2011 |
---|
Standaard| | ¤470 eigen risico| | ¤670 eigen risico | ||
---|---|---|---|---|
Agis | ¤105,85 | ¤93,10 | ¤84,60 | |
Anderzorg | ¤91,25 | nnb | ¤66,25 | |
Azivo | ¤105,75 | niet mogelijk | ¤90,75 | |
CZ | ¤104,50 | ¤89,87 | ¤83,87 | |
CZ-direct | ¤95 | niet mogelijk | ¤74,37 | |
De Friesland | ¤103,90 | ¤91,90 | ¤78 | |
Delta Lloyd natura | ¤95,49 | ¤85,49 | ¤78,82 | |
DSW | ¤99,50 | ¤90 | ¤84,50 | |
FBTO | ¤95 | ¤82,50 | ¤74,17 | |
Interpolis | ¤108 | ¤95,50 | ¤87,17 | |
IZA (collectief) | ¤105,95 | ¤98,45 | ¤93,45 | |
IZZ Collectief | ¤97,32 | ¤88,32 | ¤82,32 | |
IZZ Regulier | ¤104,65 | ¤95,65 | ¤89,65 | |
Menzis Natura | ¤104,75 | ¤95,75 | ¤89,75 | |
Menzis Restitutie | ¤108,75 | ¤99,75 | ¤93,75 | |
ONVZ | ¤104,86 | ¤95,36 | ¤89,86 | |
OHRA Regulier | ¤105,75 | ¤95,75 | ¤89,08 | |
OHRA Compact | ¤95 | niet mogelijk | ¤74,37 | |
OZF Achmea | ¤107,75 | nnb | nnb | |
PNO | ¤107 | nnb | nnb | |
Salland | ¤104,75 | ¤95,75 | ¤89,75 | |
Stad Holland | ¤101,50 | ¤92 | ¤86 | |
Trias Natura | ¤104,25 | ¤95,25 | ¤89,25 | |
Trias Restitutie | ¤108,25 | ¤99,25 | ¤93,25 | |
Univé Vrij | ¤109,75 | ¤100,75 | ¤94,75 | |
Univé Geregeld | ¤105,75 | ¤96,75 | ¤90,75 | |
VGZ Zorgverzekering | ¤102,58 | ¤93,58 | ¤87,58 | |
VGZ Restitutie | ¤106,46 | ¤96,46 | ¤91,46 | |
Zekúr | ¤88,88 | nnb | ¤69,50 | |
Zilveren Kruis | ¤106,50 | ¤94 | ¤85,67 | |
Zorg & Zekerheid | ¤107,95 | niet mogelijk | ¤85,45 |
Dit dus.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zal wel iets met html rechten van doen hebben denk ik.
quote:Op donderdag 18 november 2010 16:52 schreef Razor21 het volgende:
Ik twijfel zit nu al bij Anderzorg voor iets van 194 euro (2 volw. en 1 kind).
Gewoon het basispakket + tandarts (goedkoopste) en een eigen risico van 160 euro.
Nu ben ik wat aan het bekijken en wil eigenlijk het volgende :
- Voor ons beide het basispakket.
- Geen tandartsverzekering (die controles betaal ik zelf wel)
- Eigen risico op maximaal
Dan kom ik per maand dus op 132.50 uit.
Scheelt dut dik 60 euro per maand.(per jaar ruim 700 euro).
Weet alleen niet of het verstandig is om te doen.
Moet zeggen dat wij beide nooit wat mankeren enkele keer misschien eens naar de huisarts.
quote:Op donderdag 18 november 2010 17:05 schreef brulaap112 het volgende:
Je vergelijkt een beetje half Razor21. Nu zou diezelfde verzekering namelijk 215,50 kosten voor zover ik kan zien.
Het scheelt je dus 83 p/m. Dus 996 euro!
Voor dat geld loop je na 470 euro eigen bijdrage p.p pas een risico van 200 euro. Tevens controles e.d. uit eigen zak dokken.
quote:Op donderdag 18 november 2010 17:15 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ik betaal iets meer huidige is 207 per maand zie ik net als ik inlog.
Volgens mij is het zo (en ik ken niet alle voorwaarden van álle verzekeraars) dat de aanvullende dekkingen niét onder het eigen risico vallen bij de meeste verzekeraars, maar nogmaals: vraag dit na. Dit geldt dan dus ook voor de tandarts.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:58 schreef kikoooooo het volgende:
Wat is nu verstandig? Wat zou het kosten om die kiezen te trekken? En is het dan toch niet verstandiger om een tandartsverzekering erbij te nemen? En als ik mijn eigen risico naar 670 euro druk, heeft zon tandartsverzekering dan nog zin? Want het lijkt me dat de meeste behandelingen dan toch nog onder die 670 euro duiken en je dan alles alsnog zelf kunt betalen?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo (en ik ken niet alle voorwaarden van álle verzekeraars) dat de aanvullende dekkingen niét onder het eigen risico vallen bij de meeste verzekeraars, maar nogmaals: vraag dit na. Dit geldt dan dus ook voor de tandarts.
huisarts, ziekenhuis, medicijnen fysio al dat soort ongein. verplicht voor iedereen in nederland vanaf bepaalde leeftijd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 05:45 schreef KEALOHA het volgende:
voor iemand, die NIET in Nederland woont - vraagje = wat is zorgverzekering !!!! graag uitleg aub - thanks
quote:Slechts zeven verzekeraars duiken onder de ¤ 100,- per maand. National Academic is daar met ¤ 98,90 per maand één van.
Dat klinkt goed en voor studenten slechts 87,90 met een gunstige prijs voor de tandartsverzekering. Zo dadelijk maar eens de voorwaarden bekijken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:07 schreef Vanyel het volgende:
National Academic is eindelijk online.
[..]
Maar dat overstappen met je basisverzekering is natuurlijk veel makkelijker dan andersom.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:07 schreef MichelBtje het volgende:
Wat veelal niet bekend is, is dat je vrij bent om een aanvullende verzekering elders af te sluiten.
Aangezien de basis verzekering wettelijk is vastgelegd zou er dus geen reden zijn waarom niet iedereen in Nederland de goedkoopste verzekeraar zou kiezen voor de basisverzekering. Vervolgens kan er geshopt worden voor een goede en betaalbare aanvullende verzekering.
Ik heb dit zelf dit jaar voor het eerst gebruikt, aangezien ik een goede aanvullende verzekering had maar de basisverzekering elders een stuk goedkoper kon. Gelukkig was het losse aanvullende tarief hetzelfde als het tarief i.c.m. de basisverzekering. Kortom, de moeite waard
En de vraag is of ze je wel accepteren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Van de site van CZ: Iedere Nederlander moet verplicht een hoofdverzekering hebben. Maar u kunt er voor kiezen om uw hoofdverzekering bij een andere verzekeraar af te sluiten en een aanvullende verzekering van CZ te nemen.
U moet dan wel een toeslag van 25% betalen op de aanvullende verzekering. Ook kunt u de aanvullende verzekering dan niet online afsluiten.
Hoe gaat het dan met declaraties?quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Van de site van CZ: Iedere Nederlander moet verplicht een hoofdverzekering hebben. Maar u kunt er voor kiezen om uw hoofdverzekering bij een andere verzekeraar af te sluiten en een aanvullende verzekering van CZ te nemen.
U moet dan wel een toeslag van 25% betalen op de aanvullende verzekering. Ook kunt u de aanvullende verzekering dan niet online afsluiten.
Hmmmmm.............quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:07 schreef Vanyel het volgende:
Ja, en nu? Een paar ervaringen waarvan de meeste jaren gelden zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:36 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hmmmmm.............
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57294
Ze zijn niet voor niets zo goedkoop denk ik bij dit soort berichten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:40 schreef Dennis101 het volgende:
Ja, en nu? Een paar ervaringen waarvan de meeste jaren gelden zijn.
Univé Vrij ¤109,75quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:29 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb Zekur met aanvullend pakket, 111 euro geloof ik.
Ik zat er afgelopen jaar ook bij, geen problemen. Zekur en Anderzorg zijn bijna net zo goedkoop, of zelfs goedkoper.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:44 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ze zijn niet voor niets zo goedkoop denk ik bij dit soort berichten.
Ik zeg niet dat het nog steeds zo is maar wees op je hoede.
Maar dat Zekur veel goedkoper is dan de twee andere Unive verzekeringen zal dan toch wel iets te maken hebben met de kwaliteit?quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:46 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zat er afgelopen jaar ook bij, geen problemen. Zekur en Anderzorg zijn bijna net zo goedkoop, of zelfs goedkoper.
Die verhalen zullen best kloppen, maar ze zijn van een aantal jaar terug en het zijn er maar een paar. Over elke verzekeraar kun je wel negatieve verhalen vinden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:51 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar dat Zekur veel goedkoper is dan de twee andere Unive verzekeringen zal dan toch wel iets te maken hebben met de kwaliteit?
Dus dan kloppen die verhalen in dat Radar forum toch wel lijkt mij.
Gebrekkige communicatie is wel het laatste waar je op zit te wachten als je ziek bent.
Als je in de voorwaarden kijkt zie je dat je maar een heel beperkte keuze aan bijvoorbeeld ziekenhuizen hebt waarbij je volledige vergoeding krijgt. Er is dus een grote kans dat je behoorlijke afstanden af moet leggen, wat zeker bij terugkerende zorg vervelend kan zijn. Op de site van zekur kan je terugvinden of er zorginstellingen bij jou in de buurt afspraken hebben gemaakt met zekur.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:45 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Univé Vrij ¤109,75
Univé Geregeld ¤105,75
Zekúr ¤88,88
Ik snap niet waarom er zo'n verschil tussen zit.
Precies.. Ik dacht eerst ook dat ik wilde overstappen naar Zekur, maar het dichtstbijzijnde gecontracteerde ziekenhuis is ruim een uur rijden vanaf mijn woonplaats. Dat gaat hem toch niet worden dan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:58 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Als je in de voorwaarden kijkt zie je dat je maar een heel beperkte keuze aan bijvoorbeeld ziekenhuizen hebt waarbij je volledige vergoeding krijgt. Er is dus een grote kans dat je behoorlijke afstanden af moet leggen, wat zeker bij terugkerende zorg vervelend kan zijn. Op de site van zekur kan je terugvinden of er zorginstellingen bij jou in de buurt afspraken hebben gemaakt met zekur.
Een groot deel van de verzekerden kijkt niet naar andere verzekeraars en prijzen, door een goedkoop merk ernaast te zetten kan je een deel van degenen die switchen toch naar je toe trekken zonder dat je de bestaande klanten een lagere premie moet geven.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:45 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Univé Vrij ¤109,75
Univé Geregeld ¤105,75
Zekúr ¤88,88
Ik snap niet waarom er zo'n verschil tussen zit.
Ziehier één van de redenen waarom ze zo goedkoop zijn. Scherp zorg inkopen zoals Zekur doet helpt ook.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:34 schreef Fokski het volgende:
[..]
Een groot deel van de verzekerden kijkt niet naar andere verzekeraars en prijzen, door een goedkoop merk ernaast te zetten kan je een deel van degenen die switchen toch naar je toe trekken zonder dat je de bestaande klanten een lagere premie moet geven.
Vanwege die reden ben ik weg bij Menzis.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:58 schreef Nnelis het volgende:
Als je in de voorwaarden kijkt zie je dat je maar een heel beperkte keuze aan bijvoorbeeld ziekenhuizen hebt waarbij je volledige vergoeding krijgt. Er is dus een grote kans dat je behoorlijke afstanden af moet leggen, wat zeker bij terugkerende zorg vervelend kan zijn. Op de site van zekur kan je terugvinden of er zorginstellingen bij jou in de buurt afspraken hebben gemaakt met zekur.
Zou kunnen maar ik denk dat Nnelis wel een punt heeft want waarom zou er anders een Unive vrij bestaan?quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:34 schreef Fokski het volgende:
Een groot deel van de verzekerden kijkt niet naar andere verzekeraars en prijzen, door een goedkoop merk ernaast te zetten kan je een deel van degenen die switchen toch naar je toe trekken zonder dat je de bestaande klanten een lagere premie moet geven.
Zekur is stukken goedkoper dan Unive Geregeld en wordt op een andere site gepromoot.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:59 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Zou kunnen maar ik denk dat Nnelis wel een punt heeft want waarom zou er anders een Unive vrij bestaan?
Dat zal wel te maken hebben met vrije keuze en daarom duurder dan Zekur.
En dit lees je bij Zekur:quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:41 schreef Fokski het volgende:
Zekur is stukken goedkoper dan Unive Geregeld en wordt op een andere site gepromoot.
Tenzij je die dus hoger zet, wat dus gewoon kan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik snap dat kolommetje met die eigen rissico van 470,- en 670,- niet? Het eigen risico is toch altijd 170,-?
Het verplichte gedeelte is 170 euro maar je kunt daar bovenop ook nog eens 100 tot 500 euro extra eigen risco nemen waardoor je maandelijkse premie weer goedkoper is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik snap dat kolommetje met die eigen rissico van 470,- en 670,- niet? Het eigen risico is toch altijd 170,-?
Je bespaart ook flink op je premie, dus per saldo zal je niet veel meer dan zo'n 200 euro extra kwijt zijn mocht je wat overkomen met max. eigen risico.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:27 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Het verplichte gedeelte is 170 euro maar je kunt daar bovenop ook nog eens 100 tot 500 euro extra eigen risco nemen waardoor je maandelijkse premie weer goedkoper is.
het is alleen wel een hele smak geld als je ineens iets onverwachts zou overkomen.
Dat is ook weer zo maar dan moet je wel zeker zijn dat je dat geld hebt liggen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:29 schreef Dennis101 het volgende:
Je bespaart ook flink op je premie, dus per saldo zal je niet veel meer dan zo'n 200 euro extra kwijt zijn mocht je wat overkomen met max. eigen risico.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:38 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo maar dan moet je wel zeker zijn dat je dat geld hebt liggen.
Dat zou je denken maar ik vrees dat er ook mensen zijn die niet zo ver vooruit denken en nu voor het goedkoopste gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:38 schreef Dennis101 het volgende:
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Tja, daar kan ik geen medelijden mee hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:40 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat zou je denken maar ik vrees dat er ook mensen zijn die niet zo ver vooruit denken en nu voor het goedkoopste gaan.
Er zijn ook mensen die chronisch ziek zijn en regelmatig voor controle naar het ziekenhuis moetenquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, daar kan ik geen medelijden mee hebben.
Maar ik neem aan dat die mensen wel zo slim zijn om geen extra eigen risico te nemen in hun verzekering.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die chronisch ziek zijn en regelmatig voor controle naar het ziekenhuis moeten
Dan neem ik aan dat die mensen zo slim zijn om geen verhoogd eigen risico te nemenquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die chronisch ziek zijn en regelmatig voor controle naar het ziekenhuis moeten
rechtermuis, opslaan als, daarna openen..quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Die Zekur verzekering ziet er interessant uit, maar waar kan ik de precieze vergoedingenlijst terugvinden? Het is natuurlijk niet handig als je maar een tientje terugkrijgt he
Die pdf op hun site sluit zichzelf weer na openen
Dat deed ik, maar als ik hem dan vanaf de harde schijf open sluit hij zich alsnog.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:33 schreef Peter het volgende:
[..]
rechtermuis, opslaan als, daarna openen..
http://pdfcast.org/pdf/zekurquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat deed ik, maar als ik hem dan vanaf de harde schijf open sluit hij zich alsnog.
Ik zal een post van mij nog eens herhalen want mensen moeten wel goed weten wat ze krijgen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Die Zekur verzekering ziet er interessant uit, maar waar kan ik de precieze vergoedingenlijst terugvinden? Het is natuurlijk niet handig als je maar een tientje terugkrijgt he
Die pdf op hun site sluit zichzelf weer na openen
Ik denk dat je inderdaad beter voor 3 euro per maand meer naar Anderzorg kunt gaan, daar heb je geen beperkingen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:22 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik zal een post van mij nog eens herhalen want mensen moeten wel goed weten wat ze krijgen.
Als je hier vrede mee hebt dan is het natuurlijk fijn dat je goedkoper uit bent.
En dit lees je bij Zekur:
In tegenstelling tot de meeste andere zorgverzekeringen kunt u niet uw eigen zorgverlener kiezen. Om 100% vergoed te krijgen moet u bijvoorbeeld uw medicijnen bestellen via de internetapotheek. Ook kunt u voor niet spoedeisende hulp niet naar elk ziekenhuis.
Deze verzekering kan alleen via internet afgesloten worden. Alle correspondentie gaat via mail of per telefoon.
Voor zover ik weet is alles wat de huisarts doet gratis en verder moet je overal eerst dat eigen risico betalen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:48 schreef heaven7 het volgende:
Ik betaal nu bij Menzis met tandverzorgd 1 (vergoeding 75% tot geen idee, 200 euro ofzo) ¤95,- met standaard eigen risico.
Volgend jaar gaat dit met een tientje per maand omhoog naar ¤105,-
Mijn verstandskiezen worden dit jaar nog alle 4 getrokken en verder staat er niks op de planning. Ja eventueel mijn amandelen maar dat is geen bittere noodzaak dus dat kan wachten. Ik heb niet een geweldig gebit, meestal heb ik wel 1 gaatje en ga eens per jaar naar de tandarts. De pil moet ik toch wel zelf betalen en verder heb ik nooit serieuze zorg nodig..
Dat eigen risico verhogen lijkt wel aantrekkelijk evenals overstappen naar Anderzorg en dan geen tandartsverzekering meer nemen hoewel dat ook niet zo heel duur is.. Meestal heb ik wel een rekening van zo'n 100 euro per jaar. Maargoed, daarvan wordt nu maar 75% vergoed dus. Bij Anderzorg wordt meer vergoed geloof ik?
En als je dus naar de huisarts gaat gaat dit niet van je eigen risico af? Medicatie wel toch? En kleine behandelingen zoals het aanstippen van een wrat of het weghalen van een moedervlek? Gaat dat er wel vanaf?
Volgens mij wel. Ik zat in 2009 bij VGZ, lenzen gedeclareerd, jaar erna bij CZ direct, bril gedeclareerd. Ik weet alleen niet of het uitmaakt dat Anderzorg een onderdeel is van Menzis, maar dat lijkt me niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:32 schreef Printerkabel het volgende:
Als ik nu bij Menzis zit en dit jaar nog een bril ga kopen krijg ik 130 euro vergoed. Volgend jaar wil ik naar Anderzorg ( onderdeel van Menzis ) kan ik dan ook aanspraak maken op de vergoeding die zij bieden?
Ik heb moedervlekken bij de huisarts laten weghalen, geen rekening van gehad. (en als ik geweten had dat het zo'n piece of cake was dan had ik t al veel eerder laten doen).quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:48 schreef heaven7 het volgende:
Ik betaal nu bij Menzis met tandverzorgd 1 (vergoeding 75% tot geen idee, 200 euro ofzo) ¤95,- met standaard eigen risico.
Volgend jaar gaat dit met een tientje per maand omhoog naar ¤105,-
Mijn verstandskiezen worden dit jaar nog alle 4 getrokken en verder staat er niks op de planning. Ja eventueel mijn amandelen maar dat is geen bittere noodzaak dus dat kan wachten. Ik heb niet een geweldig gebit, meestal heb ik wel 1 gaatje en ga eens per jaar naar de tandarts. De pil moet ik toch wel zelf betalen en verder heb ik nooit serieuze zorg nodig..
Dat eigen risico verhogen lijkt wel aantrekkelijk evenals overstappen naar Anderzorg en dan geen tandartsverzekering meer nemen hoewel dat ook niet zo heel duur is.. Meestal heb ik wel een rekening van zo'n 100 euro per jaar. Maargoed, daarvan wordt nu maar 75% vergoed dus. Bij Anderzorg wordt meer vergoed geloof ik?
En als je dus naar de huisarts gaat gaat dit niet van je eigen risico af? Medicatie wel toch? En kleine behandelingen zoals het aanstippen van een wrat of het weghalen van een moedervlek? Gaat dat er wel vanaf?
Nog nooit zo'n drukke dag gehad als gisteren haha. continu mensen bellend en mailend beantwoordenquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alleen een basispakket.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik snap niet van die lijst, ik bezoek ongeveer 1 keer per 4 maanden de huisarts en 1 keer in de half jaar mijn tandarts, wat is mijn goedkoopste mogelijkheid?
Tot nu toe betaalde ik 90 euro per maand, paar dagen geleden heb ik een brief ontvangen waarin staat dat het verhoogd wordt naar 109 euro per maand.quote:
Kijk eens bij Zekur. Je zou dan even moeten kijken naar de voorwaarden, ben wel student maar heb geen tandarts verzekering of lenzen, maar je zou dan even kijken wat zij vergoeden. Aanvullend + tandarts is daar 111 euro.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:18 schreef Hojdhopper het volgende:
Goed topic!
Ik heb gisteren mijn polis (VGZ) binnengekregen. En ik schrok nogal, want ik ga van 104 euro in 2010 naar 122 euro in 2011 (totaal):
Zorgverzekering 105,75
Jong Pakker 22,50.
Collectiviteitskorting eraf en voila: 121,90 per maand.
Nu ben ik student (en dus niet rijk) en ben niet vaak ziek (gemiddeld genomen over een paar jaar). Wel ben ik een lenzendrager en heb ik nogal wat issues met de tandarts.
Ik ben al aan het vergelijken tussen zorgverzekeraars, want ik ben dus echt niet van plan om zo veel geld neer te tellen volgend jaar. Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn met min of meer dezelfde kenmerken (student) en zo ja, bij wie en hoe zijn jullie verzekerd dan?
Als dat bedrag alleen voor een basispakket is betaal je inderdaad teveel.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:21 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Tot nu toe betaalde ik 90 euro per maand, paar dagen geleden heb ik een brief ontvangen waarin staat dat het verhoogd wordt naar 109 euro per maand.
Betaal ik teveel?
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens precies meer hoe ik verzekerd benquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als dat bedrag alleen voor een basispakket is betaal je inderdaad teveel.
Ja ik kan het je niet vertellenquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens precies meer hoe ik verzekerd ben
Volgens mij iets met basis + av sure ofzo?
Eigen risico kost mij nog het meestquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja ik kan het je niet vertellen
Maar als jij 2x per jaar naar de tandarts gaat en een goed gebit hebt ben je goedkoper uit om deze zelf te betalen. Verder zijn kosten voor de huisarts ook gedekt, of je moet zeer dure medicijnen krijgen, maar dan heb je ook nog altijd je eigen risico.
Je moet gewoon voor jezelf nagaan of je een aanvullende verzekering en/of tandartsverzekering nodig hebt. Indien nee kan je gewoon voor de goedkoopste basisverzekering gaan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:24 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Eigen risico kost mij nog het meest
Ik zit erbij. Geen klachten, maar die heb ik zelf ook niet gehadquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:34 schreef Jorian29 het volgende:
Ik kreeg van de week een foldertje van Studentenwerk in de bus, die contacten had met National Academic. Aangezien ik nooit wat heb, geen gaatjes, nooit iets in het gips enzovoorts, ben ik wel van plan te switchen. Ik ben nu nog aanvullend verzekerd bij IZA, maar dat is nergens voor nodig.
Bij National Acadamic betaal je 87.90 basis.
Meer mensen ervaring met National Academic?
Ik ben van VGZ naar CZ Direct gegaan, met hun aanvullende verzekering. Ik ga 105 euro betalen. Ik weet niet hoeveel tandartskosten je hebt, maar bij CZ zit die in de aanvullende verzekering (100% vergoed tot 250 euro meen ik). Ik zou wel even nakijken wat ze precies vergoeden, ik heb eigenlijk nooit iets aan mijn tanden. Bril/lenzen is in de aanvullende 50 euro/2 jaar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:18 schreef Hojdhopper het volgende:
Goed topic!
Ik heb gisteren mijn polis (VGZ) binnengekregen. En ik schrok nogal, want ik ga van 104 euro in 2010 naar 122 euro in 2011 (totaal):
Zorgverzekering 105,75
Jong Pakker 22,50.
Collectiviteitskorting eraf en voila: 121,90 per maand.
Nu ben ik student (en dus niet rijk) en ben niet vaak ziek (gemiddeld genomen over een paar jaar). Wel ben ik een lenzendrager en heb ik nogal wat issues met de tandarts.
Ik ben al aan het vergelijken tussen zorgverzekeraars, want ik ben dus echt niet van plan om zo veel geld neer te tellen volgend jaar. Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn met min of meer dezelfde kenmerken (student) en zo ja, bij wie en hoe zijn jullie verzekerd dan?
Nou, volgens mij kunnen collectieven dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:13 schreef Syrena het volgende:
National Academic wil mij geen studentenverzekering gevendat mogen ze toch niet weigeren? Leeftijdsdiscriminatie!
Geen idee.quote:Op zondag 21 november 2010 12:44 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb hier op Fok! ergens in een topic gelezen dat wanneer je een uitkering hebt, je geen eigen risico hoeft te betalen.
Helaas weet ik niet meer waar dat gepost is.
Maar weet iemand dat misschien, met een bron erbij mocht het waar zijn?
Kan zijn dat je compensatie krijgt vanuit de gemeente maar een verzekering zonder verplicht eigen risico mag niet en bestaat niet (voor iedereen boven de 18 dan). Wel kan het zijn dat je korting kunt krijgen via een gemeentecollectiviteit en kan het zijn dat de gemeente de premie al inhoudt voor ze de uitkering overmaken.quote:Op zondag 21 november 2010 12:44 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb hier op Fok! ergens in een topic gelezen dat wanneer je een uitkering hebt, je geen eigen risico hoeft te betalen.
Helaas weet ik niet meer waar dat gepost is.
Maar weet iemand dat misschien, met een bron erbij mocht het waar zijn?
Ben je student dan? Veder heeft alleen de basisverzekering acceptatieplicht, in die studenten versie zullen wel wat extra'tjes zitten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:13 schreef Syrena het volgende:
National Academic wil mij geen studentenverzekering gevendat mogen ze toch niet weigeren? Leeftijdsdiscriminatie!
Hojdhopper, ik denk dat het wel wat voor jou is trouwens, tandarts vergoed 100% tot 350 euro en bril/lenzen 230 (!!) euro per 2 jaar! Premie is dan rond de 105 euro.
Hoe zit dat met de tandarts? Die staat niet bij 'sowieso naar je eigen...', en het overzicht kan niet bekeken worden door onderhoud.quote:Als je bij AnderZorg verzekerd bent, ga je naar gecontracteerde zorgaanbieders. We hebben afspraken met ongeveer 35.000 zorgaanbieders.
Sowieso naar je eigen huisarts.
Sowieso naar je eigen apotheek.
Sowieso naar je eigen ziekenhuis.
Sowieso naar je eigen fysiotherapeut.
Bekijk het overzicht van zorgaanbieders met wie we afspraken hebben gemaakt
...en het overzicht kan niet bekeken worden door onderhoud.quote:Op zondag 21 november 2010 14:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij zitten nu bij Menzis en Zilveren Kruis, en overwegen allebei over te stappen naar AnderZorg. We kunnen alleen iets niet vinden op de site van AnderZorg. Er staat namelijk het volgende:
Hoe zit dat met de tandarts? Die staat niet bij 'sowieso naar je eigen...', en het overzicht kan niet bekeken worden door onderhoud.
Kunnen we gewoon naar onze eigen tandarts blijven gaan?
Wat een onzin. Als er zaken gewijzigd worden (wat juíst in deze periode gebeurt), kan het gebeuren dat e.e.a. niet bereikbaar/zichtbaar is.quote:Op zondag 21 november 2010 14:35 schreef thumbnail het volgende:
Dat zegt wel iets over die verzekeraar natuurlijk want om nou juist in deze periode je site ontoegankelijk te maken wegens onderhoud?
Oké, dat zou schelen. Het was namelijk nogal een klus om een tandarts te vinden hier, alles zat zowat al vol.quote:Op zondag 21 november 2010 14:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Bij de meeste zorgverzekeraars maakt het niet uit of je tandarts wel of geen overeenkomst heeft omdat ze allemaal dezelfde UPT-tarieven hanteren.
Als ik de kwaliteit van een organisatie moest afleiden aan de toegankelijkheid van de website, kon ik nergens meer naar toe. Sites moeten nu eenmaal onderhouden worden, en ik heb liever dat ze dat doen dan dat er verouderde informatie opstaat.quote:Op zondag 21 november 2010 14:35 schreef thumbnail het volgende:
[..]
...en het overzicht kan niet bekeken worden door onderhoud.
Dat zegt wel iets over die verzekeraar natuurlijk want om nou juist in deze periode je site ontoegankelijk te maken wegens onderhoud?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |