Dat bedoel ik, als jij die gedacht in je onderbewustzijn heb zitten.. Niet bepaald een exacte wetenschap dat dromen he, het blijven jou hersenspinsels.quote:Op zondag 14 november 2010 12:02 schreef Rewimo het volgende:
Het is geen kwestie van geloven; als diegene dat niet gezegd had, had ik er niet eens over nagedacht.
Vergeten is niet het goede woord, je kan het je 'voor de geest halen' maar als je het weer hoort herken je het wel direct.quote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Je hersenen vergeten de klank en stem van iemand na een lange tijd. Probeer maar eens je oma of opa stem en klank die lang geleden is overleden te herinneringen.
Als je aan een overleden persoon in een droom een stem moet toekennen dan kunnen je hersenen dat niet meer omdat de juiste gegevens ontbreken.
Ik heb mijn moeders stem nog op het antwoordapparaat staan.quote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Je hersenen vergeten de klank en stem van iemand na een lange tijd. Probeer maar eens je oma of opa stem en klank die lang geleden is overleden te herinneringen.
Als je aan een overleden persoon in een droom een stem moet toekennen dan kunnen je hersenen dat niet meer omdat de juiste gegevens ontbreken.
Ja verschrikkelijk is dat, het eerste wat je vergeet van een overleden persoon is zijn stem en klank.. terwijl je alles zou willen bewaren in nagedachtenis.quote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Heb ook de stem van een overleden familielid nog op een oud mobieltje staan. Voice-mail. Soms laad ik de mobiel even op en kan ik zijn stem horen.quote:Op zondag 14 november 2010 12:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb mijn moeders stem nog op het antwoordapparaat staan.
Zal eens opletten of ze wel of niet praat in haar droom.
Volgens mij de laatste keer sprak ze wel...maar zeker weten doe ik niet.
Das toch ziek of vinden jullie dat 'normaal'?quote:Op zondag 14 november 2010 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb ook de stem van een overleden familielid nog op een oud mobieltje staan. Voice-mail. Soms laad ik de mobiel even op en kan ik zijn stem horen.
Ziek?quote:Op zondag 14 november 2010 13:12 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Das toch ziek of vinden jullie dat 'normaal'?
Ja, net als de foto's bekijken idd. En af en toe nog even zijn stem horen.quote:Op zondag 14 november 2010 13:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je zo'n opname bewaart en er af en toe even naar luistert. Net zoals je af en toe foto's kijkt. Als ik zo'n opname van mijn vader had, zou ik hem ook bewaren.
Wat is daar ziek aan, moet je die spullen dan weggooien ofzo?quote:Op zondag 14 november 2010 13:12 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Er zijn geen richtlijnen voor rouwen. Ieder doet dat op zijn eigen wijze.quote:Op zondag 14 november 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wat is daar ziek aan, moet je die spullen dan weggooien ofzo?
Misschien als je dat iedere dag beluisterd dat je jezelf eens wat vragen moet stellen, maar in principe lijkt het me vrij normaal. Buiten dat heb ik zoiets van, iedereen moet met dat soort dingen omgaan op een manier waar ie zichzelf goed bij voelt.. voor de overledene zelf maakt het geen verschil maar jij moet er mee leven.
Mjah; ik krijg er gewoon zo een eng gevoel van; dunno.quote:Op zondag 14 november 2010 13:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wat is daar ziek aan, moet je die spullen dan weggooien ofzo?
Misschien als je dat iedere dag beluisterd dat je jezelf eens wat vragen moet stellen, maar in principe lijkt het me vrij normaal. Buiten dat heb ik zoiets van, iedereen moet met dat soort dingen omgaan op een manier waar ie zichzelf goed bij voelt.. voor de overledene zelf maakt het geen verschil maar jij moet er mee leven.
Dan nog is het niet kies dat je dan het predikaat 'ziek' gebruikt.quote:Op zondag 14 november 2010 13:56 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Mjah; ik krijg er gewoon zo een eng gevoel van; dunno.
Mijn excuses;quote:Op zondag 14 november 2010 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan nog is het niet kies dat je dan het predikaat 'ziek' gebruikt.
Jij bent niet een dierbaar persoon verloren denk ik dan maarquote:Op zondag 14 november 2010 13:12 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
De woordkeuze was inderdaad iets.. over de topquote:Op zondag 14 november 2010 14:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jij bent niet een dierbaar persoon verloren denk ik dan maar
Ach, misschien zie je je oma later nog weleens terug op een filmpje ofzo, dan hoor je ook haar stem, wat is daar eng aan?quote:Op zondag 14 november 2010 14:12 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
De woordkeuze was inderdaad iets.. over de topen dat klopt inderdaad ik heb nog nooit een dierbaar iemand verloren. Maar ik krijg als ik eraan moet denken om dan maar de stem van bijvoorbeeld mn oma (nu 85
) ga luisteren een eng en raar gevoel erbij.
Die zal je af en toe niet eens meer willen horen misschienquote:Op zondag 14 november 2010 14:12 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
De woordkeuze was inderdaad iets.. over de topen dat klopt inderdaad ik heb nog nooit een dierbaar iemand verloren. Maar ik krijg als ik eraan moet denken om dan maar de stem van bijvoorbeeld mn oma (nu 85
) ga luisteren een eng en raar gevoel erbij.
De stem alleen is toch anders, veel intenser. Daar kun je heel veel troost uit halen, zeker als datgene wat er gezegd wordt enige lading heeft, maar kan me ook voorstellen dat het idee raar en eng aanvoelt, tegen het morbide aan zeg maar, als je er onbekent mee bent. (Ook al had dat inderdaad wel iets subtieler verwoord mogen wordenquote:Op zondag 14 november 2010 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
Ach, misschien zie je je oma later nog weleens terug op een filmpje ofzo, dan hoor je ook haar stem, wat is daar eng aan?
Die kan ik zo herinneren hoor, en ik heb ook over hem (mijn opa) gedroomd en hij praat gewoonquote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Nee, zeg ik dat dan?quote:Op zondag 14 november 2010 15:43 schreef Manke het volgende:
Het is sowieso niet de geest van je vader.
Dacht dat je dat dachtquote:Op zondag 14 november 2010 15:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, zeg ik dat dan?Dromen is van een heel andere orde dan geesten en dat associeer ik echt niet met elkaar.
Mooi is dat he?quote:Op zondag 14 november 2010 18:47 schreef Laysa het volgende:
Ik heb wel hele gesprekken in mijn dromen met mijn overleden vader....Overigens is het begin altijd hetzelfde...ik boos omdat hij zolang weg is gebleven...Mijn vader is erg jong overleden...En mijn vader legt me dan sussend uit dat dat was omdat hij ons de pijn wilde besparen...Echt elke droom over hem begint zo...
Maar ik praat dus wel met hem
Ik denk dat ik je iets moet vertellen led...ga even zitten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:53 schreef _Led_ het volgende:
Ik durf nog verder te gaan dan de OP, ik denk dat als je er op let je op zal vallen dat overleden mensen in je droom ook niet poepen.
PROESTquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je iets moet vertellen led...ga even zitten.
Poepen is geen communicatie middel...echt niet
Maar het staat je natuurlijk gewoon vrij om dat wel te blijven geloven
Dus als ik elke nacht een drol op jouw auto draai, haal jij daar geen (grote) boodschap uit ?quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je iets moet vertellen led...ga even zitten.
Poepen is geen communicatie middel...echt niet
Maar het staat je natuurlijk gewoon vrij om dat wel te blijven geloven
Misschien is dit al gezegd, maar ik kan me nog precies voorstellen hoe mijn in 2000 overleden oma praat...quote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Mijn oma is inmiddels 15 jaar geleden overleden, echter kan ik haar stem nog tot op de dag van gisteren herinneren.quote:Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Iddquote:Op woensdag 17 november 2010 20:51 schreef Rewimo het volgende:
Dat klopt wel, ondanks dat ze niet praten, is er geen gebrek aan communicatie
Hoe zit dat met jouw dromen dan?quote:Op donderdag 18 november 2010 09:40 schreef _Led_ het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag : is elke persoon die in jullie dromen voorkomt een persoon die daadwerkelijk bestaat ? Of droom je ook 'verzonnen' personen ?
Ik vraag niet of je het weet, ik vraag wat je denktquote:Op donderdag 18 november 2010 12:42 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, als ze onbekend zijn, dan weet ik dat toch niet?
Onbekende mensen zijn gezichtsloos in mijn dromen iig.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:36 schreef _Led_ het volgende:
Maar wat ik bedoel is, denk je dat die 'onbekenden' in je dromen echt bestaan of dat je hersenen die verzonnen hebben (bv door het combineren van eigenschappen van personen die je wel kent) ?
Om aan te geven doorgaans nuchter in het leven te staan in dat soort dingen dus, ja.quote:
Neem van mij aan dat Anufri écht geen zweeftype is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Ik vind bijna alle pasgeboren baby's er hetzelfde uitzien. Het enige echte verschil is eigenlijk de huidskleur en de haarkleur, maar die kleuren kun je over het algemeen wel goed inschatten, daar hoef je niet helderziend voor te zijnquote:Op maandag 22 november 2010 14:01 schreef Rewimo het volgende:
Zo had ik mijn zoontje een week voor hij geboren werd al "gezien" in een droom. Eenmaal geboren zag hij er precies zo uit als ik gedroomd had. Grappig!
Ik denk dat veel ouders het niet met je eens zijnquote:Op maandag 22 november 2010 14:36 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik vind bijna alle pasgeboren baby's er hetzelfde uitzien. Het enige echte verschil is eigenlijk de huidskleur en de haarkleur, maar die kleuren kun je over het algemeen wel goed inschatten, daar hoef je niet helderziend voor te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |