abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88630968
Platonische vriendschappen.

Aangezien dit voor mannen en vrouwen verschillend is splitsen wqe dit onderwerp even in 2 delen.

Voor de mannen:
Heb jij ze?
Stelling:
Voor een man is een platonische vriendschap niet meer dan een vrouw waar we nog geen sex mee gehad hebben. Mocht de kans zich voordoen om sex met de desbestreffende vrouw te hebben gaan we dat niet weigeren. Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'

Voor de vrouwen:
Heb jij ze?
Vraag:
Zijn er nooit gedachtes die neigen naar seksueel getinte ideen over de desbetreffende platonische vriend(en)?

Mijn persoonlijke ervaring met platonische vriendinnen:
Bij mij draait het vroeg of laat toch weer uit op een soort van spanningsveld, waardoor platonische vriendschappen voor mij niet werken. Als de situatie zodanig draait dat we in eerste instantie niet geinteresseerd zijn in elkaar en wel vrienden worden, gebeurt uiteindelijk het onvermijdelijke dat vroeg of laat toch ergens een vonkje voorbij flitst en er toch die spanning is die niet bij platonische vriendschappen hoort. Waardoor er een tijdje dat 'hoe leuk vinden we elkaar' contact komt wat soms leidt tot wat gezoen of sex en waardoor de platonische vriendschap weer naar zn malle moer is. Het blijft niet vaak bij een vriendschap zonder bijbedoelingen.

Ja, ik heb weer een lastig te verwoorden onderwerp gevonden, brand los met jullie ervaringen/meningen mensen!

gegroet,
de Pen
Plok
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:44:57 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88631197
Ik weet uit ervaring dat een platonische (in de zin van zonder seksuele spanning) innige vriendschap mogelijk is, maar het is meer uitzondering dan regel.
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 12:47:09 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_88631264
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet. Er vliegt altijd een vonkje over. Als dat van 2 kanten is, prima. Als dat van 1 kant is dan gaan de verhoudingen scheef. Er is dan geen sprake meer van oprechte vriendschap, in ieder geval zeker niet van degene die verliefd is op de ander, aangezien die altijd een dubbele agenda zal hebben want hij/zij is immers niet uit op vriendschap, maar wil veel meer dan dat.

Dat gaat uiteindelijk tot frustratie leiden bij die persoon en dan maakt hij/zij een move, die dan naar alle waarschijnlijkheid niet leidt tot waar op gehoopt was, wat einde vriendschap betekent. Of, hij/zij gaat zich zo gedragen dat hij/zij de ander alleen maar verder wegdrijft of zelf zegt van 'dit werkt zo niet meer voor mij. Resultaat: einde 'vriendschap'.

Mannen zijn meestal zo dat ze wel zeggen dat ze vriendschap willen, en niets meer dan dat, maar als ze de kans krijgen neuken ze d'r wel direct mee. Dat heeft ook direct invloed op de vermeende 'vriendschap' maar, als mannen de kans krijgen dan is die hele 'vriendschap' ineens helemaal niet meer zo belangrijk, anders hadden ze de sex wel afgehouden ten faveure van de vriendschap.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:47:40 #4
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88631278
Vrouw:
Heb mannelijke vrienden maar heb totaal geen liefde/seksuele gevoelens. Wel een goede band.

[ Bericht 13% gewijzigd door Loodje op 12-11-2010 13:35:31 ]
Be dance |Be real| Be You
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:50:00 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88631361
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet. Er vliegt altijd een vonkje over. Als dat van 2 kanten is, prima. Als dat van 1 kant is dan gaan de verhoudingen scheef. Er is dan geen sprake meer van oprechte vriendschap, in ieder geval zeker niet van degene die verliefd is op de ander, aangezien die altijd een dubbele agenda zal hebben want hij/zij is immers niet uit op vriendschap, maar wil veel meer dan dat.

Dat gaat uiteindelijk tot frustratie leiden bij die persoon en dan maakt hij/zij een move, die dan naar alle waarschijnlijkheid niet leidt tot waar op gehoopt was, wat einde vriendschap betekent. Of, hij/zij gaat zich zo gedragen dat hij/zij de ander alleen maar verder wegdrijft of zelf zegt van 'dit werkt zo niet meer voor mij. Resultaat: einde 'vriendschap'.
bullcrap... ik heb genoeg vrouwelijke vriendinnen waar het hebben van overvliegende vonken geheel niet aan de issue is.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 12:50:36 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_88631381
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:50 schreef Re het volgende:

[..]

bullcrap... ik heb genoeg vrouwelijke vriendinnen waar het hebben van overvliegende vonken geheel niet aan de issue is.
Ja, of een van jullie is niet eerlijk.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:53:13 #7
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88631492
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Mannen en vrouwen kunnen een goede vriendschap hebben. Het feit dat er veel mannen/vrouwen verliefd op elkaar zijn/worden maakt de kans op enkel een goede vriendschap wel kleiner, maar niet onmogelijk :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:53:17 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88631497
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

maar natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 12:54:43 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_88631540
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:53 schreef Loodje het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Mannen en vrouwen kunnen een goede vriendschap hebben. Het feit dat er veel mannen/vrouwen verliefd op elkaar zijn/worden maakt de kans op een goede vriendschap wel kleiner, maar niet onmogelijk :)
Nee, natuurlijk niet onmogelijk. Maar dat is niet wat TS zegt, TS zegt dat als het maar lang genoeg duurt, er naar zijn mening altijd sprake is van een spanningsveld wat vroeg of laat komt kijken. En daar ben ik het mee eens, want zodra dat spanningsveld er voor 1 van beiden is, gaat de verhouding scheef, los van of daar eerlijk voor wordt uitgekomen of niet.
pi_88631659
Ik merk dat Coolguy en ik dezelfde mening hebben in deze kwestie.
Ik zeg ook zeker niet dat het onmogelijk is, dat was slechts een stelling, maar in mijn persoonlijke beleving is het nagenoeg onmogelijk. Of de dame in kwestie moet niet om aan te gluren zijn.
Plok
pi_88631674
Vrouw,

Ja , maar een paar die wel verliefd waren, maar daar ben ik ook duidelijk in geweest dat ik dat niet was en dan kunnen ze blijven proberen maar dat lukt niet.

Trouwens met diegene heb ik ook nadat ze me verteld hadden dat ze verliefd op me waren een goede vriendschap blijven houden. Dus het ligt er echt aan hoe je zelf mee omgaat.

Verder ook vrienden die wel echt platonisch waren en ook bleven , maar denk ook dat het komt dat ik wat jongensachtig kan zijn en dan beland ook gauw in de one of the guys groep.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:02:47 #12
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88631764
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:59 schreef formerjellybean het volgende:
Vrouw,

Ja , maar een paar die wel verliefd waren, maar daar ben ik ook duidelijk in geweest dat ik dat niet was en dan kunnen ze blijven proberen maar dat lukt niet.

Trouwens met diegene heb ik ook nadat ze me verteld hadden dat ze verliefd op me waren een goede vriendschap blijven houden. Dus het ligt er echt aan hoe je zelf mee omgaat.

Verder ook vrienden die wel echt platonisch waren en ook bleven , maar denk ook dat het komt dat ik wat jongensachtig kan zijn en dan beland ook gauw in de one of the guys groep.
Idd, hoe je er zelf mee omgaat:)
En one of the guys is hier heel herkenbaar;)
Heb meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke :)
pi_88631829
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:59 schreef formerjellybean het volgende:
Vrouw,

Bedankt voor deze interessante reply.
Maar ben jij je ervan bewust dat die heren jou waarschijnlijk niet als 100% platonische vriendin zien? Dat zij alsnog hopen dat jij van gedachten zou veranderen en jou ook waarschijnlijk niet als zomaar een vriendin zien?
Plok
pi_88631868
Man, meld, met platonische vriendschappen en zonder de vraag 'hoe zou de sex zijn?'.
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:06:56 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_88631869
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:05 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

Maar ben jij je ervan bewust dat die heren jou waarschijnlijk niet als 100% platonische vriendin zien? Dat zij alsnog hopen dat jij van gedachten zou veranderen en jou ook waarschijnlijk niet als zomaar een vriendin zien?
Exact. Dat is wat ik zeg. De verhouding ligt scheef. Want ze zeggen wel dat ze oke zijn met die vriendschap, maar daar ligt een reden achter. Immers, dan hebben ze wel contact met je, maar ondertussen dus precies wat hierboven staat.

Dan kun je zeggen van, ja, dat is dan hun probleem, en dat is ook zo, maar er is dan geen sprake meer van een platonische vriendschap, want die komt van beide kanten en is ook zo bedoeld.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:07:49 #16
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88631894
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:50 schreef Re het volgende:

Ik ken iemand die dat ook altijd zegt, maar ik denk dat al die zogenaamde platonische vriendinnen zo met hem het bed in zouden duiken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:10:42 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88631968
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:53 schreef Re het volgende:
maar natuurlijk
We zouden dus ook kunnen concluderen dat het per individu verschilt.
pi_88631978
Voor de vrouwen:
Heb jij ze? Ja 1
Vraag:
Zijn er nooit gedachtes die neigen naar seksueel getinte ideen over de desbetreffende platonische vriend(en)?
Nooit. Nooit geweest ook.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:12:25 #19
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88632031
Vriendschap heeft niets met uiterlijk te maken, maar met een bepaalde klik, delende interesse of diepgang die je kunt delen. Dit geldt ook vaak voor relaties. Echter komt er bij relatie een andere chemie kijken dan bij vriendschappen. Bij vriendschappen kun je je fijn voelen, bij een relatie komt daar liefde en seks bij kijken.
Een vrouw kan dus mooi zijn, dit kan ook voor een man gelden, maar dat wil niet zeggen dat zij seksueel tot elkaar aangetrokken zijn. Misschien kunnen ze het heel goed vinden samen, maar voelen ze geen liefde of seksuele aantrekkingskracht tot elkaar. Die kans is groter dan dat 2 personen verliefd op elkaar worden :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:13:44 #20
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88632067
Ik denk dat deze kwestie voor mannen inderdaad duidelijk anders is dan voor vrouwen.
Veel vrouwen kunnen namelijk emotie/seksualiteit en liefde los van elkaar zien.
En nu een risicovolle uitspraak: Mannen niet (?)
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:18:55 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88632222
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:13 schreef Loodje het volgende:
Ik denk dat deze kwestie voor mannen inderdaad duidelijk anders is dan voor vrouwen.
Veel vrouwen kunnen namelijk emotie/seksualiteit en liefde los van elkaar zien.
En nu een risicovolle uitspraak: Mannen niet (?)
Pardon, dit wordt toch altijd andersom beweert?
pi_88632245
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:12 schreef Loodje het volgende:
Vriendschap heeft niets met uiterlijk te maken, maar met een bepaalde klik, delende interesse of diepgang die je kunt delen. Dit geldt ook vaak voor relaties. Echter komt er bij relatie een andere chemie kijken dan bij vriendschappen. Bij vriendschappen kun je je fijn voelen, bij een relatie komt daar liefde en seks bij kijken.
Een vrouw kan dus mooi zijn, dit kan ook voor een man gelden, maar dat wil niet zeggen dat zij seksueel tot elkaar aangetrokken zijn. Misschien kunnen ze het heel goed vinden samen, maar voelen ze geen liefde of seksuele aantrekkingskracht tot elkaar. Die kans is groter dan dat 2 personen verliefd op elkaar worden :)
Beste Loodje,

Ook weer zeker een interessante reactie.
Maar dit is iets wat voor de meeste mannen helemaal niet van toepassing is.

Feit: een mooie vrouw wordt pas een platonische vriendin als er geen kans op sex is (uit mannelijk oogpunt)
Plok
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:21:37 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_88632323
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:19 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

Beste Loodje,

Feit: een mooie vrouw wordt pas een platonische vriendin als er geen kans op sex is (uit mannelijk oogpunt)
En er een andere vrouw in beeld is die interessanter is, maar dan besteden ze daar ook wel meer aandacht aan dan aan de eerste vrouw.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:22:05 #24
299208 Rifoki
Met de noorderzon vertrokken.
pi_88632339
Ik wil seks met iedere vrouw, met of zonder vriendschap. :@
While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:27:55 #25
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88632535
quote:

[..]

Beste Loodje,

Dit is een leuke discussie voor seksuologen :)
Voorbeeld situatieschets
Vrouw op werk/studie is goed verzorgd met alledaags buurmeisjes uiterlijk (niet bloedmooi, maar ook niet lelijk), man kijkt in eerste instantie niet naar deze persoon. Ze vallen elkaar pas op wanneer ze samen moeten werken en ze merken dat de klik in hun werk zit. Dat ze het goed kunnen vinden, gedachten delen en een goed team vormen.
Er is geen lichamelijke reactie van beiden, echter vinden ze het wel leuk om met elkaar op te trekken. Hieruit groeit een vriendschap.

Is dit niet mogelijk?

Daarnaast, hoe ging dat toen je nog kind was?
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:30:42 #26
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88632647
quote:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet. Er vliegt altijd een vonkje over.
Nee, in jouw belevingswereld is het niet mogelijk.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:32:08 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88632695
quote:

[..]

En hoe kom je bij die aanname??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:33:32 #28
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88632733
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:

Aangezien dit voor mannen en vrouwen verschillend is splitsen wqe dit onderwerp even in 2 delen.

Voor de mannen:
Heb jij ze?
Stelling:
Voor een man is een platonische vriendschap niet meer dan een vrouw waar we nog geen sex mee gehad hebben. Mocht de kans zich voordoen om sex met de desbestreffende vrouw te hebben gaan we dat niet weigeren. Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'
Yep!
Nee dat vraag ik mij niet af. Ik denk als je dat wel afvraagt dat het dan de vriendschap eerder in de weg staat.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:34:14 #29
266348 oloccin
Swaffelen is ZÓ 2008
pi_88632753
Man,
Ja ik heb ze, sterker nog ik heb evenveel 'vriendinnen' als vrienden

Ik heb voor geen een van mn vriendinnen gevoelens, dat komt misschien omdat ze dingen uitspoken met andere jongens in de vriendengroep, en dat is zowieso al onsmakelijk naar mijn mening.

Ik ben sinds kort ook bevriend met een ander meisje die echt superknap is, en dan is het soms toch moeilijk
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:35:12 #30
16180 crew  CoolGuy
pi_88632785
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:27 schreef Loodje het volgende:

[..]

Voorbeeld situatieschets
Vrouw op werk/studie is goed verzorgd met alledaags buurmeisjes uiterlijk (niet bloedmooi, maar ook niet lelijk), man kijkt in eerste instantie niet naar deze persoon. Ze vallen elkaar pas op wanneer ze samen moeten werken en ze merken dat de klik in hun werk zit. Dat ze het goed kunnen vinden, gedachten delen en een goed team vormen.
Er is geen lichamelijke reactie van beiden, echter vinden ze het wel leuk om met elkaar op te trekken. Hieruit groeit een vriendschap.

Is dit niet mogelijk?
Dat is niet wat TS zegt. TS zegt dat het uiteindelijk zo is dat er altijd een spanningsveld komt kijken. En uit het door jou geschetste voorbeeld zou ik zeggen dat de man degene is die uiteindelijk wel uit is op meer, als dat al niet vrijwel direct zo is. :)

Maar, als die man in geschetst voorbeeld meer wil van haar, maar is nog niet zeker hoe zij daar tegenover staat, dan gaat hij de sociaal wenselijke antwoorden geven.

Stel je zelf deze vraag. Jij hebt vast mannelijke vrienden. Als zo'n gast aan de deur staat, en jij maakt volledig naakt de deur open, en je zegt tegen hem, 'ga je met me mee naar boven? dan zuig ik je om te beginnen eens helemaal leeg'. Dan kan hij 2 reacties geven.

1. HELL YEAH!
2. Nou, dat lijkt me geen goed idee, want dat zou betekenen dat onze vriendschap kapot gaat en die is me veel meer waard dan seks.

(En dan ga ik er vanuit dat die man geen relatie heeft, want als die relatie goed is dan prefereert hij zijn eigen vriendin boven jou, want als hij liever jou had gehad dan zijn eigen vriendin, dan vind hij je dus meer dan leuk :) )

Wat denk je dat dan de reactie van die gasten zal zijn?
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:36:57 #31
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88632830
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is niet wat TS zegt. TS zegt dat het uiteindelijk zo is dat er altijd een spanningsveld komt kijken. En uit het door jou geschetste voorbeeld zou ik zeggen dat de man degene is die uiteindelijk wel uit is op meer, als dat al niet vrijwel direct zo is. :)

Maar, als die man in geschetst voorbeeld meer wil van haar, maar is nog niet zeker hoe zij daar tegenover staat, dan gaat hij de sociaal wenselijke antwoorden geven.

Stel je zelf deze vraag. Jij hebt vast mannelijke vrienden. Als zo'n gast aan de deur staat, en jij maakt volledig naakt de deur open, en je zegt tegen hem, 'ga je met me mee naar boven? dan zuig ik je om te beginnen eens helemaal leeg'. Dan kan hij 2 reacties geven.

1. HELL YEAH!
2. Nou, dat lijkt me geen goed idee, want dat zou betekenen dat onze vriendschap kapot gaat en die is me veel meer waard dan seks.

En dan ga ik er vanuit dat die man geen relatie heeft, want als die relatie goed is dan prefereert hij zijn eigen vriendin boven jou, want als hij liever jou had gehad dan zijn eigen vriendin, dan vind hij je dus meer dan leuk :)
Dus ik concludeer dat het bij jou dus niet mogelijk is :) Want deze man in kwestie is verzonnen en heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie :)
pi_88632839
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:27 schreef Loodje het volgende:

[..]

Voorbeeld situatieschets

Is dit niet mogelijk?

Daarnaast, hoe ging dat toen je nog kind was?
Loodje jij hebt leuke reacties!

Toen wij nog kinderen waren hadden we niet de hormonen waar we nu mee rondlopen.
Daar komt bij dat de man bij kennismaking onbewust al een soort scan aanzet en de vrouw scant met het idee 'zou ik het wel of niet doen' (dit is wetenschappelijk bewezen en ook 1 van de redenen dat de mens niet uitgestorven is) de man is na dat moment ook al bevooroordeeld in het verdere verloop van de 'vriendschap'.

Voor mannen en vrouwen is deze situatie dus niet hetzelfde.
Plok
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:38:09 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88632872
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:37 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

Loodje jij hebt leuke reacties!

Toen wij nog kinderen waren hadden we niet de hormonen waar we nu mee rondlopen.
Daar komt bij dat de man bij kennismaking onbewust al een soort scan aanzet en de vrouw scant met het idee 'zou ik het wel of niet doen' (dit is wetenschappelijk bewezen en ook 1 van de redenen dat de mens niet uitgestorven is) de man is na dat moment ook al bevooroordeeld in het verdere verloop van de 'vriendschap'.

Voor mannen en vrouwen is deze situatie dus niet hetzelfde.
Bron? :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:38:48 #34
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88632893
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Luc Gillekens Seksuologie 2005
+ boeken zoals mannen komen van Mars en vrouwen van Venus:)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:39:48 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88632916
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:38 schreef Loodje het volgende:

[..]

Kom dan met een link. :X
En is dat een wetenschappelijk onderzoek of een onderzoek door 1 persoon in z'n privé tijd uitgevoerd?
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:40:20 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_88632932
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:36 schreef Loodje het volgende:

[..]

Dus ik concludeer dat het bij jou dus niet mogelijk is :) Want deze man in kwestie is verzonnen en heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie :)
Hoezo, heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie? Wat versta jij onder een lichamelijke reactie? Want een man ziet in de eerste nanoseconde zo'n beetje al of die vrouw aantrekkelijk is of niet.

Daarnaast geef je geen antwoord op de vraag die ik stelde :) Je kunt het natuurlijk altijd uitproberen in het echt.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:40:35 #37
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88632945
quote:
Ik ga met TS mee deze keer.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:38 schreef Loodje het volgende:

[..]

+ boeken zoals mannen komen van Mars en vrouwen van Venus:)
Maar ook daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen.

Man wil zaad verspreiden.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:41:46 #38
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88632990
Ik heb meer vriendinnen dan vrienden! OMG, ik ben vast homo! :'(
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:42:23 #39
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88633014
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik ga met TS mee deze keer.
[..]

Maar ook daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen.

Man wil zaad verspreiden.
En vrouw wil kinderen baren.
Je punt is?
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:42:34 #40
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88633021
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb meer vriendinnen dan vrienden! OMG, ik ben vast homo! :'(
Je wil ze gewoon allemaal neuken! :)
pi_88633042
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:05 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

Nee, want dat is sowieso al van mijn kant bevestigd dat ik die gevoelens niet heb , en van hun kant ook.
Ik denk eigenlijk dat je te veel op de sexe richt in plaats van naar de persoon te kijken.
Vriendschappen hoeven niet sexe gericht zijn, je gaat een vriendschap aan omdat je die persoon mag
pi_88633045
quote:

[..]

Come on dude, dit is een algemeen bekend iets. Ik stel voor dat je even googled er zijn genoeg verslagen van dit soort onderzoeken.

Buiten dat verdenk ik alle mannen die anders beweren dat ze vrouwelijke Fokmembers als 'platonische vriendinnen' hebben of misschien in real life 'platonische vriendinnen' hebben.
maar voordat er weer moderators in de aanval/verdediging schieten, dat is slechts mijn idee. En dat mag ik denken.
Plok
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:44:32 #43
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633072
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoezo, heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie? Wat versta jij onder een lichamelijke reactie? Want een man ziet in de eerste nanoseconde zo'n beetje al of die vrouw aantrekkelijk is of niet.
Onder een lichamelijke reactie versta ik dat er een chemie gaat stromen, de hormonen/pheromonen gaan werken om opwinding te veroorzaken, oftewel geil worden van een vrouw om hiermee de liefde te bedrijven :) of plat gezegd: te gaan neuken.

Aantrekkelijkheid van een man/vrouw en er mee naar bed gaan zijn dingen die elkaar op kunnen volgen maar niet met elkaar te maken hoeven hebben!
Mensen die sociaal zijn, zijn vaak "aantrekkelijker" en hebben vaak meer kennissen/vrienden. Maar dit staat los van hun seksleven :) Wel hebben ze meer keuze dan mensen die door andere mensen minder "aantrekkelijk" worden gevonden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:44:43 #44
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88633077
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:43 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

Come on dude, dit is een algemeen bekend iets. Ik stel voor dat je even googled er zijn genoeg verslagen van dit soort onderzoeken.

Buiten dat verdenk ik alle mannen die anders beweren dat ze vrouwelijke Fokmembers als 'platonische vriendinnen' hebben of misschien in real life 'platonische vriendinnen' hebben.
maar voordat er weer moderators in de aanval/verdediging schieten, dat is slechts mijn idee. En dat mag ik denken.
En nu kom je gefrustreerd over. :{
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:45:27 #45
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633101
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:42 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Je wil ze gewoon allemaal neuken! :)
Nee, eerder het omgekeerde. Ik ben mysterieus en duister, ik ben die ervaring die zo goed is dat je weet dat het slecht voor je is, eenmaal begonnen kan je niet meer stoppen. :s)
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:45:49 #46
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633111
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kom dan met een link. :X
En is dat een wetenschappelijk onderzoek of een onderzoek door 1 persoon in z'n privé tijd uitgevoerd?
Jij hebt duidelijk geen weet van dit onderzoek. Luc Gillekens, Google maar even dan weet je zo meer!
Luc is een vooraanstaande seksuoloog waarbij veel seksuologen die het vak leren, zijn boek als leidraad beschouwen. Zijn onderzoeken zijn doorslaggevend geweest in deze psychologische sector.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:46:07 #47
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88633118
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:42 schreef Netsplitter het volgende:
En vrouw wil kinderen baren.
Je punt is?
Een man is hoe dan ook gericht op seks met een vrouw. Juist in zijn onderbewuste.
En wanneer het over seks gaat wordt ratio uitgeschakeld bij een man, bij een vrouw juist niet want die is bezig met is dit een goede partij om samen kindjes op te voeden.

Bron?
Social intelligence van Daniel Coleman.

Ben het toevallig net aan het lezen ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:46:27 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88633130
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef Loodje het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen weet van dit onderzoek. Luc Gillekens, Google maar even dan weet je zo meer!
Heb ik ook niet, waarom denk je dat ik om een bron/link vraag?? ;)
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:46:36 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_88633132
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij hebt vrouwelijke fok!members als vriendinnen he? :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:47:45 #50
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88633185
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Een man is hoe dan ook gericht op seks met een vrouw. Juist in zijn onderbewuste.
En wanneer het over seks gaat wordt ratio uitgeschakeld bij een man, bij een vrouw juist niet want die is bezig met is dit een goede partij om samen kindjes op te voeden.

Bron?
Social intelligence van Daniel Coleman.

Ben het toevallig net aan het lezen ;)
Mwah, dat ligt ook aan de vrouw in kwestie net als de man in kwestie.
Of zou een homo ook nog steeds uit zijn op sex met een vrouw?
Ik durf dat wel in twijfel te trekken. ;)
pi_88633195
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

hmzz, gefrustreerd? Integendeel ik vind het juist tof dat er zo uiteenlopend gereageerd wordt op dit onderwerp.

Ik moet Loodje even een pluim geven, haar reacties zijn geweldig als in tegenhangend van wat de man denkt. Geweldig.
Plok
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:48:51 #52
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633219
Wel een mooie discussie dit :)

Het verschil tussen man en vrouw komt naar voren en dat is altijd leuk om te zien!
Daarnaast vergeten mensen wel eens dat iedereen verschillend is, ongeacht geslachtskenmerken en gedragingen.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:49:34 #53
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633252
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:48 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

hmzz, gefrustreerd? Integendeel ik vind het juist tof dat er zo uiteenlopend gereageerd wordt op dit onderwerp.

Ik moet Loodje even een pluim geven, haar reacties zijn geweldig als in tegenhangend van wat de man denkt. Geweldig.
quote:
Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'
gegroet,
de Pen
:D
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:49:57 #54
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633262
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:48 schreef BloodyPen het volgende:

[..]

^O^ Ik houd enorm van dit soort onderwerpen :)
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:50:54 #55
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633313
quote:
Waardoor er een tijdje dat 'hoe leuk vinden we elkaar' contact komt wat soms leidt tot wat gezoen of sex en waardoor de platonische vriendschap weer naar zn malle moer is. Het blijft niet vaak bij een vriendschap zonder bijbedoelingen.
gegroet,
de Pen
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:49 schreef Loodje het volgende:

[..]

^O^ Ik houd enorm van dit soort onderwerpen :)
:D
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:51:10 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88633325
Mijn beste platonische vriendschappen, buiten dan met homovrienden, onderhou ik met vrienden waarmee ik in het verleden enige tijd het bed heb gedeeld. Dan is de spanning uit de lucht of zo. En de kou.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 13:52:22 #57
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633366
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:
Mijn beste platonische vriendschappen, buiten dan met homovrienden, onderhou ik met vrienden waarmee ik in het verleden enige tijd het bed heb gedeeld. Dan is de spanning uit de lucht of zo. En de kou.
Hoeveel goede vrienden heb jij? :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:52:39 #58
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88633376
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zie homofilie als een afwijking. Eenvoudig weg omdat het grootste deel van de mensheid geen homo is. (Net als dat mensen met blond haar een afwijking zijn, dus zonder een waarde oordeel aan het woord afwijking te hangen).

Voor de hetero mannen geldt zaad verspreiden DNA mixen
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:52:40 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_88633378
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nu haal je er een zijstraat bij. Nee, homo's zullen dat niet hebben ;) Maar, homofilie komt in de dierenwereld niet voor. Alleen bij mensen volgens mij.

Maar mannen willen zaad verspreiden. Een vrouw wil dat haar kroost in de beste omstandigheden ter wereld komt en opgroeit. Kijk je naar de dierenwereld, dan wint het sterkste mannetje het recht om te paren met het vrouwtje, of vrouwtjes, het zogenaamde Alpha mannetje.

je hebt ook dieren waarbij het vrouwtje kiest met welk mannetje ze wil paren, maar daarbij kiest het vrouwtje dus uit de gegadigden, dus die mannelijke dieren willen dus al wel, het is alleen nog maar de vraag of ze mogen bij dat vrouwtje. Nee? Dan door naar het volgende vrouwtje.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:53:29 #60
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88633406
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:
Ik stel voor dat wij een platonische vriendschap gaan onderhouden :p
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:56:47 #61
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88633521
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nu haal je er een zijstraat bij. Nee, homo's zullen dat niet hebben ;) Maar, homofilie komt in de dierenwereld niet voor. Alleen bij mensen volgens mij.

Maar mannen willen zaad verspreiden. Een vrouw wil dat haar kroost in de beste omstandigheden ter wereld komt en opgroeit. Kijk je naar de dierenwereld, dan wint het sterkste mannetje het recht om te paren met het vrouwtje, of vrouwtjes, het zogenaamde Alpha mannetje.

je hebt ook dieren waarbij het vrouwtje kiest met welk mannetje ze wil paren, maar daarbij kiest het vrouwtje dus uit de gegadigden, dus die mannelijke dieren willen dus al wel, het is alleen nog maar de vraag of ze mogen bij dat vrouwtje. Nee? Dan door naar het volgende vrouwtje.
Homofilie komt wel degelijk voor in de dierenwereld. ;)
Daarbij werd er net gesteld dat elke man dat heeft, ik beweer van niet. ;)

Dus omdat mannen aan sex denken en vrouwen denken aan een geschikte partner om daar sex mee te hebben is dat anders?
Beide denken aan voortplanting, alleen op een ander niveau.
Sex is sex, hoe je het went of keert, het produceert een kind, of meerdere als je geluk/pech hebt.
Je kan het zo mooi verpakken als je wilt, maar het ligt nou eenmaal in de aard van het beestje om voort te planten.
En dat geldt voor beide kanten.
Als er een mannen te kort is dan maakt het geen ruk uit maar zal die echt het bokkie zijn. ;)
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:56:52 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_88633526
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik zie homofilie als een afwijking. Eenvoudig weg omdat het grootste deel van de mensheid geen homo is. (Net als dat mensen met blond haar een afwijking zijn, dus zonder een waarde oordeel aan het woord afwijking te hangen).

Ik zie in dit licht homofilie ook als een afwijking. Immers, het doel van mannetjes is voortplanting. Dat gaat niet gebeuren als je niet met een vrouw paart. Homofilie is in dat licht bezien een zwakte. Immers, het homofiele mannetje sterft uiteindelijk, en heeft geen nakomelingen. Dat DNA wordt niet meer doorgegeven en die lijn sterft dus uit. Alleen de sterksten overleven.

Daarom komt homofilie in de natuur volgens mij ook niet voor.
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 13:59:01 #63
16180 crew  CoolGuy
pi_88633603
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Homofilie komt wel degelijk voor in de dierenwereld. ;)

Dus omdat mannen aan sex denken en vrouwen denken aan een geschikte partner om daar sex mee te hebben is dat anders?
Beide denken aan voortplanting, alleen op een ander niveau.
Sex is sex, hoe je het went of keert, het produceert een kind, of meerdere als je geluk/pech hebt.
Je kan het zo mooi verpakken als je wilt, maar het ligt nou eenmaal in de aard van het beestje om voort te planten.
En dat geldt voor beide kanten.
Als er een mannen te kort is dan maakt het geen ruk uit maar zal die echt het bokkie zijn. ;)
Komt dat wel voor in de dierenwereld? Heb je daar een voorbeeld van? Niet dat ik je niet geloof, maar dat vind ik dan wel interessant. Ik heb het over homofilie in de zin van je aangetrokken voelen tot je eigen geslacht he.

Ik weet wel dat er in de dierenwereld dieren zijn die zich ongeslachtelijk voort kunnen planten (op de bodem van de oceaan... :P ) of zelfs dieren die beide geslachtsorganen hebben, maar dat is allemaal gericht op voortplanting, niet uit liefde voor hun eigen geslacht.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:59:08 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88633607
Link naar relevante post over homofilie bij dieren:
http://www.wetenschapsfor(...)iew=findpost&p=60518
pi_88633708
quote:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet.
Wel.

Altijd zo'n onzin om te roepen dat het niet kan of niet bestaat. :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:02:09 #66
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633713
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Homoseksualiteit, zoals ik het liever noem, komt veel vaker voor en veel langer voor dan gedacht. Er zijn bewijzen van Grieken en Romeinen die de liefde bedreven met personen van hetzelfde geslacht. Ongeacht of de maatschappij dit goed vindt of niet, staat los van het DNA.
Is het DNA van een persoon die homoseksueel is anders dan die van een persoon die heteroseksueel is?

Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA opbouw. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.

Er lopen volgens sommige sociologen en volgens sommige mensen, teveel mensen op deze aardbol. Let op, weer risicovolle uitspraak van mij : Is het dan niet juist handig dat sommige mensen op hetzelfde geslacht vallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loodje op 12-11-2010 14:03:05 (typo) ]
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 14:05:03 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_88633817
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:02 schreef Loodje het volgende:

[..]

Homoseksualiteit, zoals ik het liever noem, komt veel vaker voor en veel langer voor dan gedacht. Er zijn bewijzen van Grieken en Romeinen die de liefde bedreven met personen van hetzelfde geslacht. Ongeacht of de maatschappij dit goed vindt of niet, staat los van het DNA.
Is het DNA van een persoon die homoseksueel is anders dan die van een persoon die heteroseksueel is?

Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA structuur. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.

Er lopen volgens sommige sociologen en volgens sommige mensen, teveel mensen op deze aardbol. Let op, weer risicovolle uitspraak van mij : Is het dan niet juist handig dat sommige mensen op hetzelfde geslacht vallen?
Ja, dat is zeker handig. Om wat ik eerder al zei. Die sterven uiteindelijk uit, want ze planten zich niet voort. Ze voeden hoogstens een nakomeling van iemand anders op, maar dat is dan niet hun DNA (adoptie bv). Niet dat ik homofilie als minderwaardig zie, maar als je de discussie houdt over voortplanting (waar dit nu wel heen aan 't gaan is) dan 'klopt' homosexualiteit (jouw woord klopt inderdaad beter) daarin niet. Tenzij je heel ver gaat en zegt dat de natuur het zo geregeld heeft dat die 'lijn' hoe dan ook al zwakker wordt, en er dus ergens al was besloten dat het voor het voortbestaan van het ras niet handig is als die zwakkere lijn doorzet, maar andere, sterkere lijnen wel. Maar dan ga je wel heel erg ver :)
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 14:06:48 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_88633883
quote:

[..]

Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA opbouw. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.

Ja, omdat mensen ook seks hebben om een andere reden dan voortplanting, namelijk omdat het lekker is. Als je dan dus gaat voor wat je lekkerder vindt, en je 'besluit' (ik ga hier heel kort door de bocht, vergeef me) dat je dat met je eigen geslacht lekkerder vindt, dan geef je dus de kans op voortplanting op.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:25 #69
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88633942
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, omdat mensen ook seks hebben om een andere reden dan voortplanting, namelijk omdat het lekker is. Als je dan dus gaat voor wat je lekkerder vindt, en je 'besluit' (ik ga hier heel kort door de bocht, vergeef me) dat je dat met je eigen geslacht lekkerder vindt, dan geef je dus de kans op voortplanting op.
Ik weet offtopic maar: Adoptie is geen mogelijkheid?
Veelal mannen die homo zijn, hebben vaak een gezin gemaakt omdat ze pas later uit de kast komen, zoals ze dat noemen.

op zijn Fok's OT: Platonische vriendschappen kunnen, mits je de persoon als vriend beschouwt en niet als geliefde of neukobject:)
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:34 #70
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88633947
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
Link naar relevante post over homofilie bij dieren:
http://www.wetenschapsfor(...)iew=findpost&p=60518
Jaja tuurlijk komt het ook voor bij dieren. Net als albino's ook bij dieren voorkomen.
Ik claim alleen dat het een afwijking is maar echt zonder waardeoordeel wat afwijken hoeven niet perse slecht te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:47 #71
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88633957
Denken dat een organisme zich uitsluitend zou richten op voortplanting om de soort waar te borgen!
Hallo 1900, dag 2000! :P
pi_88634007
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Denken dat een organisme zich uitsluitend zou richten op voortplanting om de soort waar te borgen!
Hallo 1900, dag 2000! :P
Echt he, altijd die zgn. wetenschappelijke benadering..... :')
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:11:13 #73
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634065
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Echt he, altijd die zgn. wetenschappelijke benadering..... :')
Er is wel degelijk een wetenschappelijke benadering, echter is seksuologie, waar dit stukje in valt, nog vrij nieuw on onbekend terrein voor veel mensen :)

Hallo 1900, dag 2000, is gewoon stukje geschiedenis :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 14:11:32 #74
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88634076
Ow en ik gooi meteen ff een topickiller er in. :D
Mijn vrouw en ik willen bewust geen kinderen, dus bewust geen voortplanting. :P
Dus daar gaat het verhaal dat mannen alleen aan voortplanting denken. *O*
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:12:07 #75
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634108
Haha jullie zijn niet de enige;)
pi_88634172
Het kan toch zijn dat verschillende gevoelens naast elkaar bestaan? Een vrouw kan een goede vriendin zijn wat mij betreft, helemaal los van het feit of ik haar aantrekkelijk vindt of niet.
Natuurlijk kan iemand van het andere geslacht ook gewoon goed bevriend met je zijn. Net zo goed als dat je iemand van je eigen geslacht graag kan mogen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:14:45 #77
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634200
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het kan toch zijn dat verschillende gevoelens naast elkaar bestaan? Een vrouw kan een goede vriendin zijn wat mij betreft, helemaal los van het feit of ik haar aantrekkelijk vindt of niet.
Natuurlijk kan iemand van het andere geslacht ook gewoon goed bevriend met je zijn. Net zo goed als dat je iemand van je eigen geslacht graag kan mogen.
^O^
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:16:09 #78
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634245
Nou ja ik ga me er niet mee bemoeien, maar homofilie heeft wel zo zijn evolutionaire voordelen. Een man die valt op mannen heeft wel de bouw van een man met al zijn voor of nadelen, maar is geen concurrent voor de voortplanting.

Indien het mannetje 'sterker' is dan een vrouwtje dan is de best bewaker van een vrouwtje een homofiel mannetje.

Et cetera.

Het bestaan van een soort hangt niet af van het zoveel mogelijk krijgen van nakomelingen door organismen waaruit de soort bestaat,maar die hangt af van het in stand houden van het collectief waaruit de soort bestaat. :P
pi_88634295
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:11 schreef Loodje het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een wetenschappelijke benadering, echter is seksuologie, waar dit stukje in valt, nog vrij nieuw on onbekend terrein voor veel mensen :)

Tuurlijk kun je het wetenschappelijk benaderen, maar dat gelul van ''alle mannen willen zaad verspreiden'' is zo enorm achterhaald, we leven niet meer in de prehistorie.....

Ik moet altijd een beetje lachen als men oerdriften erbij haalt bij dit soort onderwerpen, that's all.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:17:40 #80
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88634300
quote:

Blond haar is een afwijking overigens eentje die binnen enkele millennia compleet is verdwenen dan is blond uitgestorven.
quote:
Nogmaals ik geef geen waardeoordeel over homoseksualiteit. Van mij mag het bestaan ik vind roze maandag altijd wel gezellig.
Dat neemt niet weg dat ik zie als een afwijking en wetenschappers hebben de theorie dat homoseksualiteit niet is uitgestorven omdat homo's (onder sociale druk of wat dan ook) toch regelmatig hetero relaties aangaan en hierbij kinderen verwekken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:19:28 #81
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88634357
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:17 schreef PBateman1978 het volgende:
Tuurlijk kun je het wetenschappelijk benaderen, maar dat gelul van ''alle mannen willen zaad verspreiden'' is zo enorm achterhaald, we leven niet meer in de prehistorie.....

Ik moet altijd een beetje lachen als men oerdriften erbij haalt bij dit soort onderwerpen, that's all.
Jij gaat er zeker ook vanuit dat je met je bewustzijn dingen echt beslist. Guess again. Neurologisch onderzoek toont hele andere dingen aan. Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
pi_88634447
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Natuurlijk kan een vrouw een hele goede vriendin zijn.
Niemand claimt ook anders.
Plok
pi_88634488
quote:

Voor de vrouwen:
Heb jij ze?
Vraag:
Zijn er nooit gedachtes die neigen naar seksueel getinte ideeën over de desbetreffende platonische vriend(en)?

Mijn persoonlijke ervaring met platonische vriendinnen:
Bij mij draait het vroeg of laat toch weer uit op een soort van spanningsveld, waardoor platonische vriendschappen voor mij niet werken. Als de situatie zodanig draait dat we in eerste instantie niet geïnteresseerd zijn in elkaar en wel vrienden worden, gebeurt uiteindelijk het onvermijdelijke dat vroeg of laat toch ergens een vonkje voorbij flitst en er toch die spanning is die niet bij platonische vriendschappen hoort. Waardoor er een tijdje dat 'hoe leuk vinden we elkaar' contact komt wat soms leidt tot wat gezoen of sex en waardoor de platonische vriendschap weer naar zijn malle moer is. Het blijft niet vaak bij een vriendschap zonder bijbedoelingen.
Platonisch ~ Liefde zonder lichamelijk verlangen.

Ja. Ik heb best goede vrienden met wie ik echt niet naar bed zou gaan. Moet daarbij wel zeggen dat ik wel met mijn beste vriend naar bed ben geweest, maar dat dat op de vriendschap verder eigenlijk geen invloed heeft gehad.

Aan de andere kant, het was geen lichamelijk verlangen naar hem bewust, maar gewoon naar seks. En het 'hoe leuk vinden we elkaar', daar heb ik eigenlijk niet heel erg aan getwijfeld.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:24:08 #84
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634509
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:19 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Jij gaat er zeker ook vanuit dat je met je bewustzijn dingen echt beslist. Guess again. Neurologisch onderzoek toont hele andere dingen aan. Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
Wat versta je onder je bewustzijn?
Je mening wordt gevormd door je omgeving+opvoeding, oftewel nature+nurture.
Als je een beslissing maakt, gebeurt dat bewust, je hebt een keuze en op basis van je mening wordt de keuze bepaald.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:24:09 #85
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634511
quote:

[..]

Dus een mens is een machine zonder vrije wil? Hoe kan iemand een rationele beslissing nemen als alle beslissingen onbewust al zijn gemaakt? Naderhand verzin je de woorden en de reden erbij? De moord is gepleegd voordat de dader de moord overwogen heeft? :D
pi_88634538
quote:

[..]

Misschien iets minder Science Weekly lezen pik.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:26:26 #87
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634585
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

:P
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:26:37 #88
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88634592
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Aangezien ik dat niet lees, vat ik dit op als compliment *O* *O*
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:28:30 #89
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634659
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:26 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Aangezien ik dat niet lees, vat ik dit op als compliment *O* *O*
Platonische Vriendschappen

Ik ben benieuwd naar je antwoord!
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:30:44 #90
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88634723
Hier nog iemand :)

Kunnen we trouwens concluderen dat de mannen/vrouwen die niet in platonische vriendschappen geloven, deze dus ook niet kunnen hebben?
pi_88634760
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:30 schreef Loodje het volgende:

Kunnen we trouwens concluderen dat de mannen/vrouwen die niet in platonische vriendschappen geloven, deze dus ook niet kunnen hebben?
Dat lijkt me wel een goeie ja.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:34:56 #92
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88634857
quote:

Nee. Iemand die niet gelooft in een platonische vriendschap kan prima een platonische vriendschap onderhouden. Misschien is die ander wel niet geschikt gevonden voor meer dan een platonische relatie op basis van - wat dan ook-.

Of om het simpel te zeggen:

Leuk, maar te dik! :P
pi_88634949
quote:

Nou, dat is dus ook wat ik bij mijn begin topic al aangaf.
Bij mij draaitn het meestal uit op meer dan gewoon vriendschap of er gebeurt iets waardoor er weer zo'n spanningsveld onstaat waardoor je net tussen vriendschap en meer dan vriendschap inhangt waardoor de vriendschap dan toch langzaam over gaat.

Soms wel zonde, maar vaak kunnen we er niets aan doen.
Plok
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:48:07 #94
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88635350
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dus een mens is een machine zonder vrije wil? Hoe kan iemand een rationele beslissing nemen als alle beslissingen onbewust al zijn gemaakt? Naderhand verzin je de woorden en de reden erbij? De moord is gepleegd voordat de dader de moord overwogen heeft? :D
Dat is een goede vraag. Ik wil hierbij wel even refereren aan al die moordenaars (Neem Sander V. om ff lekker actueel te zijn) die zeiden dat ze niet wisten wat ze deden of ze het moesten doen ofzo.
Ik ben geen afgestudeerde in de psychologie dus ik ken niet precies alle termen zoals prefrontal cortex etc. Maar er is een snelle en een langzame route door de hersenen. De langzame is nauwkeuriger en de snelle is in het grootste gedeelte van de gevallen adequaat. De snelle route gaat puur op basis van emoties / gevoelens / prikkelingen. In ieder geval zonder woorden of gedachten. De langzame route kan bij een fout van de snelle route de gedachten in het bewustzijn zo nuanceren dat de overschakeling van mening ongemerkt gaat.

Tsja vrije wil. Dat is wetenschappelijk gezien een heel lastig verhaal.
Om Richard Dawkins maar weer eens een keer aan te halen: De evolutionaire oerinstincten bepalen nog steeds ons gedrag. Het is een beetje teveel en te diep om daar hier nu helemaal op in te gaan, maar ja je kunt vragen stellen bij vrije wil ja.

Het bewustzijn is slechts een klein onderdeel van onze hersenen. Leven doe je niet bewust. Je ademt niet bewust je hart klopt niet bewust, je maag en darmen verteren geen voedsel omdat jij het met je bewustzijn mogelijk maakt. Dat gaat zo ver dat de meeste mensen hun bewustzijn zelfs los zien van hun lichaam. Alsof het lichaam een machine is waar een geest ingeplaatst is.
Dat heeft waarschijnlijk met onze christelijke traditie te maken. Maar dat is niet de realiteit. Je bent je lichaam er is geen losse geest. Dat is dat kleine stukje van je hersenen wat dat denkt.

Tuurlijk acht ik een moordenaar, en iedereen verantwoordelijk voor zijn daden.
En volgens mij is wel of geen vrije wil ook niet iets wat zwart-wit gezien kan worden.

Mensen kiezen bijvoorbeeld ook vaak partners waar ze rationeel nooit voor zouden kiezen. Dat komt ook omdat de emoties bij partnerkeuze de korte route nemen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:51:04 #95
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88635471
quote:
Nee, ik kan ze wel hebben, maar niet met elke vrouw.
En het hangt ook af van het moment in mijn leven.
Ben gelukkig met mijn vriendin dus al mijn relaties met andere vrouwen zijn platonisch.
Dat is wel een schakelaar die ik goed om kan zetten als ik een relatie heb ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:52:37 #96
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88635533
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nee, ik kan ze wel hebben, maar niet met elke vrouw.
En het hangt ook af van het moment in mijn leven.
Ben gelukkig met mijn vriendin dus al mijn relaties met andere vrouwen zijn platonisch.
Dat is wel een schakelaar die ik goed om kan zetten als ik een relatie heb ;)
Maar dan geloof je toch ook in platonische vriendschappen?

Mijn conclusie:
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 14:53:04 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88635548
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:
Mensen kiezen bijvoorbeeld ook vaak partners waar ze rationeel nooit voor zouden kiezen.
Daar zit denk ik dat het 'probleem' in de omgang tussen mannen en vrouwen. Dit is een gevolg, maar wat de oorzaken er achter zijn zou ik niet weten.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:57:29 #98
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88635730
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:53 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Daar zit denk ik dat het 'probleem' in de omgang tussen mannen en vrouwen. Dit is een gevolg, maar wat de oorzaken er achter zijn zou ik niet weten.
Zit je dan bij de juiste partner? Want als de pheromonen/hormonen uitgewerkt zijn en niet meer vanzelf het gevoel opwekken, moet je het toch ook met diegene kunnen vinden?
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 15:01:47 #99
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88635892
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:57 schreef Loodje het volgende:

[..]

Zit je dan bij de juiste partner? Want als de pheromonen/hormonen uitgewerkt zijn en niet meer vanzelf het gevoel opwekken, moet je het toch ook met diegene kunnen vinden?
Dat is een keuze die een ieder voor zichzelf moet maken.
Geen idee of dat alles bepalend is. Geen idee hoe de onderliggende processen werken. :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:02:15 #100
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88635904
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het bevestigd alleen dat veel van onze keuzes niet bewust zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:57 schreef Loodje het volgende:
Zit wat in en genen technisch is het blijkbaar een goede mix.
pi_88636032
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Het bevestigd alleen dat veel van onze keuzes niet bewust zijn.
Veel, niet alle dus. ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:08:16 #102
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88636118
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

En volgens mij is wel of geen vrije wil ook niet iets wat zwart-wit gezien kan worden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:06 schreef PBateman1978 het volgende:

Veel, niet alle dus. ;)
pi_88636148
quote:
Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
pi_88636180
Ik heb gewoon vriendschappen met mannen zonder dat daar meer bij komt. Alsof mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn. :') Zal wel aan de hormoontjes liggen van de puberende personen hier dat ze denken dat het niet kan, gewoon wat ouder worden en er gaat een wereld voor jullie open. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:14:41 #105
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88636385
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef trovey het volgende:
Ik heb gewoon vriendschappen met mannen zonder dat daar meer bij komt. Alsof mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn. :') Zal wel aan de hormoontjes liggen van de puberende personen hier dat ze denken dat het niet kan, gewoon wat ouder worden en er gaat een wereld voor jullie open. :P
_O- :Y
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:20:46 #106
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88636659
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Daarvan zou ik kunnen zeggen dat het iets wat stellig was ;)
Maar je partner is wel een belangrijke keuze en zo zijn er meer.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:30:26 #107
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88637084
quote:
Als jij vrienden bent met een man die jou aantrekkelijk vindt gaat 'ie echt wel met je naar bed als 'ie je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt hoor. Da's gewoon de natuur. Oh, en ik ben 30 overigens.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:34:40 #108
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88637269
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:30 schreef Catbert het volgende:
Als jij vrienden bent met een man die jou aantrekkelijk vindt gaat 'ie echt wel met je naar bed als 'ie je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt hoor. Da's gewoon de natuur. Oh, en ik ben 30 overigens.
Psssst, dat is de illusie die vrouwen hebben. We hadden als mannen onder elkaar nog wel zo afgesproken dit niet uit te laten lekken. Was jij niet op die vergadering?
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:36:22 #109
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88637327
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:34 schreef Daniel1976 het volgende:
Psssst, dat is de illusie die vrouwen hebben. We hadden als mannen onder elkaar nog wel zo afgesproken dit niet uit te laten lekken. Was jij niet op die vergadering?
Oh, sorry!

Dames: we houden van jullie evenveel ongeacht je uiterlijk!

Beter?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:43:08 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88637605
Bij twee vrienden is het bij mij wel een issue geweest. Dat er toch andere gevoelens bij hen kwamen bovendrijven en ik die niet beantwoordde. Dat maakt de vriendschappen heel ongemakkelijk en zo goed als passé. Jammer genoeg.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:52:14 #111
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88638014
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:43 schreef Copycat het volgende:
Bij twee vrienden is het bij mij wel een issue geweest. Dat er toch andere gevoelens bij hen kwamen bovendrijven en ik die niet beantwoordde. Dat maakt de vriendschappen heel ongemakkelijk en zo goed als passé. Jammer genoeg.
Er is een verschil tussen met iemand naar bed willen en verliefd worden natuurlijk. Verliefd word ik niet op vrouwen die ik alleen maar erg aantrekkelijk vind, daar komt meer bij kijken. Een vriendin van me, op zich een erg leuke meid, heeft een paar karaktereigenschappen die voor mij afknappers zijn. Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.
pi_88638181
quote:
Vanuit vrouwelijk oogpunt is dit ook een zeer normale reactie natuurlijk. Ik heb mijn puberperiode al een tijdje geleden achter me gelaten. Mannen zien dit gewoon niet zoals vrouwen, de vrouwen die hier niet bekend mij zijn, zijn gewoon heel subtiel met zand in de oogjes gestrooid.
Plok
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:57:05 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88638227
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:52 schreef Catbert het volgende:
Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.
Als zij er ook zo over denkt, zeg ik: Doen!
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:59:07 #114
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88638310
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:55 schreef BloodyPen het volgende:
Vanuit vrouwelijk oogpunt is dit ook een zeer normale reactie natuurlijk. Ik heb mijn puberperiode al een tijdje geleden achter me gelaten. Mannen zien dit gewoon niet zoals vrouwen, de vrouwen die hier niet bekend mij zijn, zijn gewoon heel subtiel met zand in de oogjes gestrooid.
Man. Ik ken er genoeg die zo'n 'vriend' achter zich aan hadden lopen en zo blij waren met die speciale vriendschap en zich des te specialer voelden omdat anderen meenden dat het niet kon en bij hun toch echt wel. En dat terwijl iedereen behalve de dame in kwestie weet dat die gast tot over z'n oren verliefd was en het "friendsladder" verhaal prefereerde boven haar helemaal niet meer zien.

De reden dat die knakker niet gewoon opbiecht dat 'ie je leuk vindt is omdat 'ie niet durft: hij is bang dat 'ie je kwijtraakt. Dat, of je bent gewoon niet aantrekkelijk genoeg.

quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:57 schreef Copycat het volgende:
Als zij er ook zo over denkt, zeg ik: Doen!
Ik heb een tijd achter een vriendin van d'r aangelopen en hoewel ik parallel daten prima vind, vind ik twee vriendinnen toch tricky. Nu wel spijt van, ze is lekkerder dan die vriendin van d'r. En nu hebben we ook beiden een relatie dus we mogen sowieso niet :)
pi_88641904
Op dit moment heb ik niet met iemand een platonische vriendschap en dat vind ik soms best wel jammer. Niet dat ik Koos Vriendloos ben, maar ik heb geen hechte band met mijn vrienden. Daarnaast heb ik liever een platonische vriendschap/relatie met een vrouw dan met een man, omdat ik simpelweg mannen niet zo vertrouw. Tenzij die kerel homo is. Dat zou ik dan wel weer tof vinden.
signatuurloos
pi_88641961
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:52 schreef Catbert het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen met iemand naar bed willen en verliefd worden natuurlijk. Verliefd word ik niet op vrouwen die ik alleen maar erg aantrekkelijk vind, daar komt meer bij kijken. Een vriendin van me, op zich een erg leuke meid, heeft een paar karaktereigenschappen die voor mij afknappers zijn. Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.
Leuk dat je eerlijk bent, maar dat maakt het wel lastig. Ik ken ook een paar gasten die graag bevriend met me zijn, maar om één of andere reden heb ik het idee dat ze meer willen. Misschien dat ik gewoon paranoïde ben en ik ben heel duidelijk geweest dat ze echt geen kans maken, dus ik vind het ook best moeilijk om met deze gedachtes om te gaan. :{
signatuurloos
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2010 @ 18:23:00 #117
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88642579
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Leuk dat je eerlijk bent, maar dat maakt het wel lastig. Ik ken ook een paar gasten die graag bevriend met me zijn, maar om één of andere reden heb ik het idee dat ze meer willen. Misschien dat ik gewoon paranoïde ben en ik ben heel duidelijk geweest dat ze echt geen kans maken, dus ik vind het ook best moeilijk om met deze gedachtes om te gaan. :{
Dat heb ik altijd met vrouwen! :'(
pi_88642674
Ik heb een aantal mannelijke vrienden, waar ik zelf echt nooit meer dan puur vriendschappelijke gevoelens voor zal voelen. Bij één van hen weet ik zeker dat dit ook wederzijds is, bij de andere niet 100%, maar ga er wel vanuit, dat ze mij ook als niets meer dan een vriendin zien.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:33:59 #119
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88642841
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
Wat boeit het eigenlijk? Als ze weten dat ze geen kans maken gaan ze het waarschijnlijk ook niet proberen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:27 schreef 92Merel het volgende:
Ik heb een aantal mannelijke vrienden, waar ik zelf echt nooit meer dan puur vriendschappelijke gevoelens voor zal voelen. Bij één van hen weet ik zeker dat dit ook wederzijds is, bij de andere niet 100%, maar ga er wel vanuit, dat ze mij ook als niets meer dan een vriendin zien.
Dat betekent niet dat ze niet met je naar bed zouden gaan als ze de kans krijgen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:39:23 #120
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88642958
Ik doe wel aan platonische vriendschappen met vrouwen, maar ik heb historisch gezien vaker vriendschappen waar wel af en toe een vonkje overspringt of een flirterige opmerking plaatsvindt. Ik vind een klein beetje spanning wel een leuke 'edge' geven. Overigens zonder de intentie om daar iets mee te doen; misschien is dat anders als je allebei net droog staat of wanhopig bent maar dat is me nog niet gebeurd.

Ik heb één keer wel een verliefderige episode gehad met een goede vriendin, maar bij mij duren verliefdheden nooit zo lang, meestal een maandje, dus daar heb ik toen gewoon mijn mond over gehouden en ik heb het pas later met haar zelf besproken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88643104
Verlangen houdt mij niet tegen om een vriendschap met een vrouw te hebben.

Alsof vriendschap niet meer mag bij het minste gevoel.
pi_88643174
quote:
Voor de mannen:
Heb jij ze?
Stelling:
Hoewel ik niet ga ontkennen weleens met die laatste gedachte te spelen is het wel zo dat ik de kans meerdere malen geweigerd heb :P
(Akkoord: en in andere gevallen met beide handen aangreep).
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:48:58 #123
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_88643260
Kan prima. Homo's ^O^
My mama didn't raise no fool
pi_88645745
Antwoord op de OP: Ja, ik heb best wel veel platonische vriendschappen met mensen van het andere geslacht. Is het voordeel van bezet en niet bepaald aantrekkelijk zijn :P
pi_88645858
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:33 schreef Catbert het volgende:
[..]

Dat betekent niet dat ze niet met je naar bed zouden gaan als ze de kans krijgen.
Van een aantal weet ik toch zeker dat ze het niet zouden proberen. Van een weet ik ook dat hij mij als soort zusje ziet.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_88645875
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je hebt gewoon nog last van je hormoontjes. ;) Mannen beginnen later met puberen en gaan ook langer door. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88706321
ik heb ook wel vrouwelijke vrienden maar nog nooit rare gevoelens bij gehad.
Vroeger wel eens maar dat was gewoon een uitzondering.
Nou zat ik laatst wel ergens kopje koffie te drinken toen ik een hele mooie meid bij de kassa zag staan.
Ik zag alleen de achterkant maar was wel onder de indruk.
Toen draaide ze zich om en bleek het m'n beste vriendin te zijn :')
Dat was de eerste keer dat ik haar echt als een "vrouw" zag.
Maar toen ik zag wie het was verbaasde me dat wel,en zag ik haar meteen weer zoals altijd.

Mss dat het bij een vrij oppervlakkige "vriendschap" anders is natuurlijk
niet meer
pi_88706609
Ik denk dat het wel kan :)
Ik heb het met mijn beste vriend bespreekbaar gemaakt. We zouden best knettergoede seks kunnen hebben denken we maar we zouden er onze vriendschap mee kapot maken (want duidelijk geen relatiemateriaal) en die is ons duidelijk meer waard dan een lekkere nacht. Dus we plagen, we ouwehoeren en we zijn beste maatjes maar er is nog nooit iets gebeurd en er zal ook nooit iets gebeuren.
Daarnaast heb ik genoeg vrienden die ik ontzettend waardeer maar waarbij ik spontaan kurkdroog val bij alleen al de gedachte er ook maar iets mee te moeten doen..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 14 november 2010 @ 19:03:32 #129
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_88707981
Man.

Heb 3 goede vriendinnen bij wie die gedachtes wel eens langsgekomen zijn.
Heb een vriendin of 10 bij wie ik die gedachtes/gevoelens nooit gehad heb. Hiervan is er 1 lesbisch.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_88708930
Ik heb een hoop mannelijke vrienden. Maar slechts 1 hiervan is hetero. Bij hem is er werkelijk nooit enige vorm van spanning geweest. We hebben wel met elkaar gezoend, maar dat was in een periode dat we allebei redelijk in de pillen zaten en toen zoende iedereen met iedereen.

Het kan heel verhelderend zijn, ik kan hem altijd bellen als ik verlegen zit om een mannelijke heterokijk op de zaken, met name handig bij het daten. Verder is het meer zoals ik denk dat het zou zijn als met een broertje.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 14 november 2010 @ 19:38:13 #131
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_88709081
quote:

Mannen zijn meestal zo dat ze wel zeggen dat ze vriendschap willen, en niets meer dan dat, maar als ze de kans krijgen neuken ze d'r wel direct mee. Dat heeft ook direct invloed op de vermeende 'vriendschap' maar, als mannen de kans krijgen dan is die hele 'vriendschap' ineens helemaal niet meer zo belangrijk, anders hadden ze de sex wel afgehouden ten faveure van de vriendschap.
jouw hele verhaal gaat ujit van de aanname dat de volgorde is 1) vriendschap 2) seks 3) relatie of exit.
maar uit persoonlijke ervaring kan ik je melden dat het ook prima 1) seks 2) relatie 3) vriendschap kan zijn en zelfs 1) vriendschap 2) seks 3) vriendschap

dat het jou niet lukt, wil niet zeggen dat het onmogelijk is ;)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 14 november 2010 @ 19:42:59 #132
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88709292
Ik wil alleen ff vragen:

Waarom is het zo dat als de man geen nee zou zeggen tegen zijn vriendin als ze hem seks aanbiedt, er geen mogelijkheid tot vriendschap is?

Een man kan een vrouw toch seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_88709403
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil alleen ff vragen:

Waarom is het zo dat als de man geen nee zou zeggen tegen zijn vriendin als ze hem seks aanbiedt, er geen mogelijkheid tot vriendschap is?

Een man kan een vrouw toch seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben?
dat leek mij dus ook.
Volgens mij is het gewoon mogelijk om een keer een slippertje te maken zonder dat je hele vriendschap naar de klote is.
Want als je door zoiets kleins een vriendschap verbreekt zou ik me af gaan vragen wat die vriendschap nou eigenlijk waard was.
niet meer
pi_88709512
quote:
Ik wil alleen ff vragen:

Een vrouw kan een man ook heel seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben.

Als je rationeel weet dat een relatie nooit gaat werken, blijft het wat mij betreft gewoon bij flirten, en eventueel een keer of wat seks (fuckbuddy principe), zonder dat er moeilijk hoeft te worden gedaan met allerlei gevoelens en drama.

Wel heb ik gemerkt dat wanneer je denkt platonische vrienden te hebben, dit vaak zwaar tegenvalt wanneer je vrijgezel wordt. Andersom heb ik meer zoiets van, ik sla je niet af, maar mannen grijpen meer hun kans.
Zolang je bezet bent, of zij zelf bezet zijn kunnen platonische vriendschappen goed tot heel goed.
And the druids turn to stone...
  zondag 14 november 2010 @ 19:54:48 #135
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88709842
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:48 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Een vrouw kan een man ook heel seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben.

Als je rationeel weet dat een relatie nooit gaat werken, blijft het wat mij betreft gewoon bij flirten, en eventueel een keer of wat seks (fuckbuddy principe), zonder dat er moeilijk hoeft te worden gedaan met allerlei gevoelens en drama.

Wel heb ik gemerkt dat wanneer je denkt platonische vrienden te hebben, dit vaak zwaar tegenvalt wanneer je vrijgezel wordt. Andersom heb ik meer zoiets van, ik sla je niet af, maar mannen grijpen meer hun kans.
Zolang je bezet bent, of zij zelf bezet zijn kunnen platonische vriendschappen goed tot heel goed.
Ja, maar natuurlijk. Je bent immers vrijgezel, dus mannen zouden dan ook hun kans moeten proberen. Of heb je liever dat ze proberen wanneer je bezet bent?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 14 november 2010 @ 19:58:56 #136
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_88710084
quote:
Ik wil alleen ff vragen:

Tuurlijk, maar volgens mij is de relatie dan niet langer platonisch, iig niet volgens TS zijn definitie
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 14 november 2010 @ 20:09:31 #137
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88710635
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:58 schreef Tanin het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar volgens mij is de relatie dan niet langer platonisch, iig niet volgens TS zijn definitie
Dan is het een domme definitie. Elk meisje dat niet een 7 of hoger is in mijn optiek, zou ik zonder te aarzelen neuken als ik dat kan doen zonder geen enkele stress of probleem.

Eigenlijk niet eens, want ik heb goede lekkere platonische vriendinnen die ik niet zou neuken, omdat ik weet dat het me te veel stress gaat geven.

Maar in ieder geval, ik heb geen problemen om bevriend te zijn met een meisje waar ik goed mee kan praten over allerlei onderwerpen, ook al vind ik haar lekker. En ik hoef niet perse verliefd te worden op haar. Ik word zoiezo niet verliefd op een meisje als ik geen seks mee heb gehad. Of tenminste heb gezoend.
pi_88710730
Dit is iets waar ik zelf wel eens tegen aanloop.
Ik val zelf op mannen en op vrouwen, maar heb voor mezelf heel duidelijk een onderscheid tussen vriendschapsgevoelens of verliefdheidsgevoelens. Hoe het precies werkt weet ik niet maar ik kan van mijn vrienden wel zeggen dat ze allemaal in de categorie vriendschap vallen. Voor mij is het heel duidelijk dat er niets meer inzit dan vriendschap met vrienden, maar ik ga met mannen en vrouwen wel op dezelfde manier om. Omdat dat toch niet overal even gewoon is merk ik dat dat wel eens voor problemen zorgt omdat mannen mijn openheid verwarren met iets anders.

Ik denk dat ongeacht je sexuele voorkeur dit iets is dat gewoon voorkomt. Je valt nu eenmaal op bepaalde types, en als dat toevallig je beste vriendin is is het niet gek dat omdat je haar vaak ziet je verliefde gevoelens krijgt. En andersom idem. Voor goede vriendschappen is het denk ik belangrijk dat je niet van dat soort gevoelens hebt, en daarom is het voor hetero mannen en vrouwen denk ik een stuk makkelijker om een vriendschap met iemand van hetzelfde geslacht te hebben, dan weet je gewoon vrij zeker dat die gevoelens er niet komen.
pi_88714637
Het blijft een interessant en ingewikkeld onderwerp. Ik heb best veel mannelijke vriendschappen. Ik zou liegen als ik zei dat er nooit iets van spanning zou zijn. Maar hoe langer de vriendschap duurt of hoe hechter die wordt, hoe meer die spanning afneemt. Ik kan dan ook helemaal geen vrienden zijn met mannen bij wie ik continu spanning voel, want dan ben ik daar meer mee bezig dan met de band die er wel is. Ik zou dan ook niet om kunnen gaan met verhalen over andere vrouwen, want dan zou jaloezie in de weg staan. Dat is voor mij dus ook gelijk de graadmeter of er uberhaupt vriendschap met een man in zit of niet. Als ik het oprecht super leuk vindt als hij verliefd wordt, een relatie heeft of alles neukt wat los en vast zit, dan kunnen we vrienden zijn. Vind ik dat wel een probleem, dan zit er geen vriendschap in. Ik merk wel dat mijn mannelijke vrienden wel eens met me flirten, maar ik zie dat als een onschuldig iets, waarbij we beiden weten dat we er allebei nooit op in zullen gaan. Mocht ik twijfelen aan die onschuldigheid en vermoeden dat er van de andere kant serieuzere intenties zijn, dan is het niet meer gelijkwaardig en zal het einde van de vriendschap in zicht zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')