abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89076522
Ik kijk nu Pauw & Witteman en Rita Verdonk kreeg net te horen dat ze premier zou kunnen zijn geweest nu, wanneer ze 3 jaar terug wat 'gezelliger had meegedaan' in de VVD.

Realistisch?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_89076575
ijzeren rita for the win

ton :O
Signature:
(max. 4 regels)
pi_89076676
Nee.
Slotje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89076750
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:20 schreef TjibbeTjibsma het volgende:
ijzeren rita for the win

ton :O
Ja, premier van de VVD dus hè...

Zelfs als ze 'braaf'' was geweest binnen de VVD tot de TK2010, was ze daarna wel er wel uitgestapt, omdat Mark Rutte de eerst aangewezen persoon was voor het premierschap, is mijn veronderstelling. :)
88.888.888
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:25:06 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89076875
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef Quarant het volgende:
Ik kijk nu Pauw & Witteman en Rita Verdonk kreeg net te horen dat ze premier zou kunnen zijn geweest nu, wanneer ze 3 jaar terug wat 'gezelliger had meegedaan' in de VVD.

Realistisch?
Shit, P&W helemaal vergeten...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_89076957
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Shit, P&W helemaal vergeten...
Pauw & Witteman #129 - Bezuinigen op cultuur is crimineel! :s)
88.888.888
pi_89077025
Moeilijk te zeggen. Vergeet niet dat ze op een bepaald moment behoorlijk veel populariteit genoot. Ik denk dat zij de strijd met Wilders had aangekund. TON werd op een gegeven moment een karikatuur en verloor al haar geloofwaardigheid. In de PVV vonden veel van haar kiezers een geschikter alternatief. De VVD had niet toegestaan dat Verdonk de partij zou verzieken zoals zij heeft gedaan met TON.

Dus ja, Verdonk die Wilderiaanse uitspraken doet uit naam van de VVD had behoorlijk groot kunnen worden. Eerlijk is eerlijk. De kans is zelfs groot dat de rol van Wilders marginaal was geweest als IJzeren Rita de scepter had gezwaaid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89077188
Ik kan me wel vinden in je analyse. Een zin past hier in ieder geval goed, 'met de kennis van nu'.... :N

Er van uitgaande dat ze premier zou zijn geworden, had ze de verkiezing rondom het lijsttrekkerschap in 2006 moeten hebben winnen.
88.888.888
pi_89077325
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:30 schreef Quarant het volgende:
Ik kan me wel vinden in je analyse. Een zin past hier in ieder geval goed, 'met de kennis van nu'.... :N
Ja, daarom. Achteraf is het altijd makkelijk lullen, zou Balkenende zeggen ;)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89077623
Dat is nog maar de vraag. Ik denk dat een coalitie smeden erg lastig zou zijn onder leiding van Verdonk. Ik zal geen idee hebben wie er in zo'n coalitie was gestapt naast de VVD en het CDA. Er van uitgaande dat de PVV weinig bestaansrecht zou hebben op dat moment.
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:44:32 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89077865
Als Ajax anders had gespeeld vanavond hadden ze misschien gewonnen.
pi_89079085
Gelukkig is ze het nooit geworden. Onbekwaam als premier imo.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:18:34 #13
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89079304
Gisteren waren zowel Pauw als Witteman in een humoristische stemming. Ik neem aan dat ze dit vanavond proberen door te zetten met deze stelling? Ik ga zo de herhaling kijken....

Verdonk was geen primair geworden want haar karakter liet het haar niet toe om in organisatorisch verband te functioneren. Ze was een beetje de Hero Brinkman van de VVD, onbetrouwbaar als de pest en alleen op zoek naar eigen belang en erkenning. Dit is dan ook wat ze zichzelf uiteindelijk gebracht heeft, niets, en er is ook niemand die haar mist.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  woensdag 24 november 2010 @ 00:21:35 #14
285521 Sigma22
The Future Is Bright
pi_89079428
Nee want ze was juist (tijdelijk) populair omdat ze zich los maakte van de VVD. Het volk houdt wel van mensen die tegen de gevestigde partijen zijn en zich presenteren als een underdog. Vandaar ook zoveel van die pipo's van de PVV nu in de 2e kamer.

Als Geert bij de VVD was gebleven dan had TON nu de positie van de PVV ingenomen.
pi_89079532
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:18 schreef Arglist het volgende:
Dit is dan ook wat ze zichzelf uiteindelijk gebracht heeft, niets, en er is ook niemand die haar mist.
TS mist haar wel ;( Ze was een rising star. Ik zeg niet dat ze zo bekwaam was als politica maar ik denk wel dat men in voorjaar 2006 gefixeerd is geweest op Verdonk en Wilders niet heeft zien aankomen.
88.888.888
pi_89079608
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:21 schreef Sigma22 het volgende:
.

Als Geert bij de VVD was gebleven dan had TON nu de positie van de PVV ingenomen.
Nee, die vertrok in 2004 al :)
88.888.888
pi_89079618
Mocht ze willen :')
pi_89080871
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, daarom. Achteraf is het altijd makkelijk lullen, zou Balkenende zeggen ;)
Zou Pim hebben gezegd
pi_89080894
Had van haar houding in de VVD-campagne afgehangen, voor de laatste verkiezingen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89082283
En ik ben blij dat ze niet gezellig meedeed. Zelden zo'n gebrek aan integriteit gezien bij een politicus (-a). Stel je voor dat ze dat op een nog groter podium had mogen doen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89082346
Ze is een van de meest incompetente politici van de afgelopen decennia dus dit is wel heel optimistisch van Verdonk :D.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89082407
Ik weet niet of de VVD onder haar leiding eenzelfde steun zou hebben vergaard, sowieso is het een rare uitspraak van Verdonk want achteraf is het altijd makkelijk jezelf in een bepaalde hoek te plaatsen en te gooien met de term "als" en "wanneer..."
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:17 schreef du_ke het volgende:
Ze is een van de meest incompetente politici van de afgelopen decennia dus dit is wel heel optimistisch van Verdonk :D.
Tijdens haar TON periode ben ik geneigd het eens te zijn met je, maar afgezien daarvan viel ze wel mee tijdens haar periode in het kabinet. Als je dan iemand moet aanwijzen die het slechter heeft gedaan dan zal ik eerder kijken naar haar opvolger Vogelaar (lees; Gekke Ella).
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 november 2010 @ 08:24:06 #23
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89082422
Nu hebben we een zachtaardige homo.... Dus waarom had het geen hardvochtige pot kunnen zijn?
J. <3
pi_89082877
quote:
3s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:22 schreef Voorschrift het volgende:Tijdens haar TON periode ben ik geneigd het eens te zijn met je, maar afgezien daarvan viel ze wel mee tijdens haar periode in het kabinet. Als je dan iemand moet aanwijzen die het slechter heeft gedaan dan zal ik eerder kijken naar haar opvolger Vogelaar (lees; Gekke Ella).
Echt niet, Verdonk heeft behalve een imago kweken als harde tante totaal niets voor elkaar gekregen (Ja Hirshi Ali het land uitjagen :') en Taida Pacic een retourtje geven :') ). In haar tempo zouden we over 50 jaar nog bezig zijn geweest met het uitzetten (ofwel ergens op een station dumpen omdat het niet lukt) van die groep die uiteindelijk een generaal pardon kreeg :').

Dan kreeg Vogelaar hoewel ze erg slecht is in de media wel meer voor elkaar. Metname op het gebied van integratie en de aanpak van de probleemwijken :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89082939
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan kreeg Vogelaar hoewel ze erg slecht is in de media wel meer voor elkaar. Metname op het gebied van integratie en de aanpak van de probleemwijken :).
Inderdaad, frauduleus investeren en verkwanselen van geld naar eigen organisaties en belangen om dat geld over de balk te smijten zonder enig resultaat behalve het vullen van haar eigen verenigingen, wat een aanwinst was die vrouw zeg.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89089136
quote:
3s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:22 schreef Voorschrift het volgende:
Ik weet niet of de VVD onder haar leiding eenzelfde steun zou hebben vergaard, sowieso is het een rare uitspraak van Verdonk want achteraf is het altijd makkelijk jezelf in een bepaalde hoek te plaatsen en te gooien met de term "als" en "wanneer..."

Ho ho, het werd haar dus toegevoegd door een andere gast. Ze begon er zelf niet over dat ze nu premier had kunnen zijn.
88.888.888
pi_89089810
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echt niet, Verdonk heeft behalve een imago kweken als harde tante totaal niets voor elkaar gekregen (Ja Hirshi Ali het land uitjagen :') en Taida Pacic een retourtje geven :') ). In haar tempo zouden we over 50 jaar nog bezig zijn geweest met het uitzetten (ofwel ergens op een station dumpen omdat het niet lukt) van die groep die uiteindelijk een generaal pardon kreeg :').

En de manier waarop... Gewoon op tv een spelletje welles-nietes spelen met vertrouwelijk informatie. Ik vond het echt een schande voor elke morele code die een minister zou moeten aanvoelen.
Of die Congolezen die onder haar bewind met een papiertje "asielzoeker" werden teruggestuurd, of die willekeurige Westafrikanen die ze verkocht heeft aan Nigeria, of de Somaliërs die zonder geldige papieren werden teruggestuurd naar eender welke clanenclave. Allemaal ondoordacht, slordig of zelfs opzettelijk dwars tegen de regels in.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 24 november 2010 @ 12:30:43 #28
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89090004
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En de manier waarop... Gewoon op tv een spelletje welles-nietes spelen met vertrouwelijk informatie. Ik vond het echt een schande voor elke morele code die een minister zou moeten aanvoelen.
Of die Congolezen die onder haar bewind met een papiertje "asielzoeker" werden teruggestuurd, of die willekeurige Westafrikanen die ze verkocht heeft aan Nigeria, of de Somaliërs die zonder geldige papieren werden teruggestuurd naar eender welke clanenclave. Allemaal ondoordacht, slordig of zelfs opzettelijk dwars tegen de regels in.
Of dat Irakees gezin dat tot de Hoge Raad door procedeerde, omdat Verdonk blijkbaar niet begrijpt wat discretionaire bevoegdheid betekent en ook het woordje 'kan' niet in haar woordenboek voorkomt, en ze om die reden ook Hirsi Ali moest pakken, onder haar motto 'regels zijn regels' die helemaal geen regels blijken te zijn :') Nee, Verdonk bakte er niet veel van en gebruikte beslissingen over mensenlevens voor zelfpromotie als IJzeren Rita, walgelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arglist op 24-11-2010 14:00:52 ]
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  woensdag 24 november 2010 @ 12:40:35 #29
241662 Jian
Well, well, well
pi_89090397
Neh, Verdonk Premier :N dat geloof ik niet, dat overduidelijke TONeelstukje dat ze opvoerde had gewoon een te beperkte houdbaarheid.
pi_89091242
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef Quarant het volgende:

Realistisch?
Iedere 'als' bewering heeft wel wat realisme in zich...., domweg omdat die 'als' een abstractie en oneindige implicatie is:
'als' verdonk leuk had meegedaan in de VVD, 'als' Verdonk wat beter had gewerkt aan ehaar netwerk bij het partijkader zélf, 'als' ze een betere politicva was, 'als' ze een beter speecher was en niet tezeer rustte op één 'trucje'... als-als-als

Verdonk had in november 2006 een gigantisch machtige positie in de VVD, meer voorkeurstemmen gekregen dan Rutte en een 'Grote' naam die veel andacht trok...
enkel denk ik dat de oorzaken voor haar ondergang er allang lagen en ook op termijn hadden betekent dat ze haar macht snel in de partij verloren zou hebben en 'buiten' die succes-positie als minister-van-vreemdelingenzaken waar heel links tegen 'aanvocht', maar die 'geen haar toegaf', veel slechter functioneerde.

Verdonk was gewoon een slechte politica, had gen netwrrk binnen de Partij en werkte daar ook niet aan, en war ze wel poogde 'medewerkers' om zich heen te verzamelen koos ze notorisch de verkeerde mensen, en mistte ze een goede 'politieke mentor'...

Wilders had die dingen wel, heeft een betere politieke opleiding gehad (Bolkestein als 'mentor', later ook Frans Weisglas en ook Bart-Jan Spruyt) en kon ook als parlementarier in zn rol 'groeien'..
Wilders heeft de rol die Verdonk lang innam en daar groots van profiteerde... op de 'schopstoel van Links' te zitten graag over.

Verdonk verloor haar macht vooral door eigen domme keuzes maar ook haar politieke onvermogen en haar gebrekkige netwerk.
Dat was ook gebeurt als ze langer in de VVD was blijven zitten, zo mogelijk was die afgang dan nog sneller gegaan, imho.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 24 november 2010 @ 13:31:34 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_89092346
Nee, zelfs als ze lijsttrekker was geworden dit jaar dan had ze die verkiezingen namens de VVD verprutst
pi_89092408
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Gelukkig is ze het nooit geworden. Onbekwaam als premier imo.
Ze is sowieso onbekwaam. Het is een schreeuwend viswijf, die kan beter op de markt gaan staan.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:00:17 #33
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89093541
Haha, VVD was nooit de grootste geworden met Rita aan het roer...
  woensdag 24 november 2010 @ 19:00:10 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89105322
Wat ik jammer vind aan Verdonk is dat ze tegenwoordig zo snel in een soort Calimerogedrag vervalt met bijbehorende laconieke toon. Een beetje die lage intonatie die op het eind naar boven gaat, dat geluid.

Bij tijd en wijle maakte ze gister echter een gedegen en vriendelijke indruk. Als ze die kant nou wat beter weet te benutten, schrijf ik haar nog niet af.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')