abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88975898
Vorig topic: Van kleuter tot puber deel 53

Kinderen:
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan Pieter Willem, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Noli
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
09 juli 2004 Sander zoon van LovelyLady en Cryothic
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: M., dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
8 oktober 2004: Kai, zoon van M@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Noli
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van _Ingrid_ en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
8 mei 2006: Nienke, dochter van nienepien
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
16 november 2006: Maud, dochter van chacama
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006: Isa, dochter van SacreCoeur
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu

[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 08-12-2010 20:07:31 ]
pi_88978628
aha hier verder..
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 november 2010 @ 17:53:54 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88981221
Feestje is weer achter de rug :) Leuke film, daarna allemaal een Happy Meal en een chocoladeletter mee naar huis. Ze vonden het allemaal erg leuk, alles weer thuis afgeleverd en dan kunnen wij nu ook eten ;)

Christan heeft een aantal tegoedbonnen gekregen (had hij gevraagd) waarmee hij nog een mooi cadeau kan uitzoeken bij zijn favoriete winkel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 november 2010 @ 09:19:45 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89003516
Gisteren was er op de tennis Sinterklaasfeest voor middelste.
Ik had heel veel vragen verwacht, dacht dat zijn geloof in de Sint eigenlijk wel wankelend was maar eigenlijk toch niet :D
Hij wilde wel bij Piet op schoot zitten voor een foto maar niet bij de Sint. Ik dacht dat hij dat niet zo interessant vond ofzo omdat het een hulpsint zou zijn, maar hij bleek het gewoon te spannend te vinden zei hij achteraf :D
M`n knurftje O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89003955
Haha, die knurftje! O+ Wat zijn ze dan nog klein he TF?
Het is ook zoiets magisch... En iedereen speelt het maar vol overtuiging jarenlang mee. ook als volwassene kan ik me daar over blíjven verbazen...

En Christan een mooie buit binnen! ^O^
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_89004198
Fijn dat Job's verjaardag zo lekker is gegaan. Jammer van de terugslag, maar dat viel dus uiteindelijk ook goed op te lossen. En lekker geslapen *O*

Christan ook een fijne dag gehad. Super. Ben zelf altijd erg blij als feestjes geslaagd zijn.

TF, heerlijk die overtuiging nog.

Het jarenlang meespelen ben ik niet goed in. Ik begrijp het wel, maar ik ben er gewoon erg slecht in. Misschien wel omdat het bij mij zo'n impact heeft gehad toen ik de waarheid hoorde. Ik vond het echt een rotstreek. En ik ben dan ook niet van plan om Maud onnodig lang te laten geloven. Fleur weet het al en doet wel lief mee. Maar zodra ik bij Maud twijfel zie ontstaan, zal ik het zeker niet ontkennen. Ze mag het zelf uitzoeken, maar smoesjes verzinnen om haar te laten geloven, dat ga ik niet doen.
pi_89004336
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:56 schreef chacama het volgende:
maar smoesjes verzinnen om haar te laten geloven, dat ga ik niet doen.
Oh nee, ik denk ook niet dat ik dat ga doen.
Maar ik heb ook een kind in de klas nu (groep 4) die het weet. moeder vond het wel lekker makkelijk zei ze. Nou, dat vind ik echt erg jammer... :{
Maar ik vind het vooral zo wonderlijk dat echt de hele bevolking zo'n verhaal in stand houdt. Dat is toch bijzonder? O+
  maandag 22 november 2010 @ 10:17:06 #8
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89004687
Ik verzin er geen hele verhalen omheen maar we doen wél aan Sinterklaas. Ik vind dat hij dan ook gewoon wel bestaat, als feest op zich, niet als ene persoon die dan toevallig Sinterklaas speelt.
Het is ook gewoon enorm leuk allemaal O+
pi_89004792
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh nee, ik denk ook niet dat ik dat ga doen.
Maar ik heb ook een kind in de klas nu (groep 4) die het weet. moeder vond het wel lekker makkelijk zei ze. Nou, dat vind ik echt erg jammer... :{
Maar ik vind het vooral zo wonderlijk dat echt de hele bevolking zo'n verhaal in stand houdt. Dat is toch bijzonder? O+
Dat absoluut. Ik kijk immers ook vol bewondering naar het sinterklaasjournaal. Je moet de creativiteit maar in je hebben omdat te verzinnen allemaal.

Fleur begon toen ze 4 was al vragen te stellen.Toen heeft ze zelf kloppende antwoorden gemaakt, zodat ze kon blijven geloven. Vorig jaar lukte dat d'r niet meer en heb ik d'r de waarheid verteld. Gewoon dat ie wel bestaan heeft, dat het een goede man was en we zijn verjaardag vieren door elkaar cadeautjes te geven. Nu vind ze het geweldig. En doet alles enthousiast mee. Tot en met de schoenzetten en liedjes zingen aan toe.

Het vertellen omdat het zo lekker makelijk is....nee dat zou ik dan dus niet doen.
pi_89004812
Amber gelooft heilig in Sinterklaas! Ze ziet zelfs overal pietjes lopen 's avonds _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 22 november 2010 @ 10:24:38 #11
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89004842
Oh, wat jammer Moonah,voor dat kindje. Ondanks dat ik er ook niet omheen draai help ik ze ook niet van hun geloof. Het is toch geweldig om te geloven dat het zóu kunnen?
En de bisschop van Mira heeft gewoon echt bestaan. Ik geniet echt heel erg van het geloven, het helemaal opgaan in het verhaal. De harde buitenwereld komt toch al veel te snel voor ze.

Die kleine van ons gaat ook hiaten zien nu. Maar laat hem maar lekker. Uiteindelijk snappen ze dat het allemaal niet kan. Maar dan weten ze wel dat mama al die leuke dingen deed.
En buiten dat geeft Sint hier ook dingen die je écht niet van je ouders krijgt. Maar ja, daar heeft Sint geen boodschap aan natuurlijk. O-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89004931
Vriendinnetje van me zat te vertellen. Het kindje van haar collega heeft een turks/marokaans meisje in de klas zitten. Thuis is heel duidelijk gezeg dat Sinterklaas niet bestaat en dat het allemaal maar onzin is. Er komen ook geen kadootjes in huis daar. Ws. is dat meisje jaloers op de kadootjes die de kindjes uit haar klas wel krijgen en nu loopt ze dus heel hard te verkondigen in de klas dat Sinterklaas niet bestaat..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 22 november 2010 @ 10:31:17 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89004987
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:28 schreef Vicky het volgende:
Vriendinnetje van me zat te vertellen. Het kindje van haar collega heeft een turks/marokaans meisje in de klas zitten. Thuis is heel duidelijk gezeg dat Sinterklaas niet bestaat en dat het allemaal maar onzin is. Er komen ook geen kadootjes in huis daar. Ws. is dat meisje jaloers op de kadootjes die de kindjes uit haar klas wel krijgen en nu loopt ze dus heel hard te verkondigen in de klas dat Sinterklaas niet bestaat..
Dat vind ik dus echt super rot. Zo hoort een kind het niet te weten te komen. Dit is echt zo ontzettend gemeen. Ik snap dan ook niet van de ouders dat ze het zo vertellen. En ook dat school niet nog snel ingrijpt.
pi_89005097
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 10:31 schreef chacama het volgende:
En ook dat school niet nog snel ingrijpt.
Dat vind ik ook. :Y
En dít vind ik dus iets dat bij een inburgeringscursus aan de orde zou moeten komen.
Dat je het niet viert, begrijpelijk, is immers een feest gestoeld op een ander geloof. Maar laat het je kind niet verraden.
Ik vind het wel altijd sneu voor de moslimkinderen in mijn groep, dat ze niets krijgen thuis van de Sint. Maar goed, zij krijgen weer met het Suikerfeest. :)
  maandag 22 november 2010 @ 11:35:49 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89006857
ach, toch denk ik dat zoiets altijd wel een keer ergens geroepen wordt. en dat als 't geloof vast genoeg is ze maling hebben aan zo'n uitspraak. als 't ze aan het denken zet is dat ook niet zo heel erg. ik vind 't wel sneu voor de kinderen die dan helemaal geen kadootjes krijgen.

ik blijf het ook wel ingewikkeld vinden hoor, dat 'liegen' tegen m'n kinderen. toch heb ik er als kind ook zo van genoten, van dit feest, dat ik ze dat niet wil onthouden. en ik probeer er ook zo weinig mogelijk ingewikkelde smoezen omheen te verzinnen. volgens mij heeft willem 't nu wel een beetje in de gaten, maar toch wil hij iedere uitzending van 't sinterklaasjournaal zien en gaat hij er erg in op.
in de haak.
pi_89008130
quote:
en nu loopt ze dus heel hard te verkondigen in de klas dat Sinterklaas niet bestaat..
Is er niemand met haar ouders gaan praten?

Hier in Friesland zal dit niet zo snel gebeuren omdat er naar mijn weten amper moslims of buitenlanders in onze directe omgeving wonen , denk helemaal niet op de Christelijke school waar mijn kinderen heen gaan, maar ik schrik er wel van hoor.

We hebben een aantal jaren terug wel een asielzoekerscentrum gehad, maar die kinderen gingen met de ouders wel langs de deur bij Sint Maarten en dan zongen ze ook een liedje en hadden ze een lampion mee. Ik vond dat altijd heel grappig, ze gingen namelijk altijd in een grote groep en als je dan de deur opendeed gingen 20 kinderen (of meer) voor je zingen en was in 1 keer je hele voorraad snoep op :P
  maandag 22 november 2010 @ 12:37:36 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89008671
Bij Katja in de klas zit een meisje wiens ouders Jehova getuige zijn. Dat meisje doet dus ook niet mee aan Sinterklaas en komt zelfs niet op school op de dag dat Sinterklaas komt. Toen Katja 4 jaar was, is ze wel eens vol verbazing aan mij komen vertellen dat C. niet aan Sinterklaas deed. Ze begreep er niks van, want er viel toch in haar ogen niks te doen of niet te doen aan Sinterklaas. Sinterklaas is er namelijk gewoon. Maar ze hoefde verder geen uitleg en haar geloof is niet gaan wankelen, het uitspreken van haar verbazing was voldoende.

Ik vind het trouwens wel gezellig dat ik zaterdag gewoon met haar cadeautjes kon gaan kopen. En dan is het natuurlijk ook wel heel leuk dat ze dan ook vooruit fietst om Job uit de buurt te houden zodat ik de pakjes naar binnen kan smokkelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 november 2010 @ 21:18:25 #18
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_89029613
quote:
Precies datzelfde gebeurde ook bij ons op school toen mijn broer en ik klein waren. Dat was sneu want alle juffen, meesters en ouders hebben het snel weer goed gepraat, maar het was niet echt goed voor haar positie in de klas.

En de verhalen over oudste broers en zussen die het wel weten zijn schattig O+ Zo lief dat ze dan gaan helpen en vol overtuiging mee-acteren :)

Hier hadden we vandaag het 10-minutengesprek en ik heb er erg gemengde gevoelens over. Aan de ene kant zeggen ze dingen graag snel te ondervangen en dat het dan helaas allemaal meteen handelingsplannen horen te worden, maar dat dat op zich helemaal niets bijzonders is (bagatelliseren dus). En aan de andere kant zeggen ze ook dat Finn zijn gedrag wel duidelijk afwijkt van leeftijdsgenoten op sommige punten waar ze het dan weer erg heftig mee maken. Ik weet dus nu niet meer of ik dit maar gewoon laat waaien, want de dingen die ze voorstellen in het handelingsplan (voorkomen van zindelijkheidsongelukjes actiever stimuleren en samenspel/concentratie meer sturen) vind ik gewoon bij standaard kleuterjuffentaak horen, maar aan de andere kant vind ik het dus eigenlijk onzin om dat in een handelingsplan te zetten omdat het wat mij betreft er gewoon bij hoort. Elke kleuter is anders en heeft zijn eigen verbeterpunten, dus waarom dan in dit geval een formeel handelingsplan.

Aan het beleid bij ongelukjes valt trouwens niet te tornen en de directeur (manlief had kennelijk woensdag hard genoeg gemopperd) heeft nog wel verontschuldigingen aangeboden voor de manier waarop, maar dat beleid is zoals het is. Een juf kan niet haar klas alleen laten, dus dan maar een kind een half uur alleen op de WC totdat papa of mama er is. Dan moeten we maar iemand uit de wijk regelen die dat kan doen :? En misschien was een bezoek aan de huisarts ook een idee want dit was toch wel bijzonder. (Die indruk deel ik overigens niet want in m'n omgeving heb ik nog niemand meegemaakt die geen kleuters met ongelukjes kent).
Maargoed, we gaan dus maar weer aan de zoveelste sterrenkaart beginnen, in de hoop dat het effect deze keer wel blijvend is.

Oja, cognitief vonden de juffen Finn wel vrij sterk. Dat dan weer wel... Pfff.
  maandag 22 november 2010 @ 21:41:14 #19
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_89030751
Die zinderlijkheid blijft een moeilijk punt op veel scholen.
Bij ons is er de afspraak dat als kinderen nog niet zindelijk zijn, ook nog niet naar school mogen komen.
Bij poepincidenten bel ik ook de ouders, plasbroeken laat ik de kinderen als ze het zelf kunnen zoveel mogelijk zelf doen. Belangrijk is inderdaad ook bij ons dat je niet de hele klas alleen mag en kan laten bij een incident. Gelukkig hebben wij dan weer iemand rondlopen die even kan helpen.
  maandag 22 november 2010 @ 21:47:00 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89031019
heftig Jojo. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat het zo'n sterk beleid is. Ik bedoel ik kan me niet voorstellen dat ze een kindje zo lang alleen mag laten zitten. Hoelang duurt het om een onderbroek en broek in een zak te stoppen om vervolgens die billen te vegen en dan weer een onderbroek aan te trekken en een broek er overheeen. Hier ligt in de kast bij de kleuters in elk geval schoon goed en Maud heeft reserve in haar tas zitten. Bij haar is het wel alleen met plassen tot nu toe, maar toch je weet maar nooit. En hier is in elk geval altijd wel een hulpjuf in de buurt om even over te nemen.

Wat voor een juffen hebben jullie? Ik bedoel (en daarmee wil ik niemand voor zijn kop stoten) zijn het oudere juffen die nog de opleiding tot kleuterleidster hebben gevolgd of zijn het juffen met pabo en dan groep1-2. Want ik wil nl. niet alles over één kam scheren, maar ik bemerk hier op school toch echt een groot verschil tussen de old school en nieuwe juffen. En dan zeg ik eerlijk dat ik echt blij ben met de twee 'kleuterjuffen' die we hier nog hebben. En misschien heb ik gewoon mazzel met deze twee, maar er wordt hier in elk geval nog gedacht dat het vierjarige kleuters zijn (die net uit de luiers zijn) en dat ongelukjes gebeuren en vooral dat het kinderen zijn die zich nog helemaal aan het ontwikkelen zijn en die zij mee mogen vormen voor hun verdere leven. En in mijn optiek hoort ze achterlaten voor een half uur daar niet bij.
  maandag 22 november 2010 @ 21:59:20 #21
4177 Jojogirl
pi_89031707
Oja, de directeur liet ook nog vaag doorschemeren dat ie het vermoeden had dat we het intakeformulier wat te optimistisch hadden ingevuld. Volkomen onwaar trouwens, want dat Finn bij drukte om hem heen nog wel eens plasongelukjes had omdat ie dan met vanalles beziug is, maar even niet met de WC, hebben we keurig aangegeven en dat het misging met poepen hadden we nog niet meegemaakt sinds ie zindelijk was (en dat was ie toen al een hele tijd). Tot hij dus voor het echie naar school ging dus... En waarom het zo'n ontzettend strak beleid is, snap ik ook niet. Zeker omdat Finn met 2 minuten hulp en de reservespullen uit z'n tas alweer klaar was geweest.

En ik weet niet wat voor achtergrond onze juffen hebben. De ene is zeker weten uit de Pabo tijd (op basis van d'r leeftijd) en de andere juf is ouder, maar gezien het feit dat ze vorig jaar groep 3 heeft denk ik dat ze niet van oudsher alleen kleuterjuf was, maar eerder juf van klas 1-6 die nu ook kleuters doet. Dit ook aangezien vooral zij weinig inlevingsvermogen in kleuters lijkt te hebben.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 november 2010 @ 22:13:08 #22
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89032483
Wat en rotte situatie jojo, hoe is finn eronder? Durft hij nog jaar de wc op school?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 22 november 2010 @ 22:51:32 #23
4177 Jojogirl
pi_89034738
Finn lijkt er niets van te hebben gelukkig. Hij vindt het in z'n broek poepen vervelend als het gebeurt, maar als het weer schoon is, is het ook snel vergeten. Hij durft ook wel gewoon naar de WC op school. (dit in tegenstelling tot sommige klasgenootjes trouwens, die durven alleen thuis te poepen).
  maandag 22 november 2010 @ 22:51:37 #24
37150 livelink
pi_89034745
Vervelend Jojo dat je toch nog zoveel gemengde gevoelens hebt na het gesprek. Ik vind het ook vreemd dat ze aan de ene kant het opstellen van een handelingsplan bagatelliseren, terwijl ze er kennelijk toch behoefte aan hebben bij Finn. Dan is het ook wel zo logisch dat ze goed aangeven waarom ze in dit geval toch voor een handelingsplan kiezen.

Het zindelijkheidsongelukje moet natuurlijk ook niet groter gemaakt worden dan wat het was. Ik heb het idee dat dat nu wat wordt opgeblazen.
pi_89052774
He waar is mijn post gebleven. :?
Jojo heftig hoor. :*

Doen ze bij jullie nog wat op school met de sint?
Kim gaat volgende week naar een speculaasconcert. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik heb geen idee of ze dan ook wat krijgt, of dat de sint nog apart op school komt.
Ze is er helemaal vol van en als ze een nieuw liedje heeft geleerd zingt ze het de hele dag door. O+
Ook wil ze graag jarig zijn en trakteren.
pi_89055553
wat dubbel Jojo! Lastig hoõr!

Ik heb momenteel een dame die weer in haar broek plast en ik word er een beetje gek van. Ze kan het echt heel goed maar mevrouw is gewoon veel te laks met naar de wc gaan. Ik moet d'r regelmatig naar de wc schoppen om vervolgens een waterval te horen. Van de week zat ze op de stoel en had ze gewoon in haar broek beplast zonder uberhaupt op te staan. Ze zegt zelf dat er niks aan de hand is.. ik snap het niet meer.
Vorige week had ik zelfs geen schone broeken meer voor d'r....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:35:43 #27
37150 livelink
pi_89063927
Misschien toch ook wel een beetje Sinterklaasstress, Vicky?

Ingrid, wat fijn dat Kim zich zo verheugt op haar verjaardag en zo vol is van Sinterklaas. Bij ons komt Sinterklaas op school, maar ik weet niet of dat op de meeste scholen zo is.
pi_89064898
Vicky wat lastig, Ik heb helaas geen tips.
Misschien stress wat Livelink zegt.

Vorig jaar kwam de sint op school, ik neem aan nu ook, heb er nog niks over gehoord.
Dat speculaasconcert schijnt een heel spektakel te zijn. Was altijd in de sportschool in de wijk, nu verplaatst naar de Bonte Wever. Wat een stuk groter is. Er schijnen zo'n 2000 kinderen te zijn. Van verschillende scholen dus.
Ik hoop maar dat het niet te druk is voor haar.
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:59:25 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_89065237
Vicky, anders gewoon de kookwekker zetten op 45min ofzo en dan echt naar de wc sturen? Beetje stress en druk spelen en het dan vergeten.
En dan ook elke keer als dat ding piept echt gaan.. even bij de hand pakken, uit haar spel halen en samen naar de wc lopen. Weer even de focus en het gevoel goed krijgen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:15:10 #30
37150 livelink
pi_89065983
Ingrid, ik zou vooraf wel even met school overleggen over het speculaasconcert. Het klinkt wel leuk, maar 2000 kinderen is wel erg massaal zeg :o
Ik kan me zo voorstellen dat dat voor meer kinderen wel wat veel is.

E.T., wanneer gaat Tijn nu naar school of is hij al jarig geweest? Ik ben het een beetje kwijt.
pi_89066196
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:59 schreef E.T. het volgende:
Vicky, anders gewoon de kookwekker zetten op 45min ofzo en dan echt naar de wc sturen? Beetje stress en druk spelen en het dan vergeten.
En dan ook elke keer als dat ding piept echt gaan.. even bij de hand pakken, uit haar spel halen en samen naar de wc lopen. Weer even de focus en het gevoel goed krijgen.
Ik heb op school ook gezegd/gevraagd dat Amber meer moet gaan plassen.. Vandaag was ze droog, gister niet.
Het zal ook wel een stukje sinterklaasstress zijn denk ik.
Die kookwekkertip ga ik gebruiken!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89066365
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:15 schreef livelink het volgende:
Ingrid, ik zou vooraf wel even met school overleggen over het speculaasconcert. Het klinkt wel leuk, maar 2000 kinderen is wel erg massaal zeg :o
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ar-in-de-bonte-wever Hier staat het ook nog zag ik.
Jammer dat ik niet mee kan, geen rijbewijs en Tyler is dan bij mij.
Maar ik ga nog extra aangeven dan dat ze Kim goed in de gaten moet houden.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:28:38 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89066691
Ik weet niet hoe goed ze tegen hard geluid kan? Onze kinderen zijn met school bij een optreden van Ch!pz geweest en écht zeg! Druk!! hard!! en dat was ook speciaal voor kinderen (kleintje oerrock geloof ik) En toen was er dus ook de keuze om niet mee te gaan. Voor die kinderen was er dan een juf op school.
Het tweede jaar heb ik de jongens met oordoppen laten gaan, en het derde jaar heeft de school helemaal afgezien van deelname.

Het ís al druk nu hè, en dit helpt haar denk ik niet echt. Alhoewel ze er vast veel zin in heeft. Maar hoeveel zicht heeft zij op haar reactie na drukte? jullie moeten dit voor haar inschatten, en kiezen wat het beste is nu. Ook al moet je haar dan teleurstellen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:22:16 #34
37150 livelink
pi_89069552
Ik zou Job dus echt thuis laten en niet mee laten gaan naar zo'n druk iets. Maar op school kunnen ze misschien wel inschatten hoe dat voor Kim gaat werken.
pi_89069650
Ik ga het er met de juf en ib-er over hebben. Ben ook wel een beetje bang dat ze haar uit het oog verliezen. Ze is wel snel afgeleid. Lastig hoor!
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:49:17 #36
3011 E.T.
pi_89071326
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:15 schreef livelink het volgende:

E.T., wanneer gaat Tijn nu naar school of is hij al jarig geweest? Ik ben het een beetje kwijt.
5 januari wordt hij 4 :)
Na de kerstvakantie gaat hij naar de basisschool, 3 januari is dat bij ons. En 9 december gaat hij voor het eerst wennen. En wennen moet ie zeker :o
Hij wil wel heel graag, dat scheelt, maar ik voorzie nog wel de nodige huilbuien en 'niet durven' als het zo ver is :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_89071392
ik zelf zou niet op voorhand jayden thuis houden, hij en ik zouden alle mogelijke manieren bedenken en nagaan of ik zelf als begeleider mee zou kunnen gaan zodat jayden niet zonder het geprobeerd te hebben (al is het maar voor eventjes) het heeft mogen ervaren. (en het achteraf een beetje kan meedelen in de napret)
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:51:10 #38
37150 livelink
pi_89071431
Dat is al snel dus E.T.
Wel lastig dat de periode precies in de drukke tijd voor de feestdagen valt. Alles is dan op school toch iets anders dan anders. Spannend hoor!
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:54:42 #39
37150 livelink
pi_89071665
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:50 schreef knorretje het volgende:
ik zelf zou niet op voorhand jayden thuis houden, hij en ik zouden alle mogelijke manieren bedenken en nagaan of ik zelf als begeleider mee zou kunnen gaan zodat jayden niet zonder het geprobeerd te hebben (al is het maar voor eventjes) het heeft mogen ervaren. (en het achteraf een beetje kan meedelen in de napret)
Toch heb ik achteraf spijt als ik dat doe. Zo heb ik Job vorig jaar na lang aarzelen mee laten doen aan de schoolmusical ivm het jubileum van de school. Ondanks dat wij erbij waren liep het echt uit de hand. Hij had bijna in zijn eentje de hele musical verpest. Tegenwoordig volg ik mijn voorgevoel in dat soort zaken. Vooral ook omdat hij zelf het meest beschadigd raakt door zijn eigen acties. Alle kinderen zijn dan boos op hem (terecht) en dat is voor hem ook niet leuk. Maar geen kind is hetzelfde en wellicht gaat dit bij Kim hardstikke goed. Ik denk dat overleg hierover met school wel het beste is.
pi_89072259
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:54 schreef livelink het volgende:

[..]

Toch heb ik achteraf spijt als ik dat doe. Zo heb ik Job vorig jaar na lang aarzelen mee laten doen aan de schoolmusical ivm het jubileum van de school. Ondanks dat wij erbij waren liep het echt uit de hand. Hij had bijna in zijn eentje de hele musical verpest. Tegenwoordig volg ik mijn voorgevoel in dat soort zaken. Vooral ook omdat hij zelf het meest beschadigd raakt door zijn eigen acties. Alle kinderen zijn dan boos op hem (terecht) en dat is voor hem ook niet leuk. Maar geen kind is hetzelfde en wellicht gaat dit bij Kim hardstikke goed. Ik denk dat overleg hierover met school wel het beste is.
als iets niet gaat en dat heb je in principe snel door gaan we ala minuut weg met hem. (tijdje geleden bever ontbijt op de scouting, we komen er aan rond half 10 smorgens, iedereen moet even wachten tot iedereen er is voor je mag eten, logisch. Duurde jayden te lang begon te klieren, en om 10 voor 10 zat ik al weer thuis aan de koffie. we geven hem de kans om ergens aan mee te doen, maar gaan dat niet zo ver doordrijven dat anderen een naar gevoel aan de dag overhouden. Iedereen heeft verder een prima ontbijt gehad (de ochtend moest in weze nog beginnen) en jayden heeft de kans gehad. Zo kan ik nog tal van situatie opnoemen die we geprobeerd hebben en dat we binnen een kwartier weer thuis waren, maar we hebben ook wel eens tegen verwachtingen in een erg leuke middag met z'n allen. (Jayden heb ook een rolletje vorig jaar gehad in een toneelstuk, maar wel een rol die eigenlijk overbodig was, we konden er dus tussenuit knijpen als dat moest zonder iemand te hinderen).

Tuurlijk baal ik ook enorm dat het niet gaat en dat ik voor niks die kant op ben gegaan of van alles heb geregeld om überhaupt erheen te kunnen, maar op de een of andere manier leg ik me er gewoon bij neer en plan ik gewoon weer een zelfde iets, en hoop ik dat het anders uitpakt. Niet alleen voor hem hoor, maar ook voor ons als gezin. We willen gewoon ook leuke dingen doen, samen met z'n allen.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:30:49 #41
4177 Jojogirl
pi_89094591
Ik denk dat een uitje ook iets makkelijker te reguleren is dan een voorstelling waarin een kind zelf mee moet gaan doen, maar het lijkt me hoe dan ook een lastige afwijking. Zeker als je de gelegenheid zelf al moeilijk kan inschatten qua drukte lijkt het me lastig om dan ook nog eens je kind in te schatten.
pi_89100748
Beetje late reactie, maar toch..
Ik snap wel dat de juf Finn niet kan verschonen als de rest van de klas alleen moet blijven. En eerlijk gezegd vind ik het verschonen van een poepongelukje ook niet de taak van de juf. Wat natuurlijk niet rechtvaardigt dat Finn een half uur alleen op het toilet blijft.
Wat ik zou hebben gedaan? Hem zelf vast de ergste rommel van zijn billen laten vegen en een schone onderbroek en broek aan, dan Finn naar de klas en als papa/mama komt de verschoning even laten optimaliseren.
Goed idee van een PABO-juf? ;)

Jouw reactie begrijp ik ook wel Chacama. Maar ik denk dat het voordeel van de echte klossers (juffen met nog een kleuteropleiding) vooral zit in het door en door kennen van de leerlijnen van kleuters en het daar adequaat op kunnen inhaken. Inlevingsvermogen valt nl niet aan te leren. ;)
pi_89106707
Moonah, is het werkelijk zo dat kleuterjuffen voor poepongelukjes de ouders laten komen?
Lijkt me logisch als het structureel mis gaat, maar incidenten?

Nou ja, ik vind het nogal rot klinken allemaal. Zo volgens het boekje enzo.
Maar dat is waarschijnlijk weer puur vanuit de ouder in mij bekeken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 24 november 2010 @ 22:41:23 #44
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89118518
Ik vind de oplossing van Moonah kindvriendelijker dan dat van de juf van Finn, maar vraag me net als Snoopy af of het ook echt nodig is dat de ouders komen? Zeker als het eenmalig is en ze het zelf wel goed op kunnen ruimen?

Mijn oudste is klaar met judo -O- Hij heeft het ruim 2 jaar met veel plezier gedaan maar nu er ondertussen echt gejudood moet worden kan hij het niet meer. Te veel contact, prestatie moeten leveren, competitie en blessure-risico. Heel erg jammer vind ik dat, zeker omdat dat zo`n beetje zijn enige beweging in de week is -O-
Ergens in December is er nog een examen, dan wordt hij opnieuw beoordeeld qua slippen en banden en daarna is het klaar.
Hij heeft geen flauw idee wat hij nu voor sport wil gaan doen, bij erover nadenken loopt hij al over van de emoties. En ik zou hem het liefst wel minimaal 1x per week iets zien doen. Beetje onder de mensen komen, leren dat er meer is dan alleen ons huis en onze regels.
Lastig!
pi_89118718
TF is een (semi)individuele sport die je al dan niet in groepjes speelt/oefent niets voor hem?

tennis, schaatsen, badminton, honkbal, zwemmen

of heel iets anders, jeugdtheater? (al is dat auti technisch misschien een iets te grote uitdaging voor je oudste)
  woensdag 24 november 2010 @ 22:45:56 #46
4177 Jojogirl
pi_89118746
Moonah, ik vind het beleid wel verdedigbaar, maar hier ging de uitvoering de mist in en dat waren ze gelukkig wel met ons eens. Finn had daar niet zo'n tijd alleen moeten zitten.

Taartjesfee, hier hebben ze in de regio schoolsportcursussen waarbij je voor een heleboel sporten een cursus van een keer of 6 kan doen om uit te vinden wat je leuk vindt. Is er misschien bij jullie in de buurt ook zoiets?
  woensdag 24 november 2010 @ 22:49:17 #47
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89118921
balspelen vallen sowieso af omdat hij balvrees heeft (kind lijkt op z`n moeder) en van een hoop dingen kan hij zich geen voorstelling maken dus zegt hij bij voorbaat nee tegen :')
Ik heb hem voorgesteld op gym te gaan of bijvoorbeel atletiek maar daar ziet hij ook niet zoveel in. Misschien onder zachte dwang toch maar eens opgeven voor een proefles. Dan kan hij zelf oordelen als hij het gedaan heeft.
En eerlijk gezegd, ik weet dat hij het allerliefst helemaal niets zou doen.
Maar dat vind ik dan eigenlijk geen optie :-/
pi_89118982
http://www.sportbelangsgk.nl/ en klikken op autisten, dan is er een voetbal en een zaalsport optie...

en badminton heeft een shuttle ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 22:54:48 #49
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89119204
Ghehe ja maar een shuttle kan ook in je oog komen :P
Bedankt voor de link en de tips! Zal dat jeugdtheater ook eens voorstellen bij hem, daar zit ook iets van in de buurt hier :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 november 2010 @ 08:43:09 #50
13151 crew  Rewimo
pi_89125593
En ballen die niet op je af komen? Zoals bij jeu de boules, bowlen? Zijn die misschien minder eng? Ik begrijp dat het je (ook/meer) om het sociale aspect gaat en niet alleen om beweging, dan kun je misschien zoiets voor hem zoeken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 25 november 2010 @ 09:16:31 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89126041
Is ie wel een beetje balvaardig TF? anders is misschien iets heel onverwachts als Golf leuk? Scouting? (de zeeverkenners, lekker leren zeilen?) Streetdance? Dammen, Schaken, muziekles...
  donderdag 25 november 2010 @ 09:25:12 #52
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_89126214
En zwemmen dan? Individueel, geen lichamelijk contact met anderen, alle spieren worden gebruikt terwijl de kans op blessures zeer klein is.
Wouter zit ook niet op een sport. Wij proberen ook van alles voor te stellen, maar hij wil alleen maar op schermen. En als ik dan zeg dat hij dat eens moet uitzoeken, of dat ook te doen is in de stad (in onze woonplaats is het niet), dan vindt ie dat teveel moeite om uit te zoeken. :{ Want hij doet het liefst niks.
  donderdag 25 november 2010 @ 09:52:57 #53
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89126769
Oeh, zwemmen is wel een goede ja! Helemaal niet aan gedacht.

Daan heeft al eens een proefles geschermd. Die wil dus ook van Judo af en op schermen. :') Alleen moet hij dan even uitzoeken hoe en wat en waar enzo. Dus ja.
pi_89126795
@Moonah, daar heb je gelijk in. Inlevingsvermogen is niet aan te leren. Dus misschien dat dit juist me zo tegenstond in het verhaal van Jojo. Het feit dat de juf erg weinig inlevingsvermogen vertoonde.

Vervelend als je kind niet graag aan sport doet. Fleur en nu Maud ook zitten fanatiek op gym. Ja, ze noemen het zelf turnen. Maar het is meer gym dan turnen. Tuurlijk draaien ze aan de ringen, maken ze de handstand en springen ze over de bok, maar het is voor mijn gevoel toch meer gymmen dan turnen. En dat maakt het ook zo leuk, want daardoor is het ook zo leuk voor de jongens die er bij zitten.
  donderdag 25 november 2010 @ 09:57:18 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89126890
misschien moet je ze toch nog net iets meer begeleiden bij 't uitzoeken, spuug & de buuv. toch ook jammer als 't daarop vast loopt. (wie weet komen ze wel samen in de schermclub! :D )

TF ik heb ook niet zoveel tips, sorry. onze Cato wil ook niet zo nodig op een sport. ze zit nu bij dansen. daar zit in elk geval geen wedstrijdelement in, dat vindt zij maar niks nl. maar ze vindt 't nu wel af en toe moeilijk worden en daar houdt ze ook niet zo van.
in de haak.
  donderdag 25 november 2010 @ 10:38:01 #56
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89127913
Nou, ik ben juist wat meer aan het niet-begeleiden eigenlijk. :D Tuurlijk kan hij altijd bij me terecht. En help ik hem waar nodig. Maar hij is ook wel érg laks en makkelijk. Het is niet van levensbelang, iemand anders wordt er niet door geraakt dus laat ik het er gewoon op aan komen.

zo heeft hij nu (weliswaar met de nodige tips en adviezen van mij) voor morgen vervoer geregeld voor hun klasseuitje. Voordat ie er aan begon was het al: ja maar, ik ben gewoon niet zo góed in regelen. :D mja, er waren wat dingen waar hij beslissingen over moest nemen. Dat is lastig natuurlijk. En dan is het prettig als je moeder dat doet. :+
Dus dat oefenen we eerst, komt de rest vanzelf. En tot die tijd judoot ie lekker.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2010 @ 10:40:26 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89127969
Ik ben voor Isa aan het kijken naar kinderyoga, heeft iemand daar ervaring mee? Voor het stukje verbetering van concentratie en bevordering van zelfvertrouwen, spreekt mij wel aan :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89128057
Kim zit niet op een sport en ook niet op zwemmen.
Ik vraag me af wanneer ze het beste met zwemmen kan beginnen. "Gewoon" zwemmen vind ze niks. In bad durft ze niet (hebben we niet meer ondertussen) en douchen haat ze.
Iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat een zwemdiploma gehaald is?
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2010 @ 10:48:23 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89128185
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim zit niet op een sport en ook niet op zwemmen.
Ik vraag me af wanneer ze het beste met zwemmen kan beginnen. "Gewoon" zwemmen vind ze niks. In bad durft ze niet (hebben we niet meer ondertussen) en douchen haat ze.
Iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat een zwemdiploma gehaald is?
Gemiddeld staat er een jaar voor (let op, dit wordt volgens mij flink beïnvloedt door snelcursussen), maar in mijn omgeving is 1,5 jaar wel ongeveer normaal. Vooral als ze water niet leuk vindt, dan moet er eerst nog watergewenning aan te pas komen :) Ze willen hier bij de BSO dat de kinderen vijf zijn, voordat ze gaan zwemmen. Maar dat heeft ook met zelfstandig uit- en aankleden te maken.
  donderdag 25 november 2010 @ 10:49:06 #60
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89128238
15 tot 18 maanden gemiddeld geloof ik. Maar afhankelijk van angst en weet ik veel.

Heb jij trouwens gehoord over dat stuk in de krant over Accare?! :o Pillenproppers zijn het! was niet een heel best stuk over ze. Ik geloof dat ik Kim nog een keer zou laten bekijken door een onafhankelijk iemand als ik jullie was. :{
pi_89128648
Hier watergewenning vanaf 4 jaar (in kleuterspeelgroepjes) en vanaf 5 jaar beginnen met les.

@Sjeen, yoga...leuk. Heb laatst rond zitten kijken op sites en er zijn er behoorlijk wat die ook aan kinderyoga doen. Maar ervaring en advies heb ik niet..sorry.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2010 @ 11:04:35 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89128717
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:02 schreef chacama het volgende:
Hier watergewenning vanaf 4 jaar (in kleuterspeelgroepjes) en vanaf 5 jaar beginnen met les.

@Sjeen, yoga...leuk. Heb laatst rond zitten kijken op sites en er zijn er behoorlijk wat die ook aan kinderyoga doen. Maar ervaring en advies heb ik niet..sorry.
Isa is een heerlijke stuiterbal, maar dat uit zich ook in de klas. Ik vermoed dat ze met kinderyoga een beetje rust in d'r lijf zou kunnen krijgen. Ik heb eentje gevonden die vlakbij ons lesgeeft, kijken of ze daar eens mee mag draaien :)
pi_89129096
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Isa is een heerlijke stuiterbal, maar dat uit zich ook in de klas. Ik vermoed dat ze met kinderyoga een beetje rust in d'r lijf zou kunnen krijgen. Ik heb eentje gevonden die vlakbij ons lesgeeft, kijken of ze daar eens mee mag draaien :)
Ik weet nog dat ik vroeger met mama meeging naar de yoga. Ik vond het toen ook super en dat was niet eens op kinderen gericht.
pi_89133306
TF misschien slaat t nergens op wat ik zeg hoor, maar ik zou kijken naar sporten zonder een prestatie-element, zonder wedstrijden bijvoorbeeld zodat het vooral leuk blijft en de druk erachter weggenomen wordt. Zwemmen zou kunnen maar dan zou ik eerder voor iets als snorkelen gaan dan voor wedstrijdzwemmen.
En is zoiets als persluchtduiken niet wat voor hem? Lekker technisch en interessant met flessen enzo, maar niet het móeten presteren. De meeste duikscholen hebben flessen en uitrusting die ze gebruiken voor de lessen, je hoeft niet zelf wat aan te gaan schaffen gelijk ofzo.
en zoiets als duiken is best aan behoorlijke regels gebonden, misschien dat dat ook wel goed is? of juist niet?

en worden er in de zomer bij jullie geen surf-cursussen in de buurt gegeven? Lekker in zn eentje peddelen en surfen, hele dag op t strand bezig zijn?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 15:14:45 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_89136976
Duiken (met perslucht) is dacht ik vanaf 14 jr (hier iig) René telt al af tot ze kan!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 15:25:38 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89137427
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:14 schreef moussy het volgende:
Duiken (met perslucht) is dacht ik vanaf 14 jr (hier iig) René telt al af tot ze kan!
leek me ook zo leuk, maar ik las dat dat voor jeugd best nog gevaarlijk kan zijn ivm een nog niet volgroeid hart. ik zal eens kijken of ik het artikel terug kan vinden
pi_89137778
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:14 schreef moussy het volgende:
oh dat zou kunnen, ik was zelf 13 toen ik begon maar ik was niet de jongste op de groep.
Maar het is sowieso best aan te raden om te snorkelen enz. voor het beginnen met persluchtduiken, voor het 'gevoel' en de basishandelingen enzo.

Leuk dat René gaat duiken zeg O+ ik vond het echt fantastisch :D <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89137837
Volgens mij zou D dat persluchtduiken helemaal geweldig vinden (maar 9 jaar is inderdaad wat jong daarvoor)
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 15:38:42 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89137945
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:53 schreef chacama het volgende:
Vervelend als je kind niet graag aan sport doet.
Maar waarom is dat dan vervelend eigenlijk? Als ze maar wat vinden waar ze goed in zijn of wat ze in ieder geval leuk vinden, vooral dat laatste is belangrijk.
Bij mijn oudste hoort dat wel bij elkaar, is hij er niet goed in dan is het ook niet leuk.
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 15:41:58 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89138070
jeetje, luca komt net weer spugend van het hoesten thuis :{
ik heb m al darolan capsules gegeven, maar die helpen kennelijk niet.
wat kan ik nog meer doen?
ik voorzie een lang slapeloze nacht voor ons allemaal
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 15:42:37 #72
7074 moussy
kuttekop
pi_89138098
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:34 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh dat zou kunnen, ik was zelf 13 toen ik begon maar ik was niet de jongste op de groep.
Maar het is sowieso best aan te raden om te snorkelen enz. voor het beginnen met persluchtduiken, voor het 'gevoel' en de basishandelingen enzo.

Leuk dat René gaat duiken zeg O+ ik vond het echt fantastisch :D <3
P. doet het ook, hij is wel gestopt met onderwaterhockey (zonder perslucht) dus het zat er wel redelijk in ;)
pi_89138132
Luca ook al, lady

hier ook...D hoest al dagen en vooral 's nachts. Gisteravond zei hij dat als hij hoest zijn kop uit elkaar knalt van de pijn.
Na een paracetamol ging het slapen wel goed..
  donderdag 25 november 2010 @ 15:53:36 #74
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_89138594
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:57 schreef trui het volgende:
misschien moet je ze toch nog net iets meer begeleiden bij 't uitzoeken, spuug & de buuv. toch ook jammer als 't daarop vast loopt. (wie weet komen ze wel samen in de schermclub! :D )
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, ik ben juist wat meer aan het niet-begeleiden eigenlijk. :D Tuurlijk kan hij altijd bij me terecht. En help ik hem waar nodig. Maar hij is ook wel érg laks en makkelijk. Het is niet van levensbelang, iemand anders wordt er niet door geraakt dus laat ik het er gewoon op aan komen.
Dat is nou ook precies mijn tactiek tegenwoordig, debuurvrouw! :D Wat grappig. O+

Sterre heeft vorig jaar een cursus duiken met van die zuurstofflessen gevolgd (toen was ze 9), want ze konden via een schoolproject dingen uitproberen. Ze vond het geweldig! Ik wist niet dat er een grens van 14 jaar bestond, bij die duikclub in ieder geval niet.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2010 @ 16:02:57 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89138993
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:41 schreef lady-wrb het volgende:
jeetje, luca komt net weer spugend van het hoesten thuis :{
ik heb m al darolan capsules gegeven, maar die helpen kennelijk niet.
wat kan ik nog meer doen?
ik voorzie een lang slapeloze nacht voor ons allemaal
De afgelopen nachten hebben we ons proberen te redden met:
Extra sterke hoestdrank van natterman, dropjes naast bed om op te sabbelen, emmer heet water op slaapkamer om luchtvochtigheid hoog te houden, extra kussen om te zorgen dat ze goed omhoog lag en uiteindelijk Daro pilletjes tegen het hoesten. Nu lijkt het een stuk beter...

Isa gaat vanaf volgende week vrijdag kinderyoga uitproberen :D
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 16:06:39 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89139153
we hadden al dropsiroop, maar luca griezelt van alles met dropsmaak.
dus afgezien van die daro capsules en een veldfles water, kan ik weinig doen.
vanavond toch maar eens kijken naar thijmsiroop, dat krijg ik wel enigszins bij hem naar binnen.
zal je altijd zien.
ik ben heel de week vrij omdat ik denk dat mijn kind elk moment ziek thuis kan blijven en op het moment dat ik denk: nou gebeurt het niet meer en ik ga werken, valt ie om :')
gelukkig hoef ik morgen maar tot half 12, dus mocht er ziek thuisgebleven worden, ben ik ook zo weer terug.
pi_89139220
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:49 schreef debuurvrouw het volgende:
15 tot 18 maanden gemiddeld geloof ik. Maar afhankelijk van angst en weet ik veel.

Heb jij trouwens gehoord over dat stuk in de krant over Accare?! :o Pillenproppers zijn het! was niet een heel best stuk over ze. Ik geloof dat ik Kim nog een keer zou laten bekijken door een onafhankelijk iemand als ik jullie was. :{
Nou, dan kan het dus wel 2 jaar duren ofzo. We zien wel.
Nee! welke krant? Linkje? of pm?

Oh crap, het is douche tijd. We gaan met Djeez werk uit eten en Kim gaat naar mn ouders, ziet ze Tyler ook nog ff. :W
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 16:09:43 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89139284
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:43 schreef lily het volgende:
Luca ook al, lady

hier ook...D hoest al dagen en vooral 's nachts. Gisteravond zei hij dat als hij hoest zijn kop uit elkaar knalt van de pijn.
Na een paracetamol ging het slapen wel goed..
luca hoest al een week, maar sinds vannacht ook 's nachts. ik ben er nog uitgegaan om hem hoestdrank aan te bieden maar zelfs in zijn slaap weigert hij dropsiroop :+

beterschap voor d (de grote of de kleine? )
pi_89139457
Grote D ;)

Hier heeft diploma A ook 2 jaar geduurd, Ingrid.
Middelste is nu sinds juli bezig dus dat weet ik nog niet.
  donderdag 25 november 2010 @ 16:46:45 #80
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89141002
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

luca hoest al een week, maar sinds vannacht ook 's nachts. ik ben er nog uitgegaan om hem hoestdrank aan te bieden maar zelfs in zijn slaap weigert hij dropsiroop :+

Bisolvon misschien? of is het geen vastzittende hoest? Taai slijm? anders even Kinkhoest uit laten sluiten?
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2010 @ 16:53:22 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89141295
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:09 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Ow ja, veel thee met honing drinken hielp hier ook. Sterkte!
  donderdag 25 november 2010 @ 17:03:19 #82
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89141740
Bedankt voor het meedenken en de tips allemaal! Ik heb weer wat suggesties die ik meneer voor kan leggen.
En hij is bij voorbaat al overal tegen, want nieuwe dingen zijn eng, dus dat worden heel wat proeflessen de komende tijd :)
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 18:53:04 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_89146224
En gewoon een beetje fitnessen in de sportschool, is dat niks?
  donderdag 25 november 2010 @ 18:55:43 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89146345
Dat mag toch pas vanaf 16? Krachttraining in ieder geval wel...
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 18:58:02 #85
7074 moussy
kuttekop
pi_89146453
Hier hebben ze jeugdfitness vanaf 8 jr.

quote:
Fitness for Kids 8-14 jr

Fitness for kids een een les waarbij, onder begeleiding van een instructeur, de kinderen met behulp van hun eigen fitnessschema aan hun fitheid werken.

Het schema bevat voornamelijk cardio oefeningen aangevuld met wat verantwoorde spierversterkende oefeningen.

Wanneer de kinderen goed en fanatiek trainen zal eens in de zoveel het schema aangepast en eventueel uitgebreid worden.

Kortom: een uitdagende fitnesstraining waarbij de kinderen met eigen verantwoordelijkheid aan hun fitheid kunnen werken
pi_89146629
en een sport die je ook solo kunt doen, zoals racefietsen of mountainbiken? als hij dat leuk vindt kan hij zich nog aansluiten bij een wielrenvereniging, en verder zichzelf uitdagen door eigen tijden te verbeteren ed?
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2010 @ 19:05:48 #87
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89146826
Of spinning? redelijk individueel maar in een groep.
  donderdag 25 november 2010 @ 19:07:35 #88
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89146929
1ielrennen is echt eng! Een vriendje van oudste heeft het gedaan maar gestopt. Heel hard (wel 60 Km per uur) op van die dunne bandjes over asfalt, hij scheet 7 kleuren :D
  donderdag 25 november 2010 @ 19:17:21 #89
3011 E.T.
pi_89147450
Schaatsen misschien ook nog iets? Bij de Uithof hebben ze vast in het winterseizoen groepjes, maar ook doorgaan in het zomerseizoen hoort erbij ;)
En de eerste tijd is dat niet echt wedstrijdgericht, voornamelijk techniek leren :) (en het is hartstikke leuk *O* )
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 19:19:08 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_89147530
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:17 schreef E.T. het volgende:
Schaatsen misschien ook nog iets? Bij de Uithof hebben ze vast in het winterseizoen groepjes, maar ook doorgaan in het zomerseizoen hoort erbij ;)
En de eerste tijd is dat niet echt wedstrijdgericht, voornamelijk techniek leren :) (en het is hartstikke leuk *O* )
:D Daar gaf mijn 'vader' schaatsles aan de junioren, toen hij vond dat hij mij 6 jaar geleden beter op de schaats moest laten staan kregen we knallende ruzie :')
pi_89147793
dat kinderfitness vind ik misschien wel een tip zeg...

D is motorisch niet bepaald sterk. Een houten klaas zeg maar. Fietsen en zwemmen vindt hij sowieso niks maar laatst zei hij dat hij wat sterker wilde worden want hij had op de BSO met wat andere jongens (9/10/11 jaar) in de gymruimte "gestoeid" (kwam dus bont en blauw thuis) en iedereen was sterker dan hem.

Er ligt een kleine sportschool 100 meter van ons huis vandaan en ik ga net naar hun site:

- Iedere vrijdagmiddag kids programma
Hoi, hou jij van lenig bewegen?

Iedere vrijdagmiddag van 16.30u - 17.30u is er een sportprogramma voor kinderen. Deze is gericht op verbetering van motorische vaardigheden (oftewel: je beweegt wat soepeler).

In kleine groepen train je diverse bewegingsvormen. Deze worden aangepast op je mogelijkheden. Daardoor is het niet alleen leuk, maar blijft het ook leuk -
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 21:14:57 #92
37843 lady-wrb
kortaf
  donderdag 25 november 2010 @ 23:16:53 #93
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89160146
Oh ja dat doen ze hier ook. Misschien moet ik hem daar maar eens heensturen :)
Bedankt voor het meedenken allemaal *O*
  donderdag 25 november 2010 @ 23:47:07 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89161671
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Dat is nou ook precies mijn tactiek tegenwoordig, debuurvrouw! :D Wat grappig. O+
en heel verstandig denk ik! maar moeilijk ook!
in de haak.
pi_89165940
Vannacht om 01.45 stond David aan mijn bed, hij had overgegeven. Ik ging met hem naar beneden (wij slapen op zolder) naar zijn kamer en stond mijn echtgenoot op de badkamer zijn tanden te poetsen (terug van avonddienst dus David wist niet dat hij thuis was en op de badkamer stond).. Mijn man: huh; waar komt hij nu vandaan? Ik ben een minuut geleden nog op zijn kamer geweest en toen sliep hij :?

Maar goed; overgegeven over de rand van zijn hoogslaper (spletter over de grond dus dat scheelde een bed verschonen).
Helaas een minuut of 20 later weer en daarna weer een kwartier later. Ondanks dat mijn man steeds naar beneden ging kon ik slecht in slaap komen.

Net bij het opstaan gaf hij weer over ...niet leuk!
  vrijdag 26 november 2010 @ 06:50:15 #96
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_89165950
quote:
Dat speculaasconcert schijnt een heel spektakel te zijn
.
Oh, dat ken ik nog van vroegâh. Toen heette het nog het pepernotenconcert en was het in de Marsdijkhal. En toen was het ook nog niet zo groot moet ik zeggen. Was wel altijd iets waar je als kind naar uitkeek :D.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 november 2010 @ 07:16:00 #97
13151 crew  Rewimo
pi_89166032
Wat naar lily, beterschap voor David! Spugen vind ik altijd zo akelig voor een kind (nog afgezien van de bende die je ervan hebt...)
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_89166191
Ja, echt vervelend. Hij spuugt om de zoveel minuten terwijl er niks meer in zijn maag zit. Water komt er met dezelfde vaart weer uit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 november 2010 @ 08:24:02 #99
13151 crew  Rewimo
pi_89166516
Naar hoor, ik hoop dat het snel overgaat!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 november 2010 @ 09:24:34 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89167762
Beterschap met David. Vervelend als het lichaam maar die drang tot spugen blijft geven. Misschien even een zetpilletje tegen het spugen geven. Hebben ze geloof ik tegenwoordig ook al bij de drogist.
pi_89168720
oh ja, chacama? toch eens voor kijken dan

thx voor de beterschapswensen
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:36:41 #102
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89169766
Oh, dat zou ik niet doen geloof ik! :@ ja, spugen is echt héél vervelend, maar vast ook ergens goed voor. Je lichaam moet het kwijt. ofzo. Ja, da's mijn inner-antroposoof. :P

Wel geef ik dan lauwe cola of sportdrank. Dan voel je je ook niet zo flauw.
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:37:01 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89169789
En beterschap natuurlijk! arme grote D.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:08:56 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89170949
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, dat zou ik niet doen geloof ik! :@ ja, spugen is echt héél vervelend, maar vast ook ergens goed voor. Je lichaam moet het kwijt. ofzo. Ja, da's mijn inner-antroposoof. :P

Wel geef ik dan lauwe cola of sportdrank. Dan voel je je ook niet zo flauw.
Hier ben ik het op zich mee eens, maar op het moment dat het galspugen wordt en je dus je slokdarm in gevaar brengt door de constante stroom van zuren, dan ben ik voor een zetpil. Ook omdat David geen water binnen kan houden, is ook het gevaar van uitdroging aanwezig. Nu is het geen babietje meer, maar wel nog steeds een kind die dus sneller uitdrogen dan volwassenen.

En lauwe cola kan inderdaad ook helpen tegen het spugen, maar dan zou ik toch voor de zekerheid een bak in de buurt houden....
pi_89178221
Ik kan die zetpillen nergens vinden bij Etos niet en kruidvat niet. De apotheek heeft domperidon zetpillen voor kinderen vanaf 15 kilo maar alleen op recept.

Hij houdt helemaal niets binnen, ook cola niet (zelfs niet vanaf een lepeltje). Blijven proberen dan maar, er blijft altijd wel iets hangen.
Hij is zo wit als een spook. Hij spuugt nu al sinds vannacht 01.45. Die emmer verlaat zijn zijde sinds vannacht al niet meer, chaca ;)
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:13:41 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89178432
arme, arme D! :{ (en jij!) beterschap voor 'm! :*
in de haak.
pi_89178535
dankjullie :*

komt wel weer goed (we hebben wel vaker met dit bijltje gehakt zullen we maar zeggen)
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:18:13 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89178654
Van die sportdrank proberen Lily, die je van poeder kan maken? met zo'n blauw rennend mannetje er op.... euh.....

die neemt heeeeel snel op namelijk. maar misschien moet z'n maag wel gewoon even tot rust komen. Arme ziel.
pi_89178725
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Van die sportdrank proberen Lily, die je van poeder kan maken? met zo'n blauw rennend mannetje er op.... euh.....

die neemt heeeeel snel op namelijk. maar misschien moet z'n maag wel gewoon even tot rust komen. Arme ziel.
poeder en rennend mannetje, hmmm
ik zal kijken (sowieso wel handig misschien om in huis te hebben dan)
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:20:38 #110
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89178760
ik denk nog ff hè, momento.. :P
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:21:59 #111
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89178832
isostar?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 november 2010 @ 14:23:20 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89178897
Dextro, Extran, Isostar?
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:23:44 #113
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89178913
TF je bent geweldig! :*

Ik had m net gevonden. :D Isostar dus.
pi_89178922
isostar ken ik wel ja (de naam dan)

Vanochtend had ik een man in de kamer staan die een jas kwam halen (verkocht via marktplaats) en zag David op de bank liggen onder de slaapzak zegt ie: ach..is de kleine meid ziek? }:|
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 november 2010 @ 14:24:26 #115
13151 crew  Rewimo
pi_89178944
Heeft ie nog steeds lange haren, lily? :D
pi_89178977
ja, nou ja, lang... gewoon...hip 8-)
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:25:19 #117
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89178994
Huh?! was z'n bril beslagen ofzo?? Wat zei je? Nee mevrouw? :+
pi_89179092
haha
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:32:38 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89182163
:D fijne vent die mevrouw die de jas kwam halen...

jammer dat het alleen op recept is, dan moet je zeker eerst weer langs de HA met hem. Dat schiet ook niet op. Isostar zou je nog kunnen proberen dan. Wel sneu dat D zich zo rot voelt. Hoop dat de vriendschap met de emmer snel minder wordt.
pi_89182359
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:32 schreef chacama het volgende:
:D fijne vent die mevrouw die de jas kwam halen...
haha, ja, ach..hij was erg vriendelijk verder, zo moesten er meer zijn eigenlijk.

oudste komt net uit school met een breiwerk. Zit ie nu te breien.
Het was een idee van de moeder van een klasgenootje, voor de kinderen in India. Hij zegt dat ie het stom vindt maar voor de kinderen wil hij het dan wel doen, zodat ze het niet koud krijgen O+
wat een schatje is het toch
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:42:07 #121
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89182614
O+ ach, de liefde van het ene kind voor het ander is toch wel een mooie gedachte in deze tijd van het jaar. Wij hebben net ook de actie van edukans achter de rug.
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:12:20 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89184153
Wat knap, breien! En beterschap voor D.

Ik zit hier ook met een zieke, Tobias is nu al een week ziek en gisteravond knapte hij helemaal af. Vanmorgen is mijn moeder naar de huisarts gegaan met hem, conclusie van de arts in opleiding; Een keelontsteking en een hele fikse ook, arm kind. Hij stinkt ook enorm uit zijn mond :X :X
Na overleg met de 'echte' huisarts belde ze nog even terug, zijn klieren in zijn nek waren wel héél erg dik, er kwam een andere penicillinekuur dan eerst verwacht en ze denken toch wel heel hard aan de bof, aan beide kanten meteen.
Donderdag moeten we ook terug met hem naar de huisarts. Ik ben zo blij dat hij de pillen doorgeslikt krijgt, zo knap van hem!
En ik dacht de hele week dat het wel meeviel :@ Hij ligt dan wel als dood vogeltje op de bank 's middags maar wil wel naar school en buitenspelen, wat beide gewoon helemaal niet lukt. Waarschijnlijk is het gistermiddag/avond omgeslagen, zijn klieren waren ook niet zo dik gister.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89184415
jeetje, Saffier. Dat is niet mis.
En inderdaad knap dat hij pillen krijgt doorgeslikt. Dat is hier toch altijd een heel gedoe.

beterschap!
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:28:03 #124
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89184931
Beterschap met tobias. Dat is niet mis!

Pillen gaan bij Fleur gelukkig tegenwoordig ook goed. Bij Maud gaat nog steeds niets goed, maar tot nu toe blijft het goed gaan, zonder extra hulpmiddelen....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 november 2010 @ 16:47:42 #125
13151 crew  Rewimo
pi_89185806
Agossie, Tobias, beterschap hoor! Christan zit ook al in de lappenmand. Die gaan we maar eens even een rustig weekendje bieden...
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:49:00 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89185865
Beterschap dan ook voor Christan. Wat een zieken allemaal. D'r gaat genoeg rond in elk geval!
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:22:45 #127
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89187377
Het is duidelijk de tijd van het jaar zeker, die met de R in de maand met zoveel zieken.
Christan ook beterschap!

Tobias heeft wat soep meegekregen van mijn moeder, 'daar word je snel beter van' zeiden we en hij heeft nu net meer op dan de hele week avondeten bij elkaar :o Zou hij zo snel op die kuur reageren???
Ylana
pi_89187451
voor Christan ook beterschap :*

zo'n kuur kan inderdaad echt meteen werken ja, dat herken ik wel :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 november 2010 @ 17:28:54 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89187611
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 17:22 schreef Saffier het volgende:
Het is duidelijk de tijd van het jaar zeker, die met de R in de maand met zoveel zieken.
Christan ook beterschap!

Tobias heeft wat soep meegekregen van mijn moeder, 'daar word je snel beter van' zeiden we en hij heeft nu net meer op dan de hele week avondeten bij elkaar :o Zou hij zo snel op die kuur reageren???
Zeker kan dat :Y En daarnaast is soep natuurlijk ook een genot als je keel pijn doet/dicht zit ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 november 2010 @ 17:31:05 #130
13151 crew  Rewimo
pi_89187692
Goed zo Tobias! :)

Christan heeft denk ik de naweeën van vorig weekend (met o.a verjaardagspartijtje). We merken aan hem dat hij erg moe is, dat heeft ongetwijfeld met zijn nieren te maken :{ Dus nu maar even kalm aan.
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:16:56 #131
37150 livelink
pi_89203938
Wat een hoop zieken, hier. Is het spugen van D. al wat minder geworden, Lily? Heeft hij inmiddels iets binnen kunnen houden?
En die arme Tobias. Hopelijk geen bof. Beterschap voor jullie.

Christan moet ook even bijkomen en dat is niet zo gek, natuurlijk. Gelukkig is het weekend.
pi_89204731
Ja, de laatste uren werd het wat minder, livelink. Hij heeft dus wel helemaal niets gegeten (2 hapjes beschuit kwamen er al weer uit dus daar heb ik het maar bij gelaten) en alleen minislokjes gedronken vandaag (nog geen beker in totaal).
De emmer is weer mee naar bed.

Morgen maar weer bekijken en hopen op een rustige nacht.
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:45:08 #133
37150 livelink
pi_89205801
Gut, ik hoop dat hij echt snel opknapt. Wat zal hij zich beroerd voelen na zo'n nacht en dag spugen. Ik hoop dat hij vannacht in ieder geval een lekkere nacht maakt. Sterkte!
pi_89205936
dankje!

en zo positief als David altijd is:

hij vond het toch een gezellige dag zo samen met mij *;
en hij hoeft morgenochtend niet te zwemmen

dus ;)
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:07:22 #135
37150 livelink
pi_89207022
Dat is inderdaad wel superlief O+
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:44:35 #136
4177 Jojogirl
pi_89209257
O+ *smelt* Veel beterschap voor hem Lily.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 november 2010 @ 08:31:52 #137
13151 crew  Rewimo
pi_89216399
David O+ Ik hoop dat je je nu beter voelt.
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:46:53 #138
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89216988
David wat is dat lief van je om te zeggen. O+
Hoe gaat het nu met de zieken?
David, Christan, Tobias en degene die evt. ook nog lekker onder een dekentje op de bank liggen?

Fleur had vanochtend een off-morning (hoop dat het geen day wordt). Ze werd al helemaal verward wakker en toen deed d'r been zeer en dat koppie stond gewoon om treurwilg-stand. Zo sneu. En ze kon ook gewoon niet onder woorden krijgen wat d'r dwars zat. Ja, dat de oppas er was en dat ik ging werken en dat d'r vader ziek in bed lag, dat klopte allemaal even niet, denk ik zo. Maar echt goed erachter komen wat dwars zit, lukte niet echt.
  † In Memoriam † zaterdag 27 november 2010 @ 11:02:04 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89218298
ik hoop dat alle zieken zich vandaag weer een beetje beter voelen :*
pi_89218365
David is zo kwiek als een vogeltje.

Kletsen, rondrennen, stuiteren. De halve boterham zit er nog in.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 november 2010 @ 11:07:19 #141
13151 crew  Rewimo
pi_89218441
Goed zo David! ^O^

Christan is ook weer redelijk levendig. Hij gaat zelfs opruimen op zijn kamer. Die moet namelijk leeg, hij wordt binnenkort geschilderd.
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:57:03 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89219742
Goede berichten dus aan het ziekenfront.

Fleur net nog gesproken aan de telefoon. Het was dus dat ze geen rekening had gehouden met de komst van oppas en het feit dat ik gezegd had dat ze warme broek aan moest doen en niet wist welke dat was. Waar kan je als kind druk om maken. Nu zat ze lekker op de grond naast de kachel te puzzelen en vanmiddag ging ze een dvd kijken.
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:17:44 #143
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89220356
Tobias voelt zich ook een stuk beter, de pillen hoefde ik net niet eens doormidden te breken, hij slikte hem zo wel door *O* de klieren in zijn nek zijn net zo groot als gister en misschien wel wat groter ook. Dikke kans op de bof dus. Hij piept ook nog wel heel snel om alles en niets, logisch natuurlijk,dus we kijken het schoolgaan nog eveb heel goed aan. Vrijdag Sinterklaasvieren en dat wil ik hem als het even kan niet ontnemen. Anders gaat hij lekker halve dagjes om te beginnen.

David wat ben je een schatje O+ Ik hoop dat jij ook snel opknapt!
Arme fleur :*
En Christan gelukkig ook weer wat beter!
Ylana
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 november 2010 @ 12:20:26 #144
13151 crew  Rewimo
pi_89220444
Allemaal weer een beetje beter dan gisteren gelukkig ^O^
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:36:59 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89227580
Och arme ziekepiekjes... :{
En Tobias de bof! :o Dat dat nog bestaat! Het klinkt zo Middeleeuws. Heb hem zelf ook gehad hoor...
Beterschap!!! :*
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:40:54 #146
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89227704
Ik ook Moonah :D en M. heeft het ook gehad. Hij is er 'gewoon' voor ingeënt dus ik ga er maar van uit dat hij de afgezwakte versie nu heeft.
En middeleeuws snap ik ook wel, ik heb het hier in de omgeving ook echt nog niet gehoord :)
Ylana
pi_89229148
Alle ziekepietjes beterschap.
De bof gaat hier momenteel rond, vooral bij ons op school zijn er best wat pubers goed ziek van.

Hier geen zieken, wel verjaardagsfeestje (naar de nieuwste harry potter en nu lekker patatjes smikkelen en ondertussen catan spelen) en morgen een sintmiddag bij opa en oma
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:32:06 #148
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89229476
Muks waar is 'hier' bij jou?
Ylana
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 november 2010 @ 17:40:09 #149
13151 crew  Rewimo
pi_89229791
Muks woont in de regio Alkmaar :)
  zaterdag 27 november 2010 @ 18:08:54 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89230761
Aha. Dan lijkt het me sterk dat het een regionale besmetting is van Tobias ;)
Ylana
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 november 2010 @ 18:21:04 #151
13151 crew  Rewimo
pi_89231092
Grote regio ;)
  maandag 29 november 2010 @ 08:49:45 #152
37150 livelink
pi_89286870
En hoe gaat het nu met de zieken? Ik kan me de bof van vroeger nog herinneren en het feit dat ik het me kan herinneren betekent vast dat ik het niet zo leuk heb gevonden. Wij hadden alle vier tegelijk de bof en daarna kreeg mijn moeder de bof. Die was pas echt ziek, ik was er gewoon bang van zo ziek was ze.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 08:59:29 #153
13151 crew  Rewimo
pi_89287018
Christan is nog steeds niet in orde. Dus die is nog een dagje thuis.

Ik heb ook de bof gehad vroeger. Geloof niet dat ik er erg ziek van was. Wèl van de waterpokken, dat heeft bij mij de meeste indruk gemaakt. Maar die kreeg ik ook pas toen ik 9 was, dus dat was vrij laat natuurlijk.
pi_89287045
Ik heb alleen de waterpokken ghad volgens mij...

Beterschap voor Christan en Tobias!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 29 november 2010 @ 09:02:18 #155
37150 livelink
pi_89287068
De waterpokken kan ik me ook nog wel herinneren, ja. Die hadden we ook alle vier tegelijk en we hadden allemaal onze eigen pot met talkpoeder, waar we de hele dag mee rondsjouwden. Goh, wat was ik trots dat ik helemaal mijn eigen pot had en helemaal zelf de verantwoordelijkheid om het te gebruiken. Ja, mijn moeder wist er altijd nog wel iets van te maken, van ons ziek zijn.
  maandag 29 november 2010 @ 09:12:11 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89287239
ik was al 25 toen ik ze kreeg, dus ik weet 't ook nog goed...
in de haak.
  maandag 29 november 2010 @ 09:26:46 #157
37150 livelink
pi_89287459
Een beetje laatbloeier dus, Trui.

Ik kwam vanochtend bij op school en zag wat Job met de letterbak had geschreven. Het was een gedicht voor Sinterklaas.

Piet is boos op Sint. Sint is ook boos op Piet. De zak is kaapot.

Van Job.

Ik zie een carriere als (duistere) kinderboekenschrijver in het verschiet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 09:30:06 #158
13151 crew  Rewimo
pi_89287510
Opvolgertje voor Paul van Loon ^O^
  maandag 29 november 2010 @ 09:31:07 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89287528
oh Job! :o

hier ging een briefje in de schoen (van Cato) met: 'Lieve Sint, Dylan is heel stout!'. :o ze hoopt dat deze jongen nou geen kadootjes krijgt...
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 09:32:02 #160
13151 crew  Rewimo
pi_89287542
Als Dylan nou maar niet net zo'n briefje over Cato in zijn schoen stopt... oO/
  maandag 29 november 2010 @ 09:33:41 #161
37150 livelink
pi_89287570
Cato :D :D

Ik zie wel een relatie met het Sinterklaasdrama van vorig jaar in de klas van Job. Sint vroeg of de kinderen allemaal wel lief waren geweest. Kindjes allemaal wijzen naar Job. "Hij niet, Sinterklaas". En vervolgens gingen ze allemaal in geuren en kleuren aan Sinterklaas vertellen hoe stout Job wel niet was. Ik denk dat Sinterklaas deze vraag dit jaar niet meer gaat stellen.
  maandag 29 november 2010 @ 09:33:55 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89287578
oh! Nou, da's ook lekker. :o Wat vervelend eigenlijk dat ze zoveel last van hem heeft dat ze hem zélfs geen kadootjes gunt. :{
Hier worden wel laarzen gezet. Het liefst twee. Blijkbaar was ik gister nogal uit mijn slof geschoten want ik hoorde een verheugd: Als je een appel in je schoen doet krijg je veel meer snoep! w/ *O*
pi_89287620
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:33 schreef livelink het volgende:

Ik zie wel een relatie met het Sinterklaasdrama van vorig jaar in de klas van Job. Sint vroeg of de kinderen allemaal wel lief waren geweest. Kindjes allemaal wijzen naar Job. "Hij niet, Sinterklaas". En vervolgens gingen ze allemaal in geuren en kleuren aan Sinterklaas vertellen hoe stout Job wel niet was. Ik denk dat Sinterklaas deze vraag dit jaar niet meer gaat stellen.
a gos, wat sneu!!

Amber was zaterdagochtend boos/verdrietig. Er zaten alelen amar kruidnoten in haar schoen en geen cadeautje... Uitgelegd dat ze niet a.tijd maar cadeautjes krijgt omdat er meer kindjes zijn die hun schoen gezetn hadden.. mevrouw nam er niet echt genoegen mee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 09:39:02 #164
13151 crew  Rewimo
pi_89287671
quote:

Oh ja, dat herinner ik me nog. Dat was niet zo handig :+
  maandag 29 november 2010 @ 09:42:05 #165
37150 livelink
pi_89287732
Heb je wel eens met de ouders van dat jongetje gesproken, Trui? Ik vind het zelf heel moeilijk om met ouders te praten wiens kind last heeft (gehad) van Job, maar het helpt wel is mijn ervaring.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 09:43:17 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89287759
Toch apart wat Sinterklaas allemaal teweeg brengt in de hoofden van kinderen... Isa heeft dit jaar gelukkig geen last van Sinterklaasstress, vorig jaar was ze echt van slag erdoor. Het enige wat ze dit jaar constateerde was dat jongetjes stouter waren dan meisjes, waar ze dat nou vandaan heeft?

Ik hoop dat Sint dit jaar begint met vertellen hoe goed Job het doet, ik hoor de laatste tijd zulke fijne verhalen over wedstrijdzwemmen, een juf die het wel begrijpt enzo. Dat mag ook wel eens hardop bevestigd worden in de klas :)

Ik kan me de bof, rode hond en roodvonk nog herinneren. Waterpokken ook, maar dan bij mijn zusje, ik weet niet meer of we die tegelijk gehad hebben.
  maandag 29 november 2010 @ 09:59:52 #167
37150 livelink
pi_89288175
Jongetjes zijn volgens mee ook stouter dan meisjes. Of in ieder geval drukker. Ik verwacht dit jaar geen gekke dingen met Job en Sinterklaas. Vorig jaar had hij ook net echt in die periode alleen maar hele stoute dingen gedaan, dus het lag vers in het geheugen van de kinderen. Dit jaar gaat het veel beter.

En de juf van dit jaar zou tegen de Sint zeggen dat natuurlijk de kinderen ook wel eens stout zijn, maar dat dat helemaal niet erg is en dat Sinterklaas zich daar niet druk over hoeft te maken. Dat doet de juf zelf wel. Tenminste, zo schat ik haar in en dat zou ik zelf ook zeggen, geloof ik.

Rode hond en roodvonk klinken heel erg eng vind ik. Die heb ik ook niet gehad.
  maandag 29 november 2010 @ 10:04:17 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89288288
quote:

Ik zie wel een relatie met het Sinterklaasdrama van vorig jaar in de klas van Job. Sint vroeg of de kinderen allemaal wel lief waren geweest. Kindjes allemaal wijzen naar Job. "Hij niet, Sinterklaas". En vervolgens gingen ze allemaal in geuren en kleuren aan Sinterklaas vertellen hoe stout Job wel niet was.
Oh wat rot! :o Ik schiet daar helemaal van vol. Ik hoop van harte dat Sint en juf daar dit jaar goed op anticiperen.
  maandag 29 november 2010 @ 10:07:08 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89288367
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:42 schreef livelink het volgende:
Heb je wel eens met de ouders van dat jongetje gesproken, Trui? Ik vind het zelf heel moeilijk om met ouders te praten wiens kind last heeft (gehad) van Job, maar het helpt wel is mijn ervaring.
Ach Livelink toch. :* Wat lijkt me dat een naar gevoel. Voel je je erop aangekeken door andere ouders?
Het zou zo fijn zijn als volwassenen de kinderen zouden helpen Job wat meer credits te geven. Onderscheid maken tussen 'kind' en 'gedrag'. Hoewel dat voor kinderen natuurlijk nog veelal samengaat. Maar dat er dan iig wordt gewezen op de leuke dingen van Job.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 10:07:17 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89288372
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:59 schreef livelink het volgende:
Jongetjes zijn volgens mee ook stouter dan meisjes. Of in ieder geval drukker. Ik verwacht dit jaar geen gekke dingen met Job en Sinterklaas. Vorig jaar had hij ook net echt in die periode alleen maar hele stoute dingen gedaan, dus het lag vers in het geheugen van de kinderen. Dit jaar gaat het veel beter.

En de juf van dit jaar zou tegen de Sint zeggen dat natuurlijk de kinderen ook wel eens stout zijn, maar dat dat helemaal niet erg is en dat Sinterklaas zich daar niet druk over hoeft te maken. Dat doet de juf zelf wel. Tenminste, zo schat ik haar in en dat zou ik zelf ook zeggen, geloof ik.

Rode hond en roodvonk klinken heel erg eng vind ik. Die heb ik ook niet gehad.
Als ik het zo hoor, dan is de juf echt een hele goede voor Job, Ik hoop dat dat zo blijft :)

Op zich stellen die ziektes ook niet echt veel voor, rode hond is alleen redelijk gevaarlijk als je zwanger bent. En ik heb dat masker aan roodvonk overgehouden :P Als ik ziek ben, dan heb ik zo'n mooie witte driehoek rond mijn mond.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 10:09:39 #171
13151 crew  Rewimo
pi_89288429
Ik kan me nog herinneren dat ik rode hond had en dat mijn tante toen zwanger was. En dat ik daarom voor een of ander onderzoekje naar het ziekenhuis moest. Waarschijnlijk om vast te stellen of het echt rode hond was of zo, ik weet niet meer wat ze toen gedaan hebben, alleen dat ik ernaartoe moest.
  maandag 29 november 2010 @ 10:10:47 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89288457
Nou, rode hond is toch niet zo onschuldig? Kan toch invloed hebben op de vruchtbaarheid van meisjes of juist jongens, dat ben ik even kwijt...
En een masker overghopuden aan roodvonk... :o Jeetje zeg! Niet dramatisch wrs, maar toch...
  Licht Ontvlambaar maandag 29 november 2010 @ 10:11:24 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89288473
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:10 schreef Moonah het volgende:
Nou, rode hond is toch niet zo onschuldig? Kan toch invloed hebben op de vruchtbaarheid van meisjes of juist jongens, dat ben ik even kwijt...
En een masker overghopuden aan roodvonk... :o Jeetje zeg! Niet dramatisch wrs, maar toch...
Dat was de bof toch?

Alleen al ik ziek ben Moonah, dus ipv van een heel wit of heel rood hoofd, heb ik een mix dan ;)
  maandag 29 november 2010 @ 10:11:47 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89288480
Ik ga nu googlen Sjeen. ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 10:12:14 #175
13151 crew  Rewimo
pi_89288488
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:11 schreef Sjeen het volgende:
Dat was de bof toch?
Ja, dat is de bof. Rode hond is gevaarlijk voor ongeboren kinderen (zie prinses Christina's oogproblemen)
  maandag 29 november 2010 @ 10:12:35 #176
37150 livelink
pi_89288500
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ach Livelink toch. :* Wat lijkt me dat een naar gevoel. Voel je je erop aangekeken door andere ouders?
Het zou zo fijn zijn als volwassenen de kinderen zouden helpen Job wat meer credits te geven. Onderscheid maken tussen 'kind' en 'gedrag'. Hoewel dat voor kinderen natuurlijk nog veelal samengaat. Maar dat er dan iig wordt gewezen op de leuke dingen van Job.
Ja, dat gebeurt met de ouders die met ons komen praten hierover. Die wijzen Job niet helemaal af, maar wel op sommige punten zijn gedrag. En het feit dat wij dan contact hebben met die ouders geeft ook weer een signaal aan de kinderen. Job heeft vorig jaar een kindje echt fysiek erg pijn gedaan op school. We werden natuurlijk al gebeld door school, maar die moeder belde ons ook op en vroeg of ze diezelfde dag nog langs mocht komen. Dat kon en we hebben met haar gepraat en zij heeft ook met Job gepraat en en dat heeft zo enorm geholpen. Ik vond dat ook heel knap van haar, ik weet niet of ik het zelf zo zou hebben gedurfd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 10:14:21 #177
13151 crew  Rewimo
pi_89288539
Wat goed livelink! Praten kan al zoveel duidelijker maken ^O^ Als jij hun kunt uitleggen waarom Job iets doet, scheelt dat waarschijnlijk al heel veel qua begrip bij andere ouders.
  maandag 29 november 2010 @ 10:16:59 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89288619
Ah, bof en rode hond door elkaar gehaald.

Livelink, ik vind het van jullie ook knap hoor, dat je met ouders in gesprek gaat. Vaak helpt praten al heel veel. Maar vaak wordt er gepraat óver (met anderen dus) ipv mét. En dat helpt dus helemaal niet. Daarom lijkt het me ook goed als je zelf het initiatief zou durven nemen, als er iets gebeurd is. Hoe lastig ook. Het klaart de lucht en het zorgt ervoor dat je elkaar gewoon zonder schaamte en bijgevoelens onder ogen kunt komen. Plús, en dat lijkt me het belangrijkste, dat Job er baat bij heeft. Denk ik. Hoop ik. ;)
  maandag 29 november 2010 @ 10:22:52 #179
37150 livelink
pi_89288771
Ja, dat zou inderdaad nog beter zijn, dat ik zelf de eerste stap durf te zetten. Dat vind ik wel heel erg moeilijk. Maar goed, zoals vorig jaar is het dit jaar nog niet geweest (afkloppen!!)
  maandag 29 november 2010 @ 10:25:57 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89288856
ach gos, job, ik herinner me het verhaal nu weer ja. :{ vreselijk!
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:42 schreef livelink het volgende:
nee, ik heb 't er met hen nog niet over gehad. ik vind 't lastig, het is best een leuk kereltje hoor, ik ben wel eens hulpmoeder en hij zit in cato's groepje, dus ik maak hem dan ook mee en mag 'm wel eigenlijk. heel spontaan maar ook behoorlijk ondeugend. cato kan erg slecht tegen zijn geplaag en drukdoenerij. ik hoor van anderen ook wel dat ze daar last van hebben. maar ik weet niet goed wat ik daarover tegen z'n ouders zou moeten zeggen. ik heb wel tegen cato gezegd dat sinterklaas alle kinderen lief vindt, ook als ze wel eens ondeugend zijn, dus dat dylan ook vast wel wat zal krijgen.
in de haak.
  maandag 29 november 2010 @ 10:44:32 #181
37150 livelink
pi_89289379
Ja, het is natuurlijk lastiger als je geen hele concrete aanleiding hebt. Ik vind het zo sneu ook voor Cato. Het vreet dus behoorlijk aan haar, gezien het briefje.
  maandag 29 november 2010 @ 11:37:51 #182
37150 livelink
pi_89291079
Katja en Job hebben gisteren meegelopen in de RunForPolio in Soesterberg.

Hier hun aktiefoto's

Het was wel koud :X
  maandag 29 november 2010 @ 11:39:57 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89291148
wat stoer! ^O^ hoe ver hebben ze gelopen?
in de haak.
  maandag 29 november 2010 @ 11:51:42 #184
37150 livelink
pi_89291568
Helemaal niet ver hoor, 600 meter was het. Hun vader heeft 10 km. gelopen, maar ik ben na de 600 meter naar huis gegaan met de kinderen. Ik zag het niet zitten om in de kou nog dik een uur te moeten wachten. We moesten al lang genoeg wachten voordat de kinderen aan de beurt waren. In die periode moest ik ze om-en-om moed inpraten om ondanks de kou toch maar mee te doen. Ik was compleet gesloopt en dat voor dik 2 minuten (Job) en 3 minuten (Katja) rennen ;)
Het viel voor mij wel een beetje in de categorie eens-maar-nooit-weer. Of anders alleen met een lekker zonnetje erbij.
  maandag 29 november 2010 @ 11:53:32 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89291635
Wel stoer dat gelopen hebben. En die kou, dat kan ik me goed voorstellen. Volgend jaar ergens in juni :D
  maandag 29 november 2010 @ 12:00:08 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89291901
ik vind 't ook een hele prestatie. zowel van hen als van jou. :) ^O^
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 12:06:02 #187
13151 crew  Rewimo
pi_89292085
Ja, goed gedaan van jullie allemaal ^O^

Christan gaat op oudjaarsdag 3 km lopen. Ze oefenen nu elke zondagmorgen. Dat was ook kkkkkoud gisteren...
  maandag 29 november 2010 @ 12:07:07 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89292114
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:00 schreef trui het volgende:
ik vind 't ook een hele prestatie. zowel van hen als van jou. :) ^O^
Nou, dat dus!
En je man is gewoon gek. :P
  maandag 29 november 2010 @ 12:13:17 #189
37150 livelink
pi_89292319
Dank jullie wel voor de complimenten. Eindelijk erkenning *O*

Christan ook al zo sportief; 3 km. is inderdaad andere koek. Daar moet wel voor geoefend worden, ja. Is het ook voor een goed doel, Rewimo?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 november 2010 @ 18:13:30 #190
13151 crew  Rewimo
pi_89307278
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:13 schreef livelink het volgende:
Dank jullie wel voor de complimenten. Eindelijk erkenning *O*

Christan ook al zo sportief; 3 km. is inderdaad andere koek. Daar moet wel voor geoefend worden, ja. Is het ook voor een goed doel, Rewimo?
Nee dat niet, maar elk jaar met oudjaar hebben ze hier in het dorp een blijkbaar zeer beroemde Sylvesterlauf. En daar doet zo'n beetje iedereen aan mee :D De jongens van Christans elftal lopen de 3 kilometer.
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 08:47:58 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89331494
wij waren gisteravond op een informatieavond voor een school voor voortgezet onderwijs.
mijn eerste reaktie: moet ik mijn jochie in dit megagebouw los gaan laten? -O- :o
o man, ik ben dr nog zo niet aan toe :'(
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 08:49:01 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89331519
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 08:47 schreef lady-wrb het volgende:
wij waren gisteravond op een informatieavond voor een school voor voortgezet onderwijs.
mijn eerste reaktie: moet ik mijn jochie in dit megagebouw los gaan laten? -O- :o
o man, ik ben dr nog zo niet aan toe :'(
mijn moeder had dat gistermiddag ook al. toen ik vertelde dat ik erheen moest was haar reaktie ook al : ach hij is nog zo klein...
nou, veeg me maar op

sorry, ik wou wijzigen, maar het werd quoten :@, kluns die ik ben :@
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:54:43 #193
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_89331624
't Komt allemaal goed lady-wrb. Voor je het weet is hij gewend, en ben jij er ook aan gewend. :Y
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 november 2010 @ 08:57:19 #194
13151 crew  Rewimo
pi_89331678
Dat wennen gaat echt snel inderdaad. Gelukkig maar. Christan voelde zich al snel helemaal thuis op school. En hij was echt de allerjongste daar, met zijn (toen nog) 9 jaar.
  dinsdag 30 november 2010 @ 08:57:20 #195
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89331680
Lady, dat gaat echt zo snel wennen. :* Mijn kleine is nu al alsof het nooit anders geweest is.
En het was rapport-tijd alweer! *O* Damn! zo'n mooi lijstje. >:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 november 2010 @ 08:58:40 #196
13151 crew  Rewimo
pi_89331699
Spuug en buuv, hoe gaat het met jullie brugpiepers, goed begrijp ik? :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 30 november 2010 @ 09:02:05 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89331752
ik geloof dat het hier het beste thuishoort ..

tijdens het laatste bezoek van mijn dochter (12 jr) :

zij: oh ik het trouwens uitgemaakt met *naam* hoor mam
ik: oh? hoezo dan?
zij: nou hij had nog een meisje en dat vond ik niet leuk
ik: en jij vind dat erg? je hebt zelf in je msn staan dat je verkering hebt met twee jongens .. wat gij niet wil dat u geschiedt, doet gij ook een ander niet ..
zij: ja maar ...
ik: Nee, je kan het hem niet kwalijk nemen, je doet zelf precies hetzelfde, en denkt dat jouw vriendjes dat niet erg vinden?
zij: *stil*

Stiekem moest ik lachen, maar hoe leg je zo'n kind in godsnaam uit wat vreemdgaan is? Ze is bekend met de bijbel, maar om dit nou direct als overspel te betitelen om echt tot haar door te dringen vind ik te ver gaan :{
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 november 2010 @ 09:12:39 #198
13151 crew  Rewimo
pi_89331968
Vreemdgaan vind ik wel een zwaar woord hoor, voor een 12-jarige ;) Maar je kunt haar natuurlijk wel vertellen - zoals je nu hebt gedaan - dat verkering met 2 jongens tegelijk niet de bedoeling is.
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:50:39 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89332808
Ik vind dat je het goed heb opgelost. Door aan te geven dat het neit echt 'normaal' is en zeker gezien haar eigen reactie, klopt het dus wel.

Sterkte Lady, het zal vast wennen - alleen moet ik er nog niet aan denken dat het mij ook gaat gebeuren over nog heeeeeeeeeeeel veeeel jaren.....
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:53:18 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89332855
Tobias is vandaag weer naar school, het is waarschijnlijk toch geen bof, daarvoor zijn zijn klieren niet dik genoeg, en ze zijn al zo dik nu :X Morgen moeten we weer op controle bij de huisarts. Even kijken hoe het vanmorgen gaat op school anders blijft hij vanmiddag weer thuis.
De juf waarschuwde me dat ze de strooipiet vannacht verwacht, nu kan ik nog wat suikervrij strooigoed school binnen smokkelen :D .

Lady-wrb, ze worden écht te snel groot he? :*

livelink wat een end rennen in die kou! Stoer! Ook 600 meter ja :Y

DJMO ik zou het hierbij laten. Ik had het ook ongeveer zo uitgelegd.

Hoe is het met de andere zieken? David? Christan? Fleur?
Ylana
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 november 2010 @ 09:55:27 #201
13151 crew  Rewimo
pi_89332909
Christan is weer naar school vandaag :) Hopelijk houdt ie het vol. Vanmorgen was hij in elk geval goed te spreken :D
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:56:04 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89334541
Fijn dat het geen bof lijkt te zijn. Hoop dat Tobias het leuk heeft vandaag op school.

Fleur is ook weer naar school. Die hoest wel nog flink, maar heeft geen koorts en slaapt goed. Maud is ook weer volop aan het genieten en vroeg vanochtend vol verbazing of ze echt naar school mocht toen ik zei dat we zo zouden gaan... mama ik ook???

F. is wel ziek en dat heeft ook zijn weerslag op de kinderen. Ze kunnen toch minder hun energie kwijt als ze thuis zijn. Dat is wel te merken, gelukkig zijn ze de meeste tijd op school of bij de oppas dus hij heeft maar ca. 2 uur per dag last van ze.
pi_89348166
Spannend he Lady, hier vergelijkbare gevoelens. Kind is er hier duidelijk wel aan toe maar ik....
Wij hebben de komende maanden ook ouder-info avonden, doe-middagen en open dagen
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:53:06 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89348403
Ooooh en ik ben helemaal vergeten om op te scheppen over het mooie rapport dat ze had :@

Dus dat doe ik alsnog!

Een 8,5 voor rekenen en een 10 voor spelling. Dat waren de cijfers. De rest was of een voldoende of een goed! En het mooiste vond ik de omschrijving die de juf haar gegeven had: vrolijk! Dat is toch wel iets waar je trots op mag zijn....en gelukkig is ze dat ook. :D En ik, ik was natuurlijk super blij voor d'r en uiteraard ook trots.

En in het kader van goede berichten.... de vakantie is goed gekeurd. We kunnen dus half januari even op adem komen. En met de juf hebben we afgesproken dat Fleur huiswerk meekrijgt. Gelukkig vind ze dat alleen maar leuk. Dus dat scheelt weer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 november 2010 @ 16:56:20 #205
13151 crew  Rewimo
pi_89348553
Wat een prachtrapport zeg ^O^ Hartstikke goed. En fijn dat jullie op vakantie kunnen, geniet er maar lekker van :)
  woensdag 1 december 2010 @ 09:17:55 #206
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89374104
Dankje...

En postte ik gisteren nog dat ze naar school was, vanochtend is ze met F. naar de dokter en blijft ze in elk geval vandaag thuis. Gisteren klagen over hoofdpijn en toch ook weer verhoging. Het blijft rommelen.
pi_89420910
Chaca beterschap met je meisje :*

Wij zijn vanmorgen half bevroren tijdens het wachten op de sint.
Wel leuk om te zien die gespannen gezichtjes. Kim met de fleece pietenmuts.
Sint kwam aan in een jeep van het leger. Kim was erg gespannen. Ben heel benieuwd hoe het is gegaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 11:00:41 #208
13151 crew  Rewimo
pi_89421304
Sint is altijd spannend hè. Ik hoop dat ze het leuk vindt, Ingrid :)
  donderdag 2 december 2010 @ 13:03:06 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89425477
Ze is weer naar school maar heeft wel AB gekregen. Alles hangt er tegenaan. Bijna oorontsteking, bijna voorhoofdholteonsteking. En omdat ze dus elke keer die verhoging heeft, wilde de HA toch een kuurgeven.

Ben benieuwd hoe ze het gehad heeft. Sint is altijd zo ontzettend spannend. Wij zijn morgen aan de beurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 13:05:35 #210
13151 crew  Rewimo
pi_89425542
Wat vervelend chaca. Als de AB nu maar eens goed zijn werk doet en ze er grondig vanaf komt. Dat gekwakkel is ook niks. Beterschap voor haar!
pi_89427384
Ik hoop dat de AB snel helpt!

Kim heeft het heel leuk gehad. Ze hebben pepernoten gehad van de pieten, gedanst en gezongen. Ze heeft nog een taaipop versierd, alleen de "lijm" vond ze maar niks. :D
En het cadeautje was een tas in haar lievelingskleur. Echt een leuk, goed cadeau wat precies bij haar past. Ze hadden ook nog een hoed gemaakt en die moest voor de sint op en sint vond het mooi zei ze.
pi_89433689
De foto's van het sintfeest staan op de site, en wie zie je op de foto staan als de sint aankomt. Juist! Ikke! :D
Kim vond dat wel erg leuk. Zelf is ze amper te zien.

[ Bericht 12% gewijzigd door _Ingrid_ op 02-12-2010 16:56:54 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 20:54:31 #213
37150 livelink
pi_89447661
Fijn dat het zo goed ging met Kim. Wanneer is nu dat pepernotenconcert en weet je al wat je daarmee gaat doen?

Fleur, beterschap. Dat overal tegen aan hangen is slopend. Blijf je zelf nog een beetje overeind, Chacama met al die zieken van de laatste weken?
pi_89448913
Livelink, ik dacht dat ik het al had gezegd, maar niet dus.
Dat was dinsdag. Het was volgens de juffen wel erg massaal, maar wel geslaagd.
Kim vond het erg leuk en heeft lekker gedanst.

Dan hebben we nog pakjesavond zondag. Maandag is ze jarig, doen we dan niet veel aan, dinsdag trakteren.
Vrijdag haar 1e feestje, zaterdag K3! (17.00 pas) en zondag vieren we de verjaardagen. (Tyler is van 8 dec)
En dan is het rust!
  donderdag 2 december 2010 @ 21:24:57 #215
37150 livelink
pi_89449506
Wat een druk programma voor jullie, zeg! Fijn dat het pepernotenconcert zo goed is gegaan en dat ze het ook zo leuk heeft gevonden. Want dat is uiteindelijk toch het belangrijkste.

Katja mocht dit jaar een surprise maken voor school. Ik had me er al best een beetje op verheugd om haar te helpen. Vorige week maandag had ze lootjes getrokken en hebben we meteen 's middags het cadeautje gekocht en toen ze dinsdag thuiskwam van de BSO had ze de surprise al af. Had ze daar gemaakt met wat hulp van de leidsters. En donderdag kwam ze thuis van BSO en toen had ze ook haar gedicht af. Dus behalve de cadeautjes en het afleveren van de surprise op school, hebben wij er helemaal niks aan gedaan. Aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant ook wel lekker dat ze het allemaal zo zelfstandig op heeft gepakt. En het is ook echt helemaal haar eigen maaksel geworden, dat is wel erg leuk.
pi_89462870
Wat heerlijk al die sint perikelen maar toch ben ik blij dat de beste man snel weer weg gaat.
De kids hier hebben er weinig last van maar op mijn eigen school des te meer. Dat in combi met die sneeuw...ik wens voor 5-12 warm water regenbuien..

De surpises hebben ze hier samen met ons gemaakt de gedichten zelf, dat was mijn grote verbazing het rolde er zo uit.

Livelink *; voor vandaag, voor Job
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:08:01 #217
37150 livelink
pi_89464238
Dank je Muks. Het begon al slecht helaas. Sinterklaas sliep in school en alle kinderen moesten stil zijn. Dat werkt als een rode doek op een stier voor Job, dus die begon te schreeuwen dat hij niet stil ging zijn voor die stomme Sint.

De juffrouw had een kring gemaakt in de klas, maar had voor Job zijn eigen tafeltje gewoon laten staan. Dus Job mocht gewoon aan zijn eigen tafel zitten en hoefde niet in de kring. Dat kalmeerde hem gelukkig weer. Ik ben snel weggegaan, terwijl Job met de letterbak een gedicht voor Sinterklaas ging maken. Ik zal blij zijn als het 12.00 is en dat is nog maar licht uitgedrukt.

en ik hoop dat Sint het gedicht niet te zien zal krijgen, het zal wel niet zo vleiend zijn voor de beste man
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 december 2010 @ 09:45:31 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89465028
Toch proef ik iets positiefs in je verhaal Livelink :) Het feit dat juf rekening houdt met Job en dat Job zelf toch ook redelijk snel kalmeert doordat er rekening met hem gehouden wordt. En wat de Sint betreft, als het een echte vent is (soms twijfel ik eraan :') ) dan kan hij ook wel omgaan met gedichten die niet zo vleiend zijn ;)

Ik heb weer staan kijken vanmorgen, denk wel dat het voor Isa het laatste jaar echt geloven zal zijn. Toch wel weer lief, zo'n glinsteroogjes en rode wangetjes onder een pietenmutsje...
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:13:10 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89465809
hier geloven de meesten in groep 4 nog wel, zelfs in groep 5 zijn er nog een aantal diehards hoorde ik. ik heb ook even staan kijken, naar het binnenhalen van de sint. O+ dit jaar stonden de oudste kinderen buiten, en de kleinere kinderen vormden binnen een haag, dus iets minder te zien voor ons. maar wel fijn met die kou.

livelink, ik vind 't ook wel mooi om te lezen dat die aanpassing voor job (dat hij 'gewoon' aan z'n tafel kon gaan zitten) gemaakt is en dat 't blijkbaar wel goed werkt. hopelijk is de rest van de ochtend relatief rustig verlopen voor 'm.

willem wilde graag als een echte zwarte Piet naar school. gisteravond bij de kijkavond ook al, en nu weer. dus goed donker geschminkt, want een piet was ie al... :+
in de haak.
  vrijdag 3 december 2010 @ 10:37:25 #220
37150 livelink
pi_89466465
In de klas van Katja geloofde echt de meerderheid nog volop in groep 4 en ik begreep dat er in groep 5 ook nog best een aantal kindjes zijn die geloven. Maar de leeftijden lopen ook wel uiteen. Katja wordt over 3 weken 9 jaar en er zijn kinderen in haar klas die net 8 jaar zijn geworden. Logisch dat die nog geloven. Volgens mij is het ook echt de leeftijd die de scheidslijn aangeeft en niet zozeer de groep.

Leuk dat Willem als Zwarte Piet wilde gaan. Ik heb ook nog Zwarte-Piet kleertjes, maar die zijn dit jaar niet uit de kast gekomen. Dus die gaan op de stapel om weg te doen.

Ik ben net stiekem weer even langs school gelopen (ik zat toch niet rustig binnen) en sprak wat hulpouders die buiten stonden te roken. Sint was alle klassen al rond geweest en die ouders hadden niks bijzonders gehoord of gezien van Job. Kennelijk gaat het dus goed. Ik ben wel behoorlijk opgelucht nu.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 december 2010 @ 15:06:33 #221
13151 crew  Rewimo
pi_89477405
O, dat klinkt goed livelink, het lijkt erop dat het goed is gegaan dus ^O^
  Licht Ontvlambaar maandag 6 december 2010 @ 09:27:59 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89577800
Iedereen een leuk sinterklaasweekend gehad? Hier was het in elk geval geslaagd :D

We hebben zaterdag lekker uitgeslapen, wat boodschappen gedaan en aangeklooid. Tegen het eind van de middag naar de stad gegaan om even wat te drinken. De buurvrouw heeft toen de kadootjes thuis op tafel gelegd. Met als gevolg een stuiterende Isa bij thuiskomst :P 's avonds nog lekker ordinair gegourmet... En zondag een pyjamadag gehouden, uren bezig geweest op de school van playmobil in elkaar te zetten. Dat ding is huge :o Maar ze is er echt zo blij mee! En de mini loco is ook een goede zet, ze heeft al drie bladzijden uit het heksje boekje (leesoefeningen) en drie uit het rekenboekje gedaan :P

En we hebben samen erwtensoep gemaakt :P
  maandag 6 december 2010 @ 09:38:45 #223
37150 livelink
pi_89577954
Dat klinkt als een superweekend, Sjeen. Fijn dat het allemaal zo leuk was en samen erwtensoep maken klinkt als een heel goed idee voor een verloren zondag. Die ga ik op mijn lijstje zetten.
  maandag 6 december 2010 @ 09:43:17 #224
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89578022
Wij hadden ook echt een heel geslaagde sinterklaas O+ Kindjes enorm verwend en Tobias was zo vrolijk en gezellig en lief O+ Hij heeft oa en tafeltent gekregen waar hij helemaal verzot op is, bijna al zijn kado'tjes liggen nu in zijn tent of hut hoe hij het zelf noemt. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's!
Ylana
  Jubileum moderator dinsdag 7 december 2010 @ 10:15:41 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_89623704
Evenstar heel veel succes en sterkte vandaag :* Ik hoop dat je meisje snel weer opknapt als die krengen er eindelijk uit zijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:21:34 #226
3011 E.T.
pi_89625422
Klinkt goed, Sjeen! :) Die school is echt een crime om in elkaar te zetten.. maar hij is wel heel leuk :Y

Arwen en Evenstar, sterkte vandaag! :*
pi_89632246
Evenstar alsnog sterkte vandaag.

Mijn meisje is sinds gisteren al weer 5! *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 december 2010 @ 15:18:40 #228
13151 crew  Rewimo
pi_89633933
Gefeliciteerd, Ingrid *O* Hoe gaat het met de verjaardags- en Sintstress? Zakt het al een beetje nu?

Evenstar en Arwen, sterkte! :*
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:25:18 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89634216
Kim alsnog gefeliciteerd!

Arwen en Evenstar, sterkte :*

Hier ook een geslaagde sinterklaasmiddag. De domme piet had de cadeaus bij de buurman in de schuur gezet... Cadeautjes ware een hit en vooral het spelletje 2% vinden allebei de meiden super. Wat ze jammer vinden is dat er geen sterren te zien zijn, want de telescoop die ze gehad hebben, is dus nog niet uitgetest.

Fleur is goed aan de beterende hand inmiddels dus de AB doet zijn werk. Maud is redelijk te hebben, maar heeft toch nog echt last van het schoolleven. We houden vol en tellen af....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 december 2010 @ 17:29:54 #230
13151 crew  Rewimo
pi_89639241
We waren net bij de dokter en Christans nieren zijn helemaal in orde *O* Veel blijven drinken en veel sporten was het advies en we hoeven niet meer terug te komen :)
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:39:32 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89648032
Thanks allemaal O+

Het gaat relatief goed hier gelukkig, mijn stoertje O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 december 2010 @ 21:01:31 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89649323
Veel ijsjes eten :Y
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:17:45 #233
37150 livelink
pi_89650367
Goed nieuws dus, Evenstar :Y
Hou je het waken nog een beetje vol, of heb je toch nog hulp gekregen. Sterkte vannacht in ieder geval.

Ook al goed nieuws voor Christan *O*
Fijn Rewimo!

En Ingrid nog gefeliciteerd met de verjaardag van Kim. Hoe ging het feestje waar Kim naartoe mocht?
pi_89650816
Christan, goed nieuws!!

nog gefeliciteerd met je mooie dochter, Ingrid :)

ik heb even gemist wat er met Arwen is dus even terugzoeken..
pi_89673393
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:18 schreef Rewimo het volgende:
Gefeliciteerd, Ingrid *O* Hoe gaat het met de verjaardags- en Sintstress? Zakt het al een beetje nu?
Een beetje. Vandaag is Tyler jarig en daar is ze ook wel mee bezig. (hij is weer terug van een paar dagen ziekenhuis, afgelopen dagen waren wat raar)
Vrijdag heeft ze haar feestje, zaterdag gaan we om 17.00 naar K3 en zondagmiddag vieren we hun verjaardag. En ergens tussendoor moet ik nog taart bakken :o

Fijn nieuws voor Christan!
pi_89673543
nog geen Arwen-nieuws dus. Ik hoop maar dat ze uiteindelijk toch opgenomen is en dan zonder reactie, maar gewoon uit voorzorg.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 december 2010 @ 13:28:23 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89673867
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:19 schreef mefke79 het volgende:
nog geen Arwen-nieuws dus. Ik hoop maar dat ze uiteindelijk toch opgenomen is en dan zonder reactie, maar gewoon uit voorzorg.
Nee hoor ze is gewoon thuis gekomen, en ze doet het hartstikke goed O+
Ze heeft wel reactie op de narcose gehad, maar das gecontroleerd en gecontroleerd en medisch was t dus ok en mocht ze mee naar huis, en dat gaat ansich op t slapen na heel goed.
Ze pakt nu zelf drinken met het spuitje wat een goed teken is *O*
Temp blijft onder de 38.5 ze heeft niet gespuugd of andere nare complicaties gehad.
Ze heeft wel wat eczemerige huid en nog blaren en dikke lippen, maar dat moet wegtrekken.
En dan is het voor dat stoere meiske toch fijner als je egwoon lekekr thuis met wat tv kunt bij komen.
En de niet slapen gaat eigenlijk bijzonder goed af n toe inkak momentjes en dan ga ik bewust wat actiefs doen.

ik zal zo wel ff post maken over de dag zelf want wat een ziekenhuis O+ _O_ *O* echt hulde aan alle hulp en verzorging en zulks!
  woensdag 8 december 2010 @ 13:29:17 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89673907
Eerst even ingrid en djeez proficiat nog met kim en tyler *O*
waarom lag hij in het zkh?
pi_89674321
zie peutertopic.

Heftig voor Arwen. Gelukkig geen nare complicaties! Fijn dat ze thuis is. :*
pi_89674615
Evenstar, gelukkig! En fijn dat het ziekenhuis zo fijn was ;)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 december 2010 @ 14:05:32 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89675313
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:47 schreef mefke79 het volgende:
Evenstar, gelukkig! En fijn dat het ziekenhuis zo fijn was ;)
:D ja echt terwijl jaren terug het elkerliek toch een slechte nama had, maar echt O+ _O_
  woensdag 8 december 2010 @ 14:07:07 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89675367
's Ochtends vroeg op tijd vertrokken op de fiets naar het ziekenhuis.
Daar aangekomen werden we hartelijk begroet en naar de kamer gebracht.
Kamertje met nog 3 andere kindjes ( 2 maal die waren er maar heel kort ) en nog een ander kindje wat we kenden van de instructiefilm, ook amandelen eruit.

haar bedje :

Schortje aan en wachten maar om 10 over 8 werden we naar boven gebracht.
Mama een apenpakkie aan en wachten tot ze ons kwamen halen.
Toen kwam er een andere kno arts aan oh keel en neus amandelen.
Ik was verbaasd want ze zouden alleen keel doen, maar goed 2 vliegen in een klap, scheelt weer een pak ellende kunnen die amandelen ook niet gaan vervelen :+.
Het team van anesthesie en de 2 KNO artsen! was super lief en leuk met haar O+ echt geweldig _O_ Helaas ging het infuusnaaldje zetten mis wegens lastig te vinden en ook nog eens rollende aderen :X
Maar stoer als ze is heeft ze ondanks de traantjes van de schrik zich kranig gehouden, en zelfs gekeken :o
Narcose erin en weg was ze..

Om mezelf vervolgens half uur te verbijten en te zenuwlijden
En mocht ik weer bij haar, waar ze wakker aan het worden was van de narcose.
Dat vond ik zelf een heel naar gezicht, haar zo hulpeloos vol pijn en verwarring en angst.
Ze heefthelaas wel op de narcose gereageerd op de propofol daar zit soja olie in, en die valt normaliter onder de grens en reageert daar eigenlijk geen mens op , maar ja uitzonderingen moeten er zijn.
En dan krijg je dit :

Lolo ferrari lips :X

Gelukkig zakte het ook vrij snel allemaal weg ze zijn nog wel wat dikkig en blaren er op maar medisch gezien was het helemaal op orde

Werd het op het einde van de dag.

En is ze echt heel goed gemonitord
Dus mijn paps is haar na het werk komen halen, naar huis gebracht en daar op de bank gelegd.
Ze heeft nog paar keer gehuild met drinken en ijsjes eten en vanochtend ook nog paar keer, maar ze heeft net zo huppa een heel ijsje zelf gegeten zonder tranen. En geeft aan dat het minder pijn doet.
Ik sta verbaasd over haar enorme pijn grens, gezien ze sinds gisteren ochtend 12 uur maar 3 maal een zetpil gehad heeft van 240 waar ze normaal 500 mg per 4 uur krijgen + eerste 3 dagen diclofenac.
Behoorlijke pijngrens heeft ze dus.
Anesthesist wil liever niet teveel medicatie geven ivm de hypergevoeligheid, dus zolang ze dit goed trekt des te beter.
Mocht ze nu echt weer heel veel pijn hebben gehad dan hadden we terug gemoeten.
Kinderafdeling heeft noggebeld om te vragen hoe het gegaan is en hoe het nu gaat.
Ze waren hartstikke tevreden en hebben me nogmaals op het hart gedrukt als het niet gaat ik moet bellen.

Ik ben zo blij dat het zonder al te gekke dingen relatief goed gegaan is, de propofol wordt wel lastig en bespreekpuntje bij de kinderarts voor in de toekomst, maar dat zien we dan wel allemaal. Soms moet het maar even en dat was nu het geval en de uitstekende begeleiding en zorg maakten dat ik het allemaal als een "fijn iets" heb kunnen ervaren.

Vooral ben ik ontzettend trots op mijn meisje die zo sterk en dapper is geweest en nog is, en ondanks de pijn nog de kno arts een knuffel wilde geven op de verkoever O+ mijn Arwen O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 14:12:39 #243
13151 crew  Rewimo
pi_89675606
Wat een stoere meid heb je toch, evenstar O+ Daar mag je echt trots op zijn! Hopelijk knapt ze nu weer snel helemaal op en is de amandel-ellende uit de wereld. En dan kan ze ook weer naar school toch? Beterschap voor haar! :*

Propofol is raar spul. Mij kregen ze er twee keer niet mee onder zeil, was ook erg fijn maar niet heus :')
  woensdag 8 december 2010 @ 14:16:54 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89675782
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Wat een stoere meid heb je toch, evenstar O+ Daar mag je echt trots op zijn! Hopelijk knapt ze nu weer snel helemaal op en is de amandel-ellende uit de wereld. En dan kan ze ook weer naar school toch? Beterschap voor haar! :*

Propofol is raar spul. Mij kregen ze er twee keer niet mee onder zeil, was ook erg fijn maar niet heus :')
ze start na de kerstvakantie weer, t zou sneu zijn als ze net hersteld is en ze weer direct verkoudheidje pakt en daarbij veel drukte ivm kerstgebeuren etc. schiet het niet op om voor 5 dagen nog naar school te gaan ,dus in overleg met juffie gewoon lekekr na de kerstvakantie.
die paar dagen extra kan ze ook wel missen :+ kan ze ook echt op t gemakje alles verwerken etc.
pi_89675808
beterschap voor Arwen! en fijn dat het allemaal zo goed ging :)
  woensdag 8 december 2010 @ 14:52:34 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89677276
Beterschap met je meisje, Evenstar!
Christan ook weer helemaal apk! Mooi!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 16:01:29 #247
13151 crew  Rewimo
pi_89680451
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:16 schreef _evenstar_ het volgende:
ze start na de kerstvakantie weer, t zou sneu zijn als ze net hersteld is en ze weer direct verkoudheidje pakt en daarbij veel drukte ivm kerstgebeuren etc. schiet het niet op om voor 5 dagen nog naar school te gaan ,dus in overleg met juffie gewoon lekekr na de kerstvakantie.
die paar dagen extra kan ze ook wel missen :+ kan ze ook echt op t gemakje alles verwerken etc.
Groot gelijk hoor, op die paar dagen komt het ook niet aan :)
  woensdag 8 december 2010 @ 16:14:44 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_89681045
Ja precies ;) ooh nog fijn van Christan dat alles goed is *O*

ik vergeet echt de helft sorry :@
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 16:21:55 #249
13151 crew  Rewimo
pi_89681369
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja precies ;) ooh nog fijn van Christan dat alles goed is *O*

ik vergeet echt de helft sorry :@
Joh dat geeft niks, je hebt al genoeg aan je hoofd denk ik zo :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 18:18:08 #250
13151 crew  Rewimo
pi_89686328
Na heel veel en heel langdurig gewiebel is hier de eerste hoektand eruit *)
  woensdag 8 december 2010 @ 18:57:46 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89687820
rewimo, daar heb je lang over gedaan zeg! :o gefeliciteerd! ;)

fijn dat christans nieren in orde zijn. ^O^

en evenstar, ook fijn dat 't goed gegaan is allemaal met arwen. wat vreselijk spannend is het toch, met die allergieën...
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 18:59:43 #252
13151 crew  Rewimo
pi_89687904
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:57 schreef trui het volgende:
rewimo, daar heb je lang over gedaan zeg! :o gefeliciteerd! ;)
Dank je wel :P
pi_89689017
:D Rewimo

hier eergisteren de eerste tand van David
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 19:25:49 #254
13151 crew  Rewimo
pi_89689068
Leuk hè, zo'n fietsenrekje :D
pi_89689135
Hij ziet er meteen anders uit ja.
Ik vind die melktanden altijd wel lief uitzien maar ja...wat moet dat moet heh.
pi_89689374
Vanmiddag bij de bakker.

David:
wijde worker broek (cargo-model)
donkerbruin hoodie-vest
donkerblauw winterjack
bergschoenen

Bakker geeft hem de zak aan: alsjeblieft, een croissantje voor de jongedame

}:|

en nee, ik knip zijn haar niet kort
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 19:40:48 #257
13151 crew  Rewimo
pi_89689838
Mensen kijken gewoon niet goed joh, sukkels zijn het! :{w
pi_89690142
Jongens met lang haar , tja... ik vind het echt niks. En geef de bakker geen ongelijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2010 @ 19:49:18 #259
13151 crew  Rewimo
pi_89690314
Fijn dat je dat even kwam melden :W
pi_89691900
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:46 schreef richardrahl het volgende:
Jongens met lang haar , tja... ik vind het echt niks. En geef de bakker geen ongelijk.
smaken verschillen nu eenmaal, niks mis mee, maar om klakkeloos aan te nemen dat je een meisje bent als je haar onder je oren uitkomt....

nah
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 december 2010 @ 22:13:04 #261
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89698301
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:27 schreef lily het volgende:
Hij ziet er meteen anders uit ja.
Ik vind die melktanden altijd wel lief uitzien maar ja...wat moet dat moet heh.
Bij Isa zit de eerste ook flink los, de nieuwe komt er al achter door zag ik net :o En een kies op doorkomen :P

En zijn haar niet afknippen, veel te cute O+
pi_89698647
quote:
Op woensdag 8 december 2010 20:18 schreef lily het volgende:

[..]

smaken verschillen nu eenmaal, niks mis mee, maar om klakkeloos aan te nemen dat je een meisje bent als je haar onder je oren uitkomt....

nah
Tess wordt met staartje, roze jas en roze schoenen ook nog wel eens gezien als jongetje :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 08-12-2010 22:26:32 (Muhhh :)) ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 december 2010 @ 22:19:13 #263
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89698658
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:18 schreef lily het volgende:

[..]

nah
ja, want zo'n kortzichtige bakker noemt vrouwen met kort haar ook altijd mijnheer natuurlijk. :')
  woensdag 8 december 2010 @ 22:24:16 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89698958
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tess wordt met staartje, roze jas en roze schoenen ook nog wel eens gezien als meisje :')
tsk! terwijl iedereen weet dat 't een jongetje is. toch? :+
in de haak.
pi_89699124
quote:
Op woensdag 8 december 2010 22:24 schreef trui het volgende:

[..]

tsk! terwijl iedereen weet dat 't een jongetje is. toch? :+
:')
tis echt bedtijd geloof ik

Ze heeft als bijnaam wel BamBam gekregen _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 9 december 2010 @ 09:39:08 #266
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89709135
Ik moet trouwens wel weer erg lachen om de taalverschuiving die er weer plaatsvindt. :D
Was ik na een ochtend groep 1 al onder de indruk van het feit dat vet! zijn intrede had gedaan (als je water op de glijbaan doet ga je vet hard)
Nu is gast! het nieuwe woord. zoals Amerikanen Dude zeggen denk ik. :D

Ik lag me slap. Gast! je had niet al die opgaven hoeven maken... _O-
  donderdag 9 december 2010 @ 09:47:34 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89709328
haha ja dat is wel een bekende term buuv. maar bij die kleintjes klinkt 't extra grappig. :D
in de haak.
pi_89709358
haha

We waren laatst David ophalen bij een vriendje. Zegt oudste tegen die moeder: oh, hebben jullie "grand theft auto"?
Zegt ze: ja, vet heh!

Damon :?
die moeder zei: vet heh! Dat vond ie toch vreemd :D dat een moeder zo praat
  donderdag 9 december 2010 @ 09:53:31 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89709465
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:47 schreef trui het volgende:
haha ja dat is wel een bekende term buuv. maar bij die kleintjes klinkt 't extra grappig. :D
Nou ja, het is mijn niet meer zo kleine die het zegt. :D En dan klinkt het ineens wel heel puberig. ánders. kweenie.
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 10:04:53 #270
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89709681

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 10-12-2010 15:08:21 (ook niet helemaal nodig...) ]
pi_89727167
zo lady, die is duidelijk.. Ben het overigens wel met je eens

*duikt maar weer onder :+ *
pi_89753280
:W Gisteravond bedacht ik me ineens dat Kim vandaag haar feestje heeft. :o
Gelukkig is alles wel in huis. Tijdens het ballonnen blazen gisteravond knapte er 1 , BANG! vol tegen mijn oog aan. Dat doet best zeer kan ik zeggen. Vanmorgen vol op mn bek gegaan vlak voor school dus de dag begon al goed. ;)
Nog last minutes tips? We gaan taartjes versieren, katoenen tasjes met textielverf kleuren, stoelendans, toverstaf of ster versieren, makeuppen en dansen op K3.
Nog een leuk idee voor de cadeautjes uitpakken?
pi_89753543
Wij hadden ballonnen met confetti en daarin naamkaartjes. Ballonnen kapot prikken en de naam die eruit kwam mocht kado geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89754009
Dat is wel leuk! Balonnen sla ik nu over, mn oog doet nog zeer.
Ik denk dat ik gewoon simpel doe met namen op briefjes en dan grabbelen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 december 2010 @ 14:48:55 #275
13151 crew  Rewimo
pi_89763897
Veel plezier Ingrid en Kim, het klinkt allemaal erg leuk :)
pi_89783969
Het was heel leuk en erg geslaagd! Ben wel moe nu. Kim was ook heel moe, die barstte in tranen uit dat ze wilde slapen. O+
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:36:35 #277
37150 livelink
pi_89784699
Fijn dat het zo geslaagd was, Ingrid. En jullie zullen nu ook wel kapot zijn.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:49:16 #278
37150 livelink
pi_89797200
Ik wil even jubelen hoor want de 1e drie kerstkaarten die hier binnen zijn gekomen waren alledrie voor Job *O*
Twee daarvan waren van meisjes uit zijn klas; die vallen nu al op foute jongens :D ;)
Echt ik had dat vorig jaar niet durven dromen dat Job ook kerstkaartjes van klasgenootjes zou krijgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 december 2010 @ 11:54:44 #279
13151 crew  Rewimo
pi_89797357
Geweldig livelink O+
pi_89825121
Ingrid wat leuk !! Zo horen feestjes te zijn ; gaaf en bekaf na afloop.

Livelink wat super voor Job ! Hoe gaat het met de kerst ? Heeft hij daar minder last van ?
pi_89827030
Wat leuk Livelink!

We zijn gisteren naar K3 geweest met mijn moeder. Kim was zeer onder de indruk.
We zaten op 2 rijen na helemaal bovenin, best een klim nog. :D
Gelukkig konden we het goed zien, jammer dat foto;s bijna allemaal mislukt zijn.
Kim heeft van mijn moeder een K3 koffertje gehad gevuld met snoep, van mijn vader die ons op kwam halen en lollie. En van mij een tshirt. Dik verwend dus.
Het was heel geslaagd. Vanmorgen wel afreageren en vannacht onrustig slapen.
En vanmiddag komt er nog wat visite voor beide kinders, dan vieren we de verjaardagen.
  maandag 13 december 2010 @ 12:54:21 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_89870238
Klinkt als een zeer geslaagd weekend voor Kim!

Job al je eerste kaartjes in huis. Heerlijk gevoel zal dat geven!
  donderdag 16 december 2010 @ 17:36:40 #283
37150 livelink
pi_90007720
Even meeduimen dat het kerstdiner goed gaat met Job. De kerstvoorstelling ging gelukkig heel erg goed. Hij had een hoofdrol en deed het heel erg leuk. Maar ja, dan is het misschien wel teveel gevraagd om ook nog het kerstdiner goed vol te houden. Om 19.30 is het als het goed is, afgelopen. Dan nog een half dagje school en dan Kerstvakantie *O*
Poe, daar ben ik echt wel aan toe.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2010 @ 17:58:46 #284
13151 crew  Rewimo
pi_90008537
Ik duim, livelink ^O^ Wat goed dat hij een hoofdrol had in de voorstelling en dat hij het er goed afbracht :)
pi_90008555
Ik duim mee voor Job!
Kim is nu aan het kerstdiner, oftwel allemaal lekkere broodjes. Ze vond het wel wat spannend.
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 december 2010 @ 19:10:27 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_90011079
Allemaal aan het Kerstdiner, Isa ook... Ben heel benieuwd hoe dat bevalt.
pi_90012222
Het was leuk en lekker zei Kim. Op de terugweg nog een flinke sneeuwbui op onze hoofden gehad.

Hoe was het bij de rest?
  donderdag 16 december 2010 @ 19:49:55 #288
4177 Jojogirl
pi_90012921
Hier hadden we gister kerstmarkt op school. Andere jaren hadden ze een diner en nu wilden ze dit eens proberen. Het was qua opkomst zeker een succes want het was erg druk (waar ik dan weer horendol van word), maar Finn vond het geweldig. Die heeft lekker geknutseld, filmpje gekeken, naar de band geluisterd en vooral veel gegeten. En dit alles natuurlijk nadat we eerst zijn kerstknutsel hadden opgespoord in één van de kraampjes :)
  donderdag 16 december 2010 @ 20:06:43 #289
37150 livelink
pi_90013754
Job is inmiddels terug en die heeft het geloof ik naar zijn zin gehad. Pffew.....
Katja en J. zijn nog daar om op te ruimen en zo. Dat was eigenlijk mijn taak namens de oudercommissie, maar ik wilde met Job gewoon zo snel mogelijk naar huis.

Die kerstmarkt klinkt ook leuk, Jojogirl. Het is weer eens wat anders.

En kennelijk zijn er vandaag een hoop scholen druk :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2010 @ 20:14:00 #290
13151 crew  Rewimo
pi_90014125
Goed zo livelink ^O^ Hele opluchting ;)

Kerstmarkt klinkt ook leuk, Jojo :Y

Christan had gisteravond een adventsconcert. Hij zit in het koor van de laagste klassen en ze hebben 7 kerstliedjes gezongen :) Daarna kwam het schoolorkest en ook nog het koor van de hogere klassen maar om half 9 zijn we weggegaan, anders werd het te laat voor Christan. Ik had de rest ook wel willen horen maar er komen nog meer jaren ;)
  donderdag 16 december 2010 @ 22:48:59 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_90023050
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:49 schreef livelink het volgende:
Ik wil even jubelen hoor want de 1e drie kerstkaarten die hier binnen zijn gekomen waren alledrie voor Job *O*
Twee daarvan waren van meisjes uit zijn klas; die vallen nu al op foute jongens :D ;)
Echt ik had dat vorig jaar niet durven dromen dat Job ook kerstkaartjes van klasgenootjes zou krijgen.
O+ Zó fijn om te lezen, Livelink!
  vrijdag 17 december 2010 @ 10:39:13 #292
37150 livelink
pi_90033991
Dank je Spuuglokje! Ik kreeg gisteravond laat nog een mailtje van de juffrouw dat Job het ook met het kerstdiner zo goed had gedaan. "Beter kon niet", was het onderwerp van het mailtje.

Vandaag mochten alle kinderen speelgoed mee naar school nemen. In groep 3 zag ik nog wel speelgoed voorbij komen, maar in groep 4 en 5 zag ik voornamelijk kinderen met een DS binnenkomen. Dat is toch niet echt mijn beeld van speelgoed. Aan de andere kant moet ik toegeven dat het nog best lastig was voor Katja om iets mee te nemen. Uiteindelijk heeft ze een tienerpop meegenomen met alle toebehoren (haarassescoires en zo). Ze speelt nooit met poppen, maar ik heb het vermoeden dat die meiden nu straks allemaal gaan lopen tutten met haar pop, want volgens mij is dat toch leuker dan in je eentje met de DS spelen.
pi_90034641
Wat lief dat de juf mailt livelink!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:08:34 #294
37150 livelink
pi_90035003
Dat is echt een superjuf, ja.
dat ik maandagochtend ongeveer stond te huilen bij haar bureau zal ook wel mee hebben gespeeld :@

Wat zijn de kerstplannen hier in OUD met de kinderen?
pi_90039865
Kerstmarkt, dat hebben wij vandaag.
En een veiling waarbij je kunt bieden op een avondje oppassen door de directeur.

zoiets verzin je niet :')
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:25:37 #296
37150 livelink
pi_90040710
Ongelukkige timing inderdaad, maar op zich is het wel een heel leuk idee.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:27:44 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90040836
dat verzin je inderdaad niet. :D :o :D
in de haak.
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 13:34:04 #298
37843 lady-wrb
kortaf
pi_90041176
ik wilde mezelf naar buiten sleuren om met luca een sneeuwpop te gaan maken.
helaas lijkt mijn kind op mij en blijft hij liever aan de warme kant van het glas.
net nu ik me over mijn hekel aan koude nattigheid heen gezet had.
maar als het straks even stopt met sneeuwen, schop ik hem toch echt naar buiten.
ik heb me er nu toch al helemaal op ingesteld >:)
vierkante ogen haaltie maar bij zijn vader :)
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 13:34:47 #299
37843 lady-wrb
kortaf
pi_90041228
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:07 schreef FUFR het volgende:
Kerstmarkt, dat hebben wij vandaag.
En een veiling waarbij je kunt bieden op een avondje oppassen door de directeur.

zoiets verzin je niet :')
oei, dat is op het ogenblik wel een heel dubieuze veiling :o
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:35:54 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90041284
bij ons zijn ook wel eens van die speelgoedmeeneemochtenden, maar daar zijn sinds kort de DS'en taboe.

wat fijn dat 't kerstdiner zo goed verlopen was, Livelink! hier ging 't ook wel goed geloof ik. ik was als hulpmoeder in Willems klas, ik vond 't daar wel erg streng verlopen allemaal. maar misschien is dat ook wel nodig met die vrij grote & drukke klas.

Cato heeft van de week trouwens haar eerste wiebeltand gekregen, en hij was er binnen een dag ook uit. *O* ziet er meteen zo groot uit, zo'n fietsenrekkie. O+
in de haak.
pi_90041485
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:25 schreef livelink het volgende:
Ongelukkige timing inderdaad, maar op zich is het wel een heel leuk idee.
Mja, al ken ik weinig enger uitziende mensen dan juist hij.

van kleuter tot puber deel 55
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')