Het is meer in de vorm van een financiele tegemoetkoming vanuit universiteit/hogeschool... niet vanuit het IBG.quote:Op donderdag 25 november 2010 07:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Gaarne, als er iets dergelijks bestaat vind ik het vreemd dat ik er niks vanaf wist. Heb toch alles wel goed uitgezocht.
Dat topic gaat over de maatregel, dit topic gaat over de implicaties voor studenten die in het verleden al vertraging hebben opgelopen en hier nu ineens voor gestraft worden.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hier is toch al een topic over? Minimaal nominaal.... (stufi!)
Zal zelf overigens ook minimaal 3000 extra moeten gaan dokken voor vertraging in 2006 en 2007.
In dat geval volg ik het even. Ben benieuwd hoe mijn keus dat ik destijds na 2 jaar ben gestopt op de economische faculteit gaat uitpakken.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat topic gaat over de maatregel, dit topic gaat over de implicaties voor studenten die in het verleden al vertraging hebben opgelopen en hier nu ineens voor gestraft worden.
Maar dan heb je dus al een bachelor en master, lijkt me niet meer dan redelijk dat het dan duurder gaat worden in tijd van bezuinigingen. Maar waar ik mij aan stoor is dat studenten het nu opeens binnen de opgegeven tijd moeten halen (terwijl veel opleidingen eigenlijk meer tijd willen indelen voor hun studenten) en je dus keihard afgestraft wordt als het je niet in 1 keer lukt. En mensen worden hier al zo hard beoordeeld op papiertjes.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:41 schreef Cortax het volgende:
Bizar, stel je doet twee studies, doet 4 jaar over beide bachelors samen, dan twee masters, waar je nog eens twee jaar over doet. Kan je dus gewoon dat laatste jaar 3000 euro aftikken, terwijl me dat dan echt onredelijk lijkt.
Hoe zit het dan met de plannen om i.p.v 4 jaar maar 3 jaar studiefinanciering uit te keren, dat kunnen ze helemaaaal niet met terugwerkende kracht invoeren lijkt me?
Alsof het magische woord kenniseconomie meteen impliceert dat iedereen "hoger onderwijs" moet volgen. Het moet kwalitatief goed zijn, niet kwantitatief. Die 3000 korting op budget is een slechte keuze, inperken freewheelen een goede.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:35 schreef Missfortunate het volgende:
Ik vind het ook een hele slechte regeling. Pretendeer niet een kenniseconomie te zijn als je er geen cent in wilt steken.
Hoe zit dat trouwens met mensen die bewust een tweede studie zijn gaan doen en bewust de keuze hebben gemaakt om instellingsgeld te gaan betalen ('investeren in je eigen ontwikkeling') en geen studiefinanciering en OV meer te krijgen? Die betalen dan rond de 7000 euro aan instellingsgeld per collegejaar, krijgen daar een boete van 3000 euro bij en daarbovenop bezorgen ze de universiteit ook nog eens een boete van 3000 euro. Dat zou toch ook krom zijn?
Ik ben nu overigens bezig met het afronden van een tweede studie waar ik vorig jaar mee begonnen ben en waarvoor ik sowieso nog een jaar nodig heb (naast een baan van 32 uur in de week). Als ik geweten had dat de situatie dusdanig zou veranderen dat de kosten voor deze opleiding enorm zouden stijgen had ik wellicht besloten niet nog een extra studie te doen.
- edit: klopt niet helemaal wat ik zeg -quote:Op donderdag 25 november 2010 11:31 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus al een bachelor en master, lijkt me niet meer dan redelijk dat het dan duurder gaat worden in tijd van bezuinigingen. Maar waar ik mij aan stoor is dat studenten het nu opeens binnen de opgegeven tijd moeten halen (terwijl veel opleidingen eigenlijk meer tijd willen indelen voor hun studenten) en je dus keihard afgestraft wordt als het je niet in 1 keer lukt. En mensen worden hier al zo hard beoordeeld op papiertjes.
Heel veel betalen. HBO en WO zijn hetzelfde in de ogen van OCW, dus je bent aan je 6e jaar bezig en dus mag je dokken. Is het niet omdat je te lang bezig bent, dan is het wel omdat je een tweede bachelor doet.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:50 schreef mir1986 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je met een studie begonnen bent, maar na 1 jaar gestopt bent. Daarna heb ik een andere HBO-opleiding binnen 4 jaar gehaald en nu doe ik een bachelor aan de universiteit. Hoe zit het dan?
Ik denk dat het anders zit. Ze kijken naar de nominale duur van een studie plus één jaar. Zou je stoppen met de studie voordat je hem hebt gehaald en daarna een andere doen en die in 4 jaar halen is er geen vuiltje aan de lucht, behalve dan dat je natuurlijk maar 4 jaar studiefinanciering krijgt. Wel zal je uiteraard moeten betalen voor het feit dat je bent begonnen aan een tweede studie nadat je de eerste hebt afgerond.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Heel veel betalen. HBO en WO zijn hetzelfde in de ogen van OCW, dus je bent aan je 6e jaar bezig en dus mag je dokken. Is het niet omdat je te lang bezig bent, dan is het wel omdat je een tweede bachelor doet.
PVV zit niet in de regering en het plan komt van het CDA.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:09 schreef tomatenrood het volgende:
Elk land krijgt de regering die het verdient, zeggen ze.
Bedank de VVD/CDA/PVV-stemmers maar![]()
![]()
Ja, en wie geeft er (gedoog)steun aan dat leuke plannetje van het CDA?quote:Op donderdag 25 november 2010 13:17 schreef Skv het volgende:
[..]
PVV zit niet in de regering en het plan komt van het CDA.
Eerst nadenken, dan schrijven.
Want dat hoort niet te kunnen.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat topic gaat over de maatregel, dit topic gaat over de implicaties voor studenten die in het verleden al vertraging hebben opgelopen en hier nu ineens voor gestraft worden.
Door deze maatregelen zou ik eventueel erg hard getroffen worden, omdat ik minimaal 2 jaar studievertraging door ziekte heb opgelopen.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:09 schreef tomatenrood het volgende:
Elk land krijgt de regering die het verdient, zeggen ze.
Bedank de VVD/CDA/PVV-stemmers maar![]()
![]()
En PVV heeft helemaal geen invloed denk je?quote:Op donderdag 25 november 2010 13:17 schreef Skv het volgende:
[..]
PVV zit niet in de regering en het plan komt van het CDA.
Eerst nadenken, dan schrijven.
True. In andere landen (Noorwegen bijv.) zou bezuinigen op het onderwijs überhaupt nooit Im Frage komen, maar in Nederland wordt het onderwijs al 20 jaar lang kapot bezuinigd terwijl de politiek de mond vol heeft over de "kenniseconomie". Het is triest gesteld met ons landje.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:24 schreef von_Preussen het volgende:
Maar nu ben ik van het failliet van de politiek overtuigd, want de compromissen die zowel links als rechts in de afgelopen 20 jaar hebben gesloten waren bijna altijd ten nadeel van iedereen.
Men mag overal meer voor betalen, maar de kwaliteit holt achteruit en elke sector moet bezuinigen.
Linkse partijen bezuinigen over het algemeen niet op onderwijs...quote:Op donderdag 25 november 2010 13:30 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
True. In andere landen (Noorwegen bijv.) zou bezuinigen op het onderwijs überhaupt nooit Im Frage komen, maar in Nederland wordt het onderwijs al 20 jaar lang kapot bezuinigd terwijl de politiek de mond vol heeft over de "kenniseconomie". Het is triest gesteld met ons landje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |