Dat maakt het niet goed. Zoiets wil je niet in je partij hebben.quote:Op maandag 15 november 2010 15:53 schreef MilaNL het volgende:
Waarschijnlijk heeft Lucassen gezegd dat als hij uit de fractie gezet zou worden, hij zijn zetel zou behouden. Wilders had dus weinig keus. (anders was het kabinet dankzij hem van de meerderheid af)
Precies. What's next? Verzin maar een zedendelict...quote:Op maandag 15 november 2010 20:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat maakt het niet goed. Zoiets wil je niet in je partij hebben.
Alleen ging het hier ook om het verzwijgen van die smetten wat het een vertrouwensbreuk maakt .quote:Op maandag 15 november 2010 19:20 schreef sigme het volgende:
Tsja. Vervelende zaak voor de PVV, omdat het nogal expliciet tegenstrijdig is met programmapunten.
Los daarvan vind ik niks mis met een volksvertegenwoordiger met wat smetten op het blazoen.
Ja, dus kan je concluderen dat Wildersgekozen heeft voor de macht. Met Lucassen als aparte fractie zou de 'PVV-invloed' in de coalitie 50-50 worden verdeeld tussen PVV en Lucassen. Nu kan Wilders de zetel van Lucassen gebruiken voor 100% controle.quote:Partijpolitiek gesproken had ik het fraaier gevonden wanneer Wilders Lucassen de fractie uit had gezet, Lucassen z'n zetel had behouden en ze samen hadden uitgesproken te blijven staan voor hun standpunten (dus ook Lucassen steunt het kabinet).
Een dubbel paspoort ?quote:Op maandag 15 november 2010 21:18 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me serieus af:
Als een veroordeling wegens ontucht niet voldoende is om je uit de kamer te zetten, wat moet iemand dan wel op zijn kerfstok hebben?
Minimaal niet westers allochtoonquote:Op maandag 15 november 2010 21:18 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me serieus af:
Als een veroordeling wegens ontucht niet voldoende is om je uit de kamer te zetten, wat moet iemand dan wel op zijn kerfstok hebben?
Moet je dan iemand levenslang straffen om iets waar hij allang voor gestraft is?quote:Op maandag 15 november 2010 21:18 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me serieus af:
Ik denk dat 80 zetels voldoende is. Echt chique is de situatie natuurlijk niet, maar voorop staat natuurlijk het belang van de gedoogcoalitie, dat is met deze stap veilig gesteld en dat vind ik verstandig.quote:Op maandag 15 november 2010 21:18 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me serieus af:
Ik denk dat als het een veroordeelde en gestrafte pedo geweest was, de zaak veel minder houdbaar was. Terwijl dat ook iemand is die hier allang voor gestraft is (voorbeeldje hoor!).quote:Op maandag 15 november 2010 21:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Moet je dan iemand levenslang straffen om iets waar hij allang voor gestraft is?
Wilders is hypocriet in deze zaak, maar ik zie allemaal linkse mensen hier ook opeens erg repressief en Telegraaf-rechts worden.
Okay, en dan mijn voorbeeld: Het gaat hier niet om iemand die ontucht met een ondergeschikte gepleegd heeft, maar echt over een veroordeelde pedo of incestpleger (of nog erger). Zou je het dan ook verstandig vinden? Of is er wel ergens een grens?quote:Op maandag 15 november 2010 21:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat 80 zetels voldoende is. Echt chique is de situatie natuurlijk niet, maar voorop staat natuurlijk het belang van de gedoogcoalitie, dat is met deze stap veilig gesteld en dat vind ik verstandig.
Dus jij vindt dat het hele kabinet had moeten omflikkeren, opnieuw naar de stembus en wéér maanden verder, louter omdat de PVV zijn huiswerk niet goed gedaan heeft ?quote:Op maandag 15 november 2010 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat als het een veroordeelde en gestrafte pedo geweest was, de zaak veel minder houdbaar was. Terwijl dat ook iemand is die hier allang voor gestraft is (voorbeeldje hoor!).
Er zit ergens een nuance over wat wel en niet kan...en die grens ligt niet duidelijk.
Uhm nee, dat is een consequentie van de beslissing van Lucassen. Hij kan zijn zetel ook opgeven aan de PVV.quote:Op maandag 15 november 2010 21:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat het hele kabinet had moeten omflikkeren, opnieuw naar de stembus en wéér maanden verder, louter omdat de PVV zijn huiswerk niet goed gedaan heeft ?
Ik vind niet dat er een grens is, het gaat te ver om een coalitie om zeep te helpen vanwege dit soort grappen.quote:Op maandag 15 november 2010 21:31 schreef capricia het volgende:
Okay, en dan mijn voorbeeld: Het gaat hier niet om iemand die ontucht met een ondergeschikte gepleegd heeft, maar echt over een veroordeelde pedo of incestpleger (of nog erger). Zou je het dan ook verstandig vinden? Of is er wel ergens een grens?
Er is ook geen wet die het bemoeilijkt om kamerlid te worden als je een strafblad hebt.quote:Op maandag 15 november 2010 21:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind niet dat er een grens is, het gaat te ver om een coalitie om zeep te helpen vanwege dit soort grappen.
waarom maak je dan steeds vergelijkingen met pedosexuelen.quote:Op maandag 15 november 2010 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is ook geen wet die het bemoeilijkt om kamerlid te worden als je een strafblad hebt.
Maar ik denk dat het maatschappelijk niet geaccepteerd zou worden als de PVV een veroordeelde pedo (of erger) als kamerlid had aangesteld.
Het is natuurlijk niet voor niets dat Wilders bij het interview vanmiddag benadrukte dat het geen ontucht was zoals Nederlanders ontucht zien.
Duidelijk.quote:Op maandag 15 november 2010 22:08 schreef elkeversluis het volgende:
[..]
waarom maak je dan steeds vergelijkingen met pedosexuelen.
zoals duidelijk is geworden hebben personen sex met elkaar gehad op vrijwillige basis, was er zelfs 2x een relatie.
dat is zoiets als over een onderwerp homosexualiteit te beginnen over priesters die kleine jongetjes misbruiken..
Je moet het neuken van je ondergeschikten niet steeds vergelijken met pedoseksualiteit . Dit is iets totaal anders .quote:Op maandag 15 november 2010 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is ook geen wet die het bemoeilijkt om kamerlid te worden als je een strafblad hebt.
Maar ik denk dat het maatschappelijk niet geaccepteerd zou worden als de PVV een veroordeelde pedo (of erger) als kamerlid had aangesteld.
Het is natuurlijk niet voor niets dat Wilders bij het interview vanmiddag benadrukte dat het geen ontucht was zoals Nederlanders ontucht zien.
Dan vergelijk is het met moord...alleen maar om 2 typen veroordeelden naast elkaar te kunnen zetten. Wanneer denk jij dat het maatschappelijk onhoudbaar is om aan te blijven? Welk type misdrijf moet je begaan hebben?quote:Op maandag 15 november 2010 22:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je moet het neuken van je ondergeschikten niet steeds vergelijken met pedoseksualiteit . Dit is iets totaal anders .
als de dames in kwestie vastgebonden waren en het hele instructeursteam er tegen de wil van de dames overheen ging...quote:Op maandag 15 november 2010 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Duidelijk.
Maar waar ligt voor jou de grens, als ik vragen mag?
waar komt het sexen met ondergeschikten niet voor?quote:Op maandag 15 november 2010 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan vergelijk is het met moord...alleen maar om 2 typen veroordeelden naast elkaar te kunnen zetten. Wanneer denk jij dat het maatschappelijk onhoudbaar is om aan te blijven? Welk type misdrijf moet je begaan hebben?
Verkrachting is voor jou dus de grens. Als hij iemand verkracht had, dan was hij maatschappelijk niet aanvaardbaar geweest als kamerlid. Zeg ik dat goed?quote:Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef elkeversluis het volgende:
[..]
als de dames in kwestie vastgebonden waren en het hele instructeursteam er tegen de wil van de dames overheen ging...
in het leger gelden sommige standaarden die nogal dubieus zijn.
zo is drugsgebruik in nederland legaal en word zelfs hard drugs gedoogt.
het leger is een plek waar behoorlijk wat drugsgebruikers zitten maar toch geld de superstrenge regel dat het niet mag.
je word pas het leger uit getrapt als het openbaar word.
een goed voorbeeld is van gelder.
een groot sporter die drugs gebruikte.
de meeste mensen hadden medelijden met hem en hij is oneervol defensie uit getrapt.
daar zijn geen topics vol over geschreven omdat geen pvv-er is en drugsgebruik in onze burgersamenleving enigzins normaal word beschouwd.
het enige wat natuurlijk krom is is dat hij zelf nogal onorthodoxe overlastgevers beledigde.
ik vind lucassen zelf ook geen beschaafd overkomen hebben maar de hetze die nu gevoerd word is puur omdat men het niet kan hebben dat rechts aan de macht is.
Vind je dat het bij defensie niet strafbaar zou moeten zijn?quote:Op maandag 15 november 2010 22:20 schreef elkeversluis het volgende:
[..]
waar komt het sexen met ondergeschikten niet voor?
Zolang daar idd geen norm voor bepaalt is lijkt het me krankzinnig om daar over een zinnig oordeel te vormen .quote:Op maandag 15 november 2010 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan vergelijk is het met moord...alleen maar om 2 typen veroordeelden naast elkaar te kunnen zetten. Wanneer denk jij dat het maatschappelijk onhoudbaar is om aan te blijven? Welk type misdrijf moet je begaan hebben?
nee, zolang het vrijwillig is niet.quote:Op maandag 15 november 2010 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je dat het bij defensie niet strafbaar zou moeten zijn?
Daar valt wat voor te zeggen. Alleen is defensie natuurlijk wel een speciaal soort werkgever. Niet te vergelijken met een normaal bedrijf.quote:Op maandag 15 november 2010 22:30 schreef elkeversluis het volgende:
[..]
nee, zolang het vrijwillig is niet.
ik vind juist dat daar openheid over moet zijn.
een beetje sexen vind ik niet erg alleen als er een relatie uit voort komt dan moet er een overgeplaatst worden, zeker na de training.
Dat is ook een moeilijke discussie.quote:Op maandag 15 november 2010 22:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zolang daar idd geen norm voor bepaalt is lijkt het me krankzinnig om daar over een zinnig oordeel te vormen .
Bijvoorbeeld : Een ex- kamerlid heeft een kernonderzeeer in Schotland aangevallen met een hamer . Is dat minder erg dan een 17-jarige ondergeschikte neuken ?
Ga er maar aan staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |