abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88634914
Ben benieuwd naar jullie beweegredenen. Graag beknopte reacties; dus bijv; ik geloof niet omdat er geen wetenschappelijk bewijs voor is. Of; ik geloof niet omdat alle religies vol fouten en tegenstrijdigheden zitten. Ben benieuwd!
pi_88635004
Fouten, geen feiten, geen reden
pi_88635066
Georganiseerde religie is een gezwel op de samenleving dat vanaf de wortel verwijderd dient te worden uit de samenleving. Het klopt gewoon niet, en rammelt aan alle kanten. Daarom.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_88635115
Omdat ik weiger dingen die ik niet snap aan een hogere macht toe te schrijven.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_88635120
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:40 schreef HostiMeister het volgende:
Georganiseerde religie is een gezwel op de samenleving dat vanaf de wortel verwijderd dient te worden uit de samenleving. Het klopt gewoon niet, en rammelt aan alle kanten. Daarom.
Het klopt wel en rammelt niet, er is toch de vrijheid van religie in dit land? Je hoeft zelf toch niet gelovig te zijn. Ik ben moslim maar heb toch ook niets tegen christenen, zelfs niet als ze mij willen overtuigen.
pi_88635134
quote:
Ligt aan de manier waarop je het toepast.

Ik geloof niet omdat ik voor mezelf de conclusie heb getrokken dat er niks te geloven valt.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_88635137
Te veel meegemaakt...
  Donald Duck held vrijdag 12 november 2010 @ 14:42:57 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_88635157
Omdat er geen enkel zinnig experiment bij te verzinnen is.
Wetenschap komt wel met theorieën die kunnen worden getest.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:43:21 #9
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88635175
Ik ben te oud en te slim om nog in malle sprookjes te geloven.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_88635182
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:41 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Het klopt wel en rammelt niet, er is toch de vrijheid van religie in dit land? Je hoeft zelf toch niet gelovig te zijn. Ik ben moslim maar heb toch ook niets tegen christenen, zelfs niet als ze mij willen overtuigen.
Jij vindt dat het klopt en dat het niet rammelt, dat is heel wat anders.
Tuurlijk is er vrijheid van religie, er is ook vrijheid van het niet geloven.
pi_88635198
Waarom niet? Waarom wel? :')
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:44:48 #12
246373 Idler
Simplicity!
pi_88635225
quote:
Geloof is toch niet hetzelfde als georganiseerde religie? Je kunt ook geloven zonder je aan te sluiten bij zo'n 'organisatie'.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:45:00 #13
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88635234
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat er geen enkel zinnig experiment bij te verzinnen is.
Wetenschap komt wel met theorieën die kunnen worden getest.
Hoho. De bijbel geeft zelf al een experiment dat je zo kan herhalen.

In 1 Koningen 18: 20-40 levert de christelijke god namelijk hét fysieke bewijs voor z'n bestaan door een wedstrijdje aan te gaan met concurrerent Baal - 't grondpersoneel van beide goden offert een stier, dropt beide karkassen op een brandstapel en de god die als eerste de vlammen erin weet te jagen wint.

Uiteraard wint de christelijke god in de bijbel, zelfs al had de profeet Elia, sportief als 'ie was, eerst nog zijn brandstapel met water doorweekt.

(Uit pure feestvreugde liet Elia uiteraard alle priesters van de concurrent afmaken. Men hield wel van een feestje in die tijd, tenslotte!).

Welke rotsvast op zijn / haar Heere, die immers eeuwig en almachtig is, vertrouwende christen durft deze weddenschap heden ten dage nogmaals aan te gaan?

Ik ben bereid er een goede fles whiskey op te zetten.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:45:54 #14
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_88635266
Een god is een onwaarschijnlijk wezen, niet nodig om ons bestaan te verklaren. Religies zijn een bron van slechte moraal en ethiek.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_88635271
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:41 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Vrijheid van religie wil niet zeggen dat religie niet rammelt aan alle kanten. Het zijn oude regeltjes opgesteld om de massa te beheersen, of het nou gaat om de bijbel, de Thora of de Koran. Leven volgens die regels in deze tijd is dom, hoe je het wendt of keert.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:46:10 #16
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88635281
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Vrijheid van religie is ook precies dat - de vrijheid van andermans bijgeloof gevrijwaard te blijven.
pi_88635288
ik geloof wel dat er iets is na de dood. maar niet dat god bestaat
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:46:57 #18
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88635306
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:46 schreef HostiMeister het volgende:

[..]
Leven volgens die regels in deze tijd is dom, hoe je het wendt of keert.
Al levert het wel leuke boeken op.
pi_88635329
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem?
pi_88635330
ik ben niet bang voor het leven, heb geen regeltjes uit het jaar 0 nodig om nu een fijn bestaan te hebben
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:48:06 #21
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88635347
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:46 schreef roy040 het volgende:
ik geloof wel dat er iets is na de dood. maar niet dat god bestaat
Welke reden heb je om dat te geloven, anders dan angst voor de dood?
pi_88635357
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:47 schreef spaceben het volgende:
ik ben niet bang voor het leven, heb geen regeltjes uit het jaar 0 nodig om nu een fijn bestaan te hebben
Maar wel voor een volgend fijn bestaan. Maar daar geloof je natuurlijk niet in.
pi_88635361
Ik geloof dat ik niets zeker kan weten. Ik kan het bestaan van een God de ene dag meer aannemelijk vinden dan de andere, afhankelijk van de gegeven argumenten. Hierbij moet wel vermeld worden dat het Godsbeeld dat de abrahamistische religies postuleren mij doen kokhalzen.

Dus, ik geloof wel maar niet in wat jij geloofd, moslim.
pi_88635384
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef AmorFati het volgende:
Ik geloof dat ik niets zeker kan weten. Ik kan het bestaan van een God de ene dag meer aannemelijk vinden dan de andere, afhankelijk van de gegeven argumenten. Hierbij moet wel vermeld worden dat het Godsbeeld dat de abrahamistische religies postuleren mij doen kokhalzen.

Dus, ik geloof wel maar niet in wat jij geloofd, moslim.
Oke, duidelijk. Watvoor god had jij dan in gedachten? Met welke eigenschappen?
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:49:01 #25
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_88635387
religies zijn ontstaan doordat mensen verhalen gingen verzinnen. Leiders zagen deze verhalen als middel om mensen onder de duim te houden en samen te laten leven. Indoctrinatie op jonge leeftijd van kinderen is het beste middel om mensen te overtuigen. Vandaar de regiogebondenheid van religie. Al met al een verzinsel dat nuttig was, maar vervangen dient te worden.
Daarom geen religie voor mij
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')