Helemaal mee eens.quote:Op maandag 15 november 2010 20:16 schreef Ascendancy het volgende:
Volledig met eens. Het is wonderbaarlijk hoe architecten totaal oog verliezen voor het uiterlijk van de rest van de wijk.
Ik woon in een mooi oud arbeidershuis uit de jaren 60 en de gemeente presteert het er gelige semi-moderne architectuur tegenover te plaatsen die totaal niet in lijn is met de rest van het dorp
Zelfde geldt eigenlijk voor heel Nederland. Vooral in historische binnensteden is het als een tumor.
Moderne architectuur is enkel mooi als het op een grootse manier zoals in Azerbeidzjan word aangepakt:quote:
Ik hoop dat je inziet dat je het nu alleen hebt weggehaald "omdat het niet meer mag", in dit geval was er namelijk niks mis mee.quote:Op maandag 15 november 2010 20:21 schreef Symphonic het volgende:
OP aangepast. Klacht: willen we niet meer zien
Denk er volgende keer even aan TS.quote:Op maandag 15 november 2010 20:21 schreef Symphonic het volgende:
OP aangepast. Klacht: willen we niet meer zien
De vorige keer kreeg ik commentaar op mijn OP omdat de klacht schijnbaar niet goed overkwam, vandaar dat ik de klacht deze keer wat duidelijker wilde neerzetten. Daarnaast kende ik deze regel gewoonweg niet.quote:Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Denk er volgende keer even aan TS.
Klopt.quote:Op maandag 15 november 2010 20:16 schreef Ascendancy het volgende:
Volledig met eens. Het is wonderbaarlijk hoe architecten totaal oog verliezen voor het uiterlijk van de rest van de wijk.
Ik woon in een mooi oud arbeidershuis uit de jaren 60 en de gemeente presteert het er gelige semi-moderne architectuur tegenover te plaatsen die totaal niet in lijn is met de rest van het dorp
Zelfde geldt eigenlijk voor heel Nederland. Vooral in historische binnensteden is het als een tumor.
Er moet altijd een balans gevonden worden.quote:
Jij maakt de bekleding van je bankstel zelf met een stofje van de markt?quote:Op maandag 15 november 2010 20:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Helemaal met TS eensFantasieloze identieke blokken, van Groningen-Noord tot Limburg-Zuid. Zelfde indeling. In- en intens lelijk. Dan komen er nog Gamma-schuttingen in de tuin, Blokker-accessoires, moderne inrichting en voila: je kunt er blind komen binnenlopen want overal is dezelfde indeling.
W-a-n-s-t-a-l-t-i-g.
Nou, nu je het zegt: inderdaad. Over mijn twee bankstellen hangen zware grand foulards,quote:Op maandag 15 november 2010 20:45 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Jij maakt de bekleding van je bankstel zelf met een stofje van de markt?
Je kunt ook overdrijven.
Zomaar een gokje hoor, maar ik dénk omdat dat het duurder is?quote:Op maandag 15 november 2010 20:48 schreef wikwakka2 het volgende:
In de Nijmeegse binnenstad is het men gelukt om panden te bouwen die bijna identiek ogen aan de oude - ik vraag mij af waarom dat zo moeilijk is voor vele anderen steden die liever betonnen kolossen met grindtegels neerplempen?
In deze stijl dus:
[ afbeelding ]
En heb je ze zelf gemaakt? Of kant-en-klaar gekocht?quote:Op maandag 15 november 2010 20:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, nu je het zegt: inderdaad. Over mijn twee bankstellen hangen zware grand foulards,
prachtige meubelstof van donkergroen velours met goudkleurige lelies erin geschoren. En mijn inrichting en huis zijn zeker niet alledaags
Goh, goede gok, genie dat je bent. Overigens worden er in bepaalde provincies hele nieuwbouwwijken in oude (arbeidershuizen-)stijl gebouwd, zo duur hoeft het dus niet per se niet te zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 20:53 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Zomaar een gokje hoor, maar ik dénk omdat dat het duurder is?
??quote:Op maandag 15 november 2010 20:53 schreef Trannellius het volgende:
En heb je ze zelf gemaakt? Of kant-en-klaar gekocht?
En vreet het dan niet aan je dat mogelijk je buren ze morgen ook kopen?
Klopt, maar:quote:Op maandag 15 november 2010 20:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Goh, goede gok, genie dat je bent. Overigens worden er in bepaalde provincies hele nieuwbouwwijken in oude (arbeidershuizen-)stijl gebouwd, zo duur hoeft het dus niet per se niet te zijn.
Dit is wel héél bijzonderquote:Op maandag 15 november 2010 20:48 schreef wikwakka2 het volgende:
In de Nijmeegse binnenstad is het men gelukt om panden te bouwen die bijna identiek ogen aan de oude - ik vraag mij af waarom dat zo moeilijk is voor vele anderen steden die liever betonnen kolossen met grindtegels neerplempen?
In deze stijl dus:
[ afbeelding ]
Leek mij niet een heel ingewikkelde vraag...quote:
Stof gekocht en laten afzomen. En over mijn buren? Ik heb een nogal specifieke smaakquote:Op maandag 15 november 2010 20:59 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Leek mij niet een heel ingewikkelde vraag...
Heb je die bankhoezen zelf gemaakt, of heb je ze ergens gekocht? En in het tweede geval, je buren zouden ze ook zomaar kunnen hebben
quote:Op maandag 15 november 2010 20:18 schreef imissyou het volgende:
Daarom ben ik zo gek op de oudere wijken van Amsterdam.
Al die oude huizen die daar nog staan, prachtig.
dat vermoedde ik al, daarom heb ik het weg gehaald.quote:Op maandag 15 november 2010 20:27 schreef Kadoe het volgende:
[..]
De vorige keer kreeg ik commentaar op mijn OP omdat de klacht schijnbaar niet goed overkwam, vandaar dat ik de klacht deze keer wat duidelijker wilde neerzetten. Daarnaast kende ik deze regel gewoonweg niet.
ik weet niet waarom, maar ik vind dat wel heeeel gaafquote:Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef Kadoe het volgende:
[..]
Moderne architectuur is enkel mooi als het op een grootse manier zoals in Azerbeidzjan word aangepakt:
[ afbeelding ]
Azerbaijzanquote:Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef Kadoe het volgende:
[..]
Moderne architectuur is enkel mooi als het op een grootse manier zoals in Azerbeidzjan word aangepakt:
[ afbeelding ]
Architecten zijn er ook niet voor de omgeving of de bewoners. Die zijn er voor zichzelfquote:Op maandag 15 november 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
Even een voorbeeldje uit Gorinchem
Dit zet je toch niet tegen de stadwal van een historische binnenstad neer. Er moesten zelfs delen van de stadswal herordend worden. Voornamelijk veel oude bomen.
Zeker niet als even verderop ook zulke mooie panden hebt staan. Als je hebt gestudeerd voor architect, dan moet je toch kunnen zien dat het niet klopt en de binnenstad verneukt
stenen vallen wel mee bij de laatste 3..quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:12 schreef ach het volgende:
Langs de E metrolijn vanuit rotterdam naar den haag staat heel veel van die nieuwbouw prefab rommel, van die afgrijselijke donkerrode stenen met een donkerblauw dak en alles met simpele rechthoekige vormen. Je ziet ook bij al die huizen van die sleuven in de muur waar twee muren elkaar ontmoeten, vroeger werd dat mooi in elkaar gemetseld en nu ziet het er uit alsof het uit een bouwpakketje komt en aan elkaar is vast gelijmd![]()
Ik kon de huizen die ik bedoel niet zo snel vinden maar ik kwam wel deze pareltjes vinden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overeenkomst tussen allemaal is dat het er ontzettend goedkoop uitziet. Die eerste en laatste zijn net barakken in een concentratiekamp.
Idd, in Baku (hoofdstad Azerbeidzjan) worden alle sfeerloze Sovjet panden gesloopt en ingeruild voor dit soort pareltjes:quote:Op maandag 15 november 2010 22:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik weet niet waarom, maar ik vind dat wel heeeel gaaf
De architect van tegenwoordig vindt juist die strakke lijnen enz heel prachtig. Straalt idd niks uit. Huizen van 13 in een dozijn.quote:Op maandag 15 november 2010 20:16 schreef Ascendancy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |