Helemaal waarquote:Op zondag 16 januari 2011 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat, en waren alle boeken maar zo het herlezen waard.
idd, heb nog wel een herzien uitgave blijkbaar met een nawoordje over 9/11 e.d.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Haha, die kregen wij in 99 als kerstkado, ik werkte toen bij VirginIk gok dat ie wel tot 98/99 loopt, want volgens mij kwam ie dat jaar uit toen wij hem kregen.
Volgens mij heb ik een gesigneerde versie![]()
Wijvenboek?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:35 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met Norwegian Wood van Murakami, m'n eerste van hem. Heb het besteld nav de enorme lovende woorden hier op Fok! en eigenlijk had ik verwacht dat het een beetje een wijvenboek zou zijn
Maar damn...... zit nu al halverwege, wat leest het heerlijk weg en die schrijfstijl
Ik heb een paar boeken gelezen van Giphart die best aardig waren, maar dit boek vond ik helemaal nix.quote:Op zondag 5 december 2010 21:19 schreef ry4life het volgende:
Net begonnen in:
[ [url=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:7Pp0cbYic6RcDM::www.nrcboeken.nl/boek/phi(...)ux1BY9ADQ]afbeelding[/url] ]
Ben benieuwd
Mijn huisgenote vond hem dan weer helemaal geweldig. Die heeft dan ook aardig wat eigenschappen gemeen met Phileinequote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:24 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik heb een paar boeken gelezen van Giphart die best aardig waren, maar dit boek vond ik helemaal nix.
ja inmiddels uit (was ook slechts 184 bladzijdes), mooi boek, misschien even kijken of ik een ander boek van hem kan lenen bij de bieb (hersenschimmen ben ik ooit in begonnen, maar heb het toen niet uitgelezen, misschien omdat ik toen minder in de boeken ben dan nu)..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:44 schreef inkie1010 het volgende:
Op Slot heb ik een tijdje geleden ook gelezen, ik vond dat ook een mooi verhaal! Ik hou ook wel van de schrijfstijl van Bernlef.
Een slecht einde dusquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:54 schreef friskvind het volgende:
Omdat het boek Dokter Glas van Hjalmer Söderberg , met eenzelfde thema als dat van Dostojevski's Schuld en Boete, ( het rechtvaardigen van een moord), me goed is bevallen, ben ik nu begonnen met Het ernstige spel van dezelfde schrijver. Het boek wordt omschreven als een bittere, eerlijke liefdesroman.
.quote:Een slecht einde dus![]()
Walter Moers is vet, hele grappige en fijne schrijfstijl en super origineelquote:
Als je die vet vindt moet je eigenlijk alle Wallanderboeken lezen, ze zijn geweldig geschreven en stuk voor stuk spannend tot op het eind. Mankell (aub niet met de klemtoon op 'ell') is met recht één van de beste schrijvers. Ik vond alleen het laatste deel niet leuk, wordt wel duidelijk waaromquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:02 schreef Lief-visje het volgende:
Ik lees nu: [ afbeelding ]
Ben al over de helft
Ik ga ook alle delen lezen deel 5 ligt alweer klaar. Tevens ben ik ook bezig met de dvd serie van Wallander.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:12 schreef TheHappyPrince het volgende:
Als je die vet vindt moet je eigenlijk alle Wallanderboeken lezen, ze zijn geweldig geschreven en stuk voor stuk spannend tot op het eind. Mankell (aub niet met de klemtoon op 'ell') is met recht één van de beste schrijvers. Ik vond alleen het laatste deel niet leuk, wordt wel duidelijk waarom
Ik heb nu alle delen van Walter Moers gelezen. Zijn idd geniale boeken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:12 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Walter Moers is vet, hele grappige en fijne schrijfstijl en super origineelVooral Rumo is geniaal, mijn favoriet. Moet je zeker ook lezen!
[..]
Eén van mijn favoriete schrijfsters.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:24 schreef Bos81 het volgende:
[..]
ja inmiddels uit (was ook slechts 184 bladzijdes), mooi boek, misschien even kijken of ik een ander boek van hem kan lenen bij de bieb (hersenschimmen ben ik ooit in begonnen, maar heb het toen niet uitgelezen, misschien omdat ik toen minder in de boeken ben dan nu)..
Nu net begonnen in:
[ afbeelding ]
De nachtwandelaar van Marianne Frederiksson dus.
Je weet dat het een kinderboek is?quote:
Ja, dat weet ikquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je weet dat het een kinderboek is?
Walter Moers en Ralph König zijn de grote helden van de Duitse strip.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb nu alle delen van Walter Moers gelezen. Zijn idd geniale boeken.
Wat is er mis met kinderboeken? Ik heb tientallen kinderboeken die bij mij héél hoog op het lijstje staan, naast werken van Eco of Wilde. Uit principe geen kinderboeken lezen is voor pretentieuze, omhooggevallen pseudovolwassenenquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je weet dat het een kinderboek is?
Mijn twee all-time favorites zijn De Slinger van Foucault en Winnie the Poohquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:44 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Wat is er mis met kinderboeken? Ik heb tientallen kinderboeken die bij mij héél hoog op het lijstje staan, naast werken van Eco of Wilde. Uit principe geen kinderboeken lezen is voor pretentieuze, omhooggevallen pseudovolwassenen
Helemaal niks mis, Toen ik me inschreef bij de bieb en een rondleiding daar kreeg vertelde die mevrouw ook dat ze regelmatig de zogehete C boeken leest. Misschien dat ik dat ook wel ga doen binnenkort, zitten best vaak mooie boeken tussenquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:44 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Wat is er mis met kinderboeken? Ik heb tientallen kinderboeken die bij mij héél hoog op het lijstje staan, naast werken van Eco of Wilde. Uit principe geen kinderboeken lezen is voor pretentieuze, omhooggevallen pseudovolwassenen
Daarvoor kun je nu ook hier terecht: Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Daarom zou ik pas vertellen wat ik aan het lezen ben als ik zover ben dat ik er een gefundeerde mening over kan geven. Misschien wel met een cijfer.
Jaloers!! dat wil ik ook, daar ga ik eens naar op zoekquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Over kinderboeken gesproken: ik heb van mijn ouders voor mijn verjaardag (ik werd 23) een box gekregen met alle kinderboeken van Roald Dahl, in het Engels. Het was het beste cadeau ooit.![]()
![]()
Daar heb ik ooit een mooie nieuwe uitgave van bij de slegte gekocht voor 25 euroquote:Ik denk er over om voor mijn volgende verjaardag een box met de Narnia-reeks te vragen.
Zij hadden de box via bol.com besteld.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:10 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Jaloers!! dat wil ik ook, daar ga ik eens naar op zoek
[..]
Daar heb ik ooit een mooie nieuwe uitgave van bij de slegte gekocht voor 25 eurohardcover in een bewaardoos.
OT:
Aldous Huxley - The Doors of Perception & Heaven and Hell
Maus is mooi. Ik wil het boek altijd nog hebben, maar hij is zo duur.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Maus was tof![]()
[ afbeelding ]
Ik lees nu The Woman Warrior van Maxine Hong Kingston.
[ afbeelding ]
Valt wel mee toch http://www.bookdepository(...)81/The-Complete-Mausquote:Op zondag 23 januari 2011 22:03 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Maus is mooi. Ik wil het boek altijd nog hebben, maar hij is zo duur.
Ik had hem bij de ABC gekocht en die was idd een stuk duurder (23 euro ofzo?), toen kende ik bookdepository nog nietquote:Op zondag 23 januari 2011 23:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Valt wel mee toch http://www.bookdepository(...)81/The-Complete-Maus
Ik wil hem in het Nederlandsquote:Op zondag 23 januari 2011 23:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Valt wel mee toch http://www.bookdepository(...)81/The-Complete-Maus
Neuj, vind ik gewoon een lekker boekje voor tussendoor.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:49 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Toch wel voor een studie naar papierverspilling mag ik hopen?
Die Dahl box:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:10 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Jaloers!! dat wil ik ook, daar ga ik eens naar op zoek
[..]
Daar heb ik ooit een mooie nieuwe uitgave van bij de slegte gekocht voor 25 eurohardcover in een bewaardoos.
OT:
Aldous Huxley - The Doors of Perception & Heaven and Hell
Dankuquote:Op maandag 24 januari 2011 22:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die Dahl box:
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006141623/index.html
Hier is ie een tientje goedkoper: http://www.bookdepository(...)ous-Story-Collectionquote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:35 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Danku
Ik mag hem van mezelf niet gelijk bestellen want heb al veel te veel boeken gekocht de laatste tijd, maar hij gaat op de wishlist.
Ik ben er uit:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
'Woeste Hoogten' heb ik inmiddels uit - vond het erg mooi! Vooral leuk dat het verhaal niet door de hoofdpersonen, maar door de ogen van de huishoudster verteld wordt.
Ga nu even tussendoor een boek uit de Roald Dahl box lezen, ik denk 'Danny, the Champion of the World'.Verder even nadenken wat ik dan ga lezen, heb veel boeken liggen waar ik graag in wil beginnen (en dat worden er alleen maar meer aangezien eind deze week het boekenfestijn in Ahoy is...).
Ik begon er vanochtend in de trein mee, vanavond was het boek uit... deze week schrijf ik nog een wat uitgebreidere mening in het gelezenboekentopic.quote:Op donderdag 20 januari 2011 09:44 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Oe die wil ik ook heel graag lezen. Ben benieuwd wat je er van vindt.
Ik heb nog nooit een bestelling van Bookdepository in 5 dagen thuis gehad. Van de 10+ bestellingen die ik gedaan heb is 10-15 dagen een betere richtlijnquote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hier is ie een tientje goedkoper: http://www.bookdepository(...)ous-Story-Collection
Gratis verzending, en je hebt heb binnen vijf dagen in huis
omg, die Nescioquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:44 schreef Corkscrew het volgende:
Na De pest (Camus) en Het behouden huis (Hermans) nu:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dostojewski?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
omg, die Nescio
Jaren 70-omslagen
Mooie verhalen, dat wel.
De korte verhalen van Dahl zijn geweldig, er is een bundel van.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die Dahl box:
http://www.bol.com/nl/p/e(...)006141623/index.html
Dit is overigens wel de box met slechts 6 boeken. Ik heb de box met 15 kinderboeken.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:23 schreef Manke het volgende:
[..]
De korte verhalen van Dahl zijn geweldig, er is een bundel van.
En oom Oswald is ook een aanrader.
Het lijkt me verstandig als je eerst het boek leest voordat je je mond open trektquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:51 schreef tarantism het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hahaha met die kankercellen heb ik wel eens gewerkt ja.Die familie is helemaal debiel
waarom lees je dat boek in het Engels? heb je daar bewust voor gekozen ivm met een specifieke vertaling? Ik vond de Nederlandse vertaling(Corsari) prima eigenlijkquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:38 schreef Silv het volgende:
Vanavond eens in Flatland - Edwin A. Abbott beginnen en gelijk maar uitlezen (75 blz). Morgen in The Plague van Camus beginnen.
Ik lees ook altijd al mijn boeken in het Engelsquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:25 schreef tarantism het volgende:
[..]
waarom lees je dat boek in het Engels? heb je daar bewust voor gekozen ivm met een specifieke vertaling? Ik vond de Nederlandse vertaling(Corsari) prima eigenlijk
Oh dan zet ik die ook op mn verlanglijstje.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:13 schreef Injetta het volgende:
Zo net de laatste pagina omgeslagen van 'Zomerhuis met zwembad' van Herman Koch. Ik heb het in 4 keer trein uitgelezen.
Leest als een trein. Amusant, spannend en vooral geweldig hoe hij de gedachten en observaties van de hoofdpersoon beschrijft.
Ik las ergens op internet een recensie die het boek helemaal afkraakte. Echt totaal onterecht. Alsof die persoon het gewoon niet heeft begrepen...
Had hem samen met een stel andere boeken bij bookdepository gekocht omdat het in de aanbieding was. Nederlands hadden ze daar niet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:25 schreef tarantism het volgende:
[..]
waarom lees je dat boek in het Engels? heb je daar bewust voor gekozen ivm met een specifieke vertaling? Ik vond de Nederlandse vertaling(Corsari) prima eigenlijk
Nog nooit van gehoord, maar de mensen die het hebben gelezen zijn er lyrisch over..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:23 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een fantastische schrijver blijft deze man toch, genieten weer dit boek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |