abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89453994
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:30 schreef roomba het volgende:

[..]

Eerst dus ruim tien particuliere sponsoren vinden voor de filter er is.
Of nog negen nu
Er bestaat niet eens een dergelijke ontzilter voor gebruik op particuliere boten, en als die al zou bestaan in de toekomst gaat die een vermogen kosten (en niet alleen in de aanschaf, maar vooral ook aan energie). Het enige wat je kunt doen is zoet water ontkalken... dat is zo duur niet idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 03-12-2010 07:05:14 ]
  vrijdag 3 december 2010 @ 01:20:31 #102
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_89460671
Triester met de dag...
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_89466473
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:18 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug. Ze heeft zelfs geen satelietinternet, of AIS (de vorige boot had dat wel, maarja die heeft ze verkocht).

Het drinkwater van Gran Canaria was tot voor kort sowieso niet geschikt voor consumptie, omdat er heel veel boor in zat. Sinds kort schijnt dat iets verbeterd te zijn (zeggen ze).
Ik meen toch dat je met eenvoudige middelen wel water zou moeten kunnen destilleren.. Zeker als je in een zonnig gebied vaart. En je kan toch ook water ontzilten met tabletten? Tenminste dat lijkt me wel.
Kunnen de inwoners van Grand Canaria het water zelf ook niet consumeren dan?

Wat een vragen weer.. De grootste vraag is of Laura wel heelhuids aan de overkant komt. Ze was al zeeziek geweest, ze had zich au gedaan (en ze had nog wel weg gewild zonder EHBO kennis) en ze was vergeten losse spullen op te ruimen, die dus logischerwijs gingen rondstuiteren.

Dat getuigt niet direct van heel veel ervaring..
pi_89468304
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 10:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik meen toch dat je met eenvoudige middelen wel water zou moeten kunnen destilleren.. Zeker als je in een zonnig gebied vaart. En je kan toch ook water ontzilten met tabletten? Tenminste dat lijkt me wel.
Kunnen de inwoners van Grand Canaria het water zelf ook niet consumeren dan?

Wat een vragen weer.. De grootste vraag is of Laura wel heelhuids aan de overkant komt. Ze was al zeeziek geweest, ze had zich au gedaan (en ze had nog wel weg gewild zonder EHBO kennis) en ze was vergeten losse spullen op te ruimen, die dus logischerwijs gingen rondstuiteren.

Dat getuigt niet direct van heel veel ervaring..
Dat klopt, inwoners van Gran Canaria konden tot iig vorig jaar het leidingwater niet consumeren omdat er veel te veel boor (een metaal) in zat, en waren dus ook afhankelijk van bottled water. Dit jaar schijnt dat verbeterd te zijn. Maar het drinkwater op Gran Canaria is enorm duur. Dat komt, omdat het drinkwater uit zeewater wordt geproduceerd, en dus ontzilt moet worden. Ontzilten van zeewater is een enorm duur proces.

Je kunt geen zout uit water halen met tabletten, en evenmin door het te filteren. Je kunt enkel zout uit water halen door het water te verdampen, en vervolgens te laten condenseren.
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:53:58 #105
3542 Gia
User under construction
pi_89469147
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Je kunt enkel zout uit water halen door het water te verdampen, en vervolgens te laten condenseren.
Zoiets kun je best maken met een paar bakjes water, een stukje plastic en wat touw of hout.

Heeft ze wat te doen en is ze meteen met natuurkunde bezig.
pi_89469524
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoiets kun je best maken met een paar bakjes water, een stukje plastic en wat touw of hout.

Heeft ze wat te doen en is ze meteen met natuurkunde bezig.
Scheikunde :D

Met een dergelijke survivalmethode kun je ook drinkwater uit urine halen. Op een heen en weer schommelend schip is het knap lastig om de condens op de juiste manier af te laten vloeien ;)

Er is wel een survivalmethode die je aan boord zou kunnen gebruiken, de zogenaamde Watercone.
pi_89469937
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:10 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar dus niet voor consumptie: DUH!
Waar lees jij dat het water in die tank voor consumptie is? Je leest cola-fles en trekt van daaruit de conclusie dat de inhoud wel gedronken zal worden?
Maaruh, met hoeveel personen zit je nu op die boot met de tank van 450 liter? Je ontwijkt het antwoord dus ik vermoed meer dan twee?

Overigens blijkt zo'n koolstoffilter uitstekend te werken, zeker als je het water erna nog kookt (voor je koffie of thee)
pleased to meet you
pi_89469970
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Waar lees jij dat het water in die tank voor consumptie is? Je leest cola-fles en trekt van daaruit de conclusie dat de inhoud wel gedronken zal worden?
Maaruh, met hoeveel personen zit je nu op die boot met de tank van 450 liter? Je ontwijkt het antwoord dus ik vermoed meer dan twee?

Overigens blijkt zo'n koolstoffilter uitstekend te werken, zeker als je het water erna nog kookt (voor je koffie of thee)
Ja hoor dame, ga jij maar fijn het zout uit de zee filteren. Ben je wel even zoet mee :D

Hilarisch ben je toch altijd :D
pi_89472224
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:14 schreef BabeWatcher het volgende:
_O-

[..]

:D ik vraag me af hoe oud die vriendin van haar is.

Nog twee nachtjes slapen... spannend..... dan begint de Grote Oversteek. ^O^ succes Laura
Geen pics van het vriendinnetje? :D
Moest dat meisje niet naar school trouwens?

En dat vriendje van haar dan? Die blijft 2 jaar wachten? Laura vindt het niet erg om hem 2 jaar niet te zien?
En het hondje Spot? Mist ze hem niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 03-12-2010 21:02:47 ]
pi_89475920
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja hoor dame, ga jij maar fijn het zout uit de zee filteren. Ben je wel even zoet mee :D

Hilarisch ben je toch altijd :D
Lol, en nog steeds geen antwoord
Lees anders nog eens goed wat jij daar quote .. het gaat nog steeds over een tank van 180 liter met zoet water
pleased to meet you
pi_89476654
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, en nog steeds geen antwoord
Lees anders nog eens goed wat jij daar quote .. het gaat nog steeds over een tank van 180 liter met zoet water
De grootte van een tank op een boot, wordt niet bepaald door het aantal mensen dat er op dat moment op varen, maar door de grootte van de boot zelf. En aangezien de boot van Laura slaapruimte heeft voor 10 personen, behoort ook de watertank op dat aantal personen te zijn berekend. Ik heb nooit beweerd dat Laura een watertank met een inhoud van 180 liter zou hebben, ik heb die inhoud juist in twijfel getrokken, omdat dat een belachelijk klein tankje zou zijn voor een dergelijke boot.
pi_89480813
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 14:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De grootte van een tank op een boot, wordt niet bepaald door het aantal mensen dat er op dat moment op varen, maar door de grootte van de boot zelf. En aangezien de boot van Laura slaapruimte heeft voor 10 personen, behoort ook de watertank op dat aantal personen te zijn berekend. Ik heb nooit beweerd dat Laura een watertank met een inhoud van 180 liter zou hebben, ik heb die inhoud juist in twijfel getrokken, omdat dat een belachelijk klein tankje zou zijn voor een dergelijke boot.
Huh, sinds wanneer bepaald de grootte van een boot de grootte van je tank? Je gaat je toch al beperkte opslagruimte niet gebruiken voor het opslaan van honderden liters water die toch niet gebruikt worden, dat zou nogal idioot zijn. Voor haar in haar eentje zullen die 180 liter wel genoeg zijn, en gezien het feit dat je het antwoord op de vraag met hoeveel personen je die 450 liter moet delen maar blijft ontwijken neem ik aan dat zij zelfs meer heeft dan jullie.

Overigens, met 10 personen op een boot van 11 meter-nog-wat? Dat is wel erg krap, 5 tot 6 personen is normaal voor die grootte dacht ik.
pleased to meet you
pi_89480982
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh, sinds wanneer bepaald de grootte van een boot de grootte van je tank? Je gaat je toch al beperkte opslagruimte niet gebruiken voor het opslaan van honderden liters water die toch niet gebruikt worden, dat zou nogal idioot zijn. Voor haar in haar eentje zullen die 180 liter wel genoeg zijn, en gezien het feit dat je het antwoord op de vraag met hoeveel personen je die 450 liter moet delen maar blijft ontwijken neem ik aan dat zij zelfs meer heeft dan jullie.
Sinds wanneer? Sinds er boten gebouwd worden. Een normale watertankinhoud voor een boot van die grootte, is een tank van om en nabij de 200 US Gal. / 756 l.

Het dondert helemaal niet met wie en met hoeveel en waar en waarmee ik zeil. Dit topic gaat over Laura en haar Guppy. Probeer je ziekelijke nieuwsgierigheid een beetje in bedwang te houden. Als ik mijn privéleven hier op op forum wil gooien, bepaal ik dat zelf wel en ik bepaal ook zelf de inhoud daarvan. Maar jij bepaalt dat iig niet voor mij.
pi_89483384
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Sinds wanneer? Sinds er boten gebouwd worden. Een normale watertankinhoud voor een boot van die grootte, is een tank van om en nabij de 200 US Gal. / 756 l.
Oh, vandaar dat die boten afgeleverd worden zonder tank. Dat mag je helemaal zelf bepalen aan hand van je omstandigheden.
http://www.jeanneau-owners2.com/specifications/id226.htm

Je had overigens gelijk met die 10 personen, ik vind dat maar krap.

quote:
Het dondert helemaal niet met wie en met hoeveel en waar en waarmee ik zeil. Dit topic gaat over Laura en haar Guppy. Probeer je ziekelijke nieuwsgierigheid een beetje in bedwang te houden. Als ik mijn privéleven hier op op forum wil gooien, bepaal ik dat zelf wel en ik bepaal ook zelf de inhoud daarvan. Maar jij bepaalt dat iig niet voor mij.
Ja hallo zeg, jij begint hier toch zelf op je borst te kloppen, dat jullie 450 liter mee hebben op een dergelijke tocht? Het kan me geen fluit schelen met wie en waar en waarop je zeilt, ik vraag alleen naar het aantal personen. Want als het er meer zijn dan twee hebben jullie minder water per persoon en was dat op de borst kloppen een ietsje voorbarig.

Ik kwam overigens dit tegen op het zeilersforum
quote:
oceaan overstekers op schepen zonder watermaker rekenen gemiddeld op 5 liter per persoon per 24 uur aan zoet water. Dit is voor alles. Koken, tandenpoetsen, wassen, alles wat je nodig hebt om te leven.
http://www.zeilersforum.n(...)w&catid=93&id=132049

180 gedeeld door 5 = 36 dagen dus, ruime marge voor die oversteek
pleased to meet you
pi_89492975
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:15 schreef moussie het volgende:

[..]

http://www.zeilersforum.n(...)w&catid=93&id=132049

180 gedeeld door 5 = 36 dagen dus, ruime marge voor die oversteek
Die tank (180l) staat in Vraag en Antwoord. Voor mij zal 180 liter weinig zijn voor een maand, ik drink alleen al twee liter koffie per dag. Daar komt nog koken bij.
Misschien drinkt Laura voornamelijk uit pakken en flessen, alhoewel ik op die leeftijd ook al koffie dronk. (Af)wassen hoeft niet per se met drinkwater.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_89493545
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

:) ga ik doen, maar dan wel onder mijn echte naam. Er bestaat geen middel om anoniem geld over te maken.
En zoals al wordt opgemerkt: er is niks persoonlijks aan
30/11 AF ¤10,00 1234567890 L. Dekker
1/12 BIJ ¤0,10 1234567890 Dank je wel, BW
Die mensen grossieren in zwendel, geloof ik.. Zit Laura aan boord allemaal persoonlijke bedankjes te schrijven, middels internetbankieren?
pi_89493773
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die mensen grossieren in zwendel, geloof ik.. Zit Laura aan boord allemaal persoonlijke bedankjes te schrijven, middels internetbankieren?
Ik ontvang al een paar jaar geen papieren afschriften meer ;( Ik heb geen enkel tastbaar bewijs van Laura's dank. Ik ga mijn gift pas na het weekend doen en als ik opslag/eindejaarsbonus krijg gaat een deel daar van ook naar mijn VOC-prinsesje :Y
pi_89494792
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik ontvang al een paar jaar geen papieren afschriften meer ;( Ik heb geen enkel tastbaar bewijs van Laura's dank. Ik ga mijn gift pas na het weekend doen en als ik opslag/eindejaarsbonus krijg gaat een deel daar van ook naar mijn VOC-prinsesje :Y
oh, ik dacht dat je al een gift gedaan had, joh :D
pi_89499384
quote:
Die tank (180l) staat in Vraag en Antwoord. Voor mij zal 180 liter weinig zijn voor een maand, ik drink alleen al twee liter koffie per dag
15 jaar en twee liter koffie per dag.
Als de rechter dit had geweten, had ze waarschijnlijk niet verplicht moeten oefenen met slaapmanagement.
pi_89507789
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:02 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Die tank (180l) staat in Vraag en Antwoord. Voor mij zal 180 liter weinig zijn voor een maand, ik drink alleen al twee liter koffie per dag. Daar komt nog koken bij.
Misschien drinkt Laura voornamelijk uit pakken en flessen, alhoewel ik op die leeftijd ook al koffie dronk. (Af)wassen hoeft niet per se met drinkwater.
Nou kijk, dan snap ik het al. JIj bedoelt vast deze "vraag en antwoord"?
http://docs.google.com/vi(...)G4kC9c2qd7WfOrY4sFyQ

"Vertel eens in het kort beeldend hoe je boot eruit ziet?
Hij is 8 meter lang
. Je kunt er gewoon in staan. Er zit een keuken in, 5 bedden, een wc en
een navigatiehoek met kaartentafel. Ik heb 180 liter drinkwater aan boord en 100 liter diesel.
Mijn motor gebruikt ongeveer 2 liter diesel per uur. Het is eigenlijk gewoon net als een huisje,
maar dan wat kleiner."

Maar deze tekst, gaat dus niet over de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu op vaart, maar over haar vorige boot, de Hurley 800. De Jeanneau Gin Fizz Ketch is 11,50 meter lang. Dat scheelt dus aanzienlijk. En ik heb even nagekeken wat de standaard inhoud watertank is voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch, dat is doorgaans rond de 80 GAL/ 302.83 L.
pi_89507821
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

En je meldde hier dat je een gift had gedaan? :D Jokkebrok! :D
  zaterdag 4 december 2010 @ 04:23:04 #122
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_89508411
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 02:42 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar deze tekst, gaat dus niet over de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu op vaart,
Even wat anders: hoe komt een 14-jarig meisje in hemelsnaam aan E 16.000,- om een boot te kopen??
http://www.tweedehands.nl(...)-ketch-49523810.html
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_89508437
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 04:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Even wat anders: hoe komt een 14-jarig meisje in hemelsnaam aan E 16.000,- om een boot te kopen??
http://www.tweedehands.nl(...)-ketch-49523810.html
De vorige boot, de Hurley 800, had ze gekregen van een sponsor. Daar zat alles op en aan, AIS, satellietinternet (en meer), de hele rambam. Die boot heeft ze vervolgens verkocht, en ingeruild voor de Jeanneaux Gin Fizz Ketch. Zonder satellietinternet en zonder AIS... Het is niet ondenkbaar dat ze op deze manier zowel een grotere boot heeft weten te scoren, als wel nog wat geld over heeft gehouden.

Maargoed, al deze zakelijke onderhandelingen heeft ze vanzelfsprekend niet zelf uitgevoerd (net zoals de planning en uitvoer van haar gehele vakantie tot nu toe).

Overigens is de vraagprijs van de opknapper Jeanneau Gin Fizz Ketch uit je link ¤ 39.000,00, en is het hoogste bod tot nu toe ¤ 16.000.00.

[ Bericht 5% gewijzigd door Banjerkanjer op 04-12-2010 04:35:09 ]
  zaterdag 4 december 2010 @ 06:00:45 #124
124676 RobertoCarlos
pi_89508622
Tja, ik vind E16.000,- al heel veel geld. Maar waarom krijgt ze dit zomaar van een sponsor? wat heeft ze teruggegeven dan of gaat ze teruggeven?
pi_89508826
waarom heeft ze die andere boot verkocht?
En ik zou als sponsor beledigd zijn.
pi_89509007
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 06:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Tja, ik vind E16.000,- al heel veel geld. Maar waarom krijgt ze dit zomaar van een sponsor? wat heeft ze teruggegeven dan of gaat ze teruggeven?
Ik weet niet of ik dát wel wil weten! :D
pi_89512776
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 08:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
waarom heeft ze die andere boot verkocht?
En ik zou als sponsor beledigd zijn.
Volgens haar site, vond ze de Hurley 800 te klein. Maar die was al groter dan de Hurley 700 waar ze aanvankelijk mee de wereld rond wilde zeilen (en waarmee ze naar Engeland was gezeild).
pi_89528520
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 22:46 schreef roomba het volgende:

[..]

15 jaar en twee liter koffie per dag.
Als de rechter dit had geweten, had ze waarschijnlijk niet verplicht moeten oefenen met slaapmanagement.
Ik spreek over mezelf, ik (bw) drink 2 liter koffie per dag en in tegenstelling tot wat mijn profiel zegt ben ik royaal boven de 12.

quote:

Maar deze tekst, gaat dus niet over de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu op vaart, maar over haar vorige boot, de Hurley 800. De Jeanneau Gin Fizz Ketch is 11,50 meter lang. Dat scheelt dus aanzienlijk. En ik heb even nagekeken wat de standaard inhoud watertank is voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch, dat is doorgaans rond de 80 GAL/ 302.83 L.
Okee, dit verklaart veel. Ik heb nog even nagelezen, dit ging idd over haar vorige boot, die heette ook Guppy, vandaar dat ik in verwarring was gebracht.
80 gallon moet genoeg zijn voor drie weken, vandaar dat ze in Cabo niet heeft bijgetankt.
  zaterdag 4 december 2010 @ 20:14:05 #129
124676 RobertoCarlos
pi_89528571
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:12 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik spreek over mezelf, ik (bw) drink 2 liter koffie per dag en in tegenstelling tot wat mijn profiel zegt ben ik royaal boven de 12.
[..]
Want hoe oud ben je dan?? :{w
pi_89528700
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Want hoe oud ben je dan?? :{w
Laten we zeggen tussen de 30 en 40.
pi_89530367
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:12 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Okee, dit verklaart veel. Ik heb nog even nagelezen, dit ging idd over haar vorige boot, die heette ook Guppy, vandaar dat ik in verwarring was gebracht.
80 gallon moet genoeg zijn voor drie weken, vandaar dat ze in Cabo niet heeft bijgetankt.
De boot daarvoor (de Hurley 700, heette óók Guppy :D ). Het zal vast niet moeilijk zijn om een naam voor de hierna volgende boot te verzinnen ;)

Ik denk dat ze vooral niet daar heeft bijgetankt, omdat er op Sal slechts één bron aanwezig is waar de bevolking zelf water vandaan kan halen, en op Sao Nicolao is helemaal geen drinkwater aanwezig (en ook geen electriciteit). Daar wordt het drinkwater van buitenaf aangevoerd. De TU Delft heeft
een wedstrijd gewonnen, om juist op Sao Nicolao de bevolking van zowel energie als drinkwater te kunnen voorzien: "Drinken van de wind"

De plannen liggen er dus, nu de uitvoering nog :)
pi_89533819
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Laten we zeggen tussen de 30 en 40.
oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd worden :)

en ja, nog ff dit,
sorry hoor, kan het niet laten .. moet je maar niet de simpele vraag 'met hoeveel personen deel je die 450 liter' op zo'n lullige manier ontwijken

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
quote:
En ik heb even nagekeken wat de standaard inhoud watertank is voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch, dat is doorgaans rond de 80 GAL/ 302.83 L.
Maar serieus, ik begrijp hieruit dat botenbouwers bij het bouwen rekening houden met de watertank, en bij het bepalen van de maat daarvan wordt uitgegaan van een gemiddelde? Dat zal heus wel ergens vandaan komen, ik vraag mij dan ook af wat dat is, maar het ligt dus duidelijk een stuk lager dan die 'normale' 756 liter van jou, mag ik vragen hoe je aan dat cijfer komt?
pleased to meet you
pi_89534189
Fascinerend hoe jullie zelfs kunnen kibbelen over de grootte van de watertank
pi_89534452
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:48 schreef beeer het volgende:
Fascinerend hoe jullie zelfs kunnen kibbelen over de grootte van de watertank
Zeg eens iets intelligents, dan :P
pi_89534747
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:39 schreef moussie het volgende:

[..]

oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd worden :)

en ja, nog ff dit,
sorry hoor, kan het niet laten .. moet je maar niet de simpele vraag 'met hoeveel personen deel je die 450 liter' op zo'n lullige manier ontwijken

[..]

[..]

Maar serieus, ik begrijp hieruit dat botenbouwers bij het bouwen rekening houden met de watertank, en bij het bepalen van de maat daarvan wordt uitgegaan van een gemiddelde? Dat zal heus wel ergens vandaan komen, ik vraag mij dan ook af wat dat is, maar het ligt dus duidelijk een stuk lager dan die 'normale' 756 liter van jou, mag ik vragen hoe je aan dat cijfer komt?
Ik zei, dat de standaard inhoud van de watertank voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch rond de 80 GAL ligt. De standaard inhoud van de watertank wordt altijd berekend op het aantal kooien, en dat zijn er in dit geval 10. Maar, de wereld rond zeilen is geen standaard gebruik van een boot. Dus de meeste zeilers die recreatief de wereld gaan rond zeilen (zoals Laura dat nu doet), laten dan een wat grotere watertank plaatsen als dat mogelijk is. Wel zo gemakkelijk, als je bijvoorbeeld een tijdje in Sao Nicolao wilt gaan liggen in de wetenschap dat je daar je tank niet zal kunnen bijvullen ;) En dat is igv van deze tank niet heel moeilijk, omdat dat een zogenaamde bladder tank is. De meesten doen dat dan ook niet alleen, maar met hun partner en/of kinderen. En vanuit dat gebruik, (naar personen en prestatie, namelijk de wereld rond) komt ook die 200 GAL die ik terloops en slechts als voorbeeld uit eigen ervaring noemde.
pi_89534924
quote:
oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd worden
Waarom kibbelen over de watertank terwijl er taalkundig ook veel fout is aan de berichten.
Ik weet dus echt niet wat gecloncludderd is.
Help ?!?
pi_89535042
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zeg eens iets intelligents, dan :P
Prrr... ta lie loe!
pi_89536423
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:10 schreef beeer het volgende:

[..]

Prrr... ta lie loe!
Ha, een klasgenoot van Laura? :D
pi_89542782
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:07 schreef roomba het volgende:

[..]

Waarom kibbelen over de watertank terwijl er taalkundig ook veel fout is aan de berichten.
Help ?!?
Concludderen: 1) Zeilen op andermans kosten, terwijl je feitelijk meer tijd aan wal doorbrengt. 2) Een halve opleiding aan de middelbare school volgen. 'cludderpakket','cludderaar', 'liever half gecludderd dan helemaal moe', etc.
3) Je laten voortrekken, zowel letterlijk als figuurlijk op sleeptouw genomen worden.
4) Cludder: zn, een watertank vol met breezah.
pi_89543609
Van het zeilen komt ook niet veel terecht, op dit moment vaart ze dus gewoon op de motor. :D

"4-12-2010

Sinds vannacht varen Guppy en ik op een eindeloze rustige blauwe oceaan.De hele dag was er geen zuchtje wind. Maar met de motor er zachtjes bij kom ik toch nog vooruit en gaat Guppy niet zo vervelend heen en weer liggen rollen. Zo krijg ik dus misschien iets minder blauwe plekken als ik binnen probeer te lopen. Omdat er dus echt helemaal geen wind was ,was het vandaag dus ook echt bloedheet en heb ik de hele dag geprobeerd af en toe wat wind te vangen met de halfwinder en heb ik in de schaduw naar de eindeloze en rustige oceaan gekeken. Nu het toch zo heerlijk rustig is ga ik zometeen proberen eens lekker te koken. Ik moet alleen nog bedenken wat, maar aangezien het hier elke dag een beetje later donker wordt heb ik daar nog even de tijd voor.

Laura"

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
  zondag 5 december 2010 @ 11:18:09 #141
3542 Gia
User under construction
pi_89544344
Ik dacht dat het niet toegestaan was om de motor te gebruiken!
Niet dat het record bekrachtigd gaat worden, maar op deze manier beflest ze de boel wel heel erg!
pi_89549177
Heeft ze op de grote plas wel internetverbinding dan? En vlak bij de kust soms ineens niet.. Althans dat excuus gebruikt ze als een tijdje niks gepost heeft.
Wat een rare gup is het toch :P

En ja, het schijnt dat je onder haar voorwaarden ook de motor mag gebruiken, hoewel dat meer is bedoeld om havens in - en uit te varen, schijnt. Net als dat ze hulp mag accepteren.

Maar ja, dit is natuurlijk geen recordpoging zeilen meer, inderdaad.

Ben wel benieuwd naar haar kerstrapport en schoolprestaties in het algemeen. Ik heb haar daar niet meer over gehoord.
pi_89550601
Wat ik ook altijd komisch vind, is dat de stukjes die tijdens het zeilen op de site verschijnen niet door haarzelf zijn geschreven (want geen internet), maar door het thuisfront na telefonisch kontakt. Toch wordt net gedaan of het haar eigen tekst is. Bij Jessica Watson viel de internet verbinding ook wel eens weg, of ze zat midden in een storm... Dan bracht haar moeder even een kort verslagje uit, maar veinsde daarbij niet dat zij Jessica zelf zou zijn.

Hoe dan ook, op alle fronten voel je je bij Laura steeds "belazerd". Het is altijd net niet, wat ze je op de mouw willen spelden:

Het is niet solo.
Het is geen recordpoging (en al helemaal niet youngest round the world, ook niet erg respectvol naar die jonge mensen die die prestatie werkelijk hebben geleverd (of een serieuze poging daartoe hebben ondernomen) zoals Zac Sunderland, Mike Perham, Jessica Watson en Abby Sunderland.
En het is niet zeilen. Juist de "Grote Oversteek", kachelt ze op haar motor over.

Bij elkaar gebedelde spullen van sponsors worden doorverkocht of niet gebruikt (zoals bijvoorbeeld de Beaut met motor, want daar word je moe van om dat ding op te pompen). Sowieso komen de sponsoren er bekaaid af, ze worden nooit speciaal genoemd, en één sponsor is zelfs voor niets en op afspraak naar Portugal afgereisd met een banner, om daar te ontdekken dat het kind maar vast de motor had gestart. Boeie! Het geld en de spullen zijn binnen immers.

Dan nog het geklaag over de media, maar ondertussen wel juist en steeds op zoek zijn naar die media en vooral voor de hoofdprijs en voor zo min mogelijk tegenprestatie. Mgoed, die laten zich iig niet ringeloren door dat stel graaiers, er zijn mensen zat die werkelijk wat presteren en die die aandacht wel verdienen.

Als oma een boekje open doet over haar kleindochter, blijkt het toch niet dat brave meisje te zijn zoals ze zichzelf voordoet, maar blijkt ze in het weekend bij haar vriendje in bed te liggen, bier te drinken en de bierflesjes in beschonken toestand op straat stuk te gooien, heel veel te spijbelen en net zoveel strafwerk te krijgen, en anders snijdt ze zichzelf wel met scheermesjes in haar polsen. Stoer man! En ook zo sportief...

Als dat die VOC mentaliteit moet voorstellen? Hoewel... de mentaliteit binnen de VOC was nu niet bepaald iets om trots op te kunnen zijn. Het is ook diezelfde mentaliteit waar de VOC aan ten onder is gegaan.

Oja, of je nog even minimaal een tientje wilt doneren, want ze zijn echt heel arm. Je krijgt dan zelfs een persoonlijk (yeah right) bedankje van Laura :D Je moet niet letten op al die boten die ze het afgelopen jaar al heeft gehad, en ook niet op al die vliegtuigen die maar af en aan komen vliegen op welke plek ze zich ook maar bevindt, ze pikt er zelf nu en dan ook wel eens één in de nog komende 2 jaren, het is echt armoe troef daar. Echt waar! :D En het is ook echt afzien als je 2 jaar op vakantie moet. Dat je dat maar wel even weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 05-12-2010 15:07:57 ]
  zondag 5 december 2010 @ 15:03:06 #144
124676 RobertoCarlos
pi_89551317
Mag er nu wel in de TT: "zeikmeisje"?
pi_89551680
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mag er nu wel in de TT: "zeikmeisje"?
Ik begrijp nog altijd niet waarom dat een probleem was. Een persoonlijke mening mag toch in de TT?
En mag een TT wel gewijzigd worden omdat het niet strookt met de persoonlijke mening van een moderator?
pi_89552413
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:07 schreef roomba het volgende:

[..]

Help ?!?
Ik vond geconcludeerd zo droog en saai, dus het werd of geconcludderd of geconklutst .. beetje melig, mag het?
pleased to meet you
  zondag 5 december 2010 @ 15:40:02 #148
124676 RobertoCarlos
pi_89552502
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
Zeikmeisje
Dweilmeisje
Kwijlmeisje

Het kan allemaal :D
Ik stel voor dat we dit draadje zo snel mogelijk vol maken en in de nieuwe #13 alle 3 de benamingen zetten :s)
  zondag 5 december 2010 @ 15:40:43 #149
124676 RobertoCarlos
pi_89552518
Ik ben trouwens blij dat jullie eindelijk wakker zijn!! _O_
pi_89552652
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik zei, dat de standaard inhoud van de watertank voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch rond de 80 GAL ligt. De standaard inhoud van de watertank wordt altijd berekend op het aantal kooien, en dat zijn er in dit geval 10. Maar, de wereld rond zeilen is geen standaard gebruik van een boot. Dus de meeste zeilers die recreatief de wereld gaan rond zeilen (zoals Laura dat nu doet), laten dan een wat grotere watertank plaatsen als dat mogelijk is. Wel zo gemakkelijk, als je bijvoorbeeld een tijdje in Sao Nicolao wilt gaan liggen in de wetenschap dat je daar je tank niet zal kunnen bijvullen ;) En dat is igv van deze tank niet heel moeilijk, omdat dat een zogenaamde bladder tank is. De meesten doen dat dan ook niet alleen, maar met hun partner en/of kinderen. En vanuit dat gebruik, (naar personen en prestatie, namelijk de wereld rond) komt ook die 200 GAL die ik terloops en slechts als voorbeeld uit eigen ervaring noemde.
Omg, dat is dus wat ik zei, je beslist zelf aan hand van je omstandigheden hoe groot je je tank wil. Maar de standaardmaat is dus 80 gallon, en niet die 200 die jij eerst normaal noemde voor een boot van die grootte. En hoe groot haar tank dan ook moge zijn, het verbruik aan boord zo veel mogelijk aanvullen met colaflessen omdat het niet anders kan daar is alleen maar verstandig.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')