Toch vind ik dat van Suarez anders. Dat is gewoon ten koste van jezelf je ploeg proberen in het WK te houden. En dit van Xabi en Sergio is eigenlijk slim. Ze willen van die vervelende gele kaart af en ze zijn toch al door. Dus de wedstrijd tegen Auxerre boeit hun toch niks want dat is niet relevant meer. En in de volgende ronde hebben ze dus beide geen lastige gele meer en ze zijn nog fitter ook.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:06 schreef Biogarde het volgende:
Suarez (om een voorbeeld te noemen) pakte op het WK bewust rood door een bal uit het doel te houden met z'n handjes. Die impact was nog veel groter.
En ik snap wel dat de UEFA en FIFA twee partijen zijn, maar het zou een lachertje zijn als ze er voor genaaid worden.
Alleen heeft Suarez dat ten koste van een belangrijke wedstrijd gedaan en Alonso en Ramos niet. Ik had een hogere straf voor Suarez niet erg gevonden, maar hij is in ieder geval gestraft. Voor Alonso en Ramos is Auxerre missen geen straf want die hoefden ze toch al niet te spelen van hun coach.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:06 schreef Biogarde het volgende:
Suarez (om een voorbeeld te noemen) pakte op het WK bewust rood door een bal uit het doel te houden met z'n handjes. Die impact was nog veel groter.
En ik snap wel dat de UEFA en FIFA twee partijen zijn, maar het zou een lachertje zijn als ze er voor genaaid worden.
Precies, het is zo overduidelijk dat het genoeg is voor een bestraffing.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:17 schreef svk1985 het volgende:
bewijs?? het niet protesteren, het rustig doorcoachen van mourinho die normaal als een dolle tekeer zou zijn gegaan, het gecoach wat voorafging aan beide kaarten.... het is bewust spelbederf dus de uefa mag gerust ze 2 wedstrijden schorsing geven... zou ook meer dan terecht zijn
quote:Op woensdag 24 november 2010 15:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Precies, het is zo overduidelijk dat het genoeg is voor een bestraffing.
quote:Op woensdag 24 november 2010 15:07 schreef Creeg het volgende:
Kijk trouwens even bij 0:50. Je ziet Xabi Alonso knikken naar Ronaldo.
van bommelgeeft de scheids ook altijd een handje so whatquote:Op woensdag 24 november 2010 15:26 schreef Kremers het volgende:
Plus dat Ramos exact hetzelfde truukje als Xabi uithaalt en daarna ook nog even de scheidsrechter een hand geeftHoe doorzichtig kun je zijn.
Ze zullen wel een geldboete krijgen. Als ze een extra schorsing opgelegd krijgen zal Real in cassatie gaan en aangezien er geen 100% bewijs is..
Het is overduidelijk, maar daarmee inderdaad nog niet altijd eenvoudig te bewijzen.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:28 schreef Kremers het volgende:
Het gaat vooral om het eerste..
Als mensen serieus denken dat ze niet opzettelijk gedaan hebben dan wordt het tijd voor een brilOf het geldig bewijs is voor een beroepzaak is weer wat anders...
Klik dan op de bron in de OPquote:Op woensdag 24 november 2010 15:26 schreef pirlo444 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 24 november 2010 15:19 schreef Jojoortje het volgende:
UEFA onderzoekt bewuste rode kaarten Real Madrid
Doe maar hier verder, want ik zie nog nergens een bron dat de TT waar is.
quote:Op woensdag 24 november 2010 15:26 schreef Kremers het volgende:
Plus dat Ramos exact hetzelfde truukje als Xabi uithaalt en daarna ook nog even de scheidsrechter een hand geeftHoe doorzichtig kun je zijn.
Ze zullen wel een geldboete krijgen. Als ze een extra schorsing opgelegd krijgen zal Real in cassatie gaan en aangezien er geen 100% bewijs is..
Het is zeker genoeg. 99% zeker iets weten is gewoon zeker iets weten. Een normale rechter weet ook nooit 100% zeker of de verdachte schuldig of onschuldig is tenzij hij persoonlijk bij de misdaad was.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het is overduidelijk, maar daarmee inderdaad nog niet altijd eenvoudig te bewijzen.
jaa dat vroeg ik dus toch ook mijnheer de moderator :Squote:Op woensdag 24 november 2010 15:26 schreef pirlo444 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 24 november 2010 15:19 schreef Jojoortje het volgende:
UEFA onderzoekt bewuste rode kaarten Real Madrid
Doe maar hier verder, want ik zie nog nergens een bron dat de TT waar is.
Oh, sorryquote:Op woensdag 24 november 2010 15:40 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je zit ontzettend verkeerd te kijken.
Zeg je dat ook als er weer een declaratieschandaal is? Dat men maar andere regels moest verzinnen?quote:Op woensdag 24 november 2010 15:39 schreef Paul-89 het volgende:
Natuurlijk deden ze dat met opzet, maar dat is toch niet te bewijzen.
En daarbij waarom zou het niet mogen ? Had de UEFA maar andere regels moeten verzinnen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 15:42 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als er weer een declaratieschandaal is? Dat men maar andere regels moest verzinnen?
Mensen die opzettelijk onder regels door willen kruipen.
Gluiperds.
Mensen die dit goed praten.
Talpa.
ja in 1954 maar we weten nog steeds niet of het echt waar wasquote:Op woensdag 24 november 2010 15:46 schreef Jojoortje het volgende:
Zijn er al eerder spelers extra geschorst voor dit soort praktijken?
Je hebt vannacht toch wel een beetje kunnen slapen mag ik hopen ?quote:Op woensdag 24 november 2010 15:42 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als er weer een declaratieschandaal is? Dat men maar andere regels moest verzinnen?
Gluiperds.
Talpa.
Ik slaap sinds Talpa niet meer!quote:Op woensdag 24 november 2010 15:51 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Je hebt vannacht toch wel een beetje kunnen slapen mag ik hopen ?
Met wat moet je Mourinho straffen?quote:Op woensdag 24 november 2010 16:57 schreef Ugjerke het volgende:
Trouwens, moet Mourinho ook gestraft worden? Het waren immers zijn orders.
Verschil is dat je normaal een gele kaart krijgt voor spelbederf, nu bederf je het spel door een gele kaart te krijgen. Ofzoquote:Op woensdag 24 november 2010 17:05 schreef speknek het volgende:
Spelbederf wordt altijd gezien als opzettelijk, daarom krijg je er ook een gele kaart voor. Zou dus inderdaad bespottelijk zijn als de UEFA er nu ineens een extra schorsing van maakt.
Nee hoor, het is gewoon spelbederf en dus een gele kaart. Als je het spel bederft door een gele kaart, zou je de scheidsrechter van het veld moeten sturen.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:08 schreef Me_Wesley het volgende:
Verschil is dat je normaal een gele kaart krijgt voor spelbederf, nu bederf je het spel door een gele kaart te krijgen. Ofzo
Je zou willen dat je mocht kotsen op Mourinho.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:42 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Gluiperds.
Talpa.
Ik snap je punt hoor, en de gele kaart was ook helemaal terecht wat dat betreft.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon spelbederf en dus een gele kaart. Als je het spel bederft door een gele kaart, zou je de scheidsrechter van het veld moeten sturen.
Jezelf belachelijk maken mag toch? Dat moet je zelf weten. Kijk als Suarez zijn broek naar beneden trok en kruipend over het veld ging maakte hij zichzelf ook zeer belachelijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:28 schreef Meike26 het volgende:
Het is toch heel makkelijk uit te leggen ?
Het is precies het zelfde als in fe formule 1, daar worden team orders ook niet gewardeerd en gaat echt wel een stap verder dan een normale straf zoals bijvoorbeeld een drive-through penalty !
Dit is in mijn ogen dan ook het zelfde: Met zo'n actie bederf je niet het wedstrijdje wat je aan het spelen was, je maakt je als team/club gewoon belachelijk en is getuige van onproffesionaliteit !!
Ik zou deze 2 rode kaarten dan ook meer zien als spel voetbal-bederf !!
Ja maar team orders straffen in een team sport wordt een stukje lastiger dan bij een individuele sport als F1.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:28 schreef Meike26 het volgende:
Het is precies het zelfde als in fe formule 1, daar worden team orders ook niet gewardeerd
Beter geef je de scheidsrechter een middel om dit te tackelen. Door bijvoorbeeld die vrije bal aan de tegenstander te geven.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar team orders straffen in een team sport wordt een stukje lastiger dan bij een individuele sport als F1.
Het is tactisch slim gedaan, maar dat was het ook van Ferarri om Alonso voorbij aan Massa te laten gaan...quote:Op woensdag 24 november 2010 17:31 schreef Creeg het volgende:
[..]
Jezelf belachelijk maken mag toch? Dat moet je zelf weten. Kijk als Suarez zijn broek naar beneden trok en kruipend over het veld ging maakte hij zichzelf ook zeer belachelijk.
Ik vind dat hier geen straf op staat. Het is gewoon tactisch slim gedaan.
Nooit topsport gedaan zekerquote:Op woensdag 24 november 2010 17:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het is tactisch slim gedaan, maar dat was het ook van Ferarri om Alonso voorbij aan Massa te laten gaan...
Het is in mijn ogen gewoon not done om met een straf onder een andere straf uit te komen. Ik noem zoiets onsportief ! Hoe goed en tactisch het ook verzonnen mag zijn. Zeker als je als team door bent naar de volgende ronde...stel die jongens dan tegen Auxerre op en haal ze na 20 minuten van het veld... Tuurlijk lopen ze dan nog het risico om alsnog die rode kaart te krijgen... maar neem je verlies wel op een sportieve manier en niet zo achterbaks om zoooo makkelijk 2 rode kaarten te scoren. Wat dat betreft mag die scheidsrechter ook wel beter uit z'n doppen kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |