Ja de Aarde blijft dan nog 8 minuten haar baan behouden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:27 schreef Saekerhett het volgende:
... blijft de aarde dan alsnog 8 minuten haar baan behouden of is dat meteen niet meer het geval?
Vroeg ik me zo ineens af. Ja, het licht doet er 8 minuten en een beetje over om bij de aarde te komen, maar wat doet de zwaartekracht in dit geval?
quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En meteen, daar zit geen vertraging in zoals in licht.
Leuk, jullie spreken elkaar nu al tegen dusquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja de Aarde blijft dan nog 8 minuten haar baan behouden.
Absoluut, 100% zeker.
Maar ik spreek de waarheid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]
Leuk, jullie spreken elkaar nu al tegen dus
Vet! Allee begrijp ik het niet helemaalquote:Op vrijdag 19 november 2010 00:39 schreef cherrycoke het volgende:
iets met einsteins relativiteitstheorie
Het licht van de zon duwt de Aarde juist weg. Als de zon stopt zou de Aarde dus naar de zon toe vallen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:48 schreef Captain_Ghost het volgende:
De licht vanuit zon duurt zo 8 minuten lang voordat aarde bereikt.
Dus als de zon weggaat, dan moet er nog ff vertraging, daarna begint ie op eigen weg door.
net als je auto achter rijden. de voor auto remt, je ziet het. en neemt 1 sec voordat je reageert. daarna stopt de auto na bepaalde afstand.
Er zitten nog een energie over. een kinetische energie
Niet waar. Je hebt zeker nog nooit van zonnewind gehoord?quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
De zon duw de aarde juist niet weg, maar trekt langzaam toe.
of toch wel?quote:Trouwens de zon "spuugt" de stralingen naar aarde toe toch.
Wel. Omdat je pas na 8 minuten ziet dat de zon weg is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:09 schreef Daniel1976 het volgende:
De zon houdt de aarde gevangen in haar baan.
Zodra de zon weg is, schieten we recht voor uit.
De lichtsnelheid heeft hier volgens mij heel weinig mee te maken.
Weer wat geleerd vandaag.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:20 schreef Monidique het volgende:
What is the Speed of Gravity?. Met plaatjes!
Ja das 1, maar je zou verwachten dat de aarde instant weg schiet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel. Omdat je pas na 8 minuten ziet dat de zon weg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |