abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88752227
Een paar dagen geleden stond er in het Brabants Dagblad een groot artikel over de nieuwe attractie Raveleijn die op dit moment gebouwd word in de Efteling. Bij het artikel stond deze foto:

Het is toch eigenlijk belachelijk dat anno 2010 enkel de Efteling nog mooie gebouwen met authentieke uitstraling bouwt? Nederland word steeds meer volgebouwd met sfeerloze naoorlogse panden met een uitstraling van 0. Natuurlijk snap ik dat huizen/kantoren op een zo goedkoop mogelijke manier gebouwd worden maar zonde is het wel. We kennen in Nederland een hoge welvaart maar echt mooie gebouwen bouwen we (bijna) niet meer.. :{

De panden die in NL op dit moment voornamelijk worden gebouwd stralen 0,0% sfeer uit en geven de uitstraling van Nederland nog minder sfeer dan dat het al heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Symphonic op 15-11-2010 20:21:18 ]
pi_88752255
pics
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88752378
Volledig met eens. Het is wonderbaarlijk hoe architecten totaal oog verliezen voor het uiterlijk van de rest van de wijk.
Ik woon in een mooi oud arbeidershuis uit de jaren 60 en de gemeente presteert het er gelige semi-moderne architectuur tegenover te plaatsen die totaal niet in lijn is met de rest van het dorp :r

Zelfde geldt eigenlijk voor heel Nederland. Vooral in historische binnensteden is het als een tumor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 15 november 2010 @ 20:17:45 #4
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_88752468
Thorn _O_.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  maandag 15 november 2010 @ 20:18:28 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88752514
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 20:17 schreef Skylark. het volgende:
Thorn _O_.
Nee, echt niet.
Tics van je petten.
pi_88752536
Daarom ben ik zo gek op de oudere wijken van Amsterdam.
Al die oude huizen die daar nog staan, prachtig. O+
pi_88752559
Klopt, soms worden er echt gruwelijke panden neergezet.

Soms daarentegen weten ze wel echt leuke dingen te verzinnen. Dan zijn het voornamelijk dingen waar publieke belangen spelen. Onze gemeente is zo onder druk gezet om iets te bouwen dat in het dorpsgezicht past.
pi_88752575
Moderne architectuur _O_
pi_88752691
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:16 schreef Ascendancy het volgende:
Volledig met eens. Het is wonderbaarlijk hoe architecten totaal oog verliezen voor het uiterlijk van de rest van de wijk.
Ik woon in een mooi oud arbeidershuis uit de jaren 60 en de gemeente presteert het er gelige semi-moderne architectuur tegenover te plaatsen die totaal niet in lijn is met de rest van het dorp :r

Zelfde geldt eigenlijk voor heel Nederland. Vooral in historische binnensteden is het als een tumor.
Helemaal mee eens. :Y
De 4 miljoen bezoekers die de Efteling jaarlijks trekt komen bijna allemaal speciaal voor de sfeer die er in het park hangt. Het leuke hieraan is is dat deze sfeer gemaakt word door de authentieke panden waar het park vol mee staat. Het bewijs dat mensen sfeervolle en ouderweste architectuur belangrijk vinden.
pi_88752697
OP aangepast. Klacht: willen we niet meer zien :N
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88752742
Tja, geen geld willen betalen voor bouwkunst.. dan krijg je dit he.
pi_88752842
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 20:19 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
Moderne architectuur _O_
Moderne architectuur is enkel mooi als het op een grootse manier zoals in Azerbeidzjan word aangepakt:
pi_88752861
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:21 schreef Symphonic het volgende:
Ik hoop dat je inziet dat je het nu alleen hebt weggehaald "omdat het niet meer mag", in dit geval was er namelijk niks mis mee.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88752878
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:21 schreef Symphonic het volgende:
Denk er volgende keer even aan TS.
pi_88752934
in limburg genoeg mooie gebouwen!!
we can't stop here,
this is bat country
pi_88752986
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Denk er volgende keer even aan TS.
De vorige keer kreeg ik commentaar op mijn OP omdat de klacht schijnbaar niet goed overkwam, vandaar dat ik de klacht deze keer wat duidelijker wilde neerzetten. Daarnaast kende ik deze regel gewoonweg niet.
pi_88753180
Praktisch > Uiterlijk.
life goes by...
pi_88753229
quote:

Klopt.

In het zeldzame geval dat er wel sfeervolle moderne gebouwen worden geplaatst dan past het totaal niet bij de omgeving en ziet het er nog steeds belachelijk uit.
pi_88753252
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:30 schreef Wing het volgende:
Praktisch > Uiterlijk.
Het kan ook beide.
pi_88753359
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:30 schreef Wing het volgende:
Praktisch > Uiterlijk.
Praktisch < Uiterlijk
pi_88753372
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:31 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Het kan ook beide.
Er moet altijd een balans gevonden worden.

Minder poes pas is in de meeste gevallen vaak goedkoper. Allemaal zelfde uiterlijk. ^O^
life goes by...
  maandag 15 november 2010 @ 20:37:59 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88753530
Helemaal met TS eens ^O^ Fantasieloze identieke blokken, van Groningen-Noord tot Limburg-Zuid. Zelfde indeling. In- en intens lelijk. Dan komen er nog Gamma-schuttingen in de tuin, Blokker-accessoires, moderne inrichting en voila: je kunt er blind komen binnenlopen want overal is dezelfde indeling.

W-a-n-s-t-a-l-t-i-g.
pi_88753908
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Helemaal met TS eens ^O^ Fantasieloze identieke blokken, van Groningen-Noord tot Limburg-Zuid. Zelfde indeling. In- en intens lelijk. Dan komen er nog Gamma-schuttingen in de tuin, Blokker-accessoires, moderne inrichting en voila: je kunt er blind komen binnenlopen want overal is dezelfde indeling.

W-a-n-s-t-a-l-t-i-g.
Jij maakt de bekleding van je bankstel zelf met een stofje van de markt?
Je kunt ook overdrijven.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_88754092
In de Nijmeegse binnenstad is het men gelukt om panden te bouwen die bijna identiek ogen aan de oude - ik vraag mij af waarom dat zo moeilijk is voor vele anderen steden die liever betonnen kolossen met grindtegels neerplempen?

In deze stijl dus:

Cool story, Hansel.
  maandag 15 november 2010 @ 20:49:04 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88754100
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 20:45 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Jij maakt de bekleding van je bankstel zelf met een stofje van de markt?
Je kunt ook overdrijven.
Nou, nu je het zegt: inderdaad. Over mijn twee bankstellen hangen zware grand foulards,
prachtige meubelstof van donkergroen velours met goudkleurige lelies erin geschoren. En mijn inrichting en huis zijn zeker niet alledaags :o
pi_88754282
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 20:48 schreef wikwakka2 het volgende:
In de Nijmeegse binnenstad is het men gelukt om panden te bouwen die bijna identiek ogen aan de oude - ik vraag mij af waarom dat zo moeilijk is voor vele anderen steden die liever betonnen kolossen met grindtegels neerplempen?

In deze stijl dus:

[ afbeelding ]
Zomaar een gokje hoor, maar ik dénk omdat dat het duurder is?

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, nu je het zegt: inderdaad. Over mijn twee bankstellen hangen zware grand foulards,
prachtige meubelstof van donkergroen velours met goudkleurige lelies erin geschoren. En mijn inrichting en huis zijn zeker niet alledaags :o
En heb je ze zelf gemaakt? Of kant-en-klaar gekocht?
En vreet het dan niet aan je dat mogelijk je buren ze morgen ook kopen?
pi_88754349
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 20:53 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Zomaar een gokje hoor, maar ik dénk omdat dat het duurder is?
Goh, goede gok, genie dat je bent. Overigens worden er in bepaalde provincies hele nieuwbouwwijken in oude (arbeidershuizen-)stijl gebouwd, zo duur hoeft het dus niet per se niet te zijn.
Cool story, Hansel.
  maandag 15 november 2010 @ 20:56:23 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88754435
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 20:53 schreef Trannellius het volgende:

En heb je ze zelf gemaakt? Of kant-en-klaar gekocht?
En vreet het dan niet aan je dat mogelijk je buren ze morgen ook kopen?
??
pi_88754479
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 20:54 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Goh, goede gok, genie dat je bent. Overigens worden er in bepaalde provincies hele nieuwbouwwijken in oude (arbeidershuizen-)stijl gebouwd, zo duur hoeft het dus niet per se niet te zijn.
Klopt, maar:
- alsnog kan het duurder zijn. En een prijsverschil van 15k bij ene nieuw huis kan net dat beetje verschil maken.
- er zullen ongetwijfeld mensen zijn die de nieuwe stijl wél mooier vinden dan de oude.

mij is het overigens om het even. Vind heel Nederland gewoon lelijk.
  maandag 15 november 2010 @ 20:57:11 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88754487
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 20:48 schreef wikwakka2 het volgende:

In deze stijl dus:

[ afbeelding ]
Dit is wel héél bijzonder ^O^
pi_88754593
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

??
Leek mij niet een heel ingewikkelde vraag...
Heb je die bankhoezen zelf gemaakt, of heb je ze ergens gekocht? En in het tweede geval, je buren zouden ze ook zomaar kunnen hebben :o
  maandag 15 november 2010 @ 21:01:25 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88754723
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 20:59 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Leek mij niet een heel ingewikkelde vraag...
Heb je die bankhoezen zelf gemaakt, of heb je ze ergens gekocht? En in het tweede geval, je buren zouden ze ook zomaar kunnen hebben :o
Stof gekocht en laten afzomen. En over mijn buren? Ik heb een nogal specifieke smaak ;)
pi_88758070

Stadshaard, Enschede. Onlangs verkozen in NRC tot lelijkste gebouw van Nederland. Is een fantastisch gebouw, zeker in het 'echt'.
pi_88758409
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:18 schreef imissyou het volgende:
Daarom ben ik zo gek op de oudere wijken van Amsterdam.
Al die oude huizen die daar nog staan, prachtig. O+
- AFCA -
pi_88759134
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:27 schreef Kadoe het volgende:

[..]

De vorige keer kreeg ik commentaar op mijn OP omdat de klacht schijnbaar niet goed overkwam, vandaar dat ik de klacht deze keer wat duidelijker wilde neerzetten. Daarnaast kende ik deze regel gewoonweg niet.
dat vermoedde ik al, daarom heb ik het weg gehaald.
Het is gewoon een meer dan prima OP, duidelijk en zorg aan besteed , die heeft dat niet nodig.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88759171
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef Kadoe het volgende:

[..]

Moderne architectuur is enkel mooi als het op een grootse manier zoals in Azerbeidzjan word aangepakt:
[ afbeelding ]
ik weet niet waarom, maar ik vind dat wel heeeel gaaf :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 15 november 2010 @ 22:12:25 #37
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_88759223
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef Kadoe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Azerbaijzan _O_
pi_88759445
Even een voorbeeldje uit Gorinchem

Dit zet je toch niet tegen de stadwal van een historische binnenstad neer. Er moesten zelfs delen van de stadswal herordend worden. Voornamelijk veel oude bomen.
Zeker niet als even verderop ook zulke mooie panden hebt staan. Als je hebt gestudeerd voor architect, dan moet je toch kunnen zien dat het niet klopt en de binnenstad verneukt :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 15 november 2010 @ 22:19:56 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88759639
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:16 schreef Ascendancy het volgende:
Even een voorbeeldje uit Gorinchem

Dit zet je toch niet tegen de stadwal van een historische binnenstad neer. Er moesten zelfs delen van de stadswal herordend worden. Voornamelijk veel oude bomen.
Zeker niet als even verderop ook zulke mooie panden hebt staan. Als je hebt gestudeerd voor architect, dan moet je toch kunnen zien dat het niet klopt en de binnenstad verneukt :r
Architecten zijn er ook niet voor de omgeving of de bewoners. Die zijn er voor zichzelf :(
  maandag 15 november 2010 @ 22:20:58 #40
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_88759709
Je komt ze niet vaak tegen. Een klacht waar werkelijk iedereen het mee eens is. Het is echt zum kotzen wat de Nederlandse architecten produceren. Goedkoop, praktisch, snel gebouwd maar o zo lelijk.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
  maandag 15 november 2010 @ 22:26:36 #41
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_88760041
Nijmegen ziet er voor een groot deel ook niet uit, er staan een aantal prachtige gebouwen als de waagh en het oude stadshuis, maar dan staan er van die enorme betonnen pauper gebouwen tussen door uit de jaren '50, omdat Nijmegen plat gebombardeerd was moest dat natuurlijk allemaal goedkoop.

en dan staat deze nog geen 30 meter verderop: ;(

pi_88763875
http://www.gresbo.nl/actu(...)or-inclusief-gresbo/

volgens mij ligt deze in ermelo.. Natuurlijk kan men tegenwoordig niet die bouwstyle uit de begin van de vorige eeuw nabootsen. Dit zou veel maar dan ook veel te veel gaan kosten.

Toch zijn ze bijvoorbeeld met dit bouwwerk een eind in de goeie richting.

Ik verwijs ts dan ook voor echt lelijke huizen naar belgie. Weinig fatsoenlijke voortuinen .. klote wegen en smakeloze rolluiken voor ramen en deuren waardoor de gemiddelde woning op een loods lijkt..
  maandag 15 november 2010 @ 23:45:57 #43
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_88763907
Het gaat over sprookjes, en sprookjes zijn vaak vroeger, vandaar.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_88764965
Langs de E metrolijn vanuit rotterdam naar den haag staat heel veel van die nieuwbouw prefab rommel, van die afgrijselijke donkerrode stenen met een donkerblauw dak en alles met simpele rechthoekige vormen. Je ziet ook bij al die huizen van die sleuven in de muur waar twee muren elkaar ontmoeten, vroeger werd dat mooi in elkaar gemetseld en nu ziet het er uit alsof het uit een bouwpakketje komt en aan elkaar is vast gelijmd :'(

Ik kon de huizen die ik bedoel niet zo snel vinden maar ik kwam wel deze pareltjes vinden:

Overeenkomst tussen allemaal is dat het er ontzettend goedkoop uitziet. Die eerste en laatste zijn net barakken in een concentratiekamp.
pi_88765007
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 00:12 schreef ach het volgende:
Langs de E metrolijn vanuit rotterdam naar den haag staat heel veel van die nieuwbouw prefab rommel, van die afgrijselijke donkerrode stenen met een donkerblauw dak en alles met simpele rechthoekige vormen. Je ziet ook bij al die huizen van die sleuven in de muur waar twee muren elkaar ontmoeten, vroeger werd dat mooi in elkaar gemetseld en nu ziet het er uit alsof het uit een bouwpakketje komt en aan elkaar is vast gelijmd :'(

Ik kon de huizen die ik bedoel niet zo snel vinden maar ik kwam wel deze pareltjes vinden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Overeenkomst tussen allemaal is dat het er ontzettend goedkoop uitziet. Die eerste en laatste zijn net barakken in een concentratiekamp.
stenen vallen wel mee bij de laatste 3..

verder zijn ze veel te druk..
pi_88768406
Vooral in de jaren '50 en '60 zijn in Nederland ontzettend veel oude panden gesloopt ten faveure van betonnen rotzooi. Zo nu en dan wil er nog wel eens een gebouw, dat de moeite waard is, neergezet worden, maar woonwijken worden inmiddels allemaal standaard in vinex-prefab opgetrokken. Zelfs die wannabe jaren '30-huizen zijn afzichtelijk, puur en alleen omdat het van die ranzige goedkope prefab rommel is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:55:57 #47
244650 MYV
Indonesian Pride
pi_88768595
Plattenbau _O_
pi_88768628
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:11 schreef Symphonic het volgende:

[..]

ik weet niet waarom, maar ik vind dat wel heeeel gaaf :Y
Idd, in Baku (hoofdstad Azerbeidzjan) worden alle sfeerloze Sovjet panden gesloopt en ingeruild voor dit soort pareltjes:

Daarnaast word de historische binnenstad ook nog eens op en top onderhouden:

Zelfs in dit soort landen kan het wel.. :N
pi_88768703

Almere _O_
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:03:36 #50
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_88768729
quote:

De architect van tegenwoordig vindt juist die strakke lijnen enz heel prachtig. Straalt idd niks uit. Huizen van 13 in een dozijn.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')