waarop de ander dan weer zegt:quote:Op maandag 22 november 2010 16:27 schreef Hajko het volgende:
[..]
Beetje raar dat mensen nog steeds niet fatsoenlijk met hun geld kunnen omgaan
Maar moet je wel alles opzuipen en -roken om 'een leven te kunnen hebben'? Of kun je ook gewoon leuk student zijn zonder dat je zo snel mogelijk alles wat op je rekening verbrast en je lijden aan het eind van de maand goed praat met 'maar ik leef tenminste wel'.quote:
ook mijn dingquote:Op maandag 22 november 2010 17:32 schreef kwiwi het volgende:
Ik doe waar ik zin in heb zolang het binnen m'n budget past. Wil wel geld voor eten hebben, ook aan het einde van de maand.
O ja ik woon op mezelf.
ik moet ook wat te doen hebbenquote:Op maandag 22 november 2010 17:31 schreef Dennis101 het volgende:
Draaien dit soort topics niet altijd uit op spoorknorren versus uitwonenden of over de kosten van je eten?
`
Heb je als toekomstige Anglist niet genoeg te doen?quote:Op maandag 22 november 2010 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik moet ook wat te doen hebben
Check. Aantal vrienden van me studeren in een andere stad, daar ga ik regelmatig wat mee doen, en iedere week uitgaan hoeft voor mij sowieso niet.quote:'de ik zie wel wanneer ik zin heb in uitgaan' student, die gewoon doet wat hij leuk vindt en/of niet zozeer moet uitgaan om een leuke studententijd te hebben maar zich prima met zo nu en dan een avondje gezelligheid kan redden en veel met de studievereniging doet.
Heb ik ook, en ik ben niet blutquote:Op maandag 22 november 2010 17:19 schreef Micson het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een leven
Meer uitgaven dan inkomen.quote:Op maandag 22 november 2010 18:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
Heb ik ook, en ik ben niet blut
Daarnaast snap ik totaal niet hoe studenten in het rood kunnen staan. Heb je geen werk ofzo? Krijg je geen stufi?
Als hij niet betaald wordt niet.quote:Op maandag 22 november 2010 18:23 schreef Hyman het volgende:
En vergeet stage vooral niet, daarvoor krijg je maandelijks ook meestal wel een leuk zakcentje.
quote:
Nee, maar dan nog hoor je als je normaal met geld om kan gaan niet in het rood te kunnen staanquote:
In het rood staan doe ik niet aan.quote:Op maandag 22 november 2010 18:25 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog hoor je als je normaal met geld om kan gaan niet in het rood te kunnen staan
Zeer goed.quote:Op maandag 22 november 2010 18:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
In het rood staan doe ik niet aan.
Klopt.quote:Op maandag 22 november 2010 18:25 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog hoor je als je normaal met geld om kan gaan niet in het rood te kunnen staan
Tenzij je spaart voor iets duurs, en dus niet op rente gaat kijkenquote:Op maandag 22 november 2010 18:33 schreef JohnSpek het volgende:
Ik consumeer ongeveer dezelfde hoeveelheid als ik verdien.
Het is ook gewoon, zelfs wiskundig gezien, niet slim om in deze levensperiode te gaan sparen....
Ik had wat duidelijker moeten zijn met mijn definitie sparen.quote:Op maandag 22 november 2010 18:36 schreef Hyman het volgende:
[..]
Tenzij je spaart voor iets duurs, en dus niet op rente gaat kijken
Nee, maar om dan alles uit te geven omdat je toch geen spaardoel voor ogen hebt, is ook weer een beetje overdreven.quote:Op maandag 22 november 2010 18:39 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Ik had wat duidelijker moeten zijn met mijn definitie sparen.
Sparen voor een TV of wat anders is naar mijn mening normaal. Maar sparen voor iets wat je nog niet weet, terwijl je er andere dingen voor laat schieten, vind ik raar.
Niet altijd.quote:Op maandag 22 november 2010 19:08 schreef Hajko het volgende:
De mensen die geen geld overhouden zijn gewoon de mensen die veel te veel zuipen en roken
Ok er zullen natuurlijk altijd wel uitzonderingen zijn maar voor de meeste en de grootste zeikerds klopt het waarschijnlijk welquote:
Met wat dan?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Vaak geen cent meer uit te geven, of continu een buffertje hebben op je rekening heeft niks met 'verstandig' te maken.
Met je persoonlijke kijk op het leven.quote:
Rood staan is toch ook een soort buffer, alleen dan aan de andere kant van de nul.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:06 schreef Mankatans het volgende:
thuis zitten, óf rood staan maar gezellig de stad in voor een koude heer, dan is voor mij de keuze snel gemaakt
heb ook een buffertje op de spaarrekening, dus zonder geld zit ik nooit, maar dat gaat binnenkort op aan rijlessen.
door mijn fijn goedkope kamer kom ik rond van +-700e/maand.
kan me overigens niet zo vinden in de bovenstaande stereotypes, prop mij maar in de 'vrij dichtgetikte hoe-meer-commissies-hoe-mooier' categorie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Happiness is not getting more, but wanting less"
Bij ons was het verboden om geld voor je stage te krijgen. Leuk met een master van drie jaar waar ook nog heel veel stages in zitten die vaak wel >40 uur/week zijn.quote:Op maandag 22 november 2010 18:23 schreef Hyman het volgende:
En vergeet stage vooral niet, daarvoor krijg je maandelijks ook meestal wel een leuk zakcentje.
Begrijp me niet verkeerd want ik heb echt respect voor je dat je dit zo doet, maar heb je nog wel het idee dat je een beetje leeft? Man, studententijd is mooi, je zult nooit meer zo veel vrije tijd hebben. Je kunt doen wat je wilt, reizen, feesten dagen niets doen. Carriere maken en werken komt later nog wel.quote:Op maandag 22 november 2010 19:35 schreef Renesite het volgende:
Ik ben enorm de spoorknor/persoon die alles in de hand wilt hebben. Dat brengt mee: ik betaal alles zelf. 32uur stage, 9 uur werken ernaast, qua kosten: heb een auto en wil niet in meest goedkope spullen lopen. Verder betaal ik studie en zorg ook zelf.
Ik spaar verder ook netjes. Die 41 uur per week brengt mee: ik stap erg weinig want ik zit in zo'n ritme dat ik elke ochtend vroeg wakker ben
Ik heb véél meer contacturen per week helaas. En daarnaast ook nog veel zelfstudie. Ik moet als ik een beetje wil rondkomen wel 10+ uur werken en als ik echt 15 uur wil werken per week heb ik niet zo heel veel tijd meer om te sporten e.d.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
14 contacturen
26 uur werken
20 uur zelfstudie (minimaal) = >60 uur in de week dat ik bezig ben..
heb ook niet veel vrije tijd.. maargoed, zonder die baan kan ik m'n collegegeld niet betalen, en lenen heb ik geen zin meer in: heb 4 jaar stufi gehad, en direct nadat ik geen stufi meer kreeg ook de lening beëindigdvoelt echt héél fijn.. gewoon alles zelf betalen, sparen.. en dat is voor mij persoonlijk ook veel waard. Ik doe best veel leuke dingen, maar leef niet als 'n student, verre van zelfs, inmiddels. Maagoed, ben dan ook 25, getrouwd en heb andere prioriteiten op 't moment dan 'leven als een student', die periode heb ik wel gehad
Je hebt het ervoor over dat mensen je geld geven om leuke dingen te doen ipv zelf ervoor te werken?quote:Op donderdag 25 november 2010 16:20 schreef love_sharon het volgende:
Meestal zit ik wel krap aan het eind van de maand. Gelukkig heb ik ouders die niet zo moeilijk zijnEen studentenvereniging, studentenhuis enzovoort kost gewoon veel geld.
Maar dat heb ik er helemaal voor over![]()
Ligt er gewoon aan waar je van houdt.
Dat is echt zo'n kutdispuut. Ik ken er een aantal van gezicht, trieste mensenquote:Op donderdag 25 november 2010 16:25 schreef PinkWins het volgende:
Sowieso altijd blut![]()
Misschien kunnen jullie me een handje helpen om 1000 euro te winnen
Doe met mijn dispuut mee aan een wedstrijd om het leukste dispuut van Maastricht te worden.
Het kost jullie 1 klik + het invullen van jullie e-mail en dan zijn we jullie enorm dankbaar en misschien 1000 euro rijker!!!!
-edit-
Met IJskoude Groet,
ODD Pink Win
Ze geven nu wel geld maar later moet ik hard werken omdat geld terug te betalen. Dat heb ik er helemaal voor over.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:13 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Je hebt het ervoor over dat mensen je geld geven om leuke dingen te doen ipv zelf ervoor te werken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |