abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88828168
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:39 schreef SuperHarregarre het volgende:

Ik bedoel, bij het kapotslaan van die zombies moeten de mannen 't oplossen en staan de vrouwen in een hoekje te trillen. Als er dan een andere taak is waarbij 't de vrouwen niet gelijk dun door de broek loopt, is 't gelijk oneerlijk?
Dit. Liggen zeuren over kleding wassen terwijl de mannen jagen en levens redden? Bitch please.

Ik heb trouwens ook zo'n gevoel dat er binnenkort iemand uit Zuid-Azië aan de groep wordt toegevoegd om het hele politiek correcte, multiculturele groepje van blanken, zwarten, Mexicanen en Aziaten compleet te maken. Misschien een homofiele Pakistaan of zo.
pi_88829404
quote:

[..]

Het begon met feministisch gelul over de taakverdeling. En dan komt heel stereotype die man een beetje met een sigaret in z'n bakkes zeiken. Ik vond 't echt zo ongelofelijk vergezocht dat 't de helft van de episode gewoon gelijk verneukte. Ik bedoel, bij het kapotslaan van die zombies moeten de mannen 't oplossen en staan de vrouwen in een hoekje te trillen. Als er dan een andere taak is waarbij 't de vrouwen niet gelijk dun door de broek loopt, is 't gelijk oneerlijk? Triest. En dan moet er maar een abusive husband zijn om 't verhaal credibility te geven. Wat een dikke peop.

Doet me denken aan Expeditie Robinson waar die wijven hele afleveringen lang lekker liggen te zonnebaden terwijl de mannen voedsel zoeken. Maar dan wel een grote bek hebben. :')
Okay, dat er één vrouw tussen zit die daarover zeikt, een seconde of 5 - wat direct weersproken wordt door een ander "The world ended didn't you get the memo?" aan nota bene het einde van de episode verpestte het voor jou?

Ik vroeg me al af hoe het kon dat ik zo'n groot deel van de aflevering blijkbaar gemist had, maar het zijn echt een paar seconden met daar omheen nog een gesprekje van een eveneens een paar seconden tussen de vrouwen onderling. Al met al zal het nog geen anderhalve minuut beslaan.

Volgens mij heb jij echt problemen met het andere geslacht, zoals jij dit hier nu uitvergroot.. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_88829649
Volgens mij is het nooit als pure actie/zombie-survival serie aangekondigd. Het menselijke deel van het verhaal is net zo belangrijk. Wijven zeuren, ook in het echt, big deal. De scene eindigde met een goede beating van die kerel, prima toch.

Volgende aflevering verwacht ik wel meer actie.
pi_88829740
Die driehoeksrelatie is niet echt origineel, Pearl Harbor anyone? :O

Verder miste ik inderdaad ook wat spanning, ze gingen met zijn 4ren naar een stad vol met miljoenen zombie's, dan zou je iets meer spanning verwachten dan één rondlopende zombie in die winkel.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 17 november 2010 @ 18:42:02 #105
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_88830107
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef MaxC het volgende:
Die driehoeksrelatie is niet echt origineel, Pearl Harbor anyone? :O

Verder miste ik inderdaad ook wat spanning, ze gingen met zijn 4ren naar een stad vol met miljoenen zombie's, dan zou je iets meer spanning verwachten dan één rondlopende zombie in die winkel.
want pearl harbor was ook zo origineel met hun 2e wereldoorlog... zo kan je alles wel niet origineel noemen :')

had idd wel meer zombies verwacht, vooral op die trap naar boven!
  woensdag 17 november 2010 @ 19:24:37 #106
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_88832031
Ik snap niet waarom het zo standaard is dat in groepjes survivors (bij wat voor apocalypse dan ook) er altijd wat lui nodeloos agressief tegen elkaar gaan doen, en daardoor ook nog regelmatig dood gaan. Dat er misschien een gast als Merle bij zit, ok dat kan ik mij voorstellen. (Dumpen, voor je eigen veiligheid) Maar het is vaak dat iedereen zeer opgefokt loopt te doen. Als je zo omringt word door dood en je hebt nog maar een paar levende mensen om je heen, wil je dan niet liever tegen ze aan kruipen dan ze uitschelden?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_88832220
Mensen zijn egoïstisch, het belang van het individu (overleven) gaat uiteindelijk voorop. Lijkt mij.

Wat ik wel ontzettend achterlijk en ongeloofwaardig vind is dat die knakker net herenigd is met z'n gezin en meteen daarna z'n leven (en dat van 3 anderen) op het spel zet om die redneck te redden. :')
pi_88832221
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:27 schreef NotYou het volgende:
Okay, dat er één vrouw tussen zit die daarover zeikt, een seconde of 5 - wat direct weersproken wordt door een ander "The world ended didn't you get the memo?" aan nota bene het einde van de episode verpestte het voor jou?

Ik vroeg me al af hoe het kon dat ik zo'n groot deel van de aflevering blijkbaar gemist had, maar het zijn echt een paar seconden met daar omheen nog een gesprekje van een eveneens een paar seconden tussen de vrouwen onderling. Al met al zal het nog geen anderhalve minuut beslaan.

Volgens mij heb jij echt problemen met het andere geslacht, zoals jij dit hier nu uitvergroot.. :')
Dude, het was een vrij uitgebreide scène die echt het bloed onder m'n nagels vandaan haalt. Komt niet omdat het vrouwen of mannen zijn per sé maar gewoon omdat er een redelijke verdeling van rollen is, die dan op de een of andere manier weer als slecht neergezet moet worden. Waarom moet groepje 1 alles doen en groepje 2 niets? Kleding wassen is ook nog eens veel minder risicovol, dus groepje 1 mag de handjes dichtknijpen dat ze dat werk mogen doen. En wat doet groepje 1? Zeiken.

In elk normaal geval is 't publiek dan gelijk tegen dit groepje maar het zijn in dit geval vrouwen. En er staat een abusive husband bij. Dus wat krijg je dan? Dat mensen sympathie hebben voor iets waar men geen sympathie voor zou moeten hebben. Dit soort geforceerde dingen zijn gewoon ongelofelijk irritant. Het viel nu nog wel mee voor de rest, maar ik heb sterk het gevoel dat dit in de komende afleveringen nog vaker aan bod zal komen. Ik hoop van niet maar ik denk 't wel. Hetzelfde had ik overigens wel lichtelijk bij het "nigger"-incident. Probeert deze serie een zombie-apocalypse te beschrijven of overal heel oppervlakkig en licht tegen politiek correcte zaken aan te schuren? We hebben nu negers en feminisme gehad. What's next? Homofilie? Religie?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88832744
Het is toch vrij normaal dat een vrouw de was doet, dat heeft verder weinig met feminisme te maken.
Conscience do cost.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:40:27 #110
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_88832803
YES!!!.. ^O^

Vanavond ff EP3 kijken.. })
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_88833066
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:39 schreef ems. het volgende:
Het is toch vrij normaal dat een vrouw de was doet, dat heeft verder weinig met feminisme te maken.
Hoezo normaal? Als het bij het verdelen van de klussen zo uitkomt wel ja. Ik ben best into het hele gelijkheidsgebeuren maar dat gaat natuurlijk wel beide kanten op. Als je niet wil, of als je niet geschikt bent om zombies te doden danwel te jagen, kun je alleen de andere klusjes doen zoals wassen, strijken en koken. Dat is niet de schuld van de mannen in de groep.
pi_88833322
Van die dikke met z'n peuk was al bekend dat hij abusive was, niets bijdroeg en zich niet helemaal hield aan de regels binnen de groep (vuurtje opstoken bijv.). Daardoor ontstond een conflict en uiteindelijk een gevecht. Geen vrouwelijke revolutie ofzo...

Volgens mij zie je de feministische boodschap alleen maar als je die wíl zien.
pi_88833421
Tsja, unlucky dat je bij een zombie apocalypse net opgescheept zit met klagende bitches. Shit happens :(
Conscience do cost.
pi_88833452
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:50 schreef 16meter het volgende:
Van die dikke met z'n peuk was al bekend dat hij abusive was, niets bijdroeg en zich niet helemaal hield aan de regels binnen de groep (vuurtje opstoken bijv.). Daardoor ontstond een conflict en uiteindelijk een gevecht. Geen vrouwelijke revolutie ofzo...

Volgens mij zie je de feministische boodschap alleen maar als je die wíl zien.
Was er wel hoor.

Maar nu je het zegt, het was inderdaad diezelfde kneus als met 't vuur. Ik vind 't alleen zo jammer dat 't op deze manier moest gebeuren. Het uitdiepen van karakters is leuk maar dit was geen uitdiepen van karakters. Hij is gewoon de slechterik zonder reden die ze gebruiken voor dit soort dingen voordat hij uiteindelijk sterft in de armen van een zombie.
pi_88833939
Spoilerpicca episode 4:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88834143
Vet en voorspelbaar. :P
pi_88834396
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Was er wel hoor.

Maar nu je het zegt, het was inderdaad diezelfde kneus als met 't vuur. Ik vind 't alleen zo jammer dat 't op deze manier moest gebeuren. Het uitdiepen van karakters is leuk maar dit was geen uitdiepen van karakters. Hij is gewoon de slechterik zonder reden die ze gebruiken voor dit soort dingen voordat hij uiteindelijk sterft in de armen van een zombie.
Ik begrijp je punt ook wel hoor. Ik vond het niet heel storend maar hoop inderdaad dat ze het niet gaan overdoen.

Maar als ik het goed begrijp speelt de film vrij exact de strip na, en ondanks dat ik hem liever niet lees begrijp ik dat het allemaal wel goed gaat komen. We zullen het afwachten :)
Conscience do cost.
pi_88835701
Hoop het ook. Ben wel ontzettend nerdy voor dit genre dus m'n verwachtingen zijn waarschijnlijk te hoog gespannen. :P Ik vind het ook al jammer dat het begin voorbij is. Die chaos en verwarring is altijd het mooiste, vind ik. Het begin van 28 Days Later vond ik honderd maal mooier dan de tweede helft van de film. Dawn of the Dead was als geheel consistenter maar ook daar was het begin het mooiste. Bij Shaun of the Dead idem dito. Bij zombie films in 't algemeen is het begin het "makkelijkst" denk ik. Daarna volgt de echte test.

Het is natuurlijk ook wel problematisch om dat survival gedoe echt vast te houden, omdat dat normaliter een nogal repetitief proces is zonder een doel. Er is eigenlijk geen manier waarop je dat spannend kunt verpakken zonder extra verhaallijnen. Daarnaast heb je nog de vraag of je op mensheid of kleine groep focust. Land of the Dead was een zaadfilm maar het mensheid gedeelte was wel vet met een nieuwe opgebouwde stad. Beetje Fallout-achtig zeg maar. Hoop dat het hier nog aan bod komt. Maar goed, heb geen zin in spoilers dus de strip ga ik ook niet downloaden.

Zelf hoop ik dat ze van kleinschalig toch naar wat grootschaliger gaan. Juist met een serie lijkt me 't een uitgelezen mogelijkheid om het groter uit te werken. In een film heb je niet zoveel tijd maar hier zou je iets moois neer kunnen zetten. Dan mag het wat mij betreft in het 3e/4e/5e seizoen ook best een soort BSG in een post-zombie-apocalypse wereld worden.
pi_88836416
Dat moralistische heb je toch altijd in Amerikaanse series, maar tot nu toe vind het er in TWD nog niet zo dik bovenop liggen.

Ok.. het is wél heel toevallig dat de groep survivors een mix van allerlei etniciteiten is, beide geslachten en dat er weer een of andere abusive kerel tussen zit (vanaf nu het zwarte schaap), zoals je al opmerkte. Maar goed...een zombiefilm of serie zonder clichés moet nog gemaakt worden. :P

Van mij mag het een stuk rauwer en harder. In een wereld die ten ondergaat aan een zombie infestation is er geen plaats voor zeurende vrouwen, driehoeksrelaties en het redden van overbodige figuren.
pi_88836611
Dat is ook weer waar. Het sneue is dat je in Amerika ook geen serie zonder verschillende etniciteiten kàn maken, anders krijg je al die lobby-groepen achter je aan. "Waarom zitten er geen homo's in deze serie?" En dan moeten de makers uitleggen dat mensen met HIV sneller aangetast worden door de zombiebeten. (Dat was wel heel fout. :P) Maar in all seriousness is dat wel een beetje triest.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:00:19 #121
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_88837231
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat is ook weer waar. Het sneue is dat je in Amerika ook geen serie zonder verschillende etniciteiten kàn maken, anders krijg je al die lobby-groepen achter je aan. "Waarom zitten er geen homo's in deze serie?" En dan moeten de makers uitleggen dat mensen met HIV sneller aangetast worden door de zombiebeten. (Dat was wel heel fout. :P) Maar in all seriousness is dat wel een beetje triest.
Het komt allemaal zo krampachtig over. Prima als er iemand homo is in een serie, ofwel om te laten zien dat het normaal is ofwel omdat het iets bijdraagt aan het verhaal, maar in veel series tegenwoordig lijkt het er vooral bijgesleept te moeten worden.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:05:44 #122
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_88837589
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:28 schreef 16meter het volgende:
Mensen zijn egoïstisch, het belang van het individu (overleven) gaat uiteindelijk voorop. Lijkt mij.

Wat ik wel ontzettend achterlijk en ongeloofwaardig vind is dat die knakker net herenigd is met z'n gezin en meteen daarna z'n leven (en dat van 3 anderen) op het spel zet om die redneck te redden. :')
Als je wil overleven in een zombie apocalypse lijkt samenwerken mij toch wel essentieel. :P

quote:
99s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:00 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Het komt allemaal zo krampachtig over. Prima als er iemand homo is in een serie, ofwel om te laten zien dat het normaal is ofwel omdat het iets bijdraagt aan het verhaal, maar in veel series tegenwoordig lijkt het er vooral bijgesleept te moeten worden.
Je hebt bij zombiefilms sowieso altijd bepaalde typetjes. Misschien dat het versterkt word door het feit dat het een Amerikaanse serie is, maar ik vind het ook wel bij het genre horen.
pi_88837805
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:05 schreef Ugjerke het volgende:
Je hebt bij zombiefilms sowieso altijd bepaalde typetjes. Misschien dat het versterkt word door het feit dat het een Amerikaanse serie is, maar ik vind het ook wel bij het genre horen.
Toch jammer hoor, als ze iets vernieuwends doen kan het legendarisch zijn. Maar goed, dit is wel een veilige weg.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:32:39 #124
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_88839244
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:09 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Toch jammer hoor, als ze iets vernieuwends doen kan het legendarisch zijn. Maar goed, dit is wel een veilige weg.
Ik ben een vrij conservatieve zombiefan. Ik wil langzame zombies, ik hoef niet te weten waarom ze zombies zijn, er moeten een aantal belangrijke karakters opgegeten worden en ik wil af en toe kunnen lachen.
pi_88839552
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:32 schreef Ugjerke het volgende:
Ik ben een vrij conservatieve zombiefan. Ik wil langzame zombies, ik hoef niet te weten waarom ze zombies zijn, er moeten een aantal belangrijke karakters opgegeten worden en ik wil af en toe kunnen lachen.
Meteen al pech want ze hebben hier snelle zombies. Ik hou persoonlijk ook meer van het massale. Misschien is het ook budgetgebonden, want het kost natuurlijk een hoop geld als je duizend in plaats van honderd zombies moet opmaken. Dus dan kiezen ze maar voor snelle zombies om de spanning er toch in te houden. Net als dat ik 't jammer vind dat ze over hekken kunnen klimmen/springen. Bij dat hek hoopte ik even dat het ouderwets zou zijn, en dat door de grote kudde zombies het hek zou bezwijken. Maar helaas...
  woensdag 17 november 2010 @ 22:30:30 #126
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_88842964
Gingen alle goede zombiefilms sowieso niet altijd al over sociaal commentaar? :p
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  donderdag 18 november 2010 @ 11:29:49 #127
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88856219
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:47 schreef 16meter het volgende:

Van mij mag het een stuk rauwer en harder. In een wereld die ten ondergaat aan een zombie infestation is er geen plaats voor zeurende vrouwen, driehoeksrelaties en het redden van overbodige figuren.
Denk ook niet dat dat zo heel realistisch is. We kennen de egoïstische aard van de mens erg goed omdat die in onze wereld veel ruimte kan krijgen, maar in nood zullen mensen vooral samenwerken denk ik. De enige strijd die je dan krijgt is over het leiderschap lijkt me, maar daar komen domme rednecks echt niet in voor.

Maar ondanks dat vind ik het een toffe serie :Y)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 18 november 2010 @ 11:32:13 #128
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88856283
quote:
6s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:30 schreef Gamer_V het volgende:
Gingen alle goede zombiefilms sowieso niet altijd al over sociaal commentaar? :p
Dat is wel de Romero traditie iig :) Maar het originele einde van Night of the Living Dead is dan ook echt keihard. Denk niet dat de serie zoiets aandurft en dan wordt het al snel gezapig.
pi_88856553
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Meteen al pech want ze hebben hier snelle zombies.
:?
pi_88857359
Even terugspringen naar eerdere discussie over ep2 vs ep3, ik vond zelf ep3 een stuk beter dan ep2, ik hou wel van die menselijke kant van het verhaal, de scene waarin hij zijn vrouw en zoon terugziet, vond ik erg sterk, en die driehoeksverhouding is misschien niet heel origineel maar het werkt wel. Ep2 vond ik het begin goed, maar de scenes erna leken rechtstreeks gejat uit Dawn of the Dead (origineel en remake lol). Ze moeten uit een winkelcentrum vluchten... dat vind ik dan afgezaagder als een driehoeksverhouding. ik berust me op het feit dat de makers dit bewust erin hebben gestopt als een hommage. De scene dat ze met 10 man een zombie gingen ontleden en zich insmeren met bloed vond ik erg jammer, ep1 schetste een beeld van een realistische serie, maar die scene uit ep2 was zo onrealistisch en humoristisch... nee too much for me.
<hr>
pi_88865155
Ze hebben hier echt geen snelle zombie hoor. De enige keer dat ze "snel" waren was toen ze een klein beetje gingen rennen, maar dat was nou niet echt snel te noemen :')
pi_88866064
Eerder werd hier al een lijstje met regels gepost die in acht worden genomen bij deze serie. Het gaat niet om snelle zombies, maar zombies die nog relatief "fresh" zijn bewegen gewoon beter.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 18 november 2010 @ 16:27:46 #133
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88866857
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:09 schreef Tim86 het volgende:
Eerder werd hier al een lijstje met regels gepost die in acht worden genomen bij deze serie. Het gaat niet om snelle zombies, maar zombies die nog relatief "fresh" zijn bewegen gewoon beter.
Idd, en ook klim handelingen is blijkbaar maar voor enkele zombies weggelegd en dan nog zeer onhandig. Een beetje zoals Day of the Dead.
pi_88878972
Is toch anders dan de Romero-traditie. Daar schuifelen ze alleen maar en kun je er in principe gewoon langslopen. Hier versnellen ze en kunnen ze over hekwerk klimmen. Die eerste zombie hupte er ook gewoon als een ware stuntman overheen. Denk dat 50% van de levende mensen dat niet eens zo soepel kan.

Maar dat verschil tussen verse en oude vind ik wel goed inderdaad. Probleem is dan alleen wel dat je het als mensheid makkelijk kunt overleven. Gewoon een tijdje schuilen, dan hongeren de zombies uit en kun je ze opvegen.
pi_88880373
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan mag het wat mij betreft in het 3e/4e/5e seizoen ook best een soort BSG in een post-zombie-apocalypse wereld worden.
De muziek is er in ieder geval al.
(Bear McCreary)
:)
Burnt to the core but not broken
  donderdag 18 november 2010 @ 23:06:38 #136
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88884237
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar dat verschil tussen verse en oude vind ik wel goed inderdaad. Probleem is dan alleen wel dat je het als mensheid makkelijk kunt overleven. Gewoon een tijdje schuilen, dan hongeren de zombies uit en kun je ze opvegen.
Ik neem aan dat dat een van de mikpunten van de serie wordt later, dus we zullen zien :)
  donderdag 18 november 2010 @ 23:08:46 #137
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_88884308
Op zich is het ook wel logisch dat als die zombies lichaamsdelen gaan verliezen (zoals die chick die bij die fiets lag in de eerste aflevering) ze een minder grote bedreiging vormen. :)
pi_88885090
quote:
99s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:08 schreef egeltje1985 het volgende:
Op zich is het ook wel logisch dat als die zombies lichaamsdelen gaan verliezen (zoals die chick die bij die fiets lag in de eerste aflevering) ze een minder grote bedreiging vormen. :)
Maar dat is meer een technische zaak. Ik moet wel zeggen, tijdens die scene verwachtte ik dat die zombie in een boom was geklommen. :P Beetje zoals Dawn of the Dead. Daar had je ook een zombie zonder benen die zich in de garage vanaf de waterleiding op die beveiliger liet vallen. Was blij dat 't uiteindelijk niet het geval was. Vond 't wel een mooie scene eigenlijk.
  donderdag 18 november 2010 @ 23:34:42 #139
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_88885454
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Maar dat is meer een technische zaak. Ik moet wel zeggen, tijdens die scene verwachtte ik dat die zombie in een boom was geklommen. :P Beetje zoals Dawn of the Dead. Daar had je ook een zombie zonder benen die zich in de garage vanaf de waterleiding op die beveiliger liet vallen. Was blij dat 't uiteindelijk niet het geval was. Vond 't wel een mooie scene eigenlijk.
Ontroerende scene inderdaad, leek wel of die zombie niet meer verder wilde, zich zo moedeloos voortslepend over het gras.
pi_88885912
quote:
99s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:34 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ontroerende scene inderdaad, leek wel of die zombie niet meer verder wilde, zich zo moedeloos voortslepend over het gras.
Deden ze sowieso goed in de eerste aflevering. Ook het deel met de vader en zijn zoon en de zombiemoeder buiten was goed. Normaliter vind ik 't altijd wat matig als ze zo'n zombie niet gewoon door z'n kop knallen. In Dawn of the Dead kon ik me niet zo makkelijk verplaatsen in de dochter wiens vader langzaam zombie werd. Hier hadden ze dat wel beter gedaan, kon 't me bij dat scherpschieten ook wel voorstellen.

Wat ik zelf graag nog wil zien:
- Tactische besprekingen, strategie, dat soort dingen.
- Zoektocht naar andere overlevenden en het proberen te herstellen van enige orde.

Wat dat betreft hoop ik wel dat dit project een lange looptijd heeft. Probleem is natuurlijk dat dit wel een niche binnen de series is. 5 miljoen kijkers in de VS is niet echt schrikbarend hoog. How I met your mother zit in seizoen 6 nog op 8 a 9 miljoen. Maar goed, 5 is nog altijd wel oké. BSG liep tegen het einde naar de 1,5 miljoen.
pi_88889893
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:47 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat dat betreft hoop ik wel dat dit project een lange looptijd heeft. Probleem is natuurlijk dat dit wel een niche binnen de series is. 5 miljoen kijkers in de VS is niet echt schrikbarend hoog. How I met your mother zit in seizoen 6 nog op 8 a 9 miljoen. Maar goed, 5 is nog altijd wel oké. BSG liep tegen het einde naar de 1,5 miljoen.
Je kunt dit niet vergelijken met how i met your mother omdat dat op een van de grootste zenders wordt uitgezonden. En de walking dead is een kabel serie waar veel mensen niet toegang tot hebben. Dit zijn de hoogste kijkcijfers ooit voor de zender amc, en er hebben ook nog nooit zoveel mensen gekeken naar een eerste seizoen dus hebbeb meer mensen naar gekeken dan the shield, dexter, sopranos :)
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_88889928
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:25 schreef criminal_mind het volgende:

Je kunt dit niet vergelijken met how i met your mother omdat dat op een van de grootste zenders wordt uitgezonden. En de walking dead is een kabel serie waar veel mensen niet toegang tot hebben. Dit zijn de hoogste kijkcijfers ooit voor de zender amc, en er hebben ook nog nooit zoveel mensen gekeken naar een eerste seizoen dus hebbeb meer mensen naar gekeken dan the shield, dexter, sopranos :)
In dat geval, laten we hopen dat dit dan echt een langlopende serie kan worden. Zou echt geniaal zijn.
  vrijdag 19 november 2010 @ 03:51:34 #143
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_88889961
het doorlevende afgehakte hoofd vond ik nou wel weer een goede vondst.
of het ergens van gejat is zou ik niet weten, maar vond het een leuk detail.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  vrijdag 19 november 2010 @ 06:48:49 #144
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_88890235
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

Schuilen is toch ook wat de meeste survivors in zombiefilms proberen? :P
pi_88901161
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 06:48 schreef Ugjerke het volgende:
Schuilen is toch ook wat de meeste survivors in zombiefilms proberen? :P
Ja maar ze doen altijd zo slecht hun best. In DotD gaan ze met twee caravans crossen, in The Walking Dead gaan ze zelfs terug naar de stad voor een kaalkopje. Het is dat ze er tot nu toe makkelijk vanaf komen, maar eigenlijk hadden ze dood moeten zijn. :P
pi_88931555
Hoe kwamen de 4 zonder problemen weer in die winkel? Ze zaten toch in een stad vol zombies? Episode 3 erg matig :[, niets wordt verklaard, opeens staan ze daar gewoon alsof het makkelijk was er te komen en zo nog tig momenten. Jammer, van een sterk begin wordt de serie steeds minder goed. Hopelijk komt er nu weer een stijgende lijn.
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 20 november 2010 @ 02:59:44 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_88932531
quote:

[..]

Het begon met feministisch gelul over de taakverdeling. En dan komt heel stereotype die man een beetje met een sigaret in z'n bakkes zeiken. Ik vond 't echt zo ongelofelijk vergezocht dat 't de helft van de episode gewoon gelijk verneukte. Ik bedoel, bij het kapotslaan van die zombies moeten de mannen 't oplossen en staan de vrouwen in een hoekje te trillen. Als er dan een andere taak is waarbij 't de vrouwen niet gelijk dun door de broek loopt, is 't gelijk oneerlijk? Triest. En dan moet er maar een abusive husband zijn om 't verhaal credibility te geven. Wat een dikke peop.

Doet me denken aan Expeditie Robinson waar die wijven hele afleveringen lang lekker liggen te zonnebaden terwijl de mannen voedsel zoeken. Maar dan wel een grote bek hebben. :')
Echt he :') . Wat een ongelofelijk slechte aflevering. Eerste twee afleveringen waren cool, maar dit was echt slecht.
2000 light years from home
  zaterdag 20 november 2010 @ 04:52:18 #148
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_88933242
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 01:57 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe kwamen de 4 zonder problemen weer in die winkel? Ze zaten toch in een stad vol zombies? Episode 3 erg matig :[, niets wordt verklaard, opeens staan ze daar gewoon alsof het makkelijk was er te komen en zo nog tig momenten. Jammer, van een sterk begin wordt de serie steeds minder goed. Hopelijk komt er nu weer een stijgende lijn.
Maar het is niet heel vermakelijk om ze door de stad te zien sluipen en er zitten maar een beperkt aantal minuten in een aflevering. Soms moet je dingen aannemen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:16:39 #149
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88937571
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 01:57 schreef Eenskijken het volgende:
Je zag toch dat ze de stad op een andere manier benaderden? Daaruit bleek dat ze strategischer te werk gingen. En het kan best zijn dat ze onderweg nog wel wat zombietuig tegenkwamen, maar zoals iemand hier ook al zei, je hoeft niet alles te laten zien.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_88939915
Ja, maar dit is toch vreemd? In aflevering twee kost het hen zoveel moeite om weg te komen. In aflevering drie is 't alsof ze even bij een McDrive langsgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')