Al zouden ze willen.... Die hele lijn tussen Antwerpen en Brussel-Zuid zit vol met stoptreinen en gedegradeerde intercity's. Aangezien ieder gat in België en overstapvrije IC-verbinding met de hoofdstad lijkt te moeten hebben. Denk Hoogeveen en vermenigvuldig dat met 12 ofzo.quote:Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één van
Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
Maar hij kan wel Frysk.quote:Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS.
klopt niet, er gaan nog steeds geen treinen tussen utrecht en den bosch. Ben nu zelf op weg naar deventer vanuit daar naar amersfoort dan amsterdam en uiteindelijk alkmaarquote:Op zondag 21 november 2010 21:16 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Inmiddels bijgesteld naar Utrecht Centraal / Woerden..
Dus dan toch ergens op de route ipv Utrecht CS zelf?
Nou ja, lekker belangrijk.
helaas geen goede overstappen meer op nijmegen of arnhemquote:Op zondag 21 november 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Je had alsnog via Utrecht gekund
quote:108 Teletekst zo 21 nov
***************************************
Opnieuw problemen op spoor Utrecht
***************************************
` Opnieuw zijn er problemen met het
treinverkeer rond Utrecht.Door een
aanrijding rijden er minder treinen van
Utrecht naar Den Haag,Amersfoort en
Rotterdam.Reizigers moeten rekening
houden met een vertraging die kan
oplopen tot een uur.
De Nederlandse Spoorwegen denken dat de
problemen tot zeker 23.00 uur zullen
duren.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou zeer waarschijnlijk valt dat wel mee. Want de echte treinreiziger denkt meestal een zet of 4 vooruit en is dus niet alleen geīnteresseerd door de tijden van stations in zijn buurtquote:Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.
Men blijft zich hierachter verschuilen en ik blijf het gelul vinden.quote:Op zondag 21 november 2010 21:50 schreef greavy het volgende:
Volgens hem zouden meer back-ups in de stroomvoorziening geen verschil hebben gemaakt. ,,De brandweer heeft vrijdag nu eenmaal besloten de stroom eraf te halen, waardoor seinen en wissels niet meer werkten. Ook met back-ups hadden de treinen niet gereden'', aldus de woordvoerder. Het duurde tot zaterdag voor de stroom weer kon worden ingeschakeld en het treinverkeer weer op gang kwam.
Goederentreinen rijden zo'n 80 / 90 km/h en remmen zo weinig mogelijk. Het stuk Tilburg West - Breda is in principe wisselvrij (af en toe een overloopwisseltje maar niks kritisch) en afhankelijk van waar de trein vandaankomt kan hij nog best wat vaart hebben.quote:Op zondag 21 november 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, logisch is het allemaal niet erg eigenlijk. Je kunt je bovendien afvragen hoe hard een goederentrein nou helemaal rijdt.
Los daarvan denk ik niet dat "logica" iets is wat boeit voor iemand die tot zo'n besluit gekomen is.
Dan nog, kun je beter een trein pakken met wat snelheid natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |