Oh, dus dat rook ik laatst. Dacht al, who the fuck heeft er nu weer een laten gaanquote:Op vrijdag 19 november 2010 01:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet waar. Je hebt zeker nog nooit van zonnewind gehoord?
Zolang de nuon e.d. de kosten niet binnen 8 minuten van je bankrekening kunnen halen, zou ik me er geen zorgen over maken...quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:53 schreef DaisyDD het volgende:
Ik denk wel dat mijn stroomrekening vanaf die dag the pan out rised
Ook informatie die door een touwtje gaat heeft een eindige snelheid: de geluidssnelheid in dit materiaal, oftewel de snelheid waarmee golven zich door het touwtje voortbewegen. Deze snelheid is sowieso lager dan de lichtsnelheid. Als het touwtje halverwege breekt zoals in het plaatje zal het dus minimaal 4 minuten duren voordat de 'aarde' (of wat er ook aan het touwtje vastzit) wegvliegt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:52 schreef Hydrogeny het volgende:
In geval van een touwtje zouden we direct uit onze baan slingeren: Correct
Nee, dit klopt nietquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En meteen, daar zit geen vertraging in zoals in licht.
Je isoleert er een stuk theorie mee waardoor je de impact en werking daarvan kan verduidelijken of uitleggen.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:52 schreef Schonedal het volgende:
Het is physisch onmogelijk dat de zon opeens zou kunnen verdwijnen.
Dus om je dan af te vragen wat er zou gebeuren is een zinloze vraag.
Je bedoelt "fysiek"?quote:Op donderdag 25 november 2010 17:52 schreef Schonedal het volgende:
Het is physisch onmogelijk dat de zon opeens zou kunnen verdwijnen.
Dus om je dan af te vragen wat er zou gebeuren is een zinloze vraag.
Dat is ook goed.quote:
Dan noemen we het theoretische natuurkunde.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:59 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Dat is ook goed.
Physisch of fysisch is volgens de wetten van de fysica, de natuurkunde dus.
Fysiek is meer in de betekenis van het lichaam betreffende, lichaamsgestel.
Wat gebeurd er als die rimpel ons raakt wordt aarde dan omhoog gegooidquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:39 schreef cherrycoke het volgende:
iets met einsteins relativiteitstheorie
als de zon ineens weg is hebben wij een gigantisch probleem en wel dat de aarde afsterft en wij ook.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:27 schreef Saekerhett het volgende:
... blijft de aarde dan alsnog 8 minuten haar baan behouden of is dat meteen niet meer het geval?
Vroeg ik me zo ineens af. Ja, het licht doet er 8 minuten en een beetje over om bij de aarde te komen, maar wat doet de zwaartekracht in dit geval?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |