abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2010 @ 19:58:15 #226
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89149431
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:50 schreef nikk het volgende:

[..]

En hogere collegegelden vallen daar niet onder? Het gaat niet om een kleine verhoging, maar om een verdriedubbeling. Dat is net zo absurd.
De totale investeringen van een student:
4 tot 5 jaar ¤ 1.700 euro
1 jaar ¤ 4.700 euro
investering nu: ¤ 11.500 - ¤ 13.200
investering voorheen: ¤ 8.500 - ¤ 10.200 (ca. 30-35 % minder)

Vergeet niet dat dit nog steeds middels een collegegeldkrediet betaald kan worden en ook lenen nog steeds een optie is. Een student moet voor zichzelf bepalen of hij tot de risico-categorie gaat behoren.

quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oneens.

Dat zijn we wel (Nederlandse academici zijn uiterst gewild) en dat moeten we zeker blijven.

Maar dat betekent niet dat je langstudeerders maar moet blijven subsidieren.
Dat we gewild zijn, is maar in bepaalde vakgebieden zo, verder blijkt dat vooral onze alpha-studenten veilig binnen de landsgrenzen blijven en bijvoorbeeld de waterbouwkundig ingenieurs en chemisten het buiten de landsgrenzen opzoeken. Willen we dat blijven exploiteren, zet daar dan op in, maar mij maak je niet wijs dat er met de genivelleerde investeringen in alle opleidingsinstellingen we internationale allure maken door onze "vrijetijdsmanagers".
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 25 november 2010 @ 20:09:05 #227
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89149902
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met je stelling dat "zoveel mogelijk" studeren gestimuleerd moet worden. Je moet studenten de mogelijkheid geven te studeren, de mogelijkheid geven op andere faculteiten rond te kijken (zie voor een positieve maatregel de minor-inpassing en voor een repressieve maatregel de harde knip) - maar meerdere studies zijn niet voor iedereen weggelegd, zeker niet voor diegene die de curriculae niet kunnen rijmen met elkaar, bijvoorbeeld een communicatief werktuigbouwkundige of een econometrist met een tweede master in Arabische talen. Studenten hebben nog wel eens de neiging te verdwalen in de grote universitaire speeltuin en je mag ze best op de rails houden door ze op hun core business te wijzen.
Nee, meerdere studies zijn zeker niet voor iedereen weggelegd en 'studeren vanwege het studeren' moet gewoon ontmoedigd worden. Hoewel ik vind dat het voortgezet onderwijs hier ook een grote rol (schuldrol) in heeft. Te veel mensen stappen te makkelijk van de studie af en gaan dan maar wat anders doen, omdat het kan. In elke vriendengroep zitten ze, mensen die met psychologie begonnen, dan naar filosofie gingen omdat ze geen idee hadden wat psychologie nu werkelijk was, dan naar politicologie of rechten, omdat dat wel wijs lijkt, of een willekeurige volgorde van een van die studies.
Maar repressieve maatregelen moeten vind ik vanuit de universiteiten zelf komen, zij zouden zelf naar kwaliteit moeten streven, en doen dat langzamerhand ook met strengere eisen omtrent 't BSA, of toelatingsexamens, of tal van andere eisen die ze op buitenlandse universiteiten ook stellen. Zo moest ik in Bologna een taaltoets doen, een rechtsgeschiedenis tentamen en literatuur onderzoek met paper. Zulks soort maatregelen hadden wel tot gevolg dat ik niet naar Wenen kon, mijn eerste keus, omdat mijn Duits niet voldoende toereikend was, op dat moment, en ik door taallessen en de taalachterstand vertraging zou oplopen.
Kortom, er zijn tal van mogelijkheden om studenten bij te sturen, of ze bij de poorten te weren, echter kiezen wij er liever voor om elke student maar gelijk te behandelen, de goede en de slechte, de zieke en de ambitieuze, de ondernemer en de bestuurder..... Alles is hetzelfde en alles moet en zal ook binnen 5 jaar afstuderen op straffe van een boete, aan de student en aan de universiteit.

Verder ben ik blij dat we er uit zijn en had ik de die opmerking die ik gemaakt heb niet moeten maken, hoewel techneuten toch een apart slag volk blijven. ;)

De TU/e is een van de beste universiteiten in Europa, het is toch zonde dat je potentieel talent en daarmee terrein verliest door nivellerende maatregelen van de overheid....

[ Bericht 3% gewijzigd door Arglist op 25-11-2010 20:23:32 ]
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_89149957
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De totale investeringen van een student:
4 tot 5 jaar ¤ 1.700 euro
1 jaar ¤ 4.700 euro
investering nu: ¤ 11.500 - ¤ 13.200
investering voorheen: ¤ 8.500 - ¤ 10.200 (ca. 30-35 % minder)
Kon het niet laten om toch te reageren. Je vergeet dat je die lasten niet evenredig spreidt. Ik kan geen 400 euro per maand missen (zelfs met lening) om te studeren. En je gaat hierbij uit van slechts één jaar vertraging. Het verhaal wordt al een stuk anders wanneer het gaat om 2 of zelfs 3 jaar. Wat overigens het gemiddelde is... De studenten die op dit moment al twee jaar vertraging (of meer) hebben zijn dus zwaar de lul. De maatregel is disproportioneel.

Maar gefeliciteerd, je hebt er zelf geen last van. ^O^
pi_89150284
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Kon het niet laten om toch te reageren. Je vergeet dat je die lasten niet evenredig spreidt. Ik kan geen 400 euro per maand missen (zelfs met lening) om te studeren. En je gaat hierbij uit van slechts één jaar vertraging. Het verhaal wordt al een stuk anders wanneer het gaat om 2 of zelfs 3 jaar. Wat overigens het gemiddelde is... De studenten die op dit moment al twee jaar vertraging (of meer) hebben zijn dus zwaar de lul. De maatregel is disproportioneel.

Ik wel. :( 1,5 jaar vertraging door buitenlandervaring en een bestuursjaar. Lekker dan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 25 november 2010 @ 20:18:19 #230
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89150308
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Laten we de toekomstige decision-makers en leaders of the future vooral niet "onder druk" zetten, wat dit kunnen ze natuurlijk helemaal niet aan. Gestresst raken van een financiële tegenvaller die op allerlei mogelijke manieren af te wentelen is :').
Nee we hebben leiders nodig die het gewoon slikken, als er van alles wordt omgegooid wat zij niet hadden kunnen weten.

Het is niet zo maar 3000 euro. Veel langstudeerders hebben een hoge studieschuld opgebouwd en dan is dit het laatste zetje. En dat zijn heus niet alleen 'lullo's'.

Je zal maar 1 of 2 keer geswitcht zijn. En daarna ziek geworden.

Daar heb jij natuurlijk geen meelij mee. Maar als die groep mensen niet kunnen afstuderen, (ook de lullo's) hoe is dat goed voor de kenniseconomie?

Het is prima mogelijk om studenten sneller te laten afstuderen en bestaande gevallen niet heel hard te naaien om het naaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 25-11-2010 20:23:41 ]
  donderdag 25 november 2010 @ 20:29:32 #231
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89150786
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je UI past wel bij de emotie die uit je reacties blijkt.
Dat is mijn 'Cry for humanity' en schreeuw om cultuur en degelijk onderwijs. :P
  donderdag 25 november 2010 @ 20:29:44 #232
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89150798
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:18 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nee we hebben leiders nodig die het gewoon slikken, als er van alles wordt omgegooid wat zij niet hadden kunnen weten.

Het is niet zo maar 3000 euro. Veel langstudeerders hebben een hoge studieschuld opgebouwd en dan is dit het laatste zetje. En dat zijn heus niet alleen 'lullo's'.

Je zal maar 1 of 2 keer geswitcht zijn. En daarna ziek geworden.

Daar heb jij natuurlijk geen meelij mee. Maar als die groep mensen niet kunnen afstuderen, (ook de lullo's) hoe is dat goed voor de kenniseconomie?

Het is prima mogelijk om studenten sneller te laten afstuderen en bestaande gevallen niet heel hard te naaien om het naaien.
Ja, we hebben inderdaad flexibele leiders nodig. Fijn dat je het op dat punt met me eens bent.
Als je 2 keer geswitcht bent, ben je in mijn ogen gewoon onverstandig bezig geweest. Eén keer een verkeerde keuze kan gebeuren, maar twee keer is dom. Als je ziek bent geworden of wanneer er andere persoonlijke redenen zijn tot uitstel, geven wij dat wel, zover gaat onze excuussamenleving dan weer wel en daar wordt ook amper moeilijk over gedaan. Dyslectici of ADHD'ers krijgen momenteel ook al een jaar extra studiefinanciering.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je op dit moment al twee of meer jaar vertraging hebt, heb je net geluk dat deze maatregel per 2011-2012 pas ingaat. Ik zou niet inzien hoe je 2/3 jaar vertraging kan hebben in de bachelor en de gemiddelde master is toch echt wel nominaal+1 te halen. Overigens zijn ze ook daar nog niet uit, of het nu per opleiding (BSc en MSc zijn er twee) maximaal 1 jaar vertraging is, of voor bachelor en master samen.
pi_89151154
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:29 schreef GSbrder het volgende:

Als je op dit moment al twee of meer jaar vertraging hebt, heb je net geluk dat deze maatregel per 2011-2012 pas ingaat. Ik zou niet inzien hoe je 2/3 jaar vertraging kan hebben in de bachelor en de gemiddelde master is toch echt wel nominaal+1 te halen. Overigens zijn ze ook daar nog niet uit, of het nu per opleiding (BSc en MSc zijn er twee) maximaal 1 jaar vertraging is, of voor bachelor en master samen.
Geluk? Dat betekent dat ik volgend jaar bijna 5000 euro aan collegegeld moet betalen. Ik voel me bijzonder gelukkig daardoor.
  donderdag 25 november 2010 @ 20:39:53 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89151212
quote:
13s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Geluk? Dat betekent dat ik volgend jaar bijna 5000 euro aan collegegeld moet betalen. Ik voel me bijzonder gelukkig daardoor.
Je bent in goed gezelschap; ik ook :)
pi_89151308
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je bent in goed gezelschap; ik ook :)
Vind je het prettig om bijna 5000 euro te betalen? Kennelijk kan je het missen. Woon je nog thuis?
  donderdag 25 november 2010 @ 20:45:22 #236
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89151470
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Vind je het prettig om bijna 5000 euro te betalen? Kennelijk kan je het missen. Woon je nog thuis?
Alsof er geen goedkope financiering plaats kan vinden doormiddel van collegekrediet. Komop.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 25 november 2010 @ 20:46:29 #237
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89151531
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, uitwonend sinds m'n introductie, 5 jaar terug.
Zoek je redenen waarom ik niet aan het janken ben vanwege deze maatregel?
pi_89152498
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, uitwonend sinds m'n introductie, 5 jaar terug.
Zoek je redenen waarom ik niet aan het janken ben vanwege deze maatregel?
Tja, technische studie, je maakt het stereotype wel waar moet ik zeggen. Maar goed, kennelijk vind je het prettig om een veel hogere collegegeld te betalen. Waarom niet meteen 10.000 euro? Want ook dat is mogelijk aangezien de plannen uitgaan van een minimum van 3.000 euro.

Ik ben wel erg benieuwd hoe je 400 euro (minimaal) kunt missen trouwens met alleen een bijbaan.
  donderdag 25 november 2010 @ 23:34:40 #239
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89161100
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, technische studie, je maakt het stereotype wel waar moet ik zeggen. Maar goed, kennelijk vind je het prettig om een veel hogere collegegeld te betalen. Waarom niet meteen 10.000 euro? Want ook dat is mogelijk aangezien de plannen uitgaan van een minimum van 3.000 euro.

Ik ben wel erg benieuwd hoe je 400 euro (minimaal) kunt missen trouwens met alleen een bijbaan.
Het stereotype student aan de TU is uitwonend? Goh, ben je ooit op de TU/e of TUD geweest? Ik zou me toch niet zo snel het stereotype TU-student noemen. Je vervolgvraag is een beetje flauw en dat besef je denk ik ook wel, ik ben bereid het hogere collegegeld te betalen, omdat ik langer gebruik maak van publieke voorzieningen en leef op publiek geld. Vind ik het leuk? Nee, natuurlijk niet, maar dat zijn lastenverzwaringen nooit.

Mijn overige financiële overzicht: ik ontving tot dit jaar 260 euro aan studiefinanciering, geen aanvullende beurs, geen lening en werk circa 20 uur in de week. Dit levert mij maandelijks een besteedbaar inkomen op van om en nabij de ¤ 900,- op. Hiervan heb ik sinds mijn 16-18e gemiddeld ¤ 200 - ¤ 400 van gespaard zodat ik nu een leuk spaarbedrag heb, hou 10.000 euro aan. Ik heb lieve ouders, maar die hebben me wel altijd gestimuleerd financieel zelfstandig te zijn en ik ben geen gemiddelde mijn vadurrr-jongen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:17:12 #240
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89173721
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, we hebben inderdaad flexibele leiders nodig. Fijn dat je het op dat punt met me eens bent.
Als je 2 keer geswitcht bent, ben je in mijn ogen gewoon onverstandig bezig geweest. Eén keer een verkeerde keuze kan gebeuren, maar twee keer is dom. Als je ziek bent geworden of wanneer er andere persoonlijke redenen zijn tot uitstel, geven wij dat wel, zover gaat onze excuussamenleving dan weer wel en daar wordt ook amper moeilijk over gedaan. Dyslectici of ADHD'ers krijgen momenteel ook al een jaar extra studiefinanciering.

[..]

Of het nou eigen schuld dikke bult is of niet, het is niet goed voor de kenniseconomie als die mensen niet af kunnen studeren. Dus is het naaien om het naaien.

En switchen is dom? Ja wel als ik geweten had dat het me 3000 euro zou kosten ja. Maar dat wist ik toen niet.

En dat er gekort wordt, daar hoor je me niet over. Iedereen levert in.

Het is de mate waarop. Meteen 3000 euro. Het had ook 1000 euro kunnen zijn. Of er had een compromis kunnen zijn: Bestaande gevallen mogen in hun bachelor nog 2 of 3 jaar uitlopen..

[ Bericht 7% gewijzigd door Rubber_Johnny op 26-11-2010 12:23:20 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:37:01 #241
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89176889
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Of het nou eigen schuld dikke bult is of niet, het is niet goed voor de kenniseconomie als die mensen niet af kunnen studeren. Dus is het naaien om het naaien.
Noem mij een reden waarom jij niet zou kunnen afstuderen. Iedereen kan een lening krijgen bij de IBG/DUO en iedereen kan collegegeldkrediet aanvragen bij dezelfde instantie. Als je het er niet voor over hebt, is dat wat anders, als je het vervelend vindt dat hen nu net jou treft, idem dito. Maar zelfs de zoon van een bijstandsmoeder kan in zijn masterfase een krediet aanvragen voor het financieren van z'n studie. Misschien moet hij wat minder bier drinken of wat rustiger aan doen, maar so be it. Studeren is een voorrecht.

quote:
En switchen is dom? Ja wel als ik geweten had dat het me 3000 euro zou kosten ja. Maar dat wist ik toen niet.

En dat er gekort wordt, daar hoor je me niet over. Iedereen levert in.

Het is de mate waarop. Meteen 3000 euro. Het had ook 1000 euro kunnen zijn. Of er had een compromis kunnen zijn: Bestaande gevallen mogen in hun bachelor nog 2 of 3 jaar uitlopen..
Als we bestaande gevallen een generaal pardon zouden verlenen, neemt daarmee de totale bezuiniging op deze post af, kunnen we dit weer doorschuiven of afwentelen op andere groepen of andere delen van de studentenpopulatie en krijg je nog steeds, zoals al eerder aangehaald, een groep die de drive mist om af te studeren. Gemiddeld wordt er op mijn faculteit 7,5 jaar gedaan over de studie en gebruiken studenten ABP met mastertrack Architecture ruim 1 tot 1,5 jaar voor hun afstudeerfase. Of wil je straks dat er studenten rondlopen met 9 jaar collegegeld a 1700 euro, terwijl de jongere generatie op dezelfde faculteit 4700 betaalt voor dezelfde diensten. Ik vind 3000 euro overigens niet heel schokkend.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:05:02 #242
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89178056
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Noem mij een reden waarom jij niet zou kunnen afstuderen. Iedereen kan een lening krijgen bij de IBG/DUO en iedereen kan collegegeldkrediet aanvragen bij dezelfde instantie. Als je het er niet voor over hebt, is dat wat anders, als je het vervelend vindt dat hen nu net jou treft, idem dito. Maar zelfs de zoon van een bijstandsmoeder kan in zijn masterfase een krediet aanvragen voor het financieren van z'n studie. Misschien moet hij wat minder bier drinken of wat rustiger aan doen, maar so be it. Studeren is een voorrecht.

[..]

Als we bestaande gevallen een generaal pardon zouden verlenen, neemt daarmee de totale bezuiniging op deze post af, kunnen we dit weer doorschuiven of afwentelen op andere groepen of andere delen van de studentenpopulatie en krijg je nog steeds, zoals al eerder aangehaald, een groep die de drive mist om af te studeren. Gemiddeld wordt er op mijn faculteit 7,5 jaar gedaan over de studie en gebruiken studenten ABP met mastertrack Architecture ruim 1 tot 1,5 jaar voor hun afstudeerfase. Of wil je straks dat er studenten rondlopen met 9 jaar collegegeld a 1700 euro, terwijl de jongere generatie op dezelfde faculteit 4700 betaalt voor dezelfde diensten. Ik vind 3000 euro overigens niet heel schokkend.
Langtstudeerders hebben vaak al een schuld waar ze wakker van liggen. En dan nog een paar duizend euro erbij, fijn.

Ik denk dat de winst hem vooral in de nieuwe groep zit. Een ander alternatief zou zijn: geen generaal pardon maar een iets ruimere versie voor bestaande gevallen (2 jaar) zodat die de tijd hebben zich aan te passen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:14:22 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89178454
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Langtstudeerders hebben vaak al een schuld waar ze wakker van liggen. En dan nog een paar duizend euro erbij, fijn.
Dat is een schuld die ze zelf hebben opgebouwd, blijkbaar omdat tijdens hun bachelor de basisbeurs (en evt. aanvullende beurs) niet genoeg was, of omdat ze het zo druk hadden dat ze niet konden werken. Maar nogmaals, jij investeert in je toekomst. Je kan de lasten voor studenten verzwaren en ze daarmee "bewuster" laten studeren, eventueel in hun verdere loopbaan ontzien middels bepaalde aftrekposten en een redelijke inkomensbelasting aanhouden, of je kan de studenten als arme groep wegzetten, ze gratis geld toestoppen en ze dat laten terugbetalen zodra ze gaan werken. Een keuze die wij als Nederlandse samenleving hebben genomen is die voor het eerste model, misschien jij als individuele student niet, maar "wij" wel.

quote:
Ik denk dat de winst hem vooral in de nieuwe groep zit. Een ander alternatief zou zijn: geen generaal pardon maar een iets ruimere versie voor bestaande gevallen (2 jaar) zodat die de tijd hebben zich aan te passen.
Zich aanpassen aan wat? Ze zullen krediet moeten aanvragen bij DUO (in een middag geregeld), eventueel hun spaargeld aanspreken (staat vast ook niet allemaal in langlopend deposito) of een commerciele partij benaderen voor krediet (prima te regelen tussen nu en september 2011). Je doet net alsof iedereen halsoverkop een bijbaan moet vinden om maar binnen 9 maanden 3000 euro bij elkaar te schrapen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:05:50 #244
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89180934
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is een schuld die ze zelf hebben opgebouwd, blijkbaar omdat tijdens hun bachelor de basisbeurs (en evt. aanvullende beurs) niet genoeg was, of omdat ze het zo druk hadden dat ze niet konden werken. Maar nogmaals, jij investeert in je toekomst. Je kan de lasten voor studenten verzwaren en ze daarmee "bewuster" laten studeren, eventueel in hun verdere loopbaan ontzien middels bepaalde aftrekposten en een redelijke inkomensbelasting aanhouden, of je kan de studenten als arme groep wegzetten, ze gratis geld toestoppen en ze dat laten terugbetalen zodra ze gaan werken. Een keuze die wij als Nederlandse samenleving hebben genomen is die voor het eerste model, misschien jij als individuele student niet, maar "wij" wel.

[..]

Zich aanpassen aan wat? Ze zullen krediet moeten aanvragen bij DUO (in een middag geregeld), eventueel hun spaargeld aanspreken (staat vast ook niet allemaal in langlopend deposito) of een commerciele partij benaderen voor krediet (prima te regelen tussen nu en september 2011). Je doet net alsof iedereen halsoverkop een bijbaan moet vinden om maar binnen 9 maanden 3000 euro bij elkaar te schrapen.
Ik zie eigenlijk ook wel wat in het tweede model..
pi_89181046
Is het eigenlijk al wel zeker of de PVV dit plan steunt? Er staat geen kopje onderwijs in het gedoog akkoord.
  maandag 6 december 2010 @ 17:18:37 #246
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89593684
Mooi dat de UvT gisteren een duidelijke boodschap gaf bij Buitenhof. Een boodschap in overeenstemming met het gedachtegoed en het gevoerde beleid. Een boodschap die door alle faculteiten ook wordt uitgedragen. Van de 'langstudeerders' zijn 20% die aangepakt moeten worden, de andere 80% zijn de betere studenten. Maar voor het gemak wordt iedereen maar gepakt. Dit komt de kwaliteit van de universiteiten niet ten goede en ik ben blij dat de UvT hier ook afstand van heeft genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arglist op 06-12-2010 17:31:33 ]
  maandag 6 december 2010 @ 17:27:22 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_89593998
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:08 schreef Cantab het volgende:
Is het eigenlijk al wel zeker of de PVV dit plan steunt? Er staat geen kopje onderwijs in het gedoog akkoord.
Alles waar je intelligente mensen mee pakt is de PVV voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 december 2010 @ 17:36:41 #248
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89594375
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 17:18 schreef Arglist het volgende:
Mooi dat de UvT gisteren een duidelijke boodschap gaf bij Buitenhof. Een boodschap in overeenstemming met het gedachtegoed en het gevoerde beleid. Een boodschap die door alle faculteiten ook wordt uitgedragen. Van de 'langstudeerders' zijn 20% die aangepakt moeten worden, de andere 80% zijn de betere studenten. Maar voor het gemak wordt iedereen maar gepakt. Dit komt de kwaliteit van de universiteiten niet ten goede en ik ben blij dat de UvT hier ook afstand van heeft genomen.
En de 20% die "aangepakt" moet worden zijn ongetwijfeld de mensen die amper tot geen vakken volgen. Die kosten dus ook niks, want ze maken geen gebruik van enige faciliteiten, bezetten geen werkgroepen en vallen de docent niet lastig. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die 5 jaar lang braaf voor 60 punten aan vakken volgen maar telkens niks halen.

Tenminste, ik neem nu mezelf als voorbeeld want ik heb ook eens een jaar lang helemaal niks gedaan, hoewel ik wel ingeschreven stond. :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:08 schreef Cantab het volgende:
Het PVV-programma zegt dat de studiefinanciering behouden moet blijven en dat gewaarborgd (nouja, dat woord niet, dat is te moeilijk voor de PVV) moet zijn dat ook "jongeren waarvan de ouders geen Groen-Links of D66-stemmer zijn kunnen studeren" (dat staat er letterlijk). Dus als ze voor dit voorstel zijn maken ze eens te meer een gigantische draai. Maar goed, dat de PVV keer op keer haar kiezers naait is niet vreemd meer te noemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 6 december 2010 @ 18:06:08 #249
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89595392
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:36 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En de 20% die "aangepakt" moet worden zijn ongetwijfeld de mensen die amper tot geen vakken volgen. Die kosten dus ook niks, want ze maken geen gebruik van enige faciliteiten, bezetten geen werkgroepen en vallen de docent niet lastig. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die 5 jaar lang braaf voor 60 punten aan vakken volgen maar telkens niks halen.

Tenminste, ik neem nu mezelf als voorbeeld want ik heb ook eens een jaar lang helemaal niks gedaan, hoewel ik wel ingeschreven stond. :P
Ja ach, van die 20% zit zeker ook weer 5% met genoeg potentie maar die gewoon lui of ongeïnspireerd zijn. De 15% zal het niveau weliswaar niet aankunnen, maar zoals je zelf zegt, ze maken ook amper gebruik van de faciliteiten. Na 4 jaar houdt ook hun stufi er mee op, en studeren ze niet af in 10 jaar moeten ze de prestatiebeurs terugbetalen. Het gaat hier in feite om een minimale groep. Maar de kosten die voor ze betaald worden zijn wel dermate hoog, dat argument snap ik wel. Daarom zou de overheid voor deze groep misschien de verantwoordelijkheid bij de universiteit moeten leggen, zodat de universiteit pressie kan gebruiken en eisen kan opleggen aan de studenten. Ik heb het hier dan niet over mensen die een jaartje laten schieten maar mensen die na 7/8/9 jaar gewoon niet afgestudeerd zijn aan een 4 jarige studie of niet eens de bachelor gehaald hebben.... Dat is gewoon kwalijk te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')