Mja, apartje oogjes en die neus is grappig. Bovendien schijnen ze erg nieuwsgierig te zijn en vaak verticaal door het water te zwemmen.quote:Op maandag 6 december 2010 22:50 schreef Stali het volgende:
Wil er donderdag wel naar vragen in de aquariumwinkel en wat ze kosten. Moet toch voer halen.
Moest er wel even een foto bijzoeken trouwens, heb er ook echt geen verstand van. Kleurrijk diertje.
[ afbeelding ]
Die had ik gevonden inderdaad. Maar als ik er 20 koop, dan verdien ik dat nauwelijks terug, als ik weer naar Enschede terug moet. ;-).quote:Op dinsdag 7 december 2010 10:02 schreef Byte_Me het volgende:
ik gok zo dat faith wel langs utrecht komt. in huizen kun je ze krijgen voor 2 euro:
http://verkopers.marktplaats.nl/7697136
Met deze temperaturen? Slecht plan denk ikquote:Op dinsdag 7 december 2010 13:09 schreef Stali het volgende:
Misschien een sullige vraag hoor. Kunnen ze niet verzonden worden?
Meen dat er speciale transport verpakkingen zijn.
In principe komt het merendeel van de vissen die je in de aquariumwinkel aantreft via luchtpost uit azie hierheen. Eigenlijk op dezelfde manier als jij je vissen meekrijgt uit de winkel, in een zak met water en zuurstof. voor transport vaak ook nog eens in een tempexdoos ter isolatie. Maar uiteraard gaat dat weleens mis, en helaas is het geen uitzondering dat er dode vissen in de zak zitten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 13:09 schreef Stali het volgende:
Misschien een sullige vraag hoor. Kunnen ze niet verzonden worden?
Meen dat er speciale transport verpakkingen zijn.
De discussen van mijn schoonmoeder zijn verzonden (per vliegtuig) in een grote (!) piepschuim bak, met daarin een plastic zak, die om de randen van de bak waren gevouwen. Daar bovenop zat een deksel met luchtgaatjes erin.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb bij een zaak me eens laten vertellen dat ze discussen in speciale bakken deden waarbij ze op temp gehouden werden, en dat er zuurstof in gepompt werd enzo.
Hoe die bakken zijn ofzo weet ik niet, maar dat werd mij verteld
Komt geen speciaal vervoer. Vaak genoeg gedaan bij garnalenkweker.nlquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Geen sullige vraag Stali, want dat bestaat echt.
Dan komt er 'speciaal vervoer' voor.
Zal wel flink wat kosten, maar het kan echt hoor.
Garnalenkweker moest hier eens in de buurt zijn, en heeft toen zelf me garnalen gebracht.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:45 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Komt geen speciaal vervoer. Vaak genoeg gedaan bij garnalenkweker.nl
Ze verzenden vaak niet als het minder dan 12 graden is buiten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:26 schreef Stali het volgende:
De meeste tropische garnaaltjes kunnen tegen temps van -5.
Hou me ten goede he. Veel gelezen maar weet het natuurlijk niet van de roodneus.
Dank je, en ik las het niet als verwijtquote:Op woensdag 8 december 2010 09:05 schreef Kreator het volgende:
Goed om te horen dat het nu weer wat beter gaat, BX. Jammer dat het zoveel vissen heeft gekost voordat je erachter was, wat het probleem was (geen verwijt uiteraard).
quote:Ik heb sinds ik geen garnalen meer heb inééns weer alg in de bak.Merk je toch wel dat ze het eten...
.
quote:Op woensdag 8 december 2010 09:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@BrandX; die 'macracantha's' die je hebt zijn clownbotia's.
Deze 'monsters' worden uiteindelijk 30cm, en dienen alleen in grote bakken geplaatst te worden vanaf 3 a 5 stuks.
Ik had ze in mijn 1.60 bak ook, maar ze groeide zo snel dat ik ze toch maar weer weggedaan heb.
Die liet ze me ook zien, maar zeker 20 slakken zijn 2x zo groot als de helena's die zij in de bakken hadquote:Als je last hebt van een slakkenplaag, kun je beter anatoma helena's in je bak doen.
Deze vreten alle slakken op, en alleen tijdens het opruimen van de plaag kweken ze zich voort. Daarna stopt het kweken ook. Anatoma's zijn over het algemeen een paar euro per stuk, maar als je er wil hebben stuur me een PM. Kheb er hier een 15 zitten, dus je mag er wel een paar overnemen als je wil.
quote:Cory's zijn liefffVanaf 5 stuks zie je de groepsvorming wat meer, en dan hebben ze ook plezier met elkaar. Bij mij zitten er 12 cory's, en soms zie je er nog steeds 1 apart zitten (zal wel stout geweest zijn
![]()
)
http://www.loaches.com/sp(...)species-search-indexquote:Op woensdag 8 december 2010 09:59 schreef BrandX het volgende:
Bedankt voor de extra plaatjes
Die van mij hebben echt vier zwarte strepen, alle plaatjes die ik op inet zie van de clownbotia's hebben er maar drie?
Ik heb even een filmpje gemaakt, slechte kwaliteit maar je ziet genoeg:quote:Op woensdag 8 december 2010 10:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
http://www.loaches.com/sp(...)species-search-index
Hier kun je eens kijken welke soort het precies is.
Zoveel zijn er dus
als je ooit in eindhoven bent, mag je dr zo 3 meenemen.quote:Op donderdag 9 december 2010 02:27 schreef Faithfulness het volgende:
Het eerste plantje staat in de 400liter bak![]()
Duurde allemaal wat langer, want uiteraaaard ging er weer wat stuk: De verwarming ditmaal.
Nu draait alles al drie (!) dagen. Zonder lekken!
![]()
Dusssss, als alles meezit gaan de vissen nog NET in 2010 in de nieuwe bak.
Ik heb mijn oog laten vallen op een leuk visje, de Pseudomugil furcatus!
Die staat op het "verlanglijstje".
Goeie ervaringen met Heevis?quote:Op donderdag 9 december 2010 11:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik woon vlakbij Eindhoven ja.
Elke dag ben ik wel in Eindhoven (werk er)
Ik ben daar 1 keer binnen gelopen, omdat ik daar zulke slechte ervaringen over hoorde.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:18 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Goeie ervaringen met Heevis?
Nooitquote:Op donderdag 9 december 2010 11:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als je ooit in eindhoven bent, mag je dr zo 3 meenemen.
iemand anders interesse in 3 stuks pseudomogil furcatus:quote:Op donderdag 9 december 2010 13:05 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Nooit![]()
Groningen - Den Haag
Groningen - Leeuwarden.
Das een beste afstand, trouwens.quote:
WTFquote:Op woensdag 8 december 2010 09:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zo worden ze uiteindelijk (verliezen kleur door het uitrekken van de huid);
[ afbeelding ]
Dat dacht ik ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |