Je bedoelt 'aan boord van een zeilschip'?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die bananen zijn alweer van 2 maanden geleden
Behalve aan Frans, mag ze ook wel eens wat meer aandacht aan haar Nederlands gaan schenken.
Of aan zeilen! Want daar ging het toch allemaal om? Het kind moest zeilen, want ze was aan boord van een ziekenhuis geboren! Zeilen is haar lust en haar leven... toch zien we daar maar bar weinig van.
Nee, ik bedoel het precies zoals het er staat. Die zeilboot waar ze zogenaamd op geboren zou zijn, bleek later toch gewoon een Nieuw-Zeelands ziekenhuis te zijnquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Je bedoelt 'aan boord van een zeilschip'?
Maar als deze puber geen feedback krijgt (lees: geen grenzen krijgt aangereikt en lekker kan doen wat ze wil op jonge, cruciale, leeftijd) zou ze weleens een heel moeilijke volwassene kunnen worden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:57 schreef livelink het volgende:
Voor haarzelf is het natuurlijk allesbehalve triest. En een puber is van nature zo egocentrisch dat zij zich niet druk zal maken over het financiele gedeelte en de sponsors. Dat zal in haar ogen toch meer een probleem van haar vader zijn.
Dat begrijp ik ook niet, waarom dat per sé pas op 2 december kan gebeuren. Misschien dat iemand anders die planning voor haar maakt? Ze gaat daar iig in een haven liggen, dus ze is daarbij afhankelijk van derden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als deze puber geen feedback krijgt (lees: geen grenzen krijgt aangereikt en lekker kan doen wat ze wil op jonge, cruciale, leeftijd) zou ze weleens een heel moeilijke volwassene kunnen worden.
Maar ach, misschien komt ze zichzelf zo ook wel tegen. Het zal alleen dan wel een hardere les zijn. Jammer misschien dat geen vriendenkring in een buurt waar ze woont opbouwt.
Maar kom, laten we eerst eens kijken of ze in haar (g)uppie de oceaan overkomt. Waarom is ze daar nog niet mee bezig eigenlijk?
Mja, maar ze heeft zich wel moeten registreren op Sal, bij aankomst. Het zou dus niet ondenkbaar zijn, dat ze om uit te mogen varen iig de geldige papieren moet kunnen overhandigen (die ze niet heeft), dus ik heb zo'n vermoeden dat die "vriendin" een handige kennis is die in het bezit is van de benodigde papieren, om Guppy weer weg zien te krijgen uit Kaap Verdisch gebied. En verderop weer van de boot gegooid wordt met een snorkel of in een dinghy (het laatste natuurlijk, maar de vorige keer met mams werd zelfs geopperd dat die maar naar de wal moest zwemmen danquote:Op zondag 28 november 2010 23:15 schreef livelink het volgende:
Dan weten we dus ook meteen waarom ze pas op 2 december gaat varen. Eerst moest de vriendin komen. Zou de vriendin meerderjarig zijn en een vaarbewijs hebben zodat ze de haven in kan en voorraden in kan slaan? Het lijkt erop dat ze pas voor langere tijd ergens weg kan zeilen als er eerst op die manier hulp moet worden ingeschakeld.
Dat laatste van mij klopt niet, want eerder heeft ze geschreven dat ze al voorraden had voor 2 maanden omdat ze in de Kaapverden alleen voor anker zou liggen.
quote:30-11-2010
Mijn vriendin is de 27ste 's avonds prima aangekomen, nadat ze eerst op het vliegveld in Sal heel erg haar best had gedaan om met een vliegtuig mee te kunnen hierheen omdat haar vlucht eigenlijk gecanceld was. De eerste dag heeft ze meteen mijn boot ondergekotst. We zijn het er nog steeds niet over eens of dat door het slechte eten wat ze op het vliegveld had kwam of doordat Guppy zo enorm op en neer ging door de deining... Het kan natuurlijk ook nog door het temperatuurverschil komen.... Ik dacht dat ik al een enorme afschuw voor kakkerlaken heb, maar ik weet nu dus dat er mensen zijn die heel wat panischer reageren. Toen ik een kakkerlak in haar kamer signaleerde rende ze krijsend weg, waardoor de pensioneigenaar op ons af kwam stormen en minstens dacht dat er iemand vermoord werd. Ze is net zolang weggebleven tot het beest in haar kamer dood en afgevoerd was. We hebben wel een hoop lol samen. Vanmorgen waren we door het dorpje aan het lopen toen een paar mensen ons op een enorm panische manier duidelijk maakte dat er iets met Guppy was. Met de mast, en het ging heen en weer en weet ik veel wat voor drama ze voor zich zagen. Dus zijn we weer teruggelopen en naar Guppy toegepeddeld waar alleen de schoot van de giek wat meer ruimte had gekregen waardoor de giek wat heen en weer kon slingeren, Dat is dus echt niet ernstig..... Maar toen ik allang op Guppy was en zij probeerde vanuit het bootje op Guppy te komen hoorde ik ineens plons. O my gosch dacht ik, en toen ik achter de boot keek en daar mijn onhandige vriendin hulpeloos in het water zag liggen, twijfelde ik of ik niet eerst mijn camera moest gaan halen. Want ze lag daar met haar opgebolde jurk als een reusachtige kwal met een klein hoofdje en spartelende beentjes in het water . Ik heb geen zwemtrap en ook mijn dinghy kwam ze niet meer in..... Goed wat nu.. Okeej, zei ik, hou de dinghy maar vast dan peddelen we naar de Amygdala toe. Die hebben wel een zwemtrap. Ik roep vanuit mijn dinghy of ze al wakker zijn en daar komen ze al naar buiten.. we zeggen elkaar even vrolijk gedag en als hij naast mij mijn vriendin in het water ziet liggen, met al haar kleren aan kijkt hij me even vragend aan. Ik leg in het Duits uit dat ze in het water is beland en er niet bij mijn boot uitkomt en of ze er hier uit mag klimmen. Hij schiet in de lach en steekt dan zijn hand uit om haar te helpen. We praten nog wat gezellig terwijl mijn vriendin druipnat op het dek aan het bijkomen is. Hij brengt ons na een tijdje terug naar Guppy en we besluiten maar weer naar het land te gaan. We nemen gelijk het vuilnis, en wat lege colaflessen mee om met water te vullen. De watertank hier bijvullen gaat namelijk niet zo makkelijk dus ik doe het nu even via colaflessen. Morgenmiddag gaat ze weer naar huis en donderdag ga ik dan echt beginnen aan de oversteek!
Laura
Ehm... Ze gaat die oversteek maken zonder de watertank gevuld te hebben en met enkel wat flesjes water? Hoop toch niet dat dat echt het plan is...quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:14 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]ik vraag me af hoe oud die vriendin van haar is.
Nog twee nachtjes slapen... spannend..... dan begint de Grote Oversteek.succes Laura
Zij heeft toch een ontharder aan boord?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ehm... Ze gaat die oversteek maken zonder de watertank gevuld te hebben en met enkel wat flesjes water? Hoop toch niet dat dat echt het plan is...
Je en dan?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zij heeft toch een ontharder aan boord?
Ontharder, of ontzilter. Toch is ze zuinig op het drinkwater. Zoals ze al eerder aangaf, afwassen doet ze met zeewater.quote:
Een ontharder, je weet wel... zo'n ding wat kalk uit water filtert. Daar kom je niet verder mee, met een lege watertank.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:29 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ontharder, of ontzilter. Toch is ze zuinig op het drinkwater. Zoals ze al eerder aangaf, afwassen doet ze met zeewater.
Nog even opgezocht: ze heeft een tank van 180 liter. Genoeg als je alleen drinkt, maar maar niet ruim. Elk kleine beetje dat je nog mee kan nemen is dan mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een ontharder, je weet wel... zo'n ding wat kalk uit water filtert. Daar kom je niet verder mee, met een lege watertank.
Het gaat erom, dat ze meldt dat ze daar haar watertank niet kan bijvullen voor ze aan de oversteek begint. Jij en ik weten niet, hoeveel water daar nog inzit. Dat ze vandaag colaflesjes water heeft gevuld aan de wal, vertelt namelijk niets over de watervoorraad die ze nog heeft. Als ze nu daar geen water kan tanken, dan kon ze dat alle weken dat ze daar al ligt namelijk ook al niet. Dan is wat ze nu aan water heeft, nog altijd het water wat ze op de Canarische Eilanden heeft getankt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Nog even opgezocht: ze heeft een tank van 180 liter. Genoeg als je alleen drinkt, maar maar niet ruim. Elk kleine beetje dat je nog mee kan nemen is dan mooi meegenomen.
"De watertank hier bijvullen gaat namelijk niet zo makkelijk" en dat je daarom lege colaflessen met water vult, kun je inderdaad op verschillende manieren interpreteren. Maar aangezien er geen haven aanwezig is op dat eiland, ga ik er maar vanuit dat "niet zo gemakkelijk" gewoon "onmogelijk" betekent.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:02 schreef livelink het volgende:
Ik neem aan dat ze haar watertank van 180 liter wel volledig zal bijvullen voordat ze vertrekt voor de grote oversteek.
Ze heeft ook een nieuwe sponsoractie, zag ik
HELP LAURA DE WERELD ROND
Maak minimaal ¤ 10.over op bankrekening 57.41.51.753
t.n.v. Laura Dekker en u ontvangt ¤ 0,10 retour met
een persoonlijk bedankje van Laura.
Van elke ontvangen euro gaat 10% naar Sea-Shepherd
Nederland een organisatie met een missie om
de afslachting van het leven in zee te stoppen.
Dat lijkt me wel iets voor jou, Babewatcher. Voor ¤ 9,90 een persoonlijke boodschap van Laura is natuurlijk een koopje.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:02 schreef livelink het volgende:
Ik neem aan dat ze haar watertank van 180 liter wel volledig zal bijvullen voordat ze vertrekt voor de grote oversteek.
Dat lijkt me wel iets voor jou, Babewatcher. Voor ¤ 9,90 een persoonlijke boodschap van Laura is natuurlijk een koopje.
Tsja, die constatering vind ik dan wel weer rot voor jou, aangezien jij een werkelijk fan bent...quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]ga ik doen, maar dan wel onder mijn echte naam. Er bestaat geen middel om anoniem geld over te maken.
En zoals al wordt opgemerkt: er is niks persoonlijks aan
30/11 AF ¤10,00 1234567890 L. Dekker
1/12 BIJ ¤0,10 1234567890 Dank je wel, BW
Begint nu toch op bedelarij te lijken.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:02 schreef livelink het volgende:
Haar Duits moet wel goed zijn als haar Nederlands al zo fantastisch is..quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:14 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]ik vraag me af hoe oud die vriendin van haar is.
Nog twee nachtjes slapen... spannend..... dan begint de Grote Oversteek.succes Laura
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |