Maar je hebt er wel een mening overquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat moet je aan degenen vragen die het beleid bepalen. Ik ben noch volksvertegenwoordiger noch Kerk. Ik maak hier niet de regels.
Though luckquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En ik maar naïef denken dat het argument van de SP was dat de kleine winkeliers door het vrijgeven van de zondag als gewone winkeldag deze veel harder getroffen zouden worden dan de grote winkelketens?
SP interesseert dat geen fuckquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En ik maar naïef denken dat het argument van de SP was dat de kleine winkeliers door het vrijgeven van de zondag als gewone winkeldag deze veel harder getroffen zouden worden dan de grote winkelketens?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SP interesseert dat geen fuck
Dus......quote:21-12-2006 De toerismebepaling in de Winkeltijdenwet mag geen breekijzer zijn om die Winkeltijdenwet te omzeilen. Dat is de strekking van een initiatiefwet die vandaag is ingediend door de Kamerfracties van SP en SGP. Door het zeer ruim interpreteren van het begrip toeristische koopzondag voeren steeds meer gemeenten steeds meer koopzondagen in. Dit is geen probleem voor grote winkelketens, maar wel voor kleine ondernemers en familiebedrijven. Zij kunnen niet zeven dagen per week open zijn en zien weer een deel van hun omzet verdwijnen in de kassas van de grootwinkelbedrijven. Dit kost kleine ondernemers de kop en gaat daarom uiteindelijk ten koste van de diversiteit van het winkelaanbod.
http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)aard_koopzondag.html
Joh, verdraai ze werkelijkheid zoveel rondjes tot niemand weer weet wat er nou echt gebeurdquote:en zien weer een deel van hun omzet verdwijnen in de kassas van de grootwinkelbedrijven.
Ten eerste vraag ik me af of dat echt zo is. Een kleine winkelier maakt op zondag ook meer winst dan op maandag. Daarnaast denkt de Sp absoluut niet aan de mensen die voor grote winkelketens werken. Zijn kleine winkeliers een elite binnen de SP waar beter voor gezorgd moet worden, ook als het anderen schaadt?quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien kan je hier met je vraag terecht?quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ten eerste vraag ik me af of dat echt zo is. Een kleine winkelier maakt op zondag ook meer winst dan op maandag. Daarnaast denkt de Sp absoluut niet aan de mensen die voor grote winkelketens werken. Zijn kleine winkeliers een elite binnen de SP waar beter voor gezorgd moet worden, ook als het anderen schaadt?
SP als held van de ondernemersquote:
Aha, ik heb geen idee wat je allemaal probeert te beargumenteren maar je feitenkennis is dus schijnbaar verwaarloosbaar en meer dan wat loze kreten hier deponeren heb ik je nog niet zien doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SP als held van de ondernemers
Suuuuure
Waarom quote je mij?quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als jij eens antwoord zou geven op mijn vraag, dan zou jij een zinnige discussie voeren. De SP interesseert zich geen fuck voor ondernemers, als ze dat zeggen liegen ze.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha, ik heb geen idee wat je allemaal probeert te beargumenteren maar je feitenkennis is dus schijnbaar verwaarloosbaar en meer dan wat loze kreten hier deponeren heb ik je nog niet zien doen.![]()
Ach ja, ik post hier ook niet zo vaak dus ik moet eerst nog uitvinden met wie je een zinnige discussie kan voeren.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:03 schreef lurf_doctor het volgende:
Prima, je hebt 6 dagen om te shoppen en dat is ruim voldoende
MBO-stagiaire voor 1 euro per uur!!quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:20 schreef Nielsch het volgende:
Als zelfstandig winkelier zou ik denk ik liever op zaterdag en zondag open zijn dan op maandag en dinsdag. Sluit je op een van die twee dagen toch je winkel? Of je neemt een student in dienst voor 3,50 per uur.
Tuurlijk, die staan te trappelen...quote:
quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom quote je mij?
Verder is dat natuurlijk wel een degelijk argument van de SP. Ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is maar dat doet er verder ook niet toe?
Ik zie enige tegenspraak!quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij eens antwoord zou geven op mijn vraag, dan zou jij een zinnige discussie voeren. De SP interesseert zich geen fuck voor ondernemers, als ze dat zeggen liegen ze.
Geef nou eerst maar eens antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Ik zie enige tegenspraak!
@Piet: Dat was de argumentatie van de SP zelf. Dat heb ik niet bedacht. Als je het wil hebben over wat de SP wel en niet doet en zou moeten doen -in beide kamers-, kan je het beste contact opnemen met die volksvertegenwoordigers daar. Wat het mij aangaat wat jij van de SP en haar argumentatie vindt daarvan ontgaat mij de relevantie totaal.
Er zijn mensen die een dienst willen, er zijn anderen die deze willen leveren. Wie ben jij, of de overheid, om zich daar mee te bemoeien en het te criminaliseren?quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:32 schreef NoBody122 het volgende:
Consumeerverslaafden die nu staan te steigeren omdat ze 3 van de 4 weken 1 dag in de week niet kunnen winkelen
Er zijn er ook die het niet kúnnen leveren (kleinere winkels, éénmanszaken, etc), of er hun complete leven aan moeten wijden, om maar 7 dagen per week open te kunnen zijn. Desondanks gaan die er wél op achteruit als ze dicht blijven op zondag.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn mensen die een dienst willen, er zijn anderen die deze willen leveren. Wie ben jij, of de overheid, om zich daar mee te bemoeien en het te criminaliseren?
Waarom niet gewoon een verbod op supermarkten? Als het geluk van kleine winkel eigenaars kennelijk belangrijker is dan dat van alle andere Nederlanders, waarom accepteren we uberhaupt nog dat er supermarkten zijn?quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er zijn er ook die het niet kúnnen leveren (kleinere winkels, éénmanszaken, etc), of er hun complete leven aan moeten wijden, om maar 7 dagen per week open te kunnen zijn. Desondanks gaan die er wél op achteruit als ze dicht blijven op zondag.
Kortom: je geeft de grotere zaken, de multinationals, een stuk concurrentievoordeel, terwijl het momenteel juist de kleine zaken zijn die dat het meest nodig hebben.
En, buiten alle geloofsverbanden om, wat is er mis met 1 dag in de week, waarop het gewoon even lekker rustig is overal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |