abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2010 @ 14:29:30 #1
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88699109

Call of Duty: Black Ops is het zevende deel in de bekende Call of Duty-franchise. Het spel verschijnt op 9 november 2010 in Europa voor de Xbox 360, Playstation 3 en de PC en is in opdracht van Activision ontwikkeld door Treyarch, dat eerder Call of Duty: World at War ontwikkelde. De game verschijnt later ook op de Nintendo Wii en de Nintendo DS.
Dit deel speelt zich af tijdens de Koude Oorlog. Je bent lid van een elite eenheid, de Black Ops, en je voert in het diepste geheim
missies voor het leger uit. Je reist de hele wereld over. Van de poolvlaktes tot Cuba en de jungle van Vietnam.

Ontwikkelaar: Treyarch
Uitgever: Activision
Platformen: PC, Xbox360, PS3, Wii en NDS
Releasedatum: 9 november 2010
Genre: First Person Shooter (FPS)
Officiële website: http://www.callofduty.com

Vorige delen:

[#13] Call of Duty Black Ops [PC] Met een soort van patch...

Singleplayer
Korte informatie over de hoofdpersonages en enkele locaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Multiplayer
Uiteraard bevat ook dit deel van de Call of Duty-serie een uitgebreide multiplayer. Hieronder vind je de belangrijkste informatie over deze modus.

Gamemodes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Een van de nieuwe dingen in Black Ops multiplayer is het CoD points (CP) systeem. Naast het verdienen van Experience Points tijdens het spelen, krijg je nu ook zogenaamde CoD points. Dit kun je het beste vergelijken met geld. Met die CoD points kun je onder andere wapens en perks kopen. Die speel je overigens ook gewoon vrij tijdens het levelen, maar op deze manier hoef je niet te wachten tot dat level waarop je eindelijk je felbegeerde wapen kunt gebruiken.

Met de komst van de CP introduceert Treyarch ook een nieuwe online spelmodus genaamd Wager Match. Dit zijn Free For All potjes waar je je verdiende CoD points kunt vergokken. Om geld te winnen moet je zorgen dat je aan het eind van een potje op z'n minst derde bent geworden. Dan zit je dus 'in the money'. Wordt je vierde of lager ben je dus je geld kwijt!

De Wager Matches bestaan uit verschillende modi:

One in the Chamber:
Iedere speler begint met een pistool met slechts een kogel. Kill je iemand, krijg je een nieuwe kogel. Als je mist heb je enkel je mes nog om jezelf te redden!
Sticks and Stones:
Iedereen speelt met een Tomahawk en een kruisboog. Kill je iemand met de Tomahawk, dan is het slachtoffer direct bankroet...
Gun Game: Je begint met het minste wapen en bij elke kill krijg je een beter wapen. Diegene die het eerst iemand killed met het laatste wapen wint.
Sharp Shooter: Iedereen begint met een willekeurig wapen en om de zoveel tijd wordt dit wapen vervanger voor een ander.

Sticks and Stones gameplay

Gun Game gameplay

Sharp Shooter gameplay

M16, M14

Enfield, Famas

AK-47, AUG

Commando. Fal

G11, Galil

AK-74u, MAC10

MP5k, MPL

PM63, Skorpion

Spectre, UZI

HK21, M60

RPK-74, Deathmachine, mini-gun from care-package

L96AW, Dragunov

WA2000, PSG1

HS-10, Ithaca

KS-23, Olympia

Spas

China Lake, M202

M72, RPG

Strela

ASP, CZ75

M1911, Makarov

Python

Crossbow, Ballistic Knife

Frag grenade, Semtex

C4, Claymore

Tomahawk

Camo
SPOILER

Willy Pete, Nova Gas

Flashbang, Concussion

Decoy, Camera Spike

Tactical Insertion, Jammer

Motion Sensor

Ligthweight Faster movement PRO: No falling damage

Scavenger Pick up ammo from dead bodies PRO: Extra starting magazines

Ghost Undetectable by Spy Planes and Blackbirds PRO: Avoid targeting from aircraft, IR scopes, and Sentry Guns. No red name or crosshair when targeted

Flak Jacket Reduce explosive damage PRO: Deflect fire damage and safely toss back Frag Grenades

Hardline One less kill for killstreaks PRO: One chance to try for a different reward from Care Package

Hardened Increased bullet penetration PRO: Bullets do extra damage to aircrafts and turrets. Reduced flinch when you are shot

Scout Hold breath longer PRO: Faster weapon switching

Steady Aim Increased hip fire accuracy PRO: Quicker aiming after sprinting and quicker recovery after knife lunge

Slight of Hand Faster reload time PRO: Aim down sights faster (does not apply to sniper rifles)

Warlord Two attachments on primary weapon PRO: Start with 1 extra lethal and tactical grenade (except smoke)

Marathon Increased sprint duration PRO: Unlimited sprint

Ninja Silent movement PRO: Louder enemies. Completely silent

Second Chance Use a pistol while bleeding out or until revived PRO: Survive longer and every teammate can revive you

Hacker Detect enemy equipment PRO: Booby trap enemy Care Packages and turn enemy killstreaks and equipment friendly

Tactical Mask Protect yourself against Nova Gas PRO: Reduce effects of Flash and Concussion Grenades, and reveal the position of a flashed or stunned enemy

SPOILER
Launch, Summit

Radiation, Cracked

FOK-steam group
http://steamcommunity.com/groups/fokbo

FOK-steam users
SPOILER
Servers
SPOILER
Voor de topicstarter
De openingspost is hier te vinden.
AFC AJAX
pi_88699259
tvp voor heel veel patches
pi_88699558
Ik heb ook behoefte aan een patch! Wat een lag zeg jezus!
pi_88699607
Zolang er geen patch komt tegen die lagg hou ik het bij MW2.
I can't do this all on my own, no I know, I'm no superman.
pi_88700141
Ik heb geen lag meer
Koop een goede pc paupers
  zondag 14 november 2010 @ 15:04:15 #6
69994 seto
-|||--------|||-
pi_88700232
Mensen met snelle computers hebben ook lag hoor.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_88700401
En ook hier kom ik weer gezellig langs.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 14 november 2010 @ 15:10:19 #8
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_88700424
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 13:29 schreef msnk het volgende:

[..]

Een config file die save data bevat? That's a first.

Sowieso niet in een config_mp file, die wordt enkel voor multiplayer gebruikt.
Mjah ook nieuw voor mij. Maar daarin staat dus welke levels je unlocked hebt. De werkelijke save data zijn andere files.

Net de campaign op hardened uitgespeeld, maar geen achievement ervoor gekregen >,<.
  zondag 14 november 2010 @ 15:18:44 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_88700738
Er moet ook echt iets verzonnen worden om onderscheid te maken tussen HC TDM en normale TDM. Helft van de servers die ik join zijn HC, en daar heb ik echt een hekel aan.
pi_88701384
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 15:04 schreef seto het volgende:
Mensen met snelle computers hebben ook lag hoor.
Ik heb ook regelmatig dat het spel vastloopt. Vrij irritant, ik heb geen buitenproportionele settings...

Moet dat gepatched worden of zijn er andere oplossingen?

Die Olympia is trouwens vrij sterk zeg! Ook is Ghost wel een hele belangrijke perk, er zijn vaak 24/7 Spy Planes in de lucht.
  Forum Admin zondag 14 november 2010 @ 15:40:16 #11
58651 crew  murp
murp
pi_88701439
Geen lag hier :7 Hoe komt het dat jullie er wel last vanhebben?
pi_88701553
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:18 schreef Blik het volgende:
Er moet ook echt iets verzonnen worden om onderscheid te maken tussen HC TDM en normale TDM. Helft van de servers die ik join zijn HC, en daar heb ik echt een hekel aan.
als je je filter alleen naar non-hc servers laat zoeken zie je ze niet meer en join je ze dus ook niet.
pi_88701602
quote:
19s.gif Op zondag 14 november 2010 15:40 schreef murp het volgende:
Geen lag hier :7 Hoe komt het dat jullie er wel last vanhebben?
Wij zijn geen mod.
I can't do this all on my own, no I know, I'm no superman.
  zondag 14 november 2010 @ 16:13:45 #14
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_88702780
Net mijn E6750 CPU overgeklokt naar 3.2 GHz. Nu was de MP op bootvluchteling zijn server in ieder geval goed speelbaar. Nog niet helemaal lagvrij, maar ik ga i.i.g. niet meer door lag dood.
pi_88703101
eens ff de SP uitspelen
rice rice baby tututututedudududum
pi_88704576
quote:
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil dan?

En klopt het dat je via de optie Ranked Match in willekeurig welk speltype gegooid wordt?(dus óf in FFA, óf in TDM, óf in S&D?

Enneh, zijn er al servers zonder respawn-vertraging bekend? Da's míjn grootste bezwaar nl. |:(

[ Bericht 4% gewijzigd door Biskwietje op 14-11-2010 17:21:09 ]
pi_88705546
Man man man, hoe hebben die teringtyfusschijtspel ooit kunnen uitbrengen? Wat een drama van de eerste klasse zeg _O-.

Ik hoop dat Activision en Treyarch snel failliet gaan wat een stelletje geldklopperij bij die bedrijven zeg. Pure minachting voor de gamer om zo'n butt-spel uit te brengen :r.
  zondag 14 november 2010 @ 17:45:34 #18
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_88705722
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:06 schreef Biskwietje het volgende:

[..]

En klopt het dat je via de optie Ranked Match in willekeurig welk speltype gegooid wordt?(dus óf in FFA, óf in TDM, óf in S&D?

Enneh, zijn er al servers zonder respawn-vertraging bekend? Da's míjn grootste bezwaar nl. |:(
HQ is een gametype zonder respawntijd. Ténzij jouw team de HQ gecapped heeft, en jij dood gaat. Dan moet je hooguit 1 min wachten.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_88705850
quote:
13s.gif Op zondag 14 november 2010 17:39 schreef pberends het volgende:
Man man man, hoe hebben die teringtyfusschijtspel ooit kunnen uitbrengen? Wat een drama van de eerste klasse zeg _O-.

Ik hoop dat Activision en Treyarch snel failliet gaan wat een stelletje geldklopperij bij die bedrijven zeg. Pure minachting voor de gamer om zo'n butt-spel uit te brengen :r.
Ik snap niet waarover jij loop te zeiken, totaal geen problemen hier en er zijn genoeg mensen die ook geen problemen hebben.

quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:45 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

HQ is een gametype zonder respawntijd. Ténzij jouw team de HQ gecapped heeft, en jij dood gaat. Dan moet je hooguit 1 min wachten.
normal TDM heeft ook geen respawntijd
Every war is different, every war is the same.
pi_88705974
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:50 schreef dekkered het volgende:

[..]

Ik snap niet waarover jij loop te zeiken, totaal geen problemen hier en er zijn genoeg mensen die ook geen problemen hebben.
Gigantische framedrops waardoor het spel praktisch onspeelbaar is. Zelfs met patch en lage videoinstellingen :r.
  zondag 14 november 2010 @ 18:05:50 #21
69994 seto
-|||--------|||-
pi_88706277
Ze zijn bezig met een patch voor de fps-problemen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_88706414
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:06 schreef Biskwietje het volgende:

[..]

Respawn vertraging is bij sommige gametypes gewoon nodig omdat het anders onmogelijk is de objectives te doen.

Bij sabotage moet de tijd die de bom erover doet om te ontploffen wel wat omhoog, kan nu hoogstens 2x proberen te defusen.
pi_88706432
Ben lvl 43 tot nu toe geen lag gehad, alleen ik slechte servers.
Heb wel een hekel aan jungle/crisis door die domme spawnpoints...
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil
pi_88706515
Wat vinden jullie eigenlijk de leukste map? Ik vind nuketown en radiation het leukst, launch ook nog wel.
pi_88706705
nog steeds geen patch :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')