bullcrap... ik heb genoeg vrouwelijke vriendinnen waar het hebben van overvliegende vonken geheel niet aan de issue is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet. Er vliegt altijd een vonkje over. Als dat van 2 kanten is, prima. Als dat van 1 kant is dan gaan de verhoudingen scheef. Er is dan geen sprake meer van oprechte vriendschap, in ieder geval zeker niet van degene die verliefd is op de ander, aangezien die altijd een dubbele agenda zal hebben want hij/zij is immers niet uit op vriendschap, maar wil veel meer dan dat.
Dat gaat uiteindelijk tot frustratie leiden bij die persoon en dan maakt hij/zij een move, die dan naar alle waarschijnlijkheid niet leidt tot waar op gehoopt was, wat einde vriendschap betekent. Of, hij/zij gaat zich zo gedragen dat hij/zij de ander alleen maar verder wegdrijft of zelf zegt van 'dit werkt zo niet meer voor mij. Resultaat: einde 'vriendschap'.
Ja, of een van jullie is niet eerlijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:50 schreef Re het volgende:
[..]
bullcrap... ik heb genoeg vrouwelijke vriendinnen waar het hebben van overvliegende vonken geheel niet aan de issue is.
Ben ik het niet mee eens. Mannen en vrouwen kunnen een goede vriendschap hebben. Het feit dat er veel mannen/vrouwen verliefd op elkaar zijn/worden maakt de kans op enkel een goede vriendschap wel kleiner, maar niet onmogelijkquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, of een van jullie is niet eerlijk.
maar natuurlijkquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, of een van jullie is niet eerlijk.
Nee, natuurlijk niet onmogelijk. Maar dat is niet wat TS zegt, TS zegt dat als het maar lang genoeg duurt, er naar zijn mening altijd sprake is van een spanningsveld wat vroeg of laat komt kijken. En daar ben ik het mee eens, want zodra dat spanningsveld er voor 1 van beiden is, gaat de verhouding scheef, los van of daar eerlijk voor wordt uitgekomen of niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:53 schreef Loodje het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Mannen en vrouwen kunnen een goede vriendschap hebben. Het feit dat er veel mannen/vrouwen verliefd op elkaar zijn/worden maakt de kans op een goede vriendschap wel kleiner, maar niet onmogelijk
Idd, hoe je er zelf mee omgaat:)quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:59 schreef formerjellybean het volgende:
Vrouw,
Ja , maar een paar die wel verliefd waren, maar daar ben ik ook duidelijk in geweest dat ik dat niet was en dan kunnen ze blijven proberen maar dat lukt niet.
Trouwens met diegene heb ik ook nadat ze me verteld hadden dat ze verliefd op me waren een goede vriendschap blijven houden. Dus het ligt er echt aan hoe je zelf mee omgaat.
Verder ook vrienden die wel echt platonisch waren en ook bleven , maar denk ook dat het komt dat ik wat jongensachtig kan zijn en dan beland ook gauw in de one of the guys groep.
Bedankt voor deze interessante reply.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:59 schreef formerjellybean het volgende:
Vrouw,
Ja , maar een paar die wel verliefd waren, maar daar ben ik ook duidelijk in geweest dat ik dat niet was en dan kunnen ze blijven proberen maar dat lukt niet.
Trouwens met diegene heb ik ook nadat ze me verteld hadden dat ze verliefd op me waren een goede vriendschap blijven houden. Dus het ligt er echt aan hoe je zelf mee omgaat.
Exact. Dat is wat ik zeg. De verhouding ligt scheef. Want ze zeggen wel dat ze oke zijn met die vriendschap, maar daar ligt een reden achter. Immers, dan hebben ze wel contact met je, maar ondertussen dus precies wat hierboven staat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:05 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Bedankt voor deze interessante reply.
Maar ben jij je ervan bewust dat die heren jou waarschijnlijk niet als 100% platonische vriendin zien? Dat zij alsnog hopen dat jij van gedachten zou veranderen en jou ook waarschijnlijk niet als zomaar een vriendin zien?
Ik ken iemand die dat ook altijd zegt, maar ik denk dat al die zogenaamde platonische vriendinnen zo met hem het bed in zouden duiken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:50 schreef Re het volgende:
bullcrap... ik heb genoeg vrouwelijke vriendinnen waar het hebben van overvliegende vonken geheel niet aan de issue is.
Pardon, dit wordt toch altijd andersom beweert?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:13 schreef Loodje het volgende:
Ik denk dat deze kwestie voor mannen inderdaad duidelijk anders is dan voor vrouwen.
Veel vrouwen kunnen namelijk emotie/seksualiteit en liefde los van elkaar zien.
En nu een risicovolle uitspraak: Mannen niet (?)
Beste Loodje,quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:12 schreef Loodje het volgende:
Vriendschap heeft niets met uiterlijk te maken, maar met een bepaalde klik, delende interesse of diepgang die je kunt delen. Dit geldt ook vaak voor relaties. Echter komt er bij relatie een andere chemie kijken dan bij vriendschappen. Bij vriendschappen kun je je fijn voelen, bij een relatie komt daar liefde en seks bij kijken.
Een vrouw kan dus mooi zijn, dit kan ook voor een man gelden, maar dat wil niet zeggen dat zij seksueel tot elkaar aangetrokken zijn. Misschien kunnen ze het heel goed vinden samen, maar voelen ze geen liefde of seksuele aantrekkingskracht tot elkaar. Die kans is groter dan dat 2 personen verliefd op elkaar worden
En er een andere vrouw in beeld is die interessanter is, maar dan besteden ze daar ook wel meer aandacht aan dan aan de eerste vrouw.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:19 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Beste Loodje,
Ook weer zeker een interessante reactie.
Maar dit is iets wat voor de meeste mannen helemaal niet van toepassing is.
Feit: een mooie vrouw wordt pas een platonische vriendin als er geen kans op sex is (uit mannelijk oogpunt)
Dit is een leuke discussie voor seksuologenquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:19 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Beste Loodje,
Ook weer zeker een interessante reactie.
Maar dit is iets wat voor de meeste mannen helemaal niet van toepassing is.
Feit: een mooie vrouw wordt pas een platonische vriendin als er geen kans op sex is (uit mannelijk oogpunt)
Nee, in jouw belevingswereld is het niet mogelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet. Er vliegt altijd een vonkje over.
En hoe kom je bij die aanname??quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:19 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Yep!quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:
Platonische vriendschappen.
Aangezien dit voor mannen en vrouwen verschillend is splitsen wqe dit onderwerp even in 2 delen.
Voor de mannen:
Heb jij ze?
Stelling:
Voor een man is een platonische vriendschap niet meer dan een vrouw waar we nog geen sex mee gehad hebben. Mocht de kans zich voordoen om sex met de desbestreffende vrouw te hebben gaan we dat niet weigeren. Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'
Dat is niet wat TS zegt. TS zegt dat het uiteindelijk zo is dat er altijd een spanningsveld komt kijken. En uit het door jou geschetste voorbeeld zou ik zeggen dat de man degene is die uiteindelijk wel uit is op meer, als dat al niet vrijwel direct zo is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:27 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dit is een leuke discussie voor seksuologen
Voorbeeld situatieschets
Vrouw op werk/studie is goed verzorgd met alledaags buurmeisjes uiterlijk (niet bloedmooi, maar ook niet lelijk), man kijkt in eerste instantie niet naar deze persoon. Ze vallen elkaar pas op wanneer ze samen moeten werken en ze merken dat de klik in hun werk zit. Dat ze het goed kunnen vinden, gedachten delen en een goed team vormen.
Er is geen lichamelijke reactie van beiden, echter vinden ze het wel leuk om met elkaar op te trekken. Hieruit groeit een vriendschap.
Is dit niet mogelijk?
Dus ik concludeer dat het bij jou dus niet mogelijk isquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is niet wat TS zegt. TS zegt dat het uiteindelijk zo is dat er altijd een spanningsveld komt kijken. En uit het door jou geschetste voorbeeld zou ik zeggen dat de man degene is die uiteindelijk wel uit is op meer, als dat al niet vrijwel direct zo is.
Maar, als die man in geschetst voorbeeld meer wil van haar, maar is nog niet zeker hoe zij daar tegenover staat, dan gaat hij de sociaal wenselijke antwoorden geven.
Stel je zelf deze vraag. Jij hebt vast mannelijke vrienden. Als zo'n gast aan de deur staat, en jij maakt volledig naakt de deur open, en je zegt tegen hem, 'ga je met me mee naar boven? dan zuig ik je om te beginnen eens helemaal leeg'. Dan kan hij 2 reacties geven.
1. HELL YEAH!
2. Nou, dat lijkt me geen goed idee, want dat zou betekenen dat onze vriendschap kapot gaat en die is me veel meer waard dan seks.
En dan ga ik er vanuit dat die man geen relatie heeft, want als die relatie goed is dan prefereert hij zijn eigen vriendin boven jou, want als hij liever jou had gehad dan zijn eigen vriendin, dan vind hij je dus meer dan leuk
Loodje jij hebt leuke reacties!quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:27 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dit is een leuke discussie voor seksuologen
Voorbeeld situatieschets
Vrouw op werk/studie is goed verzorgd met alledaags buurmeisjes uiterlijk (niet bloedmooi, maar ook niet lelijk), man kijkt in eerste instantie niet naar deze persoon. Ze vallen elkaar pas op wanneer ze samen moeten werken en ze merken dat de klik in hun werk zit. Dat ze het goed kunnen vinden, gedachten delen en een goed team vormen.
Er is geen lichamelijke reactie van beiden, echter vinden ze het wel leuk om met elkaar op te trekken. Hieruit groeit een vriendschap.
Is dit niet mogelijk?
Daarnaast, hoe ging dat toen je nog kind was?
Bron?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:37 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Loodje jij hebt leuke reacties!
Toen wij nog kinderen waren hadden we niet de hormonen waar we nu mee rondlopen.
Daar komt bij dat de man bij kennismaking onbewust al een soort scan aanzet en de vrouw scant met het idee 'zou ik het wel of niet doen' (dit is wetenschappelijk bewezen en ook 1 van de redenen dat de mens niet uitgestorven is) de man is na dat moment ook al bevooroordeeld in het verdere verloop van de 'vriendschap'.
Voor mannen en vrouwen is deze situatie dus niet hetzelfde.
Luc Gillekens Seksuologie 2005quote:
Kom dan met een link.quote:
Hoezo, heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie? Wat versta jij onder een lichamelijke reactie? Want een man ziet in de eerste nanoseconde zo'n beetje al of die vrouw aantrekkelijk is of niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:36 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dus ik concludeer dat het bij jou dus niet mogelijk isWant deze man in kwestie is verzonnen en heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie
Ik ga met TS mee deze keer.quote:
Maar ook daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:38 schreef Loodje het volgende:
[..]
Luc Gillekens Seksuologie 2005
+ boeken zoals mannen komen van Mars en vrouwen van Venus:)
En vrouw wil kinderen baren.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ga met TS mee deze keer.
[..]
Maar ook daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen.
Man wil zaad verspreiden.
Je wil ze gewoon allemaal neuken!quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb meer vriendinnen dan vrienden! OMG, ik ben vast homo!
Nee, want dat is sowieso al van mijn kant bevestigd dat ik die gevoelens niet heb , en van hun kant ook.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:05 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Bedankt voor deze interessante reply.
Maar ben jij je ervan bewust dat die heren jou waarschijnlijk niet als 100% platonische vriendin zien? Dat zij alsnog hopen dat jij van gedachten zou veranderen en jou ook waarschijnlijk niet als zomaar een vriendin zien?
Come on dude, dit is een algemeen bekend iets. Ik stel voor dat je even googled er zijn genoeg verslagen van dit soort onderzoeken.quote:
Onder een lichamelijke reactie versta ik dat er een chemie gaat stromen, de hormonen/pheromonen gaan werken om opwinding te veroorzaken, oftewel geil worden van een vrouw om hiermee de liefde te bedrijvenquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo, heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie? Wat versta jij onder een lichamelijke reactie? Want een man ziet in de eerste nanoseconde zo'n beetje al of die vrouw aantrekkelijk is of niet.
En nu kom je gefrustreerd over.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:43 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Come on dude, dit is een algemeen bekend iets. Ik stel voor dat je even googled er zijn genoeg verslagen van dit soort onderzoeken.
Buiten dat verdenk ik alle mannen die anders beweren dat ze vrouwelijke Fokmembers als 'platonische vriendinnen' hebben of misschien in real life 'platonische vriendinnen' hebben.
maar voordat er weer moderators in de aanval/verdediging schieten, dat is slechts mijn idee. En dat mag ik denken.
Nee, eerder het omgekeerde. Ik ben mysterieus en duister, ik ben die ervaring die zo goed is dat je weet dat het slecht voor je is, eenmaal begonnen kan je niet meer stoppen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je wil ze gewoon allemaal neuken!
Jij hebt duidelijk geen weet van dit onderzoek. Luc Gillekens, Google maar even dan weet je zo meer!quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kom dan met een link.
En is dat een wetenschappelijk onderzoek of een onderzoek door 1 persoon in z'n privé tijd uitgevoerd?
Een man is hoe dan ook gericht op seks met een vrouw. Juist in zijn onderbewuste.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:42 schreef Netsplitter het volgende:
En vrouw wil kinderen baren.
Je punt is?
Heb ik ook niet, waarom denk je dat ik om een bron/link vraag??quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef Loodje het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen weet van dit onderzoek. Luc Gillekens, Google maar even dan weet je zo meer!
Jij hebt vrouwelijke fok!members als vriendinnen he?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En nu kom je gefrustreerd over.
Mwah, dat ligt ook aan de vrouw in kwestie net als de man in kwestie.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Een man is hoe dan ook gericht op seks met een vrouw. Juist in zijn onderbewuste.
En wanneer het over seks gaat wordt ratio uitgeschakeld bij een man, bij een vrouw juist niet want die is bezig met is dit een goede partij om samen kindjes op te voeden.
Bron?
Social intelligence van Daniel Coleman.
Ben het toevallig net aan het lezen
hmzz, gefrustreerd? Integendeel ik vind het juist tof dat er zo uiteenlopend gereageerd wordt op dit onderwerp.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En nu kom je gefrustreerd over.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:48 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
hmzz, gefrustreerd? Integendeel ik vind het juist tof dat er zo uiteenlopend gereageerd wordt op dit onderwerp.
Ik moet Loodje even een pluim geven, haar reacties zijn geweldig als in tegenhangend van wat de man denkt. Geweldig.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:
Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'
gegroet,
de Pen
quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:48 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
hmzz, gefrustreerd? Integendeel ik vind het juist tof dat er zo uiteenlopend gereageerd wordt op dit onderwerp.
Ik moet Loodje even een pluim geven, haar reacties zijn geweldig als in tegenhangend van wat de man denkt. Geweldig.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:
Waardoor er een tijdje dat 'hoe leuk vinden we elkaar' contact komt wat soms leidt tot wat gezoen of sex en waardoor de platonische vriendschap weer naar zn malle moer is. Het blijft niet vaak bij een vriendschap zonder bijbedoelingen.
gegroet,
de Pen
quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:49 schreef Loodje het volgende:
[..]
Ik houd enorm van dit soort onderwerpen
Hoeveel goede vrienden heb jij?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:
Mijn beste platonische vriendschappen, buiten dan met homovrienden, onderhou ik met vrienden waarmee ik in het verleden enige tijd het bed heb gedeeld. Dan is de spanning uit de lucht of zo. En de kou.
Ik zie homofilie als een afwijking. Eenvoudig weg omdat het grootste deel van de mensheid geen homo is. (Net als dat mensen met blond haar een afwijking zijn, dus zonder een waarde oordeel aan het woord afwijking te hangen).quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
Mwah, dat ligt ook aan de vrouw in kwestie net als de man in kwestie.
Of zou een homo ook nog steeds uit zijn op sex met een vrouw?
Ik durf dat wel in twijfel te trekken.
Nu haal je er een zijstraat bij. Nee, homo's zullen dat niet hebbenquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt ook aan de vrouw in kwestie net als de man in kwestie.
Of zou een homo ook nog steeds uit zijn op sex met een vrouw?
Ik durf dat wel in twijfel te trekken.
Ik stel voor dat wij een platonische vriendschap gaan onderhouden :pquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:51 schreef Copycat het volgende:
Mijn beste platonische vriendschappen, buiten dan met homovrienden, onderhou ik met vrienden waarmee ik in het verleden enige tijd het bed heb gedeeld. Dan is de spanning uit de lucht of zo. En de kou.
Homofilie komt wel degelijk voor in de dierenwereld.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nu haal je er een zijstraat bij. Nee, homo's zullen dat niet hebbenMaar, homofilie komt in de dierenwereld niet voor. Alleen bij mensen volgens mij.
Maar mannen willen zaad verspreiden. Een vrouw wil dat haar kroost in de beste omstandigheden ter wereld komt en opgroeit. Kijk je naar de dierenwereld, dan wint het sterkste mannetje het recht om te paren met het vrouwtje, of vrouwtjes, het zogenaamde Alpha mannetje.
je hebt ook dieren waarbij het vrouwtje kiest met welk mannetje ze wil paren, maar daarbij kiest het vrouwtje dus uit de gegadigden, dus die mannelijke dieren willen dus al wel, het is alleen nog maar de vraag of ze mogen bij dat vrouwtje. Nee? Dan door naar het volgende vrouwtje.
Ik zie in dit licht homofilie ook als een afwijking. Immers, het doel van mannetjes is voortplanting. Dat gaat niet gebeuren als je niet met een vrouw paart. Homofilie is in dat licht bezien een zwakte. Immers, het homofiele mannetje sterft uiteindelijk, en heeft geen nakomelingen. Dat DNA wordt niet meer doorgegeven en die lijn sterft dus uit. Alleen de sterksten overleven.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zie homofilie als een afwijking. Eenvoudig weg omdat het grootste deel van de mensheid geen homo is. (Net als dat mensen met blond haar een afwijking zijn, dus zonder een waarde oordeel aan het woord afwijking te hangen).
Voor de hetero mannen geldt zaad verspreiden DNA mixen
Komt dat wel voor in de dierenwereld? Heb je daar een voorbeeld van? Niet dat ik je niet geloof, maar dat vind ik dan wel interessant. Ik heb het over homofilie in de zin van je aangetrokken voelen tot je eigen geslacht he.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Homofilie komt wel degelijk voor in de dierenwereld.
Dus omdat mannen aan sex denken en vrouwen denken aan een geschikte partner om daar sex mee te hebben is dat anders?
Beide denken aan voortplanting, alleen op een ander niveau.
Sex is sex, hoe je het went of keert, het produceert een kind, of meerdere als je geluk/pech hebt.
Je kan het zo mooi verpakken als je wilt, maar het ligt nou eenmaal in de aard van het beestje om voort te planten.
En dat geldt voor beide kanten.
Als er een mannen te kort is dan maakt het geen ruk uit maar zal die echt het bokkie zijn.
Wel.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet.
Homoseksualiteit, zoals ik het liever noem, komt veel vaker voor en veel langer voor dan gedacht. Er zijn bewijzen van Grieken en Romeinen die de liefde bedreven met personen van hetzelfde geslacht. Ongeacht of de maatschappij dit goed vindt of niet, staat los van het DNA.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zie homofilie als een afwijking. Eenvoudig weg omdat het grootste deel van de mensheid geen homo is. (Net als dat mensen met blond haar een afwijking zijn, dus zonder een waarde oordeel aan het woord afwijking te hangen).
Voor de hetero mannen geldt zaad verspreiden DNA mixen
Ja, dat is zeker handig. Om wat ik eerder al zei. Die sterven uiteindelijk uit, want ze planten zich niet voort. Ze voeden hoogstens een nakomeling van iemand anders op, maar dat is dan niet hun DNA (adoptie bv). Niet dat ik homofilie als minderwaardig zie, maar als je de discussie houdt over voortplanting (waar dit nu wel heen aan 't gaan is) dan 'klopt' homosexualiteit (jouw woord klopt inderdaad beter) daarin niet. Tenzij je heel ver gaat en zegt dat de natuur het zo geregeld heeft dat die 'lijn' hoe dan ook al zwakker wordt, en er dus ergens al was besloten dat het voor het voortbestaan van het ras niet handig is als die zwakkere lijn doorzet, maar andere, sterkere lijnen wel. Maar dan ga je wel heel erg verquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:02 schreef Loodje het volgende:
[..]
Homoseksualiteit, zoals ik het liever noem, komt veel vaker voor en veel langer voor dan gedacht. Er zijn bewijzen van Grieken en Romeinen die de liefde bedreven met personen van hetzelfde geslacht. Ongeacht of de maatschappij dit goed vindt of niet, staat los van het DNA.
Is het DNA van een persoon die homoseksueel is anders dan die van een persoon die heteroseksueel is?
Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA structuur. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.
Er lopen volgens sommige sociologen en volgens sommige mensen, teveel mensen op deze aardbol. Let op, weer risicovolle uitspraak van mij : Is het dan niet juist handig dat sommige mensen op hetzelfde geslacht vallen?
Ja, omdat mensen ook seks hebben om een andere reden dan voortplanting, namelijk omdat het lekker is. Als je dan dus gaat voor wat je lekkerder vindt, en je 'besluit' (ik ga hier heel kort door de bocht, vergeef me) dat je dat met je eigen geslacht lekkerder vindt, dan geef je dus de kans op voortplanting op.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:02 schreef Loodje het volgende:
[..]
Homoseksualiteit, zoals ik het liever noem, komt veel vaker voor en veel langer voor dan gedacht. Er zijn bewijzen van Grieken en Romeinen die de liefde bedreven met personen van hetzelfde geslacht. Ongeacht of de maatschappij dit goed vindt of niet, staat los van het DNA.
Is het DNA van een persoon die homoseksueel is anders dan die van een persoon die heteroseksueel is?
Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA opbouw. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.
Er lopen volgens sommige sociologen en volgens sommige mensen, teveel mensen op deze aardbol. Let op, weer risicovolle uitspraak van mij : Is het dan niet juist handig dat sommige mensen op hetzelfde geslacht vallen?
Ik weet offtopic maar: Adoptie is geen mogelijkheid?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, omdat mensen ook seks hebben om een andere reden dan voortplanting, namelijk omdat het lekker is. Als je dan dus gaat voor wat je lekkerder vindt, en je 'besluit' (ik ga hier heel kort door de bocht, vergeef me) dat je dat met je eigen geslacht lekkerder vindt, dan geef je dus de kans op voortplanting op.
Jaja tuurlijk komt het ook voor bij dieren. Net als albino's ook bij dieren voorkomen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
Link naar relevante post over homofilie bij dieren:
http://www.wetenschapsfor(...)iew=findpost&p=60518
Echt he, altijd die zgn. wetenschappelijke benadering.....quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Denken dat een organisme zich uitsluitend zou richten op voortplanting om de soort waar te borgen!
Hallo 1900, dag 2000!
Er is wel degelijk een wetenschappelijke benadering, echter is seksuologie, waar dit stukje in valt, nog vrij nieuw on onbekend terrein voor veel mensenquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Echt he, altijd die zgn. wetenschappelijke benadering.....
quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het kan toch zijn dat verschillende gevoelens naast elkaar bestaan? Een vrouw kan een goede vriendin zijn wat mij betreft, helemaal los van het feit of ik haar aantrekkelijk vindt of niet.
Natuurlijk kan iemand van het andere geslacht ook gewoon goed bevriend met je zijn. Net zo goed als dat je iemand van je eigen geslacht graag kan mogen.
Tuurlijk kun je het wetenschappelijk benaderen, maar dat gelul van ''alle mannen willen zaad verspreiden'' is zo enorm achterhaald, we leven niet meer in de prehistorie.....quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:11 schreef Loodje het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een wetenschappelijke benadering, echter is seksuologie, waar dit stukje in valt, nog vrij nieuw on onbekend terrein voor veel mensen
Blond haar is een afwijking overigens eentje die binnen enkele millennia compleet is verdwenen dan is blond uitgestorven.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:02 schreef Loodje het volgende:
Om het makkelijker te maken, het antwoord is simpel, gevoelens staan los van DNA opbouw. Blond haar is geen afwijking, sterker nog, in landen waar weinig zon is, is de haarstructuur en kleuren anders dan in een land waar veel zon schijnt. Dit heeft met natuurlijke aanpassing te maken.
Nogmaals ik geef geen waardeoordeel over homoseksualiteit. Van mij mag het bestaan ik vind roze maandag altijd wel gezellig.quote:Er lopen volgens sommige sociologen en volgens sommige mensen, teveel mensen op deze aardbol. Let op, weer risicovolle uitspraak van mij : Is het dan niet juist handig dat sommige mensen op hetzelfde geslacht vallen?
Jij gaat er zeker ook vanuit dat je met je bewustzijn dingen echt beslist. Guess again. Neurologisch onderzoek toont hele andere dingen aan. Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:17 schreef PBateman1978 het volgende:
Tuurlijk kun je het wetenschappelijk benaderen, maar dat gelul van ''alle mannen willen zaad verspreiden'' is zo enorm achterhaald, we leven niet meer in de prehistorie.....
Ik moet altijd een beetje lachen als men oerdriften erbij haalt bij dit soort onderwerpen, that's all.
Natuurlijk kan een vrouw een hele goede vriendin zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het kan toch zijn dat verschillende gevoelens naast elkaar bestaan? Een vrouw kan een goede vriendin zijn wat mij betreft, helemaal los van het feit of ik haar aantrekkelijk vindt of niet.
Natuurlijk kan iemand van het andere geslacht ook gewoon goed bevriend met je zijn. Net zo goed als dat je iemand van je eigen geslacht graag kan mogen.
Platonisch ~ Liefde zonder lichamelijk verlangen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:
Voor de vrouwen:
Heb jij ze?
Vraag:
Zijn er nooit gedachtes die neigen naar seksueel getinte ideeën over de desbetreffende platonische vriend(en)?
Mijn persoonlijke ervaring met platonische vriendinnen:
Bij mij draait het vroeg of laat toch weer uit op een soort van spanningsveld, waardoor platonische vriendschappen voor mij niet werken. Als de situatie zodanig draait dat we in eerste instantie niet geïnteresseerd zijn in elkaar en wel vrienden worden, gebeurt uiteindelijk het onvermijdelijke dat vroeg of laat toch ergens een vonkje voorbij flitst en er toch die spanning is die niet bij platonische vriendschappen hoort. Waardoor er een tijdje dat 'hoe leuk vinden we elkaar' contact komt wat soms leidt tot wat gezoen of sex en waardoor de platonische vriendschap weer naar zijn malle moer is. Het blijft niet vaak bij een vriendschap zonder bijbedoelingen.
Wat versta je onder je bewustzijn?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jij gaat er zeker ook vanuit dat je met je bewustzijn dingen echt beslist. Guess again. Neurologisch onderzoek toont hele andere dingen aan. Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
Dus een mens is een machine zonder vrije wil? Hoe kan iemand een rationele beslissing nemen als alle beslissingen onbewust al zijn gemaakt? Naderhand verzin je de woorden en de reden erbij? De moord is gepleegd voordat de dader de moord overwogen heeft?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Jij gaat er zeker ook vanuit dat je met je bewustzijn dingen echt beslist. Guess again. Neurologisch onderzoek toont hele andere dingen aan. Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
Misschien iets minder Science Weekly lezen pik.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Misschien iets minder Science Weekly lezen pik.
Aangezien ik dat niet lees, vat ik dit op als complimentquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Misschien iets minder Science Weekly lezen pik.
Platonische Vriendschappenquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Aangezien ik dat niet lees, vat ik dit op als compliment![]()
Dat lijkt me wel een goeie ja.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:30 schreef Loodje het volgende:
Hier nog iemand
Kunnen we trouwens concluderen dat de mannen/vrouwen die niet in platonische vriendschappen geloven, deze dus ook niet kunnen hebben?
Nee. Iemand die niet gelooft in een platonische vriendschap kan prima een platonische vriendschap onderhouden. Misschien is die ander wel niet geschikt gevonden voor meer dan een platonische relatie op basis van - wat dan ook-.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:30 schreef Loodje het volgende:
Hier nog iemand
Kunnen we trouwens concluderen dat de mannen/vrouwen die niet in platonische vriendschappen geloven, deze dus ook niet kunnen hebben?
Nou, dat is dus ook wat ik bij mijn begin topic al aangaf.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:30 schreef Loodje het volgende:
Hier nog iemand
Dat is een goede vraag. Ik wil hierbij wel even refereren aan al die moordenaars (Neem Sander V. om ff lekker actueel te zijn) die zeiden dat ze niet wisten wat ze deden of ze het moesten doen ofzo.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dus een mens is een machine zonder vrije wil? Hoe kan iemand een rationele beslissing nemen als alle beslissingen onbewust al zijn gemaakt? Naderhand verzin je de woorden en de reden erbij? De moord is gepleegd voordat de dader de moord overwogen heeft?
Nee, ik kan ze wel hebben, maar niet met elke vrouw.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:30 schreef Loodje het volgende:
Maar dan geloof je toch ook in platonische vriendschappen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee, ik kan ze wel hebben, maar niet met elke vrouw.
En het hangt ook af van het moment in mijn leven.
Ben gelukkig met mijn vriendin dus al mijn relaties met andere vrouwen zijn platonisch.
Dat is wel een schakelaar die ik goed om kan zetten als ik een relatie heb
Daar zit denk ik dat het 'probleem' in de omgang tussen mannen en vrouwen. Dit is een gevolg, maar wat de oorzaken er achter zijn zou ik niet weten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:
Mensen kiezen bijvoorbeeld ook vaak partners waar ze rationeel nooit voor zouden kiezen.
Zit je dan bij de juiste partner? Want als de pheromonen/hormonen uitgewerkt zijn en niet meer vanzelf het gevoel opwekken, moet je het toch ook met diegene kunnen vinden?quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar zit denk ik dat het 'probleem' in de omgang tussen mannen en vrouwen. Dit is een gevolg, maar wat de oorzaken er achter zijn zou ik niet weten.
Dat is een keuze die een ieder voor zichzelf moet maken.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:57 schreef Loodje het volgende:
[..]
Zit je dan bij de juiste partner? Want als de pheromonen/hormonen uitgewerkt zijn en niet meer vanzelf het gevoel opwekken, moet je het toch ook met diegene kunnen vinden?
Het bevestigd alleen dat veel van onze keuzes niet bewust zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
Daar zit denk ik dat het 'probleem' in de omgang tussen mannen en vrouwen. Dit is een gevolg, maar wat de oorzaken er achter zijn zou ik niet weten.
Zit wat in en genen technisch is het blijkbaar een goede mix.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:57 schreef Loodje het volgende:
Zit je dan bij de juiste partner? Want als de pheromonen/hormonen uitgewerkt zijn en niet meer vanzelf het gevoel opwekken, moet je het toch ook met diegene kunnen vinden?
Veel, niet alle dus.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Het bevestigd alleen dat veel van onze keuzes niet bewust zijn.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En volgens mij is wel of geen vrije wil ook niet iets wat zwart-wit gezien kan worden.
quote:
quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:19 schreef Daniel1976 het volgende:
Al je beslissingen worden onbewust gemaakt en je bewustzijn verzint daar de woorden en redenen bij.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef trovey het volgende:
Ik heb gewoon vriendschappen met mannen zonder dat daar meer bij komt. Alsof mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn.Zal wel aan de hormoontjes liggen van de puberende personen hier dat ze denken dat het niet kan, gewoon wat ouder worden en er gaat een wereld voor jullie open.
Daarvan zou ik kunnen zeggen dat het iets wat stellig wasquote:
Als jij vrienden bent met een man die jou aantrekkelijk vindt gaat 'ie echt wel met je naar bed als 'ie je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt hoor. Da's gewoon de natuur. Oh, en ik ben 30 overigens.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef trovey het volgende:
Ik heb gewoon vriendschappen met mannen zonder dat daar meer bij komt. Alsof mannen en vrouwen niet gewoon vrienden kunnen zijn.Zal wel aan de hormoontjes liggen van de puberende personen hier dat ze denken dat het niet kan, gewoon wat ouder worden en er gaat een wereld voor jullie open.
Psssst, dat is de illusie die vrouwen hebben. We hadden als mannen onder elkaar nog wel zo afgesproken dit niet uit te laten lekken. Was jij niet op die vergadering?quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:30 schreef Catbert het volgende:
Als jij vrienden bent met een man die jou aantrekkelijk vindt gaat 'ie echt wel met je naar bed als 'ie je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt hoor. Da's gewoon de natuur. Oh, en ik ben 30 overigens.
Oh, sorry!quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:34 schreef Daniel1976 het volgende:
Psssst, dat is de illusie die vrouwen hebben. We hadden als mannen onder elkaar nog wel zo afgesproken dit niet uit te laten lekken. Was jij niet op die vergadering?
Er is een verschil tussen met iemand naar bed willen en verliefd worden natuurlijk. Verliefd word ik niet op vrouwen die ik alleen maar erg aantrekkelijk vind, daar komt meer bij kijken. Een vriendin van me, op zich een erg leuke meid, heeft een paar karaktereigenschappen die voor mij afknappers zijn. Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:43 schreef Copycat het volgende:
Bij twee vrienden is het bij mij wel een issue geweest. Dat er toch andere gevoelens bij hen kwamen bovendrijven en ik die niet beantwoordde. Dat maakt de vriendschappen heel ongemakkelijk en zo goed als passé. Jammer genoeg.
Vanuit vrouwelijk oogpunt is dit ook een zeer normale reactie natuurlijk. Ik heb mijn puberperiode al een tijdje geleden achter me gelaten. Mannen zien dit gewoon niet zoals vrouwen, de vrouwen die hier niet bekend mij zijn, zijn gewoon heel subtiel met zand in de oogjes gestrooid.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef trovey het volgende:
Als zij er ook zo over denkt, zeg ik: Doen!quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:52 schreef Catbert het volgende:
Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.
Man. Ik ken er genoeg die zo'n 'vriend' achter zich aan hadden lopen en zo blij waren met die speciale vriendschap en zich des te specialer voelden omdat anderen meenden dat het niet kon en bij hun toch echt wel. En dat terwijl iedereen behalve de dame in kwestie weet dat die gast tot over z'n oren verliefd was en het "friendsladder" verhaal prefereerde boven haar helemaal niet meer zien.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:55 schreef BloodyPen het volgende:
Vanuit vrouwelijk oogpunt is dit ook een zeer normale reactie natuurlijk. Ik heb mijn puberperiode al een tijdje geleden achter me gelaten. Mannen zien dit gewoon niet zoals vrouwen, de vrouwen die hier niet bekend mij zijn, zijn gewoon heel subtiel met zand in de oogjes gestrooid.
Ik heb een tijd achter een vriendin van d'r aangelopen en hoewel ik parallel daten prima vind, vind ik twee vriendinnen toch tricky. Nu wel spijt van, ze is lekkerder dan die vriendin van d'r. En nu hebben we ook beiden een relatie dus we mogen sowieso nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:57 schreef Copycat het volgende:
Als zij er ook zo over denkt, zeg ik: Doen!
Leuk dat je eerlijk bent, maar dat maakt het wel lastig. Ik ken ook een paar gasten die graag bevriend met me zijn, maar om één of andere reden heb ik het idee dat ze meer willen. Misschien dat ik gewoon paranoïde ben en ik ben heel duidelijk geweest dat ze echt geen kans maken, dus ik vind het ook best moeilijk om met deze gedachtes om te gaan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen met iemand naar bed willen en verliefd worden natuurlijk. Verliefd word ik niet op vrouwen die ik alleen maar erg aantrekkelijk vind, daar komt meer bij kijken. Een vriendin van me, op zich een erg leuke meid, heeft een paar karaktereigenschappen die voor mij afknappers zijn. Maar ik zou d'r zeker doen als dat verder de vriendschap niet zou beschadigen.
Dat heb ik altijd met vrouwen!quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Leuk dat je eerlijk bent, maar dat maakt het wel lastig. Ik ken ook een paar gasten die graag bevriend met me zijn, maar om één of andere reden heb ik het idee dat ze meer willen. Misschien dat ik gewoon paranoïde ben en ik ben heel duidelijk geweest dat ze echt geen kans maken, dus ik vind het ook best moeilijk om met deze gedachtes om te gaan.
Wat boeit het eigenlijk? Als ze weten dat ze geen kans maken gaan ze het waarschijnlijk ook niet proberen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Captain_Maximum het volgende:
Leuk dat je eerlijk bent, maar dat maakt het wel lastig. Ik ken ook een paar gasten die graag bevriend met me zijn, maar om één of andere reden heb ik het idee dat ze meer willen. Misschien dat ik gewoon paranoïde ben en ik ben heel duidelijk geweest dat ze echt geen kans maken, dus ik vind het ook best moeilijk om met deze gedachtes om te gaan.
Dat betekent niet dat ze niet met je naar bed zouden gaan als ze de kans krijgen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:27 schreef 92Merel het volgende:
Ik heb een aantal mannelijke vrienden, waar ik zelf echt nooit meer dan puur vriendschappelijke gevoelens voor zal voelen. Bij één van hen weet ik zeker dat dit ook wederzijds is, bij de andere niet 100%, maar ga er wel vanuit, dat ze mij ook als niets meer dan een vriendin zien.
Hoewel ik niet ga ontkennen weleens met die laatste gedachte te spelen is het wel zo dat ik de kans meerdere malen geweigerd hebquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:
Voor de mannen:
Heb jij ze?
Stelling:
Voor een man is een platonische vriendschap niet meer dan een vrouw waar we nog geen sex mee gehad hebben. Mocht de kans zich voordoen om sex met de desbestreffende vrouw te hebben gaan we dat niet weigeren. Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'
Van een aantal weet ik toch zeker dat ze het niet zouden proberen. Van een weet ik ook dat hij mij als soort zusje ziet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ze niet met je naar bed zouden gaan als ze de kans krijgen.
Je hebt gewoon nog last van je hormoontjes.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als jij vrienden bent met een man die jou aantrekkelijk vindt gaat 'ie echt wel met je naar bed als 'ie je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt hoor. Da's gewoon de natuur. Oh, en ik ben 30 overigens.
jouw hele verhaal gaat ujit van de aanname dat de volgorde is 1) vriendschap 2) seks 3) relatie of exit.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet. Er vliegt altijd een vonkje over. Als dat van 2 kanten is, prima. Als dat van 1 kant is dan gaan de verhoudingen scheef. Er is dan geen sprake meer van oprechte vriendschap, in ieder geval zeker niet van degene die verliefd is op de ander, aangezien die altijd een dubbele agenda zal hebben want hij/zij is immers niet uit op vriendschap, maar wil veel meer dan dat.
Dat gaat uiteindelijk tot frustratie leiden bij die persoon en dan maakt hij/zij een move, die dan naar alle waarschijnlijkheid niet leidt tot waar op gehoopt was, wat einde vriendschap betekent. Of, hij/zij gaat zich zo gedragen dat hij/zij de ander alleen maar verder wegdrijft of zelf zegt van 'dit werkt zo niet meer voor mij. Resultaat: einde 'vriendschap'.
Mannen zijn meestal zo dat ze wel zeggen dat ze vriendschap willen, en niets meer dan dat, maar als ze de kans krijgen neuken ze d'r wel direct mee. Dat heeft ook direct invloed op de vermeende 'vriendschap' maar, als mannen de kans krijgen dan is die hele 'vriendschap' ineens helemaal niet meer zo belangrijk, anders hadden ze de sex wel afgehouden ten faveure van de vriendschap.
dat leek mij dus ook.quote:Op zondag 14 november 2010 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil alleen ff vragen:
Waarom is het zo dat als de man geen nee zou zeggen tegen zijn vriendin als ze hem seks aanbiedt, er geen mogelijkheid tot vriendschap is?
Een man kan een vrouw toch seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben?
Een vrouw kan een man ook heel seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben.quote:Op zondag 14 november 2010 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil alleen ff vragen:
Waarom is het zo dat als de man geen nee zou zeggen tegen zijn vriendin als ze hem seks aanbiedt, er geen mogelijkheid tot vriendschap is?
Een man kan een vrouw toch seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben?
Ja, maar natuurlijk. Je bent immers vrijgezel, dus mannen zouden dan ook hun kans moeten proberen. Of heb je liever dat ze proberen wanneer je bezet bent?quote:Op zondag 14 november 2010 19:48 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Een vrouw kan een man ook heel seksueel aantrekkelijk vinden maar verder geen gevoelens hebben.
Als je rationeel weet dat een relatie nooit gaat werken, blijft het wat mij betreft gewoon bij flirten, en eventueel een keer of wat seks (fuckbuddy principe), zonder dat er moeilijk hoeft te worden gedaan met allerlei gevoelens en drama.
Wel heb ik gemerkt dat wanneer je denkt platonische vrienden te hebben, dit vaak zwaar tegenvalt wanneer je vrijgezel wordt. Andersom heb ik meer zoiets van, ik sla je niet af, maar mannen grijpen meer hun kans.
Zolang je bezet bent, of zij zelf bezet zijn kunnen platonische vriendschappen goed tot heel goed.
Tuurlijk, maar volgens mij is de relatie dan niet langer platonisch, iig niet volgens TS zijn definitiequote:Op zondag 14 november 2010 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik wil alleen ff vragen:
Dan is het een domme definitie. Elk meisje dat niet een 7 of hoger is in mijn optiek, zou ik zonder te aarzelen neuken als ik dat kan doen zonder geen enkele stress of probleem.quote:Op zondag 14 november 2010 19:58 schreef Tanin het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar volgens mij is de relatie dan niet langer platonisch, iig niet volgens TS zijn definitie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |