abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88698650
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:12 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

De woordkeuze was inderdaad iets.. over de top :|W en dat klopt inderdaad ik heb nog nooit een dierbaar iemand verloren. Maar ik krijg als ik eraan moet denken om dan maar de stem van bijvoorbeeld mn oma (nu 85 *O*) ga luisteren een eng en raar gevoel erbij.
Ach, misschien zie je je oma later nog weleens terug op een filmpje ofzo, dan hoor je ook haar stem, wat is daar eng aan?
  zondag 14 november 2010 @ 14:18:08 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88698726
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:12 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

De woordkeuze was inderdaad iets.. over de top :|W en dat klopt inderdaad ik heb nog nooit een dierbaar iemand verloren. Maar ik krijg als ik eraan moet denken om dan maar de stem van bijvoorbeeld mn oma (nu 85 *O*) ga luisteren een eng en raar gevoel erbij.
Die zal je af en toe niet eens meer willen horen misschien :P
Maar toch, als je lieve tante, oom, neef, vader weer even kan horen zo nu en dan is dat toch mooi denk ik.

Heb nog nooit gedroomd over een overleden persoon, dus niet gelet op stemmen. Wel een keer mijn overleden trouwe kat.. die zei niks inderdaad.
The truth was in here.
pi_88699119
Misschien praat je trouwens wel telepathisch in dromen?

Ik kan me wel herinneren dat ik communiceer in dromen, maar of ik dan ook werkelijk de stemmen hoor... Misschien dus wel een andere soort vorm van communicatie.
  zondag 14 november 2010 @ 14:32:21 #29
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_88699195
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
Ach, misschien zie je je oma later nog weleens terug op een filmpje ofzo, dan hoor je ook haar stem, wat is daar eng aan?
De stem alleen is toch anders, veel intenser. Daar kun je heel veel troost uit halen, zeker als datgene wat er gezegd wordt enige lading heeft, maar kan me ook voorstellen dat het idee raar en eng aanvoelt, tegen het morbide aan zeg maar, als je er onbekent mee bent. (Ook al had dat inderdaad wel iets subtieler verwoord mogen worden ;) )

Gek genoeg zien we vrijwel dagelijks beelden (incl. geluid) van mensen die al lang dood zijn, en daar staat niemand echt bij stil, en vinden we al lang niet meer vreemd.

Waarom dan eigenlijk wel bij een dierbaar iemand ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_88700980
Mijn opa praatte al zo weinig toen hij nog leefde...

Maar idd een interessant onderwerp, had er nog nooit zo over nagedacht dus ik zal er in het vervolg zeker op letten.
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 15:31:42 #31
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88701177
Hmm, vreemd inderdaad. Ik heb wel eens over mijn vader gedroomd en die zei ook inderdaad niets :o
Hij liet me een liedje horen O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † zondag 14 november 2010 @ 15:34:01 #32
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_88701249
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:09 schreef Radio-silence het volgende:
Je hersenen vergeten de klank en stem van iemand na een lange tijd. Probeer maar eens je oma of opa stem en klank die lang geleden is overleden te herinneringen.
Die kan ik zo herinneren hoor, en ik heb ook over hem (mijn opa) gedroomd en hij praat gewoon :P
:')
  zondag 14 november 2010 @ 15:43:08 #33
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_88701543
Het is sowieso niet de geest van je vader.
  zondag 14 november 2010 @ 15:44:43 #34
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_88701599
Oh echt wel.

Ik heb hele gesprekken gevoerd in mijn dromen. Bovendien waren die dromen in eerste instantie ook nog eens zodanig helder dat je bijna zou zeggen dat ze net zo echt waren als het echte leven. Bijna. Tegenwoordig niet meer, maar ik ben vaak genoeg wakker geworden met de gedachte 'oh ja, die persoon' en dan 'oh, right..dat kan dus niet'. Net als wakker worden 'in een ander huis' dan dat je door je dromen dacht dat je moest zijn.

De dominante collectie herinneringen en hun associaties manifesteren zichzelf simpelweg als je dromen. Je brein lijkt die associatienetwerken te verwerken tijdens je slaap, dus dat mensen niet praten heeft niets te maken met dat je hun stem niet meer voor de geest kan halen (al lijkt die wel minder retentie te hebben dan het visuele, maar daar zijn we ook helemaal op ingesteld. Iemand die blind is, zal de stem waarschijnlijk blijven vasthouden), maar dat je simpelweg meer herinneringen hebt aan dat die persoon niet spreekt. Uiteindelijk wordt de informatie ook over tijd weggegooid, dus als het brein het visuele boven de stem waardeert, dan is dat ook het eerste wat verdwijnt.

Dit is alleen nog reflectie (net wakker) wat vreemd, maar je dromen manifesteren de informatie die je brein (nog) bezit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 november 2010 @ 15:54:15 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88701992
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:43 schreef Manke het volgende:
Het is sowieso niet de geest van je vader.
Nee, zeg ik dat dan? :) Dromen is van een heel andere orde dan geesten en dat associeer ik echt niet met elkaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 14 november 2010 @ 16:12:13 #36
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_88702718
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, zeg ik dat dan? :) Dromen is van een heel andere orde dan geesten en dat associeer ik echt niet met elkaar.
Dacht dat je dat dacht ;)
pi_88707463
Ik heb wel hele gesprekken in mijn dromen met mijn overleden vader....Overigens is het begin altijd hetzelfde...ik boos omdat hij zolang weg is gebleven...Mijn vader is erg jong overleden...En mijn vader legt me dan sussend uit dat dat was omdat hij ons de pijn wilde besparen...Echt elke droom over hem begint zo...
Maar ik praat dus wel met hem :)
pi_88720410
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 18:47 schreef Laysa het volgende:
Ik heb wel hele gesprekken in mijn dromen met mijn overleden vader....Overigens is het begin altijd hetzelfde...ik boos omdat hij zolang weg is gebleven...Mijn vader is erg jong overleden...En mijn vader legt me dan sussend uit dat dat was omdat hij ons de pijn wilde besparen...Echt elke droom over hem begint zo...
Maar ik praat dus wel met hem :)
Mooi is dat he?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 november 2010 @ 07:26:32 #39
13151 crew  Rewimo
pi_88727526
In het begin droomde ik vooral dat ik mijn vader moest vertellen dat hij dood was. Hij was er dan wel, maar dat kon eigenlijk niet en dat wist hij blijkbaar niet. Best bizar. Na een tijdje ging dat over.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:53:57 #40
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_88781878
Ik durf nog verder te gaan dan de OP, ik denk dat als je er op let je op zal vallen dat overleden mensen in je droom ook niet poepen.
zzz
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 16:06:21 #41
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88782366
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:53 schreef _Led_ het volgende:
Ik durf nog verder te gaan dan de OP, ik denk dat als je er op let je op zal vallen dat overleden mensen in je droom ook niet poepen.
Ik denk dat ik je iets moet vertellen led...ga even zitten.
Poepen is geen communicatie middel...echt niet :N

Maar het staat je natuurlijk gewoon vrij om dat wel te blijven geloven :*
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:07:15 #42
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88782406
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:06 schreef senesta het volgende:

[..]

PROEST :D
The truth was in here.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:24:11 #43
31101 _Led_
pi_88783164
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Dus als ik elke nacht een drol op jouw auto draai, haal jij daar geen (grote) boodschap uit ? :P
zzz
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:36:39 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_88801307
Heh, interessant. Nu ik erover nadenk zei mijn moeder bitter weinig in de dromen die ik over haar had. Enkel lichaamstaal eigenlijk. Ik zal erop letten :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 17 november 2010 @ 13:32:06 #45
324850 DenntVLD
St.Kláás heeft een voetfetish
pi_88817480
quote:
Je hersenen vergeten de klank en stem van iemand na een lange tijd. Probeer maar eens je oma of opa stem en klank die lang geleden is overleden te herinneringen.

Als je aan een overleden persoon in een droom een stem moet toekennen dan kunnen je hersenen dat niet meer omdat de juiste gegevens ontbreken.
Misschien is dit al gezegd, maar ik kan me nog precies voorstellen hoe mijn in 2000 overleden oma praat...
Fuck Like A Rockstar - Cuddle Like A Little Bitch
pi_88835554
quote:

Als je aan een overleden persoon in een droom een stem moet toekennen dan kunnen je hersenen dat niet meer omdat de juiste gegevens ontbreken.
Mijn oma is inmiddels 15 jaar geleden overleden, echter kan ik haar stem nog tot op de dag van gisteren herinneren.
Nu ik dit zo lees, besef ik idd dat ze als ik over haar droom nooit haar stem hoor.

Echter, en ik denk dat TS dat met mij eens is, we vaak wel weten wat ze bedoelen of wat ze willen, er is dus communicatie alleen op "gedachte' niveau.
Er was eens....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 november 2010 @ 20:51:27 #47
13151 crew  Rewimo
pi_88836673
Dat klopt wel, ondanks dat ze niet praten, is er geen gebrek aan communicatie :)
pi_88838617
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:51 schreef Rewimo het volgende:
Dat klopt wel, ondanks dat ze niet praten, is er geen gebrek aan communicatie :)
Idd :D
Er was eens....
  donderdag 18 november 2010 @ 09:40:57 #49
31101 _Led_
pi_88853194
Wat ik me zomaar afvraag : is elke persoon die in jullie dromen voorkomt een persoon die daadwerkelijk bestaat ? Of droom je ook 'verzonnen' personen ?
zzz
  Moderator donderdag 18 november 2010 @ 11:58:06 #50
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88857021
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:40 schreef _Led_ het volgende:
Wat ik me zomaar afvraag : is elke persoon die in jullie dromen voorkomt een persoon die daadwerkelijk bestaat ? Of droom je ook 'verzonnen' personen ?
Hoe zit dat met jouw dromen dan?
Of ga je nu zeggen dat je nooit droomt? :P

Het gekke is dat ik ook wel eens droom van mensen die ik irl nooit ontmoet heb. Toch herken ik ze wel meteen in mijn dromen. Oh en ze zijn absoluut niet realistisch want ze zien er meestal irl uiteindelijk toch anders uit :') Mijn dromen zijn meestal een afspiegeling van waar ik mee bezig ben dat is duidelijk.

Ik zat mee naar aanleiding van dit topic ook af te vragen of mensen in mijn droom die nog leven irl wel praten maar volgens mij doen ze dat ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')