Ik vraag me altijd af: wie betaalt al die clubjes? Follow the money...quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik word zo onderhand verschrikkelijk moet van allerlei belangenclubjes die maar weer eens een rapport produceren over hoe schadelijk, kostbaar of ongewenst bepaald beleid is. Ik hoop dat het kabinet zich er niks van aantrekt en gewoon doorzet.
Belangenclubje geeft aan dat 10 km harder rijden de maatschappij miljarden gaat kosten, en dat in crisistijd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik word zo onderhand verschrikkelijk moet van allerlei belangenclubjes die maar weer eens een rapport produceren over hoe schadelijk, kostbaar of ongewenst bepaald beleid is. Ik hoop dat het kabinet zich er niks van aantrekt en gewoon doorzet.
En nu? Het gaat om economische kosten knul, geen boekhoudkundige kosten. En juist die laatste zijn van belang voor het op orde brengen van een begroting. Als we wat minder strikt met allerlei Europese afspraken om gaan zullen er geen boekhoudkundige kosten, of beter gezegd uitgaven aan verbonden zitten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Belangenclubje geeft aan dat 10 km harder rijden de maatschappij miljarden gaat kosten, en dat in crisistijd.
Een land dat pakweg 8 keer zo groot is, en veel dunner bevolkt (123 per km² tegenover 397 per km²) en dan met 900 km snelweg tegenover zo'n 2400 .. dat wil jij met elkaar vergelijken? Als het daar kan in die zee van ruimte kan moet het hier ook kunnen?quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
Verhogen maximumsnelheid in Polen naar 140 km kost niets extra
Ik hoop dat het kabinet er nog een schepje bovenop gaat doen met het platbranden van het subsidiepark.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:12 schreef Sachertorte het volgende:
Ik vraag me altijd af: wie betaalt al die clubjes? Follow the money...
Economische kosten? Boekhoudkundige kosten? Europese afspraken? Ik weet niet wat jij als lunch naar binnen hebt gewerkt, maar materiaal als geluidswanden worden gewoon uit de belastingpot betaald.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En nu? Het gaat om economische kosten knul, geen boekhoudkundige kosten. En juist die laatste zijn van belang voor het op orde brengen van een begroting. Als we wat minder strikt met allerlei Europese afspraken om gaan zullen er geen boekhoudkundige kosten, of beter gezegd uitgaven aan verbonden zitten.
Het is een vrij bekend onderscheid hoor, maar misschien ben jij niet helemaal goed ingelezen. Economische kosten en boekhoudkundige kosten zijn echt twee heel verschillende dingen, zo worden het in economische kostenbegrip kosten van het nalaten van bepaald gedrag meegenomen, voor de boekhouding zijn die niet relevant (en zeker niet in een kameralistisch stelsel). Wat ik stel is dat als we ruimer omgaan met de regelgeving er uit de grotere economische kosten geen boekhoudkundige kosten voort hoeven te komen. Dan is er dus vanuit begrotingsoogpunt geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:17 schreef Buitendam het volgende:
Economische kosten? Boekhoudkundige kosten? Europese afspraken? Ik weet niet wat jij als lunch naar binnen hebt gewerkt, maar materiaal als geluidswanden worden gewoon uit de belastingpot betaald.
2 minuten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zelfs 's avonds en 's nachts maakt het niet veel uit. Ik rij vaak genoeg nog laat op de snelweg van werk naar huis (rond middernacht) en als ik de laatste 50 km 130 rij dan scheelt het me een minuut.
Daar hebben ze nog werk zat aan, er zijn ook veel mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van een gesubsidieerde instelling, dus vaak praat men dan naar de eigen portemonnee ipv van het verstandquote:Op zaterdag 20 november 2010 17:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat het kabinet er nog een schepje bovenop gaat doen met het platbranden van het subsidiepark.
Exact. Weg met die linkse uitvreters/quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat het kabinet er nog een schepje bovenop gaat doen met het platbranden van het subsidiepark.
Je zou ook even kunnen googelen wat voor 'belangenclubje' het is?quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Belangenclubje geeft aan dat 10 km harder rijden de maatschappij miljarden gaat kosten, en dat in crisistijd.
http://www.pbl.nl/nl/overpbl/index.htmlquote:Het Planbureau voor de Leefomgeving is het nationale instituut voor strategische beleidsanalyses op het gebied van milieu, natuur en ruimte.
Het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) draagt bij aan de kwaliteit van de politiek-bestuurlijke afweging door het verrichten van verkenningen, analyses en evaluaties waarbij een integrale benadering vooropstaat. Het PBL is voor alles beleidsgericht. Het verricht zijn onderzoek gevraagd en ongevraagd, onafhankelijk en altijd wetenschappelijk gefundeerd.
Het Planbureau voor de Leefomgeving is in mei 2008 ontstaan door een samenvoeging van het Ruimtelijk Planbureau (RPB) en het Milieu- en Natuurplanbureau (MNP). Deze samenvoeging is het gevolg van het kabinetsbesluit om in het kader van het programma Vernieuwing van de Rijksdienst een nieuw planbureau voor de leefomgeving op te richten. De functies van het Ruimtelijk Planbureau en het Milieu- en Natuurplanbureau zijn hierin ondergebracht.
[...]
Het Planbureau voor de Leefomgeving ressorteert onder het ministerie van VROM. Naast het ministerie van VROM verzoeken ook andere departementen (m.n. V&W, LNV, EZ, BuZa) het planbureau onderzoek te verrichten naar vraagstukken op het gebied van milieu, natuur en ruimte.
Ook rechtse subsidiesponzen mogen weg hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Exact. Weg met die linkse uitvreters/
Als er één club is die notoir onbetrouwbare rapporten kan produceren is het de overheid wel. Daar zijn ontelbare voorbeelden van.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:23 schreef moussie het volgende:
Gewoon een van de planbureaus van de overheid dus .. geen belangenclubje van boomknuffelaars.
Wat ik stel is dat jij zo gek als een deur bent, zodra je stelt dat we met z'n alle 10 km harder gaan rijden, voor een paar miljard geluidswanden in de grond plempen en dat dit geen enkel probleem oplevert voor een land wat uit een economische crisis probeert te krabbelen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is een vrij bekend onderscheid hoor, maar misschien ben jij niet helemaal goed ingelezen. Economische kosten en boekhoudkundige kosten zijn echt twee heel verschillende dingen, zo worden het in economische kostenbegrip kosten van het nalaten van bepaald gedrag meegenomen, voor de boekhouding zijn die niet relevant (en zeker niet in een kameralistisch stelsel). Wat ik stel is dat als we ruimer omgaan met de regelgeving er uit de grotere economische kosten geen boekhoudkundige kosten voort hoeven te komen. Dan is er dus vanuit begrotingsoogpunt geen enkel probleem.
Dat gaan we dus ook niet doen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:24 schreef Buitendam het volgende:
voor een paar miljard geluidswanden in de grond plempen
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat gaan we dus ook niet doen.
Jawel, hoor.quote:Het verhogen van de maximumsnelheid op snelwegen naar 130 kilometer per uur kost 'enkele miljarden' vanwege de maatregelen die nodig zijn om de geluidshinder en het verlies aan luchtkwaliteit te compenseren.
De hele overheid maar afschaffen dan? Gewoon niets meer onderzoeken en/of plannen, gewoon doen?quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als er één club is die notoir onbetrouwbare rapporten kan produceren is het de overheid wel. Daar zijn ontelbare voorbeelden van.
Nee hoor. Die aanname komt voor uit het feit dat we perfect alle EU-regels na gaan leven. Ik denk dat we daar wel wat luchtiger mee kunnen gaan, en verwacht dat men in het kabinet ook een dergelijke taktiek gaat bewandelen.quote:
Je bent de wetenschap vergeten? Jij laat zien dat je enorm naief bent door zomaar op overheidsrapportages te vertrouwen terwijl juist de overheid vaak een enorm belang heeft bij bepaalde projecten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:28 schreef moussie het volgende:
De hele overheid maar afschaffen dan? Gewoon niets meer onderzoeken en/of plannen, gewoon doen?
Je had het over notoir onbetrouwbare rapporten van de overheid ..quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bent de wetenschap vergeten?
Ohja, natuurlijk. Komen ze toch nooit achter, joh.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor. Die aanname komt voor uit het feit dat we perfect alle EU-regels na gaan leven. Ik denk dat we daar wel wat luchtiger mee kunnen gaan, en verwacht dat men in het kabinet ook een dergelijke taktiek gaat bewandelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |