abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2010 @ 19:34:17 #176
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_89148302
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hangt per studie af denk ik, ik denk dat veel stof van studies beter geleerd kan worden in de praktijk, al was het maar omdat sommige stof snel verouderd of in de praktijk beter geleerd kan worden. Overigens betekend het niet dat als je werkt je niet meer zou kunnen studeren.
Men verwacht tegenwoordig ook dat mensen blijven studeren terwijl zij aan het werk zijn omdat kennis kan verouderen en mensen door de tijd heen nieuwe ontdekkingen doen. Daarnaast is het niet alleen zo dat sommige stof beter geleerd kan worden in de praktijk, maar dat dat praktisch de enige mogelijkheid is om die stof meester te maken. Dat is echter want men leert tijdens stages en in de eerste jaren werkervaringen en niet op de universiteit.

Algemene kennis haal je uit boeken, colleges en werkgroepen. Op basis daarvan maak je keuzes, ontwikkel je jezelf en doe je ervaring en inzichten op. Dat leer je binnen de muren van de alma mater. Daar heb je ook tijd voor nodig. Niet veel, maar ook zeker niet te weinig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_89148364
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar dat is bij alles in het leven, het is continue een afweging tussen risico, inspanning en kosten. Is het asociaal om iemand nu een hypotheek van 4.5% voor 15 jaar te geven? Tjah als de rente over 5 jaar op 8 procent staat niet, maar als ie op 2 staat is het misschien wel heel asociaal, risico hoort nu eenmaal bij het leven.
Zoals hierboven als eens is gezegd, is het echt redelijk om dit soort afwegingen te vragen van een 15 jarige die nog nauwelijks met zijn leven begonnen is?
pi_89148479
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zoals hierboven als eens is gezegd, is het echt redelijk om dit soort afwegingen te vragen van een 15 jarige die nog nauwelijks met zijn leven begonnen is?
Hoezo 15 jarige? De meeste mensen die echt voor een studie dienen te kiezen zijn doorgaans 17/18
En ja ik vind dat iemand op die leeftijd dat soort keuzes zou moeten kunnen maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_89148689
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo 15 jarige? De meeste mensen die echt voor een studie dienen te kiezen zijn doorgaans 17/18
En ja ik vind dat iemand op die leeftijd dat soort keuzes zou moeten kunnen maken.
Op je 14/15e wordt je al geacht een profiel te kiezen op de middelbare school wat het aantal vervolgstudies behoorlijk kan inperken. Ik heb bij mensen in de klas gezeten die nog geen flauw idee hadden wat ze wilden doen en daardoor maar Economie en Maatschappij zijn gaan doen en nu met de gebakken peren zitten. Een 15 jarige (en zelfs een 17/18 jarige) is nog volop bezig om te ontdekken wat hij/zij nou echt met zijn leven wil doen, daar moet je ook de ruimte aan geven door niet zijn of haar hele leven dicht te timmeren door te zeggen dat er niet meer gewisseld kan worden.
pi_89148939
De zesjescultuur nu ook wettelijk vastgelegd
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_89149335
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat een ideaalbeeld heb jij.. gebrek aan ervaring misschien?

Het is een keuze die je voor de rest van je leven maakt. Je kan wel willen dat iedereen dat op z'n 18e al weet, maar in de praktijk maken heel veel mensen de verkeerde keuze. Kijk, als je drie keer van studie moet switchen of pas na een aantal jaar doorhebt dat een studie niets voor je is kan ik begrijpen dat dat niet allemaal door de overheid betaald kan worden, maar een jaartje de verkeerde studie wordt nu gelijk afgestraft.

Bovendien zie ik gebeuren dat nog meer mensen via het HBO hun bachelor gaan doen (dan heb je een jaar langer) en dat het wat hen betreft qua financiën vanuit de staat gezien dus alleen maar nadeliger is.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  donderdag 25 november 2010 @ 20:45:12 #182
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_89151461
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zucht, NOGMAALS, je lult alsof de stufi totaal gestopt word, het enige wat er aan de hand is dat mensen die langer studeren ook meer gaan betalen.
Je betaalt elk jaar collegegeld dus als je langer studeert betaal je sowieso al meer. Slecht argument.
2000 light years from home
pi_89152313
quote:
99s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:56 schreef rijsttafel het volgende:

Bovendien zie ik gebeuren dat nog meer mensen via het HBO hun bachelor gaan doen (dan heb je een jaar langer) en dat het wat hen betreft qua financiën vanuit de staat gezien dus alleen maar nadeliger is.
Daar heb je een punt, zeker omdat je voor het HBO vier jaar studiefinanciering blijft krijgen. Dan is het eigenlijk alleen risicovoller om een universitaire bachelor te doen.
pi_89153891
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je betaalt elk jaar collegegeld dus als je langer studeert betaal je sowieso al meer. Slecht argument.
En jij denkt dat collegegeld dekkend is voor de kosten?
pi_89159413
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet onderwijs quitte spelen? Moeten ouders van kinderen die op de basisschool een jaartje blijven zitten dat jaar ook volledig gaan financieren?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_89161918
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:31 schreef superworm het volgende:

[..]

Inderdaad. Alsof elke student even 300 euro per maand uit z'n zak kan kloppen. We werken gemiddeld al iets van 20 uur bij, ik zelf al 30 (en voltijd (=40 uur) studie he!), dat gaat gewoonweg níet lukken. Hebben de gristenhonden en rijke stinkerts hun oude middeleeuwse deal weer uit het slop getrokken? "Hou jij ze dom, dan hou ik ze arm." De kerk is nu echter niet meer nodig om ons dom te houden. Dat doet Rutte wel.
Hadden jullie irritante studenten maar niet op hem moeten stemmen ;)
#freefrederike
pi_89162886
Ik ben net gestopt met mijn studie, begin volgend jaar met een nieuwe opleiding. Heb ik nu al 3000 euro boete aan mijn broek?
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 26 november 2010 @ 07:34:59 #188
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_89166103
Mooi, da's enkele honderden miljoenen op jaarbasis die beter besteedt kunnen worden dan aan nietsnuttende studenten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_89166661
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 07:34 schreef Dagonet het volgende:
Mooi, da's enkele honderden miljoenen op jaarbasis die beter besteedt kunnen worden dan aan nietsnuttende studenten.
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:23:19 #190
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_89169316
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee. Wat heeft dat er mee te maken? Als je langer studeert betaal je meer geld, simpel. Daar is geen ¤3000 voor nodig.
2000 light years from home
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 11:29:34 #191
230491 Zith
pls tip
pi_89171875
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nee. Wat heeft dat er mee te maken? Als je langer studeert betaal je meer geld, simpel. Daar is geen ¤3000 voor nodig.
Nee, het geld dat je betaalt is niet kostendekkend. Daarom kosten langstuderenden gewoon geld.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89171937
En als ik mijn bachelor doe ik 2,5 jaar, krijg ik dan ook ¤3000/2 = ¤1500 beloning? :)
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:34:30 #193
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_89172042
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 08:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is waar.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_89172105
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, het geld dat je betaalt is niet kostendekkend. Daarom kosten langstuderenden gewoon geld.
Klopt, en leveren daarna gewoon veel aan inkomstenbelasting op. Studenten zijn, hoe kut het ook is, gewoon de belastingbetaler van de toekomst. Die koe moet je niet gaan slachten, terwijl je er je leven lang melk uit kan halen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:43:33 #195
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89172371
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Een 97-jarig persoon een nieuwe knie of vier keer per week een dialyse geven kost ook heel veel geld, maar daar zeggen we ook niet tegen dat diegene dat niet krijgt. Studenten zijn de groep waaraan het het meeste loont om er geld aan te geven. Maar niet in Nederland, daar is het de groep die zoveel mogelijk moet worden uitgeknepen als maar kan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:21:31 #196
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_89173878
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Prima, ik zou je absoluut adviseren een studie te kiezen welke niemand doet.
Overigens staat dit helemaal los van de discussie, want vroeger, maar ook nu, en ook in de toekomst blijf je dit houden.
Was jij niet de persoon die meer kon verdienen maar het niet deed omdat het niet leuk was? :')

Beetje de bakker die zijn eigen brood niet eet, of wat :')

Terugwerkende kracht zou mijns inziens (dus ook als je nu aan een 2e jaar studievertraging begint) niet moeten mogen. Je hebt immers keuzes gemaakt die gebaseerd zijn op andere gegevens. Dan kunnen ze nu niet ineens zeggen dat je 3000 euro per jaar bij moet gaan leggen :N
pi_89174198
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:36 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Klopt, en leveren daarna gewoon veel aan inkomstenbelasting op. Studenten zijn, hoe kut het ook is, gewoon de belastingbetaler van de toekomst. Die koe moet je niet gaan slachten, terwijl je er je leven lang melk uit kan halen.
Iedereen studeert tegenwoordig (tenminste iets wat voor studie doorgaat) :') :') :') :')
pi_89174336
Een voordeel is dat men nu er echt er voor moet gaan om zijn diploma binnen 4 jaar te halen. Ijverige leerlingen hoeven niet bang te zijn maar dit als een extra stimulans zien, zij halen immers hun diploma in 4 jaar. Er zijn teveel luie studenten die echt niks doen en het maar blijven rekken.

Een nadeel is dat sommige studenten door allerlei (geldige) (persoonlijke) omstandigheden dit niet voor elkaar krijgen en hier de dupe van worden. Daarom moet er een systeem komen waar je dit kan aanvechten en hiervoor uitgezonderd kan worden.
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:40:41 #199
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_89174665
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef ReV66 het volgende:
Een nadeel is dat sommige studenten door allerlei (geldige) (persoonlijke) omstandigheden dit niet voor elkaar krijgen en hier de dupe van worden. Daarom moet er een systeem komen waar je dit kan aanvechten en hiervoor uitgezonderd kan worden.
Eigenlijk neem ik aan dat dit ook wel zo zal zijn. Geregistreerde studievertraging (ziekte e.d.) zullen waarschijnlijk niet meetellen?
pi_89175409
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:32 schreef ReV66 het volgende:
Een voordeel is dat men nu er echt er voor moet gaan om zijn diploma binnen 4 jaar te halen. Ijverige leerlingen hoeven niet bang te zijn maar dit als een extra stimulans zien, zij halen immers hun diploma in 4 jaar. Er zijn teveel luie studenten die echt niks doen en het maar blijven rekken.

Tuurlijk moeten er weer allerlei regeletjes voor extreme gevallen komen, want in Nederland moet je voor alles verzekerd en ingedekt zijn :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')