abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89054586
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn heel veel mensen die op zondag werken, wat maakt winkels zo speciaal?
Geen idee, denk dat he hier ook meer gaat om de zondag. Zou de maandag iedereen vrij zijn? Zouden veel mensen daar minder problemen mee hebben. Want dan zouden ze niet het gevoel hebben zich aan christenen aan te passen. Dit gevoel hebben ze nu gewoon.

Wat ze even vergeten is: Veel christenen werken juist op zondag (verzorging, politie etc) En christenen heb je er niet mee. Kinderen en kleine bedrijven wel.

Maandag een vaste vrije dag van maken? Doe het vooral, maar dan ook de kinderen vrij.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Vis een optie? dinsdag 23 november 2010 @ 15:41:45 #102
70532 loveli
N
pi_89054675
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Is winkelpersoneel specialer dan verzorgend personeel?

Die kunnen toch ook gewoon in ploegen. Dan hoef je heus niet elk weekend te werken. Hooguit één keer per twee weken. Ik zie daar het probleem niet zo in.
In de zorg ligt de piek niet in het weekeinde, bij zondagsopeningen van winkels komt daar steeds meer de nadruk op te liggen. Daarbij, in de zorg is absoluut noodzaak voor ploegendiensten en weekenddiensten. Winkelopeningen in het weekeinde zijn alleen om de verwende klant tegemoet tekomen.
crap in = crap out
pi_89054694
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Is winkelpersoneel specialer dan verzorgend personeel?

Die kunnen toch ook gewoon in ploegen. Dan hoef je heus niet elk weekend te werken. Hooguit één keer per twee weken. Ik zie daar het probleem niet zo in.
Euhm, die smoes heb ik vaker gehoord. Feit....je solliciteert. Zegt dat je niet op zondag wil werken. Volgend feit. Je wordt niet aangenomen.

Feit (meerdere gevallen) Er komt een avonddienst bij een berijf. Feit....in het begin 1x permaand verplicht. Nu. 1 week af, en andere week op of ontslag.

Tel1+1 en iedereen moet gewoon werken wanneer werkgever je kan gebruiken en krijgt vrij wanneer werkgever het uitkomt. We hebben het niet over mensen die zo even weer een andere baan vinden hè.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_89054708
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:41 schreef loveli het volgende:

Winkelopeningen in het weekeinde zijn alleen om de verwende klant tegemoet tekomen.
Die verwende klant die anders wel het internet op duikt en het voor nog minder in huis haalt, ik zou maar heel zuinig zijn op al die verwende klanten als winkelier zijnde...
pi_89054709
Laat winkels lekker zelf bepalen of ze op zondag open gaan.

Christenbemoeienis. :{
pi_89054756
quote:

[..]

In de zorg ligt de piek niet in het weekeinde, bij zondagsopeningen van winkels komt daar steeds meer de nadruk op te liggen. Daarbij, in de zorg is absoluut noodzaak voor ploegendiensten en weekenddiensten. Winkelopeningen in het weekeinde zijn alleen om de verwende klant tegemoet tekomen.
Ook de verwende klant zal uiteindelijk in het weekeinde moeten werken. Zie verleden...Vroeger kon men zich niet voorstellen dat men op zaterdag moest werken bij een bank.

Is er trouwens dagopvang voor kinderen? Die zij al open in het weekeinde?
pi_89054764
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ondermeer vanwege de hoge loonpremie die veel CAO's kennen voor werken op zondag is het niet rendabel middenstanders met personeel en kleine filiaalbedrijven met personeel om open te gaan. Wil je tot een succesvolle winkeldag op zondag komen, zoals de meesten in dit topic, dan zul je daar ook wat aan moeten veranderen vind ik.
Hoe groot is het percentage loonkosten in een winkel tov van de omzet. Verder zijn juist de zondagstoeslag in veel winkel cao's al lang (ongeveer 5 jaar geleden) op de schop gegaan onder invloed van onze neoliberale vrienden.
  Vis een optie? dinsdag 23 november 2010 @ 15:45:04 #108
70532 loveli
N
pi_89054773
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:43 schreef KingOfMars het volgende:
Die verwende klant die anders wel het internet op duikt en het voor nog minder in huis haalt, ik zou maar heel zuinig zijn op al die verwende klanten als winkelier zijnde...
Niet voor z'n pleepapier en cola.
crap in = crap out
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:45:35 #109
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89054792
De SP heeft gelijk!
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:45:51 #110
3542 Gia
User under construction
pi_89054806
quote:
De meeste winkels zijn al op maandag dicht tot half 2. Waarom zou daar niet tegenover kunnen staan dat ze op zondagmiddag open zijn van 1 tot 6 of zo?
pi_89054811
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:12 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Gristenen steunen het voorstel om de verkeerde reden.
Goed punt idd.
pi_89054838
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Laat winkels lekker zelf bepalen of ze op zondag open gaan.

Christenbemoeienis. :{
We nemen lekker de maandag voor iedereen als vaste vrije dag. Ook voor de kinderen.

hebben we die smoes van christenbemoeienis ook niet meer en kunnen mensen eindelijk hun kinderen weer eens één dag per week aandacht geven zonder para te worden vrij te hebben omdat het een rustdag voor christenen is.
pi_89054886
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:46 schreef paddy het volgende:

We nemen lekker de maandag voor iedereen als vaste vrije dag. Ook voor de kinderen.
Waarom toch maar iedereen een vast vrije dag willen verplichten.
pi_89054888
quote:

[..]

We nemen lekker de maandag voor iedereen als vaste vrije dag.
Of wacht! Here's a crazy thought! We laten iedereen zelf, zonder overheidsbemoeienis whatsover, kiezen wanneer hij of zij al dan niet vrij zou willen zijn.

Gekkenhuis, ik weet het, maar wie weet! Ooit!
pi_89054915
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:43 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

De verwende klant zijn meestal mensen die al op internet kopen omdat ze te bang zijn om hun pak vies te krijgen. Ze willen shoppen voor de fun, niet om te kopen.
pi_89054937
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:48 schreef paddy het volgende:

Ze willen shoppen voor de fun
Klinkt wmb als toerisme dus! :Y).
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:50:09 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89054962
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:45 schreef Beregd het volgende:
De SP heeft gelijk!
Ah, een Fan van Leon Furnberg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:50:16 #118
3542 Gia
User under construction
pi_89054964
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:42 schreef paddy het volgende:
Euhm, die smoes heb ik vaker gehoord. Feit....je solliciteert. Zegt dat je niet op zondag wil werken. Volgend feit. Je wordt niet aangenomen.

Feit (meerdere gevallen) Er komt een avonddienst bij een berijf. Feit....in het begin 1x permaand verplicht. Nu. 1 week af, en andere week op of ontslag.

Tel1+1 en iedereen moet gewoon werken wanneer werkgever je kan gebruiken en krijgt vrij wanneer werkgever het uitkomt. We hebben het niet over mensen die zo even weer een andere baan vinden hè.
Heb je gelijk in, maar op een bepaald moment is er een situatie van bepaalde mogelijke werktijden bij een bedrijf.
Een restaurant laat zijn personeel om 2 uur 's middags beginnen, bijvoorbeeld en die moeten ook bereid zijn 's avonds en in weekenden te werken.
Winkelpersoneel moest, tot voor kort, alleen ook op zaterdag werken en vrijdagavond.
Zorgpersoneel heeft avonddiensten, weekenddiensten enz....
Posterijen hebben ook ploegen.

Bijna overal is dat zo, behalve op kantoor en overheidsinstellingen, bijvoorbeeld.

Dat is toch een keuze die je maakt. Je wordt toch geen kok als je niet 's avonds wilt werken!

Dat het met veranderingen even moeilijk is en slikken, ben ik met je eens, maar je kunt toch niet stellen dat je nooit iets mag veranderen omdat dat 'niet eerlijk' is voor mensen die er al langer werken.
pi_89054971
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:48 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Of wacht! Here's a crazy thought! We laten iedereen zelf, zonder overheidsbemoeienis whatsover, kiezen wanneer hij of zij al dan niet vrij zou willen zijn.

Gekkenhuis, ik weet het, maar wie weet! Ooit!
je weet dat je niet zelf je vrije dagen mag kiezen bij veel bedrijven. Vooral zie ik dat bij mensen met een minimumloon. Dat beetje bescherming gun ik die mensen wel. net als de kleine ondernemer anders niet overeind kan blijven of ze moeten meedraaien.
pi_89054999
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:50 schreef paddy het volgende:

[..]

je weet dat je niet zelf je vrije dagen mag kiezen bij veel bedrijven.
En met zo'n houding als de jouwe zal dat nog lang gaan duren ook!
pi_89055000
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar op een bepaald moment is er een situatie van bepaalde mogelijke werktijden bij een bedrijf.
Een restaurant laat zijn personeel om 2 uur 's middags beginnen, bijvoorbeeld en die moeten ook bereid zijn 's avonds en in weekenden te werken.
Winkelpersoneel moest, tot voor kort, alleen ook op zaterdag werken en vrijdagavond.
Zorgpersoneel heeft avonddiensten, weekenddiensten enz....
Posterijen hebben ook ploegen.

Bijna overal is dat zo, behalve op kantoor en overheidsinstellingen, bijvoorbeeld.

Dat is toch een keuze die je maakt. Je wordt toch geen kok als je niet 's avonds wilt werken!

Dat het met veranderingen even moeilijk is en slikken, ben ik met je eens, maar je kunt toch niet stellen dat je nooit iets mag veranderen omdat dat 'niet eerlijk' is voor mensen die er al langer werken.
Nu kan je nog kiezen met een lage opleiding. Straks is die keuze er niet meer. Het zijn vaak de winkels en vervoersbedrijven, vuilnisman etc die op zondag open blijven hè. De mensen die dus geen hoge opleiding hebben genoten.
pi_89055003
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:52 schreef nattermann het volgende:
Be-fucking-lachelijk. De gristenhonden hebben weer eens gewonnen.
+1
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:51:35 #123
3542 Gia
User under construction
pi_89055008
quote:

hebben we die smoes van christenbemoeienis ook niet meer en kunnen mensen eindelijk hun kinderen weer eens één dag per week aandacht geven zonder para te worden vrij te hebben omdat het een rustdag voor christenen is.
Waarom zouden kinderen op maandag vrij moeten zijn, als winkels dan dicht zijn? Wat heeft het een met het ander te maken?
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:51:50 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89055014
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Mensen moeten blij zijn dat ze werk hebben. Een ondernemer zoekt mensen die voor hem geld verdienen. Wil jij dat niet ga je maar wat anders doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:52:17 #125
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89055032
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, een Fan van Leon Furnberg
Ik zeg toch niet dat ze altijd gelijk hebben?

In deze wel.

Meer nog, door deze maatregel motiveer je enkel de kleine zelfstandige en bijgevolg de ondernemingszin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')