abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89044050
Vorige deel: Borstvoeding deel 81

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89044092
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:36 schreef mrien het volgende:
Hoe is het vannacht gegaan pessie?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:51 schreef pessie het volgende:
Nathan werd om 4.30 wakker: gevoed, viel in slaap, weer ingebonden waar hij wakker van werd en maar lekker naast manlief gelegd. Ik ben gaan kolven: 80cc!!! Toen ik klaar was vroeg manlief of het veel was. Nathan was namelijk nog wakker. Ik heb eerst 40cc aangeboden wat hij volgens mij te snel wegklokte. Hij krijste om meer, heb hem de overige 40cc ook aangeboden. Hij vond nog steeds dat hij niet genoeg had, maar hij ging wel weer slapen.
Om 8.30 weer wakker en gevoed, daarna is Nathan weer in slaap gevallen en heb ik 70cc gekolfd! Dit heb ik nog niet kunnen geven omdat hij nog slaapt dus dit krijgt hij straks.

Ik zit me serieus af te vragen of hij ooit wel iets uit de borst krijgt -O-

Oh ja, hij houdt zelf zn flesje vast O+

En ik voel me nu al geradbraakt. Ben elk uur wakker geweest om te horen of Nathan nog leefde( :? i know). En na het kolven was het in slaap vallen ook niet echt denderend snel.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:58 schreef Jore het volgende:
Kan het zijn dat hij door het tepelhoedje de borst niet goed leeg kan drinken? De voedingen duren toch ook behoorlijk lang bij jullie? Misschien is het een idee om de lk even mee te laten kijken, het lijkt mij namelijk best belangrijk om het hoedje af te bouwen indien mogelijk. Wel fijn dat je zo makkelijk kolft! En sterkte voor de komende dagen en nachten. Wanneer ga je weer wegen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:59 schreef DaviniaHR het volgende:
pessie, als hij niets zou drinken, zou je niet voldoende productie hebben om zoveel te kolven. Dat valt dus wel mee.
komt een LK kijken?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig? :?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:09 schreef Twinkly het volgende:
Pfoeh, wat een nacht Pessie -O-
Het klinkt inderdaad alsof hij niet effectief drinkt aan de borst, het lijkt me verstandig de LK mee te laten kijken.
Mijn vriendin heeft van de LK tips gekregen hoe ze het tepelhoedje af kon bouwen en dat is heel goed gegaan, ik zal haar vandaag eens vragen wat de tips waren.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:12:58 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89044102
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig? :?
Dat viel me ook op. Maar ja, ik ben verder niet geschoold of iets, dus k durfde het niet te zeggen :@
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:26:14 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89044464
Ik heb mij destijds door mijn lactatiekundige laten vertellen dat zo rond de drie maanden de zuigreflexen langzaam verdwijnen en het kind zelf de regie in handen moet nemen. Het kan best zij dat dit bij Nathan niet zo soepel verloopt, wellicht in combinatie met het tepelhoedje? :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:14:20 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89045777
LK heeft weer gebeld. Ze vond dat wat ik kolfde heel mooi was en dat ik geen dubbelzijdige electrische kolf nodig had. Wel moet ik gewoon alles aanbieden wat ik kolf, of dat nou 30cc of 80cc is. Na een paar dagen zal Nathan minder kolf-voeding drinken omdat hij dan heeft geleerd weer meer uit de borst te halen. Ik zie dan ws vanzelf wanneer Nathan voldoende uit de borst krijgt. Het is even gedoe, dat wel.
Ben op mp een beetje aan het kijken wat een electrische kolf kost, blijft toch nog wel prijzig terwijl het maar voor een paar dagen is, maar aan de andere kant, eerst minimaal een half uur voeden en dan ook nog een half uur kolf en iedere 2.5 a 3 uur opnieuw...
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:14:48 #6
259886 pessie
pi_89045792
Oh ja, mijn productie is gewoon goed volgens de LK, Nathan moet gewoon meer drinken.
pi_89046265
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:14 schreef pessie het volgende:
Oh ja, mijn productie is gewoon goed volgens de LK, Nathan moet gewoon meer drinken.
He dat ken ik...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:22:07 #8
259886 pessie
pi_89047744
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

He dat ken ik...
Oh ja, jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen wel andere oorzaak -O- .

Nathan moet gewoon even bijtanken, zal dus wel goed komen. Heeft het nu zin om wel donderdag even e gaan wegen of gewoon even afwachten tot maandag?

Ik heb net 20cc gekolfd, heeft hij ook weer zo weggedronken. Hij ligt nu tevreden te spelen in de box, ik verwacht dat hij binnen 10 minuten aangeeft te willen slapen.
pi_89048467
*Langvoedster meldt zich*

*O*
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:47:49 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89048528
gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:49:57 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89048591
*O* gefeliciteerd *O*

Vanaf wanneer ben je eik langvoedster?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:54:13 #12
259886 pessie
pi_89048722
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:45 schreef WupWup het volgende:
*Langvoedster meldt zich*

*O*
Gefeliciteerd!

Een jaar toch?
pi_89049968
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Oh ja, jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen wel andere oorzaak -O- .

Nathan moet gewoon even bijtanken, zal dus wel goed komen. Heeft het nu zin om wel donderdag even e gaan wegen of gewoon even afwachten tot maandag?

Ik heb net 20cc gekolfd, heeft hij ook weer zo weggedronken. Hij ligt nu tevreden te spelen in de box, ik verwacht dat hij binnen 10 minuten aangeeft te willen slapen.
Als jij wilt gaan wegen moet je dat gewoon doen. Ik had zelfs een weegschaal en legde haar er elke dag op, dat gaf mij een gevoel dat ik er in elk geval iets van controle over had.
Alleen bij ons is het zo dat Leyla gewoon niet meer wilt drinken dan dat ze doet.
pi_89049984
Even wat beeldmateriaal toevoegen :)

Van dit... (4 dagen oud)

Via dit... (6 maanden)

Naar dit (11 maanden)

En zelfbediening werkt tegenwoordig ook :')

Ze kwam aangekropen, ging staan, trok m'n shirts naar beneden en dronk :D
pi_89050029
Ik voed trouwens ook met links hoor :P
pi_89050101
Gefeliciteerd wupwup en nog vele jaren toegewenst ;)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_89050144
Gefeliciteerd *O*
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:57:50 #18
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89050896
Gefeliciteerd! *O*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89052736
O+ Gefeliciteerd Wupwup! *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89057460
Feli Wup!

Hier wordt er opeens per voeding uit 2 borsten gedronken. Gister al een keer en net opeens ook weer. Dat is goed! In de nacht heeft ze nog steeds genoeg aan 1 borst per keer.
pi_89057769
Hier is het weer nieuw, honger hebben, ik leg aan, hoofd wegdraaien en beginnen te dreinen..uiteindelijk drinkt ze dan wel!

Nog een vraagje, Leia slaapt in principe van 19:00 tot zeker 03:00 en misschien zoals vannacht wel vaker door tot 6:00.. is het dan handig om rond 22:00 nog een keer te kolven om de boel wel een beetje op gang te houden? Vind bijna niet drinken 12 uur zo lang... of regelt het zichzelf wel?
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:12:03 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89060348
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 17:00 schreef Orea het volgende:
Hier is het weer nieuw, honger hebben, ik leg aan, hoofd wegdraaien en beginnen te dreinen..uiteindelijk drinkt ze dan wel!

Nog een vraagje, Leia slaapt in principe van 19:00 tot zeker 03:00 en misschien zoals vannacht wel vaker door tot 6:00.. is het dan handig om rond 22:00 nog een keer te kolven om de boel wel een beetje op gang te houden? Vind bijna niet drinken 12 uur zo lang... of regelt het zichzelf wel?
Je geeft volledig bv, dus het zal wel loslopen. Als je productie Ijkt te zakken, zal Leia vanzelf gaan regelen.

Weet je wat mijn flesweigeraartje vandaag gedaan heeft? Uit de fles gedromken! *O*
Gister 40cc, zelf vasthouden en de leidsters ernaast een schietgebedje doen. Vandaag gewoon echt gegeven! :o
Wel avent, ipv medela, maar dat boeit niet. Ze drinkt weer. O+
pi_89064736
Gefeliciteerd Wuppie! *O* Goed daan! ^O^
pi_89068335
Orea ik denk ook wat Davinia zegt :Y

Jeej voor de niet-meer-flesweigeraar!

Dank voor de felicitaties! Mammietje, hoe is het bij jullie eigenlijk?
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:16:33 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89069199
Wupwup en Emma *O*

Davinia, fijn dat ze weer uit de fles drinkt! :Y

Tico, fijn dat het bij jou nu ook beter gaat :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')