Ja nouja ik blijf nog wel ff knutselen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Weird. Bij mij is het gewoon klikken en klaar.
Het is een Sharkoon Rebel 9 Economy!quote:
tweakers vindt van niet (en vanuit inventaris heb ik et gekopieeerd..)quote:Op woensdag 24 november 2010 01:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is een Sharkoon Rebel 9 Economy!
Sharkoon vindt van welquote:Op woensdag 24 november 2010 01:55 schreef mschol het volgende:
[..]
tweakers vindt van niet (en vanuit inventaris heb ik et gekopieeerd..)
Je kunt ook een interne usb kaart op de kop proberen te tikken, die hebben soms ook nog een interne usb aansluiting.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Ohja en een maatje van me die iets met ICT doet, gaat kijken of hij ergens een frontpanel uit een oude computer kan mollen, zodat ik 'm op een interne USB-poort aan kan sluiten ipv in de achterkant te prikken.
Eenden mogen gewoon buiten blijven van mij, maar als je Duct Tape bedoelt, dan is dat wel mijn bedoeling jaquote:Op woensdag 24 november 2010 02:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je kunt ook een interne usb kaart op de kop proberen te tikken, die hebben soms ook nog een interne usb aansluiting.
En als je zo'n front kabeltje hebt, kan je dat zo op je moederbord aansluiten. Dan moet je de stick wel even met wat ducktape vastmaken, maar een kniesoor die daarop let
quote:Op woensdag 24 november 2010 02:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kunnen hier geen USB sticks intern op aangesloten worden aan de achterzijde van de kaart? Ik zie het niet zo goed
Nee dus.quote:Aantal USB-poorten: 2
Je kunt ook gewoon een goedkope bestellen bij DealExtremequote:Op woensdag 24 november 2010 00:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Ohja en een maatje van me die iets met ICT doet, gaat kijken of hij ergens een frontpanel uit een oude computer kan mollen, zodat ik 'm op een interne USB-poort aan kan sluiten ipv in de achterkant te prikken.
quote:Op woensdag 24 november 2010 07:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon een goedkope bestellen bij DealExtreme
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17985
quote:Op woensdag 24 november 2010 02:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Eenden mogen gewoon buiten blijven van mij, maar als je Duct Tape bedoelt, dan is dat wel mijn bedoeling ja![]()
Andere optie is gewoon een USB-kabeltje buitenlangs leggen, maar dat is natuurlijk minder sjiek. Of een usb-bracket aanschaffen, maar dan niet monteren maar gewoon met bovengenoemd bevestigingsmiddel ergens binnenin vastzetten.
Waarom torrents als je sab hebt?quote:Op woensdag 24 november 2010 09:18 schreef sc00p het volgende:
Kent iemand nog een goede SabNZBD like torrent downloader? Voor windows.
Sommige muziek/apps kan ik op usenet niet vinden.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:20 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Waarom torrents als je sab hebt?
wil hier toch nog even op terugkomen. ik heb thuis 2 thinclients staan. 1 draait als file server. 1 als download bakkie. zit uit me hoofd in 1 een CF-card van 2 G en in die andere 1 van 4G. hier kun je makkelijk een OS opzetten met ook een aantal programma's. draait als een tierelier, htpc haalt er via het bedraade netwerk gewoon de films vanaf.quote:Op maandag 22 november 2010 23:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, je kan een thin client niet zomaar als een normale PC zien. Dat zal echt niet zomaar gaan, dat gaat gepaard met heel veel beperkingen.
Welke distro draai jij dan?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
KomtTijd, op ubuntu doet hij het idd meteen die webinterface, vaag.
openSUSEquote:Op woensdag 24 november 2010 12:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Welke distro draai jij dan?
Kan het niet zijn dat er al een andere service op dezelfde poort draait ofzo?
Ik bewaar idd alle films en series die ik download en dan liefst in HD-mkv van 8-12Gb. Van een aantal films de volledige blu-ray en m'n 12TB (6x2TB) begint langzaamaan vol te lopen, dus binnenkort moet ik schijven gaan bijplaatsen of vervangen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Da's nog steeds 11TB. Waar heb je dat in hemelsnaam voor nodig?
Vroeger had ik ook zo'n gewoonte om alle films die ik downloadde te bewaren. Maar tegenwoordig heb ik daar usenet voor.
Windows Home Server, is dat nou wat? Denk je dat het het waard is om over te stappen vanaf normale windows 7? (ik gebruik hem voor streaming, camera software en downloads)quote:Op donderdag 25 november 2010 11:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik bewaar idd alle films en series die ik download en dan liefst in HD-mkv van 8-12Gb. Van een aantal films de volledige blu-ray en m'n 12TB (6x2TB) begint langzaamaan vol te lopen, dus binnenkort moet ik schijven gaan bijplaatsen of vervangen.
Draai overigens op een zelfbouw mini-tower met core2duo, 2gb ram en windows home server. In een nieuw huis komt er gewoon een klein 19" cabinet ergens in een kelder of op zolder ofzo
sabnzbd?quote:Op donderdag 25 november 2010 11:49 schreef Scorpie het volgende:
Home Server werkt wel lekker hoor. Vooral voor automatische backups enzo.
Verder zoek ik nog een auto-series-download tooltje voor WHS icm nieuwsgroepen. Iemand?
uTorrent met webinterface (moet je apart aanzetten) werkt wel fijn.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:18 schreef sc00p het volgende:
Kent iemand nog een goede SabNZBD like torrent downloader? Voor windows.
Ik ken ook iemand die dat heeft. Een of andere gigantisch zware server in 19" rack die continue zijn zolder staat te verwarmen. Maar verder doet het vrij weinig nuttigs, behalve zo af-en-toe een backup draaien en fileserven.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik bewaar idd alle films en series die ik download en dan liefst in HD-mkv van 8-12Gb. Van een aantal films de volledige blu-ray en m'n 12TB (6x2TB) begint langzaamaan vol te lopen, dus binnenkort moet ik schijven gaan bijplaatsen of vervangen.
Draai overigens op een zelfbouw mini-tower met core2duo, 2gb ram en windows home server. In een nieuw huis komt er gewoon een klein 19" cabinet ergens in een kelder of op zolder ofzo
Het is handig als devlocatie voor FOK! en idd kan idd prima dienst doen als verwarmingquote:Op donderdag 25 november 2010 12:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die dat heeft. Een of andere gigantisch zware server in 19" rack die continue zijn zolder staat te verwarmen. Maar verder doet het vrij weinig nuttigs, behalve zo af-en-toe een backup draaien en fileserven.
1. Niet alle films en series zijn permanent op usenet terug te vindenquote:En ik snap nog steeds niet waarom je anno 2010 12TB aan mainstream-films in je eigen huis op zou willen slaan, terwijl er gewoon usenet bestaat.
Dan is een overstap naar Server 2008 R2 zeker 't overwegen waard lijkt me. De remote app optie is echt een uitkomst in die versiequote:Op donderdag 25 november 2010 11:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Daar draait fok nog niet eens opquote:Op donderdag 25 november 2010 11:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat kan, of je doet externe schijvenquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:52 schreef RoW_0 het volgende:
Ik heb een oude Celeron packard bell in de meterkast geflikkerd, via logmein of bittorrent-admin panel pleur ik downloadgegevens in en laat ik mijn luxe i7 lekker uit staan.
Alhoewel ik weinig schijfruimte heb. IDE poorten. Volgens mij kon ik zo'n cheap-ass VIA sata PCI controllertje halen ofniet?
I feel you. Heb zelf een oude Dell Optiplex GX240 op zolder staan. Ben zelf ook op zoek naar een fatsoenlijke PCI sata controller waar 2x 2TB in raid aangehangen kan worden onder Ubuntu.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:52 schreef RoW_0 het volgende:
Ik heb een oude Celeron packard bell in de meterkast geflikkerd, via logmein of bittorrent-admin panel pleur ik downloadgegevens in en laat ik mijn luxe i7 lekker uit staan.
Alhoewel ik weinig schijfruimte heb. IDE poorten. Volgens mij kon ik zo'n cheap-ass VIA sata PCI controllertje halen ofniet?
en we wachten op een test reportquote:Op zondag 21 november 2010 18:01 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik heb de Aldi NAS gekocht's kijken of we daar wat handigs mee kunnen doen.
Ik zou als ik jou was dan gewoon een controllertje kopen ipv een IDE -> sata converter inderdaad.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:52 schreef RoW_0 het volgende:
iddquote:Op zondag 28 november 2010 13:37 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was dan gewoon een controllertje kopen ipv een IDE -> sata converter inderdaad.
Dat dus.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |