Want hoe oud ben je dan??quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik spreek over mezelf, ik (bw) drink 2 liter koffie per dag en in tegenstelling tot wat mijn profiel zegt ben ik royaal boven de 12.
[..]
Laten we zeggen tussen de 30 en 40.quote:
De boot daarvoor (de Hurley 700, heette óók Guppyquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Okee, dit verklaart veel. Ik heb nog even nagelezen, dit ging idd over haar vorige boot, die heette ook Guppy, vandaar dat ik in verwarring was gebracht.
80 gallon moet genoeg zijn voor drie weken, vandaar dat ze in Cabo niet heeft bijgetankt.
oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd wordenquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laten we zeggen tussen de 30 en 40.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
Sinds wanneer? Sinds er boten gebouwd worden. Een normale watertankinhoud voor een boot van die grootte, is een tank van om en nabij de 200 US Gal. / 756 l.
Maar serieus, ik begrijp hieruit dat botenbouwers bij het bouwen rekening houden met de watertank, en bij het bepalen van de maat daarvan wordt uitgegaan van een gemiddelde? Dat zal heus wel ergens vandaan komen, ik vraag mij dan ook af wat dat is, maar het ligt dus duidelijk een stuk lager dan die 'normale' 756 liter van jou, mag ik vragen hoe je aan dat cijfer komt?quote:Op zaterdag 4 december 2010 02:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
En ik heb even nagekeken wat de standaard inhoud watertank is voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch, dat is doorgaans rond de 80 GAL/ 302.83 L.
Zeg eens iets intelligents, danquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:48 schreef beeer het volgende:
Fascinerend hoe jullie zelfs kunnen kibbelen over de grootte van de watertank
Ik zei, dat de standaard inhoud van de watertank voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch rond de 80 GAL ligt. De standaard inhoud van de watertank wordt altijd berekend op het aantal kooien, en dat zijn er in dit geval 10. Maar, de wereld rond zeilen is geen standaard gebruik van een boot. Dus de meeste zeilers die recreatief de wereld gaan rond zeilen (zoals Laura dat nu doet), laten dan een wat grotere watertank plaatsen als dat mogelijk is. Wel zo gemakkelijk, als je bijvoorbeeld een tijdje in Sao Nicolao wilt gaan liggen in de wetenschap dat je daar je tank niet zal kunnen bijvullenquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:39 schreef moussie het volgende:
[..]
oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd worden
en ja, nog ff dit,
sorry hoor, kan het niet laten .. moet je maar niet de simpele vraag 'met hoeveel personen deel je die 450 liter' op zo'n lullige manier ontwijken
[..]
[..]
Maar serieus, ik begrijp hieruit dat botenbouwers bij het bouwen rekening houden met de watertank, en bij het bepalen van de maat daarvan wordt uitgegaan van een gemiddelde? Dat zal heus wel ergens vandaan komen, ik vraag mij dan ook af wat dat is, maar het ligt dus duidelijk een stuk lager dan die 'normale' 756 liter van jou, mag ik vragen hoe je aan dat cijfer komt?
Waarom kibbelen over de watertank terwijl er taalkundig ook veel fout is aan de berichten.quote:oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd worden
Prrr... ta lie loe!quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zeg eens iets intelligents, dan
Concludderen: 1) Zeilen op andermans kosten, terwijl je feitelijk meer tijd aan wal doorbrengt. 2) Een halve opleiding aan de middelbare school volgen. 'cludderpakket','cludderaar', 'liever half gecludderd dan helemaal moe', etc.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:07 schreef roomba het volgende:
[..]
Waarom kibbelen over de watertank terwijl er taalkundig ook veel fout is aan de berichten.
Ik weet dus echt niet wat gecloncludderd is.
Help ?!?
Ik begrijp nog altijd niet waarom dat een probleem was. Een persoonlijke mening mag toch in de TT?quote:Op zondag 5 december 2010 15:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mag er nu wel in de TT: "zeikmeisje"?
Ik vond geconcludeerd zo droog en saai, dus het werd of geconcludderd of geconklutst .. beetje melig, mag het?quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:07 schreef roomba het volgende:
[..]
Waarom kibbelen over de watertank terwijl er taalkundig ook veel fout is aan de berichten.
Ik weet dus echt niet wat gecloncludderd is.
Help ?!?
Ik stel voor dat we dit draadje zo snel mogelijk vol maken en in de nieuwe #13 alle 3 de benamingen zettenquote:Op zondag 5 december 2010 15:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
Zeikmeisje
Dweilmeisje
Kwijlmeisje
Het kan allemaal
Omg, dat is dus wat ik zei, je beslist zelf aan hand van je omstandigheden hoe groot je je tank wil. Maar de standaardmaat is dus 80 gallon, en niet die 200 die jij eerst normaal noemde voor een boot van die grootte. En hoe groot haar tank dan ook moge zijn, het verbruik aan boord zo veel mogelijk aanvullen met colaflessen omdat het niet anders kan daar is alleen maar verstandig.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik zei, dat de standaard inhoud van de watertank voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch rond de 80 GAL ligt. De standaard inhoud van de watertank wordt altijd berekend op het aantal kooien, en dat zijn er in dit geval 10. Maar, de wereld rond zeilen is geen standaard gebruik van een boot. Dus de meeste zeilers die recreatief de wereld gaan rond zeilen (zoals Laura dat nu doet), laten dan een wat grotere watertank plaatsen als dat mogelijk is. Wel zo gemakkelijk, als je bijvoorbeeld een tijdje in Sao Nicolao wilt gaan liggen in de wetenschap dat je daar je tank niet zal kunnen bijvullenEn dat is igv van deze tank niet heel moeilijk, omdat dat een zogenaamde bladder tank is. De meesten doen dat dan ook niet alleen, maar met hun partner en/of kinderen. En vanuit dat gebruik, (naar personen en prestatie, namelijk de wereld rond) komt ook die 200 GAL die ik terloops en slechts als voorbeeld uit eigen ervaring noemde.
Ik heb nooit beweerd dat die 200 GAL standaard zou zijn, dat maak jij er nu zelf van.quote:Op zondag 5 december 2010 15:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Omg, dat is dus wat ik zei, je beslist zelf aan hand van je omstandigheden hoe groot je je tank wil. Maar de standaardmaat is dus 80 gallon, en niet die 200 die jij eerst normaal noemde voor een boot van die grootte. En hoe groot haar tank dan ook moge zijn, het verbruik aan boord zo veel mogelijk aanvullen met colaflessen omdat het niet anders kan daar is alleen maar verstandig.
Nee, ze vertelt eerlijk dat ze deels op de motor vaart en ontkracht hiermee dus zelf het verhaal "solo-zeiltocht". Ze zal op een bepaalde datum op St. Maarten moeten zijn omdat daar op haar wordt gewacht. Bovendien is het natuurlijk veel gezelliger kerst te vieren met vrienden en/óf familie dan in je uppie op een bootje midden op een oceaan. Dus als er weinig wind is zet je af en toe de motor aan om te zorgen dat je tijdig bij de volgende haven bent.quote:Op zondag 5 december 2010 11:18 schreef Gia het volgende:
Ik dacht dat het niet toegestaan was om de motor te gebruiken!
Niet dat het record bekrachtigd gaat worden, maar op deze manier beflest ze de boel wel heel erg!
Klopt, die 200 gallon noemde jij niet standaard maar 'normaal' voor een boot van die grootte, iets anders dan dat heb ik dan ook nooit beweerd. Maar de standaard is dus nog minder dan de helft van hetgeen jij 'normaal' noemde. Zoals ik al zei, de standaard zal wel een soort gemiddelde zijn, maar wat je er echt in plaatst zoek je zelf maar uit.quote:Op zondag 5 december 2010 15:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat die 200 GAL standaard zou zijn, dat maak jij er nu zelf van.
Onwaarschijnlijk is iets anders dan onmogelijk, en zoals gezegd, de maat tank die je erin zet is je eigen keuze, dat kan een tank van 180 liter zijn of eentje van 750, of ergens daar tussen in. Het is geen wet of zo, er is gewoon een gemiddelde en daarmee wordt bij het ontwerp van de boot rekening gehouden. En 180 liter zou dus in principe genoeg zijn voor die oversteek in haar eentje.quote:Ik heb slechts gezegd, dat de standaard inhoud watertank wordt bepaald aan het aantal kooien van een boot. Dat zijn er er 10 als het om een Jeanneau Gin Fizz Ketch gaat, en dat het daarom onwaarschijnlijk is dat daar een tank met een inhoud van 180 liter op zou zijn geplaatst. En daarin bleek ik ook gelijk te hebben, aangezien die 180 liter niet van toepassing waren op de Jeanneau Gin Fizz Ketch, maar op de Hurley 800.
ach gut .. en dat allemaal omdat jullie blijkbaar met die 450 liter minder water mee hebben per persoon ..quote:Maar nu ben ik dat gezeik van jou wel een beetje beu onderhand, dus volgende berichten over dit onderwerp van jouw kant ga ik vanaf nu negeren.
Moussie ook al een tientje overgemaakt...........als Laura fan?quote:Maar we wachten gewoon op de volgende sneer van jou, zal wel niet lang duren, topic staat er vol van
duurt het nu wel lang.......of niet langquote:zal wel niet lang duren
Ik zei eerder al dat zij het met mijn verbale steun moet doen. En als ik al een tientje zou willen doneren, dan toch aan iemand die het harder nodig heeft. Ik ga er namelijk van uit dat je voldoende centjes hebt om de wereld rond te komen voor dat je aan zo'n trip begint, en in het verlengde daarvan dat hetgeen er nu gesponsord moet worden haar luxe is.quote:Op zondag 5 december 2010 22:34 schreef roomba het volgende:
[..]
Moussie ook al een tientje overgemaakt...........als Laura fan?
Onder het mom van ......we sneren niet maar doneren !!!
Hehe, spreektaal ..quote:Overigens...wat is:
[..]
duurt het nu wel lang.......of niet lang
Echt heerlijk, zoals je gewoon echt overal op ingaat.quote:Op maandag 6 december 2010 11:11 schreef moussie het volgende:
Hehe, spreektaal ..
Maaruh, het zal vast wel, niet lang duren bedoel ik. Zeker weten kan ik dat natuurlijk niet, maar als je zo terug leest, alleen al in dit topic
Wat wil je daar mee zeggen?quote:Op maandag 6 december 2010 12:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Echt heerlijk, zoals je gewoon echt overal op ingaat.
Dat Moussie het topic levend houdt omdat ze hoe dan ook op haar standpunt blijft staan, ongeacht of ze gelijk of ongelijk heeft, wat een zeer hoge amusementswaarde heeft.quote:Op maandag 6 december 2010 12:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat wil je daar mee zeggen?
Mwah, dit ging over taal, en taal met al haar verschillende facetten vind ik nu eenmaal fascinerendquote:Op maandag 6 december 2010 12:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Echt heerlijk, zoals je gewoon echt overal op ingaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |