De KPN vaste lijn hoort toch helemaal niet thuis bij BKR?quote:Op maandag 22 november 2010 14:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je een BKR codering aan je broek kunt krijgen voor het niet voldoen van een rekening die je ook nog niet hoeft te voldoen. Er is verder ook nooit sprake geweest van een betalingsachterstand naar ik begrijp, dus dat kan KPN echt niet maken.
Lijkt mij ook. In het overzicht op de site van BKR staan ze alleen onder mobiele telefonie.quote:Op maandag 22 november 2010 19:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De KPN vaste lijn hoort toch helemaal niet thuis bij BKR?
Daar zeg je wat, dat kan wel kloppen.quote:Op maandag 22 november 2010 19:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De KPN vaste lijn hoort toch helemaal niet thuis bij BKR?
Inderdaad te ver de diepte in. Je werkt indirect of direct voor KPN? Maar dat terzijde. Het is niet alleen KPN waar een dergelijke bedrijfsvoering heerst...quote:Op maandag 22 november 2010 16:02 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Eens. De botte behandeling heeft de klant niet verdiend. Daar valt ook zeker wel een slag te maken voor KPN. Zal echter niet gaan gebeuren, gezien de bedrijfsvoering bij KPN. Maar dan gaan we een beetje te ver de diepte in, denk ik.
Sorry hoor maar wie is hier nu de aso? Met je grove taalgebruik. Als je met zo'n enorme waffel ook aan de telefoon hebt gehangen snap ik dat ze je niet verder wilden helpen. Klant is koning maar niemand hoeft zich als een hond te laten behandelen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:51 schreef smurfinnetje78 het volgende:
belmiepen zijn het idd van het soort aso,
want gewoon de telefoon ophangen en niet eens luisteren ben ik echt zo klaar mee.
Ik betaal netjes, stuur alles netjes op.
vraag alleen een bevestiging zodat de niet afsluiting zwart op wit staat.
En dat weigeren ze gewoon...
Ik vind dat echt te aso voor woorden!
Want dan kan ik ze niet erop aanspreken als ik toch afgesloten wordt??
En dan laten zij het liggen en heb ik nog steeds het probleem en ben die 700e armer....
Dat heeft niets met klantvriendelijk te maken, zeker niet als de klant weet dat er extra gebruikt wordt.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:15 schreef IsavdLinden het volgende:
KPN sluit je af. Dat heet HOOGVERBRUIK. Dit doen ze uit voorzorg. Best klantvriendelijk lijkt me.
Hebben we beet? Eén van de belmiepjes van KPN? Is het erg wennen, iemand die de procedure niet slikt, maar terecht in bezwaar gaat?quote:Op woensdag 24 november 2010 09:15 schreef IsavdLinden het volgende:
Sorry hoor maar wie is hier nu de aso? Met je grove taalgebruik. Als je met zo'n enorme waffel ook aan de telefoon hebt gehangen snap ik dat ze je niet verder wilden helpen. Klant is koning maar niemand hoeft zich als een hond te laten behandelen.
Dat lijkt me nonsens. Via telefoonrekening online kan ik de volgende dag al zien wie, wanneer en hoe lang er gebeld is en dit uitprinten. Lijkt me stug dat KPN dat niet zou kunnen.quote:Verder is het zo dat KPN daar idd geen bevestiging van kan sturen. Dat is niet aso. Dat is de bedrijfsvoering. Als je daar problemen mee hebt moet je een klacht in gaan dienen en niet als een schreeuwlelijk aan de lijn gaan hangen.
Mja, dat iets in de algemene voorwaarden staat, maakt het nog niet juridisch houdbaar. Lijkt me dat ze dat bij een concern als KPN wel weten, al wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze dat aan de belmiepjes - die het beleid moeten verdedigen- gaan vertellen.quote:Tevens kan ik alles ontkrachten wat er hier in het topic gezegd wordt. De manier waarop dit verhaal is gegaan is de normale gang van zaken. Normaal belt klant niet zoveel dus heeft KPN aan de bel getrokken. Het is ook nooit goed. Als je ineens met een rekening van 3000 euro had gezeten, hadden ze ook weer kunnen janken. Kortom, als je het niet eens bent met het feit dat KPN zo handelt, had je toch echt de algemene voorwaarden beter moeten lezen. Daar staat het namelijk allemaal in vermeldt.
Klantvriendelijk? Allereerst: denk jij dat hier klantvriendelijkheid achter zit? Dan heeft de indoctrinatiecursus behoorlijk goed gewerkt. Het is namelijk gewoon een manier van KPN om zeker te weten dat het eigen verlies niet te hoog op loopt, mocht iemand niet in staat zijn te betalen.quote:KPN sluit je af. Dat heet HOOGVERBRUIK. Dit doen ze uit voorzorg. Best klantvriendelijk lijkt me. Een tussentijdse nota sturen gaat idd niet. Dit heeft ermee te maken dat de nota's geautomatiseerd uitkomen en de mensen van KPN dus niet in de mogelijkheid zijn om tussentijds een nota uit te printen oid. Maar goed, normaal weten mensen echt wel of ze wel of niet veel gebeld hebben dus je moet niet zo hooghartig doen van "ik wil een nota zien". Je weet dat je veel gebeld hebt. Punt. Dan wacht je maar gewoon tot de datum dat de nota uitkomt. Het is gewoon een beetje show om de show maken wat je doet.
Het lijkt me sterk dat TS zich ook zo aan de lijn heeft gedragen, gezien haar eerdere reacties. Het is behoorlijk menselijk om daarna je ongenoegen te uiten als dat gesprek niet zo verloopt als je had gehoopt.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:15 schreef IsavdLinden het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wie is hier nu de aso? Met je grove taalgebruik. Als je met zo'n enorme waffel ook aan de telefoon hebt gehangen snap ik dat ze je niet verder wilden helpen. Klant is koning maar niemand hoeft zich als een hond te laten behandelen.
quote:Verder is het zo dat KPN daar idd geen bevestiging van kan sturen. Dat is niet aso. Dat is de bedrijfsvoering.
Oja, dus omdat het nou eenmaal zo gaat is er niks asociaals aan? Maak het nou even.quote:Een tussentijdse nota sturen gaat idd niet. Dit heeft ermee te maken dat de nota's geautomatiseerd uitkomen en de mensen van KPN dus niet in de mogelijkheid zijn om tussentijds een nota uit te printen oid.
Ik hoop dat TS nog even post of ze alsnog is afgesloten, of dat dat niet is gebeurd. Ik neem verder aan dat de meeste mensen wel begrijpen dat een gemiddeld mens pas actief wordt als het serieus wordt. Ik vind de aanpak van KPN uitermate goed. Direct reactie van klant, direct af te handelen. Was het misbruik geweest, dan was klant nu ontstellend blij. Was het dat niet, en KPN had de mond gehouden, dan had klant aan het einde van de twee maanden een factuur van over de 2000 Euro kunnen verwachten, als deze ontwikkeling zou zijn doorgezet. Denk je dat klant dan blij was geweest.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heeft niets met klantvriendelijk te maken, zeker niet als de klant weet dat er extra gebruikt wordt.
Dat is het wel. Als TS dit topic nog eens terug zou pakken, dan zal ze dat ook bevestigen.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:54 schreef Poepoog het volgende:
En toch ontkom ik niet aan de indruk dat dit niet het hele verhaal is.
Heb jij het topic wel gelezen? Je brabbelt wat.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:08 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ik hoop dat TS nog even post of ze alsnog is afgesloten, of dat dat niet is gebeurd. Ik neem verder aan dat de meeste mensen wel begrijpen dat een gemiddeld mens pas actief wordt als het serieus wordt. Ik vind de aanpak van KPN uitermate goed. Direct reactie van klant, direct af te handelen. Was het misbruik geweest, dan was klant nu ontstellend blij. Was het dat niet, en KPN had de mond gehouden, dan had klant aan het einde van de twee maanden een factuur van over de 2000 Euro kunnen verwachten, als deze ontwikkeling zou zijn doorgezet. Denk je dat klant dan blij was geweest.
Maar nogmaals, ik ben benieuwd of klant alsnog is afgesloten, of dat het nu verholpen is. De tussentijdse betaling geeft KPN de zekerheid dat klant het uberhaupt kan betalen. Anders zit je anderhalve maand later inderdaad met een factuur van 2000+ Euro voor de klant, die dan afhaakt. En geloof me, dat soort paupers, daar zit het land behoorlijk vol mee.
Heb ik. Ik heb ook met TS gekeken naar het probleem. Dus? Wat brabbel ik?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:18 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Heb jij het topic wel gelezen? Je brabbelt wat.
Da's niet het probleem van de klant hoor, maar van KPN. En da's het hele eieren eten, ook in dit topic.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:08 schreef AlphaOmega het volgende:
Was het misbruik geweest, dan was klant nu ontstellend blij. Was het dat niet, en KPN had de mond gehouden, dan had klant aan het einde van de twee maanden een factuur van over de 2000 Euro kunnen verwachten, als deze ontwikkeling zou zijn doorgezet. Denk je dat klant dan blij was geweest.
KPN is dan ook een commercieel bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's niet het probleem van de klant hoor, maar van KPN. En da's het hele eieren eten, ook in dit topic.
KPN denkt aan KPN.
En voor zover KPN wel aan de klant denkt, is contact opnemen genoeg. 'Bent u er van op de hoogte dat u voor x euro verbeld heeft? De groeten van KPN'.
Als het misbruik was geweest, dan was het idd van een andere orde, maar het was geen misbruik.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:08 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ik hoop dat TS nog even post of ze alsnog is afgesloten, of dat dat niet is gebeurd. Ik neem verder aan dat de meeste mensen wel begrijpen dat een gemiddeld mens pas actief wordt als het serieus wordt. Ik vind de aanpak van KPN uitermate goed. Direct reactie van klant, direct af te handelen. Was het misbruik geweest, dan was klant nu ontstellend blij. Was het dat niet, en KPN had de mond gehouden, dan had klant aan het einde van de twee maanden een factuur van over de 2000 Euro kunnen verwachten, als deze ontwikkeling zou zijn doorgezet. Denk je dat klant dan blij was geweest.
Maar nogmaals, ik ben benieuwd of klant alsnog is afgesloten, of dat het nu verholpen is. De tussentijdse betaling geeft KPN de zekerheid dat klant het uberhaupt kan betalen. Anders zit je anderhalve maand later inderdaad met een factuur van 2000+ Euro voor de klant, die dan afhaakt. En geloof me, dat soort paupers, daar zit het land behoorlijk vol mee.
Lees de voorwaarden. Het staat er vast in. Lezen is een vak, we doen maar, sluiten maar van alles af, maar alles heeft wel randvoorwaarden. En ja, zelfs de KPN, verbazingwekkend, hè?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:39 schreef Copycat het volgende:
Dus ... Omdat het een commercieel bedrijf is, mogen ze zo onbeschoft zijn om je, wanneer je een periode meer belt, direct met de rekening daarvoor om de oren te slaan? En te dreigen met afsluiting als je niet voldoet?
Ongeacht het feit dat je altijd correct je rekeningen voldoet?
Nee, dat is inderdaad verre van asociaal, maar gewoon een vorm van commercialiteit.
Dat begrijp ik wel. Vandaar dat ik zou verwachten dat ze ook een commerciele instelling hebben, i.p.v. te doen alsof de klanten dankbaar moeten zijn dat ze bij KPN diensten mogen afnemen.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:36 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
KPN is dan ook een commercieel bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling.
Ja TS moet eens bedenken of ze klacht in wil dienen bij meldpunt discriminatie.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:42 schreef Copycat het volgende:
Daar ging mijn post niet over. Het gaat erom of dit klantvriendelijk, commercieel of toch gewoon ronduit asociaal is. Ik ga voor de laatste optie.
Niets zeggen met het risico op een factuur die drie keer zo hoog is? De factuurtermijn van de ouders van TS was 20 dagen op weg. Vaste lijn facturatie bij de KPN gaat per 2 maanden. KPN zocht om een snelle respons, en dat is gelukt. Was je op vakantie geweest, en het was bijvoorbeeld misbruik door iemand die je lijn gebruikt, dan was de lijn gesloten, en was de schade beperkt gebleven. Nu ook, want het was duidelijk dat er iets mis is gegaan bij de ouders van TS, dus zonder dat zij het doorhadden was er al een rekening van dik 700 Euro in 20 dagen, waar die normaal een fractie daarvan was per twee maanden.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:42 schreef Copycat het volgende:
Daar ging mijn post niet over. Het gaat erom of dit klantvriendelijk, commercieel of toch gewoon ronduit asociaal is. Ik ga voor de laatste optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |