Nee, in jouw belevingswereld is het niet mogelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Platonische vriendschappen tussen man en vrouw bestaan niet. Er vliegt altijd een vonkje over.
En hoe kom je bij die aanname??quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:19 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Feit: een mooie vrouw wordt pas een platonische vriendin als er geen kans op sex is (uit mannelijk oogpunt)
Yep!quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:36 schreef BloodyPen het volgende:
Platonische vriendschappen.
Aangezien dit voor mannen en vrouwen verschillend is splitsen wqe dit onderwerp even in 2 delen.
Voor de mannen:
Heb jij ze?
Stelling:
Voor een man is een platonische vriendschap niet meer dan een vrouw waar we nog geen sex mee gehad hebben. Mocht de kans zich voordoen om sex met de desbestreffende vrouw te hebben gaan we dat niet weigeren. Dragen we toch altijd de vraag met ons mee 'hoe zou het zijn om sex met haar te hebben?'
Dat is niet wat TS zegt. TS zegt dat het uiteindelijk zo is dat er altijd een spanningsveld komt kijken. En uit het door jou geschetste voorbeeld zou ik zeggen dat de man degene is die uiteindelijk wel uit is op meer, als dat al niet vrijwel direct zo is.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:27 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dit is een leuke discussie voor seksuologen
Voorbeeld situatieschets
Vrouw op werk/studie is goed verzorgd met alledaags buurmeisjes uiterlijk (niet bloedmooi, maar ook niet lelijk), man kijkt in eerste instantie niet naar deze persoon. Ze vallen elkaar pas op wanneer ze samen moeten werken en ze merken dat de klik in hun werk zit. Dat ze het goed kunnen vinden, gedachten delen en een goed team vormen.
Er is geen lichamelijke reactie van beiden, echter vinden ze het wel leuk om met elkaar op te trekken. Hieruit groeit een vriendschap.
Is dit niet mogelijk?
Dus ik concludeer dat het bij jou dus niet mogelijk isquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is niet wat TS zegt. TS zegt dat het uiteindelijk zo is dat er altijd een spanningsveld komt kijken. En uit het door jou geschetste voorbeeld zou ik zeggen dat de man degene is die uiteindelijk wel uit is op meer, als dat al niet vrijwel direct zo is.
Maar, als die man in geschetst voorbeeld meer wil van haar, maar is nog niet zeker hoe zij daar tegenover staat, dan gaat hij de sociaal wenselijke antwoorden geven.
Stel je zelf deze vraag. Jij hebt vast mannelijke vrienden. Als zo'n gast aan de deur staat, en jij maakt volledig naakt de deur open, en je zegt tegen hem, 'ga je met me mee naar boven? dan zuig ik je om te beginnen eens helemaal leeg'. Dan kan hij 2 reacties geven.
1. HELL YEAH!
2. Nou, dat lijkt me geen goed idee, want dat zou betekenen dat onze vriendschap kapot gaat en die is me veel meer waard dan seks.
En dan ga ik er vanuit dat die man geen relatie heeft, want als die relatie goed is dan prefereert hij zijn eigen vriendin boven jou, want als hij liever jou had gehad dan zijn eigen vriendin, dan vind hij je dus meer dan leuk
Loodje jij hebt leuke reacties!quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:27 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dit is een leuke discussie voor seksuologen
Voorbeeld situatieschets
Vrouw op werk/studie is goed verzorgd met alledaags buurmeisjes uiterlijk (niet bloedmooi, maar ook niet lelijk), man kijkt in eerste instantie niet naar deze persoon. Ze vallen elkaar pas op wanneer ze samen moeten werken en ze merken dat de klik in hun werk zit. Dat ze het goed kunnen vinden, gedachten delen en een goed team vormen.
Er is geen lichamelijke reactie van beiden, echter vinden ze het wel leuk om met elkaar op te trekken. Hieruit groeit een vriendschap.
Is dit niet mogelijk?
Daarnaast, hoe ging dat toen je nog kind was?
Bron?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:37 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Loodje jij hebt leuke reacties!
Toen wij nog kinderen waren hadden we niet de hormonen waar we nu mee rondlopen.
Daar komt bij dat de man bij kennismaking onbewust al een soort scan aanzet en de vrouw scant met het idee 'zou ik het wel of niet doen' (dit is wetenschappelijk bewezen en ook 1 van de redenen dat de mens niet uitgestorven is) de man is na dat moment ook al bevooroordeeld in het verdere verloop van de 'vriendschap'.
Voor mannen en vrouwen is deze situatie dus niet hetzelfde.
Luc Gillekens Seksuologie 2005quote:
Kom dan met een link.quote:
Hoezo, heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie? Wat versta jij onder een lichamelijke reactie? Want een man ziet in de eerste nanoseconde zo'n beetje al of die vrouw aantrekkelijk is of niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:36 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dus ik concludeer dat het bij jou dus niet mogelijk isWant deze man in kwestie is verzonnen en heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie
Ik ga met TS mee deze keer.quote:
Maar ook daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:38 schreef Loodje het volgende:
[..]
Luc Gillekens Seksuologie 2005
+ boeken zoals mannen komen van Mars en vrouwen van Venus:)
En vrouw wil kinderen baren.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ga met TS mee deze keer.
[..]
Maar ook daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen.
Man wil zaad verspreiden.
Je wil ze gewoon allemaal neuken!quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb meer vriendinnen dan vrienden! OMG, ik ben vast homo!
Nee, want dat is sowieso al van mijn kant bevestigd dat ik die gevoelens niet heb , en van hun kant ook.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:05 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Bedankt voor deze interessante reply.
Maar ben jij je ervan bewust dat die heren jou waarschijnlijk niet als 100% platonische vriendin zien? Dat zij alsnog hopen dat jij van gedachten zou veranderen en jou ook waarschijnlijk niet als zomaar een vriendin zien?
Come on dude, dit is een algemeen bekend iets. Ik stel voor dat je even googled er zijn genoeg verslagen van dit soort onderzoeken.quote:
Onder een lichamelijke reactie versta ik dat er een chemie gaat stromen, de hormonen/pheromonen gaan werken om opwinding te veroorzaken, oftewel geil worden van een vrouw om hiermee de liefde te bedrijvenquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo, heeft geen lichamelijke reactie op de vrouw in kwestie? Wat versta jij onder een lichamelijke reactie? Want een man ziet in de eerste nanoseconde zo'n beetje al of die vrouw aantrekkelijk is of niet.
En nu kom je gefrustreerd over.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:43 schreef BloodyPen het volgende:
[..]
Come on dude, dit is een algemeen bekend iets. Ik stel voor dat je even googled er zijn genoeg verslagen van dit soort onderzoeken.
Buiten dat verdenk ik alle mannen die anders beweren dat ze vrouwelijke Fokmembers als 'platonische vriendinnen' hebben of misschien in real life 'platonische vriendinnen' hebben.
maar voordat er weer moderators in de aanval/verdediging schieten, dat is slechts mijn idee. En dat mag ik denken.
Nee, eerder het omgekeerde. Ik ben mysterieus en duister, ik ben die ervaring die zo goed is dat je weet dat het slecht voor je is, eenmaal begonnen kan je niet meer stoppen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je wil ze gewoon allemaal neuken!
Jij hebt duidelijk geen weet van dit onderzoek. Luc Gillekens, Google maar even dan weet je zo meer!quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kom dan met een link.
En is dat een wetenschappelijk onderzoek of een onderzoek door 1 persoon in z'n privé tijd uitgevoerd?
Een man is hoe dan ook gericht op seks met een vrouw. Juist in zijn onderbewuste.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:42 schreef Netsplitter het volgende:
En vrouw wil kinderen baren.
Je punt is?
Heb ik ook niet, waarom denk je dat ik om een bron/link vraag??quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:45 schreef Loodje het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen weet van dit onderzoek. Luc Gillekens, Google maar even dan weet je zo meer!
Jij hebt vrouwelijke fok!members als vriendinnen he?quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En nu kom je gefrustreerd over.
Mwah, dat ligt ook aan de vrouw in kwestie net als de man in kwestie.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Een man is hoe dan ook gericht op seks met een vrouw. Juist in zijn onderbewuste.
En wanneer het over seks gaat wordt ratio uitgeschakeld bij een man, bij een vrouw juist niet want die is bezig met is dit een goede partij om samen kindjes op te voeden.
Bron?
Social intelligence van Daniel Coleman.
Ben het toevallig net aan het lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |