quote:Op donderdag 25 november 2010 11:09 schreef V1z0R het volgende:
Net lijstje Mo
Kipfilet is bij de Coop in de aanbieding trouwens! Halve kilo voor maar 2 euro!!!!(Word voor mij de vriezer volstouwen
)
Mooi, Coop gaat op mijn supermarktenbanlijst.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:09 schreef V1z0R het volgende:
Kipfilet is bij de Coop in de aanbieding trouwens! Halve kilo voor maar 2 euro!!!!(Word voor mij de vriezer volstouwen
)
Ik ben zeker niet roomser dan de paus, maar in dit geval vraag ik me toch af of en hoe de boer er nog aan verdient en wat voor leven de kippen hebben gehad en wat er verder nog mis kan zijn met de kipquote:Op donderdag 25 november 2010 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
die kip had ik gisteren ook, prima te eten, maar heb niet 'ingeslagen', waren alleen vergeten kip uit de vriezer te halen
quote:Op donderdag 25 november 2010 11:17 schreef -marz- het volgende:
Als je bij geen super wil kopen waar ze dieronvriendelijk vlees verkopen, kan je nergens meer boodschappen doen vrees ik.
Oh, dat zal ik manlief eens vertelllen, hij heeft in geen eeuwen meer kip gegeten.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:24 schreef conleche het volgende:
De scharrelkipfilet is in de aanbieding bij de Albert Heijn.6,98 per kilo. En als je de kortingsbon uitprint krijg je ook 25% korting op scharrelrookkipfilet. (zie hier op fok het kortingsbontopic van de AH)
Als je dan toch je vriezer wilt volgooien........
Drie pyjama'squote:Op donderdag 25 november 2010 11:17 schreef -marz- het volgende:
Als je bij geen super wil kopen waar ze dieronvriendelijk vlees verkopen, kan je nergens meer boodschappen doen vrees ik.
Die kip is idd waterkip, je wil niet weten wat ze daarin spuiten zoal. Dat is mooi, want je komt het ook niet te weten.
Wat heb je gekocht Syreen?
Dat C1000, in reactie op de actie van Wakker Dier (dus om hun imago te redden) de kiloknaller niet meer heeft, betekent natuurlijk niet dat hun vlees automatisch diervriendelijker is.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:30 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
C1000
![]()
http://nos.nl/artikel/177494-c1000-stopt-met-kiloknallers.html
dat mag, wij kunnen er prima mee leven totdat we het geld over hebben om op de diervriendelijker toer te gaanquote:Op donderdag 25 november 2010 11:36 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat geen argument Mo. Echt niet. Je bezuinigt niet op diervriendelijkheid. Vind ik.
Eens.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:36 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat geen argument Mo. Echt niet. Je bezuinigt niet op diervriendelijkheid. Vind ik.
Ja, en nu weer teruggetrokken.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:35 schreef -marz- het volgende:
Dat C1000, in reactie op de actie van Wakker Dier (dus om hun imago te redden) de kiloknaller niet meer heeft, betekent natuurlijk niet dat hun vlees automatisch diervriendelijker is.
Dus nietC1000
omdat ze met hun kiloknaller een flater hebben geslagen; zij hebben die actie nota bene zelf uitgevonden.
Klopt. Maar dat betekent niet dat andere mensen niet hun mening mogen geven. En dat gebruik van smilies alsquote:
Dus als de Coop deze aanbieding niet meer heeft, schrap je die ook weer van de banlijst.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:45 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ja, en nu weer teruggetrokken.
Prima toch.![]()
Dat is weer een stap in de goede richting, al die stappen juich ik van harte toe.
quote:Op donderdag 25 november 2010 11:43 schreef -marz- het volgende:
Goedkoop en dieronvriendelijk vlees is niet meer zo van deze tijd. Maar als het in de winkel ligt, kan je het mensen niet zozeer kwalijk nemen dat ze het kopen vind ik.
Je kan ook onmogelijk van alle producten uitvogelen in hoeverre ze 'slecht' zijn, al zou je dat willen. En 'slecht' is ook maar relatief, want vervangend spul dat 'beter' is kan weer op een andere manier 'slecht' zijn. Iedereen moet z'n eigen keuze maar maken (duh).
Ik wist niet dat ze dat verkochten, bij mijn AH niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
overigens vind ik de halal kip van de AH ook erg goed te doen
Ah, zo'n 50% zal wel niet genoeg zijn.quote:Waarom is halal vlees niet in alle winkels te vinden?
Albert Heijn heeft ervoor gekozen halal vlees wordt alleen te verkopen in winkels met veel islamitische klanten.
Kan zijn dat je dat zelf ook weleens koopt:quote:Op donderdag 25 november 2010 11:51 schreef Viking84 het volgende:
Halalvlees is toch vlees van dieren die niet verdoofd zijn voor ze geslacht zijn? Waarom zou je zoiets willen kopen / eten?
Welke wet?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:04 schreef V1z0R het volgende:
Vreemd trouwens dat uit geloofsovertuiging de wet niet nageleefd hoeft te worden...
Halal (100%) is in Nederland dan ook verboden en bestaat daarom ook niet. Bij Halal geslacht vlees (in Nederland) wordt gebruik gemaakt van een omkeerbare verdoving, aangezien onverdoofd slachten dus verboden is.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:04 schreef V1z0R het volgende:
Vreemd trouwens dat uit geloofsovertuiging de wet niet nageleefd hoeft te worden...
Ja maar ik snap dus niet waarom Mo dan zegt dat halalkip goed te doen isquote:Op donderdag 25 november 2010 12:03 schreef -marz- het volgende:
Het gaat er dan om dat het 'ritueel geslacht' is geloof ik? Als niet-moslim heb je daar dus niks aan.
Dat is niets nieuws. Onder het mom van geloofsovertuiging krijg je alles gedaan, zeker in het land van de stars and stripes.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:04 schreef V1z0R het volgende:
Dat zijn nieuwe postzegels. Een 1 staat voor het tarief van 44 cent en een 2 dus voor het dubbele. Zou overzichtelijker moeten zijn ofzoquote:Op donderdag 25 november 2010 12:06 schreef -marz- het volgende:
Kosten postzegels tegenwoordig een euro?
Oftewel; waarom heb ik hier een antwoordenvelop met een postzegel erop waar een 1 op staat?
Ik verstuur blijkbaar nooit post met postzegels enzo
Omdat TNT zo lief is geweest een verschrikkelijk ondoorzichtig systeem met nummers ipv geld te grbuiken. Don't you just love 'emquote:Op donderdag 25 november 2010 12:06 schreef -marz- het volgende:
Oftewel; waarom heb ik hier een antwoordenvelop met een postzegel erop waar een 1 op staat?
Als dat zo was geweest, dan hadden ze daar vast wel mee geadverteerd, denk je nietquote:Op donderdag 25 november 2010 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg VIk, heb jij wel gevraagd of 't vlees dat we bij de tapa's kregen wel biologisch/scharrel was?
Zolang je je daar als je uit eten bent niet echt druk om maakt....
Niet bij stilgestaan op dat momentquote:Op donderdag 25 november 2010 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
Dus dan heb je er geen problemen mee dat op te eten?
Nee, ze kosten geen euro hoor! Er zijn nu nog maar twee soorten zegels, eentje met `1 en eentje met 2. De twee is voor buitenlandse post en de 1 voor binnenlands. Ze werken niet meer met bedragen op zegels. Koop je nu een heleboel zegels met 1 dan blijven die geldig ook al gaat het tarief omhoog.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:06 schreef -marz- het volgende:
dat vind ik dan een beetje nep-idealistisch.. als je zó falicant tegen 'oneerlijk' vlees bent, houd je daar m.i. altijd rekening mee... niet alleen bij de boodschappen..quote:Op donderdag 25 november 2010 12:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet bij stilgestaan op dat moment.
1. ik eet zelden vlees thuis, dus is er ook weinig om rekening mee te houden.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat vind ik dan een beetje nep-idealistisch.. als je zó falicant tegen 'oneerlijk' vlees bent, houd je daar m.i. altijd rekening mee... niet alleen bij de boodschappen..
Zo goed als geen verschil.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:10 schreef Chicolate het volgende:
Ik sluit me aan mij Mo.
C1000 heeft de kiloknaller niet meer, maar ik krijg hier wel regelmatig folders in de categorie *actie* vlees voor heul weinig. Wat is het verschil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |