Hans.
pi_89184387
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:12 schreef bascross het volgende:

[..]

kut troll. :')
Tis niet eens als troll bedoeld.. :') Ben gewoon heel zwart/wit. Gewoon doen wat je moet doen, dus studeren, en alles op tijd afhebben, dan is er geen probleem..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_89184649
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:17 schreef theKiD het volgende:

[..]

Tis niet eens als troll bedoeld.. :') Ben gewoon heel zwart/wit. Gewoon doen wat je moet doen, dus studeren, en alles op tijd afhebben, dan is er geen probleem..
Vooral binnen de lijntjes blijven :*
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:37:56 #223
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_89185407
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:22 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Vooral binnen de lijntjes blijven :*
Stel je eens niet zo aan zeg. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:34:02 #224
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_89196509
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:28 schreef VeX- het volgende:

[..]

Van de rijksoverheid.nl

Mark Rutte

Opleiding
1984: Gymnasium-a, Den Haag
1984-1992: Geschiedenis (van Nederland) aan de Rijksuniversiteit Leiden.
Hij is zeven jaar na het begin van zijn studie afgestudeerd, maar hij heeft zijn studie onderbroken toen hij voorzitter werd van de JOVD.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_89197032
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:17 schreef theKiD het volgende:

[..]

Want scholen verkloten dingen natuurlijk nooit, waardoor jij studievertraging oploopt :')
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')