Ik weet niet of ik dát wel wil weten!quote:Op zaterdag 4 december 2010 06:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Tja, ik vind E16.000,- al heel veel geld. Maar waarom krijgt ze dit zomaar van een sponsor? wat heeft ze teruggegeven dan of gaat ze teruggeven?
Volgens haar site, vond ze de Hurley 800 te klein. Maar die was al groter dan de Hurley 700 waar ze aanvankelijk mee de wereld rond wilde zeilen (en waarmee ze naar Engeland was gezeild).quote:Op zaterdag 4 december 2010 08:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
waarom heeft ze die andere boot verkocht?
En ik zou als sponsor beledigd zijn.
Ik spreek over mezelf, ik (bw) drink 2 liter koffie per dag en in tegenstelling tot wat mijn profiel zegt ben ik royaal boven de 12.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:46 schreef roomba het volgende:
[..]
15 jaar en twee liter koffie per dag.
Als de rechter dit had geweten, had ze waarschijnlijk niet verplicht moeten oefenen met slaapmanagement.
Okee, dit verklaart veel. Ik heb nog even nagelezen, dit ging idd over haar vorige boot, die heette ook Guppy, vandaar dat ik in verwarring was gebracht.quote:Op zaterdag 4 december 2010 02:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar deze tekst, gaat dus niet over de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu op vaart, maar over haar vorige boot, de Hurley 800. De Jeanneau Gin Fizz Ketch is 11,50 meter lang. Dat scheelt dus aanzienlijk. En ik heb even nagekeken wat de standaard inhoud watertank is voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch, dat is doorgaans rond de 80 GAL/ 302.83 L.
Want hoe oud ben je dan??quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik spreek over mezelf, ik (bw) drink 2 liter koffie per dag en in tegenstelling tot wat mijn profiel zegt ben ik royaal boven de 12.
[..]
Laten we zeggen tussen de 30 en 40.quote:
De boot daarvoor (de Hurley 700, heette óók Guppyquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Okee, dit verklaart veel. Ik heb nog even nagelezen, dit ging idd over haar vorige boot, die heette ook Guppy, vandaar dat ik in verwarring was gebracht.
80 gallon moet genoeg zijn voor drie weken, vandaar dat ze in Cabo niet heeft bijgetankt.
oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd wordenquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laten we zeggen tussen de 30 en 40.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
Sinds wanneer? Sinds er boten gebouwd worden. Een normale watertankinhoud voor een boot van die grootte, is een tank van om en nabij de 200 US Gal. / 756 l.
Maar serieus, ik begrijp hieruit dat botenbouwers bij het bouwen rekening houden met de watertank, en bij het bepalen van de maat daarvan wordt uitgegaan van een gemiddelde? Dat zal heus wel ergens vandaan komen, ik vraag mij dan ook af wat dat is, maar het ligt dus duidelijk een stuk lager dan die 'normale' 756 liter van jou, mag ik vragen hoe je aan dat cijfer komt?quote:Op zaterdag 4 december 2010 02:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
En ik heb even nagekeken wat de standaard inhoud watertank is voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch, dat is doorgaans rond de 80 GAL/ 302.83 L.
Zeg eens iets intelligents, danquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:48 schreef beeer het volgende:
Fascinerend hoe jullie zelfs kunnen kibbelen over de grootte van de watertank
Ik zei, dat de standaard inhoud van de watertank voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch rond de 80 GAL ligt. De standaard inhoud van de watertank wordt altijd berekend op het aantal kooien, en dat zijn er in dit geval 10. Maar, de wereld rond zeilen is geen standaard gebruik van een boot. Dus de meeste zeilers die recreatief de wereld gaan rond zeilen (zoals Laura dat nu doet), laten dan een wat grotere watertank plaatsen als dat mogelijk is. Wel zo gemakkelijk, als je bijvoorbeeld een tijdje in Sao Nicolao wilt gaan liggen in de wetenschap dat je daar je tank niet zal kunnen bijvullenquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:39 schreef moussie het volgende:
[..]
oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd worden
en ja, nog ff dit,
sorry hoor, kan het niet laten .. moet je maar niet de simpele vraag 'met hoeveel personen deel je die 450 liter' op zo'n lullige manier ontwijken
[..]
[..]
Maar serieus, ik begrijp hieruit dat botenbouwers bij het bouwen rekening houden met de watertank, en bij het bepalen van de maat daarvan wordt uitgegaan van een gemiddelde? Dat zal heus wel ergens vandaan komen, ik vraag mij dan ook af wat dat is, maar het ligt dus duidelijk een stuk lager dan die 'normale' 756 liter van jou, mag ik vragen hoe je aan dat cijfer komt?
Waarom kibbelen over de watertank terwijl er taalkundig ook veel fout is aan de berichten.quote:oh oh, pas maar op dat daar geen dingen uit geconcludderd worden
Prrr... ta lie loe!quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zeg eens iets intelligents, dan
Concludderen: 1) Zeilen op andermans kosten, terwijl je feitelijk meer tijd aan wal doorbrengt. 2) Een halve opleiding aan de middelbare school volgen. 'cludderpakket','cludderaar', 'liever half gecludderd dan helemaal moe', etc.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:07 schreef roomba het volgende:
[..]
Waarom kibbelen over de watertank terwijl er taalkundig ook veel fout is aan de berichten.
Ik weet dus echt niet wat gecloncludderd is.
Help ?!?
Ik begrijp nog altijd niet waarom dat een probleem was. Een persoonlijke mening mag toch in de TT?quote:Op zondag 5 december 2010 15:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mag er nu wel in de TT: "zeikmeisje"?
Ik vond geconcludeerd zo droog en saai, dus het werd of geconcludderd of geconklutst .. beetje melig, mag het?quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:07 schreef roomba het volgende:
[..]
Waarom kibbelen over de watertank terwijl er taalkundig ook veel fout is aan de berichten.
Ik weet dus echt niet wat gecloncludderd is.
Help ?!?
Ik stel voor dat we dit draadje zo snel mogelijk vol maken en in de nieuwe #13 alle 3 de benamingen zettenquote:Op zondag 5 december 2010 15:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
Zeikmeisje
Dweilmeisje
Kwijlmeisje
Het kan allemaal
Omg, dat is dus wat ik zei, je beslist zelf aan hand van je omstandigheden hoe groot je je tank wil. Maar de standaardmaat is dus 80 gallon, en niet die 200 die jij eerst normaal noemde voor een boot van die grootte. En hoe groot haar tank dan ook moge zijn, het verbruik aan boord zo veel mogelijk aanvullen met colaflessen omdat het niet anders kan daar is alleen maar verstandig.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik zei, dat de standaard inhoud van de watertank voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch rond de 80 GAL ligt. De standaard inhoud van de watertank wordt altijd berekend op het aantal kooien, en dat zijn er in dit geval 10. Maar, de wereld rond zeilen is geen standaard gebruik van een boot. Dus de meeste zeilers die recreatief de wereld gaan rond zeilen (zoals Laura dat nu doet), laten dan een wat grotere watertank plaatsen als dat mogelijk is. Wel zo gemakkelijk, als je bijvoorbeeld een tijdje in Sao Nicolao wilt gaan liggen in de wetenschap dat je daar je tank niet zal kunnen bijvullenEn dat is igv van deze tank niet heel moeilijk, omdat dat een zogenaamde bladder tank is. De meesten doen dat dan ook niet alleen, maar met hun partner en/of kinderen. En vanuit dat gebruik, (naar personen en prestatie, namelijk de wereld rond) komt ook die 200 GAL die ik terloops en slechts als voorbeeld uit eigen ervaring noemde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |