FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Aangifte doen van afpersing tegen Vodafone mogelijk?
Meesteroogzaterdag 13 november 2010 @ 18:13
Beste fok-forumers,

Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker. Het verhaal in het kort:

Mijn moeder is sinds 2 maanden ernstig ziek en werd hiervoor 4 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Een paar dagen naar haar opname verslechterde haar toestand dusdanig dat zij naar de intensive care moest. Zij is sinds gisteren naar de medium care verplaatst maar is nog steeds van deze wereld. Echter de rekening lopen ook door. Ik heb de afgelopen weken alle rekening (in samenwerking met de bank) of betaald of indien niet mogelijk gevraagd om uitstel. Nu was dat bij geen enkel bedrijf een probleem, behalve bij Vodafone.
Het is namelijk het beleid van Vodafone om nadat er een aanmaning is verstuurd de rekening niet uit te stellen ook al is dit het gevolg van een ernstige ziekte met ziekenhuisopname. Hoewel ik meerdere keren aan die man heb gevraagd of hij dat redelijk en menselijk van zichzelf vond zei hij enkel: Er moet gewoon betaald worden. Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."

Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.

Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
welkominspacezaterdag 13 november 2010 @ 18:18
als het aan vodafone ligt pakt je hem aan lijkt me.
Hebben zij die rompslomp tenminste niet
Crutchzaterdag 13 november 2010 @ 18:18
Ik zeg het steeds en nu weer: "Vodafone == Maffia
Ewelinazaterdag 13 november 2010 @ 18:19
Aan dat beleid kan die werknemer ook niets doen natuurlijk. Ziek zijn ontslaat je niet van je plicht rekeningen te betalen, al zou meer coulance Vodafone sieren. Ik zou wel een klacht tegen de werknemer in kwestie indienen want zo'n opmerking kan echt niet door de beugel.
erikkllzaterdag 13 november 2010 @ 18:21
Die medewerker bepaalt het beleid niet, en er komen mensen genoeg voorbij die iets dergelijks zeggen, alleen omdat ze de rekening niet kunnen betalen. Prima dus, de rekening moet gewoon betaald worden.
genaktzaterdag 13 november 2010 @ 18:23
daar kan die werknemer ook niks aan doen.. Het is erg voor je moeder maar waarom zouden ze daarom een uitzondering maken daar heeft vodaphone geen boodschap aan
Meesteroogzaterdag 13 november 2010 @ 18:24
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:21 schreef erikkll het volgende:
Die medewerker bepaalt het beleid niet, en er komen mensen genoeg voorbij die iets dergelijks zeggen, alleen omdat ze de rekening niet kunnen betalen. Prima dus, de rekening moet gewoon betaald worden.
Ik vroeg of deze opmerking afpersing was, niet of de rekening betaald moest worden. Uiteraard moet die betaald worden, maar het is nogal idioot om dit te vragen aan iemand die op de IC ligt.
Woeste_Woerdzaterdag 13 november 2010 @ 18:24
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:13 schreef Meesteroog het volgende:
Beste fok-forumers,

Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker. Het verhaal in het kort:

Mijn moeder is sinds 2 maanden ernstig ziek en werd hiervoor 4 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Een paar dagen naar haar opname verslechterde haar toestand dusdanig dat zij naar de intensive care moest. Zij is sinds gisteren naar de medium care verplaatst maar is nog steeds van deze wereld. Echter de rekening lopen ook door. Ik heb de afgelopen weken alle rekening (in samenwerking met de bank) of betaald of indien niet mogelijk gevraagd om uitstel. Nu was dat bij geen enkel bedrijf een probleem, behalve bij Vodafone.
Het is namelijk het beleid van Vodafone om nadat er een aanmaning is verstuurd de rekening niet uit te stellen ook al is dit het gevolg van een ernstige ziekte met ziekenhuisopname. Hoewel ik meerdere keren aan die man heb gevraagd of hij dat redelijk en menselijk van zichzelf vond zei hij enkel: Er moet gewoon betaald worden. Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."

Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.

Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
Afpersing zal het sowieso niet worden, want zoals hierboven geschreven heeft je moeder eigenlijk een betalingsverplichting. Bovendien kan een bedrijf niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van één persoon. Maar ik (en ongetwijfeld bijna heel Nederland met mij) vind dit eigenlijk wel een zaak waar coulant mee omgegaan zou moeten worden.

Wel zou ik sowieso een klacht indienen over de (schofferende) reactie van deze meneer. Verder smult de media van dit soort berichten, dus als vodafone als een stel idioten blijft doorgaan, een brief schrijven naar een krantje wil ook nog wel eens helpen.
genaktzaterdag 13 november 2010 @ 18:25
hoezo is het afpersing :')
Het is toch niet zo dat hij je bedreigd ofzo ofdat hij het je verplicht ?

Hij heeft je alleen een advies gegeven
Meesteroogzaterdag 13 november 2010 @ 18:25
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:24 schreef Woeste_Woerd het volgende:

[..]

Afpersing zal het sowieso niet worden, want zoals hierboven geschreven heeft je moeder eigenlijk een betalingsverplichting. Bovendien kan een bedrijf niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van één persoon.

M'n moeder wel, maar ik niet.
Captain_Ghostzaterdag 13 november 2010 @ 18:26
Al naar de rechtsbijstand gebeld?.

Ik acht de kans groot dat je vodafone rekeningen gewoon door moet betalen. maar je kan wel klacht tegen medewerker wel doen.
Anders moet je de product opzeggen met hele goede reden. weet niet of ie zo kan.
Meesteroogzaterdag 13 november 2010 @ 18:26
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:25 schreef genakt het volgende:
hoezo is het afpersing :')
Het is toch niet zo dat hij je bedreigd ofzo ofdat hij het je verplicht ?

Hij heeft je alleen een advies gegeven
Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
Dennis101zaterdag 13 november 2010 @ 18:27
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind dat die man gelijk heeft. Ik weet niet op wat voor toon hij het gezegd heeft of op wat voor manier het gesprek ging, maar als ik deze zin zo lees vind ik het nog een redelijk advies van die man.
Woeste_Woerdzaterdag 13 november 2010 @ 18:28
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:25 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


M'n moeder wel, maar ik niet.
Wettelijk gezien heb je te betalen als een contract aangaat. En dat is in dit geval je moeder, maar jij (zoals die man zei) zou ook het bedrag voor haar kunnen voldoen.

Nogmaals, ik vind zelf dat als wat je schrijft klopt ook een ontiegelijk stinkactie van vodafone, maar helaas staat de klantenservice-meneer wel in zijn gelijk.
Dennis101zaterdag 13 november 2010 @ 18:28
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
En waar precies bedreigt hij de gezondheid van je moeder? Dat Vodafone incasseert kan hij niets aan doen.
genaktzaterdag 13 november 2010 @ 18:30
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
quote:
"Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."
dat noem ik geen bedreiging en jij vergelijkt appels met peren :')
hij heeft advies gegeven... snap je dat niet ?
je wilt in dit topic gelijk hebben maar zoals je ook van andere mensen de reacties ziet krijg je het niet.

Je kan alleen nog een klacht indienen en daarmee word ook niks mee gedaan voor de rest heb je gewoon pech en ja als je moeder het niet kan betalen is het misschien wel verstandig op zelf te doen
mymoodfentjezaterdag 13 november 2010 @ 18:30
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
Totaal uit het verband gerukt wat hij gezegd heeft, je hebt geen poot om op te staan. Leer je emoties onder controle te houden, mafkees. Met je idiote aanklacht :')
aloe_verazaterdag 13 november 2010 @ 18:32
Bel niet met instanties, schrijf een brief. Dikke kans dat het dan wel lukt om haar abo en de incassoprocedure "on hold" te zetten.

En dien een klacht tegen deze medewerker in, als je dat echt nodig vind (ik vind het niet erg gepast, maar ik ken ze lomper).

Sterkte met je moeder.
sangerzaterdag 13 november 2010 @ 18:37
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:24 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vroeg of deze opmerking afpersing was, niet of de rekening betaald moest worden. Uiteraard moet die betaald worden, maar het is nogal idioot om dit te vragen aan iemand die op de IC ligt.
Nee, ik zie er geen afpersing in. Sterker nog, hij heeft een kern van waarheid. Als je moeder stress krijgt door incassoprocedures dan vertraagd dat het herstel. Het lijkt me dus dat hij juist meedenkt.
Daffodil31LEzaterdag 13 november 2010 @ 18:37
Heeft ze zo'n duur maandelijks abonnement? Het lijkt me dat een normaal abonnement prima kan blijven doorlopen; belkosten heb je op intensive care toch niet.
aloe_verazaterdag 13 november 2010 @ 18:40
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Heeft ze zo'n duur maandelijks abonnement? Het lijkt me dat een normaal abonnement prima kan blijven doorlopen; belkosten heb je op intensive care toch niet.
Als zijn moeder niet alles geautomatiseerd had qua afschrijvingen, maar het via acceptgiro's of internetoverschrijvingen per maand deed, dan heb je wel een probleem. Je kan namelijk niet op haar naam in haar bankrekening....

En als je moeder een onregelmatig inkomen heeft, heeft ze dat door ziekte ook niet binnenkomen als ze in het ziekenhuis ligt en is haar rekening leeg. Dus dan kunnen de automatische afschrijvingen ook niet plaatsvinden.
Uw_ergste_nachtmerriezaterdag 13 november 2010 @ 18:41
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:32 schreef aloe_vera het volgende:
Bel niet met instanties, schrijf een brief. Dikke kans dat het dan wel lukt om haar abo en de incassoprocedure "on hold" te zetten.

En dien een klacht tegen deze medewerker in, als je dat echt nodig vind (ik vind het niet erg gepast, maar ik ken ze lomper).

Sterkte met je moeder.
Ik zou dan wel voor de nodige bewijsstukken zorgen als de datum van ziekenhuisopname etc. Uiteraard hoeft niet het hele medische dossier toegevoegd te worden ;).

Heeft TS de naam van de medewerker onthouden/opgeschreven? Wanneer je dit niet meer weet kun je weinig doen. Anders voortaan bij elk contact met een bedrijf/instantie even de tijd en naam van de medewerker opschrijven. Ook handig voor gemaakte afspraken met die bedrijven.

En uiteraard hoop ik dat de moeder van TS snel herstelt en weer de oude wordt!
aloe_verazaterdag 13 november 2010 @ 18:42
Op IC's is het best gebruikelijk om via een medische verklaring familieleden te machtigen voor het regelen van geldzaken. De arts moet daarvoor iets invullen oid. Vraag er maar eens om als je in het ziekenhuis bent.
Pvoessszaterdag 13 november 2010 @ 19:21
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:37 schreef sanger het volgende:

[..]



Nee, ik zie er geen afpersing in. Sterker nog, hij heeft een kern van waarheid. Als je moeder stress krijgt door incassoprocedures dan vertraagd dat het herstel. Het lijkt me dus dat hij juist meedenkt.
Ik vind het dus ook een hele goede tip. Zoiets kan ook veel stress geven en als moeder het nu niet heeft dan is het slim om het voor te schieten en alles toch goed te laten doorlopen :Y
Maanviszaterdag 13 november 2010 @ 19:34
ik zou gewoon sowieso aangifte doen :). al was het maar om Vodafone te narren.
Hugo__Bosszaterdag 13 november 2010 @ 20:34
Ik zou het maar laten gaan, denk dat je wel belangrijkere zaken aan je hoofd hebt. En je bent toch niet persoonlijk aangevallen door die man? Hij heeft gewoon de waarheid verteld, als er niet betaald wordt zal er een automatische incassoprocedure gestart worden, daar kan hij ook niks aan doen. Dus een hele nuttige tip toch die hij geeft, ik had het niet anders kunnen verwoorden. Je had misschien nog kunnen vragen naar een betalingsregeling, hoewel ik natuurlijk niet weet om wat voor bedrag het gaat.
speknekzaterdag 13 november 2010 @ 20:39
Geen afpersing. Beter nog, volgens de letter is het een goedbedoeld en verstandig advies van de hufter. Kans op succesvolle aangifte op een schaal van 0 tot en met 10: -20.
Sessyzondag 14 november 2010 @ 00:10
In beginsel is het in Nederland in het recht zo dat als je in het ziekenhuis komt te liggen, je maar iemand aan moet stellen die voor jou je zaakjes regelt terwijl je er ligt. Dat is alleen anders als je bijv. na een auto-ongeluk een tijd bewusteloos in het ziekenhuis hebt gelegen en dus niemand hebt gehad die de zaken voor je waar kon nemen omdat je niemand daarom kon vragen/aanstellen.
Voorts wordt over het algemeen dreigen met dingen die je gewoon mag doen naar de letter van de wet (zoals betaling eisen of een rechtszaak beginnen) niet als bedreiging gezien dus als afpersing vermoed ik ook van niet, dat zou anders wat wezen.

Blijft hufterig van het bedrijf om zo te doen maar het beste kan je dan met de benen stemmen en z.s.m. naar een andere provider overstappen. Ik betaal momenteel ook weliswaar meer bij een andere provider maar zit er puur omdat zij wel normaal kunnen doen, i.t.t. vodafone.

Terzijde zij nog opgemerkt dat niet alle hufterigheid rechtens vervolgbaar is/gevolgen heeft. Je partner voorliegen dat je hetero bent en na 20 jaar huwelijk er nog eens een keer achter komen dat je zo niet kunt leven en dan scheiden en met iemand van je eigen geslacht gaan samenwonen, of enorm vreemdgaan, is hartstikke hufterig maar je kan er geen aangifte van doen bijvoorbeeld.
TheSwooshdockSaintszondag 14 november 2010 @ 00:16
Aangifte van afpersing? :') Ze lachen je uit als je met zoiets aankomt. Sommige mensen..... :|W
dawgzondag 14 november 2010 @ 15:06
mail youp van t hek. :7 youp@vara.nl, gister bij kassa. ~:)
Inlognaamzondag 14 november 2010 @ 15:14
Zoek eerst eens op wat afpersing betekent voor je je daarop wilt beroepen.

Waarom hoeft jouw moeder geen automatische incasso voor d'r telefoonnrekening?
Sessyzondag 14 november 2010 @ 15:18
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:06 schreef dawg het volgende:
mail youp van t hek. :7 youp@vara.nl, gister bij kassa. ~:)
En DAT kun je wel ondernemen tegen hufters natuurlijk.
Sokzzondag 14 november 2010 @ 18:16
éhe dat wou ik net zeggen. Youp van 't Hek heeft al vaker bedrijven kapot gemaakt :)
MouseOverzondag 14 november 2010 @ 19:00
Het is vooral erg lomp beleid van vodafone, maar het is wel belangrijk om je te realiseren dat de praktijk is dat dit soort helpdeskmedewerkers 'vodafone' zelf ook als een externe partij zien. Of dat nu terecht is of niet, het maakt zijn advies misschien wel wat beter verteerbaar.
Rolfieozondag 14 november 2010 @ 20:46
Volgens mij moet je het gewoon zien als tip en niet als bedreiging. Hij geeft alleen maar aan hoe het gaat lopen. Das toch geen bedreiging? Hij helpt je zelf, met gratis advies. Immers als niets doet, komen er incasso kosten bij, wat extra stress (en kosten) zal opleveren voor je moeder.

Volgens mij moet je het gewoon zien als gratis advies
Crutchzondag 14 november 2010 @ 21:02
Ik vind dat je bedrijven zoals Vodafone terug moet pakken waar mogelijk.
duivelin1maandag 15 november 2010 @ 00:52
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2010 21:02 schreef Crutch het volgende:
Ik vind dat je bedrijven zoals Vodafone terug moet pakken waar mogelijk.
terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een ander
fruityloopmaandag 15 november 2010 @ 08:43
Nee dit is geen afpersen, ze dwingen je immers niet tot meer betalen/sneller betalen/etc etc? Ze herinneren je aan de algemene voorwaarden die gelden in dit geval, waar je moeder voor getekend heeft, en geven je als tip om die nota voor het gemak te betalen van je eigen rekening, om probelemen te voorkomen. Dat je moeder in het ziekenhuis ligt is verschrikkelijk, maar strikt genomen iets waar Vodafone niks mee te maken heeft.

Maar waarom machtigd je moeder jou/iemand anders niet om vanaf haar rekening betalingen te mogen doen? Dan blijft alles gewoon doorgaan terwijl zij in het ziekenhuis ligt.

Overigens is het mogelijk minder goede herstel door stress waar die medewerker op doelde ook iets wat je/je moeder volledig in eigen hand heeft, gewoon die rekening betalen en ze hoeft zich nergens zorgen over te maken. Of ligt er mogelijk een wat dieper financieël probleem ten grondslag aan dit verhaal?

[ Bericht 20% gewijzigd door fruityloop op 15-11-2010 08:49:27 ]
#ANONIEMmaandag 15 november 2010 @ 08:46
Whehe, ik wou gaan schelden met een ziekte, maar dat lijkt mij hier niet zo, euh, tactvol. Bij dezen: :').
TronCartermaandag 15 november 2010 @ 08:54
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:52 schreef duivelin1 het volgende:

[..]



terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een ander
Een vodafone medewerker heeft in zijn soep geurineerd. Terugpakken die hap!

En TS; nee het is geen afpersing. Het meeste wat je kunt doen is klagen bij Vodafone, maar dan nog is het niet te zeggen of het gesprek zo heeft plaatsgevonden als TS beschrijft of dat er wat meer nuance in zat.
nugetmaandag 15 november 2010 @ 08:56
ik vind het niet echt op maffia praktijken lijken, de werknemer geeft je alleen een advies om verdere kosten te voorkomen.. ik zie niet waar het nu om "afpersing" zou gaan.
fruityloopmaandag 15 november 2010 @ 09:00
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 08:54 schreef TronCarter het volgende:

[..]



Een vodafone medewerker heeft in zijn soep geurineerd. Terugpakken die hap!

En TS; nee het is geen afpersing. Het meeste wat je kunt doen is klagen bij Vodafone, maar dan nog is het niet te zeggen of het gesprek zo heeft plaatsgevonden als TS beschrijft of dat er wat meer nuance in zat.
Het is ook maar net wat je hoort/wilt horen in zo'n advies als je moeder doodziek is, en jij even snel denkt de administratie bij te werken. ;) In dit geval zit die Vodafone medewerker strikt genomen 100% goed, zijn moeder dient die factuur gewoon te betalen natuurlijk, en een betalingsregeling/uitstel is een coulance van Vodafone, geen verplichting.

Ik vraag me nogmaals af waar het nou wringt, ik krijg sterk het vermoeden dat de moeder in kwestie gewoon geen geld heeft om die nota's te betalen.
TronCartermaandag 15 november 2010 @ 09:05
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het is ook maar net wat je hoort/wilt horen in zo'n advies als je moeder doodziek is, en jij even snel denkt de administratie bij te werken. ;)
Wat wij namelijk allemaal niet kunnen zeggen op dit moment is of het gesprek werkelijk zo is gelopen of dat slechts de vraag/suggestie werd gedaan of hij het niet voor haar zou kunnen betalen waarna het vervolgens in het verkeerde keelgat schiet en de TS compleet over de zeik is gegaan.

Eerlijk gezegd zou ik de suggestie ook doen als de company policy is dat dergelijke regelingen niet worden getroffen. En een stapje verder, die regelingen worden niet gedaan omdat mensen er misbruik van maken...
heloefmaandag 15 november 2010 @ 09:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:13 schreef Meesteroog het volgende:
Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."

Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.

Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone?
Die rekening van Vodafone is toch niet zodanig hoog dat het voor enorme stress zorgt als die twee maanden niet betaalt wordt?

En inderdaad het is vrij aso dat je geen uitstelling krijgt terwijl je moeder zo ziek is. Maar daar kan die man niet zoveel aan doen hij volgt gewoon de bedrijfs-policy dus om die regel moet je niet boos zijn op hem maar op de gene die de regel heeft opgesteld. Maar natuurlijk is een achterlijke opmerking om zo op je schuld gevoel in te spelen, Door te zeggen dat je die rekening maar moet betalen want anders krijgt je moeder stress aan haar hoofd op zo'n toontje van dat laat een goede zoon niet gebeuren toch?
Crutchmaandag 15 november 2010 @ 09:18
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:52 schreef duivelin1 het volgende:

[..]



terug moet pakken?? Heeft Vodafone je iets vreselijks aangedaan? Als je niet tevreden bent, ga je naar een ander
Kwart bellend Nederland laat zich massaal anaal vernederen door Vodafone, natuurlijk ben ik overgestapt.
Ik kan gewoon niet vaak genoeg mijn ongenoegen uiten over Vodafone en als ik ook maar één persoon ermee overhaal om niet klant te worden bij ze, dan ben ik al blij.
heloefmaandag 15 november 2010 @ 09:18
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:26 schreef Meesteroog het volgende:

[..]


Ik vind dreigen de gezondheid van iemand met wie je nauw verbonden bent aan te tasten toch echt wel een vorm van bedreiging. Als ik tegen jou zeg: Betaal mij nu 50 euro of ik steek je moeder neer. Dan vind jij dat geen bedreiging?
Ehm iemand dreigen om hem neer te steken of dreigen met een incasso procedure (die net als bij ieder ander zou worden gestart) zijn voor jou hetzelfde? :|W
fruityloopmaandag 15 november 2010 @ 09:19
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:13 schreef heloef het volgende:

[..]


Die rekening van Vodafone is toch niet zodanig hoog dat het voor enorme stress zorgt als die twee maanden niet betaalt wordt?

En inderdaad het is vrij aso dat je geen uitstelling krijgt terwijl je moeder zo ziek is. Maar daar kan die man niet zoveel aan doen hij volgt gewoon de bedrijfs-policy dus om die regel moet je niet boos zijn op hem maar op de gene die de regel heeft opgesteld. Maar natuurlijk is een achterlijke opmerking om zo op je schuld gevoel in te spelen, Door te zeggen dat je die rekening maar moet betalen want anders krijgt je moeder stress aan haar hoofd op zo'n toontje van dat laat een goede zoon niet gebeuren toch?
De term "aso" in deze is een mening om het zo te noemen, ik vindt het in de basis niet aso van Vodafone dat ze verwachten dat de moeder in kwestie haar verplichtingen na komt door die factuur te betalen. Die medewerker geeft alleen maar aan dat niet betalen=aanmaningen-->incasso, en dat wordt automatisch gedaan in die systemen. Pas op het punt dat het een incasso wordt komen er mensenhanden aan te pas. Of denk je dat ze daar elke maand handmatig alle X-miljoen facturen even checken om te zien of er nog klanten zwak/ziek/misselijk zijn, en even een maandje uitstel verdienen?
heloefmaandag 15 november 2010 @ 09:24
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]



De term "aso" in deze is een mening om het zo te noemen, ik vindt het in de basis niet aso van Vodafone dat ze verwachten dat de moeder in kwestie haar verplichtingen na komt door die factuur te betalen. Die medewerker geeft alleen maar aan dat niet betalen=aanmaningen-->incasso, en dat wordt automatisch gedaan in die systemen. Pas op het punt dat het een incasso wordt komen er mensenhanden aan te pas. Of denk je dat ze daar elke maand handmatig alle X-miljoen facturen even checken om te zien of er nog klanten zwak/ziek/misselijk zijn, en even een maandje uitstel verdienen?
Er wordt bij andere bedrijven wel uitstel verleent als je gewoon kan bewijzen dat de degene in kwestie zijn of haar rekening niet kan betalen vergeleken met andere bedrijven zijn het dus in mijn ogen aso's.

Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
Skvmaandag 15 november 2010 @ 10:46
Wat een amerikaanse praktijken. Aangifte doen voor afpersing als iemand met een wat slechte woordkeuze je laat blijken dat je gewoon een betalingsverplichting hebt.
sangermaandag 15 november 2010 @ 10:55
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:
Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
Wel verbazend dat men niet inziet dat de Vodafone werknemer dit ook wel eens in het belang van de moeder van TS gezegd kan hebben.....

Die man geeft alleen aan dat bij het betalen de moeder geen stress zal krijgen van de incassozaak die er anders komt. Dat heet meedenken met de klant....
Catbertmaandag 15 november 2010 @ 11:38
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:55 schreef sanger het volgende:
Wel verbazend dat men niet inziet dat de Vodafone werknemer dit ook wel eens in het belang van de moeder van TS gezegd kan hebben.....

Die man geeft alleen aan dat bij het betalen de moeder geen stress zal krijgen van de incassozaak die er anders komt. Dat heet meedenken met de klant....
Inderdaad. Kennelijk zat de TS door te drammen aan de telefoon en zij die gast gewoon iets van "joh, je kunt het echt beter betalen, want als dit escaleert zorgt dit voor nog veel meer stress van je moeder". Lijkt me doodnormaal dat ze aangeven dat je dit echt moet gaan betalden. Daarnaast; hoe hoog kunnen de telefoonrekeningen zijn van iemand die 'out' in 't ziekenhuis ligt?
Dennis101maandag 15 november 2010 @ 14:45
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:

[..]


Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
Maar het klopt toch gewoon wat die medewerker zegt? Mits het op een normale toon is gezegd zie ik dit meer als advies. Die medewerker kan aan de betalingsregeling niets veranderen, maar wel een tip geven om het soepel mogelijk op te lossen.
TronCartermaandag 15 november 2010 @ 16:59
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]



Maar het klopt toch gewoon wat die medewerker zegt? Mits het op een normale toon is gezegd zie ik dit meer als advies. Die medewerker kan aan de betalingsregeling niets veranderen, maar wel een tip geven om het soepel mogelijk op te lossen.
Zoals ik ook al eerder aangaf zet de TS het hier op een bepaalde manier neer. De meneer aan de andere kant van de lijn heeft vast een compleet andere visie op het gesprek, en de waarheid zal daar ongetwijfeld tussenin liggen.
Maar Vodafone bashen is makkelijker :Y
einschteindinsdag 16 november 2010 @ 10:17
Bel Youp.
#ANONIEMdinsdag 16 november 2010 @ 10:20
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]



Maar het klopt toch gewoon wat die medewerker zegt? Mits het op een normale toon is gezegd zie ik dit meer als advies. Die medewerker kan aan de betalingsregeling niets veranderen, maar wel een tip geven om het soepel mogelijk op te lossen.
Dat idee heb ik dus ook. Stress voorkomen bevorderd het herstel van je moeder, dat is gewoon een feit. Nergens wordt er iets gerept wat ook maar enigzins lijkt op afpering, alleen het uitvoeren van beleid.
#ANONIEMdinsdag 16 november 2010 @ 10:21
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:

[..]


Er wordt bij andere bedrijven wel uitstel verleent als je gewoon kan bewijzen dat de degene in kwestie zijn of haar rekening niet kan betalen vergeleken met andere bedrijven zijn het dus in mijn ogen aso's.

Dat Vodafone (of in ieder geval die medewerker) zijn poot stijf houdt vind ik nog niet eens zo erg. Maar dat hij op het gevoel van TS probeert in te spelen vind ik veel erger.
Asociaal prima, maar het zijn geen afpersers, en de medewerker in kwestie speelde niet in op gevoel.
sangerdinsdag 16 november 2010 @ 10:31
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:24 schreef heloef het volgende:
Er wordt bij andere bedrijven wel uitstel verleent als je gewoon kan bewijzen dat de degene in kwestie zijn of haar rekening niet kan betalen vergeleken met andere bedrijven zijn het dus in mijn ogen aso's.
Dat maakt het nog geen plicht voor Vodafone het ook te doen. Daarnaast is het gewoon dom, want een openstaande vordering kost simpelweg geld.