Kun je uitleggen wat je daar eigenlijk mee bedoelt? Een oneindige reeks van gebeurtenissen is een oneindige reeks van gebeurtenissen, "transcendent" of niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:25 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Hij lijdt niet aan de paradox, aangezien hij transcendent is en dus verheven is boven de fysische wetten.
Het voordeel van dat laatste is wel dat je op den duur wordt verteld door wijzere mensen dat het Sinterklaas-verhaal onzin is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:12 schreef Sosha het volgende:
Het gaat er bij mij niet in dat 'daarboven' één iemand zit die alles weet en alles aanstuurt. Dan kun je net zo goed nog geloven in Sinterklaas.
Ik geloof niet in een God maar als ik me iets moest voorstellen zou het geen persoon zijn. Wat het dan wel is weet ik niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:12 schreef Sosha het volgende:
Het gaat er bij mij niet in dat 'daarboven' één iemand zit die alles weet en alles aanstuurt. Dan kun je net zo goed nog geloven in Sinterklaas.
Hier kan ik me wel in vinden. Overigens vind ik het nutteloos om mijn tijd te verspillen aan het aanbidden van een God die dus waarschijnlijk niet bestaat terwijl ik in die tijd zoveel nuttigere dingen kan doen en veel meer plezier in m'n leven kan hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:11 schreef PiRANiA het volgende:
Over de OP: Als het niet te bewijzen is, geloof ik het niet.
Exactquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:24 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel in vinden. Overigens vind ik het nutteloos om mijn tijd te verspillen aan het aanbidden van een God die dus waarschijnlijk niet bestaat terwijl ik in die tijd zoveel nuttigere dingen kan doen en veel meer plezier in m'n leven kan hebben.
Bewijs is natuurlijk ook maar een abstract begrip.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:11 schreef PiRANiA het volgende:
Over de OP: Als het niet te bewijzen is, geloof ik het niet.
Had Francis Collins ook maar zo'n hoog IQ als jij, dan zou hij vast ongelovig zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:32 schreef Lightning_NL het volgende:
De reden waarom ik niet geloof is omdat ik een te hoog IQ heb.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Stel je eens voor er zou geen geloof zijn in de wereld. Dan... Moet ik dit nu echt nog gaan uitleggen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:34 schreef DeBassist het volgende:
ik geloof dat ik beter af ben zonder
daarom geloof ik niet
Nogal kortzichtig, kijk naar atheïstische experimenten als de USSR of Nazi-Duitsland.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:54 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Stel je eens voor er zou geen geloof zijn in de wereld. Dan... Moet ik dit nu echt nog gaan uitleggen?
Duitsland was christelijk gedurende WOII.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:08 schreef Woodsman het volgende:
[..]
Nogal kortzichtig, kijk naar atheïstische experimenten als de USSR of Nazi-Duitsland.
Dat moet je zeker uitleggen ja. En ook gelijk definiëren wat je met 'geloof' bedoelt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:54 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Stel je eens voor er zou geen geloof zijn in de wereld. Dan... Moet ik dit nu echt nog gaan uitleggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |