Het klopt wel en rammelt niet, er is toch de vrijheid van religie in dit land? Je hoeft zelf toch niet gelovig te zijn. Ik ben moslim maar heb toch ook niets tegen christenen, zelfs niet als ze mij willen overtuigen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:40 schreef HostiMeister het volgende:
Georganiseerde religie is een gezwel op de samenleving dat vanaf de wortel verwijderd dient te worden uit de samenleving. Het klopt gewoon niet, en rammelt aan alle kanten. Daarom.
Ligt aan de manier waarop je het toepast.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:40 schreef HostiMeister het volgende:
Georganiseerde religie is een gezwel op de samenleving dat vanaf de wortel verwijderd dient te worden uit de samenleving. Het klopt gewoon niet, en rammelt aan alle kanten. Daarom.
Jij vindt dat het klopt en dat het niet rammelt, dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:41 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Het klopt wel en rammelt niet, er is toch de vrijheid van religie in dit land? Je hoeft zelf toch niet gelovig te zijn. Ik ben moslim maar heb toch ook niets tegen christenen, zelfs niet als ze mij willen overtuigen.
Geloof is toch niet hetzelfde als georganiseerde religie? Je kunt ook geloven zonder je aan te sluiten bij zo'n 'organisatie'.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:40 schreef HostiMeister het volgende:
Hoho. De bijbel geeft zelf al een experiment dat je zo kan herhalen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat er geen enkel zinnig experiment bij te verzinnen is.
Wetenschap komt wel met theorieën die kunnen worden getest.
Vrijheid van religie wil niet zeggen dat religie niet rammelt aan alle kanten. Het zijn oude regeltjes opgesteld om de massa te beheersen, of het nou gaat om de bijbel, de Thora of de Koran. Leven volgens die regels in deze tijd is dom, hoe je het wendt of keert.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:41 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Het klopt wel en rammelt niet, er is toch de vrijheid van religie in dit land? Je hoeft zelf toch niet gelovig te zijn. Ik ben moslim maar heb toch ook niets tegen christenen, zelfs niet als ze mij willen overtuigen.
Vrijheid van religie is ook precies dat - de vrijheid van andermans bijgeloof gevrijwaard te blijven.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij vindt dat het klopt en dat het niet rammelt, dat is heel wat anders.
Tuurlijk is er vrijheid van religie, er is ook vrijheid van het niet geloven.
Al levert het wel leuke boeken op.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Leven volgens die regels in deze tijd is dom, hoe je het wendt of keert.
Wat is dan het probleem?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij vindt dat het klopt en dat het niet rammelt, dat is heel wat anders.
Tuurlijk is er vrijheid van religie, er is ook vrijheid van het niet geloven.
Welke reden heb je om dat te geloven, anders dan angst voor de dood?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:46 schreef roy040 het volgende:
ik geloof wel dat er iets is na de dood. maar niet dat god bestaat
Maar wel voor een volgend fijn bestaan. Maar daar geloof je natuurlijk niet in.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:47 schreef spaceben het volgende:
ik ben niet bang voor het leven, heb geen regeltjes uit het jaar 0 nodig om nu een fijn bestaan te hebben
Oke, duidelijk. Watvoor god had jij dan in gedachten? Met welke eigenschappen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef AmorFati het volgende:
Ik geloof dat ik niets zeker kan weten. Ik kan het bestaan van een God de ene dag meer aannemelijk vinden dan de andere, afhankelijk van de gegeven argumenten. Hierbij moet wel vermeld worden dat het Godsbeeld dat de abrahamistische religies postuleren mij doen kokhalzen.
Dus, ik geloof wel maar niet in wat jij geloofd, moslim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |