2011 |
---|
Standaard| | ¤470 eigen risico| | ¤670 eigen risico | ||
---|---|---|---|---|
Agis | ¤105,85 | ¤93,10 | ¤84,60 | |
Anderzorg | ¤91,25 | nnb | ¤66,25 | |
Azivo | ¤105,75 | niet mogelijk | ¤90,75 | |
CZ | ¤104,50 | ¤89,87 | ¤83,87 | |
CZ-direct | ¤95 | niet mogelijk | ¤74,37 | |
De Friesland | ¤103,90 | ¤91,90 | ¤78 | |
Delta Lloyd natura | ¤95,49 | ¤85,49 | ¤78,82 | |
DSW | ¤99,50 | ¤90 | ¤84,50 | |
FBTO | ¤95 | ¤82,50 | ¤74,17 | |
Interpolis | ¤108 | ¤95,50 | ¤87,17 | |
IZA (collectief) | ¤105,95 | ¤98,45 | ¤93,45 | |
IZZ Collectief | ¤97,32 | ¤88,32 | ¤82,32 | |
IZZ Regulier | ¤104,65 | ¤95,65 | ¤89,65 | |
Menzis Natura | ¤104,75 | ¤95,75 | ¤89,75 | |
Menzis Restitutie | ¤108,75 | ¤99,75 | ¤93,75 | |
ONVZ | ¤104,86 | ¤95,36 | ¤89,86 | |
OHRA Regulier | ¤105,75 | ¤95,75 | ¤89,08 | |
OHRA Compact | ¤95 | niet mogelijk | ¤74,37 | |
OZF Achmea | ¤107,75 | nnb | nnb | |
PNO | ¤107 | nnb | nnb | |
Salland | ¤104,75 | ¤95,75 | ¤89,75 | |
Stad Holland | ¤101,50 | ¤92 | ¤86 | |
Trias Natura | ¤104,25 | ¤95,25 | ¤89,25 | |
Trias Restitutie | ¤108,25 | ¤99,25 | ¤93,25 | |
Univé Vrij | ¤109,75 | ¤100,75 | ¤94,75 | |
Univé Geregeld | ¤105,75 | ¤96,75 | ¤90,75 | |
VGZ Zorgverzekering | ¤102,58 | ¤93,58 | ¤87,58 | |
VGZ Restitutie | ¤106,46 | ¤96,46 | ¤91,46 | |
Zekúr | ¤88,88 | nnb | ¤69,50 | |
Zilveren Kruis | ¤106,50 | ¤94 | ¤85,67 | |
Zorg & Zekerheid | ¤107,95 | niet mogelijk | ¤85,45 |
Dit dus.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zal wel iets met html rechten van doen hebben denk ik.
quote:Op donderdag 18 november 2010 16:52 schreef Razor21 het volgende:
Ik twijfel zit nu al bij Anderzorg voor iets van 194 euro (2 volw. en 1 kind).
Gewoon het basispakket + tandarts (goedkoopste) en een eigen risico van 160 euro.
Nu ben ik wat aan het bekijken en wil eigenlijk het volgende :
- Voor ons beide het basispakket.
- Geen tandartsverzekering (die controles betaal ik zelf wel)
- Eigen risico op maximaal
Dan kom ik per maand dus op 132.50 uit.
Scheelt dut dik 60 euro per maand.(per jaar ruim 700 euro).
Weet alleen niet of het verstandig is om te doen.
Moet zeggen dat wij beide nooit wat mankeren enkele keer misschien eens naar de huisarts.
quote:Op donderdag 18 november 2010 17:05 schreef brulaap112 het volgende:
Je vergelijkt een beetje half Razor21. Nu zou diezelfde verzekering namelijk 215,50 kosten voor zover ik kan zien.
Het scheelt je dus 83 p/m. Dus 996 euro!
Voor dat geld loop je na 470 euro eigen bijdrage p.p pas een risico van 200 euro. Tevens controles e.d. uit eigen zak dokken.
quote:Op donderdag 18 november 2010 17:15 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ik betaal iets meer huidige is 207 per maand zie ik net als ik inlog.
Volgens mij is het zo (en ik ken niet alle voorwaarden van álle verzekeraars) dat de aanvullende dekkingen niét onder het eigen risico vallen bij de meeste verzekeraars, maar nogmaals: vraag dit na. Dit geldt dan dus ook voor de tandarts.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:58 schreef kikoooooo het volgende:
Wat is nu verstandig? Wat zou het kosten om die kiezen te trekken? En is het dan toch niet verstandiger om een tandartsverzekering erbij te nemen? En als ik mijn eigen risico naar 670 euro druk, heeft zon tandartsverzekering dan nog zin? Want het lijkt me dat de meeste behandelingen dan toch nog onder die 670 euro duiken en je dan alles alsnog zelf kunt betalen?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo (en ik ken niet alle voorwaarden van álle verzekeraars) dat de aanvullende dekkingen niét onder het eigen risico vallen bij de meeste verzekeraars, maar nogmaals: vraag dit na. Dit geldt dan dus ook voor de tandarts.
huisarts, ziekenhuis, medicijnen fysio al dat soort ongein. verplicht voor iedereen in nederland vanaf bepaalde leeftijd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 05:45 schreef KEALOHA het volgende:
voor iemand, die NIET in Nederland woont - vraagje = wat is zorgverzekering !!!! graag uitleg aub - thanks
quote:Slechts zeven verzekeraars duiken onder de ¤ 100,- per maand. National Academic is daar met ¤ 98,90 per maand één van.
Dat klinkt goed en voor studenten slechts 87,90 met een gunstige prijs voor de tandartsverzekering. Zo dadelijk maar eens de voorwaarden bekijken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:07 schreef Vanyel het volgende:
National Academic is eindelijk online.
[..]
Maar dat overstappen met je basisverzekering is natuurlijk veel makkelijker dan andersom.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:07 schreef MichelBtje het volgende:
Wat veelal niet bekend is, is dat je vrij bent om een aanvullende verzekering elders af te sluiten.
Aangezien de basis verzekering wettelijk is vastgelegd zou er dus geen reden zijn waarom niet iedereen in Nederland de goedkoopste verzekeraar zou kiezen voor de basisverzekering. Vervolgens kan er geshopt worden voor een goede en betaalbare aanvullende verzekering.
Ik heb dit zelf dit jaar voor het eerst gebruikt, aangezien ik een goede aanvullende verzekering had maar de basisverzekering elders een stuk goedkoper kon. Gelukkig was het losse aanvullende tarief hetzelfde als het tarief i.c.m. de basisverzekering. Kortom, de moeite waard
En de vraag is of ze je wel accepteren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Van de site van CZ: Iedere Nederlander moet verplicht een hoofdverzekering hebben. Maar u kunt er voor kiezen om uw hoofdverzekering bij een andere verzekeraar af te sluiten en een aanvullende verzekering van CZ te nemen.
U moet dan wel een toeslag van 25% betalen op de aanvullende verzekering. Ook kunt u de aanvullende verzekering dan niet online afsluiten.
Hoe gaat het dan met declaraties?quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Van de site van CZ: Iedere Nederlander moet verplicht een hoofdverzekering hebben. Maar u kunt er voor kiezen om uw hoofdverzekering bij een andere verzekeraar af te sluiten en een aanvullende verzekering van CZ te nemen.
U moet dan wel een toeslag van 25% betalen op de aanvullende verzekering. Ook kunt u de aanvullende verzekering dan niet online afsluiten.
Hmmmmm.............quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:07 schreef Vanyel het volgende:
Ja, en nu? Een paar ervaringen waarvan de meeste jaren gelden zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:36 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hmmmmm.............
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57294
Ze zijn niet voor niets zo goedkoop denk ik bij dit soort berichten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:40 schreef Dennis101 het volgende:
Ja, en nu? Een paar ervaringen waarvan de meeste jaren gelden zijn.
Univé Vrij ¤109,75quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:29 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb Zekur met aanvullend pakket, 111 euro geloof ik.
Ik zat er afgelopen jaar ook bij, geen problemen. Zekur en Anderzorg zijn bijna net zo goedkoop, of zelfs goedkoper.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:44 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ze zijn niet voor niets zo goedkoop denk ik bij dit soort berichten.
Ik zeg niet dat het nog steeds zo is maar wees op je hoede.
Maar dat Zekur veel goedkoper is dan de twee andere Unive verzekeringen zal dan toch wel iets te maken hebben met de kwaliteit?quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:46 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zat er afgelopen jaar ook bij, geen problemen. Zekur en Anderzorg zijn bijna net zo goedkoop, of zelfs goedkoper.
Die verhalen zullen best kloppen, maar ze zijn van een aantal jaar terug en het zijn er maar een paar. Over elke verzekeraar kun je wel negatieve verhalen vinden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:51 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar dat Zekur veel goedkoper is dan de twee andere Unive verzekeringen zal dan toch wel iets te maken hebben met de kwaliteit?
Dus dan kloppen die verhalen in dat Radar forum toch wel lijkt mij.
Gebrekkige communicatie is wel het laatste waar je op zit te wachten als je ziek bent.
Als je in de voorwaarden kijkt zie je dat je maar een heel beperkte keuze aan bijvoorbeeld ziekenhuizen hebt waarbij je volledige vergoeding krijgt. Er is dus een grote kans dat je behoorlijke afstanden af moet leggen, wat zeker bij terugkerende zorg vervelend kan zijn. Op de site van zekur kan je terugvinden of er zorginstellingen bij jou in de buurt afspraken hebben gemaakt met zekur.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:45 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Univé Vrij ¤109,75
Univé Geregeld ¤105,75
Zekúr ¤88,88
Ik snap niet waarom er zo'n verschil tussen zit.
Precies.. Ik dacht eerst ook dat ik wilde overstappen naar Zekur, maar het dichtstbijzijnde gecontracteerde ziekenhuis is ruim een uur rijden vanaf mijn woonplaats. Dat gaat hem toch niet worden dan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:58 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Als je in de voorwaarden kijkt zie je dat je maar een heel beperkte keuze aan bijvoorbeeld ziekenhuizen hebt waarbij je volledige vergoeding krijgt. Er is dus een grote kans dat je behoorlijke afstanden af moet leggen, wat zeker bij terugkerende zorg vervelend kan zijn. Op de site van zekur kan je terugvinden of er zorginstellingen bij jou in de buurt afspraken hebben gemaakt met zekur.
Een groot deel van de verzekerden kijkt niet naar andere verzekeraars en prijzen, door een goedkoop merk ernaast te zetten kan je een deel van degenen die switchen toch naar je toe trekken zonder dat je de bestaande klanten een lagere premie moet geven.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:45 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Univé Vrij ¤109,75
Univé Geregeld ¤105,75
Zekúr ¤88,88
Ik snap niet waarom er zo'n verschil tussen zit.
Ziehier één van de redenen waarom ze zo goedkoop zijn. Scherp zorg inkopen zoals Zekur doet helpt ook.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:34 schreef Fokski het volgende:
[..]
Een groot deel van de verzekerden kijkt niet naar andere verzekeraars en prijzen, door een goedkoop merk ernaast te zetten kan je een deel van degenen die switchen toch naar je toe trekken zonder dat je de bestaande klanten een lagere premie moet geven.
Vanwege die reden ben ik weg bij Menzis.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:58 schreef Nnelis het volgende:
Als je in de voorwaarden kijkt zie je dat je maar een heel beperkte keuze aan bijvoorbeeld ziekenhuizen hebt waarbij je volledige vergoeding krijgt. Er is dus een grote kans dat je behoorlijke afstanden af moet leggen, wat zeker bij terugkerende zorg vervelend kan zijn. Op de site van zekur kan je terugvinden of er zorginstellingen bij jou in de buurt afspraken hebben gemaakt met zekur.
Zou kunnen maar ik denk dat Nnelis wel een punt heeft want waarom zou er anders een Unive vrij bestaan?quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:34 schreef Fokski het volgende:
Een groot deel van de verzekerden kijkt niet naar andere verzekeraars en prijzen, door een goedkoop merk ernaast te zetten kan je een deel van degenen die switchen toch naar je toe trekken zonder dat je de bestaande klanten een lagere premie moet geven.
Zekur is stukken goedkoper dan Unive Geregeld en wordt op een andere site gepromoot.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Zou kunnen maar ik denk dat Nnelis wel een punt heeft want waarom zou er anders een Unive vrij bestaan?
Dat zal wel te maken hebben met vrije keuze en daarom duurder dan Zekur.
En dit lees je bij Zekur:quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:41 schreef Fokski het volgende:
Zekur is stukken goedkoper dan Unive Geregeld en wordt op een andere site gepromoot.
Tenzij je die dus hoger zet, wat dus gewoon kan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik snap dat kolommetje met die eigen rissico van 470,- en 670,- niet? Het eigen risico is toch altijd 170,-?
Het verplichte gedeelte is 170 euro maar je kunt daar bovenop ook nog eens 100 tot 500 euro extra eigen risco nemen waardoor je maandelijkse premie weer goedkoper is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik snap dat kolommetje met die eigen rissico van 470,- en 670,- niet? Het eigen risico is toch altijd 170,-?
Je bespaart ook flink op je premie, dus per saldo zal je niet veel meer dan zo'n 200 euro extra kwijt zijn mocht je wat overkomen met max. eigen risico.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:27 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Het verplichte gedeelte is 170 euro maar je kunt daar bovenop ook nog eens 100 tot 500 euro extra eigen risco nemen waardoor je maandelijkse premie weer goedkoper is.
het is alleen wel een hele smak geld als je ineens iets onverwachts zou overkomen.
Dat is ook weer zo maar dan moet je wel zeker zijn dat je dat geld hebt liggen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:29 schreef Dennis101 het volgende:
Je bespaart ook flink op je premie, dus per saldo zal je niet veel meer dan zo'n 200 euro extra kwijt zijn mocht je wat overkomen met max. eigen risico.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:38 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo maar dan moet je wel zeker zijn dat je dat geld hebt liggen.
Dat zou je denken maar ik vrees dat er ook mensen zijn die niet zo ver vooruit denken en nu voor het goedkoopste gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:38 schreef Dennis101 het volgende:
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Tja, daar kan ik geen medelijden mee hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:40 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat zou je denken maar ik vrees dat er ook mensen zijn die niet zo ver vooruit denken en nu voor het goedkoopste gaan.
Er zijn ook mensen die chronisch ziek zijn en regelmatig voor controle naar het ziekenhuis moetenquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, daar kan ik geen medelijden mee hebben.
Maar ik neem aan dat die mensen wel zo slim zijn om geen extra eigen risico te nemen in hun verzekering.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die chronisch ziek zijn en regelmatig voor controle naar het ziekenhuis moeten
Dan neem ik aan dat die mensen zo slim zijn om geen verhoogd eigen risico te nemenquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die chronisch ziek zijn en regelmatig voor controle naar het ziekenhuis moeten
rechtermuis, opslaan als, daarna openen..quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Die Zekur verzekering ziet er interessant uit, maar waar kan ik de precieze vergoedingenlijst terugvinden? Het is natuurlijk niet handig als je maar een tientje terugkrijgt he
Die pdf op hun site sluit zichzelf weer na openen
Dat deed ik, maar als ik hem dan vanaf de harde schijf open sluit hij zich alsnog.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:33 schreef Peter het volgende:
[..]
rechtermuis, opslaan als, daarna openen..
http://pdfcast.org/pdf/zekurquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat deed ik, maar als ik hem dan vanaf de harde schijf open sluit hij zich alsnog.
Ik zal een post van mij nog eens herhalen want mensen moeten wel goed weten wat ze krijgen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Die Zekur verzekering ziet er interessant uit, maar waar kan ik de precieze vergoedingenlijst terugvinden? Het is natuurlijk niet handig als je maar een tientje terugkrijgt he
Die pdf op hun site sluit zichzelf weer na openen
Ik denk dat je inderdaad beter voor 3 euro per maand meer naar Anderzorg kunt gaan, daar heb je geen beperkingen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:22 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik zal een post van mij nog eens herhalen want mensen moeten wel goed weten wat ze krijgen.
Als je hier vrede mee hebt dan is het natuurlijk fijn dat je goedkoper uit bent.
En dit lees je bij Zekur:
In tegenstelling tot de meeste andere zorgverzekeringen kunt u niet uw eigen zorgverlener kiezen. Om 100% vergoed te krijgen moet u bijvoorbeeld uw medicijnen bestellen via de internetapotheek. Ook kunt u voor niet spoedeisende hulp niet naar elk ziekenhuis.
Deze verzekering kan alleen via internet afgesloten worden. Alle correspondentie gaat via mail of per telefoon.
Voor zover ik weet is alles wat de huisarts doet gratis en verder moet je overal eerst dat eigen risico betalen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:48 schreef heaven7 het volgende:
Ik betaal nu bij Menzis met tandverzorgd 1 (vergoeding 75% tot geen idee, 200 euro ofzo) ¤95,- met standaard eigen risico.
Volgend jaar gaat dit met een tientje per maand omhoog naar ¤105,-
Mijn verstandskiezen worden dit jaar nog alle 4 getrokken en verder staat er niks op de planning. Ja eventueel mijn amandelen maar dat is geen bittere noodzaak dus dat kan wachten. Ik heb niet een geweldig gebit, meestal heb ik wel 1 gaatje en ga eens per jaar naar de tandarts. De pil moet ik toch wel zelf betalen en verder heb ik nooit serieuze zorg nodig..
Dat eigen risico verhogen lijkt wel aantrekkelijk evenals overstappen naar Anderzorg en dan geen tandartsverzekering meer nemen hoewel dat ook niet zo heel duur is.. Meestal heb ik wel een rekening van zo'n 100 euro per jaar. Maargoed, daarvan wordt nu maar 75% vergoed dus. Bij Anderzorg wordt meer vergoed geloof ik?
En als je dus naar de huisarts gaat gaat dit niet van je eigen risico af? Medicatie wel toch? En kleine behandelingen zoals het aanstippen van een wrat of het weghalen van een moedervlek? Gaat dat er wel vanaf?
Volgens mij wel. Ik zat in 2009 bij VGZ, lenzen gedeclareerd, jaar erna bij CZ direct, bril gedeclareerd. Ik weet alleen niet of het uitmaakt dat Anderzorg een onderdeel is van Menzis, maar dat lijkt me niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:32 schreef Printerkabel het volgende:
Als ik nu bij Menzis zit en dit jaar nog een bril ga kopen krijg ik 130 euro vergoed. Volgend jaar wil ik naar Anderzorg ( onderdeel van Menzis ) kan ik dan ook aanspraak maken op de vergoeding die zij bieden?
Ik heb moedervlekken bij de huisarts laten weghalen, geen rekening van gehad. (en als ik geweten had dat het zo'n piece of cake was dan had ik t al veel eerder laten doen).quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:48 schreef heaven7 het volgende:
Ik betaal nu bij Menzis met tandverzorgd 1 (vergoeding 75% tot geen idee, 200 euro ofzo) ¤95,- met standaard eigen risico.
Volgend jaar gaat dit met een tientje per maand omhoog naar ¤105,-
Mijn verstandskiezen worden dit jaar nog alle 4 getrokken en verder staat er niks op de planning. Ja eventueel mijn amandelen maar dat is geen bittere noodzaak dus dat kan wachten. Ik heb niet een geweldig gebit, meestal heb ik wel 1 gaatje en ga eens per jaar naar de tandarts. De pil moet ik toch wel zelf betalen en verder heb ik nooit serieuze zorg nodig..
Dat eigen risico verhogen lijkt wel aantrekkelijk evenals overstappen naar Anderzorg en dan geen tandartsverzekering meer nemen hoewel dat ook niet zo heel duur is.. Meestal heb ik wel een rekening van zo'n 100 euro per jaar. Maargoed, daarvan wordt nu maar 75% vergoed dus. Bij Anderzorg wordt meer vergoed geloof ik?
En als je dus naar de huisarts gaat gaat dit niet van je eigen risico af? Medicatie wel toch? En kleine behandelingen zoals het aanstippen van een wrat of het weghalen van een moedervlek? Gaat dat er wel vanaf?
Nog nooit zo'n drukke dag gehad als gisteren haha. continu mensen bellend en mailend beantwoordenquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alleen een basispakket.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik snap niet van die lijst, ik bezoek ongeveer 1 keer per 4 maanden de huisarts en 1 keer in de half jaar mijn tandarts, wat is mijn goedkoopste mogelijkheid?
Tot nu toe betaalde ik 90 euro per maand, paar dagen geleden heb ik een brief ontvangen waarin staat dat het verhoogd wordt naar 109 euro per maand.quote:
Kijk eens bij Zekur. Je zou dan even moeten kijken naar de voorwaarden, ben wel student maar heb geen tandarts verzekering of lenzen, maar je zou dan even kijken wat zij vergoeden. Aanvullend + tandarts is daar 111 euro.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:18 schreef Hojdhopper het volgende:
Goed topic!
Ik heb gisteren mijn polis (VGZ) binnengekregen. En ik schrok nogal, want ik ga van 104 euro in 2010 naar 122 euro in 2011 (totaal):
Zorgverzekering 105,75
Jong Pakker 22,50.
Collectiviteitskorting eraf en voila: 121,90 per maand.
Nu ben ik student (en dus niet rijk) en ben niet vaak ziek (gemiddeld genomen over een paar jaar). Wel ben ik een lenzendrager en heb ik nogal wat issues met de tandarts.
Ik ben al aan het vergelijken tussen zorgverzekeraars, want ik ben dus echt niet van plan om zo veel geld neer te tellen volgend jaar. Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn met min of meer dezelfde kenmerken (student) en zo ja, bij wie en hoe zijn jullie verzekerd dan?
Als dat bedrag alleen voor een basispakket is betaal je inderdaad teveel.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Tot nu toe betaalde ik 90 euro per maand, paar dagen geleden heb ik een brief ontvangen waarin staat dat het verhoogd wordt naar 109 euro per maand.
Betaal ik teveel?
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens precies meer hoe ik verzekerd benquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als dat bedrag alleen voor een basispakket is betaal je inderdaad teveel.
Ja ik kan het je niet vertellenquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens precies meer hoe ik verzekerd ben
Volgens mij iets met basis + av sure ofzo?
Eigen risico kost mij nog het meestquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja ik kan het je niet vertellen
Maar als jij 2x per jaar naar de tandarts gaat en een goed gebit hebt ben je goedkoper uit om deze zelf te betalen. Verder zijn kosten voor de huisarts ook gedekt, of je moet zeer dure medicijnen krijgen, maar dan heb je ook nog altijd je eigen risico.
Je moet gewoon voor jezelf nagaan of je een aanvullende verzekering en/of tandartsverzekering nodig hebt. Indien nee kan je gewoon voor de goedkoopste basisverzekering gaan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:24 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Eigen risico kost mij nog het meest
Ik zit erbij. Geen klachten, maar die heb ik zelf ook niet gehadquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:34 schreef Jorian29 het volgende:
Ik kreeg van de week een foldertje van Studentenwerk in de bus, die contacten had met National Academic. Aangezien ik nooit wat heb, geen gaatjes, nooit iets in het gips enzovoorts, ben ik wel van plan te switchen. Ik ben nu nog aanvullend verzekerd bij IZA, maar dat is nergens voor nodig.
Bij National Acadamic betaal je 87.90 basis.
Meer mensen ervaring met National Academic?
Ik ben van VGZ naar CZ Direct gegaan, met hun aanvullende verzekering. Ik ga 105 euro betalen. Ik weet niet hoeveel tandartskosten je hebt, maar bij CZ zit die in de aanvullende verzekering (100% vergoed tot 250 euro meen ik). Ik zou wel even nakijken wat ze precies vergoeden, ik heb eigenlijk nooit iets aan mijn tanden. Bril/lenzen is in de aanvullende 50 euro/2 jaar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:18 schreef Hojdhopper het volgende:
Goed topic!
Ik heb gisteren mijn polis (VGZ) binnengekregen. En ik schrok nogal, want ik ga van 104 euro in 2010 naar 122 euro in 2011 (totaal):
Zorgverzekering 105,75
Jong Pakker 22,50.
Collectiviteitskorting eraf en voila: 121,90 per maand.
Nu ben ik student (en dus niet rijk) en ben niet vaak ziek (gemiddeld genomen over een paar jaar). Wel ben ik een lenzendrager en heb ik nogal wat issues met de tandarts.
Ik ben al aan het vergelijken tussen zorgverzekeraars, want ik ben dus echt niet van plan om zo veel geld neer te tellen volgend jaar. Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn met min of meer dezelfde kenmerken (student) en zo ja, bij wie en hoe zijn jullie verzekerd dan?
Nou, volgens mij kunnen collectieven dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:13 schreef Syrena het volgende:
National Academic wil mij geen studentenverzekering gevendat mogen ze toch niet weigeren? Leeftijdsdiscriminatie!
Geen idee.quote:Op zondag 21 november 2010 12:44 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb hier op Fok! ergens in een topic gelezen dat wanneer je een uitkering hebt, je geen eigen risico hoeft te betalen.
Helaas weet ik niet meer waar dat gepost is.
Maar weet iemand dat misschien, met een bron erbij mocht het waar zijn?
Kan zijn dat je compensatie krijgt vanuit de gemeente maar een verzekering zonder verplicht eigen risico mag niet en bestaat niet (voor iedereen boven de 18 dan). Wel kan het zijn dat je korting kunt krijgen via een gemeentecollectiviteit en kan het zijn dat de gemeente de premie al inhoudt voor ze de uitkering overmaken.quote:Op zondag 21 november 2010 12:44 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb hier op Fok! ergens in een topic gelezen dat wanneer je een uitkering hebt, je geen eigen risico hoeft te betalen.
Helaas weet ik niet meer waar dat gepost is.
Maar weet iemand dat misschien, met een bron erbij mocht het waar zijn?
Ben je student dan? Veder heeft alleen de basisverzekering acceptatieplicht, in die studenten versie zullen wel wat extra'tjes zitten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:13 schreef Syrena het volgende:
National Academic wil mij geen studentenverzekering gevendat mogen ze toch niet weigeren? Leeftijdsdiscriminatie!
Hojdhopper, ik denk dat het wel wat voor jou is trouwens, tandarts vergoed 100% tot 350 euro en bril/lenzen 230 (!!) euro per 2 jaar! Premie is dan rond de 105 euro.
Hoe zit dat met de tandarts? Die staat niet bij 'sowieso naar je eigen...', en het overzicht kan niet bekeken worden door onderhoud.quote:Als je bij AnderZorg verzekerd bent, ga je naar gecontracteerde zorgaanbieders. We hebben afspraken met ongeveer 35.000 zorgaanbieders.
Sowieso naar je eigen huisarts.
Sowieso naar je eigen apotheek.
Sowieso naar je eigen ziekenhuis.
Sowieso naar je eigen fysiotherapeut.
Bekijk het overzicht van zorgaanbieders met wie we afspraken hebben gemaakt
...en het overzicht kan niet bekeken worden door onderhoud.quote:Op zondag 21 november 2010 14:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij zitten nu bij Menzis en Zilveren Kruis, en overwegen allebei over te stappen naar AnderZorg. We kunnen alleen iets niet vinden op de site van AnderZorg. Er staat namelijk het volgende:
Hoe zit dat met de tandarts? Die staat niet bij 'sowieso naar je eigen...', en het overzicht kan niet bekeken worden door onderhoud.
Kunnen we gewoon naar onze eigen tandarts blijven gaan?
Wat een onzin. Als er zaken gewijzigd worden (wat juíst in deze periode gebeurt), kan het gebeuren dat e.e.a. niet bereikbaar/zichtbaar is.quote:Op zondag 21 november 2010 14:35 schreef thumbnail het volgende:
Dat zegt wel iets over die verzekeraar natuurlijk want om nou juist in deze periode je site ontoegankelijk te maken wegens onderhoud?
Oké, dat zou schelen. Het was namelijk nogal een klus om een tandarts te vinden hier, alles zat zowat al vol.quote:Op zondag 21 november 2010 14:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Bij de meeste zorgverzekeraars maakt het niet uit of je tandarts wel of geen overeenkomst heeft omdat ze allemaal dezelfde UPT-tarieven hanteren.
Als ik de kwaliteit van een organisatie moest afleiden aan de toegankelijkheid van de website, kon ik nergens meer naar toe. Sites moeten nu eenmaal onderhouden worden, en ik heb liever dat ze dat doen dan dat er verouderde informatie opstaat.quote:Op zondag 21 november 2010 14:35 schreef thumbnail het volgende:
[..]
...en het overzicht kan niet bekeken worden door onderhoud.
Dat zegt wel iets over die verzekeraar natuurlijk want om nou juist in deze periode je site ontoegankelijk te maken wegens onderhoud?
Volgens mij moeten alle verzekeraars in November alle premies bekend maken en volgens mij is dat voor veel mensen de aanleiding om te gaan vergelijken zoals je in dit topic kunt lezen.quote:Op zondag 21 november 2010 14:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat een onzin. Als er zaken gewijzigd worden (wat juíst in deze periode gebeurt), kan het gebeuren dat e.e.a. niet bereikbaar/zichtbaar is.
Daarnaast zie ik even niet wat de website met de dienstverlening van de verzekeraar zelf te maken heeft
Nee.quote:Op zondag 21 november 2010 15:11 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij moeten alle verzekeraars in November alle premies bekend maken en volgens mij is dat voor veel mensen de aanleiding om te gaan vergelijken zoals je in dit topic kunt lezen.
Als je dan je site niet op orde hebt dan zegt dat wel wat over je dienstverlening toch?
Waarom AnderZorgquote:Op zondag 21 november 2010 15:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als ik de kwaliteit van een organisatie moest afleiden aan de toegankelijkheid van de website, kon ik nergens meer naar toe. Sites moeten nu eenmaal onderhouden worden, en ik heb liever dat ze dat doen dan dat er verouderde informatie opstaat.
En bovendien kan ik ze anders morgen ook wel even bellen. Maar er loopt toch een topic, dus kan ik het ook wel even hier vragen, dacht ik zo
Als ik dat zo lees is alleen voor een tandprotheticus een contractering van belang, er staat verder ook niets over een gedeeltelijke vergoeding voor niet gecontr. zorg.quote:T4 Welke zorgaanbieder
U kunt naar een tandarts, kaakchirurg , orthodontist, vrijgevestigd mondhygiënist of gecontracteerd tandprotheticus.
Ja, en ook een website heeft af en toe onderhoud nodig, wat vind je daar zo slecht aan? Alleen het gedeelte met gecontracteerde zvls doet het niet, de rest werkt gewoon. Het kan goed zijn dat ze de database bijwerken met de contracten voor 2011.quote:Op zondag 21 november 2010 15:13 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Waarom AnderZorg
We werken vooral via internet
Tsja..........................
Daar lijkt het inderdaad wel op. Ik was nog niet aan de voorwaarden begonnen, dank je wel!quote:Op zondag 21 november 2010 15:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
In de voorwaarden van Anderzorg staat het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees is alleen voor een tandprotheticus een contractering van belang, er staat verder ook niets over een gedeeltelijke vergoeding voor niet gecontr. zorg.
Lieve Thumbnail, dat is toch geen antwoord op mijn vraag?quote:Op zondag 21 november 2010 15:13 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Waarom AnderZorg
Tsja..........................
quote:Op zondag 21 november 2010 13:01 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Geen idee.
Wat ik wel weet is dat je naar het gemeentehuis kunt gaan en je via de gemeente mag onder een collectiviteits voordeel voor de minder rijken.
Denk niet dat het zo heel veel scheelt tho.
Bedankt voor je reacties.quote:Op zondag 21 november 2010 13:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Kan zijn dat je compensatie krijgt vanuit de gemeente maar een verzekering zonder verplicht eigen risico mag niet en bestaat niet (voor iedereen boven de 18 dan). Wel kan het zijn dat je korting kunt krijgen via een gemeentecollectiviteit en kan het zijn dat de gemeente de premie al inhoudt voor ze de uitkering overmaken.
Ik heb al gezegd wat ik daar van vind dus je moet zelf weten wat je doet.quote:Op zondag 21 november 2010 15:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ja, en ook een website heeft af en toe onderhoud nodig, wat vind je daar zo slecht aan? Alleen het gedeelte met gecontracteerde zvls doet het niet, de rest werkt gewoon. Het kan goed zijn dat ze de database bijwerken met de contracten voor 2011.
Nou ja, jij hebt het over de kwaliteit wat je wel of niet moet afleiden van de kwaliteit van de website en dat lijkt me nou juist belangrijk bij zorgverzekeraars die zelf aangeven vooral via het internet contact en info te onderhouden.quote:Op zondag 21 november 2010 15:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Lieve Thumbnail, dat is toch geen antwoord op mijn vraag?
Ik kan als ik dat wil e-mailen, chatten, bellen, een brief sturen, twitter volgen en de blog lezen. Contactmogelijkheden te over. Ik neem het ze niet kwalijk dat die ene pagina het net niet doet. Er is nog genoeg te lezen op de site.
Op nagenoeg elke site van een verzekeraar heb ik van de week wel fouten kunnen ontdekken. Als ik op daarop mijn keuze zou moeten maken eindig ik dadelijk onverzekerd.quote:Op zondag 21 november 2010 16:41 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Nou ja, jij hebt het over de kwaliteit wat je wel of niet moet afleiden van de kwaliteit van de website en dat lijkt me nou juist belangrijk bij zorgverzekeraars die zelf aangeven vooral via het internet contact en info te onderhouden.
Als ze in deze periode van overstappen niet in staat zijn om de site geheel open te houden dan heb ik daar geen vertrouwen in.
Maar als jij dara geen moeite mee hebt dan is er niets aan de hand natuurlijk.
Omdat die blijkbaar 1 van de duurste zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 19:16 schreef fenixs het volgende:
hoe komt het dat hier op Fok niemand agis heeft? of komen dat soort mensen niet hier?
Zo is Agis.quote:Op zondag 21 november 2010 19:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omdat die blijkbaar 1 van de duurste zijn.
iddquote:Op zondag 21 november 2010 19:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Goed topic.
Ben ook aan het uitzoeken wat ik komend jaar eens ga doen, zit nu bij CZ maar zou 127,30 moeten gaan betalen voor basis-aanvullend en tandarts...
heb wel eens ooit een gaatje maar voor die 195 euro voor de aanvullende verzekering kan je nog wel eens wat gaatjes laten vullen...
Morgen gaat mijn vriendin vragen voor collectief bij haar op het werk, wij kunnen collectief bij Zilveren kruis, voor minder geld beter verzekerd dan bij CZ dan...
Oh ja, als je een rekening hebt bij de Rabobank dan kom je ook in aanmerking voor collectiviteit bij Interpolis... Tis maar een tip maar het scheelde bij mij toch wel wat euro's per maand....
Tjaa... wat is het je waard? Je weet nooit wat er gebeurt (vind ik)quote:Op zondag 21 november 2010 19:56 schreef MaxC het volgende:
Ik ga denk ik voor National Academic, alleen nog te twijfelen of ik een tandartsverzekering erbij zou nemen. Nog nooit een gaatje gehad en mijn verstandskiezen komen er nu door maar dit jaar een foto gemaakt en ze groeide prima rechts.
Is het voordeliger om die twee afspraken in het jaar zelf te betalen ipv de 10,50 extra per maand?
deze vraag is al heel wat keren langs gekomen, je kunt alle tarieven van tandartsen zelf op internet vinden. Ik ga 2x per jaar voor controle en dan wordt er tandsteen verwijderd. Kost me 85 euro op jaarbasis en heb 450 euro achter de hand mocht er onverhoopt toch wat gebeuren.quote:Op zondag 21 november 2010 19:56 schreef MaxC het volgende:
Ik ga denk ik voor National Academic, alleen nog te twijfelen of ik een tandartsverzekering erbij zou nemen. Nog nooit een gaatje gehad en mijn verstandskiezen komen er nu door maar dit jaar een foto gemaakt en ze groeide prima rechts.
Is het voordeliger om die twee afspraken in het jaar zelf te betalen ipv de 10,50 extra per maand?
Klopt, zeer irritant, ik moet van de week ook maar 'even' bellen vrees ik.quote:Op zondag 21 november 2010 20:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Trouwens wel irritant, de manier waarop National Acedemic de dekkingen presenteert. Niet een eenvoudig lijstje met naast elkaar de dekkingen (zoals je ze bij andere wél ziet), maar een PDF'je die niet door te worstelen is.
Ik probeer ze te vergelijken met Anderzorg/Zekúr (in verband met het feit dat ze bij 500 euro vrijwillig eigen risico 'maar' een paar euro duurder zijn), maar dat is vrij lastig, op deze manier.
Is dat niet al bij de basisverzekering in?quote:Op zondag 21 november 2010 20:48 schreef Dennis101 het volgende:
Misschien dat iemand het volgende weet:
Als ik bij NA een tandartsverzekering neem (tot 350 euro, 100% vergoeding, aldus de AV), ben ik dan ook verzekerd als ik mijn verstandskies moet laten trekken bij de kaakchirurg?
Zou mij weer een lang telefoontje schelen.
Interpolis/Rabobank doet dat erg eerlijker: studentenpakket = korting.quote:Op zondag 21 november 2010 20:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou ben ik student (OU) , maar een studentenverzekering krijg ik ook niet(maakt verder niet uit, want ik kan niet kiezen voor vrijwillig eigen risico)...
Nee, dat gaat er komend jaar uit.quote:Op zondag 21 november 2010 20:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is dat niet al bij de basisverzekering in?
Maar vind ik verder prutsers....quote:Op zondag 21 november 2010 20:49 schreef Renesite het volgende:
Interpolis/Rabobank doet dat erg eerlijker: studentenpakket = korting.
ah, dan ben ik blij met mijn 450 euro dekking in de tand+een 2-ster aanvullendquote:Op zondag 21 november 2010 20:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat er komend jaar uit.
Alleen voor de situaties dat de tandarts het zelf af kan, als hij problemen verwacht of het zelf niet aandurft mag hij nog steeds doorverwijzen naar de kaakchirurg.quote:Op zondag 21 november 2010 20:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat er komend jaar uit.
Maar dat wordt dus niet gedekt door de basisverzekering.quote:Op zondag 21 november 2010 21:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Alleen voor de situaties dat de tandarts het zelf af kan, als hij problemen verwacht of het zelf niet aandurft mag hij nog steeds doorverwijzen naar de kaakchirurg.
Jawel, behandeling door de kaakchirurg blijft erin, maar alleen voor behandelingen waarbij het noodzakelijk is. Tot nu toe lieten mensen zonder tandartsverzekering zich voor trekken verwijzen naar de kaakchirurg terwijl de tandarts dat gewoon zelf kon, die route wordt geblokkeerd.quote:Op zondag 21 november 2010 21:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar dat wordt dus niet gedekt door de basisverzekering.
Oké, dus als ik een verwijzing krijg van mijn tandarts voor de kaakchirurg zou dat gedekt moeten zijn vanuit het basispakket?quote:Op zondag 21 november 2010 21:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Jawel, behandeling door de kaakchirurg blijft erin, maar alleen voor behandelingen waarbij het noodzakelijk is. Tot nu toe lieten mensen zonder tandartsverzekering zich voor trekken verwijzen naar de kaakchirurg terwijl de tandarts dat gewoon zelf kon, die route wordt geblokkeerd.
Wanneer de tandarts kan onderbouwen dat hij zelf niet in staat is om die behandeling zelf op een verantwoorde manier uit te voeren wel ja.quote:Op zondag 21 november 2010 21:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Oké, dus als ik een verwijzing krijg van mijn tandarts voor de kaakchirurg zou dat gedekt moeten zijn vanuit het basispakket?
Je lijkt inderdaad gelijk te hebben. Ik hoode ineens van alle kanten dat dat niet meer gedekt wordt, en ook de site van NA doet mij dat in eerste instantie geloven, maar volgens de AV worden de kosten toch wel gedekt.quote:Op zondag 21 november 2010 21:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Wanneer de tandarts kan onderbouwen dat hij zelf niet in staat is om die behandeling zelf op een verantwoorde manier uit te voeren wel ja.
Waarom dan?quote:Op zondag 21 november 2010 20:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar vind ik verder prutsers....
na.nl/studentenwerkquote:Op zondag 21 november 2010 20:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Trouwens wel irritant, de manier waarop National Acedemic de dekkingen presenteert. Niet een eenvoudig lijstje met naast elkaar de dekkingen (zoals je ze bij andere wél ziet), maar een PDF'je die niet door te worstelen is.
Ik probeer ze te vergelijken met Anderzorg/Zekúr (in verband met het feit dat ze bij 500 euro vrijwillig eigen risico 'maar' een paar euro duurder zijn), maar dat is vrij lastig, op deze manier.
Da's voor de studentenpolisquote:Op zondag 21 november 2010 23:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
na.nl/studentenwerk
rechts 4 pdf'jes met alle overzichten
quote:Op zondag 21 november 2010 20:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou ben ik student (OU) , maar een studentenverzekering krijg ik ook niet(maakt verder niet uit, want ik kan niet kiezen voor vrijwillig eigen risico)...
Zucht.quote:Op zondag 21 november 2010 16:42 schreef Dennis101 het volgende:
Op nagenoeg elke site van een verzekeraar heb ik van de week wel fouten kunnen ontdekken. Als ik op daarop mijn keuze zou moeten maken eindig ik dadelijk onverzekerd.
quote:Op maandag 22 november 2010 11:16 schreef _Arthur het volgende:
Volgens mij blijft je langspeelplaat hangen thumbnail.
Dus het ligt aan mij?quote:Op maandag 22 november 2010 11:16 schreef _Arthur het volgende:
Volgens mij blijft je langspeelplaat hangen thumbnail.
Inmiddels doet de zorgvinder het gewoon weer, ik ga dus even kijken.quote:Op maandag 22 november 2010 11:19 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dus het ligt aan mij?
Nou ja, dan ben ik weg hier.
Ja ik kan mezelf ook wel gaan herhalen, maar dan wordt dit zo'n saai topic. Feit is dat onderhoud nodig is en aangezien alle zorgverzekeraars graag hun premie zo snel mogelijk bekend willen hebben kan ik begrijpen dat ze nog niet alles online hebben.quote:Op maandag 22 november 2010 11:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Zucht.
Herhaling:
Waarom AnderZorg
Jawel hoor, en dan mag je het zelf gaan terugvorderen bij de tegenpartij.quote:Op maandag 22 november 2010 18:58 schreef fs180 het volgende:
Maar in geval van een aanrijding (buiten mijn schuld om natuurlijk) kost dat natuurlijk niet mijn eigen risico..
Dat vraag ik me ook af. Waarschijnlijk zodat onze lieve overheid kan beweren dat anticonceptie tot 22 jaar voor iedereen vergoed wordt.quote:Op maandag 22 november 2010 21:34 schreef _Twinkle het volgende:
Ik ben nu verzekerd bij DSW. Aangezien AV niet meer gratis is in 2011 ben ik van plan om over te stappen.
Als ik het goed begrijp is het eigen risico alleen van toepassing op je basisverzekering? Anticonceptie wordt vergoed vanuit je AV (dus niet van je eigen risico) als je 21+ bent. Bij 18-21 jarigen wordt het 'vergoedt' vanuit je basisverzekering dus je eigen risico.
Waarom?!
Wel?quote:Op maandag 22 november 2010 19:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Jawel hoor, en dan mag je het zelf gaan terugvorderen bij de tegenpartij.
jaquote:Op maandag 22 november 2010 21:34 schreef _Twinkle het volgende:
Als ik het goed begrijp is het eigen risico alleen van toepassing op je basisverzekering?
Tuurlijk, jij krijgt zorg en je zorgverzekeraar vergoed dat. Vervolgens doet je zorgverzekeraar een poging om zoveel mogelijk van hun gemaakte kosten te verhalen op een dader maar het verplicht (en vrijwillig) eigen risico mag je aftikken bij je verzekeraar en verder zelf regelen.quote:Op maandag 22 november 2010 21:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wel?
Het is eigen risico (en dus betaal ik zelf voor de zorg, maar buiten mijn schuld om zal ik per definitie niets meoten betalen) geen no claim hoe is dat dan mogelijk?
Ik kan er weinig over vinden zover ..
Klopt. Omdat je het over Zékur had, dacht ik ook aan student.quote:Op maandag 22 november 2010 00:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Da's voor de studentenpolis
[..]
Je werkt bij NA?quote:Op maandag 22 november 2010 22:53 schreef kalinhos het volgende:
[..]
vandaag weer ca 90 - 100x gebeld over de zorg, en dan is het pas maandag
Dus een normale beugel wordt niet vergoed?quote:U heeft aanspraak op orthodontische behandeling door een orthodontist bij een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel.
Wat is nou eigenlijk het verschil/ de relatie tussen NA en Academica?quote:Op maandag 22 november 2010 22:53 schreef kalinhos het volgende:
Hier staat de NA dekking, rechts in beeld http://www.academica.nl/index.php?id=32
Academica is gewoon een tussenpersoon.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het verschil/ de relatie tussen NA en Academica?
Of zijn ze eigenlijk gewoon 1 met 2 namen en websites etc.?
Dat vooral.quote:En wat achterlijk trouwens dat dat verkort overzicht bij NA niet op de site staat...
Waar ik net probeer uit te rekenen wat de premie voor de verzekering zou zijn (via http://aanvragen.promovendum.nl/index.php?id=337 ), maar dat werkt momenteel niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Academica is gewoon een tussenpersoon.
Ik wil weten of er nog kortingen zijn, vandaar. (al zie ik de mogelijkheid tot berekenen van de standaardpremie ook niet op hun site staan; ik word verwezen naar Academica...vreemd, want volgens mij had ik al ergens de premie berekend...)quote:
Bij geen enkele maatschappij in de basisverzekering anders hoorquote:Op dinsdag 23 november 2010 08:14 schreef _Twinkle het volgende:
[..]
Dus een normale beugel wordt niet vergoed?
Heb je het over je zorgtoeslag?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:09 schreef Dutchskill het volgende:
Is het nou zo dat je een bepaald bedrag terug krijgt van je zorgverzekering? Of is dit gewoon het bedrag van je tegemoetkoming als scholier?
Ik word binnekort namelijk 18 en heb inmiddels al een Zekur zorgverzekering afgesloten met grootste eigen risico omdat ik in de afgelopen 10 jaar maar 3 keer bij de dokter ben geweest.. Dit komt dus op een bedrag van 70 euro, maar gaat daar dus nog een zorg tegemoetkoming af oid?
Het gaat over de AV van NA. In hun vergoedingen overzicht staat:quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:23 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Bij geen enkele maatschappij in de basisverzekering anders hoor![]()
Voor kids <18 jaar moet je als ouder minimaal AV 2 hebben, voor jezelf ouder dan 18 jaar is er vergoeding met AV 3 pakket.
Een normale beugel behoort niet tot een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel en zou dus niet vergoedt worden...quote:U heeft aanspraak op orthodontische behandeling door een orthodontist bij een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel.
Zoals hij zegt vergoed geen enkele verzekeraar vanuit het basispakket een beugel. Dat zal je dus inderdaad in de aanvullende pakketten moeten zoeken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:21 schreef _Twinkle het volgende:
[..]
Het gaat over de AV van NA. In hun vergoedingen overzicht staat:
[..]
Een normale beugel behoort niet tot een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel en zou dus niet vergoedt worden...![]()
* _Twinkle zoekt verder naar een passend zorgverzekering
Da's interessant, ik zit nu ook bij CZ en kan met het werk collectief bij OHRA. Zal eens kijken hoeveel het verschil voor mij (alleen basispakket, maximaal eigen risico) is.quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef Penrue het volgende:
Ik ben van CZ naar OHRA overgestapt, ben bij OHRA ook collectief verzekerd (krijg ik korting via mijn werk) dus dat is een win win situatie (OHRA scheelt al 20 euro per maand en dan komt er ook nog korting bovenop).
Ik zeg ook niet dat het vergoedt word vanuit het basispakket, het feit is dat je n ook niet vergoedt krijgt bij de AV van national academic want in hun vergoedingen overzicht van AV staat:quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoals hij zegt vergoed geen enkele verzekeraar vanuit het basispakket een beugel. Dat zal je dus inderdaad in de aanvullende pakketten moeten zoeken.
Ik neem aan dat als je tanden een beetje scheef staan niet zeer ernstig is en dus niet vergoed wordt.quote:U heeft aanspraak op orthodontische behandeling door een orthodontist bij een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel.
Die vergoeding staat los van de AV, die komt namelijk uit de HV. Waarschijnlijk bedoelen ze er mee dat er geen extra vergoeding is opgenomen in die specifieke AV.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:39 schreef _Twinkle het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het vergoedt word vanuit het basispakket, het feit is dat je n ook niet vergoedt krijgt bij de AV van national academic want in hun vergoedingen overzicht van AV staat:
[..]
Ik neem aan dat als je tanden een beetje scheef staan niet zeer ernstig is en dus niet vergoed wordt.
Voor meerdere personen neem ik dan wel aan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo, ik ben over naar Promovendum. Kost me slechts 7 euro meer per maand tov dit jaar, met een betere dekking.
Ik zat bij Interpolis en betaal nu 220 p/m en zou naar 252 gaan, maar ga nu naar 227
Die premies opzoeken is toch niet zo moeilijk?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:40 schreef Ender_W het volgende:
Zijn er nog meer mensen die iets weten van Promovendum. Ik vind de prijzen zeker "onderzoekbaar" ik kom hem echter bij geen enkele vergelijkingssite tegen.... En ik denk als ik zie wat er te krijgen is voor dat geld...
Vraag dat dan in plaats van over de premies klagen die je blijkbaar al hebt gevondenquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:45 schreef Ender_W het volgende:
nee, dat niet, maar meer de andere dingen. Als ervaringen. Die premies had ik ook al. Maar is het een hele jonge maatschappij of zijn ze er langer..
Volgens mij zijn ze nieuw, dus je zal weinig vinden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:40 schreef Ender_W het volgende:
Zijn er nog meer mensen die iets weten van Promovendum. Ik vind de prijzen zeker "onderzoekbaar" ik kom hem echter bij geen enkele vergelijkingssite tegen.... En ik denk als ik zie wat er te krijgen is voor dat geld...
Net zoals ze aan banken geven?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En ik ga er eigenlijk van uit dat de overheid een soort van vergunning afgeeft aan zorgverzekeraars, en dat dat dus altijd goed is qua basis.
En tussenpersonen.quote:
Jep, take care now met cjp korting. :pquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zit je dan bij die jongerenverzekering van agis?
Das wel apart want als ik de AV vergoedingen erbij pak staat er in AV3 het volgende:quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:21 schreef _Twinkle het volgende:
[..]
Het gaat over de AV van NA. In hun vergoedingen overzicht staat:
[..]
Een normale beugel behoort niet tot een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis van het tand-kaak-mondstelsel en zou dus niet vergoedt worden...![]()
* _Twinkle zoekt verder naar een passend zorgverzekering
http://www.na.nl/index.php?id=5417 Rechts in beeld PDFje, aanvullend + tandartsverzekering 2011quote:Artikel 11 Orthodontie
Wij vergoeden de kosten van orthodontie voor verzekerden jonger dan 18 jaar volledig en een bedrag van ¤ 1.135,00 eenmalig voor verzekerden van 18 jaar en ouder.
Uitsluiting
▪ In geval van verlies of schade aan bestaande orthodontische voorzieningen door eigen schuld of nalatigheid,
vergoeden wij geen kosten van reparatie of vervanging.
▪ Geen vergoeding wordt verleend indien de voorgestelde behandeling niet doelmatig, onnodig kostbaar of onnodig gecompliceerd is.
quote:Op woensdag 24 november 2010 09:58 schreef heaven7 het volgende:
Heb je bij Anderzorg nou wel of geen keuze vrijheid wat betreft apotheek, huisarts en ziekenhuis? En mijn amandelen mogen er volgend jaar uit, wordt dat verder gewoon vergoed zonder aanvullende?
Klikquote:Als je bij AnderZorg verzekerd bent, ga je naar gecontracteerde zorgaanbieders. We hebben afspraken met ongeveer 35.000 zorgaanbieders.
Sowieso naar je eigen huisarts.
Sowieso naar je eigen apotheek.
Sowieso naar je eigen ziekenhuis.
Sowieso naar je eigen fysiotherapeut.
Dat kun je toch niet zeggen zonder te weten hoe je nu verzekerd bent en wat voor eigen risico je nu hebt?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:11 schreef rubje het volgende:
Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe zorgprijs binnen gehad voor volgend jaar en we gaan er 10 euro op achteruit,dus betalen 10 euro meer dan dit jaar.![]()
Toch zou ik willen weten van anderen of dat overstappen echt zoevel uitmaakt als in meer dan 500 euro op jaarbasis en je zorgpakket die beter of tenminste onveranderd is.![]()
Want om over te stappen voor +/- 250 euro oid en je hebt een minder compleet zorgpakket is ook niet echt de moeite waard.
Bij allebei heb je bij geen enkele verzekeraar de garantie dat ze het vergoeden. Je zult voor beiden aan moeten kunnen tonen dat het medisch echt noodzakelijk is.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:15 schreef piepkuiken21 het volgende:
hmm, ik zoek een zorgverzekering die een kaakoperatie vergoed, ik heb doordat mijn verstandskiezen getrokken zijn een overbeet van 6 mm opgelopen waardoor ik met consumptie praat en bepaalde letter moeilijk kan uitspreken zoals de S en n.
Bosrtverkleiningen vind ik ook belangrijk, wordt dat altijd vergoed op medische redenen?
En inmiddels heb ik een verzekering bij Anderzorg aangevraagd.quote:Op zaterdag 13 november 2010 01:45 schreef freako het volgende:
Ik zit er sterk over te denken om over te stappen van CZ naar AnderZorg, het scheelt me ¤95 (¤866 om ¤771), dat verschil is me iets te groot.
Mijn dekking is overigens alleen een basisverzekering, max eigen risico en betaling per jaar.
Ik was een zeer tevreden klant van DSB anders. DNB moet je voor oppassen.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat die vergunningen geen reet voorstellen, ik noem een Icesave en DSB.
Laat dat nou net degene zijn die vergunningen afgeeft...quote:Op woensdag 24 november 2010 21:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik was een zeer tevreden klant van DSB anders. DNB moet je voor oppassen.
Nee.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:17 schreef janatwork het volgende:
Vandaag besloten mijn tandarts verzekering er ook uit te gooien, ga nu voor Anderzorg met maximaal eigen risico. Zijn er ergens nog collectiviteitskortingen bij Anderzorg mogelijk?
Klopt, jammer genoeg.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Laat dat nou net degene zijn die vergunningen afgeeft...
De adder is dat je 'm feitelijk zelf betaalt.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:49 schreef Razor21 het volgende:
Twijfel nu zie net dit : https://www.unitedconsume(...)anmelden/offerte.asp
Een gratis Ipad (16GB) is ook geen slechte keuze. Die kan ik altijd verkopen of zelf houden!
Even kijken waar de adders zitten.
Lees net dit :quote:Op donderdag 25 november 2010 11:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De adder is dat je 'm feitelijk zelf betaalt.
Als je na één jaar besluit ergens anders heen te gaan, moet je nog een deel betalen.
En een tweede addertje: hou er rekening mee dat je per saldo meer premie betaalt dan je direct aan VGZ zou doen. VGZ geeft aan individueel verzekerden ook een zogenaamde korting, die krijg je dan niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:49 schreef Razor21 het volgende:
Twijfel nu zie net dit : https://www.unitedconsume(...)anmelden/offerte.asp
Een gratis Ipad (16GB) is ook geen slechte keuze. Die kan ik altijd verkopen of zelf houden!
Even kijken waar de adders zitten.
Met maximaal eigen risico inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Begrijp ik goed dat Anderzorg 66,25 euro is en Unive Zekur 69,50 waarbij je bij Anderzorg je eigen ziekenhuis kan kiezen en bij Zekur dus niet?
Tja, waarom kiezen mensen voor Agis of Menzis?quote:Waarom zou je dan nog voor Zekur kiezen? Anderzorg is EN goedkoper EN beter (eigen ziekenhuis kiezen).
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:22 schreef thumbnail het volgende:
Aanvullende verzekeringen moet je even goed bekijken.
Ik heb er geen want als je naar de aanvullende verzekering van de tandarts kijkt dan zie je dat veel verzekeraars een limiet stellen aan het aantal te betalen behandelingen.
Die limiet betaal je in twee jaar dus als je een jaar niets hebt dan heb je het er al uit.
eigen risico is toch sowieso niet van toepassing op aanvullende paketten?quote:Op donderdag 25 november 2010 14:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat Promovendum: weet iemand of het vrijwillige ER ook geldt voor de aanvullende pakketten?
Bij vrijwillig ER mag het wel, maar ik heb nog geen maatschappij gezien die dat toepast.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
eigen risico is toch sowieso niet van toepassing op aanvullende paketten?
Bedoel je steunzolen of ortopedische schoenen? In het laatste geval is die 135e geen eigen risico maar een eigen bijdrage en valt het restbedrag dat wel vergoed wordt onder het verpl ER.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:06 schreef ohwyeah het volgende:
Ik zoek een zorgverzekeraar die schoenzolen van de orthopeed vergoed.
Alle zorgverzekeraars hebben zover ik heb kunnen vinden allemaal een eigen risico van ¤ 135.
Ik ben dat bedrag toevallig ook jaarlijks kwijt eraan [ afbeelding ]
Is er een oplossing voor.
Volgens mij zitten de steunzolen hier in AV3quote:Op donderdag 25 november 2010 15:06 schreef ohwyeah het volgende:
Ik zoek een zorgverzekeraar die schoenzolen van de orthopeed vergoed.
Steunzolen zitten eigenlijk wel in iedere AV, gewoonlijk wel met een maximum, alleen dat bedrag dat ohwyeah noemt doet me twijfelen over wat voor zolen hij nou eigenlijk bedoelt.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij zitten de steunzolen hier in AV3
http://www.academica.nl/f(...)edingenoverzicht.pdf
Hoi, ik bedoel echt steunzolen ja.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bedoel je steunzolen of ortopedische schoenen? In het laatste geval is die 135e geen eigen risico maar een eigen bijdrage en valt het restbedrag dat wel vergoed wordt onder het verpl ER.
Dan kijk je bij de verkeerde voorwaarden, die ¤135 hebben betrekking op orthopedische schoenen. En dat is overal hetzelfde omdat het in de HV zit. Voor steunzolen moet je kijken naar de dekking van de AV.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:57 schreef ohwyeah het volgende:
[..]
Hoi, ik bedoel echt steunzolen ja.
hmm zo te zien tot ¤ 50.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Steunzolen zitten eigenlijk wel in iedere AV, gewoonlijk wel met een maximum, alleen dat bedrag dat ohwyeah noemt doet me twijfelen over wat voor zolen hij nou eigenlijk bedoelt.
Vaak wel zoiets ja, het hele bedrag krijg je zelden.quote:
Ok, dan nog even vergelijken her en der.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Vaak wel zoiets ja, het hele bedrag krijg je zelden.
Bij VGZ krijg je in het gezinnenpakket en de Uitgebreide AV ¤300 maar dat is niet echt een budgetverzekering.
Als het goed is kun je voor je een verzekering afsluit even op hun site zoeken met welke zorgaanbieders zij een contract hebben. Je kunt dan zoeken op specialisatie, typt je postcode in en krijgt dan een lijst met contractanten (tenminste, was bij dochter's zorgverzekering zo). Ik vind het wel een gekloot zeg! Je bent er echt uren mee kwijt. Trouwens, iemand schreef hier dat je bij Agis altijd zelf mag kiezen; maar toen wij eens bij een orthopedagoog waren geweest, die gewoon BIG geregistreerd was, kregen we later ook problemen en werd er moeilijk gedaan om de rekeningen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hallo beste mensen,
Ook ik zit te denken aan overstappen. Heb nu een (basis)verzekering van Zilverenkruis, 107 pleuro per maand. Altijd tevreden geweest, daar niet van.
Ik zit te denken aan FBTO, die kwam er bij de consumentenbond site goed uit voor mij, 95 euro per maand (helaas, geen student meer, dat was vroegah), en (grotendeels) eigen keuze ziekenhuis, apotheek etc.
Ik heb echter toch een paar vraagjes, waar ik op de sites van desbetreffenden niet uitkom:
- bij Zilverenkruis werd altijd alles 'meteen' vergoed, oftewel, ik heb nog nooit een doktersrekening of wat dan ook gezien/betaald. Op de site van FBTO maak ik op dat ik daar vanalles zelf moet declareren (weet dus niet of dit klopt). Dat lijkt me een enorm takkewerk waar ik echt geen zin in heb (los van het feit dat ik een KEI ben in het kwijtraken van rekeningen en dergelijke). Dus, gaat dit bij FBTO ook 'automatisch', of moet ik daar inderdaad voor ieder wissewasje een rekening gaan declareren (en dus eerst zelf betalen)?![]()
- Ligt het nou aan mij, of verzwijgen ALLE verzekeraars wie nou hun 'contractanten' zijn en wie niet??? Dan is het toch verdomd lastig kiezen als je zeker weet dat je door bepaalde ziekenhuizen wel en sommige juist niet behandeld wil worden. Moet ik daarvoor gaan bellen en navraag doen, en bij wie? De verzekeraars zetten het kennelijk niet op hun site voor een bepaalde reden. En om nou alle ziekenhuizen/andere zorgaanbieders te gaan afbellen met de vraag of Verzekeraar X nou wel of niet een contract met hen heeft afgesloten...![]()
Wie-oh-wie weet er meer?
Dank je voor je reactie! Ja, het is dus een heel gekloot. Geen wonder dat zoveel mensen het er maar bij laten zitten (ik begrijp dat nog geen 10% van de verzekerden inderdaad gaat overstappen), en die hele 'marktwerking' dus een enorme wassen neus is.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:59 schreef childintime het volgende:
[..]
Als het goed is kun je voor je een verzekering afsluit even op hun site zoeken met welke zorgaanbieders zij een contract hebben. Je kunt dan zoeken op specialisatie, typt je postcode in en krijgt dan een lijst met contractanten (tenminste, was bij dochter's zorgverzekering zo). Ik vind het wel een gekloot zeg! Je bent er echt uren mee kwijt. Trouwens, iemand schreef hier dat je bij Agis altijd zelf mag kiezen; maar toen wij eens bij een orthopedagoog waren geweest, die gewoon BIG geregistreerd was, kregen we later ook problemen en werd er moeilijk gedaan om de rekeningen.
Verzekeraars en serviceverlening.quote:Grrrr, ik had weer iets. Dochter net 18 geworden en heb haar aangemeld voor een jongerenverzekering. Die wordt inmiddels al 2 maanden betaald. Krijg ik mijn salarisstrook, staat daar ineens 200 euro minder op dan zou moetenEn ja hoor, hebben ze gewoon bij mijn collectieve zorgverzekeraar haar opgenomen. Terwijl ik ze daarover nog gebeld heb, ik inmiddels al een nieuwe polis heb ontvangen (met alleen ik erop)......
Morgen maar weer eens bellen, dubbel gaan betalen voor 1 zorgverzekering zie ik ook niet zo zitten......
Die 10% zegt natuurlijk ook niet alles. Er zijn ook mensen die tevreden zijn met hun huidige verzekering en daarom niet overstappen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 01:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dank je voor je reactie! Ja, het is dus een heel gekloot. Geen wonder dat zoveel mensen het er maar bij laten zitten (ik begrijp dat nog geen 10% van de verzekerden inderdaad gaat overstappen), en die hele 'marktwerking' dus een enorme wassen neus is.![]()
10% is veel en dat zal elk jaar zo'n beetje gebeuren (niet telkens dezelfde 10%). Noem mij een vergelijkbare markt waar mensen vaker switchen?quote:Op vrijdag 26 november 2010 01:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dank je voor je reactie! Ja, het is dus een heel gekloot. Geen wonder dat zoveel mensen het er maar bij laten zitten (ik begrijp dat nog geen 10% van de verzekerden inderdaad gaat overstappen), en die hele 'marktwerking' dus een enorme wassen neus is.![]()
En afgaande op jouw ervaring met Agis, klopt de informatie dus ook lang niet altijd. Lekker.
Tja, volgens mij stapt iedereen met een mobiele telefoon elk jaar of 2 jaar wel over naar een andere aanbieder.quote:Op zaterdag 27 november 2010 18:02 schreef Fokski het volgende:
[..]
10% is veel en dat zal elk jaar zo'n beetje gebeuren (niet telkens dezelfde 10%). Noem mij een vergelijkbare markt waar mensen vaker switchen?
Bijna niemand die ik ken doet dat.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:07 schreef ShoNuf het volgende:
[..]
Tja, volgens mij stapt iedereen met een mobiele telefoon elk jaar of 2 jaar wel over naar een andere aanbieder.
Iedereen die ik ken doet datquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bijna niemand die ik ken doet dat.
Ik ga ook over naar Anderzorg. Nominale premie scheelt straks 13 per maand met huidige verzekering en aangezien dochter nu zelf verzekerd is, hoef ik niet meer zo uitgebreidt verzekerd te zijn. Nu betaal ik 147 per maand en dat wordt vanaf Januari 158; bij Anderzorg ga ik dan in Januari 121 betalen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:08 schreef ohwyeah het volgende:
Ik heb Anderzorg Jong genomen tot 30 jaar. Ze vergoeden steunzolen tot 200 euro.
Ach, ben zelf de 30 gepasseerd dus vrienden/(vage)kennissen/familie zijn ruim boven de 25, change is het toverwoord met verzekeringen, abo's en stroom, bij iedereen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 21:17 schreef Fokski het volgende:
[..]
Hoeveel personen ken je boven de 25?
Nee? Volgens mij kiest iedereen gewoon de leukste telefoon bij het goedkoopste abonnement. Overstappen gaat zo makkelijk steeds.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bijna niemand die ik ken doet dat.
vroeg ik me ook af maar de ortodontist (waar ik bij langs ben gegaan om het te laten verklaren) zei dat doordat mijn verstandskiezen er zaten mijn kaak als het ware op z'n plek gehouden werd. Ik weet het nog steeds niet, ik kan ook korting van AH krijgen omdat ik er werk op CZ en Agis.quote:(hoe krijg je trouwens een overbeet door het trekken van je verstandskiezen? Dat verandert toch niets aan de vorm van je kaak?)
312 euro korting om eventueel 500 euro te moeten betalen? Het zou je hooguit 188 euro kosten als je onverhoopt de mist ingaat. Ik zou het wel weten.quote:Op maandag 29 november 2010 00:30 schreef Zwansen het volgende:
Overigens zou ik 138 euro moeten gaan betalen bij mijn huidige zorgverzekering, maar door een nieuwe baan stap ik over naar De Friesland zorgverzekeraar waar ik maar 113 hoef te betalen (en nog eens 16 euro korting krijg van mn werk)
Twijfel nog wel steeds of ik voor de volle eigen risico ga of voor 0 euro. Als ik voor de volle ga kost het me maar 87 euro, min de 16 euro van mn werkgever en ik betaal maar 71 euro per maand.
Precies. Ben ook voor het volledige e.r. gegaan.quote:Op maandag 29 november 2010 00:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
312 euro korting om eventueel 500 euro te moeten betalen? Het zou je hooguit 188 euro kosten als je onverhoopt de mist ingaat. Ik zou het wel weten.
Bij AnderZorg mag je toch sowieso naar je eigen apotheek? Zie ook hierquote:Op maandag 29 november 2010 00:01 schreef wspa_ het volgende:
Ik zit ook te twijfelen om over te stappen naar AnderZorg. Zat op de site te kijken naar gecontracteerde zorgaanbieders e.d. Woon in Amsterdam en kan overal wel terecht, behalve voor een apotheek. Dichtsbijzijnde zit op 38KM :S. Site werkt niet zo lekker op m'n mobiel, dus 't kan daaraan liggen.
Ik had Agis, maar die stond niet in Anderzorgs lijstje van "huidige zorgverzekeraar".quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:17 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb me gisteren ook maar aangemeld voor AnderZorg. Wel met 'maar' ¤170 eigen risico, omdat ik het risico dat ik ineens ¤670 moet betalen momenteel gewoon niet wil lopen (en die ¤25 die ik per maand zou besparen zet ik toch niet weg). Alsnog scheelt het ¤14,50 per maand met wat ik bij Univé zou betalen en dat vind ik toch net teveel om het niet te doen. En als het niet bevalt ben ik er over een jaar gewoon weer weg.
quote:Op woensdag 1 december 2010 11:02 schreef pussywillow het volgende:
Mijn vriendin heeft/had De Amersfoortse en die stond ook niet in dat lijstje. We hebben het toen aan AnderZorg gevraagd en die zeiden dat het niet zoveel uitmaakte en dat ze in een of andere database opzoeken wat voor verzekeraar je hebt.
Dat ligt niet aan je verzekering maar aan je apotheker. Die beslist zelf of hij die eigen bijdrage rechtstreeks declareert met het risico dat jij misschien geen AV hebt en dan alsnog jou een rekening moet sturen. Overigens kan een zorgverlener gewoonlijk wel in VeCoZo zien of jij een aanvullende verzekering hebt maar niet of daar de dekking voor die eigen bijdrage in zit, die dekking is namelijk alles behalve standaard.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:29 schreef Miasan het volgende:
Maar goed, dit is de klaagbak niet dus ik zal mijn vraag hier maar even stellen: ik wil dat de eigen bijdrage voor medicijnen in het GVS rechtstreeks van mijn zorgverzekeraar aan de apotheker wordt betaald, zodat ik het niet hoef voor te schieten om achteraf te declareren. De medicijnen zijn namelijk behoorlijk duur. De apotheker zegt dat dit niet vanuit een aanvullende verzekering, omdat ze alleen inzage hebben in de basisverzekering van mensen. De e-mailklantenservice van Independer zegt dat dit wel kan bij een naturazorgverzekering.
Nu probeer ik een verzekering van Ohra + aanvullend bij Independer af te sluiten, maar daar hebben ze weer geen natura-variant! Andere zorgverzekeraars misschien wel maar dit is veruit de goedkoopste voor mij.
Wat moet ik nou doen? Ik weet het niet meer.
Dus... natura én de apotheker kunnen mij niet uit de brand helpen.quote:U heeft verder inderdaad een naturaverzekering. Nagenoeg alle verzekerden in Nederland hebben een naturaverzekering. Wij dienen dus zelf de notas in bij uw verzekering zodat u dat niet hoeft te doen. Dit geldt echter alleen voor de basisverzekering en niet het aanvullende gedeelte.
Het computersysteem kan niet weten wie welke aanvullende verzekering heeft en bij wie we de eigen bijdrage dus wel en niet kunnen declareren bij de verzekering. Als we dit wel zouden doen en een verzekering keurt dit af om wat voor reden dan ook af moeten we alsnog achter het geld aan bij de cliënten. Ik ken geen enkele apotheek die dingen buiten de basisverzekering rechtstreeks declareert.
Agis staat in de lijst als "OWM Agis Zorgverzekeringen u.a.", de officiele naam van het bedrijf. Niet heel handig, ze hadden beter een lijstje met handelsnamen kunnen gebruiken. Ik zou Agis niet zo snel onder de "O" gaan zoeken.quote:Op woensdag 1 december 2010 10:59 schreef ohwyeah het volgende:
[..]
Ik had Agis, maar die stond niet in Anderzorgs lijstje van "huidige zorgverzekeraar".
Dat vond ik wel raar, maar inderdaad overstappen is later altijd mogelijk.
In het basispakket zitten al acht zittingen bij de psycholoog, dan zal het dus gaan om zes uit de av en in totaal 14, en dat hoort kortdurend te zijn. Voor alle andere situaties is er de tweede lijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:01 schreef _pillow_ het volgende:
Ik heb het idee dat ik volgend jaar een shrink nodig heb voor een aantal sessies. Verder loop ik bij ggnet en ga ik 2x per jaar voor gemiddeld tandsteen weghalen (40 euro de keer).
Momenteel loop ik bij Interpolis met een extra tandartspakket. Echter gaan ze maar 6x een een shrink vergoeden. Momenteel betaal ik 106 euro per maand voor dit alles. Is er een goedkoper alternatief voor me?
Thanks daar ga ik straks even een nw berekening van maken.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:34 schreef pussywillow het volgende:
Misschien AnderZorg basis + Jong: ¤105,25? Dan worden acnébehandelingen vergoed tot ¤185, bril/lenzen ¤100 per 2 jaar, 9 fysiobehandelingen en nog wat meer dingen. Zal misschien net iets minder zijn dan bij CZ maar het scheelt dan ook bijna 22 euro per maand.
quote:Iedereen kan, ongeacht leeftijd, de aanvullende verzekering Jongeren sluiten.
Bij de berekening van de premie is wel sprake van leeftijdscategorieën. De aanvullende verzekering Jongeren is namelijk een aanvullende verzekering inclusief tandheelkundige hulp. Mondzorg is opgenomen in de hoofdverzekering voor verzekerden tot 18 jaar. Verzekerden vanaf 31 jaar betalen meer premie omdat de kosten in deze categorie veel hoger zijn.
De premie van de aanvullende verzekering Jongeren is in 2011:
* voor verzekerden van 18 t/m 30 jaar: ¤ 16,10
* voor verzekerden vanaf 31 jaar: ¤ 22,60
Ahquote:Op donderdag 2 december 2010 12:04 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Thanks daar ga ik straks even een nw berekening van maken.
Hoewel ik t wel een beetje "eng" vindt om geen tandarts verzekering te hebben..
-edit: dat kan helemaal niet want voor de Anderzorg Jong moet je onder de 30 zijn..![]()
Bij de CZ is het zo geregeld:
[..]
Wordt aan de hand van BSN nummer gedaan inderdaad.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:02 schreef pussywillow het volgende:
Mijn vriendin heeft/had De Amersfoortse en die stond ook niet in dat lijstje. We hebben het toen aan AnderZorg gevraagd en die zeiden dat het niet zoveel uitmaakte en dat ze in een of andere database opzoeken wat voor verzekeraar je hebt.
Ben ik met je eens, maar als de mogelijkheden daar zijn, lijkt het me niet vreemd dat mensen dat gaan opzoeken.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:55 schreef pussywillow het volgende:
Ik vind het ook wel verbazend wat mensen af en toe voor dekking willen. Een verzekering, en zeker een zorgverzekering, is toch in feite helemaal niet bedoeld om jouw bril, voorbehoedsmiddel, steunzolen, et cetera te betalen?
CZ direct is om te beginnen al goedkoper. Maar ga naar Independer.nl, vul wat dingen in en ga dan vergelijken. Schrijf op wat je belangrijk vindt dat vergoed wordt (in dit geval tandarts, mss nog fysio? Bril?).quote:Op donderdag 2 december 2010 12:10 schreef rubje het volgende:
yo mensen. Vraagje: Als je toch besluit over te stappen naar een ander ziekenfondpakket dan schijnt dat heel makkelijk te zijn. Oke,kan iemand mij uitleggen welke ZF pakket dan goedkoper is dan Zilveren Kruis 3 sterren p.p. 120 euro per maand(tandarts erbij) en hoe snel is dat overstappen en hoe lang duurt dat en kan je daarna weer teruggaan naar je oude als je zin hebt?
Nee, maar mensen hebben er wel behoefte aan en daarom is de aanvullende verzekering uitgevonden...quote:Op donderdag 2 december 2010 22:55 schreef pussywillow het volgende:
Ik vind het ook wel verbazend wat mensen af en toe voor dekking willen. Een verzekering, en zeker een zorgverzekering, is toch in feite helemaal niet bedoeld om jouw bril, voorbehoedsmiddel, steunzolen, et cetera te betalen?
Maar jij kunt toch wel ruiken wat er allemaal in zo'n pakket zitquote:Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wordt aan de hand van BSN nummer gedaan inderdaad.
Zodra je je aanmeldt bij een nieuwe verzekeraar zal deze maatschappij jou automatisch afmelden bij je huidige maatschappij.
Ik word wel helemaal leip van alle verschillende namen en pakketten die maatschappijen hebben bedacht. "Ja ik heb een basis, en dan een aanvullend-beter-af-3-sterren-plus-ouderen-extra-pakket, en die dekking zou ik dan graag bij u willen maar dan voor een lagere premie"
Ik zou je verzekeraar even bellen, theoretisch zou het kunnen dat je ten onrechte genoten voordeel terug moet betalen als je het niet meldt maar ik heb het nog niet zien gebeuren. Uiteraard mag je op zo'n moment overstappen naar een nieuwe collectiviteit\ andere maatschappij via de nieuwe werkgever.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:36 schreef Idler het volgende:
Als je een collectieve zorgverzekering hebt via je werk en je wisselt gedurende het jaar van werkgever, ben je dan verplicht om dit aan de verzekeraar aan te geven? Zo ja, wat zijn de gevolgen als je dit niet doet?
Ik heb hier nergens duidelijk antwoord op kunnen vinden, is er hier iemand die dit weet?
In de basisverzekering is dat bij elke verzekeraar gelijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:24 schreef Saninl het volgende:
Weet iemand trouwens wat er onder de eigen risico valt?
Dus wat je wel via je eigen risico moet betalen en wat niet?
Bij Anderzorg
Dank je!quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zou je verzekeraar even bellen, theoretisch zou het kunnen dat je ten onrechte genoten voordeel terug moet betalen als je het niet meldt maar ik heb het nog niet zien gebeuren. Uiteraard mag je op zo'n moment overstappen naar een nieuwe collectiviteit\ andere maatschappij via de nieuwe werkgever.
Met andere woorden, kan ik 670 euro eigen risico nemen, en toch direct tandartskosten vergoed krijgen (als ik ta-verzekering erbij neem), zonder dat dit eigen risico kost?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In de basisverzekering is dat bij elke verzekeraar gelijk.
Ik had het dan ook expliciet over de basisverzekering. Het schijnt zo te zijn (maar ik doe qua werk heel weinig met zorgverzekeringen) dat geen enkele verzekeraar het eigen risico laat aanspreken bij aanvullende verzekeringen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:22 schreef Gulo het volgende:
[..]
Met andere woorden, kan ik 670 euro eigen risico nemen, en toch direct tandartskosten vergoed krijgen (als ik ta-verzekering erbij neem), zonder dat dit eigen risico kost?
Hmm, apart. Ik ga eigenlijk nooit naar dokter/ziekenhuis (toevallig moet ik nu een keer naar de kaakchirurg, maar daarvoor ben ik sinds mijn geboorte nog nooit in een ziekenhuis geweest. Het volledig eigen risico is voor mij dus interessant.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik had het dan ook expliciet over de basisverzekering. Het schijnt zo te zijn (maar ik doe qua werk heel weinig met zorgverzekeringen) dat geen enkele verzekeraar het eigen risico laat aanspreken bij aanvullende verzekeringen.
354 euro voor een tandartsverzekering? Heb je een slecht gebit dan? Ik betaal voor 2 consulten per jaar 90 euro.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:02 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hmm, apart. Ik ga eigenlijk nooit naar dokter/ziekenhuis (toevallig moet ik nu een keer naar de kaakchirurg, maar daarvoor ben ik sinds mijn geboorte nog nooit in een ziekenhuis geweest. Het volledig eigen risico is voor mij dus interessant.
Voor de aanvulling betaal je per 2 jaar 354 euro.Dat haal je er vrijwel uit, en het vangt dan eventuele nare verrassingen bij de tandarts dan ook nog wat op.
Dennis, die 354 is inclusief die aanvullende verzekering.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
354 euro voor een tandartsverzekering? Heb je een slecht gebit dan? Ik betaal voor 2 consulten per jaar 90 euro.
volgens mij heb ik een stuk van de discussie gemist. Over welke aanvullende verzekering hebben we het hier over?quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:51 schreef Gulo het volgende:Lijkt mij te mooi om waar te zijn haast. Ik zal wel een addertje over het hoofd zien.
Het gaat er over dat het eigen risico (ook het vrijwillige eigen risico) bij bijvoorbeeld anderzorg niet geldt voor de aanvullende verzekeringen (aanvullend extra, tandarts, etc.)quote:Op zondag 5 december 2010 12:19 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
volgens mij heb ik een stuk van de discussie gemist. Over welke aanvullende verzekering hebben we het hier over?
Nee, die zeggen zij op voor je. Anders kan je natuurlijk makkelijk zelf nog opzeggen.quote:Op zondag 5 december 2010 12:41 schreef Afvoerput het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen, excuses wanneer de vraag al gesteld is.
Vorige week heb ik een andere zorgverzekering aangevraagd (National Academic - studenten), máár ik als onwetende simpeldenkende student, heb er niet over nagedacht dat je je oude verzekering ook op diende te zeggen. Deze is voor mij Zilveren kruis - achmea. Heb ik nu een groot probleem?
Bedankt voor je geruststellende antwoord.quote:Op zondag 5 december 2010 12:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, die zeggen zij op voor je. Anders kan je natuurlijk makkelijk zelf nog opzeggen.
Tandartsverzekering tot 22 zit sowieso niet meer in het basispakket, dus als je een tandartsverzekering wilt zal je die nu moeten afsluiten.quote:Op zondag 5 december 2010 15:42 schreef rgras het volgende:
Stel ik word 22 ergens in juli 2011, moet ik dan al vanaf januari een tandartsverzekering af te sluiten, of kan ik hiermee wachten tot juni/juli?
Ik vroeg me hetzelfde af, het antwoord staat echter gewoon op de site van ander zorg.quote:Op zondag 5 december 2010 16:40 schreef Mallet het volgende:
Ik zit erover te denken om een vrijwillig eigen risico te nemen om de maandpremie te drukken. Vanwege de veranderingen heb ik een aanvullende tandartsverzekering afgesloten bij AnderZorg voor als ik bijvoorbeeld mijn verstandskiezen eruit moet laten halen.. Nu vraag ik mij alleen af of het vrijwillig eigen risico (of eigen risico algemeen) ook van toepassing zal zijn op bovenstaande behandeling.. Anders heeft het natuurlijk weinig zin..
Volgens mij niet toch? Eigen risico heeft geen betrekking op behandelingen uit aanvullende verzekeringen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |